Malé světlo do držáku ke Garminu

26 nepřečtených
  • milan.v

    Máte nějaké doporučení, nevozíte někdo malé světlo na předsazeném držáku spolu s Garminem?

    Kdysi jsem na něco narazil a už to nemůžu znovu najít…

    Jde mi o malé světlo, spíše signalizační, ne od Garminu, které bych občas využil v šeru při návratu ze švihu.

    Děkuji.

    0 0
    • distance  

      Já mám tohle a spokojenost.

      0 0
      • milan.v  

        Díky, ještě vybírám.

        Narazil jsem a líbí se mi Gaciron V10–800, teď je bohužel ale nedostupný… :o/

        0 0
        • koko0925  

          Mně by se zase hodila blikačka dozadu do držáku místo radaru, který teď často vozí manželka. Neviděli jste někdo něco takovýho?

          0 0
        • madik  

          Koukal jsem na to svetlo a je to alespon pro me nepouzitelne. Jednak je hnusne, coz se asi da prekousnout, ale hlavne se neda naklanet. Naklanet bys musel cely drzak garmina, coz nejde ve vetsine pripadech. U blikacky to tak nevadi jako treba ten Fabric, ale u svetla s 500–800 lumeny to uz problem imho je. Nevis jakou to ma optiku a kam to na ceste bude svitit pred tebou. Mam H36 Canyon riditka s predstazenym drzakem a ten je napevno.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Jak si přišel na to, že se nedá naklápět? Do Garmina ho umístíš přes GoPro redukci a tam s naklápěním není problém taky…

            Edit: sorry, měl jsem za to, že je to Gaciron V9S. Tady to chápu

            0 0
        • milan.v  

          Ten Gaciron už je skladem, tak jsem ho vzal, uvidíme…

          0 0
      • madik  

        Diky za tip, hodne se mi libi. Jen je skoda te vysoke ceny. Jak dlouho to vydrzi svitit/blikat?

        0 0
        • atty  

          Na max podle specifikace asi 2 hodiny, na minimum a blikání 7h. Má 30 lumenů z COB, takže jen opravdu jako poziční blikačka – světelný výkon je dost nedostatečný i pro nějaký nouzový přesun v černočerné tmě (nedosvítí to ani 2m dopředu). Pro alespoň nouzový pomalý přesun ve tmě potřebuješ cca. ± 150–200 lumenů (samozřejmě záleží i na kuželu či optice).

          Jako luxusní blikačka budíž, ale to zase degraduje ta výdrž baterií – skoro po každé jízdě nabíjet.

          0 0
          • bezdratova.sprcha  

            200 lumenu pro nouzovy presun? Ty mas nejakou vadu zraku?

            0 0
            • atty  

              Ano, dioptrickou (blbě vidím na čtení), což s vnímáním světla dost nesouvisí.

              A ano, dá se samozřejmě jet i se zapálenou svíčku na helmě nebo tlupou světlušek ve fousech (když je absolutní nouze), ale pohodlné, bezpečné a komfortní to není, to mi věř :)

              Proto považuji za „nouzové“ na bezpečné dojetí právě světla kolem 100–200 lumenů, protože v dnešní době tvarovaných optik, výdrží baterií a ceně světel je těch cca. 200 lumenů tak první hodnota, které už můžeme říkat bateka na kolo.

              Pokud namítneš, že v mládí jsme jezdili na dynama a světlušky na 5V žárovičku, pak taky ano a správně, ale chtěl bys na to jezdit i dnes?

              Pokud máš Fénixe BC30, tak asi víš, jaký je rozdíl režimů. Do těch cca 100–200 lumenů máš dost světla „jet“, výkonem trochu víš už i vidíš, do čeho jedeš a zvládneš třeba i objet díru nebo se vyhnout šutru.

              Bavím se o světle na kolo, v roce 2018 jak ho běžně vnímají lidé – ne o blikačce (být viděn) – na to stačí opravdu daleko méně výkonu.

              0 0
              • bezdratova.sprcha  

                Mam BC30R. Na predchozim 200lm svetle jsem nemel problem se s omezenim rychlosti dopravovat terenem.

                Rvat tam zbytecne vyssi vykon je docela kontraproduktivni, oci si na svetlo zvyknou a kdyz pak potrebujes snizit vykon, jsi o to dele slepy.

                Kdyz jedu po silnici, strkam tam 400lm rezim z principu kvuli autum. 1000lm mam vylozene jen na rychly pohyb v terenu a sjezdy. 150lm se snazim pouzivat vsude kde to jde, coz je prakticky vsude na asfaltu.

                0 0
                • atty  

                  Právě si sám potvrdil, přesně to, co se snažím psát já. Na predchozim 200lm svetle jsem nemel problem se s omezenim rychlosti dopravovat terenem… Tedy pokud se shodnem na vymezení pojmu „svělto na občasné dojetí ve tmě“.

                  Já si ho představuji tak, že má alespoň těch cca. 200 lumenů (on světelný výkon není vše, jde o to směřování/optiku, barvu světla atd.) Na 200 lumenů z dobré baterky se skutečně dá poměrně slušně v klidu jet i v nějakém lehčím terénu a opět si sám trefil další podstatnou podmínku – musí být tma a oči si tím pádem zvyknout na tmu (což jim chvilku trvá). Problém je pak ten, že při příjezdu ze tmy se obvykle vracíš do nějakého světelného smogu (pokud nebydlíš na samotě u lesa) a tam se pak 200 lumenů už dá považovat přesně za tu nouzovku a první použitelné světlo, kdy ještě jedeš a trošku vidíš i stav cesty pár metrů před sebou. Vůbec nezmiňuju třeba možnost mlhy, déšť apod, kdy se podmínky zase trochu mění.

                  Abys mne nechápal špatně – nikomu nechci vnucovat zbytečně silné baterky a sám debily, co mají na řídítkách dva Solarstormy puštěné na plno ještě rovnoběžně se silnicí úplně nesnáším (nejlépe jeden v epileptickém strobo režimu). Naopak – světlo s dobrou optikou na 200 lumenů na přejezdy ve známém terénu celkem dostačuje, 400lumenů je pro mne slušný komfort na silnici i do terénu za normálních podmínek, pokud chci opravdu dobře vidět a to i nějakou bezpečnou vzdálenost dopředu, při rychlejší jízdě a neznámém prostředí, pak cca 600–800 lumenů. Víc jsem nikdy moc nepotřeboval, ale chápu i lidi, co chtějí v noci jet nějaký neznámý terén/trail a tam pak výkon ještě navíc taky není problém a je pochopitelný.

                  Jen jsem chtěl prostě říct, že kupovat si v dnešní době celkem drahé „světlo na kolo“ s výkonem 30 lumenů s COB panelem, s použitím jako „světlo na kolo pro občasné dojezdy za tmy“ mi nepřipadá ideální. Výběr světel je veliký, bohužel s podmínkou pro spodní uchycení na předsazený držák od Garmina toho opravdu moc není.

                  0 0
                  • milan.v  

                    Proto ještě vybírám, přehodnotil jsem své původní představy a hledám přesně světlo, které budu moct použít i na osvětlení cesty… Viz Gaciron.

                    0 0
                    • atty  

                      To je myslím rozumné, velikosti těch „menších baterek“ jsou celkem podobné, výkon máš možnost škálovat celkem rozumně (nikde není psáno, že se to musí pálit naplno) a dobrá baterka s tvarovanou optikou je opravdu úplně jiný komfort jízdy (byť i na relativně nízký výkon), než nějaké blikátko jen na nouzovku. Kdo jezdí i podzim/zimu, kdy je světlo použitelné ještě ráno v 8 a už od třeba v 16h odpoledne, ten mi dá za pravdu.

                      0 0
          • madik  

            Jasne, jako beru to jako blikacku, tak abys byl videt. Mel bych to svetlo na dojizdeni do prace, kdy chci mit blikacku zapnutou kdyz se zacne stmivat, coz bude uz velmi brzy :( A pak na zimni vyjizdky, kdy hrozi ze se bude dojizdet za sera.

            0 0
            • atty  

              Jako blikačku ano, pokud chceš dát celkem ranec za stylovou blikačku do držáku. Jako světlo na dojíždění do práce či zimní vyjížďky – byť třeba jen občasně) Ti to stačit nebude – prostě 30 lumenů je tak na to, zaparkovat si kolo v nerozsvícený garáži, nebo ho pomalu vést v nějaké tmě. Stačí hrubé srovnání s těmi klasickými čínskými nejobyčejnějšími baterkami s Cree Led na 1–3 AA (co se prodávají kolem kila ) ty mají světelný výkon někde kolem 100–150 lumenů a taky to není žádná hitparáda. Prostě jako blikačka dobrý (až na tu prachbídnou výdrž), ale neposvítíš si tím reálně nikam a jezdit podle toho ve tmě bych nechtěl ani za trest. Je to prostě a čistě jen designová blikačka.

              0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Pro dojíždění do práce přes zimu, pokud vyjedeš mimo veřejné osvětlení, je dobrá kombinace dvou světel (i kvůli zástupnosti). Co nepotřebuješ je strobo, co potřebuješ, je blikačka a pro cesty za dne stínem stromů dokonce silná blikačka.

              0 0
              • atty  

                Ano, rozlišuju pojem blikačka a světlo na kolo – blikačku na předek i zadek vozím stále, kdo jezdí hodně po silnici, tak by i blikačky měly mít nějakou úroveň a výkon – ty COB panely nejsou do blikaček vůbec špatný, jelikož mají velkou plochu svitu, při tom neoslňují a jsou obvykle udělané tak, že jsou celkem viditelné i z nějakých rozumných úhlů (což jedna dioda utopená v reflektoru být nemusí). Pokud vím, že budu vyjíždět za tmy, nebo se za tmy vracet, beru i světlo. K tomu v mé paranoi ještě vozím „záložní“ 160 lumenovou minibaterku s gumicukem na řídítka a v zimě i celkem silnou čelovku, kterou se nebojím použít, pokud je mlha, deštík atd.

                Nicméně základní blikačky bych doporučil každému vozit furt, slušnou baterku (+200 lumenů) alespoň do batohu/drezu, pokud mám velkou šanci, že se budu vracet za tmy nebo v ní vyjíždět. Ono za pár týdnů nastane čas, kdy většina lidí končí třeba v práci tak, že standardně stihnou dojet za světla, nicméně stačí se někde zakecat, nebo řešit po cestě nějaký problém a už je tma jen to fikne…

                0 0
    • ememem1  

      ked uz sme pri tom ten drziak samotny na ktory ide garmin + garmin svelto sa niekde ozhnat da? vime tu volakde jecnak popisoval samodomo vyrobu ale ci sa da kupit ze rozumny peniaz.

      0 0
    •  

      Jsem *****.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.