• damb

    Ahojte, mam treka Remedy 2011. Menim loziska zadni stavby. Koupil jsem podle manualu, ale dve jsem koupil spatne. Origo tam ma byt lozisko s sirsim vnitrnim krouzkem. Ja koupil klasicke lozisko. V servisu me rekli, bud sehnat original co tam ma byt a nebo si nechat utocit podlozky. Utocil sem podlozky. Jen me porad nahlodava myslenka, jestli tam ten vnitrni sirsi krouzek neplni jeste jinou funkci, nez vymezeni vule? Nemate nekdo zkusenost. Prikladam i foto puvodniho loziska a toho co jsem poridil plus podlozka z nerezu co jsem si nechal udelat a nabrousit presne na rozmer co je potreba. Diky za komenty. Caute :)

    • Hnoj  

      Jen vymezení vůle.

      • damb  

        Díky za názor, tak já to tam dám a uvidíme co se bude dít :)

      • damb  

        Ještě se tě zeptám, když jsem kuchyni to staré, je tam cca 15 kuliček malých a to co tam dávám já má klec a 9 kuliček větších. Myslíš, že to může mít nějaký vliv?

        • p@X  

          Lepší je více kuliček bez klece jako např. v Enduro ložiscích. U levných ložisek se může stát, že po měsíci jsi ve stavu jako před výměnou.

          • damb  

            Určitě, zjistil jsem až po rozdelani. Ale koupil jsem dobře ložiska, Japonec od dvorního loziskare :) když to porupe, tak to zase vyměním. Je mě líto je tam nedat, stali 250,– kus.

            • vysmátej bajker  

              hlavně trochu naplnit vazelínou jinak moc dlouho nevydrží.

            • pepek  

              Ty bez klece bys měl za 150,– a bez rizika, že se klec rozpadne, zasekne se to natvrdo a kyvka kvůli tomu praskne.

              • damb  

                Kurna, si mě nasadil brouka do hlavy. To je celkem zásadní informace. Ložiska sou rozebrany a narváno vazelinou. Ale to prasknutí klece mě nenapadlo covece.

                • pepek  

                  Mě by to bylo bývalo taky nenapadlo-až když kyvka praskla.

                  • damb  

                    Rozumím, asi to ještě obětuju a koupím ty bez klece.

              • novas752  

                Klec se rozpadne? Běžný ložiska jsou dimenzovaný na několik tisíc rpm. Takže klec se může samovolně rozpadnout leda tak korozí a to bude to ložisko už pěkných pár let po smrti.

                • pepek  

                  Ta ložiska jsou poddimenzovaná na statickém zatížení. Stačí se podívat do tabulek. Namazaná byla, koroze žádná a klec rozpadlá a zaseklá na obou stranách. Za půl roku. Původní bez klece tam byla 6 let.

      • damb  

        Zřejmě je to o rozložení tlaku, když tam bylo víc kuliček, tak se zatížení rozloží třeba na 4–5 kuliček a v tom dalším případě třeba jen na 2 asi. No snad to vydrží chvíli :)

    • Tom-T45  

      Přihodím sem dotaz, i když odpověď už jsem částečně našel výše. Postihly mě radosti majitelů fullů, kdy se mi po cca 1,5 roce a 1000 km rozpadlo jedno ložisko zadní stavby. Dostal jsem ho z rámu ven i s druhým párovým a podle rozměrů jsem zjistil, že se jedná o typ 6800 2RS. V blízkém obchodu jsem objednal standardní ložiska, kvalitativně cca střed, ani nejlevnější, ani nejdražší. Pak jsem se dočetl, že existují vhodnější bezklecová, která mají vyšší počet kuliček. Dotaz zní, můžu tam na pár týdnů hodit ty standardní klecová, než mi přijdou bezklecová a než najdu čas na kompletní výměnu všech ložisek? Není moc velké riziko, že se po pár kilometrech ložisko zase vysype?

      Díky

      • capo  

        Bez problémů tam dej standardní, ale počítej s jeho kratší životností. Konkrétnější být nelze, záleží na kole, stylu jízdy apod.

      • tomxxx  

        Jsem dřív jezdil normální ložiska, ani jsem nevěděl, že se dávají do stavby jiná. Rok mi to vždy vydrželo. Jako nouzovka úplně v klidu. Ale bezklecový jsou určitě lepší.

        • p@X  

          Abys od toho neměl přehnaná očekávání :)

          • tomxxx  

            Já nemám očekávání, mám to vyzkoušený :)

            Lepší to je, ale že by obyčejné ložisko vydrželo třeba měsíc a bez klece roky, tak to samozřejmě neni.

            Taky to chce ty ložiska do stavby pořádně docpat, protože není moc důležité, jestli se točí nebo netočí lehce.

            • 01carbon  

              ani omylem – 3× jsem na 2 kolech menil v zadni stavbe po cca necele sezone enduro max. pokazde jsem kroutil hlavou jak se blbe toci (pootaci) vylozene otlacene kulicky v krouzku, lozisko poskakovalo. potom jsem zkusil japan z tobexu (protoze jsem nechtel endura objednavat a v cafe meli zavreno) a kdyz jsem je po 1,5sezone menil tak se tocily podstatne lepe. To lepsi – horsi pootaceni jen podle subjektivniho pocitu ale u tech endur jsem byl docela neprijemne prekvapeny.

              • tomxxx  

                Já měl SNS v rámu od výrobce, bez klece a Japan z tobexu vydržel třetinu.

                Ono je to ale hrozně těžký porovnávat. Stačí aby byl suchý rok a člověk je v pohodě. Pak jedeš další rok dva závody v květnu v hovnech a můžeš ložiska vyhodit. Je jedno od koho.

                Navíc když vidím jak se k tomu některý lidi chovají…

                Jako koncák je docela oser shánět cokoli jiného než enduro max, což vidím jako největší problém, protože enduro není zrovna kvalitní.

                • 01carbon  

                  vim ze uplne srovnavat nejde a nekdy staci 2–3hod v poradnych srackach a vymalovano. ale 12 nebo 16ks endur a nektere jsem nacapal tesne pred zakousnutim a kulicky byly fakt hoodne vymackany do krouzku – vylozene poskakovaly. je pravdou ze od vyrobce kola a asi i prvni vymena nebyly docpany vazelinou. oproti tomu ty japan z tobexu cca 6–8ks chodily mnohem lepe. sice mam cafe 10min pesky a do tobexu 20min tram ale posledni 2 roky tobex. cena endur a tech japan je myslim cca sul nul.

        • Tom-T45  

          Díky za reakce, ložiska dnes vyzvedla žena cestou ke kámošce. Už se těším jak, přijede domů a uděláme si hezký večer. Ona si asi nalije decku vína a pustí film a já budu v dílně měnit ložiska :-)

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.