Zdravím, čo používate na čistenie a mazanie ložísk? mohol by som použiť aj sprej brunox na vidlice na čistenie ? :D
Zdravím, čo používate na čistenie a mazanie ložísk? mohol by som použiť aj sprej brunox na vidlice na čistenie ? :D
alebo stačilo by aj wd-čko 40 na čistenie?
suchý hadr, pokud v nich je písek tak benzín a štětec a kartáček.
A po užívám vazelínu na ložiska, dřiv klasickou bílou od mogulu, teď motorex myslím, líp se táhne, odvádí líp vodu a subjektivně se líp odvaluje, ale nevim na kolik je to placebo
ked s nimi zatočím je cítit že drhnú........motorex vazelínu mám tiež
a v čem ti ty ložiska drhnou?
středova osa, naboje, ořech, hlávko…
zadná stavba…rozobral som ju
Tak tam je možný, že to bylo ještě moc stažený (pokud máš konusy), taky být tebou vemu kuličky a pošlu je po skle jestli necvakaj (nejsou hranatý)
Přitom koukni i na konusy zda nejsou o skákaný (maj být hladky)
Zadní stavba!!Ne zadní kolo.
nojo, máš pravdu.
pardon neumím číst :-/
Pak tedy platí to co píšou kluci dole s ultrazvukem, louhováním a koupením nových ložisek
Myslím, že půjde o placebo. Na kole nepoznám ani když mám nasazené přední kolo s dynamem, nevnímám vůbec, jestli tam je kolo s normálním nábojem nebo dynamo, které není zatížené. Při svícení to je sotva poznatelné, spíš asi po ujetí delší trasy. Je to ale objektivně měřitelné.
U dobře seřízeného ložiska člověk nepozná setiny wattu rozdílu při otáčení. Dlouhá je dráha po obvodu kola, v ložisku je mnohonásobně menší. Kuličky v ložisku dosedají nepatrnou plochou. Lepší mazací tuk spíš déle vydrží, bude mít antikorozní vlastnosti. Vyloženě zátěž, to by způsobilo leda nějaké mazivo vyloženě tuhé, nějaké na pumpy užité do ložiska kola. Samozřejmě je lepší používat kvalitní mazivo. Co se týče odporu ložiska, zde jde spíš o jeho kvalitu a seřízení. Někde může být ložisko v pohodě, ale drhne tam gumová prachovka, to už je odpor asi i měřitelný.
Loziska cistim takto:
Pokud neni mrtve, pokracuju (stejne se da pokracovat s novym loziskem)
+1 jenom místo acetonu a ultrazvuku používám petku a benzín. :-)
Takoveho drbani. Neni jednodusi a levnejsi koupit nove :-)?
Určitě je, ale když máš nějaké atypy v zadní stavbě, které se blbě shánějí, tak proč to nezkusit. Navíc když je tam mnohdy jenom bordel a po vyčištění zase šlapou jak mají.
Pokud by se nevyndavaly, tak ok, to cisteni dava smysl, ale kdyz uz to jednou vyklepes, tak je tam davat zase zpet mne neprijde rozumne.
Proč ne? je nesmíš vyklepat, ale vylisovat a pak je to OK.
Tak to delam i s novyma:)
Jo mnohdy se vyplatí. Hlavně u enduro ložisek.
Jasne že je :D stoji to prd a mas jstotu ze je to cajk
Experimentálně jsem ložisko zkoušel odkrytovat a pro vyčištění pak stačilo ho několikrát prostříkat čističem brzd, protočit, namazat a zakrytovat. Ale je třeba ložisko vylisovat/vytáhnout ven a odkrytovat, takže pokud se nejedná o dojezdovej rám nebo komponent, tak mi přijde lepší nalisovat nový ložiska.
Směs benzín s lihem, štěteček, hadr.
Ja loziska a dalsi mastny drobnosti cistim v kalisku s cyklostarem pres noc a druhy den proplachnu teplou vodou, vyfoukam a necham uschnout na slunci nebo na plotynce. Pouzitej cyklostar nechavam sedimentovat v lahvi a na hrubou spinu klidne pouziju znova.
GT85
na vylisovanie a nalisovanie ložísk do rámu používate čo ?
na vylisovanie a nalisovanie ložísk do rámu používate čo ?
Lis na ložiska.
:D
to je jenom pulka odpovedi…na vylisovani predpokladam pouzivas vylis.
Vyliž?
cece…tak obratny jazyk nemam…ale verim ze by se to holkam libilo:)))
nepoznáte nejaký za dobrú cenu ?
čo s tým ???? https://www.youtube.com/watch?…
zvuk mam vyply, ale vypada, ze pridira…ven, vypucovat nebo vymenit;
ano pridira…a nedalo by sa to spraviť bez toho aby som ho vyberal ??
To těžko. Můžeš to zkusit vyndat a vyčistit, ale nejpíš je po něm a bude to chtít nový ložisko.
Výměna ložisek jde udělat vždycky, ale xkrát jsem ložisko oživil a bez demontáže. Zkusil bych to prostříkat například čističem brzd, vyštourat špendlíkem bláto, znova prostříkat a pokračovat dokud nevyčistíš. Nechat vyschnout a naplnit vazelínou.
Lisování ložisek do hliníku bych nedělal zbytečně, pokud jde z jedné strany vyndat těsnění tak je vyhráno. Na starým SJ Stumpovi (2010) bylo problematický ložisko u klik a tímhle čištěním jsem ho držel v chodu dokud nechytlo opravdu vakl.
souhlas, dá se oživit bez demontáže , na co ho vylisovávat, pokud ho dobře vypláchneš ( používám silikon) a narveš vazelínou tak pokud není už k.o. tak musí fungovat jako nový
ako zistím že je už k.o. ??
I po vyčištění se nebude točit „přibližně“ hladce. V extrémním případě viditelné poškození kuliček/drah.
tak vdaka za vaše rady…budem ich asi meniť…a ešte sa opýtať chcem aké lisováky na loziská používate??
Sadu šroubů, matek a podložek a skládám si to podle potřeby.
Radši doma nic nedělej a dones to do servisu. Lisování a vylisování chce určitou zručnost ;) v servisu budou mít lepší nářadí, určitě i lepší cenu a výběr kvality ložisek.