Ahoj. Mam dotaz ohledne tras okolo Livigna na silnicni kolo. Podotykam, ze bych se rad co nejvic vyhybal rusnym cestam jako je hlavni smerem do Bormia na passo Eira apod. Nejakej sterk a sotolina by nevadily.. pokud to nebude 15km v kuse :) diky moc
Ahoj. Mam dotaz ohledne tras okolo Livigna na silnicni kolo. Podotykam, ze bych se rad co nejvic vyhybal rusnym cestam jako je hlavni smerem do Bormia na passo Eira apod. Nejakej sterk a sotolina by nevadily.. pokud to nebude 15km v kuse :) diky moc
Primo z Livinga moc sanci nemas. Z Livinga vedou jen dve cesty + tunel – pokud nepopojedes autem.
Zadna sotolina smysluplne vyuzitelna pro silnicni kolo tam neni (kilometr k jezeru a z5 nepocitam).
Mas jen dve moznosti:
Forcola – Bernina smer St. Moritz tam je provoz mirny,
https://www.strava.com/…s/5495268964
Na druhou stranu do Tirana taktez provoz o dost mensi nez Trepalle
https://www.strava.com/…s/5490355304
Nebo cyklobus za tunel a pres Stelvio z5 (strana ze S. Maria je skoro bez provozu)
https://www.strava.com/…s/5505827524
Vic moznosti pak je pokud se posunes do Bormia – Stelvio / Gavia / Mortirolo
Osobne bych premohl strach a Trepalle vyuzival, zas tak hrozne to neni a otviraja se vice moznosti a okruhu.
diky moc! ja jsem jen chtel vedet, jestli o neco neprichazim :) evidentne je to Bormio idealni poloha
jako jet se z Livigna podivat na Stelvio a pak jet tu mr*ku mezi autama zpatky z Bormia.. to bych se tam asi rovnou obesil..
Aut a motorek na Stelvio jezdí taky strašně moc. Ale je to pěkné. Jasně ty dva kopce mezi Livignem a Bormiem nejsou tak atraktivni.
Přes Foscagno bývá velmi silný provoz, ale zažili jsme to jednou skoro bez aut. Sám se tomu dodnes divím. Přitom bylo nádherně a bezvětří. Vyjížděli jsme ale z Isolaccie v 9 ráno, tak možná to bylo tím časem. A sjezd z Umbrailu/Stelvia do Bormia po páté odpoledne už taky bez aut. Další den na Stelvio masakr a cestou i regulérní zácpa u tunelů.
Livigno na silničku nic moc. Za tunelem nezajímavý kopec Pass dal Fuorn (Ofenpass), Forcola di Livigno taky vcelku o ničem, Eira a Foscagno jsou spíše automobilové kopce… Zajímavé výjezdy jsou až trošku dál od Livigna.
Rozumim.. No ja si trochu lamu hlavu proc tam profi tymy porad jezdej na soustredeni.. Chapu ze je to vysoko.. Ale prijde mi to tam celkem nebezpecny diky tomu provozu
Jezdí se tam jen kvůli nadmořské výšce. Stejně jako do podobně nezajímavého San Pellegrina.
Jezdi nejvic tak a zpet rovinku k tunelu, coz se da i za deste a pak na intervaly staci i kratky kopec, takze to toci na Forcole. Delsi svih pres Tirano.
Přesně.
Sleep high / train low ;)
Kdyz prsi, tak se kolem jezera da jezdit pod strechou sem a tam :))
Silnice v Livignu úplně v pohodě, tohle je sever a řidiči jsou tam obecně ohleduplní a cyklisté zde nejsou obtížný hmyz jako zde v Burešovo absurdistánu. Jet se dá passo Eira, passo Foscagno, pak dojet až do Isolaccie a dát si ještě nádherný výjezd v tkaničkách na Torri di Fraele a zpět. Další akce na passo Forcola a pak na Berninu, dolu do Pontresiny a zpět. A třetí možnost dojet kolem jezera k tunelu, pak cyklobusem (na kole se nesmí) a na Ofenpass (ne, není to nezajímavý kopec, právě naopak, je docela jedinečný, je tam přírodní národní park Granbunden a jedno z mála míst, kde rostou borovice), pak dolu na St. Marii a Umbrail pass a zpět. Ovšem víc se toho dá nejezdit z Bormia, to je výchozí nejlepší místo pro silniční cyklistiku vůbec.
Daji se jet i prusmyky Fluela, Albuela, Julier a Maloja. Jen je to delsi vylet a pokud to nema byt uplna smrt tak tyhle prusmyky jen tam a zpatky. Otocit to pres Davos uz je poctiva sichta.
To ano, Silvaplana je nádherné místo a pak se dá na Maloju nebo Julier, ale nezmiňoval jsem je, protože mi přijdou záživnější z druhé strany, ale vyjet je, sjet na druhou stranu a celé zpět už mi přijde z Livigna totální masakr. Fluela dobrej nápad, Albuelu jsem nejel, ale koukám na to, že by asi nebylo marný třeba popojet autem do Zernezu a dát okruh Fluela, Albuela přes Davos, jenže to zas člověk musí platit ten pitomej tunel.
Bez auta je to jede jako Engadin Rad marathon. Celkem vyzivna trasa ;) start v Zernez to ma a jedes smer LVN.
Však tuhle trať jsem myslel, jenže to znamená dojet tam autem, tj. platit znovu ten tunel co za něj chtějí nekřesťanské prachy.
můžeš přes Forcolu a Berninu autem třeba do La Punt, v údolí před Davosem je dlouhý tunel
jo, 7,45 Livigno :)
Albula jez těch tří (Fluela, Julier) jednoznačně nejzajímavější teda hlavně její severní strana. Atrakcí je mj. horská železnice, po které jezdí Ledovcový expres. Okruh přes Albulu a Julier má už ale cca 100 km. Po hlavní Engadinem nic moc – velký provoz a často tam silně fouká.
Engadinem je fakt, že směrem nahoru to je dobrý peklo. Dolů se to dá a většinou i fouká tím směrem (mi přijde)
S tím větrem a směrem větru mám stejné zkušenosti.
jj na Fraele jsem byl.. to jsem jel z Bormia a vzal to kolem Lago di Cancano
jj ty ostatni prusmyky na svycarsky strane jsou uz dost daleko na zokruhovani
Na silničce kolem Cancana??? Asfaltka přece končí u toho penzionu ještě nad Cancanem.
jj asfalt skoncil.. ale trochu sterku silnicka snese :)
Ofenpass mi nikdy nepřišel špatný. Není to sice ta pravá horská silnice, ale jsou tam krásná údolí z obou stran, ten borový les, projíždí se okrajem Swiss NP a sjezd (hlavně horní část) na St. Marii je parádní. Torri jsou taky super. Dokonce jsem objevil i propojku přímo do Isolaccie.
jj, z Torri se dá dole vymotat na několik způsobů, mně se nejvíc líbí ten co vede skoro až do Premadia a pak kousek dál na Bormio v té zatáčce slézt k potoku a vyjít do přírodních lázní pod Bagni Vecchi, jak se tam říká „u potrubí“… a teda Bagni Vechci, i když dost drahý, taky stojej za to!
A ještě se dá v horní části tkaniček Torri odbočit na úzkou asfaltku, která tě dovede až pod Foscagno do poslední zatáčky serpentin a tam když projedeš kolmo tak je hned další podobná asfaltka, která vede do 2300 mnm pod Rifugio.
Jestli myslis do Arnogy tak to museli vyasfaltovat od lonska, tombyla vzdycky sotka
Máš na mysli cestu,co je na mapě? Já myslel, že je to prašná/šotolinová cesta. Ona ale k Torri byla dřív taky jen prašná silnice. Už jsem to kdysi psal, ale tenkrát jsem to na silničním kole vzal do Livigna přes Alpisellu.
Aslaft je kousek smer paso Viola z Agnogy, kam az presne nevim. Jel jsem to jednou, normalne jezdim Eira-Vallacia-Viola-Saoseo-Campo-Forcola. Na bajku samozrejme.
Asfalt je jen toto https://en.mapy.cz/s/cozoturase
Po rifugio to stejně nebylo nějak zvlášť zajímavé, spíše taková nudná nekonečná cesta po úbočí. Takže i kdyby ji vyasfaltovali, silničářským hitem se určitě nestane :-).
REINKARNACE:
Ještě tak před hodinou jsem to netušil… Ale bohužel musíme na otočku do Milána na ITMA veletrh :-/… A když už pojedeme, řekli jsme si s mojí drahou polovičkou že dáme do toho poloprázdného auta do kufru bajky. Napadlo nás Livigno a spíš teda přebrousit Motolino, páč se mi moc líbí videa trailů, co se noří dozadu do údolí. Je to dobrý nápad, špatný nápad nebo jaký je to nápad? :-)
A nebo teda: nemá někdo nějaký ale úplně jiný nápad? :-)
Chceme se v kvetnu podivat do Livigna, potazmo na Stelvio na Giro. Nevite, jak to tam v te dobe kolem 20. kvetna byva s moznostmi jezdeni v terenu? Lanovky budou zavrene, takze pocitam i trate v BP, ale mimo netusim. Dikec.
PS: Max tezsi XC teren, co se sjezdu tyce. Uroven cerne v Trutnove je ok.
Záleží, jak je dlouhá zima. I v půlce června jsem zažil, že se žádný mtb pass z Livigna nedal projet kvůli sněhu. Carosello může otvírat třeba až třetí týden červnový, Motolino velmi obdobně. Jedno jaro bylo více sněhu na Motolinu další rok na Carosellu. Těžko predikovat..
To tak nejak tusim. Dik. Spis jsem myslel, jestli v pripade priznivych podminek, ale zavrenych BP, tam bude kde jezdit.
Před 14 dny bylo nahoře na Motolinu skoro 3 metry přírodního sněhu. Jestli to stihne odtát, kdo ví. Ale už jsem tam v květnu také byl a bylo to super. Jen byla tehdy mírná zima a málo sněhu.
Teď bude týden fest sněžit, už to začlo.
A jak to tam tehdy vypadalo? Daly se jezdit i traily v BP?
Jezdili jsme jen traily. Alpisela a další terénní průsmyky bez problémů průjezdné a zcela bez sněhu.
Přesně něco podobného na máme taky v plánu ale nevíme jestli vzít Mtb kola nebo silničky.chceme být neděle až pondělí v Livignu a v úterý přejet do Santa Cristina .
Ja si chci vzit oboji, ale tata ma jen mtb, takze pro nej leda pujcit, o cemz teda aspon na nejaky den taky uvazuju.