Zdravím, jdou použít špice (dráty) znovu?
Jde mi o výměnu ráfku, průměr ráfku je +/- stejnej. Jedná se mi o to, jestli můžu ty špice znovu zaplést, mají najeto tak 2–3000km možná víc. Jak poznám opotřebení? Jsou to nějaké základní DT Swiss
Zdravím, jdou použít špice (dráty) znovu?
Jde mi o výměnu ráfku, průměr ráfku je +/- stejnej. Jedná se mi o to, jestli můžu ty špice znovu zaplést, mají najeto tak 2–3000km možná víc. Jak poznám opotřebení? Jsou to nějaké základní DT Swiss
Anketa: jdou použít staré špice?
Zaplést se určitě dají, pokud jsou nepoškozené v místech křížení, ale myslím, že ušetřit 250,– korun na kole se nevyplatí. Navíc je otázka co je to +/- stejný průměr ráfku + budou vytahané. Po najetých 3000 km doporučuju nové dráty i když jsou zjevně nepoškozené.
Kříženej výplet je pevnější ale známej s tím měl problémy,váží přes metrák a praskaly mu dráty.V místě křížení byly jako ohoblované a to i pře to že výplet byl dotaženej.Vypletl sem mu je nově tak že se dráty nedotýkají a nějaké dva roky s tím vesele jezdí,jednou se to dotahovalo až si dráty sedly.Na svých kolech to mám taky tak.
Vazim cez metrak a nemam problemy s krizenymi dratmi…
jistota je použít nový špice-minimálně si tím ušetříš dvojí práci… ale pokud ti špice předtím nepraskaly, tak si myslim, že by se měli dát použít, ale záleží samozřejmě na spoustu faktorech-tvoje váha, počet drátů, styl jízdy jak dlouho by to mělo vydržet, kolik km atd… pokud by to byly nějaku sračky, tak bych to neřešil, ale DTčka sou v pohodě.
Pokud to nejsou ztencovane draty, nejsou v mistech krizeni „vykousane“ tak klidne.
Hornet
ok dík za všem reakce pořádně to prohlídnu ale nemám to teď u sebe, takže zatím jen teoretizuji.
Osobně dráty při výměně ráfku měním. Pokud bys přece jen použil staré a vyplítal si to sám, tak je napleť do náby, tak jak byly předtím, protože i dirky v náboji jsou vymačkaný podle polohy drátu a mohly by mít vliv na další životnost použitých drátů.
Ale to je spis problem naby a ne dratu, ne? Toto pravidlo pouzivam i pri napletani novych dratu do stare naby. Teda za predpokladu, ze ty puvodni byly dany spravne.
Ahoj , zalezi kolik vazis a jak si znicil ten starej rafek , jestli byl jenmalicko tuklej tak by to melo byt v poho . Jestli to byla nejaka velka VOSMA , nebo moc ne vysku tak tak se daj pouzit treba na trenovani ale na zadny zavodeni to neni. Muzou byt natahli a pak zacnou cas od casu praskat.
Jestli to budes preplejtat tak vem novej rafek prilipni ho izolackou k starymu (tak aby byl ventilek na ventilku ) a jen je prehazuj :-) pekne pojednom ,
ahoj tedkom budu řešit stejný problém… no mám plochý dráty… zničil jsem ráfek objednal nový a až dorazi přepletu ho.. můj postup bude následující, vezmu kolo a přiložím k němu nový ráfek (naprosto stejně jako na kole) izolepou to přidělám ke starému kolu a naprosto idenitcky přepletu drát po drátu… mělo by to být v phodě…, dráty které vyhdnotím jako ne uplně v pořáku pujdou pryč… uvidíme…
jestli to jsou neztencovany DT tak to klidne pouzij – to jsou draty na kterejch jsem vzdycky najel aspon 10 kkm bez nejmensich problemu. Ohoblovani v miste krizeni – u tech DT pokud nejakej prasknul tak vzdycky u hlavicky. Jinak vymenu udelej jak radi Vena.
u predniho kola bych pouzil stary, u zadniho novy..
pokud jezdí kotoučovky, tak je to blbost…
uplne v pohode, na zadnim kole jsem uz 2× probrzdil rafek, vymena probehla stilem ze jsem dal novej vedle a prehazel postupne draty .. sam ze divim co uz vydrzely a furt drzej .. ale uz zacina odchazet stred :) ma pres 18000km leto-zima:)