• Vtomas

    Máte někdo Crossmaxy 2019? Plánuju nová kola 27,5 a právě, že tak váhám co vlastně pořídit. Původní varianta byla DT Swiss M1900, ale po konfiguraci (redukce, RU, RSW…) bych šel možná přes 10k a tak nějak se mi moc nechce jestli si kolo nechám ještě rok. M1700 je cenou už out a né zrovna chci pořizovat jetá kola :-/ Noooo taky hlavně né moc dobrá recenze na náboje 370 u M1900. Co mě dál zaujalo je nový Crossmax s ořechem zubatkou 40. Máte někdo zkušenost? ty kola se mi líbí jak designem a jako, že ten ořech.

    0 0
    • Čipera  

      Jsou super mám teda 29 a verzy elite, ale za celou sezónu sem nemusel ani jednou centrovat a to sem jim dával fakt naprdel. Jsou krásné tuhý a lehký. Kdyby si měl zájem mám doma úplně nového crossmaxe předek 27,5, pak by ti stacil dokoupit jen zadek nechám levne.

      0 0
    • Čipera  

      Jen pro ukázku predni 29 i s gumou a na mliku, to mi přijde super.

      0 0
      • Willy.pv  

        Dostal si ke kolum i redukce na rychloupinak 135mm sirka? Me prodejce tvrdi, ze uz se ke kolum nedodavaji, ale na webu Mavicu je porad napsano delivered with qr adapters.

        0 0
        • scalar  

          Poslední dobou jsem bral 4 páry a redukce na rychloupínáky tam vždy byly.

          0 0
          • Willy.pv  

            Diky za info, to znamena ze je prodejce bud nekde ztratil, nebo se je chysta prodat zvlast. Uz si piseme, tak snad to dopadne dobre.

            0 0
    • BlackMC  

      S dovolením využiju vlákno. Koupil jsem zadní Crossmax 2019 jako náhradu za starší Crossride. Adaptéry na QR tam byly. U non boost kol by to tak mělo být podle specifikace přímo u Mavicu.

      Nicméně bych potřeboval poradit, jak dostat dolů adaptéry na pevnou osu, abych mohl nasadit QR adaptéry

      Ideálně bez toho, že je poškodím. Ten co je u kotouče má mezeru a ten sundat šel v pohodě. Nicméně ten co je nasazen na ose v ořechu mi zaboha nejde sundat dolů. Nějaký tip jak na to ? Setkal jste se s tím někdo ?

      0 0
      • milan.v  

        Ano, mechanici to upínají do svěráku, viděl jsem na vlastní oči a také na videu k rozborce ořechu…

        0 0
      • duk  

        Pořádně zatáhnout za ořech, nebo na kolo zlehka dotáhnout nějákou starou kazetu (aby pak šla snadno povolit) a něčím do ní z druhé strany poklepat.

        0 0
      • BlackMC  

        už se mi to podařilo. nasadil jsem na to kus staré duše, abych to moc nedojebal, a opatrně kleštěma na spojku zapřel o ořech a přizvedl od ořechu. Až potom jsem zjistil, že ten ořech je vlastně volně a je přitlačen touto koncovkou a že by to pomocí něj šlo vytlačit. Každopádně oba nápady co píšete jsou dobrý.

        0 0
    • scret  

      Ahoj, nema nekdo doma z Mavic zapletu prebytecny redukce na predni 15mm osu? Potrebuju z 15 na RU…

      Diky.

      0 0
      • sket  

        Jo já bych je měl. klidně ti je můžu prodat ale jenom pokud nespěcháš. Mám je totiž na chalupě.....

        0 0
    •  
      0 0
      • RYHA  

        To je stojan na Mavic?

        0 0
        • telatko  

          Přiseru se k tématu. Váhám, zda koupit crossmaxy elite 27,5 na svýho Habita. Váhově bych si pomohl, líběj se mě, ale nerozbiju to?

          Vážím cca 95kg, nastrojenej s kolem cca 115kg to je jenom 5kg pod váhovým limitem kol 120kg. Takže jsem těžkej a občas tomu trochu dám, doteď jsem jezdil na enduru.

          Přežije to?

          0 0
          • Cavendish  

            Spíš budeš věčně řešit náboje.

            0 0
          • Cavendish  

            Kolik do toho chceš dát? Třeba by se dalo něco udělat na DT 350 s ráfky DT nebo třeba Duke

            0 0
            • telatko  

              Cca 10 tisíc, ale primárně musím řešit zadní kolo.

              Edit1: problémy s nábojema jsou jaký? Týkalo se to i 2018 verzí?

              0 0
              • Cavendish  

                To se týče většiny kol Mavic. Model 2020 už přešel na jiný systém ořechu, takže asi ok. Ale ložiska míč nedrží kvůli utěsnění. Volnobězný systém ořechu je špatně vyřešený a vyžaduje častou údržbu. I tak většinou umře a musí se měnit celé zadní kolo.

                0 0
                • telatko  

                  A navrhl bys nějaké lepší řešení?

                  0 0
                  • Cavendish  

                    Náboje DT 350 5600Kč 440g

                    Ráfky DT XR361 27,5 3800Kč 800g

                    Niple a podložky jsou už přibalené u ráfku 0Kč 30g

                    Dráty bych dal Sapim Race 32kusů 3× křížené 415g 1000Kč

                    Za materiál teda 10400 a váha 1685g takže cca jako Mavic, ale vydrží to :)

                    Ale doufám, že se k tomu někdo vyjádří. Možná jsou XR361 moc lajt a bude to chtít XM421. Jsou o 2,5mm širší, cenově stejně ale váhově plus 100g.

                    0 0
                • Smazaný účet  

                  Volnoběžný systém je kopie DT, takže pokud nemají horší materiál, nevidím důvod k častější údržbě než u DT. Všechno od 2019 je už myslím ID 360. Sám mám na těch kolech (Crossmax Elite 2019) pár tisíc km a větších problémů jsem si zatím nevšiml. Jen jsem měl každou otáčku jemný ťukání v zadním kole, to se vyřešilo přecentrováním. Asi jeden drát byl volnější. Lepený náboje už nedělají, takže tam problém taky nebude. Ale ať si klidně pořídí DT. Já ty kola bral taky z nouze a na zkoušku. Nechtělo se mi čekat až někdo na DT něco zaplete. Nebýt ten spěch, asi bych u DT taky skončil.

                  0 0
      • 123J  

        ?

        0 0
    • Petr L2  

      Zdravím, právě jsem vybalil z krabice Mavic Crossmax 29 2021 a tedy jsem z toho nějaký rozpačitý. V popisu je, že jsou na bezduše, ale z vnitřní strany ráfku chybí ta hranka, kam zaskakuje patka bezdušového pláště. Jak to mají ti Frantíci vymyšlený?

      0 0
      • Hnoj  

        Hodně nových ráfků je hookless. Prostě nasaď gumy a jeď.

        0 0
        • Petr L2  

          Dík, věřím ti, ale jak to v reálu funguje si tedy moc nedovedu představit ani z duší, natož bez ní…

          0 0
          • Cavendish  

            Přece nemá kam vyskočit :)

            0 0
          • yetti  

            Mám Crossmax Elite (2017) a Crosmax Pro Carbon (2019) a obojí je hookles a nikdy jsem s tím neměl problém. Naopak jsou tak těsné, že třeba Conti Race King Race Sport je docela makačka z toho ráfku dostt dolů.

            0 0
      • Smazaný účet  

        Do toho nic nezaskakuje, buď bez obav. Patka překoná tlakem v plášti ten rantlík a tam zaskočí. Mám Crossmax Elite a na druhým kole Crossmax roky a jako bezduše absolutně bez problémů. Ani není potřeba na nahazování booster, jak jsem musel kupovat na WTB ráfky předtím.

        0 0
        • Petr L2  

          Měli jste všichni pravdu, fuguje to luxusně, nasoukat na to pláště byl sice porod, ale těsnilo to i bez mlíka, žádný stres s nahazováním, pohoda :-)

          1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.