• one4

    Čáu všem,

    nemůžu pořád pochopit, jak přesně kuličková ložiska fungují, i když jsem shlédl pár odkazů a diskuzí. Mám logické myšlení tříletého dítěte, což přiznávám, takže mi to vážně nejde do hlavy.

    Asi by názorně pomohlo rozebrat nějaké starší kolo a nebo vidět někde naživo výměnu ložisek u auta, co myslíte?

    Jinak přidávám jeden obrázek, takže vždycky je jedna část – vnitřní nebo vnější nehybná a ta druhá se otáčí? Ale stejně vzniká tření mezi vnitřním kroužkem a hřídelí, jak je vidět na obrázku, ne? Jinak u inline bruslí je to přesně naopak, tam je nehybná vnitřní část a vnější se otáčí? Neumím si představit, jak je to řešený u auta ani kola, jak jsou jednotlivé části náboje, ložiska a hnací hřídele upevněny, aby to dávalo smysl.

    0 0
    • Bubaaak  

      Může se točit jak vnější, tak vnitřní kroužek, to umožňuji kuličky

      Vnější kroužek si lisuje do trubky/otvoru. Kde je nehybně

      Do vnitřního kroužku se lisuje osa a je nehybně s tímto kroužkem

      Kuličky mezi kroužky umožni pohyb jak vnějšího tak vnitřniho kroužku

      0 0
      • Edwin  

        No ty kuličky tam být nemusi viz kluzná loziska. Možná se tazatel pta, proč tam jsou ty kuličky.

        0 0
        • pepek  

          nemůžu pořád pochopit, jak přesně kuličková ložiska fungují – kuličky jsou tam tedy proto, protože kdyby tam nebyly, tak by to nebylo kuličkové ložisko.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Ale jinak dobra provokace tohle tema.

            0 0
          • Smazaný účet  

            A jak se tam ty kuličky dostanó, že nevypadnó? :)

            0 0
            • Bubaaak  

              Mlč, nebo se zeptá :D

              0 0
            • Smazaný účet  

              Vnejsi draha je totiz ze dvou pulkruhovych kusu ktery se po naskladani lozisek svari a svary se peclive obrousi.

              Klicka pro kulicky je tam jen tak pro ozdobu aby bylo na co koukat…

              Asi tak.

              0 0
              • Bubaaak  

                To možná v Závodě Vadných Ložisek (zvl)

                Moderní firmy používají teleport, kulčiky v klicce na vnitřnim kroužku jsou připraveny a na ně se teleportuje vnější čast.

                Je tak dosaženo kvalitnější vnější dráhy pro ložiska

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Vida. To sem nevedel, ze to jde tak technologicky dopredu.

                  To s tim svarovanim a brousenim mi rikal traktorista Lojza. Ale to bylo pred patnacti lety.

                  0 0
            • pepek  

              Kuličky tam dávají zezadu. Takže to takto nemůžeš vidět, protože se na to díváš zepředu.

              0 0
        • one4  

          Tazatel se neptal, proč tam jsou kuličky, soudečky nebo válečky. Nemohl jsem přijít na princip „aby se to pořád jen neprotáčelo s hřídelí“ nebo jak to vysvětlit :D

          0 0
      • one4  

        Ajo. Říkal jsem si, že by tam žádný ložiško být nemuselo a hřídel(šlapka/kolo od auta) by se mohlo otáčet taky, ale to je vlastně blbost. A jestli je jedna část nalisovaná s hřídelí, tak to dává smysl, jinak by se to dokola jen protáčelo.

        Už mi to dává smysl, ale určitě rozeberu někdy ještě nějaký starý kolo, nejlepší je to vždycky vidět

        0 0
    • Bubaaak  

      Vem třeba ventilátor, můžeš točit vrtulkou, pokud držiš základnu,

      ale když chytneš vrtulku, můžeš točit základnou…

      0 0
    • enzzo69  

      No nevím, jestli vůbec stalo za to se tu dnes registrovat. Trošku nedomyšlený.

      PS

      Zkus jinou čtyřku.

      0 0
      • one4  

        A proč ne? Lepší se zeptat a být za hlupáka, než nevědět :D

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.