MAXBIKE 29" XT 2011 - mám ho vzít?

37 nepřečtených
  • Michal z Hradce

    Ahoj,

    už druhým rokem ,,sháním" 29" HT do cca 40.000 Kč. Za ty peníze bych si tím kolem chtěl být už 100% jistý, ale výběr je malý (jsem náročný na vzhled:) a nemůžu se pro žádné rozhodnout. Teď jsem na aukru narazil na toto: http://aukro.cz/show_item.php…

    Kolo se mi vzhledově líbí (za ty peníze) a podle mého laického pohledu je docela dobře osazené, ale nemám zkušenosti se značkou MaxBike. Můžete mi prosím poradit, jestli se kolo za ty peníze vyplatí, nebo bych se jeho koupí unáhlil?

    Ještě mě na aukru zaujalo další kolo, ale nevím, proč je dražší, když je v nižším osazení: http://aukro.cz/…7442208.html

    Patrně se musím rozhodnout do zítřejších 13:30, tak prosím rychle:)

    Michal

    0 0
    • Polka  

      Drazsi je asi kvuli te rozdilne vidlici. Maxbike nebrat, za ty prachy urcite sezenes lepsi, pripadne se treba nabidne nejaky zdejsi stavitel, ktery by zaroven zohlednil tve naroky na design :)

      0 0
    • Evilcleaner  

      tak ta první varianta je sice fajn, ale nemá vidlici (xcr je na tento setup dost slabá). jinak tato předpokládám stále první serie 29'' od maxbiku má jednu velkou chybu (kterou napraví ta co přijde ted někdy) a to že je v 21'' naprosto nesmyslně krátká, takže 19 je poslední rozumná velikost, ale taky docela krátká.

      jinak nemusíš spěchat nikam, co jsem pochopil tak to normalně objednáš na eshopu cyklonemcik, ta druha varianta je dražší kvůli nesrovnatelně lepší vidlici (navzdory tomu stále to není žádný zázrak)

      0 0
    • Michal z Hradce  

      Ten krátký rám by tedy pro mě asi byl problém, mám 190cm a to bych potřeboval 21".

      Na druhou stranu horší vidlice by pro mě nemusel být až takový problém, do žádného extremního terénu se nepozenu, spíš silnice, polnacky – spíš takový crossovy pojezdeni – a do většího terénu jen zřídka..

      0 0
      • Evilcleaner  

        ta geo u 21'' je prakticky nejezditelná, takže tak. ono ne všechno se maxbiku vždy povede, není to tak dávno co na skládání kol na jejich ‚top‘ xc 26'' rámu s 1 1/8'' hlavou jim přišel kontejner plný RS reba s tappered krkem:-D

        0 0
    • drevik  

      To druhé kolo má lepší vidlici.Rám Maxbike(tento je 2012)vyjde asi 4.800,–.Ale myslím že nemusíš kvaltovat s nákupem,Cyklo­němčík má furt nějaké akce takže sleduj i na jeho stránkách.

      0 0
    • maajkee  

      Za tuhle cenu se dá postavit určitě lepší bike, pokud bys měl zájem napiš na mail a můžem něco vymslet, navíc co je ideální jsem taky Michal z Hradce :D

      0 0
    • Honzyn  

      http://www.bezvakolo.cz/…n-29-gtc-pro#9535

      Ja bych do 40 tis. bral toto.Nema zadnou zasadni slabinu,pekne je az moc,vychytane detailky:-)Akorat udana hmotnost 11kg bude dle me vyssi kvuli tezkemu Eastonu 30 a levnejsim vypletum..

      0 0
    • Luk02  

      Co si mám představit pod pojmem, náročný na design?:) Btw třeba u Spyderu Ti tu jejich 29 udělají v jakémkoliv designu…

      0 0
    • Azmir  

      Jestli máš 40tis na kolo tak tohle nee, za to se dá složit slušný full nebo carbon XT nd dobré výbavě.

      0 0
    • Michal z Hradce  

      Honzyn – tohle se mi líbí – http://www.bezvakolo.cz/ a to i přes to, že upřednostňuji černo-bílo-červenou kombinaci (u 29" od CUBE např toto – http://www.cube.eu/29er/analog-29/ ), ale je to opravdu pěkné kolo. Hlavně mě překvapuje cena, vzhledem k tomu, že jde o karbon v kombinaci s XTčkem.

      Jak jsou na tom rámy CUBE v porovnání s „lepšími“ výrobci, jako je např. Giant?

      A stojí vůbec ty ušetřený cca 2kg (karbon vs. Alu) za ty prachy? Když s tím karbonovým rámem netřísknu, vydrží mi deset let? A co když s ním třísknu? :) – v porovnání s hliníkem?

      Jinak od kola chci hlavně spolehlivost a co možná nejmenší nutnost nějaký údržby – zkrátka aby vydrželo..

      0 0
      • maajkee  

        Nevím kde jsi přišel na to že Giant je lepší výrobce než Cube.

        Rozdíl mezi Alu a carbon rámem rozhodně nejsou 2kg, spíše tak 0,5kg.

        Jinak carbon je všeobecně pevnější než hliník, takže bát se určitě nemusíš, to spíš praskne hliník.

        0 0
        • Michal z Hradce  

          Myslel jsem, že Giant je z těch lepších výrobců a Cube moc neznám..

          Tak tím spíš když je rozdíl 0,5kg, tak stojí to za ty prachy? Terén s tím budu jezdit málo..

          0 0
          • maajkee  

            A něco takovýho postavit by se ti nelíbilo?

            Cube je už spoustu let celkem top neměcká značka.

            0 0
            • Michal z Hradce  

              Pěkný, ale něco tomu chybí :) a trochu to vypadá jako krosový kolo.. Pošlu ti na mail kola, která se mi líbí, ale mám je v NB a ten mám v práci, takže až během zítřka.

              Můžeš ještě prosím stručně vypsat výhody a nevýhody karbonu a hliníku? Já zatím vidím pro mé potřeby zásadní nevýhodu karbonu a tou je cena..

              0 0
              • maajkee  

                Údajně větší pohodlí, větší tuhost, nižší hmotnost.

                Tak 29" MTB je vlastně něco jako cross s lepší vidlicí, MTB klikama a širšíma pneu :)

                0 0
                • Michal z Hradce  

                  Tou tuhostí je myšlena tvrdost? To by nebylo moc pohodlný..

                  Jeden prodavač mi právě říkal, že karbon je pružnější a doporučoval mi ho k HT. U Fullu je prý „zbytečný“ – když to přeženu (jinými slovy) u Fullu za karbon pruží zadní odpružení

                  0 0
                  • maajkee  

                    Ne, tuhostí byla myšlena tuhost, neměl by se tolik kroutit a měl by být tuhý do záběru.

                    U fulla považuju carbon taky za celkem zbytečný. I když u fulla je tuhost zadní stavby taky znát, může se to pak všelijak kroutit.

                    0 0
                    • Michal z Hradce  

                      Pro dnešek poslední otázka :) a to ohledně postavení kola – v kolech se moc nevyznám, ale pokud to připodobním k počítači, který když si koupím sestavený někde v supermarketu, tak za něj dám (plácnu) 20.000 a když si ho pak sestavím sám z těch samých komponent, tak ušetřím několik tisíc, tak platí tato rovnice i u kol?

                      Jinými slovy (čistě teoreticky) vybral bych si nějaký kompletní kolo, které bych použil jako vzor, nakoupil bych si komponenty z kterých je složené a složil bych si identické, ušetřil bych, nebo naopak?

                      Zatím ti moc děkuji za tvůj čas

                      0 0
                      • maajkee  

                        Vyšlo by ti to dráž.

                        Například já mám na to živnosťák, několik dodavatelů za VOC, takže se dá pak poskládat dejme tomu za 20 tisíc kolo lepší, vyváženější než sériové kolo za 20 tisíc.

                        Druhá věc, že potřebuješ i pár kusů speciálního nářadí.

                        0 0
                        • marco  

                          Včera jsem nahlédnul do modré knihy ParkTools a nestačil jsem se divit kolik různých přípravků je potřeba pro demontáž a montáž dílů na kolo a že to pro lidi co byly zvyklý na domácí trochu odbornější servis svépomocí je stále obtížnější nastavit kolo aby fungovalo na 100 %. Jo doby kdy se celé kolo dalo složit a seřídit za pomoc multiklíče z Favorita a kleští je dávno pryč.

                          0 0
      • Michal z Hradce  

        OPRAVA – správný odkaz – http://www.bezvakolo.cz/…n-29-gtc-pro#9535

        0 0
        • Honzyn  

          Aha,ja uz jsem se lekl,ze jsi ponizil,kdyz jsem videl ten Cube vyse,co ma snad 14kg a zakl.komponenty.Jak jste resili alu vs karbon na HT ram,jezdil jsem ci jezdim oboje,to jak v 26 i 29.Nepoznam rozdil v pohodli,tuhosti ci nejakem pohlcovani vibraci mezi alu Fisherem Paragonem a karbon Fisherem Superfly.S karbon ramem jezdim i tezsi teren,treba Rychlebske stezky,nesmi se to nekde polozit,narazit na sutr,ale to by nevydrzel ani hlinik,jinak nevidim problem s karbon ramem.Vice do pohodli promluvi objemne bezdusaky a kvalitni vidlice.Jinak Cube je kvalitni nemecka znacka,neco jako Stevens,Haibike nebo Canyon,horsi nez Giant to vubec neni:-)

          0 0
    • Mark-H14  

      Tady máš ještě jeden tip:

      http://www.specialized.com/…CProduct.jsp?…

      Katalogová cena sice 42.990,– Kč, ale vím zcela jistě, že pokud jsi alespoň trochu výřečný, tak jej dostaneš za cenu toho Cubánce tedy maximálně 38.000,– Kč.

      Cubánec je v carbonu a je vzhledově moc pěkný. Kritizují u něj mámo místa mezi zadním kolem a sedlovou trubkou.

      Po vyléčení s katalogovou hmotností a reálnou hmotností kola pro manželku (Merida) si myslím, že 11kg v 17,5" možná vážit nebude.

      Nevím jakou velikost bys potřeboval ty, ale dnes jsem vážil toho Stumpjumpera v AL ve velikosti 19" a hmotnost bez pedálů byla rovných 11,1kg. Já mám svého ve velikosti 17,5" a ten váží skutečně 10,6kg. Hmotnosti jsou bez pedálů.

      Zajímavostí je, že hmotnostní rozdíl mezi totožným Stumjumperem v 17,5" v carbonu a hliníku je 200 – 300g.

      Srovnat geometrii těchto dvou kol nedokážu na to je tady odborník Mlok, který mi doporučoval právě toho Spešla.

      Doporučuji je nejlépe vyzkoušet a vidět je v reálu. Cubánec je fakt pěkný, ale ten Stumpjumper je krasavec. Sám jsem se rohodl pro kvalitní hliník než ttřeba těžký carbon jako mají někteří výrobci.

      PS: nejsem odborník jako zdejší bikeři, ale nedávno jsem prostě řešil podobný nákup HT do 40.000,– Kč.

      0 0
      • Honzyn  

        Ano,tento Specialized bude taky dobry.Sedlova trubka je prohnuta-je vice mista pro zadni kolo v miste presmykace.To mi vadi treba u Fisheru,blato z plaste se nabaluje na presmyk,pak na retez..jednou jsem tak i roznytoval retez.Presmyk pak taky nepada dolu.U Cube se zda,ze take mnoho mista neni,reseni ramu Speslu bych tedy bral jako velkou vyhodu.Cube ma lehky ram,vidlici,dily pohonu,ale tezky zakladni Easton 30,prumerna kola,zatimco Spesl je osazenim vyvazenejsi a mozna bude i lehci,jak pise Mark.A jak jsem psal,mam asi 5tis. km na alu Paragonu a asi 10tis. km na carbonovem Superfly,ze by karbon byl pohodlnejsi,tuzsi ci jakkoliv lepsi,kdyz je za vyrazne vyssi cenu,rict vubec nemuzu.Klidne bych dalsi ram bral zase alu.

        0 0
        • Polka  

          Karbon musi byt prece lepsi minimalne v nizke vaze = kolo je lehci = letis jak drak.

          0 0
          • Honzyn  

            :-)jasne!na ramu to muze delat tak 500g a ty lze usporit i jinde a asi levneji,treba zapletena kola,lehke komponenty,plas­te.Proste karbon ram+obyc kola a plaste=pomalejsi bike nez dobry hlinik.ram+lehka zapletena kola,bezdusaky.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.