• MichalH

    Možná blbej dotaz, ale radši se zeptám: potřebuju zaplést nový ráfek, a zajímá mě jestli lze použít stávající špice, nebo radši všechny vyměnit?

    0 0
    • kubad  

      Záleží jak sou staré a cos se starým kolem prováděl, je lepší dát nové,

      0 0
    • Smazaný účet  

      můžeš, ale počítej s tím, že sem tam možná nějaká hlavička ulítne.

      0 0
    • ares  

      Pokud nejsou zohýbaný např. od klacku nebo vymačkaný tlakem o sebe, tak v pohodě. Spíš si řádně prohlídni niple. :-) A vem v potaz stavbu nového ráfku, aby špice nebyly krátké nebo dlouhé.

      0 0
      • MichalH  

        Aha ta délka mě ani nenapadla, tak si tam nechám radši dát nové, i niple. A ještě teda jeden dotaz: měl jsem Mavic xm517, teď přemyšlím mezi xm317 a xc717, váha cca stejná, cena 550kc/1250kc, je v nich hodně velký rozdíl? Nejsem žádný závodník, ale nijak kolo nešetřím. A nebo nějaké jiné ráfky?

        0 0
        • kubad  

          No jestly ti přijde 395g a 445g jako stejná váha tak nevím. XC 717 je spíš lehký závodní ráfek, Na normální ježdění ber radši ráfky s označením XM, než XC

          0 0
        • McBlacky  

          já bych se 717 nebál, ted vozím jak na canyonu s 2–1,8–2 drátama tak na SJ s 2–1,6–2 drátama a prasím to co to jde. Zatím držej.

          předtím jsem měl na V na závoďáku a kromě jednou prošlápnutýho výpletu a výměny bez problémů. Další pár disc taky na 2–1,8–2 jsem prodal s kolem.

          vážím 70–74kg jak kdy. Cenově se dají sehnat za 990. Pro mě nejlepší ráfky cena/výkon na XC/AM ježdění

          0 0
    • Ladap  

      Jdou, ale budou ti praskat. Mám to vyzkoušené :)

      0 0
      • Jenda  

        jdou a praskat ti nebudou – mam odzkousene:-) rekl bych ze hodne zalezi jak co a kolik na tom mas najeto – 2.0 DT Championy mi nepraskali nikdy

        0 0
        • ropman  

          praskání jde částečně předejít i tím, že náboj napleteš stejně jako byl původně, díra v ráfku je vymáčklá podle původního směru špice. Pokud ji dáš jinak může tam být hrana a praskne ti snáz.

          0 0
          • martt  

            presne tak. Ja to robim tak, ze novy raf prilepim lepiacou paskou ku staremu tak aby bola diera na ventil v rovnakom bode (musi byt aj rovnaky smer rafku pravy/lavy) a spice prepletiem zo stareho rafu do noveho. Vysledok je uplne v pohode.

            0 0
          • Hroch obojzhivelnyj  

            Presne. Nebo alespon dodrzet vnitrni a vnejsi. Rika Sheldon Brown.

            0 0
    • PT  

      Nechápu, co mají tito pejsci společného s kolem?:)Já bych se svých špiců nezbavoval, natož jim vyměňoval hlavičky:) Když tak pošli fotky z výměny.

      0 0
      • Jenda  

        to je prave to ze kazdy pejsek ma jinou zivotnost, treba takovy Champion ze Svycarska je na tom dobre kdezdo nekteri"podvrataci" z chovatelske stanice Marek (zejmena cerna varianta) na tom byvaji spatne – co s takovym pejskem kteremu se ulomila hlavicka nebo zlomil krk?:-)

        0 0
        • PT  

          Nejlepší je výplet křížený:) Ovšem nebrat špice s defekty:)

          0 0
          • Jenda  

            jenze krizeni podvrataku muze mit na vyslednou kvalitu katastrofalni nasledky:-)

            0 0
    • Mathaus  

      spice je neco se se podruhe nepozuiva. Sand jen pokud je vypletes z noveho kola, pak by to slo. Ale jak se jednou napnou, trosku proriznou kolem halvicek, tak uz bych je nepouzil pokud je nechci porad menit. A jako polozka to neni tak velke, nakolik ti to muze usetrit problemu a prace pozdeji s vymennou.

      0 0
      • Vilém  

        Co se prorizne kolem hlavicek? nebo spis o co? o prirubu naby? to snad ne. Podle takove logiky bych mel rovnou vyhazovat i naby:)

        0 0
    • Mr.Duck  

      Využiju tenhle thread, aby se neřeklo že sem nehledal v historii :P

      Koupil sem novej ráfek (Remerx Jumbo) jelikož XCčkovej MACH1 sem prasknul, tak sem ho zaplet(snad dobře, píšou že je to vrtaný i pod úhlem jestli de špice nejen doleva/doprava, le i dopředu/dozadu, tam si nejsem 100% jistej :-(), no ale špice jsou cca o 3mm delší. Zaplést, vycentrovat a celkem dotáhnout sem to snad celkem zvládnul, ale vadí když špice přečuhují nad hlavičky asi o 2mm.

      Vadí to nějak výrazně něčemu? Napadá mě jedině, že by se při silnějšim nárazu ráfek deformoval a propích duši, ale vzhledem k tomu, že je to asi o 7mm pod páskou, musela by to bejt pecka že by to asi bylo poslední co mě zajímá, ale je to jenom úvaha.

      0 0
      • zichis  

        U mě teda konec drátu vyčuhující 2mm nad hlavičku znamená, že jsem na konci závitu. Problém teda nastane třeba už po zajetí, když to budeš chtít docentrovat – prostě už nebudeš mít závit aby se to dalo dotáhnout. A když to nebude potřeba docentrovávat hned, tak během životnosti ráfku na to určitě někdy dojde.

        Jestli je osa vývrtu skloněná i dopředu/dozadu nevím, ale imho ne.

        0 0
        • Mr.Duck  

          Díky za odpověď, ten konec závitu mě taky napadl, snažil sem se výplet co nejvíc promačkat, a celkem dotáhnout, aby pokud možno držel a při zajetí se moc nerozhodil, tak uvidim. Holt když to nepude, tak vyměnim špice a rovnou to nechám zaplést (byl to muj 1. výplet), může se stát něco horšího než že bych to nemoh vycentrovat?

          0 0
          • Hornet  

            Malo by to byt ok, pokial tam mas este aku taku rezervu na dotiahnutie, tak je dobre, ked su uz na doraz, tak problem moze nastat.

            Horsie by sa ti stat nemalo :-)

            0 0
          • zichis  

            mě se taky při prvním vyplítání stalo, že jsem nakoupil o 1mm delší dráty než měly být. Výpočet byl správnej, akorát jsem prve myslel, že délka drátu znamená vzdálenost od konce drátu ke středu hlavičky ale ona se ve skutečnosti udává vzdálenost od konce drátu k vnitřní straně ohybu u hlavičky. Abych to napravil, vysekal jsem z 1mm silnýho hliníkovýho plechu dvaatřicet maličkých podložek a navlíknul je pod niple.

            Podle mých zkušeností může dojít k problémům s příliš dlouhými dráty jenom při tom docentrování – když si totiž nevšimneš, že jsi dojel na konec závitu a budeš se snažit s niplem ještě dál točit, budeš kroutit drátem a vznikne v něm sdružené napětí – tah+krut. Praská to pak v závitu. No prostě jako když překroutíš normální šroub.

            0 0
            • Mr.Duck  

              Jasný, no já myslim že tam eště trocha rezervy bude, kdyby ne, tak to asi brzo poznám. Teda, jestli bude lepší počasí než tenhle brajgl :-( Podložky bych vyrobit rozhodně nesved, a to je prd gramařina! :P (pravil člověk se 700g ráfkem)

              No díky vam oběma za odpovědi, jak to pude, trochu tomu dám na prdel, učim se trik co je na to jak dělanej :-) A zkrátka uvidim jak si to sedne.

              0 0
    • Daf  

      Levný obyčejný špice bych rovnou vyštípal. Za tu práci s rozpletením to snad ani nestojí :) Jinak pokud nejsou poničené, tak je to v pohodě a dají se použít.

      0 0
      • McBlacky  

        a u drahých třeba DT revo 2–1,5–2 se zase znovuzapletení nedoporučuje :)

        0 0
        • Daf  

          No to je jasný, že to nikdo nebude doporučovat. Ale já bych to s klidem přeplet ;) Je dobrý při rozplétání chytnout drát na konci kleštěma aby neměl tendenci se kroutit.

          0 0
          • McBlacky  

            taky budu muset při tý ceně :/

            ted mi jeden i normálně prdnul ve 2/3. docela vtipný zjistit to ráno když dáváš kolo do auta a jedeš na závody…

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse