• Rbiker

    Chcem sa spytat, ci je dobre kupit fulla na maratony, ale ked maratony niesu, tak na obycajne jazdenie po singlacoch, lesnych cestach (tu zvacsa rozbitych) a tak, alebo je to skôr na HT a snim spojene nakopavanie zadnice :)

    0 0
    • Rbiker  

      ten full myslim 100/100, konkretnejsie http://www.canyon.com/…es/bike.html?… , alebo Giant AnthemX

      0 0
    • tom_777  

      domluv si někde v krámě TESTOVACÍ kolo a projeď si to

      full ti dá pohodlí a rychlost v terénu za cenu nárůstu váhy o 1kg

      0 0
      • Rbiker  

        A rozmyslam spravne ked to chcem aj na maratony nad zdvihmi 100/100, alebo uz to mam upnut na 120/120, i ked sa toho bojim, pretoze to uz bude kus hupavejsie, teda pomalsie ako 100vka

        0 0
        • tom_777  

          dělají se i 120/100 – to vozím já a jsem s tím moc spokojenej

          pro sezonu 2011 to má i Specialized u Epika – verze EVO je taky 120/100

          0 0
          • Rbiker  

            Aha no hmm, mienim to kupovat cez vypredaje, takze ratam zo zlavnenou cenou na 1600–1700 jurov (euro)

            0 0
          • Nimrod  

            já furt přemýšlím, k čemu jsou na xc tak vysoké zdvihy. když jsem jel na sjezďáku (170/200) takovou normální lesní cestou, tak mi běhal zdvih (na vidlici, prdel jsem neměl jak změřit) do stovky, když jsem někde něco hopsnul, tak to šlo k těm stodvaceti, stotřiceti… další zdvih byl už na regulérní skákání, na co valná většina s xc kolem stejně nepůjde. když připočteme díky vyššímu zdvihu trošku měkčí odpružení, tak fakt nevím, k čemu je normálnímu xcčkařovi víc jak 100mm zdvihu…

            0 0
            • jIrI___  

              Pohodlí. Mám teď 120/130 mm a vím, že příští kolo pod 140/140 nepůjde.

              0 0
              • Nimrod  

                můžu se tě zeptat, jak využíváš zdvih? jak často a při čem chodíš na doraz?

                0 0
                • jIrI___  

                  Na doraz nechodím, protože jak tlumič, tak vidlice jsou dost progresivní. Takže i z toho důvodu u vidlice využívám většinou kolem 110–120 mm zdvihu a u tlumiče mi zbývá na pístnici pár mm do konce, takže při daném přepákování využívám ± 110 mm zdvihu zadní stavby.

                  0 0
                  • Nimrod  

                    já sjezďáka dával na doraz jen když byl hnusný dopad. na nic vysokého jsem nikdy moc nelezl…

                    0 0
              • Rbiker  

                Pohodli, ale asi na ukor rychlosti a vahy co ?

                0 0
              • nox159  

                mam stejny nazor ;-) chtel bych 140/140 nebo 160/160 – podle toho jak moc bude rozdilna geometrije.

                0 0
            • Rbiker  

              Presne nad tymto rozmyslam, ze ked uz je nejaky tazsi singlac, a neskacem nanom pol metrove skoky, tak mi to ani tych 10cm neprepruzi, myslim, ze 100/100 je tak akurat na XC, a je to menej hupave a lahsie, ale teraz by som chcel pocut od kompetentnych, ci je to aj raketa na maratony, alebo na HTckarov na maratonoch stymto nemam sancu dojst. :S

              0 0
              • martinpav  

                Ked nemas v nohach tak bude uplne jedno na com pojdes. Bol si uz na nejakom maratone ?

                0 0
              • johny9  

                Dle mych zkusenosti, bych ti doporucil lehkeho fulla se 100.

                Já to ted jezdim na ht(9,8kg) a je to raketa. Do kopce super,na rovine taky super,ale ve sjezdech a hrubsim terenu je to utrpeni.Full lecos spolkne a ve sjezdu si muzes dovolit vic.A ono taky kdyz jedes 50km(nekdy i 80–100),tak potom uz proklinas kazdy koren.Ja osobne mam ted zalusk na zavodniho fulla.Jen se rozmyslim jestli karbon nebo nejakou AL slitinu.

                0 0
            • nox159  

              mam tady okruh ktery rad jezdim a kdyz to jedu:

              na celopevnaku tak vyuzim plny zdvih :D

              na HT se 100 vidlou vyuzivam plny zdvih

              na fulovi 100/100 vyuzivam plny zdvih

              na fulovi 120/120 vyuzivam plny zdvih

              bohuzel jsem nemel moznost to zkusit na 140/140 a 160/ 160 coz me dost laka :)

              ( plnym zdvihem myslim 90–95% zdvihu – a je to i tim jak nafoukam…)

              myslim ze pokud nechce jezdit vylozene zavody tak je 100/100 malo :)

              0 0
              • Nimrod  

                no co vy stím děláte :-) …aby jste to nakonec neměli měkčí jak já toho sjezďáka :-)

                0 0
                • nox159  

                  kazda trat se da jezdit jinak a jinym stylem :)

                  jinak kdyz vemu kolo ( treba testovacku ) tak fouknu na sag okolo 20% a kdyz chodim na doraz tak prifouknu, zdvih je tam od toho aby se vyuzival ne? :)

                  0 0
                  • Nimrod  

                    já měl sag vždycky cirka 1/4 zdvihu, podle toho, jak moc to bylo progresivní… ale měřil jsem ho na skákacích kolech když jsem stál v pedálech, ne, když jsem seděl, tak možná odtud pramení to, že vidle nešla tolik do zdvihu (přece jen jsem skoro furt seděl…), ale prdel mohla být někde o dost jinde

                    0 0
              • Rbiker  

                No, ale ked sa nechcem len tak pohodacky vyvazat, ale agresivnejsie jazdit, a ked su maratony tak naplno zajazdit, tak myslim, ze 120–140 bude hodne houpat, mozno je este alternativa 120/100, ale nvm no

                0 0
                • nox159  

                  pokud chces poradnou akceleraci tak si porid celopevnaka pod 8,5kg a vyraz na zavody :)

                  pokud chces pohodli tak ber vyssi zdvihy :)

                  0 0
                  • Rbiker  

                    No toto je to, lenze ja chcem nieco medzi tym jak na maratony na slusne umistneni, tak na obycajne dlhsie vyjizdky.

                    0 0
                    • tom_777  

                      no jasne 120/100 + 2,25 gumy

                      0 0
                      • Rbiker  

                        a 100/100 stacit nebude, musi to byt jedine 120/100 ?

                        0 0
                        • tom_777  

                          těch 20mm tě nezpomalí, navíc to je stejná vidle (FOX32 nebo SID2011 nebo REBA)

                          0 0
                      • nox159  

                        na zavodech ho tahle kombince zabije :( pokud tema gumama myslis neco se vzorekem ne treba FF 2,2" tak to bude strasne pomale :(

                        0 0
                    • Flegmatik  

                      A na kolikátém místě se umisťuješ v maratonech teď?

                      0 0
                    • tom_777  

                      jo tady je ten Epic EVO, na maratonský závodění, i na trailový dovádění

                      (mě ještě chybí ta snižovací sedlovka)

                      0 0
                      • jIrI___  

                        K čemu je na takovém kole dobrá teleskopická sedlovka?

                        0 0
                        • maajkee  

                          na machrování voe! :)

                          0 0
                        • tom_777  

                          XC full s širšíma možnostma – mě se tahle koncepce líbí – sám kombinuju vejlety do divočiny se závoděním na takový tý lepší hobby úrovni

                          • prostě pokud na to máš techniku, dáš i hodně vostrý sjezdy díkyhravě navrženýmu(před­stavec řidítka) kokpitu, možnosti si snížitsedlovku a pořádnejm gumám
                          • zároveň to je kolo, který tě na maratonech rozhodně nebude brzdit dotakovejch top20% úplně v klidu proklouzneš na velkejch maratonech a do top10%(bedna v kategorii)na závodech okresního formátu(když troškunatrénováno:)
                          0 0
                        • black.horse  

                          Vozím chrta 100/100 a nově občas používám teleskopickou sedlovku, dobrá je k techničtějšímu ježdění, některé sjezdy to usnadní a přidá na jistotě. Navíc získáš víc manipulačního prostoru pro práci s těžištěm. Nemyslím si totiž, že pro jízdu v těžším terénu, je vysoký zdvih podmínkou, záleží na technické vybavenosti jezdce.

                          0 0
                          • maajkee  

                            Tak to můžeš jezdit klidně na celopevňáku, že jo :)

                            Ono na tom se dá taky sjet prakticky všechno, jde ale o to, jestli je to zábava nebo spíš dřina :)

                            0 0
                            • Nimrod  

                              zábava to bude vždycky, jde jen o to, jak dlouho :-)

                              0 0
                            • mr.antik  

                              tak ono když ten zdvih máš dobře nastavenej, tak není žádný prolbém. O zdvihu to není, spíš o geometrii kola a posedu.

                              0 0
                              • maajkee  

                                jasný, proto DH jezděj s 20cm zdvihama, protože si to neuměj nastavit, přitom by to zvládli klidně i na 100/100 fullech :)

                                0 0
                                • tom_777  

                                  je to skoro zbytečný na tohle reagovat, ale koukni se ná výsledky nějakýho DH závodu – na čas vítěze HTčkářů možná tě to překvapí jak vysoko by byl mezi borcema s 20cm zdvihu

                                  0 0
              • krokus  

                Jen pro zajímavost: neměřil sis na tom okruhu časy na jednotlivých kolech?

                0 0
                • nox159  

                  nemeril a ani nebudu protoze tohle by nemelo smysl, na rychlost budou mit nejvetsi vliv kola a plaste ( je to furt do kopce a z kopce…) takze by to mereni bylo dost zkreslene protoze to co bych ztratil s poradnyma plastema ve vyjezdu to bych ve sjezdu nedohnal…

                  0 0
                • martinpav  

                  Ja som si testoval okruh. Biky Felt Compulsion 140/150, Giant Anthem 80/90. Okruh bol kratucky, cca na 12 min, z toho 10 min stupanie a 2 zjazd.

                  Plaste aj kolesa boli pouzite identicke ale nejazdil som to v ten isty den.

                  Rozdiel v casoch bol minimalny, tj ± 10 sec. Spravil som 3 kola na kazdom. Cas by sa mohol menit s vacsim poctom kol, ale na to aby som tam kruzil pol dna nemam moral.

                  0 0
                • krokus  

                  Já jsem si takhle zkoušel porovnat Scotta Sparka a Gianta Reigna. Šlo o cca 16 km dlouhý okruh, zčásti terénní, zčásti silniční, nastoupáno asi 240 m (trasa z Prahy-Bohnic do Zdib). Na Sparkovi jsem byl asi o minutu rychlejší, měl jsem ale taky o něco vyšší tepy. Na druhou stranu ovšem zase foukal o něco větší vítr. Časy tedy byly srovnatelné.

                  Stejně bych ale, že Spark působí lehce, živě, kdežto Reign jede jako tank. Hůř se rozjíždí, ale rychlost drží dobře. Na jiném typu tratě by možná Spark vyhrál jednoznačněji.

                  0 0
                  • Rbiker  

                    Myslim, ze keby si mal dlhe stupania, a kratke zjazdy tak sparka ocenis, kedze ma lockout jak predku, tak zadku

                    0 0
                  • mr.antik  

                    ten pocit je danej hlavně hmotností,kolama nebo třeba pláštěma, možná i posedem, zdvih hraje opravdu minimální roli.

                    0 0
                    • krokus  

                      S tím souhlasím. Chtěl jsem hlavně říct, že pocit lehkosti je do značné míry opravdu asi jen pocit – celkově člověk o tolik rychlejší není. Na druhou stranu, ten pocit je dost důležitý:-)

                      0 0
                    • fousek  

                      Tak tak, dat na Reigna lehky kola na bezdusich a bude to raketa

                      0 0
                  • fousek  

                    Schvalne nekdy zkusim podobnej okruh pres Plesivec na ReignovyX a na AnthemovyX, ale i tak to muze tu minutu udelat to jak se vyspim

                    0 0
                    • krokus  

                      Já to jel těsně po sobě, což ale taky není moc objektivní – v druhém kole je člověk rozjetější.

                      0 0
                    • nox159  

                      chova se zadni stavba na ReignoviX stejne jako na AnthemuX.

                      mohl bys je trochu porovnat mezi sebou, dneska sjem zas nasel jednu FR drahu tak me to furt laka zkust neco jineho ale chci at se na tom da normalne jezdit ( styl XC)

                      0 0
                      • fousek  

                        Ne nechova, Reign je o dost aktivnejsi, nekdo by mohl rict ze se propada do zdvihu, ale na akceleraci to nema vliv, tam je spis cejtit vetsi vaha.

                        AnthemX je naopak citlivejsi na predek. Na Anthemovy se mi lip skace, ale jak prijde poradnej teren tak je proste na dorazech a neda se to projet tak rychle jako na Reignovy.

                        Anthema skoro nikdy nerozhoupu (jen kdyz sem prositej a chci nekoho dojet) Reign se da rozhoupat snaz, ale i tak se houpe tak do 3mm na tlumici spis min. Ze sedla je jasne lepsi Anthem.

                        Ve vyjezdu to neni tak jednoznacny, Reign je tezsi, ale neprijde mi ze by se stavel vic na zadni kolo.

                        Na pohodovy jezdeni je Reign dostatecne rychlej a pokud se nechodi pesky tak s nim neni zadnej problem. Nedavno sem s nim jel i docela rychle po acku a to sem tam mel Nevegal/fat albert

                        0 0
                        • nox159  

                          prave ze uvazuju o vetsich zdvihach ( Reign bez Xka by mi stacil, 150 si myslim ze bude pro me dost ) ale chci zachovat stavajici styl jezdeni jen si chci trochu polepsit a zacinaji me lakat takove ty FR sjezdiky ( drahy co si kluci postavili ) samozrejme ze to asi nebude to co s tim jezdis ty ale postupne se chci propracovat dal.

                          Podminku mam aby to proste porad jelo, rad si treba hodku svizne zajedu pak si dam nejaky ten sjezdik pak dalsi hodku zas svizne… nechci to primo jen na tezsi teren

                          btw: jaky nejhrubší plaš jsi zkousel nacpat dozadu na anthemaX? je tam celkem malo mista, ale NN 2,25" by projit mel ne?

                          0 0
                          • fousek  

                            Ja mel na Anthemovy dohromady 3 plaste, RR 2,0, Michelin XC mud 2,0 UST a ted Karmu 2,0 a ta Karma se mi zda nejsirsi, ale muzu se ti kouknout jestli tam nacpu 2.35 Fat Alberta

                            0 0
                            • nox159  

                              pokud by se ti to chtelo zkusit tak bych byl rad :)

                              0 0
                              • Rbiker  

                                Tu o par scroll downov nizsie som polozil otazku, neviete niekto na nu odpoved ? :)

                                0 0
                              • fousek  

                                Asi by se tam vesla i 2,5, sice mam Alberta volitanyho, ale na vsechny strany je tam jeste cca 5mm

                                0 0
                                • nox159  

                                  diky moc

                                  takze NN 2,25" je jasna volba :)

                                  aspon se mam na zavodech na co vymlouvat :D

                                  0 0
            • fousek  

              Bud jsi jel malo XC teren nebo mas blbe progresivni prubeh, ja na Reignovy chodim do 3/4 zdvihu skoro porad a nekdy i bez skakani se najde teren ze mam od dorazu ve predu 10mm a vzadu 5mm

              0 0
              • Nimrod  

                ani bych neřekl, dorazy byly celkem časté, když jsem skákal nějak víc… a třeba na zlo shoru to byl samý doraz :-)

                0 0
            • mr.antik  

              Na XC musíš mít sedlovku až do nebes a posed taky nic moc pro dobrý manévrování a tlumení.

              0 0
              • Nimrod  

                ona úplně na maximu nebyla, protože tam byl moc malý sedlový úhel a mi pak bolely kolena, protože jsem seděl moc vzadu… ale asi to bude tím, no… měl jsem až moc váhy na zadku a předek, který jsem jediný sledoval, moc do zdvihu nemusel

                0 0
            • prasík  

              Taky to nechápu!.. jezdím teda závodně a jezdím tím stylem, že mám přifouklou vidli a přitáhlou na tuho (100mm na 80mm) a využívám to prakticky, tedy, že ikdyž jedu do mírnějšího kopce, tak jí nezamykám… samozřejmě tlumí jen větší rázy a pohodlí není až takový

              0 0
              • Rbiker  

                Ked jazdis zavodne, tak pohodlie je nie az tak dôlezite, ale zase pri lahkom zjazde musis tak ci tak na HT stat, a na fulle si oddychnes sedenim (sotolinovy, strkovy zjazd)

                0 0
                • Rychlej turista  

                  :-D

                  0 0
                  • Rbiker  

                    ? :) mozno su to hluposti, ale mna to prijemne prekvapilo, lebo vyslapat tazky kopec a potom este pri lahsom zjazde s nemsimi prekazkami stat, tak to nejak nemusim :/

                    0 0
                  • Tomahomo  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                    0 0
    • pepek  

      Zkus si přečíst něco tady: http://www.bike-forum.cz/…r-21423.html

      0 0
      • Rbiker  

        ja viem, ze som tie temy zalozil, ale nedostal som odpoved, v prvej teme sa riesilo ako niekto zajazdil nejaky maraton a dalsiemu radili ci ma kupit nejakeho fulla, a k mojej povodnej otazke nesmerovalo vela odpovedi konkretnych, a ta druha tema je natom podobne, a takychto ako ty tu nerad vidim, lebo narazas na zflamovanie dalsej mojej temy, v ktorej sa uz reaguje na moju otazku, daj si to do blokovano a mas pokoj cau

        0 0
        • jIrI___  

          Odpověď nedostaneš ani tady, protože to je jako bych se ptal, jestli si mám na jezdění po městě koupit auto nebo motorku. Motorkáři budou radit motorku a dokážou to potvrdit fakty, autaři zase budou radit auto a taky to podpoří rozumnými fakty. Jestli full nebo HT se prostě musíš rozhodnout sám.

          0 0
          • Rbiker  

            Ale od vas by som chcel pocut aj to, ci stym fullom 100/100 nebudem na maratonoch dost stracat na HT100

            0 0
            • Esi  

              to záleží na tom jak máš natrénováno Jarda Kulhavý kupodivu na fullu na maratonech neztrácí :-)

              0 0
            • Smazaný účet  

              mám kamaráda, který má na silnici a v lehkém terénu nalítáno letos 10 000 km, jenže nemá techniku v terénu, ve výjezdech a po rovině mi ujíždí.. v každém sjezdu mu ujedu já (letos necelé 3000 km, full 110/110, přes 12 kg, on HT 80 mm, kolem 10 kg).

              0 0
            • Darkson  

              když budeš mít lehký kola a dobře nastavený odpružení, neměl by s tím být problém. stačí se podívat na maratony nebo i XC, na čem jezdí špička. pokud pořídíš kvalitní kolo střední třídy typu Epic, Anthem, 96, Spark, XControl, bude záležet výsledek jen na tvých nohách:-)

              0 0
              • marios  

                Je fakt, že letos už hodně lidí ze špice jezdí na „maratonech“ Fully: ČS team – epic, Hruška- Prdoli, Merida (Jobánek)-96, Venca Ježek taky jel párkrát ten prototyp A-ray. Milan Spěšný by na Sudety taky vzal fulla, kdyby Sup měl vrcholovýho (dříve jezdíval taky 96). Takže na HT snad jen O Fojtík, Vokr , a druhá lajna.

                0 0
      • jIrI___  

        A já si říkal, že už tu kdosi nedávno řešil stejnou věc. A hle, on je to ten stejný člověk :-D

        0 0
        • Rbiker  

          Nj, lebo nikde som nedostal presnu odpoved na moju otazku

          0 0
          • Rychlej turista  

            Já bych na fulla nesedl a i pružnou vidli jsem nasadil jen v některých, zcela specifických, situacích.

            Každý ti dá odpověď, která sedí přesně jen na něj.

            0 0
          • pepek  

            A ani ju nedostaneš, protože žádná neexistuje, už ti to tady říkali snad všichni.

            0 0
          • nox159  

            uz jsem to jednou psal kup si dve kola a mas to vyresene :)

            na zavody nejakou HT raketu a na bezne jezdeni fula ;-)

            0 0
            • Rbiker  

              Ja som chcel len pocut od tych, co maju full 100/100 a mali aj HTcko:

              • ci na maratonoch stihaju (mohli by stihat) s tym fullom HTckarov
              • ci je na full treba viac vynalozit energiu hore kopcom, a ci sa to potomodrazi na rychlosti pri zjazde.

              Ked mi odpoviete na tieto otazky, tak tato tema bola pre mna uspesna :)

              0 0
              • MattsSpeed  

                …ono je to o tom co mas v nohach, nie pod zadkom…

                a nakoniec zistis, ze vsetko je dopredu dane v hlave :)

                v.

                0 0
                • Rbiker  

                  Toto tiez hovorim, darmo budem mat HT 5kilove, ked nebudem vladat tahat taky prevod ako ten co je predomnou na napr 12kilovom HTcku, ale to este neodpoveda na tie moje otazky, pockam si este na reakcie na to.

                  0 0
                  • MattsSpeed  

                    …ano aj nie, jazdcovi so slabsou technikou moze full rozhodne pomoct… podstatnou vecou je, ze so zdvihom sa meni geometria a nie kazdy full je stavany na 80km marathon a nie kazdy full je ztavany na zjazd zo Zeleneho plesa, ze ano…

                    0 0
                    • Rbiker  

                      No nebol som tam, ale co hovoris na tohto fulla http://www.canyon.com/…es/bike.html?… , je natom mozne na maratonoch kopnut do vrtule a s technologickymi pomockami propedal stihat HTckarov, a na obycajne vyjazdy pohodlnejsi ako HT, alebo radsej lahsie HTcko ?

                      0 0
                      • MattsSpeed  

                        ano, je to maratonska raketa, rozhodne ti to pomoze, na bendu to ale nieje jedina poziadavka :)

                        0 0
                        • nox159  

                          rozhodne ti to pomoze – pomuze v cem?

                          0 0
                          • MattsSpeed  

                            v odpovedi na otazku ci je to dobry vyber fulla na maratony… ja som na takto tazkom 80/HT odjazdil 2×MTBTrophy v Istebnej… ci by mi vymena pomohla? rozhodne ano. V com? v dlhych zjazdoch, v korenovych pasazach, na sutroch velkosti macacich hlav… ci by som bol rychlejsi? subjektivne si myslim, ze by som usetril viac sil, tz, zostalo by viac motivacie. objektivne tazko povedat…

                            0 0
                            • nox159  

                              kolik fulu jsi uz na zavodech jel?

                              0 0
                              • MattsSpeed  

                                na preteku ani jeden :) a inak iba tie vysokozdvihe v bajkparkoch… ale mna tu prosimta naries, ja sa mu len snazim pomoct, netusim kolko ma rokov, co jazdi, ani ako jazdi, ale je ochotny vrazit 1800eur a umiestnovat sa v prvej 15, neviem ake ma skusensoti ale veim jedno, ze on vam nerozumie, a mozete mu vysvetlovat kolko chcete ze on jediny musi vediet co chce, oon nevie co chce, on len chce pocut co je lepsie, a ma na to tych 1800eur :))))

                                0 0
                                • MattsSpeed  

                                  …a este aby to nevyznelo ironicky, ja ho uplne chapem, ked som pred 10timi rokmi kupoval horaka, tiez som prd vedel a strasne to riesil a vsetci mi nieco vysvetlovali… nicomu som nerozumel :)

                                  0 0
                                  • Rbiker  

                                    No viem, ze to tak vyzera, ale jazdim dlhsie, viac menej cestu, horu chcem zacat, mam len nieco nacitane, ale chcem kupit nieco dobre, kedze nekupujem bike kazdy rok, tak nieco co by sluzilo dobre, ale nebola to tazka, hojdava krava :)

                                    0 0
                                    • MattsSpeed  

                                      hojdava krava… ani propedal, ani lock, nieje vsetko… v tvojom pripade by som ale zacal na HT.

                                      0 0
                                      • Rbiker  

                                        Niaky taky tym, kde ti daju treningovy bike ci uz Ht, alebo full tu neni. :/

                                        0 0
                                        • MattsSpeed  

                                          inak, pises, ze si ziletka, ono v terene to je malinko ine, budes mat vyhodu vytrvalosti, ale budes bez techniky, riesis prebiehanie v ziazdoch a podobnre, prosimta hlavne v klude, uz som rozbitych hlav a zlomenych kosti, chrbtic, rebier videl dost…

                                          0 0
                                  • Rychlej turista  

                                    Tohle asi řešil každý, i já. Koupil jsem proto obyčejného Treka 6500 za 20 tisíc s tím, že rok dva na tom pojezdím a za tu dobu uvidím, jestli mě to vůbec na bajku bude bavit a hlavně zjistím, co a jak budu jezdit. Tak se taky stalo a další kolo už jsem přesně věděl, jaké bude. Podle mě je to asi nejrozumnější způsob, jak se nesplést a přitom utratit co nejméně.

                                    0 0
                                • nox159  

                                  oki ja se jen ptal.

                                  jinak pokud clovek zajizdi do 15. mista na zavodech ( beru celkove ) tak to je na tom hodne slusne tak asi musi vedet co a jak…

                                  pokud nebere uplne malicke mistni zavody – tam i ja zajedu do 15ky a to jak na fulu tak na celopevnaku :D

                                  0 0
                                  • MattsSpeed  

                                    pise, ze je ziletka a chce skusit xc s ambiciami…

                                    0 0
                                    • nox159  

                                      tak to jsem prehlidl tak se omlouvam

                                      pokud do tedka jezdil silnicu, tak bych mu jiste doporucil HTcko.

                                      0 0
                                      • Rbiker  

                                        No jazdil som cestu viac menej, teraz ma laka hora, lenze sa rozhodujem, pre to najvyhodnejsie, lebo nemam nato, aby som o rok kupoval, („lebo mi HT nesedi“) fulla, takze preto takyto zdlhavejsi usudok

                                        0 0
                                        • nox159  

                                          pokud nemas techniku tak te full nezachrani, mas to v nohach ze silnice, nadupes i neco vestoje takze v tomhle pripade je pro tebe jasna volba HT

                                          ( zase pisu jen za sebe)

                                          0 0
                                          • Rbiker  

                                            Aj pre take celodenne vyjazdy je lepsie HT, neni to take antipohodlie oproti fullu, ci citit to ? :-O

                                            0 0
                                            • MattsSpeed  

                                              zalezi co si od toho predstavujes, ak povies ze chces jazdit maratony, tomu rzumieme. ale celodenny vyjazd moze byt aj zjazd z chopku aj navsteva miestneho pohostinstva, takze reciprocne, ak na tom zvladnes 80km v tempe za cca 5–6hod, preco by si nzvladol 60km v pohode za 6–7hod v tom istom terene?

                                              0 0
                                        • Rychlej turista  

                                          Jako silničář to houpání na fullu psychicky neuneseš. Rok dva ti bude trvat, než se v terénu trochu vyjezdíš a full to podle mě neurychlí. Na fullu se akorát budeš stresovat houpáním a v kopcích nevyužiješ svůj silničářský základ, takže budeš ztrácet nejen dolů, ale i zbytečně nahoru. Kdybych ve svých bikerských začátcích neviděl, jak jsou bikeři chcíplí v kopcích a na rychlých rovinách, tak bych to zabalil. Silničářský základ mě ale udržel vpředu.

                                          0 0
                            • Smazaný účet  

                              3 ročníky som bol v Istebne na HT, tento posledný už na Sparkovi a ten rozdiel je enormný…ale to je dosť špecifický terén, ktorý si myslím Rbiker ako cestár vyhľadávať moc nebude…

                              takže je by som bol za carbonové HT so 100vkou vidlicou… :-)

                              0 0
                              • Rbiker  

                                Robia sa karbonaky alebo alu HT ramy aj so 120 vidlou ?

                                0 0
                                • MattsSpeed  

                                  ja som si HT RB CRX s foxkou f120 qr15 postavil, ma cca 11kg a nemam dovod ten bike setrit, v zjazdoch ma drzi aj v narocnych pasazach, nieje to vylozene raketa, ale ked do toho slapnem tak to fici, ze sa sam divim, vo vyjazdoch si musim trosku zvyknut na vzpriamenejsi posed, laborujem s podlozkami pod predstavcom, vseobecne som si ale postavil bike trochu univerazalnejsie, co znamena ze je to kompromis, posed je viac vzpriameny, t.z. pri tempe mam potrebu sa viac natiahnut aby bol posed sportovejsi, ale v technickych zjazdoch je to parada, skus vyskusat vsetky biky v okoli, urcite mas kamaratov a kamarti kamaratov, vyrazit spolu a vymenit si biky a zajazdit jeden usek viac krat, to je snad vec dohody, dalej existuju testovacie biky, alebo rozne test fest festy… ja som nakup noveho biku riesil dva roky a to tak ze som skusal a skusal a nakoniec som vybral kompromis cena/potreba. Dalsia moznost je angazovat sa v nejakom teame, tak ti bajk za dara nedaju, ale mozu ti ponuknut teamovu cenu + servis, ak mas ambicie, tak vraz do nejakeho HT treku, giantu, speslu, niekolko krat sa umiestni na pretekoch a mas na com staviat… dalej pises ze viacmenej jazdis viac po cestach, ale uz nepises na com, ani ako, ani kolko, to sa potom tazko radi… dalsia vec nepises co chces jazdit, maratony OK, ale maratony su kratke, dlhe… ale to ostatne jazdenie je co? pokial su to lestne cesty a horske chodniky, tak tam ti 100/ht plne staci, ale aj tam je dolezite ci je to spotrovy, alebo vzpriamenejsi posed… tak ci tak musis volit kompromis. Vela stastia.

                                  0 0
                              • krokus  

                                Na čem jsi tedy byl rychlejší a o kolik?

                                0 0
                                • Smazaný účet  

                                  ono sa to nedá porovnať časovo, skôr pocitovo (navyše etapy boli vždy iné či už dåžkou a najmä počasím)…na HTčku som bol každý večer vyklepaný, ale prešiel som to samozrejme (a to som mal v prvom ročníku 80mm Bomberu), na Sparku som si užíval všetko, ak bol aj nejaký asfalt tak pri locknutom zadku to šlo ako HT, v koreňoch a kameňoch som v kopci pekne sedel (žiadne pracné prekonávanie každej prekážky…) no a zjazd asi ani netreba komentovať…je jasné, že si treba zvyknúť pri tomto type odpruženia na mierne pohupovanie, ale to je citeľné (teda aspoň u mňa) až pri extrémne silovom šliapaní.. (čo ale nepraktizujem, takže no problem)…

                                  Beskydy sú ale jedinečný terén ktorý sa nejazdí každý deň (česť výnimkám :-) )

                                  ja osobne som presvedčený, že pre Rbiker-a bude HT to pravé orechové…a či 120 na carbon? prečo nie, ale 100 vyzerá viac race-ovo…

                                  0 0
                                  • Rbiker  

                                    Ja som mal tu cest vyskusat si fulla LP X-Control, a neviem, ci slapem od narodenia do kruhu, ale na ceste ako som si vsimal, tak ziadne pohupovanie, len ked bol hrbol tak pekne skopirovalo ale to neberiem ako minus, ale ako velke plus!, takze asi by som vzal toho canyona 100/100, vaha je tam 11,2 a na tomto LP pomaly 13kilovom co som sedel prvy krat tak okrem jedneho extremne nakloneneho kopca som vyslapal vsetko a fakt pohodlne, a rychlo!

                                    0 0
                                    • tom_777  

                                      jo prosim tě Canyon s těma váhama malinko kecá :)

                                      X-control 310 šel odlehčit prostou výměnou kol a sedla na 11.9 včetně pedálů ve velikosti L – 210 by měla jít v pohodě na 12 a kousek se všim všudy

                                      (kámošuv Epik Expert se SIDem a Crossmaxama má ve velikosti XL 12.5kg )

                                      0 0
                                      • Rbiker  

                                        Jak malinko, vazil si nejakeho, kereho mas doma ?

                                        0 0
                                      • Rbiker  

                                        Teraz som si to cital odkial urcuju hmotnost biku, a je to hmotnost pri strednom modeli M, pri bielej farbe ten bike moze byt tazsi az o 100g, pri ciernej nie, takze M a L sa mozu lisit tak 100gramami

                                        0 0
                    • MattsSpeed  

                      no a este dodam ze su vysokozdvihe HT na ktorych sa zjazduje…

                      ak chces vseobecnu poucku, tak tadial cesta nevedie… kup si maratonsku 120/100 s propedal a do kopca ti to nepomoze, na velkych sutroch a korenoch po rovine budes rychlejsi a v ziazdoch ti to bude setrit sily… alebo si zozen titanovu pevnu vidlu, nauc sa jazdit technicky a nemusis nic riesit…

                      0 0
              • nox159  

                hodne zalezi na stylu jizdy a na tom jaka ta trat je a hlavne o jakeho fula se jedna.

                kdyby byla trat rekneme vyvazena s pomerem terenu a asfaltu tak si myslim ze se da zejet podobny vysledek na HT pod 10kg jako na fulovi pod 10kg ( podle me 12kg full by byl rychlejsi nez 10kg HT pouze pokud by se jelo hodne v terenu s cim jsem se tady u nas jeste nesetkal.

                ( osobne jsem si kupoval fula – anthem x – proto ze jsem chtel na zavodech zajizdet lepsi casy, ale asi jsem se trochu spletl – ful mi pocitove jede o dost hur ( ale mam tam trochu tezsi plaste a kola takze to muze byt ovlivneno i tim…)

                a k tomu stihani na zavodech, co jsme tak pozoroval tak zalezi i dost na tom v jake skupine jedes ( respektive s kym a jake ma on kolo a techniku ) vetsina lidi co maji HTcka tak to do kopce rvou a z kopce to tak tak sjedou, a ja to mam prave naopak :D do kopce tak se tak tak udrzim a ve sjezdu bych jel ale je celkem problem predjet na uzkem singlu 5 lidi takze ve sjezdech odpocivam, popripade pojim, tycinku …) ( kvuli tomuhle rekneme problemu jsem postavil celopevnaka – do kopce predjizdim a z kopce v poho uvisim :)

                pocitove me ale jizda na fulovi vic bavi.

                to co jsem napsal byly jen moje subjektivni pocity kazdy to podle me vidi jinak…

                0 0
              • Kubiczech  

                Obecně lze říct jen tolik – čím kratší a rychlejší závod je, tak tím větší má HT výhodu.

                0 0
                • nox159  

                  viz Rychlej turista :D

                  0 0
                • Rbiker  

                  Aha takze som to pochopil tak, ze s fullom 100/100 sa da ist na maratony, ale s natuhsim propedalom(RP23, propedal na 3ke), pripadne pri zjazde vypnut a skusat predbiehat.?!

                  0 0
                • Rychlej turista  

                  No vidíš a já si zase nedovedu představit, že bych se 24 hodin dřel na fullu :-)

                  Podle mě může být full rychlejší jen na hodně rozbité a kořenité trati.

                  0 0
                  • maajkee  

                    No a jel jsi někdy těch 24 hodin na fullu? :)

                    0 0
                    • Rychlej turista  

                      Ne. A ani o to nestojím, už jen ta představa by mě zabila :-D

                      0 0
                      • maajkee  

                        Hele někdy to zkus, stačí nějakej 100/100 a uvidíš, třeba bys byl nakonec překvapenej ;)

                        Já taky kritizuju 29ky, ale odvažuju se k tomu jen proto, že jsem sám jednu měl :)

                        0 0
              • Smazaný účet  

                já si myslím, že na fullu si víc odpočineš, kolo ti odpustí chybu, lepší trakce zadního kola.. na HT musíš víc makat celým tělem, a nevím jestli pevný zadek vyváží výhody fulla.

                Myslím si, že i maratonu se dá v pohodě stíhat na XC fullu.

                0 0
    • Bumerangista  
      • Celopéro je dobrá věc, ber celopéro.
      • Na co si dej pozor je systém odporužení, který je u různých kol dostiodlišný a hodně na tom závisí. Mám jedno celopéro s jednočepem(Ri­delight) a to určitě není na velké závodění, i když jsem s tím2 roky závodil (protože o nic nejde, ne?). Pak mám jiné celopéros virutálním čepem (Blur) a to se chová při šlapání jako pevňák, dlemého názoru neztrácíš nic. Nicméně bednu ti to tak jako tak nezajistí,to je jasné.
      • Do českých podmínek ber 100mm, nebo 120mm. Víc ne.
      • Pevňáka ber, pokud chceš vozit na kole náklad (sedačka, nosiče apodobně).
      • Neber pružinové tlumiče a vidle. Až přibereš, budeš rád za to, žestačí přifouknout místo výměny péra.
      • Kolo si pořizuj max na 2 roky, protože 2 roky je dlouhá doba a mnoho semůže změnit… neber to jako životní nákup (nekupuj tak drahé, abys toneustál za dva roky totální výměnu v případě průseru).
      • Dej na kámoše kolem. S těmi budeš jezdit, a styl jejich jízdy pro tebebude asi důležitější, než styl jízdy týpka z zdruhé strany zeměkoule,který se jím navíc chlubí na internetu.
      • Netrav tolik času na internetu.
      • Měj se.
      0 0
      • Rbiker  

        Jasne, ked neprsi, tak som vacsinou na biku, teraz cesta, ale teraz cakam, lebo o dake 2–3 mesiace kupim kolo, tak aby som vedel, lenze ja som zo slovenska, a jazdieval by som tak celodenne vyjazdy niekedy na pohodu, napr. hreben nizkych tatier tam je pekny chodnik (bez skal), a najmä lesne cesty, zvaznice, singlace, takze neviem teraz som tak nejak na pol, medzi HT a fullom, i ked HT by som bral uz karbonove, nie hlinikove, ale uvidime, ako zlacneju cez zimu :S

        0 0
        • martinpav  

          Nebolo by jednoduchsie skocit do obchodu a skusit testovacku? Citanim skusenosti neziskas. Par jazd ti da viac ako hladanie odpovede na forach.

          0 0
          • Rbiker  

            Vsak jasne to este pobeham, mam teraz jeden shop tu v meste, tak dnes idem tam :)

            0 0
            • Rbiker  

              Tak dnes som skusal LP X-Control, bolo to len 20minut, jazdil som hlavne po ceste, at vidim ci sa to hupe, pri silovom slapani to islo nejaky milimeter nizsie, ale vobec nepostrehnutelne, a pri frekvencnom lahoda, vosiel som kus do terenu, a presne to co som ocakaval jamy pekne prepruzi, na asfalte to zacalo hojdat az ked som odlockol vidlu, ale s locknutou vidlou skoro ani chlup, a na maratony je z mojho pocitu dobry full 100/100, 120vidla kus hupe.

              0 0
              • Bumerangista  

                X-Control je virtuální čep. Teď zkus nějaký jednočep, nebo čtyřčep pro srovnání.

                0 0
              • tom_777  

                vidle jde vždycky zkrotit

                u Lapierre je možnost vzít X-Control 500(asi ideál výkon/cena),700(ten jsem skoro vzal já)a předraženou 900 se 100mm vepředu

                0 0
                • Rbiker  

                  No myslim, ze asi vezmem Htcko se 100 vpredu, jekoliz chci na tych maratonoch tahat tie lepsie skupiny, tak to bude asi vyhodnejsie, a ja jazdim viac menej po zvazniciach, singloch bez vacsich kamenov, tak po rozpravani s viacerimi borcami aj chlapikom z predajne asi to bude lepsie, jekoliz ani na fule sa pri zjazde nesedi, a narazy sa tlumi nohama,

                  0 0
                  • Rbiker  

                    Teraz sa mi celkom zapacili Ht modely od BMC, neviete nejaky shop, alebo priblizne informacie, kde by som nasiel vahu a cenu ?

                    0 0
                  • fousek  

                    Zadnej karbon nebude fungovat ani naznakem jako full. Lehkej full bude jen v nektrych pripadech pomalejsi nez HT, v ostatnich pripadech bude stejne rychlej nebo rychlejsi. I na fullu se da jezdit v prvni desitce. Jo ve sjezdech se jezdi ze sedla i na fullu, ale vetsinou rychlejs nez na HT. A jako bonus se muzes naucit slapat do kruhu:-)

                    0 0
                  • MirkoCarver  

                    U fullu je také výhoda, že na hrubým štěrku a kamenech při jízdě po rovině můžeš šlapat v sedě bez nebezpečí procvaknutí duše :-)

                    0 0
                    • nox159  

                      tohle neni vyhoda fulu ale bezdušáků :D

                      0 0
                      • MirkoCarver  

                        Full je na to lepší, nebolí při tom prdel ani záda :-)

                        0 0
                        • Rbiker  

                          Chlopi, nepomahate mi, teraz ste ma zase uviedli do situacie 50na50, takze ostava mi jedine a to zbehnut cez nejaky volny vikend do Ziliny, a odskusat si system jednocapu, ako jeu canyona, ked som tak pozeral tie videa na canyon stranke, tak tam chlapik slapal na tom nerve MR 8.0 http://www.canyon.com/…es/bike.html?… do kopca v stoji a daval si zabrat slusne, a ako som si vsimal zadnu stavbu, tak sa pohupovala mozno o 0,5cm, a to podotykam, ze stal na pedaloch, nesedel, keby sedel tak mu to snad ani necekne, este taka otazka, systemy u haibikov ten horstlinkovy cap sa bude spravat skoro identicky ako u canyona, lebo najblizsi shop odskusat si ten horstlink mam v Za, a tam su bud iba gianty, haibiky, ghosty. A posledna otazka, tu mame v okoli 2 preteky casovka do vrchu, ci tato vaha o 1,5kg naviac nebude moc spomalovat ?

                          0 0
                          • fousek  

                            Canyon je 4-cep, klasickej prepakovanej jednocep je Kona

                            0 0
                            • Rbiker  

                              Ahaa, a bude sa toto, vidlu si nevsimaj, myslim zadnu stavbu chovat ako ten canyon – http://www.kubicasport.eu/…-FS-RC-2010/ , alebo mam radsej vyskusat Gianta AnthemaX ?

                              0 0
                              • martinpav  

                                Neda sa porovnat 4 cap u Canyona a u Hai. System je sice rovnaky ale strasne zalezi na tom, kde sa nachadzaju jednotlive capy. Poloha capov ovplyvnuje to ako sa bude zadna stavba chovat pri zabere.

                                Dalsie chovanie zadnej stavby je ovplyvnene prepakovanim, nastavenim tlmica a jeho progresivitou ktorymi sa da korigovat ciastocne chovanie stavby (napr. tlmic s velkou kompresiou na ram ktory sa hupe pri zabere co ale zase zabije citlivost).

                                Ak ti mozu ten Hai pozicat, skus ho. Pokial sa nemylim bol v predposlednom Vele v teste, ked pridem domov mozem pozriet a hodit sem scan.

                                AnthemaX skus urcite, je to velmi slusny bike.

                                0 0
                              • fousek  

                                Tak zrovna tohodle Hai bika sem chvily jezdil a prisel mi OK, lehky kolo, univerzalni zdvihy. Do kopce to jelo hodne dobre, zkopce hravy. Oproti chrtum to ma tak 2kg navic, ale je to univerzalni kolo. AnthemX je chrt i kdyz pohodlnej. Kdybych chtel jen jedno kolo tak to bude spis ten Hai bike nez AnthemX, u toho se v rozbitym terenu projevi malej zdvih.

                                0 0
                                • Rbiker  

                                  Ale ja planujem kupit http://www.canyon.com/…es/bike.html?… canyona, ktory ma prestne taky isty zdvih ako AnthemX, viac menej to chcem na maratony, ale zase v okoli ich neni milion500, tak by som to chcel aj na obycajne vozenie, kde hovorite, aj som pozeral profi jazdca, co hovoril, ze na dlhsie trasy je HT nie najstastnejsia kombinacia, tak teraz je to take na vazkach, kedze HT je lahsi a nehupe, full je kus tazsi, ale ten prechod prekazok je super.

                                  0 0
                                  • marios  

                                    Na letošní sezonu jsem pořídil Anthema X, objel na něm (celkem úspěšně)první část sezony (KŠ, Drásal apod.), potom jsem byl zklamán na Zadově, kde se jela většina po silnici a ještě jsem na to neměl. Zbytek závodů jsem objel na starém HT, ale stejně mi to nepomohlo. Při vyjíždce do terenu beru jedině fulla – naučil jsem se za ten rok šlapat, jak píše Fousek, poladil tlumič a příště budu závodit jen na něm. Ty nevhodný závody prostě vyřadím, možná místo toho zkusím nějaké silniční (zatínm vždy jen silničního Krále). Ten Canyon je fakt pěknej za tu cenu, bral bych ho.

                                    0 0
                                    • Greyhound  

                                      Zadov je většina po širokých a rovných lesních cestách, ne po silnici, zas nepřeháněj ;-) Souhlasím, že trať to byla na HT, já dokonce zvažoval jet na celopevňáku, na kterym jinak na Šumavě jezdím, ale nakonec jsem neměl pocit, že by mě full nějak zpomalil – jel jsem dlouho s vítězem M50 na HT a pokud jsem na něj na pevnym trochu ztrácel (neměl jsem ten pocit) tak v rozbitejch pasážích jsem mu naopak buď ujížděl nebo mi aspoň činilo menší problémy s ním jet. Ujel mi až v předposledním kopci a v tu chvíli by mi už pomohlo tak leda elektrokolo :-)

                                      0 0
                                      • marios  

                                        Jenže Ty jsi dobrej, umíš šlapat na fullu (já už se to snad taky naučil). Já prostě musím svoji nemohoucnost na něco svést. Letos mě vyšel jen ten KŠR. A to jsem ještě zpackal finiš.

                                        0 0
                                        • Greyhound  

                                          Dík za kompliment, ale že bych zrovna já uměl šlapat na fullu si nemyslím – za prvý ho mám od července a na silničním kole jsem toho v životě taky moc nenajezdil takže bych řek že šlapu jak průměrnej bajker což je možná důvod proč když jsem letos poprvý vlez na pár silničních závodů tak jsem tam dost trpěl a výsledky byly trochu horší než jsem čekal.

                                          0 0
                                  • fousek  

                                    Kdyz uz bych sel do chrta od Canyona tak by to byl Lux MR

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Souhlas. Buď chrtí LUX MR nebo už XC model se 120mm. Do MR bych nechodil.

                                      0 0
                                      • DaDo  
                                        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                                        0 0
                                      • Rbiker  

                                        No keby som mal tych 3500euro tak to jednoznacne berem, ale nemam, takze preto sa vas pytam, ci light HT, alebo uz radeji ten full :S

                                        0 0
                                    • Rbiker  

                                      Ved a ty pises na fotkach anthemovy X(daco) , ze je to chrt, a pritom ma s tachacom, kosikom na flasu jemne cez 12kg… :))

                                      0 0
                                      • fousek  

                                        Ja ho mam v zavodnim setupu na 11kg

                                        0 0
                                        • Rbiker  

                                          A co si tam pomenil, lebo aj tlmic mas stary nepohupuje ti to na asfalte kedze nemas PP

                                          0 0
                                          • fousek  

                                            Krome ramu a tlumice neni nic puvodniho, jo jeste sedlova objimka a hlavko je puvodni (ale to jen castecne).

                                            Vsechny YFox tlumice maj od roku 2007 propedal, konkretne ten muj ma stredni hodnoty.

                                            Ja na HTcku jezdim hrozne malo a nikdy sem na nem nejel na cas, ale co sem mel moznost jet na lepsich HTckach tak mi pripadali ze na rovnejch povrsich jedou docela podobne k fullum a jak to zacne drncat tak jsou o dost pomalejsi, ale ja mam zkresleny vnimani tim ze jsem ze silnicky presel rovnou na fulla a uz je to nakej ten rok zpatky. Taky mi prijde ze i celopera by mohli fungovat lip:-)

                                            0 0
                                            • Rbiker  

                                              A co si ty myslis o tomto, co by som chcel vzat ja pisal si, ze by si bral uz Lux MR, na ten nemam a v blizkej dobe ani nebudem mat, takze som na krizovatke medzi tym Canyon MR 8 FULL a Canyon Grand Canyon 9 SL -HT, viac sa priklanam k fullu, kedze som skusal jazdu na LP XC a tie jamy to preslo krasne a nasledne nehupalo

                                              0 0
                                              • fousek  

                                                Ja bych takovy prachy za HTcko nevyhodil, co ma to HTcko lepsi jsou brzdy a kola jinak je vse stejny. Vazi o tech 1,7kg min, ale ono i tech 11,6kg (s pedalama) neni tak spatnejch, aby se na tom nedal zajet dobrej vysledek a ten tlumic se da omezit tak ze je temer zamcenej. (samozrejme kdyz si budes v duchu myslet ze se to houpe tak se to houpat proste bude, ale to je vec psychiky bych rek)

                                                Takze je na tobe jestli ses presvedcenej ze na HTcku budes vyhravat a tech 1,7kg by se odsunulo treba na 5 misto tak to ti nic jinyho nezbejva nez koupit to HTcko.

                                                0 0
                                        • Rbiker  

                                          Tak zhodnot ty, asi si mozno bol v takejto situacii, a vybral si si fulla, tvoje pocity pri zavodeni, je zhruba rychle ako HT, ci ako sa hovori HT je nejsamlepsi a nikdy jinak ? :D

                                          0 0
                                          • Rychlej turista  

                                            Tohle si fakt musíš rozhodnout sám. Ale podle toho, jak urputně řešíš zda full nebude oproti HT moc zdechlý, se dá usuzovat, že s velkou pravděpodobností (hraničící až s jistotou) budeš fullem zklamán. Lidi, co jezdí na fullech, zpravidla řeší úplně jiné věci a tento nepatrný nedostatek fullů berou jako nutné zlo a přecházejí ho bez povšimnutí, protože jim jízda na fullu za to stojí.

                                            0 0
                                            • maajkee  

                                              Ono fakt záleží jakej full a jaký HT, já měl třeba všechny bývalý HT mnohem zdechlejší než nynější full.

                                              0 0
                                            • nox159  

                                              jak ty to dělaš ze mas porad pravdu ? :D

                                              u me to tak presne bylo, chtel jsem ful rikal jsem si ze to pojede dobre, svizne, rychle… ze si proste polepsim, ale byl jsem zklamany a celkem dost. ale tak po mesici jezdeni jsem nasel uplne jiný rozmer bikovani a uplně přestal gramařit a chrtit a jsem spokojeny :)

                                              a na zavody jsem se vykaslal a i na zadni kolo budu nazouvat NN 2,25 :)

                                              0 0
                                              • maajkee  

                                                Tak to není přece o závodění, závodění je pro děti :)

                                                0 0
                                                • nox159  

                                                  o zavodeni to vubec neni, ale zimni pripravu chcu jet podle treninkoveho planu a poradne si dat do tela :)

                                                  abych se zas pres leto mohl poflakovat v terenu :D

                                                  0 0
                                                  • maajkee  

                                                    zimní příprava, ó jéé :)

                                                    Mně bohatě stačej běžky a na jaře mám to jak mi to nejede právě moc rád, alespoň pak vždycky sleduju jak se zase zlepšuju :)

                                                    0 0
                                                  • nox159  

                                                    :D vseci to delaji kvuli zavodum ale ja ne mi jsou tedka zavody uplne fuk, jde mi o to ze nekdy v dost prudkych technickych vyjezdech nestaci fyzicka a to me stve ;-)

                                                    0 0
                                                  • maajkee  

                                                    jo, to mě tohle už neštve, tak prostě sesednu kola, nasaju atmosféru a kousek to popotlačím no :)

                                                    0 0
                                                  • nox159  

                                                    tohle je hnus! :D tohle bych nikdy neudelal :D radeji sjedu kousek dolu a zkusim to znova…

                                                    ja kolo netlacim, zkousim to tak dlouho dokud se to nepovede nebo se na to nevykaslu :D

                                                    0 0
                                                  • maajkee  

                                                    Tak uvidíš za 8 let, třeba už ti taky nebude kousek popojít vadit :)

                                                    0 0
                                                  • nox159  

                                                    zatim mam v okoli 2 vyjezdy co jsem jeste nedal – pristi rok to musi vyjit :)

                                                    za 8 let budu jezdit zas zavody, a tam jiste tlacit budu :D

                                                    0 0
                                                  • maajkee  

                                                    co bude za 8 let každopádně vůbec nemůžeš vědět, třeba už na kole jezdit nebudeš skoro vůbec :)

                                                    0 0
                                                  • jIrI___  

                                                    Můj plán zimní přípravy se skládá z posedávání v hospůdkách u moku (bez teorie se žádná příprava neobejde, že jo), trénink fyzičky po nocích s kamarádkou a rozšiřování plic pravidelnou šíšou a cigárama :-D

                                                    0 0
                                                  • maajkee  

                                                    hehe :D tomu říkám rozumná příprava, žádnej stres :)

                                                    0 0
                                                • maajkee  

                                                  né, chtěl jsme hlavně říct, že třeba u mě měl full ten efekt, že jsme začal jezdit mnohem radši a víc než na HT, čímž jsem se vlastně o dost zlepšil a v konečným důsledku jezdím teĎ na fullu svižnějc než předtím na HT :)

                                                  0 0
                                            • Rbiker  

                                              Nie, takto ja mam kamarata, ten kupil LP XC, ma to bez veci 12,3kg, a zavodi natom, ale hovori, ze to neni presne ono, ze asi lepsie by bolo HT, tak teraz zistujem ci je to tak, i ked mne sa vidi full zabavnejsi, a viac by ma bavila jazda na nom, hupanie v terene(nie spevnene cesty) vobec neriesim, ako to tu tak vyznelo tak sry, ja si myslim, ze to tak nespomaluje, ba ked prechadzam jamu prehupnutim zadku, tak je to snad este rychlejsie, ako ked HTckarovi padne zadne koleso do jamy a nasledny kop do zad je horsi, ako hupnutie, mne sa toto na fulloch paci, ale aj ten kamarat mi hovori, ze ja chcem toho canyona asi lebo je za tu cenu naj a kg 11,2, tak s vecami bude mat tych 11.7kg, tak ze to v kopci (kilovy narast) oproti s vecami HT 9,9–10,3kg pocitim, ja som tomu nechcel verit, ale radsej si to overim u tych, co uz fully maju :)

                                              0 0
                                            • fousek  

                                              Ja si posledniho fulla poridil na zavodeni, teda nejen, ale primarne je to chrt na kterym normalne nejezdim

                                              0 0
                                              • Rbiker  

                                                A teda co ty nato je to strata energie ten Canyon MR 8 oproti HT uz len v hupani a v tom kilovom naraste, alebo si to nemyslis, ja dnes si idem vyskusat do predajne este fulla, a vyskusam si ako to robi do kopca, ale este mi nato odpovedz, lebo ma zaujima aj tvoj nazor

                                                0 0
                                                • fousek  

                                                  Ztrata energie bude odvozena od toho jak umis slapat, pokud umis slapat dobre tak ztraty budou neznatelny. Me se treba jezdi hur na silnicce, ktera ma lehkej starej ocelovej ram (dost se krouti) nez na Anthemovy na silnicnich kolech, vahu maj podobnou. Vaha do 12 kg je pekna a rovinatejch oblastech bude rozdil taky malej v prudkejch stoupani bude znat, ale zas kolikrat jedes prudky stoupani po asfaltu nebo sotoine?

                                                  0 0
                                                  • nox159  

                                                    ale zas kolikrat jedes prudky stoupani po asfaltu nebo sotoine? – na zavodech je to bezne, technickych výjezdu moc nebyva :(

                                                    a myslim ze on resi hlavne jak to bude na zavodech – teda aspon tak mi to pripada

                                                    0 0
                                                  • Rbiker  

                                                    Jj presne, na obycajne vyjazdy 100%-tne vyhrava full, ale na tych maratonoch by som chcel jazdit fakt dobre, preto uz zase zacinam trenovat, ked je teraz pekne na silnicke

                                                    0 0
                                                  • Tomahomo  

                                                    Dovolil bych si dvě tvrzení:

                                                    1. Potřebuješ řešit rychlost do kopce , ne z kopce
                                                    2. Kulhavý by vyhrával i kdyby jel na celopevňáku.

                                                    Co z toho plyne? Je to o nohách, ne o kole. Samozřejmě, že pokud jsou dva borci se stejnou fyzičkou, pak rozhodne kolo, ale ještě před kolem bude hlava. Takže nevím jakou fyzičku máš ty. Ale pokud řešíš posun z 356. místa na 348, pak bych raděj víc trénoval. Až budeš řešit 5. → 2. pak bych přemýšlel o kole.

                                                    A překvapivý závěr? Kup si fulla, protože ho chceš, a jen tu hledáš podporu aby ti to ostatní odkývali – aspoň tak na mě působí 90% tvých příspěvků.

                                                    0 0
                                                  • marios  

                                                    Ad 1. – pěkně zpracováno, já to teda v hlavě jednou taky obecně spočítal když jesm se vracel ze švihu- z kopce, ale bez těch grafů. Proto se snažím v žádném kopci nejít pod 20km/hod, na silnici se to celkem daří viz KŠ 150.

                                                    0 0
                                                  • jIrI___  

                                                    Pokud ani v terénu nejdeš v kopcích pod 20 km/h, tak to máme jednu medaili z olympiády jistou :)

                                                    0 0
                                                  • marios  

                                                    V terénu ani náhodou, jednou jsem dokonce jel/šel 2km půl hodiny (Saltzberg) :)

                                                    0 0
                                                  • Rbiker  

                                                    tak som bol testnut toho fulla LP X-C, som spokojny s pracou zadnej stavby, vsetko, vsetky povrchy co som presiel ta stavba pracovala pre mna, nikoliv proti mne, cize na lahkych usekoch ziadne hupanie atd, pocit som mal negativny len z vahy, s vybavou je to cca 13kg, ale moze to byt aj tym, ze teraz som cez leto jazdil minimalne, skoro vobec a toto bol pozicany bike, keby som nanom trenoval, tak by to bolo ine, ale inac ta robota, zadnej stavby nebola kontraproduktivna, prave, ze pomahala pri prekazkach (korene, kamene)

                                                    0 0
                                                  • Tomahomo  

                                                    teraz som cez leto jazdil minimalne, skoro vobec – boha jeho, můžeš sem napsat, kolik toho vlastně ročně najezdíš, kolik roků jezdíš, kolik ti je? Celé vlákno tady všichni řeší „blbosti“, přitom nikdo neví jak na tom vlastně jsi. Jen jsi jednou zmínil, že jezdíš po cestě, a z toho Pavel(RT) vydedukoval, že budeš žiletka s ročním nájezdem min. 10k a na maratonech budeš aspoň v top 30. Takže jak to vlastně je?!?

                                                    0 0
                                                  • Rbiker  

                                                    Vsak sa ukludni, ked ta toto vlakno znervoznuje, tak staci pridat do blokovanych.

                                                    0 0
                                                  • Tomahomo  

                                                    Já klidný jsem, to bylo jen takové povzdechnutí. Jen mně to přijde, že se tady všichni snaží řešit něco co neexistuje. Tudíž je to škoda jejich času, energie a snahy.

                                                    Takže závěr: Kup si fulla, stejně na něm jezdit nebudeš, jen ho prostě chceš.

                                                    0 0
                                                  • Rbiker  

                                                    Konecne si to zo seba vypustil, uz ti snad odlahlo, a teraz uz mozes ist :) (XD)

                                                    0 0
                                                  • nox159  

                                                    ale to kolik ti je, kolik toho rocne najezdis, a jak se umistujes by bylo dobre uvest :)

                                                    0 0
                                                  • Rychlej turista  

                                                    To určitě, jinak je to diskuze o ničem. Fakt jsem měl představu, jak psal Tomahomo, že jde o vyšvihaného silničáře, který to po létech na silničce jde zkusit do terénu – něco kdysi já, jen mladšího :-)

                                                    0 0
                                                  • pepek  

                                                    Tak pro volbu bika stačí ten údaj, že bude jezdit do první patnáctky, ne?

                                                    0 0
                                                  • Tomahomo  
                                                    Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                                                    0 0
                                                  • bruco  

                                                    Odkial je informacia, ze chce jazdit do prvej 15? V prispevkoch Rbikera v tomto vlakne som nic take nenasiel.

                                                    0 0
                                                  • Rbiker  

                                                    Ja chcem, aby bike, bol rychly, ci uz na rozbitejsom terene, ako som si to dnes vyskusal na fulle, alebo iba na lesnej strkovej ceste, to som skusal dnes tiez, na tom fulle sa mi to zdalo dost rychle, ziadne kontraproduktivne hupanie som nezaznamenal, iba produktivne, myslim, ze full na maratonoch na HT musi stacit, kedze som zaznamenal ten isty vysledok na lesnej ceste , na tom rozbitom terene by to bolo snad este horsie, kedze mne tam fakt vyhovovalo to zadne pruzenie, teraz je len otazka vahy, ale myslim, ze 11,2kg je na full fakt dobra vaha za tie peniaze :)

                                                    0 0
                                                  • bruco  

                                                    Uz to tolko neries. Urob si radost a kup si ho. :-)

                                                    0 0
                                                  • Rbiker  

                                                    Asi to bude ono :), ked tak vahu este poriesim, ak mi to bude vadit, coz nemyslim :)

                                                    0 0
                                                  • Rychlej turista  

                                                    Odtud

                                                    0 0
                                                  • bruco  

                                                    Vdaka. Musim to citat komplexnejsie. :-)

                                                    0 0
                                                  • Rychlej turista  

                                                    Aha, tak ne, psal do patnáctistého, tak na to full bude v pohodě :-)

                                                    0 0
                                                  • bruco  

                                                    Tak teraz si to zabil. :-) Na take umiestnenie netreba full, staci ukrajina, alebo to prejst na peso.

                                                    0 0
                                                  • Rbiker  

                                                    :-O myslim, ze napr. na Horal Tour nato treba fakt fyzicku a ktomu spolahlivy bike :))

                                                    0 0
                                                  • bruco  

                                                    Ale to samozrejme. Ale RT svojsky prelozil tvoju formulaciu „do 15steho miesta“. A na 1500. miesto staci aj ta ukrajina. :-)

                                                    0 0
                                                  • Rbiker  

                                                    Ja neviem, vy to nejako hrotite, ze full je extra pomaly, jedine co full spomaluje, (ak ma dobry system pruzenia s PP) tak len vaha, a ked mas natrenovane, tak jedine v casovke do vrchu to moze hrat kontraproduktivne

                                                    0 0
                                                  • Rychlej turista  

                                                    Tak kup fulla a přestaň to řešit :-)

                                                    0 0
                                                  • Rbiker  

                                                    Ospravedlnujem sa, ze som to tak moc riesil, ale to som este predtym nebol na testovacej jazde, a chcem kupit nieco presne „usite“ na mna :)

                                                    0 0
                                                  • bruco  

                                                    No neviem, kto to tu cely cas hroti. :-) Ale zda sa, ze po skusobnej jazde si uz rozhodnuty. Uzijes si to.

                                                    0 0
                                                  • nox159  

                                                    ked mas natrenovane – mužes jezdit na tříkolce :D tak to neřeš pokud mas fakt tak natrenovanate tak je vlastne jedno co koupis, na kazdem kole budes vyhravat.

                                                    0 0
                                                  • Rbiker  

                                                    Ja som len potreboval nejako posunut dopredu, a z vasich skusenosti, co ste uz MTB maratony jeli, ze ci ta vaha 11,2 neni moc :/

                                                    0 0
                                                  • Tomahomo  

                                                    Tak už vážně nevím jestli se smát nebo brečet. Kup si postel, tam nebudeš řešit ani váhu ani odpružení.

                                                    Ty fakt nevíš co chceš a názory měníš každou hodinu.

                                                    0 0
                                                  • Rbiker  

                                                    ? Tebe som pisal, ze si mas tuto temu dat do blokovanych, od teba nechcem pocut nic, nech sa paci kup si homo postel, kedze si tomaHomous

                                                    0 0
                                                  • Tomahomo  

                                                    A ty homofobní debilek…

                                                    1. Můj nick je akronym a s mou sexuální orientací nemá nic společného,

                                                    mám dvě děti.

                                                    1. I kdyby měl, pak nevidím důvod kvůli tomu někoho urážet.
                                                    2. Pořád tu neřeš nějaké závody a umístění, když stejně nejezdíš

                                                    ale moze to byt aj tym, ze teraz som cez leto jazdil minimalne“.

                                                    0 0
                                                  • Rbiker  

                                                    To niekto nemoze si kupit dobry bicykel, lebo tuto sezonu toho moc nenajazdil, podla tvojej teorie zacinajuci bikeri, ktorych bavi cyklistika, a o take 2 roky by chceli ist uz nejaky maraton na slusnom umiestneni si musia kupit 15kg HTcko, to im staci, vsak aj tak ich to prestane bavit, ak mas takyto pocit tak sa stym zdeluj rodinke, nie na fore, a zato, ze ty mas nejake 14kg HT, ktore ide tazko do kopca, a z kopca tiez, lebo sa bojis ako to mas uvedene, tak potom neviem preco tu pises, kedze ja momentalne trenujem, aby som buducu sezonu bol na tom biku rychly do kopca a aj z kopca, cize presny opak teba, takze tym padom boli tvoje prispevky bezpredmetne, a mal by si si tuto temu dat do blokovanych :)

                                                    0 0
                                                  • Tomahomo  
                                                    Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                                                    0 0
                                                  • Rychlej turista  

                                                    Přesně tak, když má člověk svůj den, zajede i na starém kanapi .-)

                                                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.