• XC-biker1

    Zdravím… Dnes jsem si koupil staršího ale nejetého Skareba rok asi 2005. Zdvih je 80mm,nohy jsou vysunuté 96mm což by odpovídalo,ale když vidlici propružím tak jde cca těch 55mm a pak už cítím doraz,Zbytek zdvihu je nevyužitý. Vůbec nevím čím to může být.

    0 0
    • XC-biker1  

      nikdo? :o(

      0 0
    • majo  

      Sevas, nepíšeš, či je to vzduch/pružina, ale: ja som jazdil Skareba Comp 03, ktorý bol pružinový s oficiálnym zdvihom 80 mm. Pri bežnej XC jazde chodil tak 5,5 cm, pri maximálnej pecke (ale stále v rámci XC, napr. rýchly zjazd, či dopad skoku) dal málo nad 6 cm, viac nikdy. Zvyšné necelé dva cm do 80 mm sú už nevyužiteľné…pr­eto šiel z domu ;oD Asi som veľmi nepomohol ;o(

      0 0
      • XC-biker1  

        Mám vzduchovou verzi

        0 0
        • majo  

          OK, neviem, či a nakoľko sa to ešte dá ovplyvniť tlakom vzduchu, ale nepredpokladám, že by si mal vidlu prefúknutú. Môj ex skareb mal pružinu na moju hmotnosť podľa predajcu optimálnu, vozil som ho bez predpínania pružiny a s minimálnym tlmením stlačenia – napriek tomu dal maximálne spomínaných 6 cm…

          0 0
          • majo  

            Ešte čosi: tých 55 mm ti skareb zapružil pri statickej skúške, teda na mieste so zabrzdeným kolesom a tlakom na riadítka? Myslím, že pri jazde to dá viac.

            0 0
            • XC-biker1  

              právě že při jízde,ted jsem vyfoukl všechen vzduch a stejně šel solů jen o tech 55mm… vážně nevím co stím… a verze 03 byla se stříbrnou korunkou???

              0 0
              • majo  

                uff, to som teda už mimo… Moja 03 mala korunku čiernu. Práve tento bol dáky divný model, možno to bol OEM, pretože podľa katalógu mal mať lockout, ktorý nemal, zato mal reguláciu stlačenia, ktorú nemal mať ;o)
                Kúpil som ho ako úplne nový, ale ktovie, kde mal pôvod.

                0 0
    • XC-biker1  

      Takže rok to bude asi 2003,je to asni vyražené na vydlici v dole

      0 0
    • jonti  

      Je tam prilis vela oleja, a tlmic to dalej nepusti.

      0 0
      • jonti  

        Plus pocitaj aj tak 1cm negativny zdvih, to je to, co je vidla stlacena negativnou pruzinou v klude. Cim viac fukas, tym viac sa vynara, ale asi nikdy nie uplne. Ten realny zdvih tam ma byt tak okolo 7cm.

        0 0
        • MlokCZ  

          Skareb Super 04. Naměřeno 76mm zdvihu při poměrně nízkým tlaku (130psi), takže to není až tak drastické, ale jinak máš pravdu.

          0 0
          • XC-biker1  

            rokem jsem si nebyl jistej,ale nakonec jsem zjistil podle polepu že ti bude 2004, a hodně oleje mám v které noze?

            0 0
            • XC-biker1  

              a ještě jedna věc,toto to udělalo i když jsem měl uplně vypuštěný vzduch a pravé víčko otevřené

              0 0
              • Luma  

                Stahni si manual na progresscycle,jinak oleje máš hodně v pravé noze když sedíš na kole ,je to ta co se nefouká.Jinak být tebou tak ji rozeberu a pořádně vyčistím.Dáva se tam dva druhy oleje,jeden tlumičový a druhý motorový na mazaní.

                0 0
    • mara53  

      pokud bys měl zájem, mám doma navíc nové vnitřní nohy na Skareba 04 – zdvih 100mm – jsou jeté jen cca. 50–100km, pak šla vidlice z kola dolů kvůli mé váze (sehnal jsem Blacka) … v pravé noze je dole nová regulace odskoku, v levé vzduch.noze je komplet nové střevo – pružina na 85–90kg… Cenu bychom doladili na mailu …

      0 0
      • XC-biker1  

        díky za nabídku,ale zatim mi 80mm stačí,jen mě právě zarazilo že jde jen o 6cm dolů,ale jestli to je tim olejem tak by to neměl být problém

        0 0
        • scret  

          no reknu ti to tak,pokud ma vidle 8cm zdvihu tak realne bude chodit fakt max. 6,5 cm,aspon u Manitucek co mam ja zkusenost… tak jako 100mm vidle ti sotva da 8,5cm…

          jinak jak tu psali ostatni,zaklad je rozebrat vidli,vycistit, namazat po nejaky dobe jezdeni,male jak sam pises vidle by mela byt nejeta, tim padem bych ji nechaval chvili nechat zabehnout… co bys chtel,driv se rikalo ze vidle musi ujet aspon 400km aby trochu zacala fungovat tak jak ma… v dnesni dobe je situace sice uz jina..nicmene chvili na zabeh bych ji urcite nechal a nedelal zatim ukvapene zavery…

          jo a vis jako tam mas pruzinu? protoze ikdyz tam mas vzduchovou patronu,tak Manitucko tam davalo jeste pruzinu,ktera se samozrejme musi zvolit podle vahy, a diky tyhle pruzine se brala ta ona znama citlivost Skarebu… s nasupem R7 pruzinu vynechali a citlivost sla do kopru… u model. rady 08 se uz k tomu pomalu zase zacinaj navracet…u nek­terych modelu… a radoby tomu zasvecene rikaj pruzeni MARS:) coz jako nazev pruzeni se tvari hodne nove,ale je to vpodstate navrat k Mars vidlim…kde tusim zacali vyuzivat pruzeni vzduchem poprvy…+ v kombinaci s pruzinou…

          0 0
          • MlokCZ  

            Nějak nechápu, kde se pořád bere to co píšeš, tedy že vidle co má 8cm zdvihu by měla chodit max 6,5 a to samé 100mm sotva 85mm.

            Tak to rozhodně není a pokud ano, tak je chyba ve vidlici (nebo přinejmenším ve výběru vidlice pro daný styl jízdy).

            Zrovna ten Skareb, jak píšu výše chodí 76mm a protože je naopak progresivní málo, tak těch 76mm chodí pořád. A právě když tam není vhodná pružina, tak ta originální bývá většinou moc tvrdá (pokud teda někdo neváží třeba ke 100kg, pak je ale Skareb tedy úplně špatná volba kvůli tuhosti) a o to větší problém je s chozením na doraz (tedy na plném zdvihu, což bylo přesně těch 76mm u mě byla na dorazu neustále). I když se tam dá měkčí pružina vhodná na váhu lehčích jezdců (originální je moc tvrdá na 70kg) a tím je možno více foukat a tím se konec zprogresivní, tak bez problémů i tak využívá celý zdvih, jen se zlepší počátek zdvihu. Tedy nemůže být žádná řeč o nějakých pouhých 6,5cm zdvihu.

            Na u-turnové Rebě jsem také využíval celý zdvih, na Talasu také.

            Pokud nějaká 100mm vidle dá 85mm, tak je to špatně zvolená vidlice. To může být třeba pro někoho příliš progresivní neuturnová Reba. Ovšem i ta po úpravě může využívat bez problémů celý zdvih.

            Pokud mu nechodí do zdvihu teď, tak po zajetí se určitě nic nezmění. Zajetím se mohou pouze utvořit nepatrně větší vůle v pouzdrech, což může u některé vidlice o malinko zvýšit citlivost, to je asi tak jediná věc, co se může zajetím změnit.

            0 0
            • scret  

              no kde se to bere? mozna ve zkusenostech,net­vrdim ze ty je nemas,ale v podstate do ted jsem jezdil jenom manitucka a nerekl bych ze jsem si vzdy zvolil spatny druh vidle… a proste zadna s cca 6–7 manitucek nechodila temer plny zdvih, maximalne chodila centimetr do udavanyho zdvihu…tj., 7cm nebo 9cm… vic ani tuk…

              naopak si myslim ze se 70kg jezdce je standardni pruzina jak ve skarebech tak treba v Black Air 04 nebo Black Elite 02 mekka…

              a jak jsem psal kdysi davno,moje nejlepsi vidlice co se tyka funkce byla Black Air LO 100mm 04 s tvrdsi pruzinou… spickovej chod,vyuzivala cely zdvih,pritom se zbytecne nepropadala do zdvihu… jo,holt kde jsou ty casy…kam se R7ma hrabe…

              samozrejme vsechny zkusenosti beru s neupravenyma vidlema… ted se chystam poslat R7mu k milanovi,tak jsem zvedavej co budu rikat pak…

              0 0
              • MlokCZ  

                Jak by mohla být na Skarebu pružina moc měkká pro 70kg jezdce? Chápeš vůbec, jakou část zdvihu a jakým způsobem ta pružina ovlivňuje? A tedy co by se stalo, kdybys dal pružinu ještě měkčí?

                Už se to tu probíralo mockrát a ten Skareb tu byl i s grafy, tedy ještě jednou:

                • s tou standardní pružinou je Skareb příliš tvrdý na počátku zdvihu a moc málo progresivní
                • pokud ho přifoukneš, aby nechodil na doraz, tak bude na počátku už jak šutr a o žehlení nemůže být ani řeč
                • pokud ho nafoukáš, aby počátek zdvihu nebyl až tak hrozně tvrdý, bude chodit na doraz

                Co ovlivňuje pružina ve Skarebu? Pouze první část zdvihu. Co se tedy stane, když dáš ještě tvrdší:

                • počátek zdvihu ještě přitvrdí, což už byl původně problém
                • pokud nafoukáš, aby nechodil na doraz, tak počátek zdvihu bude ještě mnohem horší než byl

                Co se stane když dáš správně pružinu měkčí:

                • počátek zdvihu bude měkčí, tedy dovolí více přifoukat vzduch a vidlice bude stále žehlit
                • díky přifoukání bude tvrdší konec zdvihu a vidlice nebude chodit už na doraz

                PS:

                • Skareba 04 mám stále doma, jezdil jsem ho přes rok se standardní příliš tvrdou pružinou a teď ho mám s vyměněnou měkčí (a navíc ještě upravený), takže teď chodí na 70kg super. Tedy až na to že má těch pouhých 80mm (tedy reálných 76mm, i když s novou pružinou jsem přesný zdvih neměřil, takže se o pár mm může lišit, ale určitě ne o moc, to už bych si všimnul i bez měření) a s tak malým zdvihem vidlice nemůže být nikdy zázračná.

                A co zmiňuješ to propadání do zdvihu. Tady je opět trošku rozpor. Pokud se vidlice vůbec nepropadá do zdvihu, tak má v první části zdvihu průběh takový, že na počátku do zdvihu nechce (je třeba větší síla) a pak nemůže zase žehlit. Dobře žehlivá vidlice se vždy bude trochu „propadat“ do zdvihu.

                Po úpravě u Milana bude R7 citlivá a perfektně bude žehlit a nebude tam ten počáteční velký odtrh a tedy bude se i výrazně více „propadat“ do zdvihu.

                0 0
                • scret  

                  napisu ti to takhle,tebe si vazim,vim ze vis o pruzeni o dost vic nez ja,tebe to proste bavi:) ale proste ja vychazim z praxe,asi jsem linej delat nejaky grafy,takze podle grafu ti to nereknu…

                  ale pokud das mekci pruzinu,oproti standardu,na kolik pak musis foukat?? ja pri stredni na Blacku foukal cca 160 az 17 PSI,coz neni moc dobre,neni to pro M jeste max. tlak,ale stejne,kdyz bych dal jeste mekci,musel bych foukat nejspis pres max.poveoleny tlak…

                  a opravdu vim co dela prave ta pruzina v M,ale opet ti to nepotvrdim nejakym grafem,ale zas „pocitove“… chapu ze by mela ovlivnovat pocatec. chod,ale na kolik potom foukat?

                  a o propadani do zdvihu vim svy,kdyz se napr. snazim bez upraveni R7my dosahnout citlivosti:) takze trochu podfouknu a tim padem je to pak houba…

                  0 0
                  • scret  

                    chtel jsem napsat ze vychzim jen z praxe…

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    Ať tam bude jaká chce pružina, tak konec zdvihu ovlivní jen tlak vzduchu a je fuk jaká tam je pružina (tedy i když dáš měkčí, tak kvůli tomu nemusíš přifukovat, pokud si to předtím měl nastavené aby to nechodilo na doraz; tlak zůstane stejný jen se zlepší ten počátek). A Black nevím jak vychází přesně, toho jsem v praxi více nezkoušel podrobněji, takže tam jsem nikdy tlaky nezkoumal. Skareba jsem foukal na cca 130psi při mojich 70kg a chodil na doraz (ale raději jsem ho nechal chodit na doraz a měl jsem aspoň trošku komfortní počátek). S měkčí pružinou při stejné tlaku chodil stejně a stačilo ho jen trošku přifouknout (i přifouklý chodí teď pěkně na počátku a nechodí na doraz).

                    0 0
                    • scret  

                      chapu co to teoreticky ovlivni,jen mi slo o to ze pokud bych dal jeste mekci pruzinu,musel bych foukat uz nesnesitelny tlaky pro tu vidli, tot moje osobni dlouhodoba zkusenost s tim konkretnim typem Blacka…

                      jinak kupodivu i s tou tvrdsi pruzinou vidle krasne zehlila a naopak se tolik neborila do zdvihu napr. pri brzdeni…

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        S tou tvrdou pružinou bude stále slušně citlivá, ale díky tomu, že na menší překážce nemůže moc do zdvihu, tak už nežehlí. Tady máme hodně odlišný názor, co to znamená žehlit. Z mojeho pohledu bez toho, aby šla lehce do zdvihu to nejde (prostě když na překážce která má 3cm půjde do zdvihu jen 1,5cm nebo 2,5cm je ohledně žehlení proklatě rozdíl).

                        S tím nořením to tak ale samozřejmě je jak píšeš, protože je potřeba větší síla aby šla do zdvihu.

                        To by se ti muj upravený Talas, jak ho vozím nastavený asi vůbec nelíbil, ten jde do zdvihu při čemkoliv (tedy jedno jestli překážka nebo brždění) asi tak 2× tolik co ten Skareb s měkkou pružinou.

                        Ale on není potřeba větší tlak vzduchu (pokud jde o chození na doraz), ať je tam pružina jaká chce. Ten konec zdvihu pružina prostě vůbec neovlivní. Tedy moc nechápu, proč bys musel foukat ten nesnesitelný tlak při měkčí pružině.

                        A pokud se ti nelíbí počátek z měkčí pružinou a kvůli tomu bus foukal větší tlak, tak máš specifické zvláštní požadavky a prostě nechceš žehlivou vidlici, která chodí do zdvihu.

                        0 0
                        • scret  

                          no to je prave asi ten „prekladatelsky orisek“ :) ze ikdyz se to zda byt divne tak mam rad zehlivy vidle,jen nesmi byt takova houbovita,jako byly treba Axely… takhle jsem to myslel… samozrejme kdyz zehli,tak se i trochu nori,ale nesmi to byt zase extrem, jako treba u zminovaneho Axelu,ktery tim byl povestny…ale neznam ho z vlastni dlouhodobe zkusenosti,jen jsem se na nem parkrat svezl,takze tam bych se nerad poustel na „tenky led“…

                          „Ale on není potřeba větší tlak vzduchu (pokud jde o chození na doraz), ať je tam pružina jaká chce. Ten konec zdvihu pružina prostě vůbec neovlivní. Tedy moc nechápu, proč bys musel foukat ten nesnesitelný tlak při měkčí pružině.“

                          no to je prave asi ten „prekladatelsky orisek“ :) ze mi tady vznika rozpor mezi teorii a praxi,resp. moji praxi:) stale uvadim toho Blacka jako konkretni pripad, stredni (stndard.) pruzina a foukano na cca 160–170PSI!, vidle hodne citliva,zehli­ci,borici se do zdvihu, v terenu nebudila ve me duveru… vymena za tvrdsi pruzinu,vidlice stale citliva,mozna o maly fous min (tam potvrzeni tve verze),neni nutnost foukat tak velky tlak,cca jen 110PSI, vidlice pracuje tak jak ma, svym chodem velmi pripominala starsi FOXky, tzn. vidle s kvalitnima jizdnima vlastnostma… vidlice uz v terenu je „duveryhodna“, chodi vic progresivnejc, supr vidle…

                          toz asi tak… mne jde porad o to ze ikdyz chapu ze teoreticky pruzina ovlivnuje jenom pocatek chodu,tzn. prvnich par cm (dejme tomu ze treba 3) tak abych dosahl stejnyho vysledku u stredni pruzinyx tak bych musel foukat minimalne tak na 190PSI! coz by ty vidli stejne z dlouhodobejsiho hlediska nedelalo vubec dobre…

                          jinak v ty dobe jsem vazil nekde mezi 65–69kg…

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Teď je zásadní otázka, jaká je přesně konstrukce Blacka, jestli náhodou není úplně jiná než u Skareba. Protože to by sedělo na konstrukci, kde by pružina byla pro celý zdvih a ne jako u Skareba pro část. Jak to tedy u Blacka je?

                            Protože pokud jde o konstrukci jako má Skareba, tak tam je tohle chování co popisuješ opravdu vyloučené. A já nevim, jak to je přesně řešené u Blacka.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Nikdy jsem nesledoval přesné varianty Blacků a tam to může být snad jakoliv, když existovali verze čistě vzduchové, čiště pružinové i kombinované.

                              0 0
                              • scret  

                                no zkusim to nekde najit,ale klasicky zvrchu leve nohy byla vzduch. komora a zespoda byla kratka pruzina… tzn. melo by to byt stejne jak u Skareba…

                                no prave ze je to teoreticky vylouceny,to jsem si taky tenkrat rikal:)

                                jinak u Blacku tusim snad ciste vzduch. verze ani nebyly,ale buhvi jak to bylo s OEM…

                                0 0
          • náčelník  

            Pro pořádek:

            Pružina se začala vynechávat už u některých provedení mladších modelů Skareb.

            O nějakém návratu k modelové řadě MARS nemůže být řeč, MARSky měly vzduch plus elastomer.

            MARS jako název pružení se vůbec netváří nově – už právě od dávných modelů MARS je to zkratka pro Manitou Air Respons System.

            0 0
            • scret  

              u kterych Skarebu? mozna az poslednich, tj. 05

              a myslim ze Marsky mely vzduch + pruzinu a elastomer tam sice byl,ale jenom jako doraz ne? ale hadat se nebudu…:) ja mel v SX-R pruzinu a elastomer,ale jenom prave pro doraz…

              to tvarenim se nove jsem myslel,ze sice pisou vsude Mars (Man.Air atd.) ale radoby to aspon na me pusobi jak prezentovani novinky… nikde nepisou „vyzkouseny lety overeny“ apod.

              0 0
              • MARIN  

                Moje MARS 01 (01 – nazev ne modelovy rok) byla olej, vzduch a elastomer . Elastomer fungoval prave misto pruziny ktera je u Skarebu. Jako doraz mela dalsi spis gumovy nez elastomerovy blok

                0 0
            • scret  

              http://www.progresscycle.cz/…ou/firma.asp?…

              Stavba nejlehčích a nejvýkonnějších odpružených kol ve světě je řídící silou ve firmě Manitou. S novým „MARS“ Manitou Air Response System, vzduch/pružina budete mít váhovou výhodu vzduchového pružení, ale bez jakýchkoli nevýhod snížení prahu citlivosti samotného vzduchového pružení.

              Charakteristika:

              • Vzduchové pružení s jednoduchým autoventilem pro regulaci tlaku.
              • Superlehký pružící prostředek vnáší vidlice do nových váhových dimenzí.
              • Kombinace vzduch/pružina snižuje na minimum práh necitlivosti.(mo­ment kdy vidlice reaguje na minimální nerovnosti).

              modely 01, 02 stejne… tj, vzduch/pruzina…

              nevim jak 00 modely, ale myslim ze ty to mely stejne…

              0 0
              • náčelník  

                Mladší MARSky měly skutečně už pružinu + vzduch. Některé modely byly dokonce pouze pružinové, v rozporu s významem zkratky MARS.

                Ovšem starší provedení mělo skutečně elastomer + vzduch, je to vidět v servisním manuálu (str.10 a následující) pro rok 2000:

                http://www.manitoumtb.com/…0Manual1.pdf?…

                U Manitou se drželi elastomerů i u vyšších modelů mnohem déle než ostatní výrobci. Pravdou je, že systém pružení MARS žádnou novinkou není.

                0 0
            • MlokCZ  

              S tou pružinou u Skareba mi to přišlo jako pěkný bordel. Nezkoumal jsem to nijak podrobně, ale vždy mi přišlo, že v tom snad není žádné pravidlo, které provedení a který ročník byl s pružinou a který ne.

              0 0
              • scret  

                beru v potaz bezne prodavane modely, neberu OEM, tam v tom bordel fakt je,protoze ty vidle delaly podle odberatele (tzn. znacky kol)

                0 0
      • scret  

        nechci nejak prudit,ale tvy vyjadreni ze sla vidle z kola dolu kvuli tvy vaze,s tim ze ti zbyly vnitrni nohy od Skareba (a kde jsou ty vnejsi?:) ) mi trochu zavani tim ze ti asi rupnul RA :)

        0 0
        • mara53  

          zavanet ma odpoved Ti klidne muze, ale jses 100% off topic – jsem si vnitrni nohy Skareba+komplet streva poridil proto, ze jsem je zkousel vozit s vnejsima nohama Axla, TAKZE ASI TAK, SCRETE … :)

          0 0
          • scret  

            a jsme opet u toho jak psany slovo muze deformovat cely vyznam:( to nemela byt narazka na tebe, nebo treba na tvoji diskretnost apod. to mela byt jen a pouze poznamka… proto tvoje odpoved je trochu „off topic“…MARA53 :)

            jinak docela by me zajimalo co te k tomu primelo,vozit tuhle „kombinaci“? predpokladam ze diky stejny tloustce vnej.nohou to kompatibilni je,ale proc rovnou nezustat u Skareb nohou?

            0 0
            • mara53  

              OK,ok, v pohode – vse zapomenuto v propadlisti dejin!! :))

              Byl to takovy muj pokus o tuning za kazdou cenu – povysil jsem Axla na falesneho Skareba (jen nohy zustaly Axela) – jen jsem pozde zjistil, ze ta kombinace neni dobra jak na mou hmotnost, a hlavne na kotoucovku (mysleno Axel/Skareb 100mm a kotouce), proste tuhost nic moc, takze tak …

              0 0
              • scret  

                jj,to chapu… to jsem si hned poprvy pomyslel ze je to silenstvi,mkdyz jsem videl na tusim LRS Meridach 100mm Skareba a kotouce, v tu chvili jsem rikal Skarebum papa:))

                s touhle kombinaci by i me,hubenourovi, vydrzel Skareb max. dve sezony… po prvni sezone vakl,druha k.o.:) a s tvoji vahou se vubec nedivim ze by umrel:) jinak mas jeste ty Skarebovy nohy? a hlavne vnitrnosti?

                0 0
                • mara53  

                  mam, podotykam vse ma najeto do max. 100 km, jel jsem bajka s touhle pseudovidli tak 2–3×, mam vnitrni nohy uz bez zatky vzduchu a bez zamykani – mel jsem TPCcko, to uz je preodane, zbytek mam ..

                  0 0
                  • scret  

                    a kua,tohleto bych zrovna potreboval:)) myslim tim to TPC..

                    0 0
            • mara53  

              sehnal jsem Blacka 120 Super – a je to jiny kafe – tuhy je dostatecne, a hlavne je to vidlice ve stylu jak popisuje Mlok – poradna zehlicka a ne chrti vidle, co sotva propruzi, to neni salek myho kafe … par cm ponoru prin intenziv. brzdeni mi nevadi, to je takova dan za luxus, ktery mam a jsem nadmiru spokojeny … proste za malo penez hodne muziky ..

              0 0
      • yetti  

        Ja bych mel zajem – zalezi na tom co bys za to chtel. Skareba ma na kole moje zena a rad bych ho zvednul z 80ti na 100, protoze jinak je s tou vidli naprosto spokojena. Myslim, ze pro zenskou k V-ckam idealni vidle. Pokud se toho chces zbavit dej mi vedet na mail co mam v profilu. Dik

        0 0
        • mara53  

          fajn, vecer Ti napisu – ale v profilu Tvuj email nejak nevidim – nejdriv Ti napisu treba na ICQ a tam se trebas domluvime.. zatim, cau Marek

          0 0
    • Luma  

      Mám Skareba comp rok 05 byl na Authoru Vision,měl jsem jí rozebranou a ta pružinka tam nejde vidět,podotýkám že jsem neměl rozebranou vzduchovou patronu.Chtěl bych vědět jestli je ta pružina někde schovaná v nějakém pouzdře nebo mám bez.Jinak je to TPC s Lock outem.

      0 0
      • scret  

        no pokud sundas vnejsi nohy a vysroubujes spodni „krytku“ na levy vnitrni noze,tak tam vetsinou bejva schovana pruzina,pokud ji tam nemas,tak mas opravdu jenom vzduch…

        0 0
  • XC-biker1

    manual mám,takže pro odebrání trochu oleje to budu muset rozebrat komplet jo?

    0 0
    • Luma  

      Nemusíš to rozebírat celé,na pravé korunce odšroubuješ páčku Loukoutu a pak tu velkou matici a změříš pokuď ti sahá olej.Teď to nevím přesně z hlavy ale je to v manuálu.Buď ho doplníš nebo odebereš.Jinak rozebrání vidlice není problém na spodek nohou se dává ještě motorový olej na mazání a taky trochu na pístek od vzduchu.

      0 0
      • XC-biker1  

        Lock nemám,takže jen odšrubuju víčko,ale právě že hladina má být 110–120mm a já mám ještě málo oleje,navíc vidlice neklesne ani když to víčko není zašrubované tudíž nic nemůže olej stlačovat,ale to už jsem psal

        0 0
        • Luma  

          Neco podobného se mi stalo po asi 200km po dělání servisu v cykloprodejně,tak jsem si to rozebral sám a zjistil jsem že tam dali jenom jeden druh oleje-a to tam mají být min dva tlumičový a ten motorový na mazání.Takže doporučuji rozebrat komplet vyčistit a doplnit oleje.Nebo zanést do dobrého servisu,kde tě neojebou jak mě.

          0 0
          • XC-biker1  

            aha tak dík. ještě do konce týdne pojezdím a uvidím,zdá se mi že už chodí ale více,takže se možna rozchodí,jinač to hodim knám do servisu kde je znám a myslím že udelaji dobrou práci. Ještě říkali že by to mohlo být tím že praskl těsnící kroužek a olej sezhora stekl dolů a ted tomu brání.

            0 0
            • XC-biker1  

              ale že prý ten doraz je nějaký tvrdý,takže neví

              0 0
            • Luma  

              nebo jestli máš doma ten tlumičový olej tak ho vyměň ,normálně to vylej a nalí tam nový,doporučuji motorex.

              0 0
              • XC-biker1  

                doma nemám,ale kámoš má nějakej tak to by nebyl problém,ale já to prvni rozeberu a a pak to vyměním

                0 0
                • Luma  

                  Jinak rozebírání Manitou bylo ještě na www.ivelo.cz domácí dílna,jinak v manualu píšou že se má dávat do nohou 6ml toho motorového oleje na mazání,já tam dal 16ml do každé nohy,někde jsem četl že tam v tom manualu mají chybu.jinak vidlice mi šlape parádně.

                  0 0
        • MARIN  

          kdyz sundas to vicko tak vidlice klesnout nemuze pokud je v druhe noze vzduch – ten bys musel nejdrive vypustit :)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.