Mavic Crossmax ST nebo neco jineho

190 nepřečtených
  • Bea

    Mam dilema, praskl mi podelne Ÿadni rafek na Crossmax ST. Oprava by stala neco malo pres 4 tis. A ted resim, zda to nechat spravit, kopupit neco jineho, nebo koupit dalsi par STcek (muzu za dobrou cenu). S ST jsem byl moc spokojen, vydrzely hodne. Doporucil by nekdo neco adekvatniho? Chtel bych na CenterLock, kotouce mam na CL.

    Diky

    0 0
    • mirav  

      Tak jestli využiješ komplet UST řešení, skousneš absenci 20 mm pevné osy, tak podle mého mínění, nic lepšího v této cenové relaci na fula není. Ten CL bych taky zvážil, jestli je to při takovéto investici limitující. Na SLR mám CL kotouče XTR a dost to v nýtech skřípe.

      0 0
    • roud  

      Jestli můžeš mít nový za slušnou cenu tak je kup a starý budeš mít aspoň na náhradní díly však ono se to neztratí :O)

      0 0
    • scret  

      to je divny, ja je mam na reignovi a drzej slusne…

      pokud je to jenom rafek, tak jsem se vlezl do 3tis. i s praci…

      0 0
      • Bea  

        A kdo ti to delal, me bylo receno 3 tis samotny rafek plus prace, plus ze vypadnou nejake spice.

        0 0
        • mirav  

          samotný ráfek stojí míň http://kastar.inshop.cz/…ts/shop.aspx

          0 0
          • Vilém  

            Neni treba se do toho shopu nejak registrovat? Nebo mi to jen nefunguje s firefoxem? Kdyz dam ND rafky mtb, tak mi napise strana 1–6, celkem 65 zaznamu, ale nezobrazi se vubec nic:(

            0 0
          • Bea  

            Ja taky v eshopu nevidim nic, ani po prihlaseni. Kolik tedy ten rafek stoji? Diky

            0 0
            • kubad  

              maloobchodní cena je někde nad 3 nevím přesně mám staré ceníky,

              scret měl určitě ráfek za jinou než MOC

              0 0
          • mirav  

            XM 819, nevím jak s uchycením paprsků, ale měla by to být adekvátní náhrada. Samotný ráfky ST snad nejsou, sem se někde dočet´.

            0 0
            • Bea  

              No taky me to napadlo, ale doopravdy si nejsem jisty jestli bude stejny zavit pro spice a take vyska rafku, uz jsne to diskutovali pres ICQ s kubadem.

              0 0
              • kubad  

                a sehnat je na 24 drátů bude taky oříšek, ale ten zavit je stejně větší u XM819

                edit: tak 24 děr problém není :D

                0 0
        • scret  

          delali mi to v Usti v bikesportu, meli by byt autorizovany pro Mavic, rafek stal cca 2,7 a prace byla za cca 2–3 stovky? A ikdyz mam nejakou malou slevu, porad to normalniho zakaznika nevyjde draz jak 3,3–3,5…

          Spice jsem mel v poho… Hazel jsem i foto na B-F…

          0 0
    • Duon  

      neviem ako sa rozhodneš, ale ako si prosím ťa zlomil ten ráf?dávaš desať metrové polety a máš sto kíl?aj vtedy by som bol prekvapený :)

      0 0
      • kubad  

        předpokládám že mu to ruplo podélně uvnitř, nejčastější problém těchto kol

        0 0
      • Bea  

        Ne nezlomil, roztrhnul se podelne. Okolo ventilkove diry na kazdou stranu cca 4 cm, takze 8 cm prasklina. Vyjadreni nektereho z techniku co maji servis Mavicu – vysoky tlak v plasti. To je hovadina, vozim Continentaly Vertical Grip 2,3 a foukam na 2,5. Takze je to proste unava materialu, nebo blbe zpracovani otvoru pro ventilek. Nasel jsem v nejakem zahranicnim foru ten samy problem. Porad vaham nad nejakou jinou alternativou Mavicu, zatim mam DT Swiss E2000 a Fulcrum RedMetal 1. Ale ted mam pujceny Red Metal 5, at muzu jezdit a zvuk volnobezky je priserny.

        0 0
        • kubad  

          jak píšu, tohle je nemoc Maviců, asi nejčastější závada, jako reklamačku to moc uznávat nechtějí :-(

          pokud máš ty kola ve slušném stavu nech vyměnit ráfek, pokud už mají dost za sebou kup nové

          0 0
        • Janouch  

          jojo s Kubadem jsme řešili stejnej problém ja mel nafoukáno 2,5 až 2,8 a tvrdili mi to samy když jsem vybíral kola na novej bajk tak už jsem zvolil zaplejtany kola je to lepší

          0 0
          • 96  

            Taky mi to prasklo na zadním kole u otvoru pro ventilek.Zrovna řeším reklamaci,mám SLRka.

            0 0
    • Lister  

      Začínám řešit stejné dilema – Crossmax ST 2011 vs záplet nějakých slušných kol s použitím UST ráfku – asi jedině ZTR Arch.

      Podmínkou je přední náboj kompatibilní s 9mm i 15mm pevnou osou – takže bych asi volil Hope náby u zápletů.

      Mám dobré zkušenosti s ALU dráty na silničce, z toho důvodu by se mi ST zamlouvaly, jiná věc, je, že v současném designu jsou fakt hnusná – ale třeba tam jsou jen polepy a tím by se problém rychle vyřešil.

      Váhově to vyjde se zápletem plus mínus na stejnou a cenově by se záplet asi dal udělat levněji i na těch Hope nábách a dobrých drátech.

      Použití trail bike, běžné XC ježdění pod jezdcem váhy 85kg.

      0 0
      • Hnoj  

        Desing ST se určitě nevyřeší, protože je to potisk :-(

        0 0
        • santal  

          Zdravín a Hnoj,potreboval by som samostatné páčky Avid Elixir CR carbon,alebo XO v červenom prevedení.Je to možné u eba zohnať?Díky…

          0 0
          • Hnoj  

            Myslíš jen „čepele“ nebo celé páky?

            0 0
            • santal  

              Celé páky by som potreboval,naj­lepšie fungel nové,alebo vo veľmi dobrom stave.

              0 0
              • Hnoj  

                Na 99% bude levnější koupit celé brzdy :-(

                0 0
                • santal  

                  Je to také drahé,alebo nedostať to samostatne?Aké je to drahé,koľko to stojí?

                  0 0
        • Lister  

          Škoda, myslel jsem, že to je stejné jako u starších ročníků, kde byly polepy.

          0 0
          • scret  

            tak ti nevim, ale mam dvoje a potisk barvou tam je taky… ale samolepky male tam jsou taky…

            0 0
            • Lister  

              Nedávno tu někdo řešit stříbrné crossmaxy zda s nálepkama nebo bez nich, takže některé by to tak měly mít.

              0 0
              • scret  

                myslel jsem ze se bavime o STckach… CMax SL i XL mely polepy…

                0 0
                • Lister  

                  Zcela upřímně – ST jsem viděl tak maximálně na obrázku, takže v podstatě vím houby :-)

                  0 0
                  • scret  

                    :)

                    btw mas stale toho Marina?

                    0 0
                    • Lister  

                      Mám Marina, nikdo ho nechce. Nebo teda chce, ale nedokáží docenit jeho pravou hodnotu, takže nabízí naprosto nesmyslné částky :-)

                      Už jsem nabídl i rám se sedlovkou Thomson rodlama Truvativ Team Carbon a představcem za cca 10–11 tis, ale i to bylo pro ně moc.

                      0 0
                      • scret  

                        a mas taky problemy s praskanim a vrzanim? dost casto to delaj ty jejich „pitomy“ patky:(

                        Praveze v nasi parte jezdi cca 4 marinady…

                        ty tam mas RP2?

                        Jj, bohuzel to spesl apod. co vsichni chtej jak pitomi a pritom ten quad link system neni spatnej na jezdeni…

                        0 0
                        • Lister  

                          Mám ještě model bez výměnných patek. Je pravda, že zadní stavba je dost náchylná na špatné utažení upínáku, když se nedotáhne na krev, tak to praská a vrže – další zvuky vydávají čepy, když se zaserou, ale proti těm patkám to je pohoda. Ty výměnné mají teoretický potenciál na to, aby dělaly ještě větší bordel – ale zas je tam možnost vyměnit je za patky na pevnou osu, což tomuto rámu jedině prospěje.

                          Tlumič mám R už jsem měl domluvení RP23, ale ten člověk ho blbě změřil a nakonec nedopovídala délka, takže hledám na bazaru další. Už jsem ho s RP23 jezdil a teprve tam jsem pochopil, jak je ten rám skvělý a jaké kurvítko ten fixní propedal je.

                          0 0
                          • scret  

                            presne tak, kamoska ma taky jen s RP a to je sileny, porad s tim bojujeme, nechal jsem odstarnit uplne propedal, ale to je zas citlivy az moc a uz se to dost houpe, takze zase asi zpatky Bikelive a nechame ho tam lehce dodelat:( DRuhej clovek s RP2 spokojenost a na tom jsem taky jel a ten me bavil…

                            Jj, sranda je ta ze k tem vymenejm patkam privedli kluci sikovny americky jeste doury na odvod vody z ramu, tudiz i jemnyho blaticka, takze cas od casu to chce cistit…

                            A presne jsi mi potvrdil co jsem si uz myslel davno, ten ram neni nejak extra tuhej, hlavne je to znat pri brzdeni, nejak to rozvibruje kotoucovku a ta pak pri brzdeni vydava docela zajimavy zvuky:(

                            Co se tyka designu, je to hodne zajimavy a libivy kolecko, obcas to vypada jako slusny monstrum, takovej malej vetrelec a kdyz nekam prijedem, vsichni koukaj na Mariny:)

                            0 0
                            • Lister  

                              Tak jsem si myslel, že to pískání zadní brzdy je jen problém mojí zavzdušněné zadní Juicyny a ono to asi bude trochu jinak.

                              Zadní stavba opravdu není úplně nejtužší, ale to se dá předpokládat, když si vezmeš, jak je dlouhá.

                              nakonec si ho asi nechám, řešil jsme posed, protože mi přišel krátký, ale na vině byly hodně lomená řidítka, trošku jsem poupravil jejich sklon a posed se natáhl a teď je to lepší.

                              Ten tlumič jsem neřešil, protože jsme to kolo opravdu chtěl prodat, ale když teď pravděpodobně zůstane doma, tak si ho dopřeju – ideálně bez BV, protože jak jsme pochopil, ten by měl přidávat na progesivitě a to je vlastnost pro tento rám nevhodná – mám tam HW komoru a ani ta úplně nestačí na 100% využívání zdvihu – předpokládám, že plně otevřený tlumič by mohl trošku pomoct.

                              0 0
                              • scret  

                                jj, pokud ty brzdy trochu brzdej, tak to piskani, vrceni, nebo jak to nazvat je tutovka – holt dan za tu dlouhou savli…

                                Vidis a me prijdou naopak Mariny docela dlouhy, ale co me vytaci, ta neprirozene kratka hlavovka, vetsina marinaku v mym okoli tam pak ma 3–5cm podlozek:(

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Na to má i velký vliv výška středu. Je poměrně vysoko a o to musíš dostat výše řídítka pro stejný posed (než na fullu s nižším středem).

                                  0 0
                                  • Lister  

                                    Je to přesně tak, ta hlava ani tak není krátká, ale je nízko v porovnání se středem, aktuálně nevozím žádnou podložku a mám představec s nulovým úhlem, ale svého času jsem měl klasický zvedlý představec a dvě podložky – bolely mě záda a potřeboval jsem posed lehce natáhnout, tak jsem šel o dost níž.

                                    Je pravda, že jsou Mariny delší, ale já mám velikost 16,5 (jediné dostupné kolo v celé Evropě, když jsem ho kupoval) a délku horní trubky 577mm, což už je pro mne hraniční hodnota – v kombinaci s těmi zahnutými řidítky už to bylo opravdu dost krátké.

                                    0 0
                                    • scret  

                                      jsou samozrejme i kratsi, ale porovnaval jsem napr. s giantama… a i ten stred tomu neprida…

                                      0 0
                              • MlokCZ  

                                Pokud je tlumič s BV rozumně nastavený (velocity tune M nebo L, tedy není tam Firm a BV do 200psi), tak to na progresivitě není znát téměř vůbec.

                                Teď už nějaký čas vozím na starším Stereu tlumič s BV a velocity tune M a 200psi BV. Na využití zdvihu neznatelný rozdíl oproti upravenému RP23 v TF tuned s minimální kompresí.

                                Samozřejmě je to teď mírně méně citlivé. Ale není to pořád tak špatné a zase to jde znatelně lépe za pedálem.

                                A mám na tom takhle cca 1500km a zřejmě to tak nechám.

                                Na druhém Stereu nechávám upravený RP23 z TF tuned (za pedálem ale jdou velmi podobně, protože novější rám je o chlup méně citlivý a jezdivější, takže to vychází s citlivějším tlumičem podobně).

                                A pokud má tlumič lehounce omezovat zadní stavbu (tedy nebude zcela s minimální kompresí stylu compression tune méně než min), tak mi pak přijde o chlup příjemnější chování s BV.

                                0 0
                                • Lister  

                                  Takže pokud bych sehnal tlumič velocity tune L a BV 175psí (na ebay takový nabízejí, dá se poslat i do CR a cena je dobrá) tak bych si asi pomohl hodně, že?

                                  Trochu tápu v novém značení, ale podle všeho je L jako Low?

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    L – low

                                    M – medium

                                    F – Firm

                                    A ano, to si pomůžeš hodně. To už by bylo velmi slušně citlivé. Jen počítej ale s tím, že při L + 175psi bude už dost málo výrazná i platforma.

                                    0 0
                                    • Lister  

                                      Tak ale na trojku by to mohlo trochu přitvrdit – nemám představu čemu by to mohlo odpovídat vzhledem ke staršímu řešení, ale pokud by to dokázalo na maximální platformu přitvrdit tlumič srovnatelně s polohou 2 u klasického CT střed, tak by to stačilo.

                                      0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Přesně tohle nastavení (L + 175psi) jsem nejel, takže nedokážu říct přesně.

                                        Ale myslím, že to klidně ani nemusí dát to co CT střed a dvojku.

                                        CT střed mi přijde téměř stejné (tady myslím trojka propedal oproti trojce propedalu) jako M + 200psi.

                                        Vždy to ale můžeš nechat přenastavit. Jestli nezkusit třeba i Mko a k tomu hodně nízký tlak BV, klidně i 150psi.

                                        0 0
                      • bluma  

                        Tak to jsem měl asi docela štěstí, že jsem se ho zbavil, tak jak jsem se ho zbavil. Ale je pravda, že to fakt málokdo docení. A Thomsona a další vychytávky (např. jsem nabízel hlavko CC 110 k rámu) už teprv málokdo tuší, která bije :-(

                        Scret: jak píše Lister, dorvat zadní upínák, ale všech zvuků se asi člověk nikdy nezbaví. Na druhou stranu to lupání nemůže mít na nic vliv, protože když jsem rozdělával čepy, tak vazelína pod krytkama úplně čistá, takže v tomhle ohledu je ten systém hodně vychytaný.

                        0 0
                        • scret  

                          uz jsme na to prisli, byl to zadni upinak od A2Z, svinak jeden…

                          0 0
                        • Lister  

                          A kolo je pořád doma :-)

                          U mě je problém i s velikostí, protože mám 16,5, na délku je to sice spíš 18, ale to už nikdo moc nevěří.

                          Asi to skončí tak, že rozprodám díly a rám si pověsím na zeď do pracovny :-)

                          0 0
                          • jIrI___  

                            Kdybys rozprodával na díly a nebyl by zájem o tlumič s HV komorou, rád ti tu komoru vyměním za klasickou (pokud by seděly rozměry) :-D

                            0 0
                            • Lister  

                              Jestli tě to potěší, tak mám nový tlumič a komora ze starého tlumáku by byla volná – když tak mail.

                              0 0
                          • kubad  

                            tak na bazaru neuváděj velikost, ale uveď efektivní délku a rozmezí velikosti bajkera :D

                            0 0
      • scret  

        Ahoj, jak pise hnoj, nejsou to samolepky, ale barva…

        Po nekolika sezonach na STckach (viz.profil) muzu rict ze draty jsou v poho, zatim mam vsechny puvodni, tuk tuk:)

        Pokud resis design, tak zaplety jsou podle meho o kus hezci (je jedno jestli Mavic nebo Fulcrum), pokud resis nejlepsi pomer cena/vykon, tak klasika bude lepsi…

        Hnoj ti urcite napise ze Hope/ZTR bude lepsi:) Ja pokud bych neresil design, tak beru rozumove taky tuhle kombinaci… ale kdyz me se tak CMaxy tak libej…:)

        0 0
        • Lister  

          Tak starší ročníky RM1 se dají sehnat kolem 10tisíc, akorát asi nebude možná případná přestavba na 15mm osu – to by měl řešit nový model XL, ale tam jsem přesně nepochopil, jestli je ta varianta dopředu daná z výroby nebo se dá časem předělat. A na Fulcrumech by měly být nálepky (na silničních jsou), takže tam by se ten design dal pořešit rychle – červená kola si mi na fulla asi hodit nebudou.

          0 0
        • Lister  

          Pokud resis design…

          No, skoro jsem se urazil, jako by o mně nebylo známo, že design řeším vždy s velkým odstupem až na prvním místě :-D

          Hnoj ti urcite napise ze Hope/ZTR bude lepsi:)

          Možná mu zkusím napsat, ale nevím, jestli jsem ho neurazil svým zájmem o STčka…

          0 0
          • scret  

            tak neslo mi ani tak o tu kamuflaz:) ale o ten pocet dratu a hlavne tloustku… to se me osobne treba libi nejvic…

            Ja bych rekl, ze uz neni takovej radikal na Mavicy jako driv, takze ti i odepise:))

            Ale co me se libi, ze u Hope nab to predelas na jakoukoliv osu vepredu i vzadu…

            Skoda ze nechces 20mm osu, ja silne premyslim ze pujdu do novych CMaxy SX… ikdyz uvidim, nejak nejsou kacky (nova vidle atd. atd.)

            0 0
      • MlokCZ  

        Já bych se rozhodoval hlavně dle toho, jaké budeš preferovat řešení u plášťů.

        ZTR ráfky fungují dobře, ale pořád to není 100% UST řešení a musíš použít pásku (samozřejmě to není žádný zásadní problém, mně se to ale třeba takhle nelíbí).

        Já bych volil následovně:

        • pokud chceš vozit UST pláště, šel bych do STček (i když i na ZTRráfky je můžeš dát)
        • pokud jakékoliv dušové pláště a to i jiné než TLR Schwalbe, takbych šel určitě do ZTR ráfků (pro tuhle variantu určitěnebrat STčka)
        • pokud TLR Schwalbe, tak cokoliv
        • ruční záplet vyjde o něco levněji
        • STčka budou výrazně tižší než Hope (neříkám, že je to dobře anišpatně, jen konstatuji)

        Já bych vzal STčka :-)

        0 0
        • Lister  

          Plánuju plnohodnotné UST, nechci řešit žádné problémy. Mimo jiné zvažuju i možnost použití bez těsnícího roztoku.

          0 0
          • MlokCZ  

            Tak pokud chceš jezdit i bez tmelu, tak to bych tím spíše vzal STčka.

            U ZTR tu sice někdo v historii psal, že mu to drželo i bez tmelu (když to jen zkoušel), ale zaručené to nebude.

            0 0
            • Lister  

              Chtěl bych zkusit bez tmelu, protože dva defekty za dva roky nejsou tak moc a navíc oba byly klasické procvaknutí duše. kdyby byla smůla, tak bych ho tam dal – ale když ho teoreticky nepotřebuju, tak ho nechci zbytečně řešit – kontrolování, dolívání, žmolkovatění…

              Jsme srabík a jezdím pomalu, plášť jsem za celou kariéru řízl jedenkrát, tak snad si to teď tímhle prohlášením nepodělám – páč jak napíšu, že něco funguje, tak se to většinou do měsíce podělá :-)

              0 0
              • MlokCZ  

                Zase pokud pláště nebudeš střídat, tak stačí tmel řešit nejjednoduší metodou.

                Tedy na začátku ani nedáš moc a každé 3 měsíce prostě jen trošku přileješ přes ventilek. A nic dalšího neřešíš.

                Pokud se tam náhodou udělá pár hrudek, tak je to fuk, ty hrudky nic neváží a ničemu nevadí.

                A dolévání přes ventilek je rychlovka.

                0 0
                • Lister  

                  Střídat nehodlám.

                  Buď bych zkusil X-kinga 2,2 UST (možná do kombinace dopředu nový MK, který se hodně podobá NN) nebo klasická kombinace NN + RR UST 2,25.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    A počítáš s tím, že UST Contíky nemají black chilli?

                    Já jsem o XK jinak taky uvažoval, ale kvůli tomu zavrhnul. Navíc těch 780g je už také hodně, zvlášť jestli bude ještě užší než RaR 2,25.

                    0 0
                    • Lister  

                      :-( nepočítám – to je nešťastné – chtěl jsme UST verzi, protože by mohla být širší, než klasická.

                      Tak asi vlaštovky, pokud ty UST mají stále šířku kolem 54mm, tak to bude tak akorát, mám jediný dušový RR, který je takto široký, ostatní jsou užší.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Teď mám nahozené 2 kusy 2011 UST RaR 2,25 a 2 kusy NN. Všechny mají 53–54mm. Jeden pár mám na STčkách (19mm ráfek), druhý na SX+Red Z. XLR (21mm). Ten širší ráfek té výsledné šířce nijak výrazně nepřidal (samozřejmě jsem ale nezkoušel ty pláště prohodit mezi sebou, jak se změní šířka jen dle ráfku, tedy abych eliminoval rozdíl konkrétních kusů).

                        Není to ale jako 2008 RaR UST 2,25. Tam jsem měl všechny kusy 56mm a některé po čase se vytáhly i na 57mm.

                        Počítal bych tedy spíš s 53mm (a není určitě vyloučeno, že některý kousek může mít třeba 52mm).

                        A pak 2011 RaR 29" snake skin TLR, tak oba kousky 54,5mm a ještě je nemám nahozené dlouho. Ty na 55mm půjdou.

                        Všechna čísla pro provozní nízký tlak kolem 25–30psi.

                        0 0
                    • přišlapávač  

                      jestli nekecaj, tak X-king v UST verzi Black Chilli ma http://www.bikesport.cz/…d.-2011_2966

                      ale nekontroloval jsem to…

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Už se to tu řešilo. Na stránkách Contíku je to jinak. A už se to tu řešilo, Ruprt dokonce poslal mail, zatím ale bez odpovědi

                        http://www.bike-forum.cz/…-xt-775.html#…

                        Pokud nebude odpověď na ten jeho mail, tak bych věřil stránkám Contíku. A když u té 29tkové verze to také souhlasilo (také je bez black chilli)…

                        0 0
          • scret  

            potom jedine STcka anebo neco od Fulcrumu…

            tmelu se bat nemusis, jak pise mlok, je to strasne jednoduchy, staci strikackou pres ventilek a mas klid…

            premyslim ted silne o MK II na zadni, ale netusim jestli jsou nekde v CR uz skladem… Pripadne bych zkusil dat MK II racesport ale nevim jestli to nebude uz moc light na reigna…

            0 0
            • Hnoj  

              MK II Protection? :-)

              0 0
            • Lister  

              Asi to tak skončí – RM1 jsou za deset (tam se ale trochu bojím asymetrického výpletu – na silničce pode mnou FR3 plavaly, FR1 jsou lepší, ale né úplně ideální), Mavic bych asi sehnal kolem 12–13 tis, takže se jen rozhodnout.

              0 0
        • psedma  

          proč bys na dušové pláště volil ZTR a ne ST? Planuji pořídit přes zimu nové CMax SX, ale jezdit budu jezdit převážně dušové pneu – s tím, že bych je rád vyzkoušel i bez duše s tmelem… Moc nevím, jaké alternativní záplety na lehčí freeride bych mohl zvolit s obdobnou cenou, váhou a pevností…

          0 0
          • MlokCZ  

            Na dušové, které nejsou TLR. Osobně bych tedy dnes do takových plášťů nešel vůbec. Ale když už, tak na ZTR ráfky, tam s nimi bude méně problém.

            S dušovými plášti, které nejsou TLR je to na UST ráfku porod.

            Hlavně bych ale dnes na ježdění bez duší už nebral nic jiného než TLR pláště (případně UST), takže pak je jedno jestli ZTR ráfky nebo UST. Osobně dávám přednost UST ráfkům.

            0 0
    • scott yeoman  

      Ahoj, jak ti, prosím tě, praskl ten ráfek, mě u Crossmasů SLR podélně ve vnitřním žlábku od díry ventilku cca 5 cm na obě strany. Začal jsem mít defekty na duši, jinak bych si toho ani nevšiml. Nejsem si vědom žádného nárazu, kolo je perfektně zcentrované. Docela mě to překvapilo. Takový prachy při pořízení – to jsem čekal větší kvalitu. Ráfek je bohužel přesně po tříleté záruce, kterou v Kastaru za určitých podmínek poskytují. Oprava by taky vyšla na cca 5000 Kč. Dík za odpověď.

      0 0
      • Vilém  

        Vcelku bezna zavada u techto kol. Podil na tom muze mit kdyz pouzivas vyssi tlaky. Proc jsi ty kola jezdil s dusi, to moc nechapu.

        0 0
      • Bea  

        V podstate to prasklo uplne stejne. Vysoke tlaky na to, imho, v mem pripade nemel vliv. Jezdim relaticne hodne nizke tlaky. I kdyz sirsi plaste, Conti Vertical 2.3, ale kdo je zna v realu, tak az tak siroke nejsou.

        0 0
        • scott yeoman  

          Dík za odpovědi.Podle fóra http://www.bike-forum.cz/…/272372.html , zjištuji, že to zase tak exotická závada není.

          Jesli jsem to přefukoval,nevím, spíše ne. Mám SLR-ka na fulu ze začátku jsem jezdil 2,25-ky. Teď už rok a půl 2,1-ky. Kdy to prasklo, než to začlo skřípad duši, to se nedovím.

          Duše používám, protože nezávodím, leda s věkem. 460a g plášť + max 120 g duše, žádný patladlo dovnitř, když nepočítám defekty vinou prasklého ráfku, tak max 2–3 defekty za sezónu – silnice, les, kamení atd, proto duše.

          Ale zpět k tématu, na fotkách z fóra (viz. adresa) jsem si všiml, že materál ráfku okolo praskliny a otvoru ventilku je vždy více zoxidovaný (lidově jakoby zkřenčelý), a někde jakoby povrch nabobtnalý.

          0 0
          • RUSH  

            Oxidace – buď to někdo zkoušel zalepit, nebo to může být působením tmelů v plášti, nebo byl plášť a ráfek natírám mýdlovou vodou při usazovaní… možností je hodně.

            O příčinách můžem polemizovat, vím jen to, že mě taky prasknul s duší. A přišel jsem na to tak, že jsem slyšel zvuky, které jsem nakonec identifikoval právě v ráfku. Ale znám dost případů, kdy se to stalo s UST plášti, lehký jezdec a nepříliš vysoké tlaky – prostě se to stává.

            Jezdit se na tom asi dá, u bezduší to vyřeší NoTubes páska a s duší vlastně taky. Jen je otázka, na jak dlouho.

            0 0
          • scret  

            nejsem zadny zavodnik, presto vozim bezduse… Mam snad nasazovat duse? Clovek nikdy nevi ze jo:)

            0 0
      • scret  

        celkem bezna vec u SLR… kolik vazis?? Musis to brat tak, ze jsou to v podstate zavodni kola.. Kdyz jsi chtel vetsi vydrz, mel jsi vzit ST…Oprava 5tis.? Rafek necele 3tis. a draty se prepletou… Teda pokud nemas nejaky draty zarostly, ty se pak musej vymenit…

        0 0
      • McBlacky  

        V tomhle bohužel poslední dvě generace SLR jsou špatné. Oprava bude levnější než 5tisíc. 3tisíce ráfek a 400max práce, pokud budou všechny dráty použitelné pro přepletení, po 3 letech to je na hraně, ale mohly by ještě být ok.

        Crossmax XT, SL, ST ráfky mají řádově vyšší životnost.

        0 0
    • Sidewinder  

      Co rikate na tuhle nabidku..?

      http://www.mojekolo.cz/…terlock-2013

      0 0
      • Azmir  

        Tos tu neměl dávat, to ber než ti to někdo vyfoukne ;-)

        0 0
        • Lister  

          Zase je to starší ročník, nába vzadu bez možnosti přechodu na pevnou osu a cena tím pádem odpovídá. Tyhle ST teď někdo nabízí na bazaru a pokud nekacá, tak jsou lehce jeté a cena je pod 6 tis.

          0 0
          • Lister  

            PS: vycházím z obrázku, na kterém je starý model, ale Tak ale popis zase odpovídá modelu novému. Ověřil bych tak který modle to je a podle toho se rozhodoval. Pokud 2013 tak je to cena výborná a bral bych je.

            0 0
            • Sidewinder  

              Fotka odpovida, popis ne .. jde o model 2011. Zadni osu nepotrebuji, vepredu mam 15mm a kotouce pouzivam CL.

              Co rikaji znalci Mavicu ST na verzi 2011?

              0 0
              • scret  

                kamarad je ma… Kola to nejsou spatny, ale kdyz uz je novej model, vzal bych radsi ten… Novej orech a konverze na ruzne osy jsou fajn…

                0 0
              • Lister  

                Jestli je to starší verze, tak bych možná zkusil kontaktovat tohodle člověka

                Ta starší verze není v ničem výrazně horší, krom méně kompatibilní náby a jiného ořechu na tom funkčně bude hodně podobně jako verze nová. Cena odpovídá nabízenémnu zboží, není nijak fantastická, ale ani ne špatná.

                Jestli ty peníze máš, nepotřebuješ zadní osu a líbí se ti design (je to potisk, nedá se to sundat) tak proč ne. Za 10 tis se dají poskládat hezká kola, která na tom budou funkčně i váhově hodně podobně, ale asi nedosáhnou designu STček – já je mám rád, ujíždím na těch širokých hliníkových drátech.

                0 0
            • scret  

              mas pravdu, otazka teda, co vlastne nabizej…

              Jinak CL byly vzdycky levnejsi, ale pokud to nekomu nevadi, klidne bych do nich sel, pokud to budou 2013ky…

              0 0
        • scret  

          stary STcka, navic na Clock… jak pise Lister – cena odpovidajici…

          0 0
      • jIrI___  

        Parádní cena. Pokud nepotřebuje vzadu pevnou osu a nevadí ti ten design, tak bych neváhal.

        0 0
        • kubad  

          hehe fakt?

          0 0
          • ememem1  

            konkretne?

            ja len ze draha potrebuje nejake kolesa a toto nevyzera zle. ale pocul som ze modely tak nejak 2–3 roky spat mali dost problemy s orechom, neviem aka je skutocnost, to mas na mysli ked hehe? dik.

            0 0
          • ememem1  

            konkretne?

            ja len ze draha potrebuje nejake kolesa a toto nevyzera zle. ale pocul som ze modely tak nejak 2–3 roky spat mali dost problemy s orechom, neviem aka je skutocnost, to mas na mysli ked hehe? dik.

            0 0
            • kubad  

              jak už tu padlo, vzadu je to jen na QR a to je vcelku dost omezující, nevíš jestli za rok dva nebudeš měnit rám a pak ti ty kola budou k ničemu, zase tak levné a super nejsou

              0 0
              • McBlacky  

                podle mě teda za desítku nic lepšího nevymyslíš. Pokud se nebudeme bavit o VOC cenách. Navíc ST udáš vždycky na bazu. A nové vydrží celkem náklad.

                0 0
                • kubad  

                  tak za 10 už se dá dost vymýšlet, a tady je pro mě prostě ta zadní nába dobudoucna problém,

                  a jaká je prodejní cena těch kol po roce? se podívej na bazar

                  0 0
                  • McBlacky  

                    po roce tak 7 když je moc neorubeš, na zápletech tratíš i víc. A kdybych chtěl plochý dráty, tak jen 2–4 tkč dáš za dráty, 3.5–4 za ráfky, 1 za niple, pásku, práci a kolik ti zbyde na náby si spočítáš sám.

                    mě jako problém nepřijde, pořád je rámu na QR dost

                    0 0
                    • tonik666  

                      Za 10 se dá pořídit už dost, třeba Hope Hoops s ráfky dle výběru (ZTR, Mavic) přes Wiggle.

                      0 0
                      • Donuts  

                        Dají se sehnat někde levněji než je ta Wiggle cena?

                        0 0
                        • tonik666  

                          Tak jsem koukal, že Wigglesport.de trochu zvedl ceny. Já kupoval Hope Hoops 2013 pár za 316E s posláním do Německa. S posláním do Česka by to bylo 350E. Teď mají pár s posláním do Německa za 400E, a do Česka za 431E. To je lepší nechat to zaplést u nás.

                          Druhá fajn možnost je Superstar, potenciálně levnější, ale horší náboje než Hope, mám na mysli Switch. Ty jejich Tesly jsou prý super, ale moc info o nich není a v ruce jsem je neměl.

                          0 0
        • kubad  

          hehe fakt?

          0 0
          • jIrI___  

            Z mého pohledu ano, jinak bych to nepsal.

            0 0
            • kubad  

              za rok ti třeba rupne rám a co pak? za mě ta cena není tak nízka aby to stálo za to, novější modely zase o tolik dražší nejsou

              0 0
              • scret  

                presne…

                0 0
              • jIrI___  

                Tak pokud člověk předpokládá životnost rámu 1 rok, pak souhlas. Nové jsou o 50% dražší, to mi zas tak málo nepřijde.

                0 0
                • kubad  

                  rám muže prdnout kdykoli, sice dostaneš nový, ale s jakou osou vzadu?

                  0 0
              • Azmir  

                Tak jestli 50% ceny ti přijde že o moc dražší nejsou tak to potom jo, ale vy co jezdíte na LV se obecně pohybujete v jiných dimenzích :D

                0 0
                • kubad  

                  bez blbých poznámek by to nešlo?

                  osobně kupuju věci s výhledem do budoucna na několik let, pokud někomu qr vzadu vyhovuje tak proč ne

                  0 0
                  • Azmir  

                    Tak jde o to, že někteří taky nestřídají kola co čtvrt roku, spíš mi šlo o tu tvojí poznámku k ceně, protože 5 tis. navíc nebo kolik mi jako „trochu“ navíc fakt nepřijde.

                    0 0
                    • kubad  

                      ja měl za to že ST se pohybují někde kolem 13,tak nějak sem je naposledy kupoval, nesleduju aktuální cenu,

                      0 0
                      • Lister  

                        To je lehce nestandardní cena, ale ne že bych je kupoval za víc.

                        0 0
                      • Azmir  

                        I kdyby to mělo být těch 13, tak 1/3 ceny navíc mi teda přijde dost.

                        0 0
                        • kubad  

                          a za 2–3 roky staré ležáky ti 10 nepřijde dost?

                          mavic udává životnost kol cca 5 let a je fuk jestli jezdí nebo stojí, a po 5 letech nemusíš sehnat díly

                          a riziko nečekané výměny rámu je taky dost velké během 2–3 let a co pak s těma kolama za 5 na bazar? nebo pracně hledat rám co by neměl vzadu pevnou osu?

                          navíc nemám Mavic rád, jejich servis se časem může fest prodražit/ taky nemusí no :)

                          0 0
                          • Azmir  

                            Ne nepřijde mi to dost, i když to je 10, furt to jsou top kola. Kdybych měl řešit takové blbosti, tak si nemůžu koupit nic. Za 10 mi to prostě přijde jako dobrý kup.

                            0 0
                            • kubad  

                              mě to přijde jako dobrý kup aktuálně, a jako potencionálně dost velký problém do budoucna

                              osobně bych si radši něco zapletl

                              0 0
                              • honhav  

                                kamos ted servisoval 08 s prasklym rafkem – rafek, nejaky draty, naby jen servis, bez problemu do tydne vyreseno…

                                Ten servis asi nebude takovej problem…

                                0 0
                                • Lister  

                                  Servis zatím asi ne, cena ho možná překvapí, ale je pravda, že je to pořád pohoda proti DT továrním zápletům, kde je často lepší koupit raději nová kola.

                                  0 0
                                  • honhav  

                                    samozrejme cena je adekvatni porizovaci… ale s tim predpokladam musi kupujici pocitat…

                                    0 0
                                  • JakeF  

                                    No co si budem povídat, klasický záplety když odstřelíš ráfek po 5 letech, tak už stejně nejspíš budou na výměnu i dráty a budeš na tom podobně, jak u těch Maviců…

                                    0 0
                                  • ememem1  

                                    to su dt zaplety na tom tak v tomto tak zle? dobre vediet.

                                    0 0
                                    • Lister  

                                      Ještě hůř. V podstat stačí rozstřelit ráfek a dráty v jednom kole a oprava se velmi jednoduše vyšplhá na cenu celého setu. Často je pak lepší koupit celé kolo (prodávají se samostatně), udat nábu a zbytek vyhodit.

                                      0 0
                                      • ememem1  

                                        no sak este uvidim jak dopadnem s tym mojim zerom.

                                        0 0
                                      • kubad  

                                        už to prej nelepí, tak je to líp servisovatelné, teď sem to řešil při servisu XM 1550 TRICON

                                        0 0
                          • ememem1  

                            mavic udává životnost kol cca 5 let a je fuk jestli jezdí nebo stojí – tak to hadam ne, aky je na to dovod?

                            inak ked som si prepol cenu na E tak 417 mi uz tiez neprijde az tak super kauf.

                            0 0
                            • Lister  

                              Důvod – tipuju hliníkové dráty.

                              0 0
                            • kubad  

                              Mavic Servis Centru provádíme záruční opravy na všechny produkty Mavic a pozáruční servis veškerých zapletených kol. Mavic vyrábí veškeré náhradní díly po dobu 5-ti let od uvedení produktu v katalogu. Zapletená kola starší jak 6 let se již nedají servisovat. Hlavním důvodem k omezení opravy starších kol Mavic je bezpečnost zákazníků. Kombinací starších komponentů jak 5 let ( kde dochází k postupné únavě materiálu ) s novými náhradními díly, může dojít k neočekávaným defektům ( praskání paprsků, ráfků, prasknutí těla náby apod. ) Z tohoto důvodu Mavic nedoporučuje servis starších kol jak 6 let…

                              0 0
                              • ememem1  

                                jako to je mi jasne ze po 5 rokoch nemusis zohnat na ne nic a ze ked su jazdene mozu byt kaput, ja som narazal na to, ze ked stoja tak im asi nebude nic, snad sa ten hlinik nerozpadne.

                                0 0
                                • scret  

                                  uz se to tu resilo… Jinak na KHS mam STcka z roku tusim 07 a porad drzej… To ale neznamena, ze mi je musi Kastar oservisovat anebo ze budou ND… Co pak s temahle kolama? muzes si je povesit akorat tak na zed:)

                                  0 0
                              • jIrI___  

                                .

                                0 0
                        • scret  

                          tyhle STcka se daly pak normalne sehnat tusim kolem 12tis. a to byly na 6diru…

                          Takze za 10ku na CL mi prijde cena adekvatni, nic extra super…

                          A u novych si priplatis za novy orech a kompatibilitu na ruzne osy… Pak mi rozdil cca 4tis. neprijde tak strasnej..

                          Samozrejme, pokud nekdo vyskrabne posledni penize, usetri na takovyhle zlevneny „topy“ a je rad, ze je rad, pak vetsinou splace nad vejdelkem, prtze najednou zjisti, ze novej rafek stoji napr. cca 3ku, kola obcas potrebujou servis atd.

                          0 0
                          • Pajas04  

                            Proč by se měl starat nad tím, že ráfek stojí 3k? Je na to přece 2 nebo 3 (pokud to bere od Tech-dealera) roky záruka…

                            0 0
                            • kubad  

                              :)

                              Protože šutr a to nevyreklamujes

                              0 0
                            • Lister  

                              Jaky vliv má záruka na to když to rozstrelis?

                              0 0
                            • scret  

                              jak pisou ostatni, staci, kdyz to vic cinkne a hned vidis ty penize:)

                              Takze pokud nekdo vyskrabe sotva desitku na kola, tak to pak nebudou ty pravy kola pro nej:)

                              U tehle starsich CMaxu se postupne, ale jiste odira telo naboje a timpadem orech ziskava vakl… Po nejakych kilometrech je pak potreba vymenit celou nabu:)

                              Nutno ale podotknout, ze se to stava, pri dobre udrzbe!, az po nekolika desitkac tisici kilometru… Pokud na to nekdo kasle, muze nabu odrovnat klidne po 10–15tkm…

                              0 0
                              • jIrI___  

                                U toho ořechu nestačí vyměnit jen kluzné ložisko (plastový kroužek)?

                                0 0
                              • Sidewinder  

                                Jsem jen nadsenej hobik, takze to vidim trochu jinak nez vy zavodnici. Pro mne 15tis kilometru odpovida cca 4–5 letum jezdeni a po tuto dobu bych jeste rad uzival stavajici bike (Giant TranceX), ktery je holt vzadu na rychloupinak – takze se mi priplacet 3,5tis za nepotrebnou kompatibilitu fakt nechce.

                                Ram mi muze samozrejme rupnout a v zaruce dotanu novy treba uz s pevnou osou .. nebo rupne az za par let, kdy uz nebudou 26" trail ramy k dispozici – no ale v tom pripade holt poputujou kola na zimaka a nebo manzelce :-)

                                Kdybych mel nakup techniky vzdy podrizovat riziku, ze to za mesic rozstrelim nejakym sutrem, tak bych si nemohl poridit skoro nic. To radeji jezdim na pohodu a o techniku se v ramci moznosti dobre staram – abych si ji mohl dlouho uzivat.

                                0 0
                                • tomxxx  

                                  To sem si taky myslel, do chvíle než sem ty kola roztřískal :D

                                  Ale mavic neni žádnej extra papír, takže bys musel udělat větší chybu, abys zničil ráfek…

                                  0 0
                                  • ememem1  

                                    tak s tym papirom by som si cmax nebol az taky isty, mam frm zero a oproti cmaxom mojej drahej to je skoro jak pancierovane. (nicmenej som rafik znicil ale prikladam to vyrobnej vade.)

                                    0 0
                              • jecnak  

                                Prodavaji se na e-bay owersize kity, kde je lozisko uzsi a vymezi ojezdenou nabu. Pripadne se prodavaji kity s prumyslovym loziskem, ktere doseda misto tesneni, tedy tam, kde naba neni ojezdena. Oboji vyjde podstatne levneji nez nova naba a funguje bez problemu.

                                0 0
                          • Sidewinder  

                            Dalsi sance.. kde je asi berou? :-)

                            http://www.mojekolo.cz/…terlock-2011

                            0 0
                            • Sidewinder  

                              Podelim se o zkusenost s temito konkretnimi koly (CrossMax ST 26" 2011). Cena 9,5tis mi prisla dobra, tak jsem si je poridil a neco uz na nich mam najeto. Zatim jsem spokojeny, ale precijen jedno negativum jsem na nich jiz nasel.

                              Tenzometr sice nemam, ale po cca 200km mi prisel vyplet na pohmat docela meky – na zadnim kole vic a na prednim mene. Samozrejme je zde znatelny rozdil mezi stranou u kazety (resp kotouce vpredu) a stranou opacnou – ale i tak mi prislo, ze tuzsi strana neni nijak extra tuha a ta mekci je meka az moc. Stavil jsem se tedy v Kastaru a nechal kola zkontrolovat. Vysledek byl takovy, ze kola za tu dobu co nekde lezela opravdu dost povolila. Dotazeni bylo potreba i vzhledem k tomu, ze se vlivem povoleni rozdilne dotazenych stran vypletu rafek posunul mimo stred – na zadnim pry cca o 3mm.

                              Nicmene .. kola jsou to pekna a jednou skvele! :-)

                              0 0
                              • Singlespeed  

                                Koupil jsi zřejmě dobře. Nové Crossmaxy ST už jsou pouze pro rachitiky, hubeňoury a anorektiky. Pomatení kontruktéři Mavicu nechali vepředu 24 špic a vzadu dali jen 20 jako u modelu SLR. Pod 90 kg se v terénu zadek vlní jako indická tanečnice :-)

                                0 0
                                • romachain  

                                  Musím zaťukat, mám ty novější už druhej rok a pod mými 100 kily a bez toho, že bych je šetřil, zatím drží výborně. Zatím jsem je jednou nechával dotahovat, pokud se nestane nic zásadního, plánuju to nechat udělat až na konci tohoto roku.

                                  0 0
                                • scret  

                                  to jsou na tom nove ST opravdu tak spatne? 26ky?

                                  0 0
                                  • Singlespeed  

                                    Zas tak špatně na tom nejsou. Odolnost proti rozcentrování je slušná, ale, jak už jsem psal i o jiných typech cmaxů s 20 špicemi, pocitově, zejména při šlapání na nejlehčí převod nebo v rychlebkách na hrbolatém trailu se na nich necítím moc dobře, jako by zadek uhýbal. Když dám klasické drátěné výplety 32 špic, tak je to pocitově mnohem lepší. To jsem u starších typů Cmaxů nepociťoval.

                                    0 0
                                    • scret  

                                      osobne jsem z toho mel taky obavy a tak jsem radeji vzal SXka…

                                      0 0
                              • McBlacky  

                                ono teda zadní výplet je dotažený jinak u kotouče a jinak u kazety, ale to co píšeš je zvláštní, protože zrovna proti vytažení/vytečení jsou ty zicaly odolný dost.

                                0 0
                                • Sidewinder  

                                  Nejen zadni, ale i predni vyplet je na jesne strane dotazeny vice – na prednim je to u kotouce a na zadnim u kazety. Precijen to jsou kola model 2011 a tak musela nekde cca tri roky lezet skladem. Kastar na svych strankach pise dokonce toto:

                                  V každém paprsku zapleteného kola Mavic je napětí mezi 100– 150 Kg. To znamená, že vaše zapletené kolo a především příruba náby, ve které jsou uchycené paprsky a ráfek jsou pod stálým napětím několika TUN ! A to i když je kolo v klidu a nejezdí se na něm ! Tímto velkým napětím může někdy dojít k povolení výpletu a to především u záběrové strany zadního kola (u kazety).

                                  Jak casto nechavate Crossmaxy preventivne kontrolovat a dotahovat?

                                  0 0
                                  • jIrI___  

                                    Nechal jsem je zkontrolovat po cca 10 tis km a prý nějak extra rozhašené nebyly.

                                    0 0
                                    • Sidewinder  

                                      To zni dobre :-)

                                      No kolem Kastaru obcas jezdivam, tak mi nic neudela, kdyz se tam pred sezonou jednou rocne zastavim .. uvidime.

                                      0 0
                                      • jecnak  

                                        Nejstarší Cmaxi jsem mel z roku 2004 a měly nalitano cca 55000km. Prodaval jsem je vloni s kolem. Jediny problemy byl u zadnich dratu, kde uz byly niple hodne zasroubovane. Jeste kousicek by to slo, ale ta hranice uz byla hodne blizko. Takze nejetych kol z roku 2011 bych se rozhodne nebal. Naba pod orechem a orech uz byly taky hodne jety, ale to by vyresil owersize kit z e-bay.

                                        0 0
                                      • scret  

                                        otazka taky je, za jak dlouho tech 10tis. najel:)

                                        Ja pro jistotu nechavam cca 1 za rok, az dva zkouknout a nechat pripadne dotahnout…

                                        0 0
                                  • McBlacky  

                                    je lepší s tím hnout jednou ročně i kdyby jen tam a zpět. Já vozím spíš fulcrumy, ale manželka si je nechává dotahovat nebo kontrolovat každý rok, zas taková řacha to není a když jsou dotažené tak je rozcentrovat dá celkem práci.

                                    0 0
                                    • scret  

                                      na XC je to v poho.. na Reignu jsem ale i stare ST pak v zadu nechaval centrovat cca 2×rocne…

                                      0 0
                              • Sidewinder  

                                p.s.: Kdyby jste je nekdo chtel kupovat, tak se ozvete – sesly se mi ST-cka dvoje..

                                0 0
    • georgio  

      Vyuziju starsiho vlakna, uz delsi dobu laboruju nad koupi STcek na sveho Trance 2011.

      Na bazaru se uz nejakou dobu pohybuji tahle , jaky je to rocnik? Podle fotek vyse odhaduji 2011…je to ‚dobry rocnik‘, receno vinarskou teminologii? Mam do nich jit? Na bazaru se pohybuji uz nekolik mesicu, tak to asi velkej deal nebude…

      Moc se mi nezda tech najetych 500km za 4 roky…jeste tomu chybi ‚divkou na cyklostezce‘:)

      0 0
      • romachain  

        Ročník 2010/11, tedy prakticky předposlední model. Měl jsem je na kole co mi ukradli, byl jsem s nima spokojenej. Pak jsem jezdil i ten novější model (taky mi visí na bazaru – přední je ale na lefty) a pocitovej rozdíl asi nula, znatelnej rozdíl je v ořechu, kdy na novějším je duralovej a se čtyřma praporkama, takže se do něj zakusuje kazeta, ale zabírá rychleji.

        Pak teda ještě rozdíl v tom, co zvládá zadní náboj, nevím o tom, že by ty 2010/11 byly tak stavitelný jak ty novější, ke kterým jsou redukce 10/135, 12/135 a 12/142.

        0 0
        • Sidewinder  

          Jak pise Romachain. Je to nejspis model 2011.

          Proti 2012 maji trochu horsi orech, minimalne v tom, ze 2011 je na nejakem kluznem pouzdre, ktere pry muze casem prasknout, kdyz se nemaze a necisti, zatimco 2012+ maji prumyslova loziska. 2012 je lepe utesnene proti prachu a vode, 2011 se ale trochu snaze rozebere a vycisti.

          2011 ma orech ocelovy, 2012 uz hlinikovy – coz vyzaduje kazetu na unaseci, ktera se nebude zakusovat (XT).

          2012 ma 4 praporky, zabiraji rychle a cvrcek je hodne hlasity, 2011 ma praporky jen dva, zaber krapet pomalejsi a cvrkot tak nejak normalni. 2011 ma proti 2012+ vic dratu vzadu, coz muze byt IMHO lepsi pro jezdce tlustoprda.

          2011 nema na rafku polepy, ktere by sly sundat, ale nejaky nastrik. 2012+ uz jsou normalni nalepky.

          Jinak jsou to bezvadny kola, ktery vydrzi strasne moc a drzi vycentrovane. Akorat bacha na to, ze ta jejich lehka slitina se pry unavuje a tak se casem povoluji i kdyz se na nich nejezdi, takze neni naskodu je nechat zkontrolovat u Kastaru i kdyz by nemely najezdeno..

          Nove nejete byly jeste nedavno ke koupi za nejakych 9,5tis. Cena jetych by mi prisla dobra, kdyby byla nekde okolo 5tis. V rozmeru 26 budou za vic penez spatne prodejny..

          P.S.: Jezdim je take na Giantu TranceX 2011 a spokojenost.

          0 0
          • scret  

            celkem dobre jsi to shrnul…

            Jinak jak psal romachain, tyhle starsi maji vzadu jen nabu na upinak…

            0 0
          • Hnoj  

            Snad stojí za to připomenout, že servis všeho od Mavic je „pain in the ass“ a náhradní ráfek stojí přes 2 litry, přepletou ho jen Mavic servisy a ráfky často vůbec nejsou k sehnání…

            0 0
            • scret  
              • servisovani 5let… pak to kastar nemusi vzit…
              0 0
              • Hnoj  

                Je úplně fuk, co kastar musí/nemusí vzít. Po nějaký doby ti zbydou kola a ty už jen čekáš na jejich popravu, kdy něco rupne a nepůjde to opravit…

                0 0
            • Singlespeed  

              Kdyby náhradní ráfek stál pětikilo, špice pětikorunu, tak by asi nové cmaxy nestály cca 18 tisíc, ale cca desetinu :-).

              0 0
          • georgio  

            Diky, perfektni shrnuti :)

            0 0
      • Mara CZE  

        Kola jsou mnou zamluvena.Už jsem jim o víkendu psal. Právě tenhle ročník hledám už taky dlouho. Nechtěl jsem novější kola s 20 dráty. Trochu se žvejkaj při bočním náklonu. Nevíte,kde by se daly kola odborně zkontrolovat v okolí Plzně?

        0 0
        • McBlacky  

          co chceš odborně kontrolovat?

          podíváš se jestli není ráfek někde hranatej, zkontroluješ stav kolem díry na ventilek, podíváš se jestli některý niple nejsou na doraz zašroubovaný, dráty načatý od kamenů, prasklá příruba a taky jakej je vakl ořechu. Vakl os se dá řešit v klidu novýma ložiskama

          0 0
        • georgio  

          No visej tam na cyklobayaru uz asi 3 mesice, to jsi hledal malo :)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.