• nikeid

    Ahojte.

    Používám při ježdění na trackování trasy aplikaci Mapy.cz. Vyhovuje mi, že 1. trackuje a 2. rovnou má ten mapovej podklad cest/stezek v ČR (což zahraniční aplikace nemají). Rovnou vidím, která cesta je červená, která zelená, kde je jaký rozcestí, jak se jmenuje apod., zkrátka přesně tak jak jsem si to třeba naplánoval doma.

    Teď (cca měsíc zpět) ale dělali nějakou aktualizaci jak appky samotné (verze 6 a vyšší) tak i jejich interface na webu www.mapy.cz (asi aby odpovídal té novější verzi aplikace). Od té doby co ten interface změnili, tak když chci exportovat tu trasu do .gpx formátu (abych ji mohl vložit např. do mýho deníku v Endomondu/Run­keeperu), tak se sice vyexportuje, ale při pokusu o vložení do Endomonda/Run­keeperu mi nahlásí úplně špatný údaje. Např. trasa 34 km mi nahlásí že má 41 km, ještě je trajektorie (náhled) té trasy zrcadlově obrácenej (viz obrázky; nechápu proč) a ještě mi to podle mapovýho podkladu (pokud tu mapu odzoomuju) napíše, že jsem tu trasu ujel někde v Jemenu (????). Přitom při náhledu té trasy na www.mapy.cz mi ukazuje vše v pořádku tak, jak má být..údaje, mapový podklad, všechno.

    Dělá mi to jak u tras, který už jsem ujel s tou novou verzí apky (verze 6), tak s tou starou (verze 5). Takže předpokládám, že chyba není v mobilní aplikaci, ale chyba je na www.mapy.cz při exportu té trasy (starší nebo nové) do .gpx.

    Nemá s tím někdo taky problém? Už jsem psal na support Seznamu, ale nic…

    • Kalic  

      to vypadá, že mají v gpx přehozené hodnoty zeměpisné šířky a délky, „lat“ a „lon“. Nareportovat chybu.

    • nikeid  

      dík za tip. to by vysvětlovalo tu zrcadlově převrácenou trajektorii, lokalizaci v Jemenu, rozdíl v ujeté vzdálenosti čase jízdy nebo všechno?

      • Kalic  

        Řekl bych všechno. Jemen by mohl odpovídat prohozeným souřadnicím. Prodloužení trasy odpovídá tomu, že je to přeneseno na jih – stejné rozdíly v zeměpisné délce dávají větší absolutní vzdálenost blíž rovníku než blíž pólu. To zrcadlení teď neumím úplně domyslet, ale asi to bude taky tím.

    • nikeid  

      super, dík, už jsem jim to nareportoval

    • Žulda  

      Taky jsem to už o víkendu reportoval, slíbili opravu druhý den.

    • Žulda  

      A teď to zkouším a už to funguje. Vyexportováno z webu a na Bikemap je to správně, ne v moři pod Jemenem :)

    • nikeid  

      Teď mi od nich došel mail, že to opravili. Zkoušel jsem, je to tak, opraveno :)

    • Luke96  

      Zkoušel jsem si naplánovat „výlet po okolí“. Nastavil délku, trochu pozměnil trasu a uložil si ho do „moje místa a trasy“. Když pak výlet otevřu v aplikaci tak absolutně nesedí, souhlasí pouze Start a Cíl (stejné místo).

      Vyřešil jsem to exportem a následným importem GPX. Trochu krkolomné.

      Dělám něco špatně?

      • mattew1  

        Tak se taky hlasim. Na PC si naklikam trasu a ulozim. Otevru pote na mobilu a trasa sedi tak z 80%. Prujezdne body sedi, ale trasa obcas vede jinudy.

        • Alojs01  

          To se stává, pokud změníš dopravní prostředek. Když třeba trasu naplánuješ na mapách.cz na kole a po otevření v mobilu si to přepneš na chůzi.

          • mattew1  

            Ne není to tak, dopravní prostředek zůstává stejný. Jen se v mobilní aplikaci vypočítá jiná trasa.

      • xtonda  

        Asi neděláš, ono se to prostě uloží jako zadání pro výpočet trasy s danými průjezdními body a mobilní plikace to pak spočítá jinak, to stejné se může stát po čase když se u Seznamu změní něco v mapových podkladech. Zrovna tak pokud někde chybně odbočíš aplikace to přepočte a požene tě jinudy, kudy třeba nechceš. Takže když si vytvořím trasu a vyladím si ji kudy ji chci vést, tak to rovněž řeším přes export GPX a následný import. Tím se z toho stane pevně dané ruční měření a to nikam neuhne.

        • mattew1  

          To mě taky napadlo, ale: 1) poté nefunguje na mobilu navigování, 2) nelze dodatečně upracovat trasu v mobilu.

          Vyzkoušel jsem trasu naplánovat jako pro peší, na mobil se mi poté trasa vypočítala stejně, asi je na to jiný algoritmus.

          Nicméně pokud se naimportuje jen GPX tak aplikace potom funguje svižnějí, i pokud je trasa delší složitejší. Dále je ta čára trasy taková hubenější a je to přehlednejší :)

          • xtonda  

            Jo, od té poslední velké aktualizace co zrušili možnost kombinovat různé režimy dopravy v jedné trase mapy.cz dost zatěžují procesor a žerou baterku a v režimu navigování nestíhají, takže při jízdě v autě používám Google Maps, které navíc znají aktuální uzavírky.

            Na kole mi nevadí jet podle čáry v mapě, povely nepotřebuji a koukám po něčem co bude méně žrát baterku.

            Zase plánovat trasu jako pěší většinou vyžaduje nacpat tam víc průjezdních bodů.

    • THORX  

      Úbočí malý Travný 905m. Mapy.cz ukazují 891m ale už vůbec nechápu nastoupané metry a neopak. Vysvětlení?

      • mattew1  

        A co na tom nechapes ?

        • THORX  

          Jak můžu mít nastoupano víc než je samotný vrchol= cílový bod?

          • Youda  

            Máš tam i klesání takže musíš znovu nastoupat

            • Barak  

              Takže vyjíždí z cca 350m, jede do 890m a nastoupa 980m? Ty tam nekde na grafu vidíš 400m sjezd?

              • Youda  

                Já se zaměřil na tu jeho formulaci s tím vrcholem, teď na to koukám a máš samozřejmě pravdu.

              • Carpathia  

                Chtělo by to vidět zdrojový gpx záznam.

          • MaPa  

            A jedná se tedy o „plán“ nebo o „záznam“? U plánu ok, bych výtky ještě pochopil. U záznamu z gps, zvláště z mobilu někde v kapse se to stát může velmi jednoduše. Při určování výšky ta spočítaná neustále „osciluje“ kolem „reálné“, ale nastoupané metry se počítají z každé plusové diference… Pokud je tam použit horší filtr, mobil nemá barometrický výškoměr nebo jiné zpřesnění, pak je jednoduché k tomuhle dojít.

      • Žulda  

        Už jsem jim to reportoval, u mě to většinou naměří 2× oproti skutečným metrům.

        • Carpathia  

          A používáš mobilní aplikací mapy.cz nebo webovou deskopovou verzi? U mých tras se deskop od barometrických výsledků z Sigma ROX11 odchyluje tak max o 10%.

          • Žulda  

            Mobilní. Stopařem si zaznamenám vyjížďku a jsou tam pak takovýhle nesmyslný metry.

            • Carpathia  

              A když si vyjížďku vyexportuješ jako gpx soubor a zkusíš jej nahrát do deskopové verze mapy.cz, bude výsledek stejný nebo jiný?

              • Hrabex1  

                to by me zajimalo jak.....

              • MaPa  

                Jsem si to zkusil.

                Zaznamenaná vycházka: +293m, –312m.Export do gpx.

                Import z gpx: +82m –95m.

                Zkusmo naplánováno (z 99% stejně): +76, –93m

              • Žulda  

                Tak se to liší od www.bikemap.net (kde si trasy zaznamenávám) jen o 5m. V mobilu se to liší o 286 m (920 real / 1186 mobil)

    • THORX  

      Tady mám trasu Úbočí Malý Travný

      Aktivita 38,6 km • 3:04 hod

      https://mapy.cz/s/3rbYt

      • MnemonicJ  

        ty GPsky v mobilech prostě zaznamenávají bludy, to je fakt… Když udělám export tý trasy a naimportuju to do mapy, tak to ukazuje asi důvěryhodnější čís­lo…

        • Paja  

          GPS v mobilech bludy nezaznamenavaji, schvalne jsem to zkusil cestou z prace:

          Tachec s vyskomerem (barometr): 39/73 (nastoupane/sje­te metry)

          Telefon s barometrem:

          Locus 41/72

          Mapy.cz aplikace 123/150 ;)

          • THORX  

            Už jsem nahlásil chybu i v aplikaci, kdo máte prosím nahlaste taky ať to opraví ;-)

            • pepek  

              Klííd! Mapy.cz zásadně nic takto neopravují. Už tady byla o tom debata. Minule jsem tam něco poslal a odpověď byla ta, že pracovník, který je uveden v mailu, u nich už nepracuje:-)

            • Paja  

              Mne je to celkem fuk, na zaznam pouzivam Locus ;)

          • MnemonicJ  

            Jo, ale to je právě díky barometru. GPS Ti přesná data o výšce nedá. Z barometru dostaneš odpovídající data v případě, že nedojde k výrazné změně počasí.

            • Paja  

              Jasne, to ale neni problem GPS v mobilu, ale GPS obecne.

              Tlakovy cidlo ma dnes uz kdejakej mobil stredni tridy.

              Aplikace Mapy.cz s nim ale bohuzel pracovat neumi.

          • Žulda  

            Locus si právě dělá filtraci výškových bodů, jakousi interpolaci. Má i v manu nastavení, jak agresivní to má být. I s výchozím nastavení měří vcelku přesně.

      • Carpathia  

        Když si z tvého záznamu stáhnu gpx pak jej naimportuji do deskopové verze map, ukáže se výsledné převýšení 561m. Takže stopař zaznamená trasu správně, ale problém je ve zpracování dat v mobilní aplikaci mapy.cz.

        • MaPa  

          Spíš při importu dojde ke srovnání výšek dle mapy. Záznam bude (relativně) špatně.

          • Carpathia  

            Nejsem si jistý ( na mobilu ten gpx soubor neotevřu), ale domnívám se, že v gpx souboru ze stopaře není výška zaznamenána a určuje se až promítnutím GPS souřadnic na mapový podklad.

            • Žulda  

              Výška tam je:

              <trkpt lat=„49.9674021453“ lon=„14.0664106607“­><ele>244</ele><ti­me>2019–04–21T11:59:55</­time><name>WP 007</name></trkpt>

    • THORX  

      Sousedka maká v seznamu co ji mám tedy vzkázat?

      • Carpathia  

        Že jim mobilní aplikace mapy.cz asi blbě počítá výškové metry.

        • THORX  

          Stížnost předána

          • Žulda  

            V mobilu to počítá z dat z GPS, ale po importu z gpx na webu to srovná asi podle nějakého výškového modelu na mapě. V gpx z mobilu to lítá, výšky mám za sebou např. 247, 244, 242, 240, 244, 251, 255, 256, 260, 253, … atd. a to je cesta od baráku pořád do kopce. Takže takhle naženeme ty metry :)

    • ceo  

      Asi jsem mlha, ale když se nechám aplikací mapy.cz navigovat po mnou připravené trase, tak log jízdy se zároveň nezaznamenává?

      Pokud z trasy uhnu/změním, tak už zpětně nevidím, kudy jsem jel.

      • pepek  

        Když se nezapne stopař (kolečko je šedé,) tak mi vždy pomohl restart telefonu. V poslední době, pokud mám naplánovanou trasu, tak musím restartovat skoro vždy. Prostě ty upgrady jsou furt náročnější na železo. Ani baterka už nevydrží tak dlouho, jak dřív.

        • ceo  

          Mám mapy.cz rád, ale jednak mi stopař často měřil hrozně nepřesně (dřív), ani tohle mi úplně nevoní a se spotřebou máš pravdu. Měl jsem pro test zapnuté jak mapy, tak komoot s navigací a stejnou trasou a komoot je lepší jak na navi, tak se v něm líp plánuje. Jen člověk nevidí barvu TZ. Baterku taky žral míň než mapy.cz.

          Ještě zkusim, jak se to bude chovat se stopařem po restartu, jak říkáš. Zatím jsem ale nakloněn komootu nějaké peníze v akci dát.

          • tusiexet to xmetov cuez  

            Teď už ti stopař měří přesně? Já jsem byl včera na Alexandrovce a vůbec jsem netušil, že je tak vysoká :-)

            • ceo  

              Teď jsem hlavně debil a nebyl puštěný vůbec. Zjistil jsem, že se musí pustit stopař a pak zapnout navigace.

              U Komootu jak dám navigovat, tak automaticky zaznamenává a na konci se zeptá, jestli chci uložit.

    • Phantasma  

      Vytvořil sem si GPX trasu na Mapy.cz, kde jsou 2 úseky kolem dokola a zpátky se budu vracet po stejné cestě. Dokáže to Garmin Edge rozeznat a navigovat správně – tak, jak sem při plánování zamýšlel?Jednou mi to s kámošem trochu zlobilo, ale nejsem si jistý, jestli sem korektně tehdy naplánoval trasu a nebyla tak chyba jen z mojí strany.

      Jaké máte zkušenosti?

      • MaPa  

        https://www.bike-forum.cz/…elu-edge-520#…

        pokud linii nebo gps signál neztratíš, není s tím problém

        • Phantasma  

          Tak, pokud platí, že ukončení trasy a její následné spuštění pomůže, tak sem asi v klidu. Trasu sem plánoval sam, v nejhorším bych zabloudit neměl.

          Ale sichr by byl jeden výlet rozdělit na dva nebo tři GPX soubory …

          • MaPa  

            Nic ti nebrání si to udělat jak píšeš. Nechat si klidně i celkovou coursu. Pokud budeš mít problém, mít připravené v paměti i ty jednotlivé kousky. Courses si můžeš po cestě během jedné aktivity postupně pustit kolik chceš, takže si můžeš připravit i alternativy (delší, kratší, přes rybník, …), je to jen o tom kolik času chceš věnovat přípravě aby vyjížďka stála za to.

            Proto osobně nemám rád routing v přístrojích, kdy nejde odkontrolovat kudy mne povede. Pro mne je cesta cíl a není mi jedno kudy mi krabička cestu naplánuje.

            A ještě jeden tip: pokud to uděláš na Stravě (kde přes Liskinův plugin uvidíš i české mapy.cz), dostaneš coursy včetně výškového profilu, to se hračičkovi jako tobě bude pak po cestě na Edge líbit :-D. Mapy.cz totiž výšková data neexportují… I když je možné, že nové Edge by si výšková data mohly nabrat z DEM mapy v paměti, můžeš to zkusit ;-).

            • Phantasma  

              Trasy tvořím výhradně na Mapy.cz a Connect mi vždy ukáže výškové statistiky při importu dané trasy. ClimbPro na Edge 530 taky fungovalo u všech stoupání …

              • MaPa  

                Pokud to ještě proháníš přes Connect tak jo. Pokud strčíš gpx-ko pířmo do NewFiles, výšková data tam nebudou. Dtto posílání přes Gexporter/Gim­porter.

                Já ale poslední dobou už v podstatě plánji jen na mobilu v Locusu s pluginem Locus Out-Fit, které přidají navigační odbočky, vlastní body, VP a další a to pěkně individuálně během bezdrátového exportu.

                https://www.bike-forum.cz/…elu-edge-520#…

                • Phantasma  

                  Já to tvořím v Mapy.cz, protože takhle to mám posichrované několikrát.

                  Jednak mám trasu i v mobilu, offline (teď jezdím lesy s mizerným signálem), vidím hlavně cyklostezky, abych se dokázal vymotat v případě potíží a navíc je to pohodlnější na procházení. Na Edge mapu vůbec neprochazím, nemám na to nervy, kór na tlačítkovém :-D

                  • MaPa  

                    Já ti to neberu, dělá to tak nejvíc lidí (co znám).

                    Ale vše co píšeš Locus má, plus pár prima věcí navíc. Možnost vyměnit mapový podklad, mít tam databázi segmentů a „přes ně“ plánovat, mít možnost plánovat úseky s různými parametry (cyklo, pěšo, auto) na jedné trase (mapy.cz to dříve měly a zrušily to), možnost když cesta v mapě není ale já vím že tam je jí natvrdo doklikat i v rámci jinak plánované trasy, přímé propojení s Edgí a tedy přeplánování i bez internetu. Ono se to nezdá, ale vlastně jediné co chybí je ta vazba na desktop PC a taky jestli se nepletu není na jabku. Nepřesvědčuju, jen že komu jsem ty možnosti ukázal, si do večera tu appku koupili :-).

                    Já s E520 procházet mapu ani nemůžu a nevadím mi to, k tomu tam ta mapa není. Ta je tam proto, abych viděl vodicí čáru na podkladu mapy a tak na křižovatce viděl „kolikátou vpravo“ se dát, o ničem jiném to není. Na silnici např. nemusím mapu ani vidět a jde jet jen podle těch „odbočovacích“ navigačních coursepointů. A pokud je něco komplikovaného, Edge to takhle sama zahlásí, přepnu na mapu (tlačítko na remotu) a vidím. A pak zpět na datafields, výškový profil, nebo co mne zrovna zajímá. Je to jen doplněk, navigace podle čáry není o tom na ní furt koukat jak si spousta lidí myslí.

                    Vyhovuje ti to takhle, klidně. Nechávám být.

                    • Barak  

                      Využiju tohle téma. Zatím jsem si tak nějak vždycky vystačil s navigací, kdy „jedeš po čáře“ a šipky extra neřešil, protože někdy byly, jindy ne.

                      Můžeš mi pls trochu osvětlit, jak fungují ty „coursepointy“? Nebo lépe řečeno, v jaké aplikaci musím plánovat, abych je v GPX dostal do zařízení? Když plánuju na mapy.cz, někdy mi to odbočovací šipku hodí, někdy ne…

                      Díky

                      • MaPa  

                        Coursepointy, tedy jakési „průjezdní body“, jsou svázány pouze s navigační čárou typu course (tcx, fit file). Jsou to body přímo na trase, pevně s touto trasou svázanou. Nemají jen polohový atribut, ale i časovou značku. Zní to složitě, ale v podstatě jde o to, že počítají i s časovým průběhem. Asi nejlepší bude to vysvětlit na příkladu.

                        Naplánuji si trasu dlouhou 100km. Po cestě mě zajímá pár bodů, dejme tomu vrchol na desátém km, hospoda na třicátém, kavárna na padesátém, atd. Tyhle body si můžu (v kompatibilním softu) označit, přiřadit jim ikonu a popisek. V rámci coursy též určuji rychlost VP-virtuálního partnera-„ducha“ (pokud použiju cizí nebo svoji aktivitu pak to nemusím udělat a VP simuluje ten původní průjezd). Mám trasu, přesunu ji do Edge a pustím po ní navigaci. Na stránce těchto coursepointů vidím jejich seznam a dále vzdálenost a čas ke každému z nich. Na začátku Edge nemá jinou možnost než se řídit VP, po čase už začne kalkulovat s průměrnou rychlostí pohybu a upřesňuje časy. Takže vím, v kolik budu na kafi, popř. (protože konec coursy je také coursepoint) vidím zda to stihnu před setměním (porovnáním s datafield „sunset“). Navíc k tomu, jak se k bodu přiblížím mě na něj Edge upozorní (dle různých garminů různě).

                        Zvláštním typem coursepointů jsou navigační manévry. Buď si je můžu jako ty z minulého odstavce zadat sám manuálně (včetně ikon), nebo to nechám na programu ve kterém plánuji (Plotaroute, Locus apod.) a nebo se v Garminu spolehnu na funkci TurnGuidance, která, pokud je zapnutá tak při volbě Ride Course veme tvar celé coursy a pokusí se odbočky odhadnout. Což jí může a nemusí úplně přesně jít.

                        Software/portály. Coursepointům se někdy říká také Cues. Umí je Connect, umí je Plotaroute, umí je Sporttracks (s pluginem waypoint and courses), umí je tento portál udělat z gpx, umí je možná i něco dalšího. Mapy.cz jako takové rozhodně ne. Výsledný file nemůže být gpx, protože to z principu neumí. Musí to být tcx (typu course) nebo fit(ten sám o sobě ví co ukrývá za data a je jednotný). Ono to totiž pak ve výsledku umí víc – například že na části trasy jede VP jinou rychlostí než na jiné, že v některém coursepointu umí „počkat“ zvolený čas apod.

                        Hodně toho jsem popsal ve svém manuálu k E520, myslím že pokud si tam přečteš kapitoly z konce, osvětlí ti to mnohé a najít pak software který ti bude vyhovovat už není tak těžké.

                        • Barak  

                          Díky. V zásadě asi rozumim.

                          Můj problém je teda to, že pokud do hodinek Garmin nahraju GPX, někdy během navigace odbočku odhadnou dle křivky dobře a jindy ne. Chápu to správně?

                          A ještě k tomu názvosloví. Waypoint a coursepoint je to samé? Protože waypointy umožňuje Connect přidat do GPX, které si připravím třeba v mapy.cz Nebo to Connect exportuje do hodinek jako jiný formát?

                          Představuju si, že by to mělo fungovat přesně jak píšeš. Tzn. do trasy naklikám např. možnosti občerstvení a pak mi navigace zobrazuje vzdálenost a čas dosažení k následujícímu waypointu.

                          • MaPa  

                            Ano. Zvláště mapy.cz např. při plánování používají velmi vysokou hustotu bodů, ze kterých vzniká navigační křivka. Většinu zatáček díky tomu hezky „vyhlazují“ do oblouku. Problém může být, že totéž udělají i u některých odbočení a tudíž je soft TurnGuidance nepovažuje za odbočení a coursepoint nevloží. U starších generací platilo, že úhel lomu navigační čáry musel být větší než 55st (plus některá další kritéria aby byly např. vyfiltrovány místa kde se někdo zastavil apod.), od toho se šlo odpíchnout když si člověk trasu manuálně vyklikával. Dnes se to již nedělá. U Locusu např. přímo při plánování vidíš jak ti tam manévry dělá a není problém si tam další doplnit, pokud to někde automaticky neudělá (velmi zřídka).

                            Waypoint je bod. Může být na trase, ale může být i mimo. Nemá metriky typu vzdálenost a čas po trase k němu (může odhadnout vzdálenost k němu z polohy a čas z průměrné rychlosti a této vzdálenosti, nejde ale o přesné hodnoty, většinou se jedná o „vzdušnou čáru“.

                            Coursepoint viz výše. Naopak zase z logiky nemůže být mimo trasu.

                            Waypointy narozdíl od Coursepointů mohou být součástí gpx, vždy ale bude záležet jak se k jednotlivým částem gpx souboru postaví software (pc, mobilní, webový, garmin), a to jak při importu, tak exportu.

                            Nové Edge už používají místo termínu Waypoint název Location.

                            Ano, představa je správná a nejlíp a nejjednodušeji si to ověříš vytvořením trasy (route) přímo ve webovém connectu. Pak už mi přijde lepší si najít jiný software, ale je to věc názoru.

                    • Phantasma  

                      Přiznám se – neznám žádný Locus a nevím jak funguje. Nevím, jestli je to nějaká služba, do které se nahrávají mapy nebo je to samostatná mapová služba ..... Pro iOS mi to (asi) žádnou aplikaci nenašlo.

                      Mapy.cz preferuju proto, že mají vyznačené cyklostezky, takže v terénu vytáhnu telefon a hned vidím, kudy se vydat, vidím vrstevnice, nádraží, podniky, barvy stezek atd.

    • ceo  

      Dá se na mapy.cz při plánování vést trasa místy, kde mapy.cz neví o cestě/trailu? Když to zkouším, tak to vede trasu po nejbližší cestě a jen dělá odbočky k místům „mimo cestu“.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse