• kihsleek

    Plánuju pořídit kola C29ssmax, jsou na ně docela dobrý recenze na mtbr i jinde. Jediný problém, který uživatelé zmiňují, je u ořechu. Zajímalo by mě, jestli někdo z vás s nimi problémy měl a jak je případně řešil. A samozřejmě si rád přečtu i zkušenosti s těmito koly. Díky.

    • Hnoj  

      Všechna kola Mavic mají stejný ořech (až na XmaX SX tuším nové DeeMax). Když použiješ hledání, najdeš tady dlouhé diskuze o ořechu mavic a problémech s ním…

      • kihsleek  

        Zkusim hledat dál, díky :)

        • Vilém  

          Nic zasadniho tam nenajdes. To jen hnoj nema rad kola teto znacky, takze to krapet zvelicuje. Veskery problem je v tom, ze orech pouziva kluzne pouzdro na miste klasickeho loziska a to potrebuje semtam namazat par kapkama oleje. Zabere to max 5 minut prace a podle toho jak moc kola pouzivas to mazani staci tak 1–2× za sezonu.

          • Hnoj  

            Já nemam rád spoustu věcí a většinou k tomu mam nějakej důvod…

            Pokud si pamatuju správně, řešilo se, že ten ořech časem obrousí tělo náby? V v této problematice trošku plavu, Mavic jsem nikdy moc neřešil.

            • Vilém  

              Pri zanedbane udrzbe to obrouseni muze nastat.

              • scret  

                urcite je to rychlejc, ale ja jsem extremista co se tyka udrzby a stejne je tam osoupani trochu znat… kdyz mam sundanou kazetu, clovek to nepozna.. ale jakmile ji nandam, tak vakl tam je znatelny… ale porad nic hroznyho… PS: nevakluje kazeta…

          • kihsleek  

            :) Díky. Jestli příští sezóna bude stejná jako tahle, tak dostanou slušnej záhul. Letos to byly 3 čtyřiadvacítky na blátě, příští rok by jich mohlo být i 5…

            • Vilém  

              Tak v takovem pripade bych to preventivne kontroloval po kazdem takovemto blativem zavodu.

              • kihsleek  

                Jsem zvyklej pravidelně kontrolovat a rozebírat (pracuju v oboru), a dám si na to bacha. Ještě jednou díky.

                • scret  

                  jelikoz je to cca 2 minutky prace se vsim vsudy, tak mazu spis vic, nez min… Klidne po nejaky brutal zapraseny vyjizdce…

          • MlokCZ  

            Přesně tak. Při nezanedbané údržbě (která je opravdu super jednoduchá, když na to stačí 2 imbusy – jedno jediné povolení a ani není třeba sundavat kazetu) musí vydržet bez problémů dlouho.

            Já na těch STčkách, na kterých mám nejvíce km (necelých 10tis. km) nemám s ořechem problém vůbec žádný.

            Mně se to jednoduchoučké řešení ořechu naopak velmi líbí.

            Cmax29tky tu už doma taky mám, jsou v postatě totožné jako u 26tky STčka. Teda až na ty žáby na nich :-)

            Na těch 29tkových ale ještě nemám nic najeto (narozdíl od STček, které jsem tu měl ještě nedávno troje, teď dvoje).

            Jen bych řekl, že se s 29tkovými Cmaxy tolik nepářou. Svary ráfků na nich mám více prasácké než na STčkách (ale nic co by mělo vliv na funkci rostlináře).

            A to mázání ořechu mi vychází po 3–4tis. km. V bordelu ale jezdím hodně málo.

            A nenamazaný ořech se pozná jak podle postupně čím dál hlasitějšího ořechu, tak až nakonec se začnou lehce chytat kliky na volnoběh (tedy začíná to náznakem přestávání fungování volnoběhu). Lehce chytat znamená, že když se zatočí zadním kolem, tak se kliky otočí o pár stupňů a pak se zastaví, jak se volnoběh už chytne.

            Jak se začne objevovat tento náznak, tak je k namazání už nejvyšší čas (lépe mazat ještě než to nastane).

            • kesu  

              no mloku,to jsou zásadní neznalosti!!!!

              na funkci živočicháře přece!

              :DDDDD

    • Gorgov  

      Brzy budu mít na prodej nový 29er kola ZTR Arch/Dt Swiss Aero/Proloc niple/Wtb Laserdisc Lite(trochu lepší AC nába). Podle mě by to mohla být lepší alternativa s podobnou, možná trochu lepší váhou za výrazně míň peněz…

      • Hnoj  

        Že jsem tak smělý, v čem je WTB nába lepší? Žil jsem v tom, že jsou stejné…

        • Gorgov  

          Jsou tam použitý větší ložiska, v principu je to stejný. Nicméně zrovna ty titěrný ložiska jsou, podle mýho, nejslabší stránkou AC náb.

      • Vilém  

        Pridavam se s dotazem k Hnojovi. Povazoval jsem ji doted za stejnou jako AC, az na povrchovku.

        Akorat tu tedy probehly nejake zvesti o problemech s loziskama u techto WTB nab. Mam ji chvili zapletenou na zadnim kole, tak abych vedel co me ceka.

      • kihsleek  

        Díky za nabídku, ale radši obětuju trochu hmotnosti za tuhost, která by u toho Mavicu měla být větší. Přijde to na Anthema X 29er.

        • Gorgov  

          Jasan, chápu, nic netlačim, stejně je ještě nemám složený:). Jinak hmotnost bude asi dost podobná, ty ráfky jsou dost bytelný (a bohužel pro mě i těžsí), už od pohledu. S tuhostí je to složitější, osobně to nepoznám a z jinejch důvodů(právě hmotnost, servisovatelnost) na bika rozhodně zapletený kola z atipickejch dílů (zvlášť Mavic) nechci. To je ale samozřejmě každýho věc, a design těch maviců je docela hezkej, to je fakt.

        • Singlespeed  

          C29ssmaxy pro mě subjektivně zrovna moc tuhé nejsou. V měnším kopci člověk skoro nic nepozná, ale pokud jede nějakou vypečenou stojku, kterou by na 26-tce třeba vůbec nedal, tak se zadní kolo pocitově kroutí jak had. Úplně cítím, jak se špice přímého výpletu u kazety ohýbají. Jedna mi už nevydržela a prdla. Samozřejmě v horách. Ovšem pokračoval jsem v poměrně těžkém terénu bez ní (samozřejmě už z citem) a kolo to bez úhony vydrželo. Náhradní špici p.Stárek z Kastaru dodal ihned (90 Kč, tuším). Co se odolnosti proti rozcentrování týče, tak ta je na dobré úrovni.

          • kihsleek  

            Čekal jsem, jestli budeš reagovat :) Máš nějakej jinej tip? Koukal jsem ještě po Easton Haven, cena i váha jsou podobný, ale vypadaj jak z cirkusu. Fulcrumy a AC jsou designově ještě horší (vzhledem k tomu, že kolo, na který přijdou, je stříbrnomodročerný a červenou na něj prostě nechci).

            • Hnoj  

              Ruční výplet?

              • kihsleek  

                O tom jsem taky přemejšlel, že bych si to napletl. Otázka je, jestli to bude srovnatelný s hliníkovejma drátama.

                • kubad  

                  alu dráty sou víc cool

                  jinak to bude porovnatelné :-)

                  • kihsleek  

                    :) Letos jsem jezdil Vikingy a docela mě bavily jízdní vlastnosti hliníku (jinak mě Vikingy nebavily vůbec). A vzhledem k tomu, že Anthem v 29" se chová podobně jako ten 26", si myslím, že by to mohlo být to pravé. Jen mi prosím nikdo nenavrhujte Remerx :)

              • Singlespeed  

                Co jsem si s s kamarády 29-tkáři všimli, tak optimálně tuhé výplety téhle velikosti aby člověk pohledal. Přece jen delší špice na zadním kole jdou dost znát. Hlavně při nejlehčích převodech. Zdatnější cyklista opravdu vyjede skoro všechno a namáhání zadního výpletu při tom je obrovské, tak se to citelně kroutí. Klasický výplet 32 poctivých špic a náboje s ocelovým ořechem (hliník je za chvíli našrot) je asi to nejlepší. I když hmotnostně to na Crossmaxy mít nebude.

                • kihsleek  

                  No, přesně takhle jsem o tom přemejšlel, a Cmax mi z toho vyšel jako rozumnej kompromis. To kolo stavim víceméně speciálně na čtyřiadvacítky, jiný závody mě nebavěj, takže potřebuju co největší tuhost, rozumnou váhu a hlavně spolehlivost za předpokladu, že mi nevadí se v tom občas pohrabat.

                  • Singlespeed  

                    Cmaxy jsou určitě rozumný kompromis. Jednu dobu jsem uvažoval i o Shimanech WH-MT75, ale design Crossmaxů s tlustými špicemi mě nakonec dostal.

                • MlokCZ  

                  Je jasné, že u 29tkových kol to bude vždy horší než u adekvátních 26tkových.

                  Jen se zeptám na dotažení výpletu. Máš u těch 29tkových Cmaxů dotažený pořádně výplet k povolenému maximumu? Tím myslím až na těch 140kg na straně kazety?

                  Na STčka jsem nikdy moc sahat nemusel, každý jsem jen jednou po cca 800–1000km dotahoval. Dotáhnout ale snesly poměrně dost (mám doma tensiometr).

                  • Singlespeed  

                    Napětí špic jsem neměřil, ale naposled mi to dotahoval osobně nejlepší mechanik na světě – viz rozhovor s K+L Hartlovými v prosincovém Velu, str.96 :-D

            • Pebe  

              z Fulcrumů jdou nálepky krásně sundat

          • Hnoj  

            OT: Radiální výplet na zadním kole se kroutí? To není možný ! Joseph de Sax to přece má a je to nejlepší na světě :-D

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.