• Mlžínek

    Chci znát váš názor,nebo zkušenosti s odpruženou vidlicí,na kole mám Suntour SF7-XCR LO,a nevím zda dělám dobře,když na kluznou plochu po jízdě jemně nastříkám silikonovým olejem pak párkrát zapružím aby se olej roznesl…Nebo jaká je údržba vidle?Předem díky za rady.

    • orca  

      utřít a lehce natstříkat

    • tomfree  

      Dělám to stejně jen používám teflonový sprej místo siliconu.

    • Lišák  

      Děláš to dobře a dělej to tak dál. Silikon je ne stíráky fajn mazání. Neměly by tvrdnout a chod bude hladší. Pokud by jsi chtěl, aby ti ta vidle opravdu fungovala, tak www.tuning-test.cz/

    • mosquito  

      dobre delas, na levny vidle je to jedina vec, ktera je udrzi jakz takz funkcni – utrit bahno, nakapat na spodek noh a na stiraky, zapruzit, otrit co preteklo

    • Lister  

      jsem to kdysi dělal, ale už jsem se na to vykašlal…ale mě to maže olej, tak možná proto necítím rozdíl :)

      • Mlžínek  

        Tak díky všem zas ujištění;-) já jen že na servisní prohlídce mi jeden zaměstnanec řekl že v žádném případě..a to se mi nezdálo…prostě mažu¡.Ď

        • Mlžínek  

          …teeeda ..za ujištění…

        • homat  

          Ten těsnící břit by měl chránit vnitřní část vidle před vniknutím nečistot včetně průniku kapalin. Je otázka co se stane když nad něj dáš olej. Břit ho setře, takže funkčnost vidlice pod břitem zůstává netknutá a je otázka jestli olej co používáš gumovému břitu pomáhá nebo ho rozpouští. Zatím jsem nenarazil na doporučení třeba kapat olej na „Gufero“ klikového hřídele z vnější strany motoru.

          • tomfree  

            Tobě u motoru chodí klika tam a zpět?

            • homat  

              o to nejde. Pod břitem máš plstěný kroužek napuštěný odpovídajím olejem, který maže vnitřní nohy. Dávání oleje nad břit je akorát zvyk, který zvyšuje riziko narušení těsnění nebo teflonového potahu nohou vidlice.

              • homat  

                ještě doplním, tady je doporučeni FOX pro údržbu: www.foxracingshox.com/…7_om_eng.htm

                kromě toho aby se občas kolo skladovalo vzůru nahama, kvůli napuštění mazacích kroužků olejem, tam nic o mazání nohou vidlice není.

                • tomfree  

                  No dělej jak myslíš,kdysi jsem to kašlal jen setřel a vidle nevydržela sezonu,teď mažu a v pohodě.

          • ota  

            já sice mažu,ale jaksi ze zvyku.taky myslím,že se ten olej pod břit nesmí dostat,takže proč?taky nechápu,jak mě v obchodech krmí informací,že bez namazání noh hodně drahým olejem stoprocentně zahynu.tedy,nejdřív vidlice a pak já. je to ale jen můj pocit,možná se dost mýlím.

    • Daf  

      No nevim. Asi bych to nedelal u vidle mazane vazelinou. Tam bych nohy jenom otiral od necistot. U olejove si myslim že to vidlici neuskodi.

      • Ladap  

        Mažu před každou jízdou. Mam manitou Axel mazanej vazelínou, rozdíl jízdy se suchýma nebo namazanýma nohama je dost znát. Myslím že to nemůže ničemu vadit a jestli jo tak ať zhyne. Už mám vyhlídnutou opravdickou vidlici.

    • ptak1000  

      Mazat je nesmysl,stírací kroužek to stejně setře během několika málo pohybů a jseš tam kde jsi byl. Důležitý je čistit od bordelu a provadět pravidelnou údržbu a výměnu!!!

      • vlk  

        No to je sice pravda, ale myslím si, že ani nejde tak o to aby to bylo mazáno, ale o to, že ten silikonový sprej trochu zvláční samotnou gumu stíráků a ta není tak nepoddajná. A jinak hodně jemný silikon se dostane docela i do malých škvírek.

        • ptak1000  

          To je také pravda. Na motorkách jsem to nikdy neřešil,a to jak na krosce,tak na silnici. Na bajku to také neřeším a jednou za čas udělám výměnu. Máme holt každej jiný názory;o)

    • romachain  

      Mám normálního Epicona a rozdíl mezi tím, když namažu silikonovým olejem, nebo jedu na sucho je taky celkem znát.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.