MAVIC Crossmax 2018, predelani na bezdusaky Mitas Scylla

32 nepřečtených
  • perupe1205

    Ahoj – ma prosim nekdo zkusenost s predelanim MAVIC Crossmax 2018 na BEZDUSAKY ?

    Odesel mi zadni rafek ( viz. FOTA ) a tak hledam nahradu a zvazuji tyto MAVICy.

    Ale vsude jsem jen videl koment UTS ready . . . ze uz jsou dodavany utesneny.

    A otazka zni, zda je mozno na ne nahodit „normalni TLR plaste s mlikem“

    dekuji Petr

    0 0
    • va-bo  

      I kdyby utěsněný nebyly, stačí nalepit pásku. Patky určitě pro TL budou vyhovovat. Mám MAVIC XA Elite, a ty mají taky jen nalepenou pásku. Ale u Crossmaxů by měl být ráfek vcelku, jestli se nepletu.

      0 0
      • MlokCZ  

        To je zase bordel ve značení u Mavicu.

        Crossmax (bez ničeho dalšího) je označován model, který nahradil Crossride a tedy nemá UST ráfky (jen TLR). UST ráfky mají pouze modely „Crossmax Pro“ (karbonová verze Crossmax Pro carbon je také zase jen TLR a nemá UST ráfky), „XA Pro“ a asi i „Deemax Pro“ (Deemax jsem moc nestudoval, ty už jdou mimo mě).

        0 0
        • kubad  

          jen doplním, do UST už nemusí páska, do TLR musíš nalepit

          pak fungují v klidu oboje jako bezdušové

          0 0
        • perupe1205  

          Dekuji. Vychazel jsem z popisu na e-shopech. Kde i u techto je uvadeno UST RIM…

          Pokud budou jen TLR tak nevadi. Pasku jsem daval i do WTB KOMu, takze s tim nemam

          problem. JEN mi slo aby nebyl problem s patkami pri pouzitu Mitasu.

          0 0
          • MlokCZ  

            S páskou v pohodě.

            A koukám

            https://shop.mavic.com/…-rv0932.html#…

            že je už i tahle nejlevnější verze Maviců hookless.

            0 0
          • perupe1205  

            Ahoj vsem – tak jsem vcera prevzal rafky a dle predchozich reakci jsou „levne“ Crossmaxx jen TLR.

            Zelena paska byla nalepena a spoj pasky prelepen dalsi paskou. Ventilky prilozeny.

            Rafek je skutecne hookless – trochu mne prekvapila ta rovna bocni stena a s jistou neduverou jsem se vrhl do nahozeni plaste MITAS Scylla ( byl slozeny 2 roky ve skrini ;-) ).

            Dlouhe roky pouzivam metodu prvniho nahozeni pomoci duse. Takze prvni 1/2 plaste, duse, nahodit a nafouknout – zde normalni postup. Nejdrive se plast nekde nenatahl uplne, ale po vetsim natlakovani vse naskocilo. Vypustit, uvolnit jednu 1/2 plaste a vytahnout dusi. Nasroubovat TLR ventilek, nahodit zpatky – nebylo potreba ani velke sily. Vysroubovat vlozky a zacit pumpovat – pouzivam „normalni dilensku pumpu – zadny BOOSTER… ". Par stouchu a plast se zacal rovnat. Nafouknout na 40 PSI, par lupnuti a je to. Vypustit, nalit NOXON tmel, dat vlozku a nafouknout na cca 45 PSI. Potesen uspechem jsem se hned dal i do zadniho kola stejnym zpusobem. A vse na poprve jako u predniho. Rano kontrola a vse v poradku a tlaky na "omak“ v poradku.

            Docela mne prekvapilo, ze nikde neprolinal zadny tmel. Ani naznak. Takze za mne kombinace Crossmaxx 2018 + Mitas v pohode.

            Jinal jsem hned zkontroloval i orech – zustava stale TS2 system. Zde mne prekvapil „velky prumer“ na kterem jsou praporky – v porovnani s Novatec orechem. Takze na predelani na xD je mozno pouzit ITS4 orech od Mavicu.

            0 0
        • scret  

          jak pises, Mavic se zblaznil, prtze je vsechno jinak:((

          Dneska uz clovek nevi, co je vlastne UST a co je TLR…

          0 0
        • obda  

          Ten bordel v tom mají strašnej: https://shop.mavic.com/…-rv0932.html

          New wider (22mm internal) UST welded rim is lighter without compromising strength

          One of the key factors is our UST technology, which allows for easy setup of tubeless ready tires and gives you all the associated benefits including better traction and control, a smoother ride quality and a reduced risk of punctures. The new rim design features a 22mm internal width with a hookless profile.

          0 0
          • MlokCZ  

            Ale aspoň níže ve specifikacích u ráfků to už je jednoznačné a správně (hned první bod u ráfků): Use with Mavic Tubeless Tape.

            0 0
    • Čipera  

      Kupoval sem nove crossmax elite a uz ust byli jen sem nahodil plast a nalil mliko. Ventilky prisli of mavicu s kolama.

      0 0
    • petyn  

      Tak nahozeno. Bez mléka to udrzelo stejny tlak 4 hod. Pote jsem vypustil, nalil mleko, protrepal a projel a nikde nic neunika tak to bude snad v pohode.

      0 0
      • Reggie84  

        Pak napiš jestli to neutika podel patky pláště. Ja jezdím Mitas Scylla uz dlouho,velka spokojenost. Ale kdyz na jaro nahodim npvy plášť,trva celkem dost dlouho nez se tmel dostne kolem cele patky a tama to utika. Trva cca 14dni nez se to pekne zalepi

        0 0
        •  

          jsem chtěl právě nahodit ale 14 dní čekat nebudu, to už bude u nás sníh

          0 0
          •  

            tak měsíc teda čekat nebudu už vůbec :-)

            0 0
        • Smazaný účet  

          To dělá jen když tam dáš nový plášť hned po rozdělání z balení – má pokroucený patky. Je potřeba ho tak měsíc před montáží rozdělat do normálního tvaru. Patky se pak narovnají a už to nedělá. Někdo to nahodí přes noc s duší, a až se natvaruje, znovu to rozdělá, a dá až pak jako bezdušák. Mně se osvědčila ta první metoda, jen nechat plášť někde v rozdělaným stavu.

          Samozřejmě po nahození a nalití tmelu je potřeba pořádně rozlít tmel až k patkám nakláněním kola na všechny strany a protočením, to pak udělám po namontování ten den víckrát (třeba po pár hodinách, když si vzpomenu, nebo to jedu projet) a vždycky se plášť zatěsní bez problému.

          0 0
          • Mildee  

            Zbytečná snaha Roman je bezdušový troll :-D

            0 0
            • ememem1  

              nicmenej hentaky cirkus s narovnavanim plastov mesiac pred nahodenim som v zivote nerobil, to je dakde chyba, najskor v tom plasti.

              0 0
              • MlokCZ  

                Přesně. Plášť, který má dobře řešené patky + k tomu vhodný ráfek a nikdy se nic takového nestane a patky těsní vždy i zcela bez tmelu a to po nahození pláště, který byl do nahození složený.

                Popsaný problém mělo i starší provedení patek protection Contíků (u těch to tedy navíc často i přestalo znovu těsnit když vyschnul tmel). A to byla přesně ukázka špatně navržených patek. Tam už jsou ale patky přepracované u novější protection verzí a měly by být ok (sám jsem nové protection nejezdil, tak jen info co se tu psalo).

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Nedělal bych z toho kovbojku. S patkama žádnej problém není. Jednou se mi plášť po nahození do rána vyfoukl, po dalším nahození už držel, tak to tak dělám. Možná to ani není potřeba. Jen jsem to někde četl jako doporučení.

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.