• Luk029

    Ahoj . Mám dotaz ohledně ložisek do rámu Merida One Twenty 3800D

    Jsou tam předepsané:

    2ks 6802 VRS

    2ks 608 Z

    4ks 688 RS

    Jaká značka ložisek bude nejlepší?

    To ložisko 6802 VRS jsem nikde nenašel jenom 6802 2RS . Jaký je mezi něma rozdíl?

    Díky za rady.

    0 0
    • Joseph de Sax  

      na BF se vyrábí jenom ložiska, tak asi ti tu moc k tomu nikdo neřekne…

      0 0
    • Kamikaze 591  

      Já teda nevím, ale taky by mě to možná někdy mohlo zajímat. Ale spíš, jak si přišel na to, že chcou vyměnit?

      0 0
      • Luk029  

        když rozdělam stavbu a otáčím ložiskem tak má při otáčení polohy. není tam už hladký chod.

        0 0
        • Kamikaze 591  

          No a je šance, že to poznáš bez rozdělání?

          0 0
          • Luk029  

            no když už je to hodně tak to jde poznat pohybem zadní stavby bez tlumiče.jde to pak sekaně.

            0 0
            • La Piér  

              Tak tak. Měl jsem to samé na mým rámu. Koupil jsem 6 ks ložisek za celkem 640 Kč, doma vyměnil a rám chodí jako po másle.

              Jen je třeba dát pozor při lisování ložisek do rámu, aby se tlačilo VÝHRADNĚ na vnější prstenec, jinak se ložisko vymačká už při instalaci.

              0 0
    • Hnoj  

      Nejsem si tím moc jistý, takže pokud někdo ví přesně, opravte mě prosím. Ale to číslo 6902 označuje rozměr ložiska a ty přípony 2RS a spol myslím označují jaké mají těsnění.

      0 0
    • La Piér  

      Zavolej si do Tobex.cz – velmi ochotný pán, kamenný obchod, nepřeberná nabídka.

      0 0
    • flyman  

      SKF jinak jsou to běžné rozměry. Možná budou jen 2HRS

      0 0
    • Luk029  

      To ložisko ná standartní rozměry jako klasická 6802 ale když oddělám tu prachovku na boku tak tam není žadna klec a kuličky ale ty kuličky tam jsou na volno a je jich tam víc.

      0 0
      • pepek  

        No právě. Když tam dáš normální s klecí, tak se připrav, že odejde daleko dřív, než to „celokuličkové“. Ta ložiska jsou dost staticky namáhána a dvojnásobný počet kuliček je holt lepší. Ale to běžné zase bude stát mnohem míň, budeš to ovšem muset často kontrolovat. To origo bude asi k mání jen od výrobce, není to běžný design.

        0 0
        • kyl  

          By mě zajímalo jak takové ložisko dají dohromady?U těch s klecí je to jednoduché.

          0 0
          • Vilém  

            Byvaji jam vybrousene mista ve vnejsi a vnitrni misce, kudy projde kulicka.

            0 0
            • kyl  

              To potom jo,ještě jsem takové ložisko naživo neviděl.

              0 0
        • Evilcleaner  

          jenže tyto „full complement“ ložiska jsou striktně pro radiální zatížení, jakékoli axiální zatížení a díky tomu širšímu místu pro vkládání kuliček pujdou do pekla. dobrým příkladem toho jsou naprosto tragická středová složení race face x-type. takové ložiska dle mého nemají na kole co dělat, na žádné z jeho částí.

          recenze rf x-type na mtbr

          jen pro obrázek;)

          0 0
          • pepek  

            Řeč byla o zadní stavbě, tam ax. zatížení není, resp. je eliminováno jinak. Když to mažeš a nepustíš do toho vodu, tak to drží. (U mně: 6let, klasický potom vydrželo jen 1,5 roku))

            0 0
            • tonik666  

              Mě MAX ložiska z Enduroforkseals v zadní stavbě odešly velmi rychle (půl sezony), protože se zadřely a nebyly schopny pohybu. Hlavní potíž je v tom, že venku chodí ok, ale po zalisování se ložisko trochu zmáčkně a ložiska přidrhávají. Pak stačí málo a nejdou vůbec. Klecová zase chodí docela okej.

              Tady ten týpek taky tvrdí, že nemají na kole co dělat

              0 0
              • pepek  

                Tak to trochu plantáš: zmetkový ložisko (nebo zmetkovou díru) versus design. Jak jsem psal, mně origo Spešl (z číny) vydržely 6 let na hl. čepu a 2–3 roky vzadu u náby. Chce to ovšem občas rozdělat, vyčistit a pořádně namazat.

                0 0
                • JSt  

                  jakoze lozisko vydrzelo dyl nez ram, jo? ]:-P

                  0 0
                • tonik666  

                  Ale originál byl s klíckou, ne MAX, ne?

                  A tos nejezdil žádným bordelem, ne? „Občas“ znamená jednou za sezónu, nebo po jedné bahenní vyjížďce? Rozdělávat zadní stavbu jednou za měsíc je pěkný opruz.

                  0 0
                  • obda  

                    A tos nejezdil žádným bordelem, ne?

                    Po tom, co nového Stumpa vytáhl po Vánocích do těch sr.ček okolo, tak bych ho nepodceňoval ;)

                    0 0
        • Palo TT  

          Uz peknych par rokov je to bezny sortiment z enduroforkse­als :)

          http://www.enduroforkseals.com/id169.html

          http://www.enduroforkseals.com/id172.html

          0 0
    • goofy  

      Prifarim se s dotazem. budu ted taky menit loziska v zadni stavbe. Sice to jsou atypy s vnitrnim krouzkem sirsim, ale to se vyresi podlozkou, a tak uvazuju ktere vzit? SKF je asi jistota, ale neni nejaka alternativa?

      0 0
      • kubad  

        japonské NSK jsou fajn,dobrá cena supr jednání

        www.corrol.cz Marek Soumar občas se tu i objeví, nemůžu si vzpomenout jaký má nick.Beru ložiska většinou od něj

        0 0
        • kyl  

          Nějaké japonské jsem měl v ořechu náb SunRace JuJu a vydržely asi 200km a bylo po nich.

          0 0
        • tonik666  

          coroll.cz to je

          0 0
        • goofy  

          Dik za tip. Bohuzel jsem ted po podrobne kontrole zjistil, ze cep zasahuje z jedne strany jenom na ten rozsireny krouzek. Takze asi budu muset vzit original, nebo zkusit si nekde udelat delsi cep… Sakrys

          0 0
        • se-se  

          pořadí kvality a také ceny je SKF, INA, NSK. Já raději připlatím za SKF.

          0 0
          • Hrabex1  

            asi ne vzdy to tak je, teda aspon podle bikesport:

            http://www.bikesport.cz/…/nsk-lozisko

            0 0
            • Hrabex1  

              ten odkaz se nedari zkopirovat, protoze obsahuje carky,

              jedna se o NSK lozisko na http://www.bikesport.cz/…tena-kola21

              0 0
            • se-se  

              opravdu na tom trvám – je to zkušenost několika desítek let. Ne z cyklistiky ale z průmyslových aplikací, tedy obecné hodnocení nejužívanežších typů ložisek.

              0 0
              • jIrI___  

                Něco na tom bude. V práci jsme sestavovali jeden stroj, nebyly ložiska SKF, tak se daly NSK. Za nějaký čas přijel na obhlídku zákazník z Japonska a jakmile viděl, že tam jsou ložiska NSK, tak trvali na tom, ať se vymění za SKF, byť za cenu zdržení konečného termínu dodání.

                0 0
                • se-se  

                  Já NSK použil jen vyjímečně na velkosériovou aplikaci, kde šåo o každý halíř v nákladech. Poměr cena/výkon má NSK skutečně vynikající. INA používám tam, kde zatížení není extrémní a cena je důležitý faktor. SKF je volba srdcem a jako taková vždy správná.

                  0 0
                  • pepek  

                    Na bicyglu je to ovšem kanička, jaká značka se tam strčí.

                    0 0
                    • se-se  

                      ne to opravdu nemůžu souhlasit – je to hobby stroj a tady chceme pokud možno vynikající kvalitu. V poměru k ostatnímu je tu cena za kvalitní ložisko marginální. Naopak – volil bych jen to nejlepší – vždyť je to pro radost, ne na kšeft.

                      0 0
                  • se-se  

                    ale přátelé málem bych zapoměl být patriot – máme i naše ZKL a naprosto bez nadsázky – kvalita 1A. To jsou fakt dobrý ložiska

                    0 0
                    • pepek  

                      Tak to bych zase tak všeobecně netvrdil

                      0 0
                    • visions  

                      ZKL nebrat.

                      0 0
                      • se-se  

                        já je musím hájit – kde jsem je použil, tam nezklamaly. Nevím jakou kdo máte jinou zkušenost, ale já ZKL beru – mimo speciality, tam nejsou IN

                        0 0
              • Hrabex1  

                ja nerikam, ze nemas pravdu, jen jsem preposlal jiny nazor.

                Material bude asi vybornej u vsech, ale zvlast u kol je kritickym nistem uzesneni proti necistotam.

                0 0
                • se-se  

                  No bohužel v tomhle zklamou všechny. V průmyslu se v takových případech dává simering. Ložisko podrží jen do určité míry. Na kole je to voda, bláto, změny teplot. Časem to prosákne všude. Jediné řešení je nerez ložisko (Hope II náboje je maj standardně například). Opotřebení zateklým pískem to nezamezí, ale vyreznutí ano.

                  0 0
    • visions  

      6802 ma SKF pod oznacenim 61802

      Kolik jich chceš?

      Mohu sehnat i 608 a 61805 – to jsou loziska do klik(ramu)

      verze 2rs – oboustranne zakryte plastovou krytkou

      0 0
    • Carlos.f  

      Jaké zkušenosti máte s jehličkovými ložisky místo pouzder v okách tlumiče?

      Jedno pouzdro už je vyběhané. Při generálce zadní stavby jsem zjistil, že největší odpor kladou právě ty pouzdra v okách tlumiče. Tak proč trochu nepotunit.

      0 0
      • Stingray  

        mrkni do vlákna domontáž Propedalu od Atilly, řeší se to tam. Prý zato chtějí cca 800.

        0 0
    • tonys  

      VRS oznaceni, to V znamena lozisko bez klece, kde je vetsi pocet kulicek pro vyssi staticke zatizeni, je to do zadnich staveb FS. RS je samozrejme tesneni. Zalezi co to je za kolo, do DH bych asi uz cpal VRS, do XC je to fuk, vony stejne ty loziska driv zdegraduji kvuli vode a bordelu, kteremu se clovek nikdy neubrani na 100%, nez by se vysypaly kvuli zatizeni. Daval jsem do Endura(jezdeno hobby-95kg) vzdy 2RS a vydrzely stejne jak VRS. DO DH nebo profi Endura bych uz koukal po VRS. DO XC hobby je to vazne fuk.

      0 0
      • rb  

        Myslím,že po devíti letech už to bude mít vyřešené.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.