Loni jsem vybral špatně, tak letos znovu a lépe

276 nepřečtených
  • solidus

    Ahoj všem,

    loni jsem tu vybíral své – po mnoha letech – první kolo. Skončilo to u GIANT TRANCE 2 2020 29". Kolo nepochybně skvělé, ale asi jsem si to trošku maloval v tom, co potřebuju, co a jak často budu jezdit, atd. No znáte to. A to jsem rovnou skočil do kola za 60 klacků :-D

    Během pár týdnů/měsíců se ukázalo, že vůbec nepotřebuju trailový kolo, nejspíš ani celoodpružený, teleskopickou sedlovku, tlustý pláště, atd., protože jezdím polní/lesní cesty, rovně a do kopce, sjezdy minimum a takové, které HT dá. Takže kolo prodávám.

    Koukal jsem, že tu letos chybí dotazy na výběr kola a bez nich určitě nemůžete bejt :-D Chvíli mi bude zase trvat než se rozkoukám a třeba mě dokážete navést nebo alespoň pokecáme :)

    Co teda teď hledám:

    • hardtail 29" (nezavrhuju celoodpružený jako např. Giant Anthem, které jsem zvažoval oproti Giant Trance a očividně zvolil špatně)
    • styl jízdy – dát si trochu do těla, 30–40km 2× týdně mimo asfalt
    • něco jako XC/All-mountain
    • spíš RS než na FOXu (servis)
    • hliník X karbon zas tak neřeším, samozřejmě karbon zní líp :)
    • SLX (příp. XT) raději než SRAM
    • 1×12
    • samozřejmě Boost pevné osy
    • preferoval bych bezduše
    • 178cm/95kg (na léto něco sundám, v zimě jsem se v posilce obaloval)
    • v ceně řekněme 25–50tis

    Díííky!

    0 0
    • Fazzy  

      A gravel už si do úvahy taky zahrnul? Aby se historie neopakovala :)

      0 0
      • TK75  

        Taky bych řekl, ovšem to je jen pro fajnšmekry.Normalni xc hardtail to jistí…gravel leda, že nechce odpruženou vidlici

        0 0
        • jIrI___  

          +1. Z postřehů kolem sebe vidím, že na gravel už musí mít člověk něco najeto a zcela jasně vědět, že právě gravel je to, co hledá. Začátečníkovi bych zcela jistě doporučil spíše HT.

          0 0
          • Fazzy  

            Nesouhlasim. I začátečník může klidně pořídit gravel, proč by nemohl? Jen, jako všechno, je dobrý si ho vyzkoušet a taky si objektivně přiznat kde a jak vlastně jezdim. Aby nakonec nezjistil, že spíš než o terén mu jde o rychlost, a že se vlastně mezi tim terénem přesouvá často po silnici, kde ve finále najede víc, a že větší variabilitu úchopu by vlastně uvítal atd. atd. Nebyl by první ani poslední. A pokud chce zase nějakej ten peníz pustit, je rozhodně dobrý si tyhle věci ujasnit, a zvážit jestli ten gravel aspoň za vyzkoušení nestojí. Jinak je HT určitě nejuniverzálnější.

            0 0
            • TK75  

              Já jezdil na 29" hardtailu, po letech když se začal prodávat gravel, jsem si říkal že vlastně jezdím spíš po stezkách a po silnicích, takže gravel bude fajn.Nakonec na tom grevlu jezdím daleko víc v terénu než předtím na hardtailu :-) Proč?Je to zábavnější a i ten můj gravel je schopnější než bývalé hátéčko.Takže to není o přiznání, protože gravel má ty hranice o dost dál, než si lidi co to neznaj myslí

              A ani bych neřekl že ht je větší univerzál, spíš uživatelsky vstřícnější… možná :-)

              0 0
              • LM  

                Tvoje pojetí gravelu2.0'' pláštěma není úplně typická konfigurace :-)

                0 0
                • TK75  

                  No řekl bych že už celkem i jo.Podivej se na modely 2021… buď maj 700×45 nebo už jich hodně má 650bx50(2,0) i ty sportovně zaměřený jako Cervelo nebo Pinarrello

                  https://gravelbike.cz/…el-bike.html

                  Nebo Nukeproof Digger, Ragley Trig no je toho teď mraky.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    souhlasím s tebou… kdybych bral gravel tak jedině s plášti přes 45mm.

                    Kdo chce vozit hladší pláště tak gravel nemá smysl a silnička poslouží lépe. I tam se totiž dá vybrat model co pobere 35mm.

                    0 0
                    • jonti  

                      To se právě docela posunulo, první generace gravelů byly takové terénnější silničky od GT nebo Spešl Diverge, teď to jsou už spíš pomalé stroje do terénu.

                      Dobře to ilustruje, když teď gravel závody někdo může vyhrát na Cannondale SuperSix na 35mm pláštích.

                      0 0
                      • TK75  

                        No jasně, na závody se kousneš a jdeš po výsledku, ale normální chlap co se xkrát týdně toulá po kraji prostě musí dojít k tomu, že s širším pláštěm má víc možností aniž by byl vyklepanej.Teda když nezůstane na silnicích

                        A pomalé to neni, to zas neblázni… máš posed jak na silnici (víc aero než mtb) a rychlé xc pláště, pevný a lehký kolo :-)

                        0 0
                • Na-kochacku  

                  Pokud to vyuzije, proc ne.

                  Gravel jsem poridil jako druhe kolo k fullu a zatim jezdim ze 70% jen na nem. Nazul jsem na nej 29×2,1 a to je teprve zabava.

                  100 lidi 100 chuti

                  0 0
                  • TK75  

                    Viď :-) Hele mě nejvíc fascinuje jak vždy když zvětšim objem tak čekám co bude..jestli to třeba nepojede nebo co.Sednu na to a hned mám úsměv od ucha k uchu, protože ta bestie letí jak vítr, šutry lítají do stran a přeskakování kmenů je zábava největší.A čím jsou ty pneumatiky větší, tím je na tom větší prdel

                    Manželka by mohla vyprávět :-)

                    0 0
                    • Na-kochacku  

                      Presne tohle se mi na tom biku libi. A jeste teleskopka, to je zabava.

                      0 0
                      • TK75  

                        Tenhle Kross se mi líbí, to je zlatý kolo…není drahej a přitom má všechno co je potřeba včetně pořádný prostupnosti.

                        0 0
              • Fazzy  

                Ta první část je ryze subjektivní, to rozhodně neplatí na každýho :)

                A tu druhou část sem myslel zhruba tak jak píšeš. HT zvládne bezpěčně ovládat kdokoliv kdekoliv, od silnice po trail. Je to z hlediska ovladatelnosti blbuvzdorný a na 80% terénu i maximálně pohodlný. Bude stejně vyhovovat turistovi i závodníkovi. To o gravelu říct nejde nebo aspoň musí, jak píše jiri, mít už člověk něco najeto.

                0 0
                • Kacko  

                  To je pravda, ale stačilo by tam dát rovná řídítka a ovladatelnost se zlepší. A aby neodskakovalo přední na kořenech bych tam dal odpruženou vidli :)

                  0 0
                  • TK75  

                    Stačilo by takhle, zas bych to nepřeháněl :-D

                    0 0
                    • mr.nikdo  

                      Otocil bych berany nahoru. Jak to vozili nasi tatove do prace na svych Favorit Gravelech ;).

                      0 0
                  • Fazzy  

                    Je to tak :) Osobně sou mi teda oblouky příjemnější. Módu dnešních metrových řidítek mi pořád nikdo nevysvětlil, ale že bych kvůli tomu chtěl stavět monstergravel, to rozhodně ne. Na terén mám kolo do terénu :)

                    0 0
                    • TK75  

                      Gravel?

                      :-D

                      0 0
                    • humil  

                      Vozil jsem dlouhý léta na XC řídítka 56–58 cm. Pak jsem jednou zkusil řídítka 68cm – a mělo to něco do sebe. A vloni při stavbě kola jsem nasadil 75 cm. Že to vyzkouším. Jednoduše: řízení je přesnější a jistější. (A to pro mě, netechnickýho hobíka, hraje roli. Mám v příliš živé paměti, jak se mi na kameni úzká řídítka „zamkla“ a letěl jsem po tlamě.)

                      A asi není náhoda, že v gravity disciplínách vozí vesměs širokánská rodla.

                      0 0
                      • TK75  

                        Tak to zkus 78 to mi přišlo úplně super

                        0 0
                        • humil  

                          To bych se nevešel do dveří.

                          (Při stavbě jsem zapomněl, že vchodový dveře budou mít rám. Tak místo plánovaných 90 cm mame jen 77 cm. I takové věci se stávají!)

                          0 0
                      • Fazzy  

                        Jako pokud na to má člověk postavu, tak ok. Ale kromě toho, že to víc namáhá zápěstí a lokty nevidím žádnej přínos. Taky sem roky jezdil s 58 řídítkama a nikdy sem nepozoroval ani nedostatek stability ani ovládací síly. Kdybych jezdil trial, neřeknu. S užšíma byl naopak posed kompaktnější a člověk v lese nekácel zbytečně tolik křovin. A když pak člověk vidí na závodech holky jak mají kvůli krátkým rukám problém vůbec zatočit, tak je to vyloženě tragikomický :)

                        0 0
                        • TK75  

                          No a těch 56 mám v dolním úchopu, v lese fajn

                          Mám tu i jedny co maj dole 60 cm možná je nasadíme casem

                          0 0
                        • Gaper  

                          A jezdil si takovej terén, co jezdí teď ty holky třeba jenom na XC? U nich je běžný 680, 700mm, to zas takovej extrém není.

                          Já mám 180cm, taky sem jezdil na 580mm, ale zpětně si to nedokážu představit. Je to asi stejný jako 26" vs 29". Taky jsme na 26" jezdili co teď, rozhodně jsme to ale nehulili tak, jako dokážeme na 29".

                          0 0
                          • Fazzy  

                            Mluvím právě o XC. Uznávám, že obtížnost terénu, tam šla za poslední roky hodně nahoru, ale nemyslim, že si to žádá 700mm rodla. Tim spíš u člověka co má třeba 170 cm. Už vůbec ne, při nezávodním ježdění.

                            Troufnu si tvrdit, že se to minimálně z 50ti % používá jen kvůli aktuálním trendům, než pro zisk nějakýho benefitu.

                            0 0
                            • LM  

                              Záleží na každém, co mu vyhovuje.

                              176 cm, delší nohy (inseam 81), kratší ruce a vyhovujou mi řidítka 75–76 cm (trailbike full, nezávodím).

                              • 77,5 cm už mi přišlo trochu moc.
                              • Na 74 cm jsem potřeboval už trochu delší představec a nelíbilo se mi, jak se kolo potom chovalo.
                              0 0
                              • TK75  

                                Taky jde o geometrii rámu ne?

                                Nejde přece na každý rám dát krátkej představec a dlouhý řidítka s tím že to tak bude ok

                                0 0
                                • LM  

                                  Jasně. Však píšu, že na tom mým rámu byla naopak užší řidítka a delší představec naprd :-)

                                  0 0
                            • Gaper  

                              Hele říkám, spousta těch holek jezdí 680, to fakt není takovej extrém a u 29" se to osazuje hodně dlouho. Taky jsou to holky, nemají takovou sílu, ať chceš nebo ne, je to tak.

                              Já to viděl u své ženuchy, dal jsem ji místo 680mm, 720mm. Vyzkoušeli jsme to na okruhu, vokolo komína, který je na jejím limitu. Byla úplně nadšená, v krkolomných pasážích ji to posunulo hrozně moc. To je ženská která naprosto ignoruje cyklistické trendy, nebýt mě, ani neví že sem ji vyměnil řazení…

                              Já si naopak myslím, že ty široká řídítka jsou hlavně pro hobby jezdce. Závoďáci mají ovládání v ruce, potřebují předjíždět, jezdit agresivně. Taky půlka eliťáků jezdí, na dneší poměry, úzká řídítka. Hobbík naopak využije zvýšenou stabilitu a přesnější ovládání.

                              Že v tom je marketing to je tutovka, to je jasný, jenom bych to neviděl na těch 50%. A to že často potkáš turisty s 780mm je taky sranda, holt jim to neříznou v obchodě no.

                              0 0
                              • Fazzy  

                                Je to samozřejmě na každým a nikomu to nechci cpát. Osobně na stabilitě nepoznám nějakej zisk z toho, že dám 700 místo třeba 640. Ale poznám to v tom, že jen víc namáhám zápěstí a lokty. Někdo to samozřejmě může mít jinak.

                                V každým případě mi ale pohled na holky, kdy v ostrých zatáčkách mají pomalu strach, aby měly vnější ruku dost dlouhou a tu vnitřní si nevykoply kolenem, takovej srandovní.

                                0 0
                              • humil  

                                Přesně tak to mám já: co jsem dal širší řídítka (75 cm), jezdím jako hobík jednak větší techniku, jednak o poznání jistěji, významný posun!

                                0 0
                            • jonti  

                              Hlavne soucasna geometrie samu si to zada, ted jsem zkousel na relativne nemodernim HT s HA69 a klasickym offsetem vidlice, puvodne riditka 750mm. Bez problemu jsem tam jezdil 700mm, ale kdyz jsem tam nasadil rohy a tim realne zkratil riditka na 660mm, uz se to moc dobre neovladalo a hodne to tahalo za riditka.

                              0 0
                              • McBlacky  

                                taky musíš dát delší představec u kratších řidítek a to zase zhorší ovládání.

                                nejlepší ovládání máš u nejdelších co se dají vozit 820/800 a představce kostky 30/40mm. Alternativně stejně dlouhý posed bude mít 700mm rodla a 60mm představec nebo 650mm a 70mm a to už je úplně jiný ovládání.

                                Mě třeba to vychází na XC někde kolem 730 jako ideál, ale to je individuální. Na EN mám 800 a říznul jsem je z 820, to už bylo moc. Vadí mi to jen na dvou místech: skalní průrva se schody na Kokořínsku a podjezd pod tratí na TT :)

                                0 0
    • kycis  

      Hele a nezkusil jsi jen nahodit jezdivejsi plaste? Rozdil v jizdnim projevu je obrovskej.

      0 0
      • novas752  

        A má smysl se tahat s Trancem na lehkých xc pláštích?

        0 0
        • LM  

          Aktuálně tam má (podle profilu) DHF+DHRII – tam je prostoru na zrychlení dost :-).

          • Pokud na předním kole nechá něco „rozumného“ (=trochu zubatějšího) a dozadu dá třeba semi-slick, tak to potenciál kola nezabije a přitom výrazně zrychlí.
          • Ale s XC pláštěma bych takovéhle kolo jezdit nechtěl, tím to úplně zmrzačíš.
          0 0
    • LM  

      Být tebou, tak Trance prodávám až poté, co budeš mít nový kolo. Může se stát, že už nebude co koupit.

      0 0
    • skaj  

      Primo kolo neporadim, ale – projed si nejdriv toho nahradniho kandidata. Ono se na fulla dobre zvyka a pak muzes byt naopak prekvapeny tim, zes to vlastne potreboval a ani o tom nevedel.

      Co bych zkusil, je jezdivejsi setup – jine plaste a treba si pujcit i jina kola. Tim z toho muzes udelat pocitove uplne jine kolo…

      0 0
      • JachymP  

        Ja nesouhlasím a naopak podporuju Soliduse, HT stačí na polňačky i občasný terén a má i výhody oproti fullu (servis, rychlost na jednoduším terénu, větší zábava v lehkých terénech). A jestli ani necítí potřebu teleskopky, tak jeho chápání terénu je spíš ve smyslu „žádný terén“. Zde na BF je taková úchylka, že každý prý potřebuje trail full minimálně, ale pro většinu lidí to neplatí.

        Solidus: XC a all-mountain není to samé a ani to není podobné. Ty rozhodně nepotřebuješ all-mountain HT, to by sis moc nepomohl oproti Trance. Takže potřebuješ klasické XC HT se 100 mm vidlicí, v podstatě cokoliv co se ti líbí a co seženeš (letos problém – vybírej podle toho co maj kde skladem a ne podle BF). Požadavky co sis napsal splní spousta kol, jestli chceš zůstat u Giantu, tak XTC je pro mě pěkný kolo. Pak Orbea Alma. Canyon Exceed.

        0 0
        • kycis  

          Kdyby vybiral novy kolo, tak s tebou jednoznacne souhlasim. Ale vzhledem k tomu, ze uz Trance ma, bych proste pred prodejem zkusil tuhle cestu, jestli to nebude vyhovovat. To je cele. A jak pisou ostatni, zamyslenou kategorii kola bych si urcite pujcil a vyzkousel, at neni zklamany 2×. Vzdycky kdyz s nekym vybiram kolo tak rikam, ze dnes uz se v podstate neda koupit spatne kolo, ale da se vybrat spatne kolo pro konkterniho cloveka a pouziti.

          0 0
        • skaj  

          Nesouhlasis s cim? Ze si to ma nejdriv projet aby vedel do ceho leze?

          A podporujes ho v cem? Aby si koupil all mountain jak pise? Nebo podle tve rady rovnou neco zasel koupit? (Aby treba zjistil, ze se posunul v tom spektru moc na druhou stranu a na HT nemuze kvuli zadum apod.)? Protoze podle takovych rad uz zcela evidentne jednou koupil a ted je nestastnej…

          Ty sis do nej tak jenom vyprojektoval sebe a svoje pozadavky, ale realne vis uplny prd. Stejne jako kazdy dalsi vcetne me. Proc jsem si tak jisty? No protoze to, co chce, nevi zcela evidentne ani on. Takze rada, aby si typove to, co chce koupit, nejdriv projel (coz mi teda prijde tak nejak zaklad i minule) je zcela namiste. Popripade zkusil pohnout s tim co uz ma, protoze jezdivejsim setupem z toho udela uplne jine kolo (celkova vaha je snad nejprecenovanejsi vec na kole). Zvlast kdyz prodejem a nakupem rovnou prodela par desitek tisic.

          K prechodu full na HT myslim ze neco vim, sam jsem ho loni absolvoval. A taky vim, ze ac ja jsem totalne spokojeny, tak majorita to spise ma naopak.

          0 0
          • TK75  

            Nejlíp si nechat fulla a k tomu něco dalšího :-)

            0 0
          • JachymP  

            Jo, projet si kolo aspoň stejnýho typu, to souhlasím. Já ho podporuju v tom, aby koupil XC HT a prodal trail full, protože jak sám zjistil, na radu BF si koupil pro sebe overkill a nezdá se, že by se někam chtěl posunout. Jezdivej setup na Trance je pitomost. Teď se kola prodávaj dobře, Trance prodá a tratit moc nebude. XC HT je nejuniverzálnější kolo pro ty, co neví co chtějí a nechtěj řešit furt servis. Obstojně jezdit se na tom dá skoro všude pokud nemá člověk vyhraněný požadavky.

            A ne, sebe si do toho neprojektuju, pokud bych se měl zbavit jednoho svýho kola, tak prodám XC HT a ponechám si full a gravel.

            0 0
            • jonti  

              Nevím kde se bere pověra, že se full musí víc servisovat. Při běžném nájezdu stačí jednou ročne udělat komplet velký servis, v tom bude navíc kromě vidlice i tlumič a jednou za několik let ložiska v zadní stavbě.

              0 0
              • LM  

                Nevím kde se bere pověra, že vidlici stačí servisovat jednou ročně. Spodní nohy se mají dělat po 50 hodinách jízdy (pokud to chcete mít maximálně citlivé;-)).

                0 0
                • Honza03  

                  Noo Fox letos píše v manuálu jednou ročně / 125 h. Asi, aby udělal kompromis.

                  0 0
              • Mr.Duck  

                Tak ty ložiska prostě jsou servis navíc. Ne že by to bylo potřeba nějak často ale zadarmo to není. Tady kde práce stojí $80 na hodinu je to jedna z nejdražších položek na servis na kole.

                Není se potřeba o to starat nějak často, ale když k ročním servisu přidáš tlumič a jednou za dva roky (nebo 20 když se flákáš :)) uděláš ložiska tak to je docela účet.

                0 0
        • oddie  

          HT mi taky dlouhá léta stačil na polňačky a občasný terén. Dokud jsem ze srandy nevzal polotovar fulla jako nouzovku na půl sezóny, než poskládám nové karbonové HT. Od té doby mám jen toho fulla… a to je to spíš celoodpružený cross, dle dnešních měřítek. Potřebu teleskopky necítím ani v nejmenším, ale to pohodlí na rozbitých cestách – k nezaplacení.

          A úplně stejně to bylo i u přítelkyně, jednou jsem jí toho celoodpruženýho crosse půjčil na vyzkoušení a rázem ho chtěla taky, takže tuhle sezónu vyjede na pěkném 5 let starém Sparku s brašnou na řídítkách :) Že to je na výlety trochu overkill? No a co, za nenaklepanou pr*el na lesní cestě to stojí.

          0 0
        • libisenuj  

          Souhlas. Jel sem Trenca 29, na lehky teren je to hardcore kolo s jakymkoliv plastem. Hned sem to mel moznost srovnat s Anthemem, to je delo. Pro me nevyhoda nizkyho stacku, ale raketa bez diskuze. Sam sem mel Trance 27,5 sedm sezon. Skvely kolo, ale ne na polnacky. Nakonec mam carbon HT na 29 kolech a stejne lehky teren, jako jsem jezdil na Trenclovi zajedu nesrovnatelne rychleji, ale taky o neco vytrepaneji…ta vytrepanost je dana nejvic tim, jestli je to rozdupany od koni. A taky jsem jel velmi lehky teren, spis bych rekl, ze to skoro ani teren nebyl na kamosove gravelu…po tehle zkusenosti rikam, ze nez gravel, tak radeji televize…krys­talicky peklo co se pohodli tyce (hlinik ram, carbon vidla).

          0 0
          • TK75  

            U gravelu prostě hrozně moc záleží na nastavení, to si musí každý sám dotvořit…a bohužel se zatím tady u nás pomalu prosazuje to, co jinak ve světě je už běžné a to je objem, různé odpružení (představec, f-šok nebo sedlovka) Hodně lidí si to koupí, maj tam duše, úzký pláště a vysoký tlaky.S tím se pochopitelně opravdu nedá rozumně jezdit mimo hladký povrch

            Jinak, když se s tím trochu vyhraje, to není o moc víc kostitřas než hardtail

            Ale je to opravdu hodně citlivé na to osobní nastavení a taky techniku, styl jízdy

            0 0
            • ToMášMarný  

              Já gravel pořád považuju za módní výstřelek podobně jako pŕedtím fatbiky. Případně jako silničku na český silnice. Mno, uvidíme za 5 let, kolik jich bude k vidění na lesních a polních cestách.

              0 0
              • jIrI___  

                Když si vezmu, že svého prvního gravela jsem měl v roce 2015 (a to jsem ani zdaleka nebyl mezi prvními), tak tu s námi ten módní výstřelek je už poměrně dlouhou dobu. Ale taky jsem zvědavý, jak se to bude vyvíjet dále.

                0 0
              • Romancero  

                v loni jsme jezdil po Šumavě a potkal tak 2–3 gravely-jinak HT-desítky …žádný velký gravel boom se nekoná!

                pro mě jednoznačně nejlepší kolo na české okrsky, orlické bunkrovky i na delší cesty s báglama. Do terénu to není – už kvůli těm obloukům-beranům.

                0 0
                • TK75  

                  Pepa tě to naučí

                  https://youtu.be/f4OxmNM0lrQ

                  0 0
                  • libisenuj  

                    po tomhle bych si musel nechat dotáhnout věechny spoje v těle:-D

                    0 0
                  • xtonda  

                    A Kolář sjel Whistler na TT na Eska skládačce. Co to dokazuje?

                    0 0
                    • TK75  

                      Že když tě to baví tak se dá gravel v pohodě použít skoro kdekoliv.Ty berany ,co píše Romancero, nejsou překážkou.A ty co se dělaj přímo na gravel, hezky široký a dole ještě rozšířený s nízkym dropem tam už to opravdu není nic tak hroznýho, aby s tím nemohl nadšenec vjet do terénu

                      0 0
                      • Barak  

                        Spíš, když jsi česká špička a umíš to, tak se dá gravel v pohodě použít skoro kdekoliv.

                        0 0
                        • TK75  

                          Fakt bych to takhle nedramatizoval, jako šutry velký co on tam jezdí apod to je mimo, ale jinak klasiku po lese zvládá i moje žena.. když se bojí tak to snese (přeci jen bez teleskopky je to těžší)

                          Nevím no, ale rozhodně se neomezujem na nějaký polňačky

                          Starej Diverge s tím to bylo víc o hubu, novej model je dál a jde to s ním lépe

                          0 0
                          • Barak  

                            Někdy si to budu muset zkusit, protože jsem doteď nepochopil ten přínos oproti HT.

                            0 0
                            • TK75  

                              Asi proti jakýmu ht…co jsem v létě měl Orange, tak jsem jezdil kratší vzdálenosti, ale zase jsem na tom sjel právě různý sjezdy v lese přes šutry atd Jenže ty těžší věci to bylo cca půl hodiny z těch třech až čtyřech hodin co jedu.Všude jinde jsem se pohyboval tam kde předtím na grevlu.Navíc mi ten posed na ht vyhovoval míň, u grevlu se do toho dá líp opřít.No a když jsem po půl roce sedl zas na gravel, tak hlavně to prostě jelo.Jako fakt super opojnej pocit jak to letí.

                              Je klidně možný, že lehkej xc hardtail je taky takovej, ale zase u toho grevlu jsou další výhody, jako možnost v zimě mít blatníky a minimum starostí.No :-)

                              0 0
                              • Barak  

                                Asi dost záleží na tom, jak to má člověk nastavený, v jaké lokalitě bydlí a kolik kol už má doma.

                                Já mám HT jako doplněk k silnici. Když vyjedu, snažím se pohybovat hlavně v terénu. Spíš lehčího charakteru, jako jsou lesní a polní cesty, žádný hard core, to to tady ani v okolí nemám. Tedy asi přesně to, co tady spoustu lidí prezentuje, jako terén vhodný pro gravel. Přesto si moc nedokážu moc představit, že je gravel na spoustě těchto cest pohodlných. A když vezmu rychlejší, pro mě, techničtější úseky a sjezdy, tak bych s berany a horním úchopem měl asi problém to pustit.

                                Proto mi přijde v kontextu tohoto vlákna divné, že borec má Trance a tady mu někteří radí zase druhý extrém. Ale jak píšu, asi si to někdy budu muset zkusit na těch místech, které mám najeté.

                                0 0
                                • TK75  

                                  Jo taky bych řekl že místo kde se člověk vyskytuje je prostě to nejdůležitější­.Proto se taky dá špatně poradit.Les a stezky taky nejsou všude stejné.U nás to je kolikrát horší jet po těch děrovatejch silničkách než v lese na písku nebo udusaný hlíně a přeskočit kořen

                                  0 0
                            • humil  

                              Grevel jako začátky HT, kruh se uzavírá. (A prodeje stoupají.)

                              0 0
                              • TK75  

                                Je to trochu jinej požitek z jízdy, někomu to může dát po letech znovu chuť a náboj…a to se počítá :-)

                                0 0
                                • McBlacky  

                                  Je to vyrazne levnejsi nez slusny horsky kolo no ;)

                                  10kg horak je za 150, 10kg gravel na 50

                                  0 0
                                  • TK75  

                                    No asi tak, ideální pro fotra od rodiny…a asi se daj i pochopit moje pneumatiky vzhledem k tomu že už mi není dvacet a klouby nemám z titanu:-D

                                    0 0
                      • xtonda  

                        Jo, na ty gravel berany sem koukal, u některých natáhnout jen o maličko víc, tak už sou z toho rovný řidítka.

                        0 0
                        • TK75  

                          To jo, já mám doma jedny silniční a ten rozdíl proti těm co třeba používám je obrovský.S těma silničníma by to nešlo

                          0 0
                      • humil  

                        … „když tě to baví, dá se (HT) v pohodě použít skoro kdekoliv“

                        0 0
            • jIrI___  

              Odpružené představce tu už přeci dávno byly a ukázaly se jako slepá cesta, historie se prostě opakuje. Vzpomínám si, jak jsem před nějakými dvaceti, pětadvaceti lety slintal u sousedova kola, na kterém měl právě odpružený představec :)

              0 0
              • nomecz  

                No tak on je odpruzenej predstavec a odpruzenej predstavec …, jediny funkcni reseni ma Spešl

                0 0
                • TK75  

                  No to je celkem geniální věcička a začínám si myslet, že to bylo to, proč jsem si od začátku zvykl jezdit v klidu všude, aniž bych nějak trpěl

                  Teď už to umím i bez toho, ale určitě bych to doporučil na první štěrkolet než se člověk rozkouká

                  Ten Redshift bych ale nezavrhoval :-)

                  0 0
                • snas89  

                  Jj. Mam to na rubecku a je to super.

                  0 0
            • ladys  

              Koupit si karbon gravel a dát na něj MTB pláště?

              Proč je nedat na žiletku…

              Na to je prostě jiný typ kola..

              Ano dá se s tím i závodit,ale pohodlí proti HT nebo fulu. na rozbitých cestách je podstatně nižší.

              A o nějakém skotačení ve sjezdu se nemá cenu bavit…

              Osobní nastavení a technika jízdy, to bude asi dle fota :D

              0 0
              • TK75  

                Můžeš si ten gravel s mtb pláštěma už koupit…neni problém třeba ibis Hakka se prodává na Thunder Burtech a je toho spousta (já teda tyhle skoroslicky neberu moc jako mtb pláště, na fulla bych to nedal)

                Žiletka má jinou geometrii než současný gravel

                Technika jízdy je důležitá, když neumíš pracovat s tělem a jsi jak prkno tak je to sakra znát

                Skotacit se na tom dá dobře, je to pevný, lehký a není to tak dlouhý jako moderní mtb

                Geometrie zrovna u posledních modelů se hodně podobá xc kolům před lety

                Kdo hledá pohodlí a chce gravel může koupit gravel s odpružením (Diverge,Niner,Bmc) nebo Redshift

                Ale chápu tvůj přístup, ono to není pro každého… buď ti to smysl dává, nebo ne..pak je tu spousta jiných typů kol a každý má svoje :-)

                0 0
    • Georrge  

      Jo taky jsem mel pocit, ze 150mm na jizdu po lese nevyuziju. Pak jsem koupil 120/130 fulla a najednou mi tech par cm chybelo :) proste na fulla se dobre zvyka.

      Podobne jako 2.4" gumy. Zdalo se mi, ze jsou moc overkill, tak jsem je vymenil za 2.25" se stejnym vzorkem a najednou jsem zjistil, ze jsem ty sirsi gumy vyuzival dost :)

      Pokud se ti na nem tezce jezdi, kup jezdivejsi gumy. Trocha odlehceni taky neuskodi, ale zalezi jestli se ti do nej chce dale investovat. Vymenit teleskop za klasiku je rychlovka, ale teleskop neprodavej, treba mu jeste prijdes na chut (vzdyt uz se dnes dava i na HT).

      0 0
    • Tomcat  

      Totálně zmatenej popis co chcete a čekáte.

      • na karbon za 25.......... Fakt zapomeňte.
      • trance je am
      • 2,3 nejsou dnes široký platě . Na 1,75 šlupky z dob 26" zapomeňte.
      0 0
    • Jakobo  

      Dej tomu jeste pres leto cas. Jinak v momente, kdy jsi zaplatil kolo cena okamzite spadla o 1/3, takze realne to kolo ted prodas za 40, spis do 35, mozna pomuze nedostatk kol. To bych si fakt rozmyslel. Navic si muzes poridit nejakou plecku za par stovek, na ktere muzes litat po asfaltu. Ja mam v poslednich dobe nejoblibenejsi to kolo na fotce, jezdim na nem do prace i na kratsi projizdky po sotoline v horach. Vyradim se na nem skoro stejne jako na 29" a dokonce je s tim i vetsi zabava, naklady na provoz nula nula nic. Takze i tak to jde.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Tak nevybírej tady.

      0 0
    • CzechJoker  

      Vybrat si musíš sám. Já šel po podobné trajektorii – Giant Anthem šel z domu a místo něho přišla karbonová silnička a gravel. Dneska kdybych hledal jedno univerzální kolo, byl by to asi gravel.

      0 0
    • vt  

      Predstavu a nejaky zkusenosti uz mas, to je dobry zaklad … pujc si neco v shopech a uvidis sam.

      0 0
    • hatchet  

      Myslím, že do 50ti, jak píšeš, se dá sehnat velmi slušný stroj na Tvé použití. Když zůstaneš u hlíny, budeš mít o to lepší komponenty. Nebál bych se třeba Qayronu, Rock Machine, Maxbike, Ghostu.

      Hlavní, co je třeba ocenit, je Tvoje soudnost – gratuluju. Dokázal sis přiznat, že potřebuješ něco jiného, to každý neumí. Není nic směšnějšího, než borci, co prohánějí AM po okreskách. Jedina otázka bude teď dostupnost. Podle mě na Tvé spodní cenové hranici nenajdeš skoro nic. Dej vědět, co jsi vybral.

      0 0
      • Lišák  

        Není nic směšnějšího, než borci, co prohánějí AM po okreskách.

        Správně. Kdo jezdí AM, hodí kolo na korbu pikapa a frčí nejlíp pod lano. Nějací trapáci, co jedou po ose po okresce k lesu se můžou jít zahrabat. ;-)

        0 0
        • Georrge  

          Nedejboze socky co nemaji na druhe kolo a jezdi na AMku vsude!

          0 0
          • l-e-t-o  

            Přesně. Co mám říkat já se svou Foxynou na zdvizích 160/150 na 29" a jezdím po ní po Praze a okolí :-D

            0 0
            • Romancero  

              chtělo by to zavézt nějakou B-F módní policii, která by určila, na jakém kole se má v konkrétním terénu jezdiit, abychom byli všichni in a cool :_)

              0 0
              • hatchet  

                Ale o módní policii tady přeci nejde. Jde o to, že si lidi zhusta kupujou kola, která nevyužijí a na nichž se trápí. Nepodsouvej módní policii všude.

                0 0
              • Peterko  

                Tak nevím na 15 let starém HT s 26" kolečkama. By mě modní policie asi zaklekla všude :-D

                Zase na druhou stranu mám kolo hezky barevné, narozdíl od těch moderních, karbonových, černých pohřebáků.

                0 0
        • hatchet  

          Ale no tak. Myslím, že rozumíte, jak to myslím. Tím jsem chtěl říct, ze mám např. kámoše, který nutně potřeboval teleskopku a kdesi cosi, přitom 80% jeho tras jsou silnice č.3. Ale proti gustu…

          0 0
          • Georrge  

            A to mas zase pravdu. Taky mam nekdy pocit, ze bez teleskopu se snad neda jet ani pro rohliky.

            0 0
            • Petr L2  

              Až tě začnou bolet záda a budeš mít problém přehodit nohu přes sedlo, tak se bez teleskopky nedostatněš ani pro ty rohlíky :-)

              0 0
          • Lišák  

            Já, zmlsaný teleskopkou na FS, jsem si ji dal i na HT. Prostě – proti gustu…

            edit: A než jezdit na FS bez teleskopky, to raději to HT s teleskopem. Alespoň já.

            0 0
            • TK75  

              Od padesáti by to málo být povinně i na silnicích, aby děda dosáhnul při sjezdu do oblouků :-)

              0 0
            • hatchet  

              No ale já vážně uvažuju, že dám teleskop i na HT zimáka. Zaprvé – těžiště na kluzkém povrchu níže, zadruhé – ze zvyku před sjezdem mačkám páčku vlevo, namísto toho# aby sjelo sedlo, řadím vpředu na větší pilu (zimak má 2×10)

              0 0
              • LM  

                řadím vpředu na větší pilu

                To se před sjezdem taky hodí :-)

                0 0
                • hatchet  

                  No tak to je jasný, ze se to hodí, ale minimálně jsi v první chvíli překvapen, ze se stalo něco jiného, než jsi čekal…

                  0 0
                  • JachymP  

                    Mně teleskopka zamrzá když je pod nulou, v zimě radši jezdím bez. Je ale fakt, že mi v potokách zamrzá i přesmykač, ta levá pozice je zkrátka v zimě nějaká zakletá :)

                    0 0
                    • LM  

                      Pořádnej blatník vzadu nebo proužek duše uchycenej za sedlovkou (nahoře za ližiny sedla, dole buď stahovačka nebo přicvaknout blikačkou) tu teleskopku řeší. Zamrzlý přesmykač je holt potřeba občas rozhýbat v ruce :-)

                      0 0
                      • JachymP  

                        Jo díky. Teleskopka mi zamrzá vevnitř (aretace horní polohy), určitě servis by tomu pomohl, ale do toho se mi zatím nechce když v létě chodí ;)

                        0 0
                      • tsunami  

                        Na zimní ježdění a do velikého bláta mám přes přesmykač kousek plastu hjako blatníček, není to krása, ale je to super funkční.

                        0 0
              • TK75  

                Já měl přes zimu teleskop na grevlu, na hardtail bych vůbec neváhal…je to super věcička.Jo a to jak píšeš na sněhu při sjezdu to je opravdu dobrý, kor když je led

                0 0
    • MatyW7U  

      Vždy záleží co člověk potřebuje a jezdí z kopce ti celopéro odpustí dost na tvé technice, HT už méně a Gravel skoro nic vždy bude z kopce pro stejného jezdce celopéro rychlejší, ale i na gravelu se dají sjet neuvěřitelné věci jen pomaleji a musíš vědět co děláš a vybírat si správnou cestu dolů. Mít doma jedno kolo určitě bych šel do Gravelu je to radost na silnici a polní,lesni cesty jsou také supr zábava úplně nejlépe se sadou 2. ráfku silničních a ostřejších tlustých mimo cesty. Bohužel je to modní záležitost posledních let a díky tomu je zde i tak nastavena cena.

      Toto se mi líbí osazení/cena ačkoli je to kus nad tvůj rozpočet

      https://www.tsbohemia.cz/…d371474.html

      0 0
    • solidus  

      Ahoj všem, díky za odpovědi, vezmu to postupně.

      Gravel ne, fakt ne.

      Teleskopka není problém, naopak, je to hrozně fajn a vychytaná věc, ale nestojí na ní svět a chápu její výhody pro trail a DH. Bude pro mě u nového kola plus, ale obejdu se bez ní.

      Po silnici se skoro nepohybuju, terén co jezdíme s kámošem (má klasické XC kolo, dřív jezdil amatérské závody XC a chtěl se k tomu letos vrátit, má nášlapy, nemá teleskopku a dává mi děsnej kotel), tak jsou horší lesní cesty, uzoučké lesní cesty s kořenama, občas šutr, málo používané polní, apod. Celopéro se tam hodí, ale taktéž na něm nestojí svět.

      K tomu mám pocit, že můj Trance v Mku (dle Giant 171–180) je mi malej – 178/83rozkrok – protože ve stoupákách se mi často zvedá přední kolo, na rovině, když potřebuju jet, tak jsem na řidítka trošku delší (sedačkou víc dozadu jsem akorát docílil zhoršení s těma kopcema), tak jedině delší představec?

      OK, jasné, Xt ne allmountain.

      Nene, kolo jen jedno, mám 4 motorky, to stačí. Kolo chci na fyzičku, jako doplňkový sport, zábavu. Vím, že prodělám, ale nebudu jezdit na kole, co mi nesedí a přestávám ho mít rád. Něco jsem našetřil, tak si radši budu říkat, že jsem byl debil, když jsem blbě vybral drahé kolo, než na tom dál jezdit. I když to kolo je jinak hrozně fajn.

      Jj, při výběru jsem měl trošku zkreslené představy, co budu jezdit, ale celkem rychle se ukázalo, že kolo nikam vozit nebudu, že mám jiné hlavní koníčky (moto, posilovna) a že hned za barákem jsou spíš cesty rovně a do kopce, kde se dá spíš slušně máknout a že mě to baví.

      0 0
      • scortis  

        Co třeba tohle?

        https://www.tsbohemia.cz/…d300222.html

        0 0
      • Na-kochacku  

        https://www.kola-kross.cz/…glossy-2021/

        jen trochu slabší brzdy

        0 0
      • Georrge  

        Delsi predstavec muzes zkusit (zalezi jak dlouhy mas ted). Taky ho muzes otocit a dostat riditka o neco niz. Za vyzkouseni stoji i rohy (pokud mas hodne siroke riditka tak treba ty vnitrni). Z AM silnicku neudelas, ale trochu vic do sportovna se to poladit da.

        Ja jsem na trail kole dlouho hledal univerzalni posed (agresivni na prejezdy a zaroven vhodny na sjezdy) nez jsem zjistil, ze takovy neexistuje, takze proste vozim rohy a je to :)

        0 0
        • JachymP  

          Rohy na trenclích, to nechci vidět :)

          0 0
        • humil  

          Tak rohy vozím taky. Ve stálém stoupání (kdy nepotřebuji řadit) na ně přehmatávám automaticky.

          Dlouho jsem si myslel, že potřebuji řídítka zahnutý co nejvíc k sobě a dolu. A po létech pokusů a omylů jsem zjistil, že mi vyhovuje minimální back sweep a co největší up sweep.

          Inu je potřeba nezavírat se novým podnětům a zkoušet a zkoušet.

          (Možná taky vyzkouším nějakýho grevela.)

          0 0
          • TK75  

            Máš rád kola z UK tak ať je to aspoň Nukeproof na 27,5" :-)

            0 0
      • humil  

        Máš motorky, víš, co je do terénu potřeba.

        Vybírej kolo podle rámu (pokud si je nechceš rovnou postavit sám).

        Jezdím 13 let, hobby závody XC a maratonky. Kol jsem vyzkoušel hodně, ale pořád to nebylo ono (Ty ses spletl jenom jednou). Vloni jsem si postavil kolo na rámu s moderní (progresivní) geometrií (položenější hlava, delší rám, vyšší zdvih). (Popis a foto v profilu.) A konečně spokojenost! A je mi jedno, že rám je prezentovaný jako „trailové HT“. Jezdím na něm to svoje XC a jsem nadšenej, je to novej level!

        Osobně za super rám považuji Specialized Chisel, krásnej a lehkej rám s kompromisní geo (není zas až tak moc progresivní). https://www.velo-centrum.cz/…hledano.html?…

        A pozor na velikostní písmenka: u různých výrobců často označují jinou velikost, držel bych se cm nebo palců!

        Půjč si na projetí různá kola, to ti řekne nejvíc. (Pokud jsi z okolí, půjčím ti svoje na vyzkoušení.)

        0 0
        • ToMášMarný  

          Chisel je krásnej a lehkej, na poměry hliníkových HT hodně povedenej rám, ale ta současná cenovka je úlet. I v dnešní realitě.

          0 0
    • McBlacky  

      Na shimanu Qayron, na sramu Rockrider. Oboje kolem 30t a hlavne oboje zatim je dostupne.

      0 0
    • TK75  

      Nebo něco podobného..?

      https://eshop.madefortrails.cz/…3-p1806-4740?…

      0 0
    • solidus  

      Na Qayronu a Rockrideru zacinal muj vyber. Pokud se nic nezmenilo, tak Qayron 1×11 a to proste nechci a Rockrider jsem koupil, druhy den vracel – nebyli schopni sestelovat Sram hazku a nedalo se s tim poradne jezdit. Odtud zas moje preference Shimano.

      0 0
      • McBlacky  

        Stacilo to dat do servisu kde nejsou dreva ;) u novych kol musis srovnat patku ve vic jak 50% pripadu, jinak nechodi ani xx1.

        Ne ze bych to sam chtel vozit, ale za ty prachy to ma alespon vidlici a brzdy.

        0 0
      • Smazaný účet  

        Tak hazku sis mohl seštelovat sám, na youtube je tři ****** návodů. Nebo to dát někomu kdo umí.

        0 0
        • TK75  

          No to bych bral jako základ, naučit se to…asi důležitější než jaký typ kola

          0 0
    • solidus  

      Tenhle způsob řazení příspěvků začíná být zmatenej :)

      Na délku představce se mrknu, přijde mi, že nula :-D Dělám si srandu, hrozně málo prostě, Trance má řidítka prakticky hned u krku. Na druhé straně jsem žádný dostupný představec pro „tlustá“ řidítka nenašel. Dostupný myslím ne za 4tis :)

      Chisel je sympatický kolo, ale rozumně osazený je až to za 55tis a tam už by to snad třeba i mohlo bejt na karbonu, ne, za ty prachy :)

      0 0
    • solidus  

      Je mi to kolo male? Pri 178cm jsem na horni hranici Mka …

      0 0
      • TK75  

        Mě teda malé nepřijde

        0 0
      • jerrymouse  

        Neni.

        0 0
      • LM  

        Tak akorát. Pokud chceš trochu prodloužit posed, tak zkus pohnout řídítkama (představec o podložku níž nebo kup malinko delší představec) nebo můžeš zkusit řidítka s menším backsweepem.

        0 0
      • libisenuj  

        Me to prijde uplnej cajk

        0 0
    • solidus  

      Predstavec je 44mm. Udela neco vymena za 60mm?

      Ale Chisel je sympatak

      0 0
      • LM  

        Udělá dost, 60 – 44 = 14 mm rozdíl. Pokud bude mít jinak úhel (nebo ho dáš obráceně), tak i víc.

        0 0
      • Georrge  

        Udela to dost, kolikrat i 1cm je poznat. Idealne ho otocit do negativu, tim budes mit rodla dal a niz. Oboji totiz ladi posed do sportovna.

        0 0
      • humil  

        Udělá.

        Já třeba vím, že mi vyhovuje vzdálenost střed řídítek-konec sedla cca 82 cm (mám asi 185 cm). Když sednu na jiný kolo, změnu nepoznám hned při nasednutí, ale po např. půlhodině se začnu cítit divně, nepohodlně.

        Mně podle tabulek (výška postavy, délka nohou, příp. další) vychází velikost rámu 19–20", ale pocitově volím vždycky rám vetší: 20,5–21". Na tom o něco větším rámu se prostě cítím líp.

        Zkoušet, zkoušet. zkoušet

        (Třeba těch sedel, co jsem protočil, než jsem přišel na to, na jakým mě prdel nebolí.)

        0 0
    • MatyW7U  

      Vím že postuji pořád TSBOHEMIA ,ale prostě cena/výbava tam nemá konkurenci výběr tam není o tom žádná. Specialized je super má podařené geometrie i kola jsou krásná (ne jen kola mám vybrané i boty S-Works CZ10900?- , DE 8500,–) s cenou jsou vážně mimo i tak to ale spousta lidí kousne a koupí si ta kola.

      https://www.tsbohemia.cz/…d371452.html

      toto tedy za mne jako ekonomický karbon (vyměn brzdy kdyby nestačili)

      Případně takto:

      https://www.teamsport.cz/…kost-ramu-l/

      https://www.teamsport.cz/…le-925-2021/

      Hlavní je tedy koukat na symbol „skladem“ protože když nebude kolo skladem tak z valné většiny již letos nebude

      0 0
    • solidus  

      Predstavec je posledni pokus, jak si pripadne toho Trance nechat.

      0 0
    • jerrymouse  

      Dej tam jezdivý pláště a polaď to do sportovna (sagy 25%, představec dolů) a pojede to. Jezdim na Satan Kruz Bronson (eště větší zdvihy) s kámošem, co má Giant Anthem na Ikonech i 60+ km … vzadu mam XC gumu (CK XKing) a nijak extra netrpim (pokud teda nejedem hodně víc asfaltu, ale tomu se vyhejbáme). Mimochodem nevidim nic špatnýho na tom ho „zprznit“ rychlejma XC gumama. Když dáš dopředu trochu špunty, tak to furt bude fungovat i v terénu.

      0 0
    • solidus  

      Zacinam premyslet, ze bych si ho nechal. Me jednoduse prijde, ze mam sedacku hrozne vytazenou a to kolo je kratke – z toho usuzuji male (i kdyz ne prehnane, nejsem uplne mimo s velikosti). Fakt to neni moc?

      0 0
      • TK75  

        Nemáš, je to akorát…jen tohle není longer and slacker model.Je to kratší, zase to bude obratný ne? :-)

        Ale jestli to to prostě nepadlo do ruky tak bych to poslal dál

        0 0
        • esmo  

          Když se ti na tom jezdí a sedí blbě, tak je zbytečný si ho nechávat. I když je ta velikost podle fotky ok. Mně Trance taky přišel takovej nějak krátkej a moc mě nebavil, jsem teď rád za delší kola co mám.

          0 0
          • libisenuj  

            Presne, pokud se na nem osivas a nesedi ti plus jezdis neco jinyho, nez na co je Trencl urcenej, poslal bych dal. Akorat ted se asi nic rozumnyho neda koupit…

            Edit: To bylo na majitele Trencla…

            0 0
      • Na-kochacku  

        Tady pro porovnani 27,5. Ma vyska 184cm

        0 0
      • popokatepetl  

        Já ti nevím. Na výšku cajk, sedlo muže být i výše. Pod řídítkama hromada podložek. Zkontroloval bych předozadní pozici sedla a co 2–3 vyjížďky sundával po jedné podložce. Nebo na zkoušku řídítka rovnou sundat dolů. Je to pěkný kolo.

        0 0
    • solidus  

      Trochu jsem se porozhlidnul a za utrzene penize budu rad za HT s podobnym osazenim. A navic fakt nic nikde neni 

      0 0
      • TK75  

        Taky jsem koukal a všude vyprodáno.I kom­ponenty teda nic moc

        0 0
      • Georrge  

        A proto bych to s tim trancem jeste zkusil. Zkus par predstavcu, polad vysku riditek a sedla. Kupovat ted za kazdou cenu nove tak podle me zbytecne prodelas.

        0 0
        • jIrI___  

          Zas na druhou stranu může dát Trance na bazar a zas tak moc neprodělat. Všiml jsem si, že se tam teď objevují jetá kola v podstatě za cenu nových a prodají se, protože dané kolo nové prostě už nekoupíš. Ovšem druhá věc je co sehnat místo toho Trance, to bude vzhledem k aktuální situaci větší oříšek :). Podle fotek mi ale velikost toho Trance nějak moc mimo nepřipadá, zakopaný pes bude někde jinde.

          0 0
          • esmo  

            A jak víš za kolik se kola prodají? To že inzerát zmizí, neznamená, že se prodalo za poptávanou částku :D

            0 0
            • jIrI___  

              Pouze odhad podpořen zkušeností, kdy jsem na jeden takový inzerát reagoval :)

              0 0
    • solidus  

      Mám 3 potenciální kupce, samozřejmě na to provařím, ale ne tolik, kolik mi třeba jeden borec nabízel. V tuhle chvíli mě vážně brzdí jen to, že za utržené peníze dostanu spíše horší kolo a ještě HT („ještě HT“ myšleno z pohledu, že FS bylo logicky vždy dražší)

      0 0
      • Ivan  

        Kdybys zkusil delší představec a jezdivější pláště, třeba bys to ještě přehodnotil. Trance je dobrý kolo a dá se poladit jak víc do XC, tak spíš do AM.

        0 0
    • solidus  

      Nedaří se mi moc ty představce najít. Našel jsem tento 60mm (což je +14mm, asi málo) – 60mm a pak tento 75mm, který ovšem netuším, jestli pasuje na moje kolo 75mm

      Nějaké další jsem vůbec nenašel, kdy pominu 90+mm

      0 0
      • Ivan  

        Zkusil bych představec tak 65 mm dlouhej, sklon + – 6 nebo 7 stupňů. Můžeš ho instalovat oběma směry a k tomu si hrát s podložkama. Pokud máš řídítka 35 mm, no tak musíš mít představec na 35 mm řídítka (leda bys vyměnil obojí). Krk je 31.8 mm. Giant dělá představce na tlustší krk vidle, ale dává k nim redukční vložku.

        0 0
      • Georrge  

        Ty mas vlastne 35mm rodla ze? Jestli nebude lepsi vymenit je za klasiku :) ke klasice najdes plno predstavcu po bazarech, na vyzkouseni ideal.

        0 0
      • zahr  

        Btw, na Trancovi v M je z výroby 40mm představec, pokud si ho tedy už nevyměnil, výměna za 60mm tedy už bude znát.

        0 0
      • jonti  

        Nezda ze, ale rozdil 14mm neni uplne malo.

        0 0
    • solidus  

      Já ta čísla znám 35 na řidítkách a 31,8 na krku. Ale takové představce je prakticky nemožné najít, pokud chci delší, než mám.

      Podle informací na netu i mého měření je to 44mm délka.

      0 0
      • zahr  

        Nevím teda kde ty informace bereš: https://www.giant-bicycles.com/…ce-29-2-2020

        0 0
      • Ivan  

        Délka představce se měří střed šroubu v pukličce hlávka – střed řídítek. Tenhle představec Giant podle jejich stránek prodává v délkách 40, 50 a 60 mm. Takže bych koupil nějaký standard 31.8 mm představec 60 mm dlouhý, k tomu mírně zdvihlá řídítka 76 cm a hrál si.

        0 0
    • solidus  

      OK, měřil jsem to k tomu rozdělení tělo představce a objímky na uchycení řidítek, což očividně není ve středu osy řidítek a to jsou ty 4mm navíc.

      0 0
    • solidus  

      Tak se znovu hlásím …

      Trance jsem v pohodě prodal – když píšu v pohodě, tak 15 zájemců, z toho 2 telefonicky a ti ok. Zbytek 50:50 sms a mejly. Z toho jen 2 (slovy DVA!) lidi uměj napsat dobrý den a dokonce se podepsat!!! Zbytek dementi, vidláci a lopaty. Na něco jsem už ani neodpovídal. Extra pobavil frajer, co mě vyloženě po mejlu vyslýchal, aby mi po x mejlech napsal, že má na výměnu hliníkové XC 29", které odlehčoval a má cca 6–7kg (origo ten model má přes 12).

      Ale teď k věci. Pro Trance si přijel pán cca 172cm a to kolo mu vyloženě velikostně sedlo, jeho přítelkyně byla ještě o fous menší a taky naprosto ok. Tam jsem jednoznačně viděl, že můj pocit, že je mi kolo malé, je správný. Škoda, že jsem tenkrát nevzal Lko.

      Došel jsem k tomu, že pro mě bude ideální další kolo KELLYS GATE 70 2021, dobré osazení, hezká cena, mě sympatická značka. Velikost rámu 2020 a 2021 je u GATE skoro stejná, výška sedlové trubky stejná, reach a stack myslím taky. Tak jsem si u slečny sedl na loňský GATE 30 ve velikost M (Kellys to má posunuté a je to 470mm, tedy 18,5"). Když si stoupnu na zem, tam stojím někde uprostřed horní rámové trubky (špička sedla mě tlačí do zad) a prakticky se dotýkám … no koulema no, jsme chlapi. Tak jsem se nechal jen tak vyfotit s tím, že tohle je ok velikost pro mě (tím se taky omlouvám, jak jsem voháklej, ale mělo to být jen pro můj klid). O to větší překvapení, když jsem tu fotku pak viděl. Vždyť jsem na tom jak vosa na bonbonu. Jasně, mám 100kg a 178cm, fakt nejsem chrt :-D, ale tohle? Počítám, že u Lka (510mm) to bude vizuálně v pohodě, ale to budu mít horní rámovou trubku v koulích už.

      Takže otázka – fakt mám mít 470mm/18,5"?

      0 0
      • esmo  

        Tvoje zkušenost se zájemci mě pobavila. Někteří jedinci jsou opravdu speciální a také někdy jen z principu ani neodpovím :)

        Ale k velikosti Kelyše…určtě Lko, to M na kterém sedíš je strašně malý :D

        0 0
        • gerrard  

          Prodávat kolo, to je radost. Obzvlášť pokud se ozve někdo z Ústekého kraje. :) To pak jen člověk čeká kdy to v té hromadě mailů s dotazama na všechny možné detaily přijde a ono to pokaždé zatím přislo. :) Pokud mně to kolo celé přeskládáte a slevíte dalších minimálně 30% tak si pro něj přijedu. Zatím komunikaci končím tím, že se dotyčnému jenom vysměju, ale jednou ho nechám těch 350km ujet a pak mu řeknu, že sem si to rozmyslel a prodám ho jenom dráž. Ať to má s pořádným vyjednáváním jak v AAA. :)

          0 0
          • TK75  

            Chudý kraj..no, malé výplaty

            0 0
            • solidus  

              Dva lidi byli z Olomouce a chápu, že je to do Mostu daleko (ale co s tím mám asi jako dělat), takže jsem nabídl předání v Praze (-100km), to byli zrovna ti dva slušní.

              Pak týpek z Brna – „jsem z Brna, bylo by možné předání někde poblíž?“, píšu „Poblíž, jako poblíž Brna?“ … prej jo :) To je celá komunikace, nevynechal jsem jediné slovo, jen jsem vyřešil gramatiku :-D

              Ten zbytek nevím. Jinak klasika – tři sms/mejly s dotazy bez oslovení, podpisu, gramatiky a pak „mam ale rozpočet jen …“. Pak už jsem neodpovídal. Až pánovi, který si kolo fakt odvezl.

              0 0
              • Smazaný účet  

                To nemá cenu se nad těma mejlama pozastavovat, najít slušnýho člověka, který odpovídá a nechce to dovézt zadarmo, není úplně jednoduchý.

                0 0
            • gerrard  

              :) Ale sebevědomí velké. Je to spíš pro pobavení.

              0 0
              • hatchet  

                Tak žijeme v době – to si všimněte – kdy reportéři ve zpravach v živých vstupech málokdy řeknou Dobrý den, dobrý večer… Čert Vem omezenou stopáž, pozdrav je slušnost!

                0 0
      • Baf13  

        Kellys má u Gate pro letošní rok nové rámy, to co ti sedí na loňském nemusí platí na letošním, tak na to pozor!

        0 0
        • solidus  

          Za tohle MOC díky, já ty geometrie hledal (a myslel jsem, že i správně našel) a porovnával i se svým Trancem a teda ta geometri 21 je opravdu jiná a tento obrázek jsem nenašel. Díky.

          0 0
          • humil  

            Když se bojíš o koule, Merida Big Trail má horní rámovku fakt nízko.

            0 0
      • Edwin  

        Ale tak zase je hezký, že přístup k internetu má dneska opravdu každej :)

        0 0
        • scortis  

          Ale to jen dokud se nejedná o online výuku, komunikaci s úřady nebo třeba sčítání lidu, to se najednou najde lidí co nemá internet :D

          0 0
    • solidus  

      Jsem se zase tak namlsal, že nevím, jestli na toho Kellyse vydržím čekat do července, takže se ptám …

      dá se někde sehnat Sup XP 969 2021? :))) Jo, je to trošku cenově výš, ale ono stejně nikde nic není …

      0 0
      • LM  

        Jsem ti říkal ať kolo prodáváš teprve poté, co už budeš mít nové :-)

        0 0
        • solidus  

          Já už ho neměl rád a navíc bych jinak pořád „jo, ne, jo, ne, proč nový, když mám tohle“, atd. :)

          0 0
        • solidus  

          Tak mi asi úplně houklo a nechce se mi čekat do července. Budget je řekněme 35–65tis Kč, HT není úplně priorita, ale asi to tak dopadne. Kola nejsou, no super. SUP jsem vnímal jako super značku, ale tady vůči ní panuje docela skepse, to dost koukám. U těch levnějších HT je bohužel „jen“ Recon silver (Kellys v té ceně Gold), u těch dražších SID, sazení XT/SLX, asi dobrý ráfky celkem, kolo se mi líbí … nikde nic není jinak. Ale to všichni víte líp než já :)

          0 0
          • esmo  

            Tak a máš to! Seš bez kola! :D

            Kup si SUPa, jezdí na něm spousty lidí, kola to rozhodně nejsou špatný. Hlavně aby se líbilo tobě.

            0 0
          • Edwin  

            Co zkusit nějakýho Gianta? Mohl by být dostupný a ceny maj taky relativně rozumný.

            0 0
    • solidus  

      Nechci zakládat nové téma „co je kde dostupné“ a možná se z neznalosti upínám jen na to, čemu ve výbavě rozumím.

      Do toho bych se potřeboval zorientovat víc v RS vidlích. Snažím se něco načíst, ale nejsem si jistý, jestli je posloupnost fakt Judy<Recon<Reba, protože dražší kola maj někdy horší vidli. Do toho silver/gold, kdy silver je pružina+vzduch, takže např, Recon Silver je reálně horší než Judy Gold? SUP 979 je pak na SIDu, což je ještě víc než Reba a tak bych mu odpustil, že je „jen“ na SLX.

      Chápu, že je to hrozně zjednodušený pohled a zas se posouváme mimo téma.

      0 0
      • esmo  

        REBA a SID jsou víceméně stejné vidle, funkčně. Váhou vyhrává SID, kterej už je závodní náčinní.

        Výraznější rozdíl v tlumení poznáš až u SID Ultimate. REBY se neboj, mám ji teď taky na novým kole a byl jsem z ní příjemně překvapenej.

        K Judy/Recon ti bohužel nic nepovím.

        0 0
        • solidus  

          Reby bych se rozhodně nebál. Ale v mé rozpočtu se objevují jen Recony (Gate 70 má GOLD), SUP 939 má Recon (ale Silver!), Chisel (významně dražší než dvě uvedená kola) má „jen“ Judy (Gold). Pak jsem nic zajímavýho už nenašel, až SUP XP 979, který je na SIDu a celý to osazení vypadá celkem dost rozumně. Objevují se tu problémy se špatně řešeným vnitřním vedením lanek, které bouchá. To by mi sralo u tak drahého kola, snad to u 2021 vyřešili. XP 969 je asi k nesehnání a má „jen“ o něco horší brzdy a poměr cena/výkon je asi lepší. Každopádně už to jsou HT v ceně FS.

          0 0
          • esmo  

            Šel bych do Chisela, nehledě na vidli … :D

            Líbí se mi a to kolo bude na živo bude o parník jinde než SUP.

            0 0
            • solidus  

              Můžeš to rozvést? Tohle je totiž přesně ten bod, kam už moje znalosti vůbec nesahají a není mi jasné, jak kolo s horším osazením než kola významně levnější, může být lepší než dokonce kola dražší s lepším osazením.

              0 0
              • esmo  

                O parník jinde vzhledově :D

                Z toho Spešlu bude znát, že je to výrazně dražší kolo. To je jak když si postavíš vedle sebe Mercedes a Wolksvagena.

                Pokud ti jde jenom o poměr cena/výkon, tak je samozřejmě Spešl nesmysl. Ale jinak to kolo žádné hluché místo nemá.

                0 0
                • solidus  

                  ok, díky za tvůj čas, jdu dál přemýšlet :)

                  0 0
                • TK75  

                  Právě že výkon ten rám určitě mít bude..a o to jde především:-)

                  0 0
                  • esmo  

                    Ano ano to máš recht. Ale to je výkon kterej asi nezměříš…nevěděl jsem, jak prostě laicky vysvětlitl, že ten rám je lepší :D

                    0 0
              • Mr.Duck  

                Kvalitní rám je hodně znát na jízdním projevu, hodně lidí to rádo ignoruje při výběru kola. A ačkoliv Specialized značka má svoje mouchy a mnoho „odpůrců“, kola dělají super. Nemůžu ale srovnávat se Supem.

                Je spousta věcí co bych si na kole nikdy nevšiml kdyby mi jich rukou neprošly stovky, ale na většině kol zákazníků po servisu zkouším na parkovišti všemožné prostocviky abych našel jestli někde něco mlátí skřípe nebo cokoliv, a třeba při jízdě po zadním hodně kol padá na jednu stranu, u Spec jsem to snad ještě neviděl. Jsou to drobnosti, a na vlastním kole si toho těžko všimneš pokud není hodně křivé a zvykneš si na to, co se snažím říct je že několik takových drobností dohromady má vliv na pocit z jízdy. Nemyslím že jde o moc víc než ten pocit, jen prostě u většiny kol ho necítím, ale u většiny Specialized jsem si toho všiml.

                Neříkám že bych se tím řídil nějak moc, nebo že to má větší vliv než lepší vidlice, jen je to něco co hodně lidí opomíjí a na netu si to nevyčteš protože jak popsat něco co je hlavně o pocitu :)

                0 0
                • TK75  

                  Přesně, proto mi doma stojí krásnej ocelák od Ritcheyho a jezdím místo toho se Spešlem z duralu a to jen kvůli tomu pocitu z toho jak to kolo jede, jak se chová (v zatáčkách např)

                  Jinak taky nejdu po značce a věřím že všude člověk najde povedený model.Ale hledej ho…:-)

                  0 0
                • McBlacky  

                  no jasně, ale ty kola stojej nesmysl. Reálně třeba vic jak 2× tolik co konkurence.

                  0 0
                  • TK75  

                    Ano cena je hrozná a končí to tak, že v nějakém rozumném cenovém levelu kupuješ nakonec jen ten rám.Sám si ho pak musíš osadit.Epic nebo chisel atd

                    0 0
                    • McBlacky  

                      smysl dává koupit si v každý řadě jen 2–3 nejdražší modely. Zbytek je jak píšeš. Levnější značky a zvlášť direct to consumer modely jsou osazení úplně jinde.

                      0 0
                • Gaper  

                  Otázka kolik lidí je na takovém levelu, aby to poznala. Nebavim se o žádný random Čajně, spíš třeba ten Spešl vs Sup…

                  Jako já bych šel cestou koupit např. Epica HT základní model, očesat a postavit na tom co mám + par věcí. Jenže kolik lidí tohle chce dělat… Cenově záleží co máš doma a se zárukou to bude asi taky na hovno.

                  0 0
            • mirorek2  

              Hlína HT na judy a bez teleskopu za padesát pět BUHEHE

              0 0
              • MartyM  

                No jo, ale ma velke S co jede v podstate samo diky ramu a hlavne skladem!

                0 0
        • jonti  

          S tim Sidem a Rebou nemas pravdu, Reba ma Motion Control a i nejlevnejsi Sid ma Charger, ktery chodi lip.

          Reba je ale taky uz velmi dobra vidlice.

          0 0
          • esmo  

            Jo obyč Charger. Chodí líp o tolik, že to běžný uživatel na BF pozná? Ne. Znatelný rozdíl je až u Race Day.

            0 0
            • Mr.Duck  

              Nemůžu říct že jsem jezdil Sid, a u těchto minizdvihů ten rozdíl nebude takový ale uzavřená patrona (Charger) vs emulzní tlumení (MC) je nebe a dudy. Možná jsem mimo mísu, ale u větších vidlic (od pike nahoru) je rozdíl mezi MC a i tím nejstarším základním Charger propastný, zatímco mezi tím starým obyčejným charger a nejnovějším 2.1 skoro zanedbatelný.

              0 0
              • esmo  

                Měl jsem půjčenýho Supercalibera s klasickým SIDem Select, než jsem koupil svýho s Rebou. Ten rozdíl je tam opravdu malej – kola jsem nezkoušel head to head. Nevybíral bych proto XC kolo na základě toho, jestli má REBU nebo SIDa. A pokud bych měnil vidli, tak bych šel do Ultimate, za nižší nemá smysl měnit.

                Rozdíl v tlumení Yari/Lyrik byl propastnější, tak jak říkáš.

                0 0
              • jonti  

                U Sida je to stejne, ten rozdil je tam velmi velky. Nevim proc by mel byt lepsi ten RaceDay, ktery je jen mensi a lehci, funkce ale lepsi neni.

                Druhe tema ale s esmo souhlasim, Specialized je drahy, ale ty ramy proste jedou extremne dobre.

                0 0
              • McBlacky  

                MC je ok na nižší zdvihy, ale na vyšší to je díky kontrukci špatný. Nicméně chyba je i tom, že to párují se soloairem, když byl MC párovaný s dual airem, tak to bylo funkčně úplně jinde. Nedostek MC a sice propadání do zdvihu se totiž odladilo vyšší tlakem v pozitivce a nepatrně přefouknutou negativkou. Pak jsi získal na 100–120mm super chod

                0 0
                • mr.nikdo  

                  Blacky, jaky je rozdil mezi vyssim tlakem a prefouknutim?

                  0 0
                  • LM  

                    U SoloAiru už negativku nenafoukáš na větší tlak než má pozitivka.

                    0 0
                    • mr.nikdo  

                      Blacky psal: …do zdvihu se totiž odladilo vyšší tlakem v pozitivce a nepatrně přefouknutou negativkou…

                      Proto se jen pro jistotu ptam. Mne osobne to prijde, ze muzes prefouknout jen jedno. Zase vim, ze Blacky vi o cem mluvi, tak jen jestli se chapeme dobre.

                      SA jsem mel doma + nekolik na servis. DA mam doma 2. Ten SA je strasna vec.

                      0 0
                      • McBlacky  

                        myslím to tak, že u SA bys vozil v pozitivce řekněme 100psi na svoji váhu, abys využil optimálně-v rámci SA teda- chod na svůj styl.

                        u DA pak dáš 110 do pozitivky a 115(120) do negativky a ta vidle bude mít určitě lepší chod.

                        Citlivější ze začátku a pak se ti tolik nepropadne v půlce zdvihu, plus vyšší progrese na konci.

                        Tokenama pak doladit druhou půlku zdvihu a zejména závěr, podle progrese co chceš ke konci. To ale u 100mm je spíš kosmetika, ten zdvih je moc malej na takový ladění. Když dáš moc tokenů přijdeš o zdvih prakticky.

                        Rock shox si to ještě komplikuje kombinací s brainem u reby a sida na některých modelech a to už nastavit je teda dost složitý. Hlavně to nestačí jednou odladit a pak hýbat s brainem dle určení (jako stačí vzadu na epicu třeba). Tady musíš odladit i ten tlak, pokud to chceš mít víc "race´

                        0 0
                        • mr.nikdo  

                          Dik. Uz tomu rozumim, zdalo se mi divne, ze bys napsal umyslne vyse zminenou kravinu.

                          U toho DA to chce fakt pro 110+ mm…

                          Ale i na 100 to jde lehce poznat na nizsim zdvihu.

                          Btw znamy ma na SA problem. Vubec nereaguje na zacatku, ale k dorazu se dostane.

                          Idea vybndat token je spravna?

                          Dik.

                          0 0
                          • MéďaPusík  

                            V tomto případě právě přidat token(y) a snížit rozumně tlak. Na začátku bude citlivější, ke konci progresivnější.

                            0 0
                            • mr.nikdo  

                              Ok. Dik.

                              SA nedelam tak casto. Jak tady vidle bude, tak hodim oko, jestli a kolik ma tokenu.

                              0 0
                              • LM  

                                Pokud je možnost pro danou vidlici (a ještě ho nemá), tak můžeš ještě upgradovat tyčku a vzduchovej pístek na DebonAir (zvětší to negativku a tím i citlivost). Nebo Vorsprung Luftkappe pístek :-)

                                0 0
                          • McBlacky  

                            Jak uz je napsano, vic tokenu, nizsi tlak. Pikud to nepomuze, je to rozbity a nefunguje to jak ma-vzduch zistane jen v pozitivce.

                            0 0
          • Gwaihir  

            Recon má taky motion control, ne? Oproti rebe má ocelové nohy a cca 300g navíc? Recona mám a úplně nadsenej nejsu, ale lepší jak pružina, co jsem měl na meride před 20 lety.

            Ale recon se dá prodat z nového kola za 5k a za 15k koupit sida, ne?

            https://www.tsbohemia.cz/…d350369.html?…

            0 0
      • Slavik  

        Trochu to poupravím… :-)

        Judy<Recon<nic<nic<­nic<Reba<SID

        0 0
        • ToMášMarný  

          Tak to je ovšem mimo, bo třeba takovej recon gold je jen těžší reba.

          0 0
          • McBlacky  

            v reálu když máš v ruce testovací kola, tak to je pravda :) jde i o úpravu kluzáků a materiál těsnění atd. Recony maj vyšší pasivní odpory a ty vidle prostě chodí hůř.

            Podobně to vidíš u foxu, kashima uprava kluzáků má prostě lepší chod se stejnou patronou jako performance řada

            0 0
            • Hadato  

              Pokud se nepletu, tak Fox Performance řada má jinou patronu. Stejnou patronu má až Performance Elite a tam jsem ten rozdíl proti Kashimě nezaznamenl, ale moc Foxů jsem v ruce neměl.

              0 0
              • McBlacky  

                ne každý MY to takhle bylo, ale pointa je v tý patroně samozřejmě. I Factory s kashimou může mít ve stejný vidli různou patronu a to dle MY ale i v rámci jednoho MY. Dneska se v tom vyznat je slušný peklo.

                0 0
            • ToMášMarný  

              Fox analogii bych viděl spíš rhythm-performance. Ale ok, v reálu jsem měl v ruce testovací kola před dvěma lety..

              0 0
    • solidus  

      Jsem rád, že jsme tu dobře pokecali na různá témata, člověk se zas něco dozví, přece jenom jsem pořád laik a nováček. Nicméně bych se chtěl vrátit k původnímu vláknu, už to potřebuju nějak rozštípnout. Sice je to pro mě jen doplňkový sport a zábava a najedu ho*no proti vám, ale proč si nezajezdit. V zásadě mám jen několik řešení

      1. Kelly Gate 70 – pro mě ideální kolo, velmi dobrý osazení, značka je mi sympatická, výborná cena

      MINUS: dodání začátkem července = 2 a půl měsíce nejezdit (mám rezervaci)

      Protože není nic, co by v podobné i vyšší ceně bylo stejně dobře osazené a opravdu si nebudu kupovat kolo o 20tis dražší s horší vidlí, prostě bych si připadal jako debil, musím zákonitě výš. Takové kolo je na mě až moc dobré, jeho schopností nevyužiju, ale tak proč nemít něco lepšího.

      1. Takže to jsme na úrovní karbon, reba/sid, slx/xt, z dostupných v Lku např.
        • Orbea Alma M30 – všechno dobrý, naživo jsem neviděl, ale po netu jiskra nepřeskočila
      • Focus Raven 8.7 – asi jo, s tou vidlí nevím úplně, ale jako pěkný
      • Sup XP 979 – na obrázcích se mi fakt líbí. Vnímal jsem to jako top značku (jak říkám, laik) a překvapuje mě, jak ho tu spousta lidí negativně vnímá. Stačilo by 969, ale nejsou už.
      • – a jistě další, některá jsem nenašel, jiná vyřadil

      Tím se ale už dostávám zas do hladiny, kdy bych mohl mít XC fulla. A to už jdeme fakt do čísel, kdy to kolo pro mě prostě nemá smysl. Už ta výše uvedené kola jsou vhodná i pro závody a to moje 2× týdně 30km lehkým terénem fakt není.

      Např.

      • Sup XF 939 – krasný
      • Cube AMS 100 – krasný, ale už fakt drahý na to moje lesomrdání, ale fakt krásný

      Celý se to vlastně dá zúžit na „stojí mi 30tis za čekání na Kellys a ztrátu půlky sezony nebo ne?“

      0 0
      • solidus  

        Cube bych musel přežít sram …

        0 0
      • LM  

        To si musíš rozlousknout sám. „Pane Lorenc, vydržím to?“ :-)

        Přinejhorším si na to čekání můžeš koupit levnou silničku, jezdit na tom a pokud jsi u Decathlonu zaregistrován, tak bys měl mít možnost jim to do 90 dnů vrátit.

        A třeba zjistíš, že když na to dáš 35 mm pláště, tak ti to stačí.

        0 0
      • Tom-T45  

        A toho Kelyše bys měl v M nebo L? Jen že to Mko, které lze v tom odkazu rezervovat, je ještě menší než ten tvůj původní Giant.

        0 0
        • solidus  

          v Lku. Podle předpokladů by to mělo konečně pěkně sedět. Díky ovšem za upozornění.

          0 0
      • MatS  

        Vloni jsem byl v Bikero pro něco v prodejně a když jsem viděl ty Raveny, tak jsem se okamžitě zakoukal. Jen ta cena nějak poskočila :-(

        0 0
        • solidus  

          Povyskočený je všechno. To jediné jsem přijmul jako fakt, protože jinak by to skončilo tak, že bych nekoupil nic :)

          0 0
      • esmo  

        Koukáš občas na outlet Canyonu?

        Leckdy se tam nějaký vrácený zboží objeví. Ovšem je třeba reagovat okamžitě, do pár hodin je to vždy pryč.

        https://www.canyon.com/…ntain-bikes/

        0 0
      • Gwaihir  

        Já taky Sup vnímám spíš negativně, ale není to o značce, ale spíš o ceně. Když jsem si v roce 2019 kupoval kolo, tak SUP byl prostě drahý. Tak jsem si koupil Canyon a maximální spokojenost. Jenže od loňska je i canyon dražší a sup mi už tak drahý nepřijde. Ber, co se ti líbí.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.