Liteville - klub majitelů (vol. LIII)

2233 nepřečtených
  • mpIII

    Na Listerovu žádost zakládám své premiérové LV vlákno a hned se musím pochlubit několika novinkami… :0)

    1. Vyměnil jsem ventilky – teď jsou černé a vypadá to skvěle :0)
    2. Sada XTR/XT/GX/GX 11spd uvolnila místo socka Eagle sadě – X01/X01/GX/GX s šišatým převodníkem… Dojmy jsou následující: Jsem nadšený, montáž i pro technického antitalenta jako jsem já je jednoduchá, oproti Shimanu je to fakt pěkně vymyšlený (vedení lanka přehazovačkou například) a chodí to skvěle – rychle, lehce, tiše. Zatím naprostá spokojenost a Shimano se může jít zahrabat. Jen jsem možná měl vzít větší převodník…
    3. Konečně jsem prozřel a zbavil se Nobby Niců… Na radu Míry jsem vzal kombo DHF 3C + Tomahawk 3C. Jede to líp než NN a drží to neskutečně. Konečně mám pocit sucha a jistoty :-D… Na léto je v záloze Minion SS.
    4. Měl jsem tlumič v servisu a chlapcům se nejspíš podařilo otočit ovládání platformy… Kde dřív byl propedal 3 je teď 0 a kde byla 0 je teď 3… Je to vůbec možné? :0)
    5. Trošku to ztěžklo – aktuálně 13,06… No co.. :0)
    • mastihuba  

      kombo DHF 3C + Tomahawk 3C. Jede to líp než NN

      mira ma dycky pravdu :-)

    • Lister  

      Hezké to máš.

      Přeju ti větší výdrž přehazovačky než u mně – cca 200 km a byla KO – střídá ji X01.

      Přehodit ovládací packu je jednoduché to se stane hned.

      Jinak díky za vlákno. To předchozí už bylo peklo.

      A mám dotaz. Dají se postavit srovnatelná kola jako DT XM1200 za podobně nebo lepší peníze?

      Srovnatelná pokud jde o váhu, tuhost a šíří ráfku. Nebo je to nesmysl a ta DT jsou TOP kola co se budou dorovnávat jen těžko? Asi ten dotaz zní blbě, ale poslední dobou se moc neorientuju.

      Už si musím konečně koupit něco nového a tak zvažuju možnosti.

      • mpIII  

        Díky, snad vydrží.

        XM1200 jsou krásná kola, ale cenovka je dost odstrašující. Nevyšlo by podobně kvalitně a levněji zaplést něco od Nextie na 240tkách?

        • Lister  

          No ono je to takhle.

          Mám teď pár variant a dvě z nich jsou tyhle.

          Top seriovka, kde jsou právě tahle kola – XMC 1200. Ale bohužel i tam bych musel pár komponentů vyměnit. Něco jsou drobnosti – jako třeba rodla nebo pláště. Ale něco už je horší – musel bych dát kratší kliky a to už je horší, protože jsou tam karbonové X01 – takže velká ztráta při prodeji a drahá náhrada něčím jiným. Navíc kolo není v barevné kombinaci, která by se mi úplně líbila (ale barva ani značka nejezdí).

          Nebo stavba na hliníku – já jsem neandrtálec a hlínu mám raději. Navíc hezčí, v oblíbené barvě (barva a značka samozřejmě jezdí :-D ). nemusím řešit výměnu komponentů, protože si tam dám, co budu chtít.

          Ale chtěl bych tam právě dorovnat ta kola – jen se trochu obávám, že aby to mělo podobné vlastnosti a váhu, tak se cenovkou dostanu někam ke 30tis za pár a to už se ty XM1200 dají sehnat skoro taky.

          • wilda81  

            S koly je to jak píšeš. Nechal jsem k xmc1200 zapletat druhá v lokálním krámu. S 350cl, plochými pillar dráty, i30 ráfkem, páskou a ventilky jsem na 1535g a cenovce lehce nad dvacet.

            Každopádně pořízení dvanactistovek beru jako jednu z nejlepších investicí do kola.

            • mpIII  

              Je fakt, že za tuhle cenu (669 EUR) by se těžko odolávalo, ještě že nemůžu mít centerlock. :0)

              https://bikemarkt.mtb-news.de/…gr-27-5-650b

              EDIT: sakra, je k nim adaptér… :0(

              • Lister  

                Tohle je naštěstí něco úplně jiného než budu potřebovat – komplet boost a asi jsem měl i napsat že jde o variantu i30 – tedy s vnitřní šířkou 30mm – jak jsem napsal jsem mimo a ani nechci všechno se nabízí.

              • logoman  

                To je dobra cena, ze by jeste reing nepatril do staryho zeleza a zaslouzil si upgrade? :-D

            • Lister  

              No ja u tvého kola koukám na tu váhu a nějak mi to hlava nebere. To je fakt totální peklo.

              Jak jsem teď zkoumal trh, tak jsme si všiml, že kola většinou docela dost přibrala, přitom komponenty často velmi lehké. Pak mi cvaklo, že za to z velké části můžou hodně pláště – dávno pryč jsou doby ce so dávaly 500gr šlupky. Ted jsou to poctivé kilové guma a to pak hned naskáče. A taky výrobci se už asi neženou za co nejnižší váhou, raději odolnost, tuhost a ať to celkově něco vydrží.

              • wilda81  

                Mám aktuálně nahozené kombo DHF/Rekon 2,6" a na svůj objem jsou překvapivě lehké:

                Maxxis Minion DHF 27.5X2.60 3C 915g

                Maxxis Rekon 27.5X2.60 3C 755g

                Měl bych mít všechno kromě brzd zváženo, tak můžu poslat ať se můžeš případně inspirovat co (ne)brat.

                • Lister  

                  V pohodě. Já už to tak nehrotím. Gumy budou moje preferované DHF/DHR v šíři 2.5/2.4WT – asi dám radši ty WT než ty 2.6.

                  Teď mám 2,3 na 28mm ráfku a docela mne to kombo nadchlo – sice je to hraniční pro ten plášť, WT verze by byla lepší, ale ta se na 26 hůř snáší a navíc už do toho nechci investovat – doma se mi ještě jedna sada válí.

                  Aktuálně ani nevím kolik moje kolo váží, je to tak kolem 13, když nové nebude mít 14 kg, tak si toho ani nevšimnu.

                • krabica  

                  Zajímavé moje DHF 2.5 WT 3c váží 953g, že by maxx grip směs byla těžší?

      • Lister  

        A nemá náhodou někdo Reverba B1 150mm?

        Jestli byste mi nemohli změřit minimální délku zasunutí – od spodní hrany matice po střed ližin – udělejte to prosím tak aby to bylo míň než 220mm :-)

        • mastihuba  

          takhle? :-)

          • Lister  

            No tak to koukám že jsem v háji. Přitom podle měření mojeho 125mm by to vycházet mělo ale asi je těch změn víc než jen navýšení zdvihu o 25mm.

            • mastihuba  

              to je rok 2013, ale nevim jestli jsou u novejsich ročníku nejake zasadni změny v rozměrech. sedlovka je v mojem L mk11 nadoraz k objimce s těsněním. je to k lyzinam rovnych 22cm, když bys pouzil jinou objimku dostanes se o centak níž.

      • Lister  

        Lidí mohl bych se ktnomu ještě vrátit.

        Dají se teda poskládat (a z čeho) za nějakou rozumnou cenu karbec kola s 30mm rafkem a váhou kolem 1600–1700gr?

        • scret  

          Nextie apod. rafky a k tomu draty a naby dle vysledne ceny…

          • Lister  

            No ji ale kdo to má počítat když jsou tu lidi co to už stavěli a ví :-D

            Dejme tomu do 25 tis jestli to vůbec půjde srazit váhově tak dolů aby to i něco vydrželo.

            • scret  

              pokud vim, tak rafky cca 7litru/ks a zbytek si uz dopocitas:))

              Myslim, ze i 240ky se do toho vejdou…

            • krabica  

              Nextie cca 9000 Kč, výplet CXray cca 5000 Kč, náby DT350 cca 5000 Kč. Váha cca 1700g s 27,5 29mm vnitřek.

              • kubad  

                Jo tak nějak kolem 20 v pohodě

                Na fotce 29"

                Vnitřní šířka 29mm

              • Lister  

                Díky. A co máš za ráfky přesně?

                Tak nějak si říkám jestli mi nebude stačit 28 drátu a pokud jde o náby tak když už tak už… možná bych chtěl 240.

                • krabica  

                  NXT27AM35 a 32 drátů, přece jenom mám přes kilo v plné zbroji.

                  • Lister  

                    Diky. Dívám se ze ty uz nejsou.

                    Ale nabidka není tak složitá – NXT27XM35 nebo NXT27RM36 – podle ceny a naroku na váhu.

        • kubad  

          Ano

      • logoman  

        I kdyz to je ten sirsi model, tak snad budou i ty starsi stejne odolny.

        https://www.pinkbike.com/…-review.html

        „DT Swiss' Carbon Wheels: The XMC-1200 Spline wheels sport a 30mm internal width that makes sense for a bike like the Rallon, but their low weight wouldn't be out of line on a trail bike. I don't have much to say about them besides the fact that nothing went wrong; the 240 hubs at the center of them are my favorite, they're still perfectly straight, and they haven't required any additional tension. This, despite the fact that I ended up (slowly) riding them down the Whistler Bike Park with a flat rear tire on two occasions. I guess I shoulda put my seat bag on the Rallon while I was in the park, eh?“

        Zatim jsem z tech kol nadseny :-)

        Orbea vypada dost fesne, nevadila by mi :-) Navic se zda, ze to je dost univerzal.

    • mpIII  

      Zajímavá novinka od Formuly: http://dolekop.com/…ny-do-vidlic

      Mnohem zajímavější ale je, že molitanový váleček používá Milan místo tokenů taky. A nestojí to 30 EUR. :0)

      • Pedro404  

        Molitanovej asi ne, ne?

        Ta jejich pičovinka se při zvýšení tlaku smrskne, to asi moc materiálů nedělá.

        • mpIII  

          Vypadá to jako hrubší molitan. Token se nesmrskne, ale molitan by mohl, ne?

          • Atilla  

            To je origo od SR

            • mpIII  

              Nevím. SR dřív dával elastomer http://dolekop.com/…ur-auron-rc2 nebo nově tokeny. To, co tam mám já nevypadá jako standardní řešení a že to není standard psal i Milan.

              • Pedro404  

                Jestli ten žlutej elastomer sedí ve víčku, tak pokud by se choval jak ten neopos, tak se při prvnim stlačení smrskne a z víčka vypadne.

                • mpIII  

                  Tohle ale já ve vidlici nemám… Atilla psal, že molitan ve vzduchové komoře je standard SR. To jsem tímto rozporoval. Mám volně v komoře váleček z černého porovitého materiálu…

                  • Pedro404  

                    Ajo, sem se v tom ztratil:)

                    Každopádně sem si skoro jistej, že bych rozdíl mezi tim neoposem a tokenem stejnýho objemu nepoznal.

          • Pedro404  

            Já nevim, příde mi, že aby to ten materiál dělal, tak musí mít uzavřený komory a mezi nima pevný stěny, který se neprotrhnou, ale zároveň sou dostatečně elastický. Molitan ve mě důvěru ohledně pevnosti nevzbuzuje.

            EDIT Podle těch detailních fotek to navíc vypadá jako jednolitej materiál bez větších komor.

            • mpIII  

              Možná máš pravdu, nechci se hádat. Jen mi to udělátko od Formuly připomnělo záhadný prvek v mém Auronu. :0)

    • alinceb  

      Dneska jsme se sjeli celej gang…:)

      • wilda81  

        Dneska jsme se sjeli celej gang…

        • alinceb  

          Čekal jsem to, ale asi ne tak rychle…:D

          • wilda81  

            Tak máte tam teď veselo, ne? :)))

            https://www.irozhlas.cz/…04282300_ako

            • TJK  

              strasny… mam je par km za barakem prez pole a les… takze to je jak kdyby mi hrali vedle baraku… nechci bejt zaujatej ale sou to sfetovany curaci :-D

              • wilda81  

                :D Tam zajdi. A pak rovnou ve středu ráno do práce :))

              • Bafoon  

                hromadě repráků se říká podium?

                antikofliktní tým – boží :-D

              • Atilla  

                Houvno tomu rozumíš:)

              • mastihuba  

                todle by měli řešit policajti jako opakovany ruseni nočního klidu. to že si je nějakej curak pustil na louku a dovolil jim to vůbec nic neznamená a jako majitel je za to zodpovědný.

                • Atilla  

                  Jednou za rok trochu rámusu a všichni prskají. To můžeme zrušit závody motorek ve městě protože to jsou 3 dny kraválu. Zakázat hokej- ze stadionu to je slyšet až k nám na kopec, vlaky taky jezdí i v noci.....

                  • mastihuba  

                    motorky jezdí tři dny v kuse i v noci? hokej se hraje cca 3h, AC/DC v Letňanech končilo před 22h. ono v tomhle případě už je to trochu pres čáru. a věř že jsem první, kdo se zastává venkovnich kulturních akcí. Některé případy jdou za hranu a todle je jedna z nich.

                    • Lucase  

                      Každoročně to je nedaleko naši chalupy. Hluk se dá ještě přežít, ale ty vymaštěný hlavy akorát ukradnou a poserou vše, co je v okolí 10km.

                    • Atilla  

                      Motorky jezdí od rána do večera a co mám pak dělat když přijdu z noční?

                      V tom případě bys musel zakázat všechny fesťáky a hlavně ty na kterých hraje Kabát, protože ty fakt nesnáším......

                  • mastihuba  

                    a vlaky do toho netahej, ty mají samostatné limity a s venkovní hudební produkcí nikterak nesouvisí :-)

                • wilda81  

                  Nejsou za rušení odpovědní organizátoři? Majitel je tam jen pustil, ne? Ve výsledku je důležité jenom to, jestli je to povolené od obce…

                  • mastihuba  

                    o nějakou pokutu, kterou případně dají policajti uz se majitel pozemku s organizátory nejak podělí. Pochybuju že si někdo delal hlavu s oslovenim obcí. v zákoně je dost vágně definovaný, ze bys měl kulturní a veřejné akce pořádat na místě k tomu určenému. Tomuto louka jistě nevyhovuje, byť tam někdo přiveze 20 – 30 latrín.

                    • TJK  

                      tak o tom se vedelo, nikdo to nepovolil a stejne se deje a nikdo zakrocit nechce… ocividne dalsi pripad kdy dodrzovani zakona nebo narizeny musi jen nekdo a nekdo ne… viz treba pan Kendik na jehoz pozemku ta akce je

                      • wilda81  

                        Ted uz to dava perfektni smysl. „Společnost Alexandr Kendik JUNIOR se orientuje na oblast pekařství, cukrářství a lahůdkářkou výrobu.“

                        • Teď bych si dal přece jenom něco k pití, jestli by něco bylo?
                        • No, máme tady výborný koláčky.

                        :))

                      • mastihuba  

                        jasně Halík. myslete politicky. když se zasáhne proti smazkam, tak to rozmaznou média a preference budou kurva co? nižší, kurva nižší :-)

              • Janouch  

                a ty tam nekoho znas ze jsi je tak odsoudil ??

            • scret  

              nikdy jsem nepochopil, a to jsem jednu cast zivota techno apod. poslouchal, proc ty hovada jedou do prirody a delaj tam kraval a soucasne si vyhulujou plice vsim moznym… Proc do hajzlu nezalezou do nejaky stary fabriky?? Jako aby byli na cerstvym vzduchu nebo co? dementi..

              • Atilla  

                Není to tím, že jsou fabriky ve městě ?…

                • scret  

                  a?

                  • Atilla  

                    Když tady všichni brečí, jak je to obtěžuje za městem, tak teda nevím co by říkali na to mít to u baráku.

                    • scret  

                      cece a ja si doted myslel, ze snad jenom v Usti mame fabriku skoro v centru:)

                      Je mi jasny, ze trollis, ale v ty fabrice se to tolik nerozleha, resp. ne tak, jako v prirode.. je to urcitej uzavrenej prostor, nepotrebovali tolik beden, aby z toho ohluchli:) win-win situace:))))

                      • Atilla  

                        Dovolím si tvrdit, že basy se lépe nesou ve městě než v lese…

                      • jIrI___  

                        Takřka v centru Ostravy je Oblast Dolní Vítkovice, kde se bohužel pořádají různé koncerty a několikadenní fesťáky. Bydlím od ní poměrně daleko a zejména v létě, kdy je kace snad každý víkend, to bývá solidní peklo. Ale aspoň člověku přes zavřená okna nenalétají do bytu komáři.

                    • mastihuba  

                      apropo podle doporučené metodiky, by se měly veřejné akce povolovat na základě nějakejch pravidel. do 60dB je to tedy vcelku přijatelné což je vcelku dost. Vždy je tam otázka opakovatelnosti… pokud to někdo provozuje na koupališti 3× do týdne od jara do podzimu, tak je to mimo mísu. Jednou dvakrát za rok se dá zavřít oko…

              • Lister  

                Kam by v hale chodily kakat čůrat a blikat?

              • wilda81  

                Chodíš v létě na pivo na „zahrádky“ nebo do továren? ;-)

                Ruku na srdce, já třeba v mládí neřešil kde se zliju. Sklep, louka, střelnice, park, střecha baráku … hlavně že se motám. Myslím, že to mají podobně a většina z toho časem vyroste…

                • scret  

                  tak asi vsichni tusime, ze nejde o to pivo:) Kdyby chteli jit na pivko, jdou do hospody… A celkem by mi bylo u zadele, kdyby prijelil na louku a tam se vozrali:)) Jde mi o tu hlasitou hudbu…

        • Lucase  

          :D

      • scret  

        hele a nema to kolo u skaly uz fakt prehnanou geo?:)))))))))

      • Atilla  

        Co zítra Rokytnice?

      • logoman  

        Kdyz tak na to koukam tak jsem si asi uvedomil, ze se mi nelibi kombinace RAW a kashimy (cerny s kashimou je fajn). Kola s cernou vidli se mi libi vic.

    • Lister  

      Lidi Easton přestal dělat MTB komponenty? Na stránkách samá silnice, v e-shopech skoro rozebráno.

      Když už mi konečně něco sedí tak to zase zruší.

      • mpIII  

        Nespojil se Easton s Race Face?

        • Lister  

          Nemám páru.

          Hledal jsem nějaká široká skororovná rodla a zjistil jsme, že na stránkách Eastonu jsou jen silniční věci. A to mne docela zklamalo, protože po dlouhé době jsme našel rodla, která mi tvarem seděla a teď zase budu muset laborovat. Obecně mám rád trošku větší zahnutí k jezdci. Zkoušel jsme RF a i když jsem využil obě zahnutí (dozadu i nahoru) tak, že jsem je nastavil co nejvíc naplocho, aby to zahnutí směrem dozadu bylo co největší, tak to bylo málo.

          Eastony jsem mohl mít pohodlně nastavené a přitom byly i konce řidítek lehce nahoru, což mi tak akorát vyhovuje.

          No tak budu muset hledat dál, potřebuju něco kolem 740mm s maximálním zdvihem 10mm.

          • Lucase  

            Syntace?

            • Lister  

              To nebude na LV, takže to naštěstí nemám povinně :-D

            • scret  

              skoro bych rekl, ze Syntace mu vyhovovat nebude, pokud mu sedel Easton…

              POkud vim, tak Syntace jsou maj jiny zahnuti…

              • Lister  

                Tak ono zvyknout se dá na všechno a navíc často je to jen otázka lehce změnit otočení nebo to přiměřeně zkrátit. Ale i tak mne to sere, páč to byla oblíbená firma.

                Když nastavují rodla tak je jen lehce utahnu a na kolo Sednu projedu se po zahradě a opatrně s nima otáčím až mi přesně sedí do ruky. Pak zafixují.

                Ale ty RF byly moc rovné navíc i moc široké.

    • Bafoon  

      Pořád samy auta.....trošku te staré klasiky že jo :-) včera doskladano po zimní rozborce a servisu

      • Lister  

        Sice tomu hovno rozumím ale líbí se mi.

        Jinak máš poklonu za ten zimní servis. Já nebyl schopný rozebrat ani kolo a že by to už potřebovalo.

        • goofy  

          Tak s tím kolem to mám stejně…

        • Bafoon  

          Yamaha XTZ 660 Ténéré rv. 96 ale s motorkama je to u mě divoký jak u Tjk bajky, tahle je druhá během roku a nájezd do tis za rok :)

          Jsi měnil pohon – to je vlastně taky servis ne :)

          PS: moje gx EAGLE reklamace zamítnuta i podruhe, prý mám někde špatně koncovky nebo starý bovden

          • Lister  

            No ono by toho bylo potřeba mnohem více.

            Ložiska na rámu původní. Začalo lupat hlavko. Reverb jede už 5. sezónu bez jediného servisu – na jaře začal lehce zajíždět. U vidlice utíká olej přes ventilek. Tlumič už měl letět na servis dávno protože jde těžce přepínat tlumení – aspoň mě to donutilo nepřepínat.

            Pokud jde o servis kola jsem naprosto otřesnej. Asi se podvědomě snažím všechno odrovnat aby byl důvod koupit fungovku :-D

            A že by to bylo potřeba protože vždycky když teď presednu z něčeho nového na tu svou herku tak si uvedomuju jak zbytečně vysoko nad koly sedím a jak moc bych potřeboval o cca 2cm delší kolo. Jel jsem i na kole s 5cm delší trubkou a hodně se mi to líbilo.

            S tím Eaglem jsem četl a tak mě mrzí.

            Já už jsem psal že u mě to prošlo a bude nová hazka -X01

            • TJK  

              2 cm sou malo… imho potrebujes zjistit ze chces +10cm ;)

              • alinceb  

                :D Lister prostě potřebuje zajet do Prahy a půjčit si od Dana jeho G13 v M na karbonových kolech…:)

                • Lister  

                  Chcete rict ze jste se všichni zvrhli k Nikolajovi?

                  Copak Břeclav má nového výhradního dodavatele?

                  • kubad  

                    jsou to blázni :D

                    a pak už dává spojení Liteville – levné smysl :D

                    • Lister  

                      A já že su snob :-D

                      Koupim si čínský bakelit a můžu spokojeně vystoupit z klubu.

                  • scret  

                    to jenom Lbc klika:)

                  • deekay  

                    Tak liteville aspoň je špička v ALU rámech co do hmotnosti vs tuhosti. Kdo nechce carbon, tak moc jiných možností nemel. Nicolai je čistě masirka :) tam u se hraje víceméně jen na vzhled těch frézovaných části a krásné provedených sváru. Vyjma geo kterou jim udělal porter a ktera je zase teď FOTM (Protože Cesare Rojo uz je zase o krok napřed) to nema nic extra. ProsteNicolai je trochu jako ocelové bajky. Nedává to vůbec logicky smysl. Ale pokud to chceš tak si to prostě koupíš. To je ta krása když máš prachy :-P

                    • Lister  

                      Cyklistická krize zažehnána?

                      Já to mám naopak. Kdyz už ty prachy mám je je mi jich líto. Když nebyly tak se to prostě nějak muselo udělat…

                      • deekay  

                        Cyklistickou krizi jsem zažehnal tím, že jsem prodal kolo za 120k na kterém mě bavilo jet 20% části z vyjížďky a koupil kolo za 30k na kterém mě baví jet vyjížďka celá protože to není voser ani po asfaltu. Lesní cestičky co nemají sklon sjezdovky jsou najednou zábava a kořenité a kamenité pasáže kterých si na enduru člověk ani nevšimne jsou někdy výzva.

                        Navic se hodně věcí změnilo. Když jsem před pár roky s položenou 301 dorazil tady u nás pod kopec ke stánku s pivem, byl jsem tam s podobným kolem sám. Maximálně tam byl sem tam nějaký pankáč na free Ride bajku a zbytek obyč turisti silničky apod.

                        Dneska jsem tam sám s cx. Zbytek parkoviště vypadá jak na závodech EWS. Všichni jak kanárci a puvodne přírodní traily na místních kopcích rozorané a překopané na lajny s klopkama a skockama.

                        • Lister  

                          No ještě že tohle se u nás moc neděje. Na mych oblíbených trailech většinou nepotkám živou duši – ideálně nikoho. Tak to mám nejradsi, protože si chci vyvětrat hlavu. Sice mám přes kopec RS, ale pokud mě tam nikdo nevytáhne, tak mě nenapadne tam jezdit.

                          CX bych u nás nevyužil, potřebuju rychle a schopné trailove kolo ale je pravda že si čím dál tím víc přiznávám že něco ve stylu 29/130 by mi bohatě stačilo. Ale 29 prostě zatím nechci – blbě se to cpe do auta ;-)

                          No a jak je to s tím Nikolajem – máš nebo nemáš?

                          Jinak ještě k LV. Sice pořád špička v materiálu ale IMHO by asi měli trochu zapracovat na zadní stavbě. Jak se mi ten projev ze začátku líbil tak poslední dobou hodně bojují s propadáním zadní stavby a zbytečnou houpavou kolem ságu

                          Na nových modelech jsem nejel ale dle hodnoceni testeru je ten projev pořád stejný.

                          Nebo a tím vlastně dělat nic nemusí protože tohle kolo si vždycky kupce najde a zase je to alternativa k těm ostatním kteří teď všichni ladí podobně – max opora uprostřed a progresivní konec.

                          • kubad  

                            Fakt myslíš že se za 5 let nic neudálo?

                            Jinak se zeptej Míry ten tu má jediný Mk.14 jak se to chová proti Mk.10 s laděným tlumičem.

                            • mirabike  

                              jj, přesně tak, ta 14 je fakt úplně jinej level.. 14M je delší, než 10L a sedlovka fakt luxus se zdvihem 170.. a ta zadní stavba taky chodí jinak.. i se sériovým tlumičem je o parník lepší, jak na 10 s tím laděným tlumákem (se 140 vahadlama se to chovalo hodně podobně, jako 10 se 160, jen to líp žehlilo, se 160 je to prostě nářez) – mám pocit, že cesty se srovnaly, zdvihu, že mám k dispozici znatelně víc a opory ve zdvihu mám fakt dost, žádný propadání (i když na kubadově L předváděčce mi to připadalo, jak psali v těch testech, asi první verze tlumičů byly jiný, nebo výrazně hrajou roli milimetry dýlky zadní stavby) a přitom, jak je stavba aktivní, se to při šlapání prakticky nehoupe… Jako vypadá to, že přechvaluju, ale už jsem na tom něco najel a v místech, kde mám srovnání a je to opravdu jinej bajk :)

                              • Lister  

                                Tak to jedině dobře slyšet. Míro tobě to přeju, ty si podobnou raketu zasloužíš a využiješ.

                                Co ta kola, jak se to chová?

                                • mirabike  

                                  kola jsou super, dává to bajku asi víc stability, mám ty vyztužený, takže ráfek něco pod půl kila.. já spíš vnímám bajk, jako celek, kterej mi sedne :)

                            • Lister  

                              Netvrdím že se nic neudálo. Ale podle pár zkušeností, co jsme tak různě pochytil se tahle charakteristika moc nezměnila.

                              Míra je specifický případ, ten bude lítat úplně na čemkoliv, dej mu staré XC a přejede nás skoro všechny. To my lemry se musíme pořád na něco vymlouvat.

                          • mirabike  

                            ..přijeď se svézt na mým M :D

                            • Lister  

                              To určitě ne, bych si na něm připadal nepatřičně. Navíc do toho nechci zase spadnout :-)

                            • Lister  

                              Míro nevíš prosím, kolik váží tvoje kola?

                              • TJK  

                                ja je nikdy nevazil ale vychazi myslim kolem 1800g … 2× starsi nizke 34mm Nextie vyztuzene DH, 32× CX ray a Syntaxe Hi-tourqu MX… na mych 100kg na ne nebylonpotreba sahnout celousezonu … s davidem sme se dohodli na podlozkach a modaz niplech…

                                • Lister  

                                  To je přesně tak, jak jsme se nakonec rozhodl já, jen tedy náby bych dal 350.

                                  Ale 1800gr mě docela překvapilo, čekal bych to lehčí.

                                  • TJK  

                                    ty DH maji skoro 500g a syntace nejsou taky extra lehky naby… a na bizsi vahu jezdce bych se nebal 28 dratu

                                    • Lister  

                                      Jo tak to bude ten rozdíl, já počítal s váhou ráfku mnohem nižší.

                                      28 drátů mám 100% v plánu a to si nenechám vymluvit.

                                      • TJK  

                                        tobe to musi stacit … ja to ted mam v 29 na hliniku a da se na tom taky…

                                  • scret  

                                    350ky budou jeste tezsi nez Syntace pocitam:( jsou to docela tezitka…

                              • kubad  

                                vím kolik váží jeho kola :D

                                2× sem je pletl

                                • TJK  

                                  to byla snad jedina vec co jsem nemel na vaze… zvlastni :-D

                              • mirabike  

                                Tak jak píšou kluci.. já je ještě neměl zutý, tak jsem nevážil..

                                • TJK  

                                  ani nevis jak mi ten karbon chybi :) ale uz mam v priprave nove tak uvidime :)

                                  • Lister  

                                    Kluci díval jsme se na vaše kola, předpokládám že povrchovku jste měli oba mat UD?

                                    UD je jistota, ale trochu mne hlodá, jestli nevzít lesk – jenže pak to zase bude vypadat jako hlína v eloxu – a to je pro pózing špatně.

                                    • TJK  

                                      UD jednoznacne… lesk je humus ver mi ;)

                                      • scret  

                                        *1

                                      • Lister  

                                        Tos lakoval sám?

                                        U sebe bych to viděl na to obrysové logo v bílé, nebo bez loga – nekonfliktní varianty, které pak sednou všude.

                                        • TJK  

                                          ne to je primo objednane u Nextie.. matny UD carbon a leskle transparentni loga

                                • krabica  

                                  Tuším to bylo 1650g. :-)

                          • wilda81  

                            Tak zvaž nějakého 29/27,5+ chameleona ve stylu SC Hightower. Kolem komína můžeš jezdit 29 a do auta brát pluska :)

                            • smizo  

                              Sice nemam primo bike urcenej pro 27,5+ ,ale mam je tam misto 29",ktere tam nekdy taky davam..s pluskama ten zdvih 130mm je uplne super a to kolo me bavi opravdu hodne ;)

                              • wilda81  

                                Dobré slyšet! Mě už chybí jen záplety, omezit zdvih tlumiče a můžu stavět. Trochu přemýšlím i nad variantou 29" předek a plusko vzadu.

                            • Lister  

                              Na 29 mám jeden zásadní problém – stack. Cokoliv přes 600 je pro mne už moc. A to těch 600 znamená bez podložek a skoro rovná rodla – 10mm ještě jde, ale cokoliv víc už bude moc vysoko.

                          • deekay  

                            Nicolaie samozřejmě nemám. To je řeč o někom jiném koho neznám. A ani nivolaie neplánují, pro mě hroznych peněz za malo muziky. Jako líbil by se mi rám pověsit do obýváku to ano. Ale je to těžké, což je opodstatněné u nake 160mm mašiny ale ne u lehkonohe trailove 29 kterou bych chtěl kdybych chtěl.mtb.

                            Lv má ten problém že je hrozně universální a základní nastavení je pro masy. Funguje to dobře jen to chce vědět co člověk chce a dle toho nastavit tlumak.

                            • Lister  

                              No když není člověk linej a dokáže to někam poslat na tuning tak se určitě dá.

                              Já jsem se dokopal k tomu že jsem dal menší vložku tlumič je tak víc lineární a aby nešel na dotaz tak mam o trochu menší sag než předtím. Kolo je stabilnější a letošní sezonu už to doklepu.

                            • alinceb  

                              Jde o jiného Dana – z bývalého 03probike. Jeho je ta první G13 v M na fotce, co jsem dával výše. Imho Nicolaie zbytečně zatracuješ. Je fakt, že co do zpracování je LV napřed a je i o něco lehčí, ale já jsem třeba teď s G16 na +/- stejné hmotnosti jako s 601 – tj. cca. 14,3–14,5kg. Nárůst je kompenzovaný lehčím tlumičem a nemám nárazník s vodítkem (rám má jiné ISCG), ale zase mám teď přechodně AL kliky.

                              • Pedro404  

                                LV měla ISCG old nebo jak?

                                • alinceb  

                                  601 ISCG neměla – měl jsem to uchycené přes adaptér pod misku středu…

                              • deekay  

                                Čti. 601 rozhodně není 29 trailbike ale hovado na 180mm :-P jak jsem psal u kole kolem 160 zdvihu kde se předpokládá že to bude furt lítat v bikeparku ta hmotnost třeba má smysl. Já už bych se ale tady po okolí s bezmála 15kg bajkem tahat nechtěl. Traily ve stylu starých Rychlebských trailu, Sušice apod. Nic těžšího stejně jezdit už nebudu. A 29ery jsou dnes tak schopné i na nižších zdvizích že víc jak 130 nevyuziju. Naopak je pak kolo stabilnější, méně náchylné na změny těžiště a pro mě je větší radost na tom jezdit. Nepotřebuju něco pod 10kg ale takových pěkných 12 možná 12.5 by bylo ok.

                                • Lister  

                                  To by mě zajímalo jakou 29 bys vybral. Pro sebe bych docela dost favorizoval Treka a bylo by mi asi úplně jedno že to je jednočep. Podle toho co jsem o něj četl je to tak ± to co bych od kola chtěl.

                                  • deekay  

                                    Sem si prave zadnou nevybral :) Cekal jsem ze bude LV 101 Mk2 ale jentak nebude. Takze nez se me neco zacne libit, nebude ani MTB .)

                                    • Lister  

                                      Já už vím.

                                      Koupíš toho celoodpruzeneho gravela co chystá Ibis nebo kdo to byl (SC?) Dáš na to MTB pláště a jsi zpátky někde kolem roku 2005 ;-)

                                • alinceb  

                                  Číst umím. Mám na kole pořad dost těžkých věcí (tlumič, kliky, brzdy, kola a další), takže nevidím důvod, proč by G13 nešla postavit na 13–13,5kg. Dan nám říkal, že ta jeho má snad dokonce pod 13, ale osobně jsem to na váze neviděl…

                                  • logoman  

                                    Nakecat se toho da dost, bez dukazu to nema vahu :-))

                                    • deekay  

                                      Hlavne kdyz to s tezitkem ramem bude na 13, tak s lehcim to bude.....tada­aaaa..... lehci :))))

                        • Elwing  

                          To zní super (ten stánek), tam zajedu ;-) Raději ne, mně by se tam smáli s tím starým kolem a ještě starším oblečením.

      • Bafoon  

        Btw kostel v Bartošovicích v orl.horach a kousek dál, reklamou sporky znamy, Neratov s proskleným kostelem a vlastním pivovarem – desítka Prorok není vůbec spatna.....

    • scret  

      dotaz, tusi nekdo jakej zavit je u sroubu na kosik?? jsem kkt a na werku, kde byly doury zamatlany barvou jsem nacpal alu elox srouby… Kdyz jsem chtel jeden vytocit, ukroutila se hlava:((((

      Zkousel jsem to odvrtat, ale samozrejme v zavitu je zbytek sroubu a potreboval bych to asi projet zavitnikem…

      Nejaky rady? Diky!

    • Bafoon  

      A jedna pro svářeče ze srazu VW T1-T5 na Podmitrově

      • svářeč  

        i majitelé VW pochopili,co je správně a pomalu přecházejí na tu správnou značku :)

        nedávno jsem se svezl v nej vianu v plný náloži.jako od té doby nespím a do práce chodím od 3 do 21h.asi to ale stejně neklapne .

        • scret  

          myslis novy Vecko? to je neskutecny… Ale uz to na mne pusobi jakoze ne moc uzitkove, spis jako luxusni sedan…

          • svářeč  

            jj,nedovedu si moc představit,že do toho narovnám paletu dlažby a jedu.svezení ale luxusní,povedlo se jim to.

            • tomfree  

              Tak nosnost tranďáku je tuším nějak kolem tuny,váha palety dlažby je kolem 1,5 tuny,nevím jestli děláš dobře Jaromíre :-)

            • scret  

              ono nejde jen o dlazbu, ale treba takovy to bezny uzivani, narvat tam zabahneny kolo atd.

              • svářeč  

                někdo vozí kola,třeba i zabahněný(nechá­pu) a někdo dlažbu :D

              • ELx  

                Tam jde jen o to „poprvé“… Pak už ti to nepřijde divný :-)

              • svářeč  

                jen tak mimochodem.znal jsem jednoho od vás ze severu,ten měl tu nejlevnější fábku bez výbavy,nárazníky v černý.prostě to škodovka dala na trh jako pracovní auto.a ten týpek mě nutil se do auta přezouvat a do kufru odmítl dát kabel a svářečku a radši jel ze stavby domu 20km pro vozejk.to už je uchylka jak prase.

                ani nechci vědět,jak to u něj doma vypadá,všechno zabalený v bublinkatý folii asi :D

    • Lister  

      Neví někdo o nějakém zachovalém dosud bezproblémovém a nebouraném Citroenu Berlingo? Osobní verze, 5 míst, ideálně benzín.

      Nájezd zase tak moc neřeším – raději ať to má 150 tis na delší tratě s pravidelným servisem než uskakanych 40 tis po městě.

      Mladší auto do 5 let s cenovým limitem 150–180 tis.

      • Bafoon  

        Ten cenový limit vs nájezd a rv se mi moc nezdá – teepee 1,6 80kw rv 2010 s nájezdem cca 180tis začínají na 150tis

        Ale vlastně chci říct jen – nevím :-)

        • Lister  

          No já právě taky nevím. Jestli je to málo tak se přitlačí.

          • Bafoon  

            Mrkni co se nabízí – tipcars.cz nebo ceskou verzi mobile.de

            Já ho měl taky v hledáčku ale neprošel přes ženu a rozpočet. (Mě to přijde pro ženskou a decka solidní auto, sám bych si ho uměl predstavit)

            Motorizací 1,6 16v 80kw. Ještě se do toho dávají tuším vti od bavoraku a na ty jsem dobré ohlasy nesehnal.

    • kesu  

      Ahoj,

      nebude někdo příští víkend v Rychlebech?

    • Atilla  

      Konečně na 27,5"

      • logoman  

        Koukam ty LVcka uz nejsou co driv …

      • Lister  

        Tvl co a k čemu to je :-D

        • Atilla  

          To je na dělání rohlíků:)

          • Lister  

            Spíš bych řekl, že bobíků.

            • Atilla  

              No občas,když zmizí z držky rohlíček v kaťatech se objeví bobeček.

              Například se mi stále vybarvují zážitky z Ještědu:)

      • wilda81  

        Gut. Marunu už jsi větral? Já sjezdaka kontroloval včera večer a o víkendu vyrazím zahájit parkovou sezónu.

        • Atilla  

          JJ, na Ještědu a u nás. Zobe hezky.

          Co ty to vůbec máš? Zase nějakou lahůdku.

          • wilda81  

            Jestli je i servis jednoduchý, tak asi nakonec dobrá volba.

            Tuším, že už jsem ho tu loni dával – Saracen Myst. Podařilo se mi koupit týmový rám. Na foto ještě na BOSu, teď už je tam čtyřicítka z bazaru.

            • Atilla  

              To je pěkný. Servis patrony nevím, ale určitě jednoduší než Fit4:)

        • Carloss  

          Pff, letos třetí Kálnica :) Naštěstí hodně foukalo, tak jsem se nemusel zase potupně dívat jaký pekla tam všichni skáčou. Potenciál toho parku ( a vlastně ani tohohle kola) svýma schopnostma asi nikdy nevyužiju :'( Jinak poznatek – na 27.5 si neustále přisedávám zadní kolo, na 26 se mi to stalo snad jednou za tři roky, mám teď na gatích jasně zřetelnej vzorek HR II :)

          • Atilla  

            Na 26" hrozně reju středem(ten modrý bok je od toho). Teď na 27,5 to můžu snížit/položit a pořád budu mít střed výše.

            • Carloss  

              Máš 38z převodník? + hodně velkej ten nárazník, takže se nedivím :) A ráfky máš teda ty remerxy? Hoď sem pak néjakou recenzi po první parku, jestli budou ještě kulatý :) Ty 38mm musí z domu, sice super že se pláště nebortí, ale mám už teď posekaný boky (nevim z čeho v Kálnici) a ve větším náklonu už to uchcávalo..

              • Atilla  

                JJ 38z. V předu mám ZTR flowEX a vzadu BlackJack ready 35(ležel doma, tak jsem ho tam narval), ale moc času mu nedávám.

      • TJK  

        tenhle Gambler je super, ten novej je hrozna nuda!

    • TJK  

      pane lorenc… mam zprznit i korunku nebo takle dobry… nemuzu se rozhodnout :-D

    • Lister  

      Kontrolní dotaz.

      Ví někdo kolik je válečku v jehlovém ložisku tlumiče LV :-)

      • TJK  

        predpokladam ze asi vic nez jich mas ty :-D

        • Lister  

          Neee. Mám všechny. Je jich 26 a jestli jich má být víc tak jsou tam zbytečně protože takhle to taky funguje ;-)

          • TJK  

            hele me v RWC taky vypadly a jednu sem nenasel a taky to fingovalo… :-D takze to nic neresi :-D

            • Lister  

              Jsem si skoro jistý že tam mám všechny :-)

              Hlavně tohle se skoro natočilo a neskutečně otravně v tom lupalo. Teď se točí a vypadá to, že bude klid – snad. Tyhle věci dělám zásadně na zahradě a už jsem tady poztrácel spoustu věcí – třeba šroub do odvzdušňovacího otvoru u Reverba. Ale nějak se mi to povedlo nahradit. Snad ho seženou až půjde na servis.

    • Lister  

      Překopíruju sem svůj dotaz z jiného vlákna. Pokud by někdo věděl byl bych mu fakt vděčný.

      Jde mi o rozdíl RT vs RCT3 u Pika poslední generace.

      Jestli jsou vnitřně stejně až na možnost nastavování komprese. Na stránkách RS je trochu hokej a u RC je podle mě ještě polovina specifikace na minulou verzi.

      Mám hlavně dva dotazy – jestli oba mají nový Charger 2 tlumič a jestli oba mají novou patronů DebonAir a tím pádem v otevřeném stavu by měly mít stejné vlastnosti jen RCT3 nabídne víc nastavení komprese? Vidlici už x let nezaviram a u Pika RC minulé generace jsem si plně vystačil s jednoduchým nastavováním komprese.

    • svářeč  

      někde tady na BF jsem před lety vyčetl,že do šhitman se muže nalít minerální ojl z citroenu,co to lejou do podvozku.takže jsem ho tam nalil a leju do teď.SLXsi si s ním rozuměli a brzdili dobře,bohužel saint ani omylem.je to vážně viskozitou tej kejdy,nebo sem si neumyl ruce?jako že sem si včera osahal origo sain a to je uplně jinde.já brzdím jak na starých shimano,prostě gumový chod,po napumpování je to lepší,ale slabota.

      • deekay  

        To mas dle me akorat zavzdusnene. Resp. nedobre odvzdusnene pri plneni.

        Takze pravdepodobne klasicky servisni problem – nachcano na rukach a neumyto :D

        • svářeč  

          odvzdušnoval jsem to několikrát,tejpek včera na pekláku,co tam delal servis to svádí na špatnou kapalinu.jako byl maličko vožralej,ale uplně na pohodu tam v bojových podmínkách rozchodil naprosto tupou vidlu a dal ji do stavu nové,takže myslím že i když měl v žíle,tak tomu rozumí.

          prej je ta zelená sračka od citroenu hustá a nestíhá protékat pístkem v páce.no a když toho mám doma kýbl ,tak nechci zrovna kupovat další kapalinu.s od­vzdušněním jsem si pohrál celkem dlouho a i na tom pekláku jsem to ještě chvilku pokunil .stále stejné

    • sjusko  

      Včera mi umřela přehazovačka, a protože bych to příští sezonu chtěl překopat na 1×11, tak se mi do toho nechce moc investovat.

      Je nějaký zásadní rozdíl v chodu a funkčnosti mezi XT a SLX?

    • sjusko  

      A 11 rychlostní by měla na 10 asi fungovat, nebo ne?

      https://www.kupkolo.cz/…-10s_z99927/?…

      • sjusko  

        Jsem slepej, tohle je 10s, tak jako bych se na nic neptal :-)

        • Lister  

          Kdyby tě to náhodou nakonec napadlo že tak 11 SPD fungovat nebude ;-)

          A SLX je v pohodě. Důležitější jsou IMHO páčky.

          • svářeč  

            přesně tak.ono ani na SLX páčkách nevidím nic špatného.

            • Lister  

              SLX neumí odrazovat po dvou.

              Pro Sramisty žádný rozdíl ale když si zvykneš tak to chybí…

      • lukas aka mitro  

        fajn prace jo…

        • duse
        • zadna vazelina pod matku kazety
        • momentak drzi uplne blbe
        • rezani zavitu akuckou…ale to bych prekousl, pokud by mel poradny zavitnik…
        • pouzici sroubovaku na delani direk
        • nedopasovana spojka hadice teleskopu
        • pokracovani v utahovani i po klapnuti momentaku

        Jestli to tak flakate i vy na svych LV, tak se nedivim, ze je za chvili prodavate:-P

        Dilna trochu nudna…trochu moc nemecka:)

          • lukas aka mitro  

            hmm.to je neco jineho…libi se mi ty kouzelne supliky:)

          • Lister  

            Jo tohle už jsem kdysi viděl. Ty šuplíky bych bral. Já ovmam doma všechno po krabicích a když pak potřebuju něco konkrétního tak se to blbé hledá.

            Nejvíc mě v podobných videjich provokují ty parádní lisy na hlavko a středy a narážeče ježků – to doma ještě nemám.

            • lukas aka mitro  

              V malem byte jsme mel vsechno po krabicich a krabickach ulozenych v krabici. S nabytim dilny jsem si rikal, jak to hezky vsechno usporadam do nejakych fajnych boxiku a tak. Ale nakonec se mi v te dilne zjevilo tolik veci, ze jsme rad, ze cyklokomponenty jsou organizovany znamym zpusobem ve znamych dvou bednach…

              Vyhodou je, ze kdyz mi manzelka volala, kde mam nahradni desticky na jejich brzdy, tak jsem ji to po pameti proste rekl…leva velka krabice, v ni mala zelena krabicka, najdi blister s popiskem XX…

              • Bafoon  

                tvoje žena si vymění brzdové destičky?! kecáš!!! :-O

                • wilda81  

                  Měnil samozřejmě sousedovic Toníček, ale nemohl je najít.

                • lukas aka mitro  

                  Zena je pomerne sikovna a kdyz se nevziju do role „to je prece jasny“, al es klidem vysvetlim co a jak, zvladne hodne veci. Desky a kotouc zamastila (=„nejak mi to prestalo brzdit…“) a tak jsme ji poplsa jak odmastit kotouc, desky…ale to moc nepomohlo. Tak jsme ji rikal, kde jsou nove desky…nakonec jsem dojel dom a vymenil to sam:)

                  Dneska jsem ji treba instruoval jak zkontrolovat a dotlakovat vzduchem vodarnu, aby bezela jak ma a nespinala moc casto:))) Proste pohoda, jenom si trochu foukla do tricka, kdyz to tlakovala cyklopumpou. Ja ji sice rikal, at si do baraku natahne hadici od kompresoru, ale ten ze pry dela kraval a boji se ho:)

          • logoman  

            Libi se mi kdyz se montuji trochu exotictejsi dily – Hope :-)

            • Lister  

              To by se ti mohlo líbit tohle…

              Na mě je to ve výsledku moc divoké.

              • wilda81  

                Vynechal bych zlatý řetěz, jinak se mi ta kombinace modré a oranžové líbí.

                Ale viděl jsem dobře GX kazetu? :)

                • Lister  

                  Jj. taky mne to překvapilo. Rám CC za x desítek tisíc, komplet Hope a k tomu GX- zvláštní rozhodnutí.

                  • mpIII  

                    Rám vydrží, komplet Hope taky, ale kazeta je spotřebák. Tak proč platit 2–3× tolik za –100g?

                    • scret  

                      fakt si myslis, ze kdyz nekdo stavi tohle, ze potrebuje resit cenu kazety?:))

                      • Lister  

                        Tak zjevně asi ano ;-)

                        Možná jde spíš o to že je celá černá.

                        Jinak nevím jak vy ale já teda kazety zase tak často neměním – vlastně vůbec mám doma snad všechny co jsem za posledních 20 let koupil.

                      • mpIII  

                        Ty jo, to je pořád dokola, stejně jako že lidi co mají na A8/Sko/7ku přece nemusí řešit spotřebu. A stejně se naprostá většina prodá (prodávala) v naftě. Lidi co mají peníze k nim většinou nepřišli jen tak mimochodem, takže pak stejně zbytečně nerozhazují.

                        Stejně tak kazeta X01/XX1 může připadat jako rozhazování i někomu, kdo má na takhle vymazlený 5010… A co si budeme povídat, reálný přínos na jízdu má vyšší kazeta prakticky nulový.

                        • scret  

                          Jenze davas spatny primer… A8ma atd. je dopravovadlo, byt luxusni a nadstandardni.

                          Jenze kolo je spis jako rekneme neci sportak v garazi.. A u svyho Lamba asi resit spotrebu ci gumy nebudes, co?:)

                          Jinak spis bych realnejsi videl duvod, ze kazeta je cela cerna… Ale to se zrejme stejne nedovime…

                          • mpIII  

                            Uznávám, že máš nejspíš pravdu. :0)

                            • scret  

                              tak byla to spis Listerova myslenka s tou cernou kazetou:)

                              Vetsinou se setkavam s tim, ze kdyz lidi venku stavej kolo od zakladu a kor takovou libovku, tak neresej v tom rozpoctu uz par tisic… Proste vezmou Eagla celou sadu komplet a neresej…

                              • mpIII  

                                Chápu, musím uznat, že jsem měl vzít i kazetu X01…

                                Aspoň je nad čím uvažovat na zimu, když už budu řešit kola kolem 1300–1400g, tak proč mít ještě těžítko kazetu :-D

                                • scret  

                                  chvili jsem mel cukani dat na LV orla X01, ale pak jsem se na to vykaslal… Vubec nic, ale vubec, bych tim neziskal a jen vyhodil prachy do luftu, abych byl IN… Takze zustavam stale u 2×9 X0, kdy dily stojej hubicku a makaj fest…

                                  • kandik psi zub  

                                    ja popravde, mimo jine i na zaklade aktualnich prispevku v Orlich vlaknech tady(problemy se serizovanim), na to taky peču.

                                    Po tritonovi davam 2×10 i na ltvl – XTR se sram XX kazetou. Dily se daj sehnat uz za rozumnejsi ceny, rozsah 480%, vahove vyborny…

                                    • deekay  

                                      Tak největší benefit 1× něco je zbavit se píčoviny v podobě presmykace. Samozřejmě to nesmí přinést ssebou další jiné píčoviny a problémy. Já byl spokojen s 1×11 x01, teda až na werk kazetu. Ale dneska je k mání XT Shimano 11–42 nebo levný sram.

                                      Teď na CX mám zase 2×11 a přesmyk je peklo. Naštěstí na trailech prostě vpředu jezdím 34ku furt a po cestách házím velkou 46. Samozřejmě na prudší kopce tam dám vpředu taky 34, ale řazení není zdaleka tak časté jako si to pamatuju z MTB kdy jsem měl 2×10.

                                      • kandik psi zub  

                                        jasny. Na mym kole smyk nikdy nepičovatěl, jen ted na Tritonu sukuje obcas v bordelu(sračky v lednu), zrejme kvuli Gebhardtum. Na ltvl funguje bezchybne. A nemam V8 Hemi nohy, proste potrebuju neco kolem 480% a nejaky odstupnovani, vzhledem k dost turistickymu jezdeni…

                                        • scret  

                                          asi tak, nikdy mi smyk problem nedelal… Az teda ted na KHSu se mi nedari ho nejak vysolichat, ale to pricitam tomu, ze tam mam 2,25 gumu a to tehdy proste nebylo…