Manitou Slate - nastavení komprese????

41 nepřečtených
  • Smazaný účet

    Prosim vas, na co je u tlumeni TPC Lock Out nastavení komprese? co se tim nastavuje?? mam to na nové vidlici Manitou Slate kterou teprv v servisu montují na moje kolo a tak sem nemel moznost vyzkouset co se stane kroucenim toho kolecka. mohl by mi nekdo poradit??

    0 0
    • sportovni_biker  

      Pod tou páčkou LockOutu je taková nálepka, která ti ukazuje, kde až je vidlice zamknutá. Myslím, že to pole je vyznačeno červeně a předtím než to kolečko zatočíš až tam je vyznačeno jiné pole a v tom můžeš ladit tu kompresi (podle toho, jak to kolečko otočíš). Je to třeba dobré, když nechceš vidlice úplně zamknout, ale zároveň přitvrdit tak, aby se nepohybovala v sedě, tak si páčkou totočíš na pole komprese, kousek před pole LO a hotovo :-) V podstatě se ta vidlice tím přitrvzuje/celá zpomaluje (zmenšuje se otvor průtoku oleje v tlumení). Snad jsem to popsal alespoň trochu dobře.

      0 0
    • milan1  

      Proč chceš vysvětlovat něco na dálku a nejasně, když ti to v tom servisu mohou předvést na místě a prakticky.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Protoze ten technik je tam sice frajer a kolum rozumi ale tohle mi nedokazal presne vysvetlit…

        0 0
        • milan1  

          Tomu se mi nechce věřit, že by ti nedokázal objasnit funkci Lock outu ?

          0 0
          • Smazaný účet  

            podstatu lock outu mi vysvetlil…ale nerek presne na co je nastaveni komprese

            0 0
            • MlokCZ  

              Pokud neví, na co je nastavení komprese, tak to je na technika už docela síla.

              0 0
            • milan1  

              Tam žádné nastavení komprese není. Ta mezipoloha, kterou nekteří využívají není funkce, která by byla zamýšlena jako použitelná. V tomhle ti žádné dotazy nepomohou vyzkoušej si sám a najdi si v tom smyl sám a nebo ne. Nic jiného v tom není.

              0 0
              • Smazaný účet  

                to on taky rikal…ze nastaveni komprese k nicmemu neni…ze tlumeni se nastavuje modrym koleckem dole…coz sem uz vedel…abych ji vyzkousel tak musim pockat do patku…:(

                0 0
                • Smazaný účet  

                  kazdopadne to bude oproti stary pruzinovce RST 321 TL ohromna zmena:-D

                  0 0
                • milan1  

                  A kdo tě tedy přivedl k tomuhle dotazu?

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    nechapu jak to myslis?? jen sem se zeptal pac sem nevedel k cemu to je no…i kdyz mechanik rikal ze to k nicemu neni tak sem se zeptal protoze kdyz uz tam nalepka je tak by to k necemu mohlo bejt sem si rek a tak sem se zeptal protoze sem myslel ze tady temhle vecem budete rozumet

                    0 0
                    • milan1  

                      Mířím ke tvé nedůvěře. V popisu vidlice je jenom nastavení zpětného útlumu. Mechanik, kterého považuješ za borce ti to potvrdí a ty stále nevěříš? Kde je hranice, kdy uvěříš?

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        nerekl bych to tak ze neverim…jen sem nekde tady na foru cetl neco o tom ze si nastavuje kompresi…a krom toho se v ofic materialech Manitou pise u tlumeni TPC LO: Quick Range TPC umoznuje otocnim ovladaci packy o 18O stupnu nastavit od minimalni komprese po maximalni a pak vidlici v druhe pulotacce packy uplne zablokovat......to tam pisou..no a tak sem nevedel co to je.....po nekolika blbych zkusenostech, ktery tu nechci ventilovat, sem se naucil ze je lepsi neverit prilis a informace mit z nekolika zdroju…

                        0 0
                        • milan1  

                          Každý trochu praktický jezdec a tím je jistě i tvůj mechanik ti potvrdí jediné. Potřebuješ vidlici plně funkční a tedy odemčenou a nebo plně zamčenou a to je druhá krajní poloha. Takhle je to myšleno a takhle se to používá. Jestli myslíš, že v terénu budeš nastavovat za jízdy páčku na přesnou polohu a zamykat a odemykat a nastavovat, tak tohle je opravdu jdiná možnost využití, kterou bys mohl hledat a najít. Až vyjedeš, tak sám poznáš, jestli tohle budeš považovat za podstatnou funkci a nebo využiješ jenom ty krajní polohy, jak je původně určeno.

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            jo asi mas pravdu…no mechanik se me dokonce ptal jestli potrebuju LO…protoze on si mysli ze vidlice ma pruzit a nic ji v tom nema branit…jenze pak na silnici je asi LO velka pomoc…kazdopadne diky za odpovedi vsem ;-)

                            0 0
                            • scret  

                              jo a bud klidnej,mechanik u nas ve meste ktery by mel byt skoleny na Manitou,taky o tehle „funkci“ nevedel…

                              0 0
                              • milan1  

                                Takže poslední vysvětlení. Lock se samozřejmě nezavře skokem ale postupně a samozřejmě je lockem zavírána komprese. Neznamená to ovšem, že ty mezipolohy jdou označit za něco smysluplného a využitelného jako funkce. Proto taky nastávají vysvětlení, která si odporují, pro někoho tam seřizování komprese je a pro někoho nikoliv. Jen tak mimochodem, v mezipolohách jde takhle lehce vytvořit necitlivá a přitom ve spurtu houpavá vidle. Jestli je tohle pro někoho smyslem, tak ano nastavení komprese v tomto podání tam opravdu najde.To si ale musí tazatel vyzkoušet sám a v praxi, na papíře ho nemá nikdo šanci přesvědšit.

                                0 0
                                • scret  

                                  no v podstate mame pravdu oba,bych rekl…ja tu „funkci“ nebo dejme tomu prechod z jedne fce-tevreno do druhe-zavreno vidim,tobe to prijde zbytecne,coz beru,mas na to nazor spis z toho technickeho hlediska…

                                  jinak ja to treba vyuzivam,kdyz jedu pomalou rychlosti nejakou technickou pasazi,kde nechci aby mi vidle sla prilis do zdvihu,ale aby jeste neco castecne vzala…

                                  je otazka co je pro tu vidli „zdravejsi“,jestli jet v zamknute nebo napul…podle me spis ta druha moznost…preci jenom jeste je tam nejaky prostor pro maly prutok oleje… nebo se pletu?

                                  0 0
                                  • milan1  

                                    Ten malý průtok je právě to, co ti způsobí houpavost při silovém nástupu a přitom jakmile se rozjedeš rychleji, tak z toho máš pevnou vidli.Já v tomhle vidím jenom nectnosti. Je to opak toho, co můžeš získat správným nastavením v krajních polohách. A to je zamčení a odemčení naplno. Já jsem opravdu jenom pro použitelné nastavení a triky jako upozornění na nastavitelnost komprese beru jako maximální reklamní využití funkce.

                                    0 0
                                  • milan1  

                                    Ještě si neodpustím dodatek. Kdyby na takovémhle nastavování mezipoloh opravdu něco bylo, jistě by byla zachována i u dražšího provedení ovládaného z řídítek a tam celkem nepřekvapivě narazíš pouze na dvě polohy, otevřeno a zavřeno.

                                    0 0
                                    • scret  

                                      to mas pravdu,ale treba z tohodle duvodu jsem chtel na sve R7 klasicky LO na korunce a ne ten ze riditek,navic kdyz jsem si to mel moznost vyzkouset,tak me to rozhodne nepresvedcilo…Ma­nitou se mi zda to jeste nevychytalo… RS nebo Pace to ma dle meho nazoru lepsi…

                                      0 0
                                      • milan1  

                                        Když jsi začal s tou R7, tobě se líbí její „citlivost“ na počátku?

                                        0 0
                                        • scret  

                                          citlivost?to bys me rozesmal:) no to byla vec kterou jsem byl mirne po koupi rozcarovan,mel jsem pred tim Black Super Air 04 LO a ten byl chodem asi uplne to idealni co jsem kdy jezdil,cilivej,za­roven se nenoril a pritom krasne pracoval se zdvihem…byl ke konci porgresivni…

                                          ta R7 je vic sportovni,min citliva,a rekl bych ze pak neni tak progresivni… rekl bych taky ze je to z casti tim ze uz jde o „celovzduchovou“ verzi a ne ta „vzduchovopru­zinova“ jako byl predtim Black… mam pravdu milane nebo se pletu?mozna to je tim ze ji mam treba nespravne nastavenou… jinak pouzivam tlumici olej ktery doporucuje Manitou (myslim viskozitu)…

                                          0 0
                                          • milan1  

                                            Znám jí dost dobře abych tohle neuvedl jako téma k smíchu. Je to opět stejná kapitola jako nastavení Marzoch a tady potěším Marzochisty, R 7 je na tom ještě o trochu hůře. Systém jako takový není vadný, vadné je to nastavení. Možná bych tomu ještě rozuměl u vidlice bez Locku, že to je tak míněno ale s lockem je to nesmyslné.

                                            0 0
                                            • scret  

                                              prosim vysvetli.dik.

                                              0 0
                                              • milan1  

                                                No, je to horší, než Marzocha a žádným běžným nastavením se z toho nedostaneš.

                                                0 0
                                                • scret  

                                                  jsem si myslel:) jen tajne jsem doufal ze bys treba mohl poradit…:)

                                                  no dost se tu kdysi pěly ody na Rebu a potom vlastne i s tvou „spolupraci“ se stejne doslo k zaveru ze ta uzasna Reba je vlastne jen ta u-turnova…

                                                  na Foxy dost lidi zase nadavaj ze je drahy servis a kluzny poudra udajne nevydrzej mnoho,vakl pry chyti brzo:( nehlede na jejich pocatecni cenu:((

                                                  potom jakou vidli si vybrat…

                                                  0 0
                                                  • milan1  

                                                    A co bys chtěl poradit? Všechno už tady bylo popsáno, graf charakteristiky znáš, jaký je efekt spolupráce velikosti komory, tlaku a ocelové pružiny je celkem jednoduché a když k tomu přičteš samotné odpory vidlice, tak to je základ se kterým se pracuje. Nástroje znáš a můžeš zkusit a nebo jsem ti k dispozici já.

                                                    0 0
                                                  • milan1  

                                                    A ještě se musím pozastavit nad tím, jak dáváš mojí prý spoluprácido uvozovek. Ono by se to asi vyřešilo samo bez mé spolupráce viď ?

                                                    0 0
                                                  • scret  

                                                    nebud urazeny Milane,vidlicim hodne rozumis,ale bohuzel mi prijde, jako z 90% nezucastnenemu cloveku v threadech o vidlich,ze jsi dost jesitny a vse beres jako utok na tebe,vsichni tady ale nejsou takovy… Mrzi me jestli ta „spoluprace“ vyznela jako rejpnuti…ja to myslel kladne,to je ta nevyhoda psaneho slova…

                                                    0 0
                                                  • milan1  

                                                    Navodil jsi téma, nelogické, né moc férové a já se ptám, tohle není odpověď.

                                                    0 0
                                                  • scret  

                                                    nelogicke,ne moc ferove? no nechme radsi toho…

                                                    0 0
                                                  • milan1  

                                                    Tak ti to přeložím. Prosazování grafu chrakteristik tady bylo dlouhodobé a přineslo pro mě jenom spoustu ošklivostí. Rozebírání mé osoby, kterou následně předvádíš mě jenom utvrzuje v „nevinnosti“ oné původní poznámky. Graf není můj výmysl, moje práce je jeho zavedení k běžnému používání a prosazení způsobu měření, které vše přiblíží maximálnímu okruhu lidí a užitek tak získá rozhodně každý, kdo se to naučí vyhodnocovat. Kdo jak přispěl v této otázce k porozumění a kdo se bavil na cizí účet, dokážeš tohle trochu odlišovat? Kdybys například dokázal využít informací z takovýchto grafů, nikdy bys nebyl zklamán svým výběrem, tak, jak jsi byl.

                                                    0 0
                                                  • scret  

                                                    s tim rozdilem,ze vidle byla uz davno doma nez kdyz se tu zacalo o nejakych grafech ve vetsim meritku vubec mluvit…nehlede na to ze jsem byl jeden z prvnich ktery ji tu mel a tudiz s tohle vidli byla nulova zkusenost… po bitve kazdy generalem…

                                                    ale nechme toho…

                                                    0 0
                          • scret  

                            tak abych se zastal tazatele,ta funkce je opravdu napsana v manualech od Manitou,to jestli to k necemu je nebo to nekdo nechce vyuzivat je diskutabilni,ja to treba obcas pouziju,za jizdy,asi tak stejne casto jako LO… Takze muj nazor je ze to tam smysl ma…

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              Este to jak se tu psalo nekde, ze Milan1 predelava ten LO ze zavirani stlaceni na zavirani odkoku to znamena ze zavru vidlici a kdyz se stlaci tak se nevrati z5?? v cem to je lepsi??

                              0 0
              • Lister  

                nesouhlasím, je to použtelné a poměrně hodně

                jednak pro výjezdy, jednak pro pamolé hodně technické slejzdy, kdy balancuješ nehraně......

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.