• hribe

    Mate nekdo zkusenosti se svarenim ramu ?

    Tak dlouho sem patral potom, proc v kole pri vetsim zaberu tak lupe, az sem nasel na spodni trubce blizko hlavovy slozeni takovou prasklinu resp. mozna, ze tam sou dokonce dve praskliny. Jedna je tam zcela urcite, ta druha to nevim jestli neni jenom narusenej lak, jsou hodne blizko sebe.

    Je to ram Author Era, model 2006, ale vyroba 2007. Tak si rikam, jestli to mam nechat svarovat, coz bude jiste stat tak 1–2 litry. Nebo jestli rovnou nemam vrhnout energii na shaneni jinyho ramu. Mam hlavne strach z toho, ze to nekde blizko svaru praskne znova …

    diky za reakce,

    hribe ;)

    0 0
    • romachain  

      Hlasuju: zavařit. Nevím z jakýho seš kraje, ale tady u nás bys za ty dva litry zavařil tucet takto prasklejch rámů…

      0 0
    • xshreck  

      Můj známej vaří, nebo teda vařil ( rumburk) dva litry by za to asi teda určo nechtěl … to bude míň! nemáš to zase tak hrozný si myslím.

      Vařil i rámy na motorce ( rám držel zadní kolo takže nápor jako rpase! a v pohodě)

      Takže pokud to budeš mít levně, tak bych do toho vaření šel

      0 0
    • gard  

      Tipuji, že tam máš vyšší zdvih vidlice, než na kterou je rám stavěn.

      Osobně bych to nevařil, a hlavně na tom už nejezdil.

      0 0
      • hribe  

        Mas pravdu, mam tam ted vidlici s regulovatelnym zdvihem az 130mm.

        Original tam ovsem byla vidlice s regulovatelnym zdvihem 80 – 120mm.

        Je otazka, jestli ten 1 cm navic muze byt az tak rozhodujici …

        Mozna ze chybu udelal uz vyrobce, ponevadz jak se s tim ted abyvam, tak uz sem zaregistroval nekolik podobnych pripadu.

        diky, hribe

        0 0
        • jonti  

          Ten jeden cm rozdil nedela, asi to neniaz tak dobry ram.

          0 0
      • xshreck  

        Svár to vydrží … btw co třeba nechat navařit vzpěru. Když koupí nový rám a dá tam tuhgle vidli jak píšete … že je velká… tak aby to neprdlo znova

        0 0
    • lodyh  

      Tenhle rám za to fakt nestojí, kdyby to bylo něco co má trošku historickou hodnotu, za čím se lidi otočí nebo už se prostě nesežene tak možná… Navíc je to na tak blbym místě že případná prasknutí by tě mohlo stát zdraví. Třebas spyder bude úplně to samý a pořídíš ho za babku.

      0 0
    • roud  

      Pokud to necháš takhle nakoplý tak ne :O( dej tam vidli se zdvihem jakej tam patří a nech to v klidu zavařit…

      0 0
      • hribe  

        Vidle co tam patri-nepatri ? Tenhle ram prodaval Author s ruznyma vidlicema. Treba v roce 2006 model ERA PRO s vidlici se zdvihem 100mm. O rok pozdeji novejsi model mel uz vidlici 130mm, ram zustal stejnej akorat jiny barvy.

        Tak nevim, jestli to bude tim zdvihem vidice. Je jasny, ze tam urcite bude vetsi sila (vetsi paka) v pripade vetsiho zdvihu. To je jasny. Jak tak ale koukam ted i na jiny ramy – specialne reseni spoje spodni trubky a krku pro hlavovy slozeni, tak vetsina ramu tam ma ten kousek zesilenej – treba jeste navarenou takovou vzperu … I treba muj starej TRACTION nekdy z roku 2004 se zdvihem 80mm to tam ma mnohem robustejnsi. Tenhle ram ERA PRO se holt asi moc nepoved …

        hribe ;)

        0 0
        • roud  

          Na první pohled je vidět že je ten rám nakoplej co víc chceš řešit ? ? ?

          0 0
          • McBlacky  

            on má takovou geo. 120 tam je ze serie, navíc ten rám je 100 nebo 120 vzadu podle toho jak se nastaví vahadlo. vozil jsem ho s 85–130 a ruplo to zadní stavbě :)

            za mě teda zahodit a pořídit něco jinýho. Jízdní vlastnosti to nemá moc dobrý /neobratný až běda/ a kvalita rámu nízká

            0 0
            • roud  

              to že nemaj rozumam a davaj to tam v serii nic nemění na tom že je to nakoplý…

              0 0
    • Kohout  

      Ja ted nechal svarit ocelaka, prdlo to u slapaciho stredu. Zavareni me stalo me to 200 Kc :-). Samozrejme bez noveho laku.

      V Praze hlinik vari treba cykloadam ze Suchdola.

      0 0
      • hribe  

        Ja vim, uz sem tam i dneska volal, bylo docela tezky se tam dovolat … ;) Asi se tam pristi tejden zastavim a uvidim, co mi reknou …

        0 0
    • pustipav  

      Ja byt tebou tak shanim novej ram.

      0 0
    • zweimandl  

      Nic nesvařuj. Mně loni po deseti letech věrné služby prasknul u středu GF Paragon. V jedné firmě mi to sice svařili za dvě stovky, ale prasklo to časem znovu. Nejsem technik, ale po jednom inženýrském vysvětlení:-) jsem pochopil, že tím svařováním vzniká vlivem tepla v rámu pnutí a pokud se to pak celé tzv. nevyžíhá, tak díky tomu pnutí časem rupne znova. Na vyžíhání je nepříjemný to, že by ti slezla barva z celýho rámu..Takže být tebou, koupím novej rám.

      0 0
      • roud  

        tak drsně bych to neviděl pnutí máš vždycky ať už menší nebo větší žíháním ho jen zmenšíš a pokud ti tam nedělali nějakej atomovej svár tak by to mělo bezproblémů vydržet jinak po deseti letech už bych viděl spíš problém v únavě materiálu :O(

        0 0
      • fredy.k6  

        Taky si myslim, že to svaření je jen nouzové řešení. Skoro všechny hliníkové rámy (záleží na druhu slitiny) se po svaření musí vyžíhat, aby se eliminovalo pnutí. Logika mi řiká, že když se rám dodatečně zavaří, dojde v tom svaru k pnutí a časem to určitě povolí. Asi bych ho dal svařit, ale začal se poohlížet po novým.

        0 0
        • Burizon  

          Budu tlumočit profesora z Českého svářečského ústavu v Ostravě: neopravovat, nesvařovat.

          Budu tlumočit slova jeho studenta teď ze školení technologů a inženýrů, co se svařováním zabývá už tak cca 15 let a nějaké rámy už zavařil: všechno zatím (!) neprasklo.

          Teď je na tobě, zda ti stojí za to jezdit na kole se zavařenou trhlinou na vytvrzeném hliníku, který už v místě TOO tyhle vlastnosti mít nebude a čekat, kdy to rupne znova a o to víc, rychleji, bolestněji…

          Za mě NEsvařovat.

          0 0
    • Smazaný účet  

      bych to nechal svarit, pul roku ± ti to vydrzi, mezi tim posetrish a vyberesh novej ram :-)

      0 0
      • mr.antik  

        Přesně, v září budou určitě pěkný slevy – spíš ale celý kolo…

        0 0
    • kesu  

      ja byhc koupil jinej ram,v tomhle miste to praskne podle meho znova..

      0 0
    • radek80  

      nevařit, vyhodit, koupit nový.

      já vařil, nevyhodil, a málem jsem se zabil.

      0 0
    • hribe  

      Dik za rekace, uz sem se rozhod. Necham to zavarit v Cykloadam a domluvim se tam s nima, at tam navarej vzperu, protste takovej plat materialu, aspon tak 5 cm – podobne je to takhle na mnoha ramech na ty spodni trubce v blizkosti krku original z vyroby. Ponevadz si myslim, ze jenom samotnej svar ty praskliny by byl k nicemu. Kdyz to takhle nebudou chtit udelat, tak ten ram zahodim …

      Dikes, mejte se, peknej den, hribe ;)

      0 0
    • Vilém  

      Zkusil bych to. Za to moc nedas. Parkrat jsem neco nechaval varit a drzi to do dneska. Zalezi dost kdo a jak to udela. Jinak mi pripada, jako by tam byla jeste prasklina pod miskou hlavy.

      0 0
    • pjv  

      Me taky rupl ram ve svaru sedlove trubky a horni ramove .Tak jsem si blahove myslel ze ho necham svarit za 200 kc a budu jezdit v poho dal.Chyba lavky za 14 dnu to ruplo znova ve stejnym myste i ten novej svar.Takze jsem zasadne proti a jeste u takovyho kola kde mas 130 mm vidlu.A navic kdyby se mi ten svar ulomil za jizdy tak bych maximalme skoncil na zadnim kole ale ty rovnou polibys maticku zem.Tak jestli je ti zivot mily novej ram.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.