• Tomkac

    Ahoj, chtěl bych si složit kolo na ježdění do práce (cca 30+30km).. Momentálně jezdim na ht xc, ale chtěl bych zkusit silničku, můj horák má sice nějakých 10,5 kg, ale chtělo by to něco ještě rychlejšího.. O silničky se moc nezajímám, ale co jsem tak zlehka proletěl eshopy, tak silničky s ultegrou a kotoučema se pohybují okolo 70 k a to se mi nechce investovat.. Nedá se složit něco levnějšího okolo 30ti tisíc?? S klasickýma brzdama se mi absolutně nechce sr*t…

    0 0
    • nooski  

      S klasickýma brzdama na silničce se člověk absolutně nijak nesere. Jinak bych zkusil zalovit v CX vodách. Třeba takový Focus Mares AX 4.0 je jak na kotoučích, tak rovnou i s blatníkama, což se na dojíždění hodí.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Co ti vadí na klasa čelistech ? udržba v pohodě a brzdí taky dobře.

      0 0
      • Tomkac  

        nebaví mě to štelovat, měnit špalky, řešit opotřebené ráfky, myslím že v tomhle je kotouč lepší = skoro nulové starosti.. chápu že ortodoxní silničáři na to nedají dopustit, ale já jsem vyrostl na mtb.. :-(

        0 0
        • nooski  

          Štrejchání kotouče o desky, měnění opotřebených desek a kotoučů, odmašťování kotoučů a desek, neustálé řešení pazvuků při brždění u hydrauliky měnění kapaliny a odvzdušňování. Ráfkové silniční brzdy jsou proti kotoučům naprosto bezúdržbové.

          0 0
          • JakeF  

            Štrejchání špalků o ráfky, měnění opotřebenejch špalků a ráfků, čištění ráfků od toho svinstva, co se obrušuje z ráfků, vyměňování lanek. Kotoučový brzdy jsou proti ráfkovejm naprosto bezúdržbové. :)

            Btw, v životě jsem nemusel nic odmašťovat a pazvuky dělaj kotouče hlavně za mokra a to dělaj zvuky i ráfkový a navíc k tomu ještě nebrzdí :).

            0 0
          • Tomkac  

            štrejchání kotouče o desky je jasná (špatná) věc.. výměnu desek a kotoučů jsem za poslední dva roky na xc neprováděl a to natočím opravdu hodně km a odvzdušňování a výměnu kapaliny už vůbec, většinou to ty brzdy vydrží v původním stavu (až na desky) dokud si nekoupím komplet nové… Takže u mě není co řešit…

            0 0
          • ememem1  

            rozpravky starej matere, o dva-tri roky budu mat rafikove brzdy len ti co jazdia na favoritoch.

            0 0
            • kubad  

              muheheh

              za 2–3 roky to teprve bude v horních patrech, do běžné produkce to ještě bude pěkně dlouho trvat.

              0 0
              • JakeF  

                Proč? Já mám vybranou silnici s kotoučema za 40, to už mi přijde celkem běžná produkce.

                0 0
                • karliner  

                  40 ceníkových?

                  0 0
                  • JakeF  

                    41 999Kč to je přesně… Za ty prachy celkem pohoda si myslím…

                    0 0
                    • kubad  

                      cajk

                      jen to nemají na většině kol :) jen občas nějaký model zatím

                      0 0
                    • karliner  

                      To jo.

                      0 0
                    • Tomkac  

                      zamiloval jsem se!!!!!!!!!!!!

                      0 0
                    • ememem1  

                      pekne, aj ked ak uz, ja by som silne rozmyslal za priplatok nad hydrami.

                      0 0
                      • Lada,s  

                        asi jsem divnej ale nějak mě to nezaujalo, ale to bude tím že nemám rád podobnou „turistickou“ geometrii :))

                        0 0
                        • JakeF  

                          Tak to je ovšem u endurance silničky účel :).

                          0 0
                          • Lada,s  

                            Předchozí Giant ti neseděl?

                            0 0
                            • JakeF  

                              Ne vyloženě neseděl, ale na moje turistický ježdění to bylo zbytečný. Těch pár desetin na průměru klidně obětuju pro vyšší pohodlí.

                              0 0
                      • JakeF  

                        Taky jsem o tom přemýšlel… Ale podle testů jsou ty TRP celkem dobrý, používaj desky kompatibilní se Shimanem a jsou aktivní oba pístky, tak jsem si říkal, že bych to s nima moh zvládnout :).

                        Jinak samozřejmě, ideál by byly hydry a elektronická Ultegra, ale to už by byl rozpočet úplně jinde a na to moje plácání…

                        0 0
                    • McBlacky  

                      tohle je hodně v pohodě.

                      Vůbec Giant letos má podle mě nejlepší nabídku na trhu co do kvality a ceny

                      0 0
              • ememem1  

                imho na rok to bude hlavny hit a uci tiez nebude moct odolovat donekonecna.

                0 0
                • kubad  

                  no však 2–3 roky kdy se to teprve naplno rozjede

                  klasika bude ale v nizkých patrech ještě dlouho

                  0 0
        • jaja01  

          vyrostl jsem na mtb, ted v zime poridil silnici s klasickymi brzdami … nebal jsem se udrzby, ale bal jsem se „vykonu“, ze ty spalky nebudou brzdit tak, jak jsem zvykly z kotoucu, ale me obavy se ukazaly byti lichymi, brzdi to dostatecne … a nemyslim si, ze by udrzba spalku byla narocnejsi, nez kotoucu, u kotoucovek taky resis kapalinu, odvzdusneni, desticky a ve finale i kotouce

          0 0
          • JakeF  

            Tvl, to jsou úplně stejný diskuze jak u MTB před deseti lety… A kdo má dneska véčka? :)

            0 0
          • DaD  

            K údržbě.Čistil jsi někdy špalky od hliníkových špon z ráfku?Je to parádní práce:) Aby měly brzdy stálý brzdný účinek a neničili se ráfky,tak by se to mělo dělat snad po každém švihu.Toto je podle mě najvětší výhoda kotoučů.Navíc brzdí na mokru i suchu stejně.

            0 0
          • treatt  

            Počkej, až Ti jednou ve sjezdu v Alpách na ráfcích vysráží vlhkost, co kvůli nadmořské výšce hned namrzne, budeš se řítit do točky, pod kterou je jen sráz a brzdy bez reakce..myslím, že zatoužíš po kotoučích, jako já :)

            0 0
            • jaja01  

              pokud kdy vubec vyrazim do alp ne jen na lyze, pak to bude s bikem, takze v pohode

              ale diky za varovani ;-)

              0 0
            • karliner  

              No, kubad a medunka by s Tebou nesouhlasili. Ostatně, já před nějakou dobou také ne :-)

              0 0
              • treatt  

                Přesně tak, člověk si to musí zažít :) A jako ráfková brzda na karbon ráfek, to už je úplně kapitola sama pro sebe..co jsem viděl na maratonu v Söldenu, kde bylo ráno mokro..mírně řečeno děsivé.. ostatně i na suchu na Maratona Dles Dolomites, ten neustálý pach pálících se špalků a kvílení karbon kol, jejichž majitelé křečovitě visí na brzdách..

                0 0
                • Madtomas  

                  Da se nejak zprumerovat o kolik je to kolo pak tezsi? A o kolik je to vic stoji? Mam trochu strach ze kdyz budu kupovat treba nizsi carbon rady tak aby (srovnatelny) kolo nebylo o pul kila tezsi a nestalo o 5ku vic jen kvuli brzdam. Nebo je to licha obava? Dik

                  0 0
                  • jecnak  

                    Licha obava to samozrejme neni, ale i na kotoucich se da postavit lehke kolo viz treba tady. a je to cyklokroska, takze jsou tam tezsi plaste, rafky a brzdy se daji sehnat taky o dost lehci.

                    0 0
        • Smazaný účet  

          měnit špalky je ekvivalentní činnost k výměně destiček a opotřebení ráfků… ano, dochází k tomu, ale mám pocit, že než probrzdíš ráfek, tak to kolo odejde ze světa dřív celkově :) A kotouče se nijak neštelují ? Tož to bych nechtěl neseřiditelnou­ brzdu.

          0 0
        • zdenek  

          To je vtip dne. :-)

          Ráfky, špalky po 40 tis. km původní. Jedna výměna lanek. To je fakt náročná údržba…

          0 0
          • jecnak  

            Jestli jezdis pres i zimu, tak pouzivas nejaky zazracny spalky, protoze se mi obvykle pri takovem pouzivani podarilo odpravit 2–3 pary slusnych spalku za sezonu. V porovnanim organicke desky zatim drzi, byt to nevidim na dlouho. O jistote pri brzdeni ani nemluvim. Netvrdim, ze to neejde s klasikou, ale ze kotouce jsou pohodlnejsi a bezudrzbovejsi.

            0 0
            • Rubi  

              to same, 1–2 pary padnou uz v zime-jaro

              0 0
            • zdenek  

              Nn, na zimu mám zimáka MTB, ne silničku. V úvodním dotazu taky není nic o ježdění přes zimu. Je tam, že má MTB a chce zkusit něco rychlejšího. Z toho mi nevychází, že by na tom rychlejším chtěl jezdit zrovna v zimě.

              0 0
          • DaD  

            Ty musíš snad jezdit jen do kopce a nebo na válcích. 40tis,kua drát:)

            0 0
            • mOZZek  

              Hele mám to stejně. Taky cca 40 tisíc, na kole původní špalíky, přední sjetý asi z půlky, zadní ze 3/4. Ale v zimě s tím nejezdím.

              0 0
        • misko  

          Nechcem byt zly a nepoznam ta ale myslim ze by si musel najazdit sakra vela km aby si toto musel riesit casto…spalky vydrzia 1–2 roky, rafiky nasobne viac, nastelovat to staci pri vymene… Mas predsudy ktore nie su opodstatnene

          0 0
    • jecnak  

      Budu mit na prodej rok staryho Trek Crockett 5 disc. Menim ho za Boona. Napis mi kdyztak na mail.

      0 0
      • Mig_all  

        za kolik? A velikost rámu? Bylo by to pro dvoumetrového člověka?

        0 0
        • jecnak  

          Velikost mam 58 – viz geometrie – v realu bych rekl tak od 180 do 195max. Se silnicnima gumama je to prakticky jako silnicka – jedine omezeni muzou byt pro nekoho prevody. Kdyztak mail mam v profilu.

          0 0
          • Mig_all  

            jak se tak na to divam, tak bych spíš potřeboval tu 61 :-( škoda, to kolo je po všech stránkách skvělé.

            0 0
          • gemini  

            Nasadil jsi mi brouka do hlavy – hodně dlouho o krosce uvažuju a Tvůj Trek se mi mooooc zamlouvá. Mám 194 cm a 58 se mi už zdá malá ( ani ne na délku, tam bych šupl 12 forbec, ale na výšku – když srovnám se silničkou, tak bych na té 58ce měl min. 3,5 cm podložek…) a 61 už zas celkem velká…

            0 0
            • jecnak  

              Prave s velikosti jsem taky valcil, ale nakonec to vyslo perfektne. Ted valcim i u Boona, kde je navic integrovana sedlovka. Jestli te to zajima, tak zmer kolik mas na stavajicim od stredu po vrsek sedla a muzem porovnavat. Ja (189cm a dlouhe nohy) tam proti seriove sedlovce (330mm), ktera by mi taky stacila mam 400mm karbon sedlovku a nechal jsem vetsinu podlozek pod predstavcem. Podle me tam prostor pro vetsiho jezdce je. Zalezi taky jestli chces kolo ciste jako cyklokrosku a nebo neco mezi silnici a cx.

              Pres Brno jezdim celkem casto. Kdyztak napis na mail, muzu kolo nezavazne nekdy vzit s sebou do kufru.

              0 0
        • honhav  

          58 spis ne… zalezi jaky mas proporce… koukal bych se po ramech 61–62…

          0 0
    • DaD  

      Kolo neporadím,ale nenech si vymluvit ty kotouče.Na zimáku a pracovním kole do sraček je to jednoznačně přínos.Najezdím na zimáku kolem 10.000km ročně a už bych klasiky zpět nikdy nedal.Mám mechaniky Spyre od TRP a nemusíš na to šáhnout.Občas jen přitáhnout lanko,když se desky obrzdí.

      0 0
      • Breakpain  

        Pokud nepřehazuješ záplety ;o) … Pokud ano, vyjdou mi čelisti/cantíky lepší. Z jízdního komfortu „viva la kotouč“ :-) … souhlas.

        0 0
        • Rubi  

          co je na tom tezkeho prehodit zaplet s kotoucovkou… delal jsem to na biku a no problem, staci si nekupovat mrdky typu avid

          o kantikach mi ani nemluv, jsem na ne permanentne nasrany, chtel jsem je ted vymenit za mini V a doslo mi ze bych musel sundavat omotku ktera je nova pred zimou, tak me ted serou jeste vic :D nebrzdi, gumicky na tom jenom hori a jeste mi to sezralo rafky, navic rvou jak kdyby zabijeli tucnaci stado

          0 0
          • Singlespeed  

            To, že kantíky v kombinaci se silničními pákami nebrzdí je všeobecně známá věc. Takže nechápu, proč sis je na kolo dával.

            0 0
            • Smazaný účet  

              BFkáři na kroskách musí jezdit hrozný pekla ;)

              0 0
            • Rubi  

              uz jsem to tak koupil, potreboval jsem silnicku na najizdeni a kroska v profilu byla za super cenu, nebylo co resit, jen ty brzdy no… zas vozit jine paky na CX nez silnicni je hnus

              0 0
          • Breakpain  

            Já měl na mysli kombinaci RU + mechanika disk ;-). Jak to vyhodím, a nandám … většinou ta mrcha začne škrtat :-( … zvláštní je, že u hydraulik to nedělá. Jenže ty jsou jen na biku … na CX jsou mechaniky.

            0 0
            • DaD  

              S tímto souhlas.Dělalo mi to se shimanama mechanikama stejně.Pak jsem si označil nábu a dával to na jedno místo.Potom v pohodě.S těmi brzdami Spyre už ani toto řešit nemusím.Mají oba dva pístky funkční a mezera je na obou stranách stejná.

              0 0
    • šlapatko  

      Ahoj, mrkni na tohle. Podobných silnic přibývá, mrkni taky na Specialized.

      http://www.gtbicycles.cz/…cni/enduroad

      0 0
      • nooski  

        Vždycky, když vidím tuhle řadu od GT, tak si vzpomenu na ping pong a na jeho návrat do mého života, než jezdit na něčem tak odpudivém :-D

        0 0
    • Hnoj  

      Tohle Norco se mě osobně líbí: http://www.norco.com/…l/search-s1/

      0 0
      • Tomkac  

        Teď mě tady všichni ukamenují, ale to norco i ty gtéčka se mi docela líbí..

        0 0
        • Tomkac  

          docela by mě zajímala váha, kterou asi nikde nevyčtu.. Ale stejně si myslím, že kdybych teď koupil silničku bez kotoučů, tak ji za 3 roky budu muset prodat a koupit s kotoučema..

          0 0
      • MI.KU  

        Mě taky v karbonu na 105 cca ? 1300–1400 to by šlo – váhám pořád CX nebo něco takového ale tohle kolo mě zaujalo za tu cenu.

        0 0
        • Hnoj  

          To norco na 105ce se mě osobně nelíbí tou šedo-žlutou barvou… Ale ten modro-žlutej top model je boží :-D

          0 0
          • Tomkac  

            ten je teda!

            0 0
          • MI.KU  

            To jo je ale je to dalších ? 1000 za ,,barvu,, a barva nejezdí :D meě se líbí i šedožlutej.

            0 0
          • mr.antik  

            dyť to vypadá jako slepený ze dvou kol, aneb jak na favoritku dostat karbon vidlu

            0 0
    • nic-nechci  

      Co třeba takový Diverge? široké pohodlné gumy, s úchyty na takové ty velké plechové blatníky. http://www.specializedsvorada.cz/…ored-56–2015

      0 0
    • sharkeeCZ  

      dle meho na tvoje potreby ideal

      verzi s jiz vyber sam – http://www.gtbicycles.cz/…cni/enduroad

      0 0
      • McBlacky  

        Sup vypadá dobře

        0 0
        • Mig_all  

          +1

          0 0
        • Smazaný účet  

          Imho to jsou úplně stejné rámy…

          0 0
          • Vilém  

            Nj, vypada to tak:)

            Ony cely ty kola vypadaji skoro stejne, kola, brzdy, kliky…

            0 0
            • bernie  

              …mám pocit, že RM i SUP se skládají v jedné továrně v Kopřivnici, takže asi proto.

              0 0
              • nitraq  

                Je to tak, viz včerejší článek o fatbicích na mtbs:

                Další český gigant, který fatbiky nově zařadil do své nabídky, sice hlásí vyšší celková výrobní čísla od obou svých značek (Superior a Rock Machine) ovšem na českém trhu jich umístí jen zhruba pětinu. Martin Haman z Bike Fun International prozrazuje, že celkem firma vyrobí 480 fatbiků (100ks pod značkou Superior a 380ks Rock Machinů).

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.