Ložiska - středová / zadní stavba / náboje

23 nepřečtených
  • AH-biker

    Zdravím, prozkoumal jsem lokální fora i některá zahraniční, tak spíš jen dotaz na zkušenosti…

    Chci vyměnit ložiska – mají vůli, jedná se o mix – fatbike – středové, XC – zadní stavba, enduro zadní stavba…

    Standardní otázka, vyplatí se dražší (SKF apod), zlatá střední cesta (např. EZO) nebo lowcost china?

    Další otázka, u všech doporučujete dorvat vazelínou, i když jsou nová již „naplněna“?

    Poptal jsem tyto (originály dle manuálu / nebo fyzicky opsané)

    Středové:

    6805LLU+1 PW

    Zadní stavba

    Bearing 6901, 12 × 24 × 6 2RS Radial Bearing, 2 ks

    Bearing 6802, 15 × 24 × 5 2RS MAX Radial Bearing, 2 ks

    Bearing 7902, 15 × 28 × 7 2RS MAX, Angular Contact Bearing, 4 ks

    Nabídnuty tyto:

    6805–2RS EZO kuličkové ložisko | Arkov.cz

    dodání: 3–4 prac. dny

    6901–2RS EZO kuličkové ložisko | Arkov.cz

    skladem

    6802–2RS EZO kuličkové ložisko | Arkov.cz

    skladem

    6902–2RS EZO kuličkové ložisko | Arkov.cz

    Nebo místo toho prvního např. tohle :-), vydrží stejně? co ale např. přesnost – je to buď anebo?

    https://www.arkov.cz/…china-208248

    Díky za postřehy…

    0 0
    • Smazaný účet  

      Hlavně tam necpi žádné mazivo. Každá vazelína má jiné složení.

      0 0
      • Markony  

        Důvod ?

        0 0
        • Smazaný účet  

          Míchání různých druhů mazacích tuků příliš nedoporučujeme. Může totiž dojít k narušení struktury jednotlivých maziv. To posléze může vést k vytékání maziva z ložiska či ztrátě vlastností, které původní mazivo mělo. Mateza Havlíčkův Brod

          0 0
          • Markony  

            Když myslíš. Ale asi těžko seženeš origo vazelínu abys doplnil ložisko

            0 0
          • va-bo  

            Asi nejspolehlivější postup bude ložisko vyčistit technickým benzinem a znovu namazat čistou vazelínou pro ložiska.

            0 0
          • Lachtis  

            Tak jasně, že výrobce ložisek uvede toto. Moje zkušenost, dlouholetá a v praxi ověřená.

            1. varianta, ložiska nechám, nedoplňuji a to nekupuji kvalitní a po roce byla často a pravidelně KO, hlávko i dřív.
            2. varianta – vždy po nějakém čase sundám prachovku, a pokud tam není vyloženě bordel, což mám málokdy, tak tam prostě nacpu maziva, co to dá a prachovku dám zpět. Takhle mi třeba hlávko drží 2 sezony a dá asi další. Nezadrhává, krásně se točí.

            Hmm, ať si každý vybere, já mám jasno :-)

            0 0
      • Lachtis  

        Tak tohle delam pravidelne a diky tomu mi loziska drzi mnooohem dyl. Treba hlavko mi jinak po roce udelalo pápá. A takle rok uplne cajk a jeste da dalsi…

        0 0
        • Markony  

          Mne zajímalo proč nemíchat vazelínu, Osobně používám F 1,5 Hi-Tech a tam je povoleno míchat vazelínu s jakoukoliv . tak tvrzení hlavně nemíchat nemá opodstatnění .

          0 0
          • Lachtis  

            Jj, ja to taky neresim a micham a nikdy nic, ba naopak, jak jsem psal, takhle mi vydrzi mnohem dyl. Takze tvrzeni nemichat, u mne rozhodne neplati a zkusenost mam naopak s michanim prokazatelne lepsi :-)

            0 0
    • PENE  

      Asi bych nedaval misto 7902 to 6902, 7902 je s kosouhlym stykem anejspis tam bude mit nejaky vyznam.

      0 0
    • novas752  

      Lowcost čína určitě ne, to vydrží maximálně tak rok. Do zadní stqvby se hpdí ložiska bez klece kde je maximální počet kukiček, lepe snášejí větší síly a fakt, že se neotáčejí ale jen kývou v rozsahu pár desítek stupňů. Například Enduro bearings řady MAX. Ty která jsou hodně vystavená vodě (např. zadní stavba hned za středem) mohou být s protikorozní úpravou (MAX BO).

      0 0
      • Mamut  

        So zadnou stavbou suhlas. Inak stredove a naboje kludne cina. Nejak apresnost nie je dolezita, vzdy su tam aspon dve loziska daleko od seba, takze koleso/kluky sa bocne kyvat aj tak nebudu. 2RS a narvat vazelinou (kde je vazelina, tam nebude voda) a prezije to roky. Keby to EZO stalo 2× tolko, tak nech, ale za 10× tolko a pre naboje/stredy pritom skoro ziadny prinos je zbytocne.

        0 0
    • va-bo  

      Jaké máte zkušenosti s nerezovými ložisky? Případně s keramickými?

      0 0
    • AH-biker  

      Ještě poddotaz, ve spodní část zadní stavby je 3× 6801V-2RS (bez klece), je možno místo nich dát standardní 6801–2RS.

      Je v tom nějaký zásadní rozdíl?

      Díky

      0 0
      • pepek  

        Rozdíl je ten, že když se rozpadne klec, tak zablokuje kuličky a ložisko je na tvrdo. No a jak zadní stavba cvičí, tak se může zlomit. Ložiska bez klece by taky měla mít vyšší stat. únosnost.

        0 0
        • Tomcat  
          • u malých lozicek se používají „umělohmotné“ klece.
          • vetšina ložisek je nalisovaná tak, že se to hýbne v uložení
          • zablokovat to může i pri zničení prachovky a zrníčko písku
          • ložisko ve stavbe nebo středu/náboji má naprosto jinou zátěž co se tyka úhlu otočení a teploty která vznikne v provozu
          0 0
          • pepek  

            1. ne vždy, ale i tak se kuličky nahrnou na jednu stranu

            2 ??? :-)

            3. jistě, nebo tam třeba vleze mravenec

            4. cože? o jakým středu/náboji je řeč?

            0 0
            • novas752  

              No rozdíl tam je, v zadní stavbě se to kýve sem a tam v rozmezí pár desítek nebo jen jednotek stupňů + díky přepákování mohou být působící síly daleko větší. Náboje atd se otáčejí kolem dokola. Zahřívat provozem by se samozřejmé nemělo ani jedno.

              0 0
              • pepek  

                No a právě to malé kývání přece svědčí pro bezklecové provedení-jsou namáhana pouze staticky, potřebuješ více kuliček. Nadarmo to tam nedávají.

                0 0
      • 01carbon  

        zkusenost s cca 10ks endurobearing MAX a cca 20ks ložisek Tobex Japan – vzdy odešly enduro drive a jejich chod byl horsi nez stejne nebo delsi dobu pouzivene japan – nejsou to zadne statisicky vyznamne cisla, ale enduro jiz nekupuji.

        0 0
    • AH-biker  

      Tak se chystám objednat ložiska z Tobexu, (zadní stavba, středové složení, náboje)

      Otázka zní, vzít ISB (Italská čína) nebo Japan?

      Nebo JAPAN do stavby a do nábojů a středového ISB?

      Někdo zkušenosti, rozdíly v kvalitě, výdrži,přesnosti?

      Cenově to vychází cca takto:

      např. pro 6800–2RS (Japan 120, ISB 50), někde je rozdíl vyšší…

      Díky

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.