Kde shánět levnou silničku (popřípadě prosím nabídněte)?

15 nepřečtených
  • Bombos3

    Zdravím

    po dlouhé době se obracím na místní borce s dotazem :-)

    Sháním levnou (bazarovou) silničku pokud možno na CrMo rámu (hlína by asi taky šla) velikosti 54 s duály a v rozumném stavu (byť to není úplně zásadní pokud tomu bude odpovídat cena).

    Než začnu obíhat místní bazary, tak bych se rád zeptal tady – nemáte nějakou takovou doma na prodej?

    Jinak kde byste hledali? Zatím jsem zkoušel mrknout na zdější bazar a sbazar a nevypadá to moc nadějně. Docela bych se rád vyhnul nákupu mimo místní komunitu, jelikož opravdu nehodlám podporovat zloděje kol, kterých se tu (alespoň doufám) moc nevyskytuje.

    Díky

    0 0
      • Bombos3  

        Díky

        Nic jsem si tam nevybral. Opravdu nebudu dávat několik tisíc za favorita (obyč.) v komaxitu a podobné zrůdnosti.

        Pokud nedostanu nějakou nabídku nebo se tam neobjeví rozumný stroj, tak se zkusím mrknout do bazarů.

        0 0
        • tromboonen  

          Chce to sledovat pravidelne a neco se objevi, vedet jako velikost potrebuju a kdyz se neco namane jit do toho.. nenapsal si za kolik, ale znacka hlina na starsich dualech s tykadlama (105 10sp 5600) se da za cca 10–12, za 14–16k ale koupis neco podobneho v soucasne generaci, akorat spis napodzim..

          0 0
          • Bombos3  

            Moje představa je do 5 000 Kč. Takže spíše opravdu nějaké staré CrMo na campě 8 nebo něco podobného. Deset tisíc se mi zdá docela dost za bazarovku (byť značkovou) když si vezmu, že nejlevnější nová silnička je v Decathlonu za stejnou sumu.

            Ještě zkusím omrknout bazary v Dánsku (tam bych to kolo stejně vezl).

            0 0
            • tromboonen  

              Tak da se i za 5, ale to uz bejvaj docela strepy… to o cem jsem psal ja je plnohodnotne kolo, na kterem se da slusne jezdit, lepsi nez neco z Decathlonu za ty prachy, protoze to je total zaklad..

              Jinak v Dansku se jezdi na SS nebo max se 3–5 rychlostma v zadnim naboji.. jestli tam na tom budes jezdit denne, jako ze asi jo, kolo je tam nejlepsi dopr prostredek, tak si tam porid neco takoveho, ocel SS nebo hub gear s blatnikama..

              Vem si s sebou naradi a kolo si postavis z nalezenych vraku (akorat si nech overit ram, ze neni hlaseny jako kradeny, Policajti maji databazi cisel ramu).. privez si duse, odolne plaste 700×30.. vozit tam s sebou kolo je jako tahat drivi do lesa :)

              Silnicku s 2×10 sp tam vlastne nepotrebujes, jako ne ze by se tam na ni nedalo jezdit, ale na denni dojizdeni je to stejne zbytecny, muzes o ni prijit a na tom stroji jak pisu se da klidne i jezdit s bagazi po celem Dansku.. resil bych to takhle. Kam jedes, Kobehavn?

              0 0
              • Bombos3  

                Tak já nejsem žádný honič gramů a je mi celkem fuk, jestli to bude značka ta nebo ona. Ostatně to kolo má sloužit jako sportovní náčiní na snížení váhy (:-D). Donedávna jsem měl CrMo na campě osmičce a vyhovovalo mi to, netoužím po ničem extra. Je mi jasný, že za tu cenu se asi ani nemá moc smysl ptát na stav hlávka a tak no :-(

                Jedu studijně do Horsens dělat bakaláře na 3,5 roku. Na denní dojíždění to právě úplně tak nechci. To počítám, že si na místě pořídím nějaký mega vrak za 200–300 DKK. Ptal jsem se současných studentů a kola se prý docela kradou, takže nemá smysl nic dražšího.

                Problém je, že bych docela rád jezdil ve volném čase i na delší výlety a na to už bych chtěl něco spolehlivějšího a celkově použitelnějšího. Vím, že kopce tam jaksi moc nejsou, takže by skutečně stačil ten stroj o kterém píšeš, ale přecijen bych raději tu silničku/cyklo­krosku. Už kvůli geometrii a celkově jinému pocitu z jízdy a tak. Zkoušel jsem mrknout na net, ale nějak se mi to moc nedaří. Dánština opravdu není má silná stránka.

                0 0
                • tromboonen  

                  No ja byl na skole v Kodani, bohuzel jen pul roku… bylo nas tam 12 a ve dvou jsme vsem postavili kola z mistnich open source zdroju.. normalka je CroMo ram s patkama jako maj fixky/SS, geometrii to ma v pohode, rodla sezenes bullhorny nebo otocis rovna se zahnutejma koncema naopak a jses docela aero… kopce tam fakt nejsou, ja mel 3 nebo 5 rychlosti v planetove prevodovce, tezkou mrchu i s ocelovym nosicem a normalne jsme na tom objeli vetsinu Danska..

                  Kupovat to fakt neni treba, vsude se valej rozbity kola a ze dvou az tri kusu postavis novy (dobry je umet vyplitat, ale i bez toho to jde), jen jak rikam, checknout ram, kdyz se nekde ram vali samotnej, bejva to casto ukradeny/odrstojeny a odhozeny, kazdej ram ma vyrazeny cislo, ne tovarni cislo ramu, ale registracni, vetsinou pod sedlem na boku horni trubky a Polis ma databazi kradenejch a obcas to namatkove kontroluje, takze kdyz adoptujes nejakej ram ze smetaku nebo lesa, muzes pak bejt podezrelej, ale policajti jsou v pohode, nam se to stalo z neznalosti a kdyz jsme jim to vysvetlili, tak nam domluvili a odpustili… normalne bych zasel na cajty nebo i v terenu se jich zeptal, jestli to a to cislo je OK, maj to tusim v mobilech…

                  Teoreticky bys pak normalni silnicku ani nepotreboval, neni to sice uplne sportovni jizda, ale naucis se dobre slapat a kdyz pak sednes na normalni lehkou silnicku pojedes jak vitr :)

                  0 0
    • Bombos3  

      Ok, tak to tedy nebudu řešit a zkusím něco poskládat. Říkáš zkoušet u kontejnerů nebo ještě někde? Před dvěma léty jsem sháněl po sběrných dvorech a dopadlo to tak, že o nějakém „odebrání“ kola z kontejnéru nechtěli ani slyšet, že prý by z toho měli velké potíže… (a to jsem nabízel i „motivační příspěvek“). Akorát teď přemýšlím jaké nářadí si na to vzít – multiklíč, tuším klíč desítku na pedály a ještě něco?

      S tím vypletením kola – no nebál bych se to zkusit, ale asi bych trochu hůře sháněl dráty a tak no. Nicméně to předbíháme – přecijen tam ještě ani nejsem.

      Rám bych určitě ověřil, díky za užitečný tip. S tou silničkou to tedy nebudu hrotit a uvidím. Třeba na něco pak narazím v Dánsku.

      0 0
      • tromboonen  

        To by bylo na dlouho, uvidis na miste.. nevim jak v mensim meste (i kdyz v Dansku se jezdi na kole vsude), ale v Kodani se proste valely kola bez zapletu, se zvohnutyma zapletama, normalne to lezelo na ulici, treba zamcene zamkem, ale proste nekdo toho kus ukrad a majitel to tam nechal, bylo to rezavy, bylo to tam treba mesic nebo vic.. to samy u kulnicek kam se odkladaj kola u skoly nebo u nadrazi, kolem cyklostezek atd.. proste sbiras srot a za chvili z toho mas dost na postaveni kola.. urcite i v nejakym servise Ti daj zbytky..

        Draty pouzijes puvodni, naboj s prevodovkou taky (z prelomenyho zapletu), sezenes jen novej rafek (z jineho kola)..

        Naradi: imbusy, ploche klice, centrovaci klic… ale pokud budes delat neco vetsiho je stejne fajn mit dilnu = na studentskych kolejich ji skoro vzdycky maj, i vybavenou, takze i kdyz budes bydlet v soukromi, poptej se na skole kdo bydli na kolejich a jestli Ti muzou zaridit pristup, nemel by to byt problem, proste Te tam pusti, predpokladam, ze to tam nepoprasis.. a kdyby nic jineho, tak nejakej mistni cyklo klub, tam by ti pomohli..

        A kontejnery, no jeden kontejner nas prave do toho problemu dostal, celej pulrok jsme normalne jezdili, skladali kola, kdyz jsme meli odjet, chtel jsem uklidit v garazi me bytne, kde jsem mel nejake dily z tech vraku… takze jsme si od ni pujcili auto a zavezli to do kontejneru, prece to nebudeme vyhazovat nejkde v lese, kde jsme toho vetsinu nasli… no a nekdo videl dva cernovlasy typky hazet do kontejneru par ramu, zapletu a dilu a zapsal si SPZ a zavolal na Polis (to byly early 90's, prej tam tenkrat ve velkem kradli kola lidi z vychodni Evropy, hlavne Polaci prej a vozili je lodema do Polska, nevim, treba to az tak hrozny nebylo, ale proste nekdo to pochopil jinak..) no po pulnoci navsteva policajtu a prohlidka nasich kol, jedno melo to spatny cislo na ramu (ten byl z lesa)… nastesti si dali rict, rano jsme sli na stanici a vysvetlili jsme jim to, ten co nas „vyslychal“ mel na zdi plakaty z TdF :) Nakonec rek, ze je fajn, ze jsme cistili lesy, parky a ulice a recyklovali srot, akorat jsme si meli overit ty kradene ramy, ale ze chape, ze jednak jsme to nevedeli a druhak kdyz se to valelo ve krovi stejne uz to byo jedno.

        Takze proste checknout cislo, treba na to maj i nejakou apku nebo website, nevim..

        JInak za 3 roky se Dansky klidne naucis, je to neco mezi Nemcinou a Anglictinou, na papire se se tomu da rozumet… i kdyz pravda posledni uklizecka na skole mluvila tenkrat anglicky lip nez ja..

        A urcite si zajed na mys na severu kontinentalni casti, budes to mit blizko, my museli trajektem, Skagen, jsou tam pisecny duny s chatickama, ve meste si v pristavu od rybaru koupis cerstvy kraby, mnam… a Roskilde do muzea Vikingu a pripadne na festival, plus nezapomen pokorit nejvyssi „horu“ Danska, udelej si horskou etapu, ale doporucuju peclivy recon, neni to moc patrny a dost blbe se to hleda.. pak projet Sjaelland, na severu po vychodnim pobrezi je to pekny, da se i hopnout do Svedska, na jihu zas pekny utesy a kostely co z nich padaj do more a majaky co jsou schovany za dunama.. no proste projed to cely, jde to uplne jednoduse.. nvim pravda jestli se da po tech mostech na kole, asi ne, kdyz jsou dalnicni a obcas i tunelem pod vodou, ale staci nekoho stopnout..

        0 0
        • Bombos3  

          To je super co se člověk nedoví na BF. :-) Fakt moc díky za rady tipy.

          Já jsem tam zatím byl jen na dva dny a to ještě v polospánku, jelikož jsem ráno letěl z Británie tam, přespal, navštívil školu a letěl zpět, takže dost časově náročný a opravdu jsem tam nezkoumal vraky kol. Jenom tak zběžně jsem si všiml, že si tam opravdu na žádné extra fajnovky nepotrpí.

          S dílnou to bude asi složitější. Budu bydlet v soukromém a tamní kolej má dost hroznou pověst, takže pochybuji že by vůbec něco takového měli. Je tam ale jakýsi cyklo klub a za zeptání nic nedám že :-). I kdybych to měl montovat v pokoji, tak co no. Když jsem mohl mít kolo v podkrovním bytě o 14m2… (místo ve sklepě bylo, ale nechtěl jsem dát moc šanci zlodějům).

          Jsou ty díly v rámci možností záměnné? Nejsem žádný mechanik, mám jen základní zkušenosti a velkou snahu se přiučit :-). Ty pláště a duše, co si psal samozřejmě vezmu. Možná si říkám, zda-li by nebylo lepší vzít k tomu ještě něco užšího – silniční 23 nebo 25. Kdybych se pak nakonec rozhodl postavit něco lepšího na ty větší dálky. Vím, že ty 30 s urban vzorkem asi nebudou žádná velká hrůza, ale stejně.

          0 0
          • tromboonen  

            Bych si tipnul ze i kolej s hroznou povesti bude mit super dilnu… vubec koleje v dansku jsou oproti nasim parada, i ty nejhorsi, rek bych… maj tam vetsinou pokoje pro jednoho s koupelnou a kuchyni, sekci pro dvojce/manzele… tam asi problem nebude.. dilna tam asi bude, nebo na skole budou mit na strojarske fakulte, nebo ten cyklo klub, nebo soused… Dani jsou velmi pratelsti a v pohode, kdyz se poptas, urcite nekdo pomuze, ditto kdyz poprvy dojdes, poptej se po sousedech a nekdo Ti pujci nejakou plecku kolo, asi damsky, ale to je jedno.. taky jsem jedno takovy jezdil..

            (Letadlem z Anglie… ha ha, my tam tenkrat jeli naslepo vlakem – tenkrat jeste jezdil vlak Praha-Kopenhagen, kterej v Rostocku najel na trajekt..)

            Ty jejich typicky kola jsou skoro stopro kompatibilni, je to low tech, asi jako Ukrajina nebo Favo, nepotrebujes nic extra, nekdy na ty planetove prevodovky, ale to je taky vsechno plus minus stejny, nebudes servisovat vnitrek, maximalne to otevres a namazes… zadnej problem. Rafky, draty, vsechno klasika krizeny, rafky nejsou na brzdy, takze taky.. mozna pedaly s vem senou, treba takove ty flat s spd na jedne strane na sportovnejsi akce nebo SPD a tretry? Ja to vse absolvoval na normalnich, dneska by se reklo platformach, plus myslim jednu dobu jsem mel takove ty plastove jako klipsny bez reminku, ale to se neosvedcilo.. ploche Te nauci spravne slapat..

            Re plaste, sirsi = lepsi, meli jsme tam 23 z ceska, nic moc, cca 25 mistni panaracery, lepsi, pak nejake skoro CX 33 tusim… pro kazdodenni pouziti bylo nejdulezitejsi nepichat, jezdili jsme stary ojety, ale meli tam takovy pasky z kevlaru co se daly mezi dusi a plast, tezky, treni navic, ale proste si pak nepichal (sice jsme to umeli spravit velmi rychle, ale prece jen delalo se to bez vyndani kola [kolo je na matky, nema to cenu, vytahnes dusi, pres ram prozkoumas kde je dira a zalepis])… proste nakup nejaky skladaci 28–30 plaste, odolne, hladke, vzorek urcite ne, max par drazek, ale ani to neni nutne.. tluste, treba mekci smes, ale proste odolne… vem si dve sady s sebou a budes v poho.. 28 hladky mekky na spravnym tlaku jede lip nez 23 nabusenej, plus vzhledem k tomu, ze cely kolo bude rekneme tezsi, tak honit neco na slupkach fakt nema cenu, akorat Te to vytrese a zapichas si… ja jezdim i na karbonovy jednici 27 mm kaucukovy plaste, i kdyz v Cesku jsou okresky rozhodne horsi nez cyklostezky v Dansku, stejne je to lepsi reseni..

            0 0
            • Bombos3  

              Dobrá, super. S tím, že jsou tam všichni fakt moc milí se nedá než souhlasit. V té škole i tak celkově ve společnosti skvělá atmosféra. Nad těmi pedály popřemýšlím, jelikož tretry nemám a na delší cesty by ty SPD určitě bodly. Asi to vyřeším tak, že vezmu nějaké klasické, nejzákladnější a pak se časem uvidí.

              Ty pláště zkusím vybrat nějaké jak říkáš. A rozměr tedy klasické silniční 622?

              Díky

              0 0
              • tromboonen  

                622 neboli 700, proste klasicka silnicka a jelikoz tam vetsinou kola nemaj rafkovy brzdy, tak se vsude vleze az 30–33 mm sirka, coz je fajn, ale tak 28 mm slusnej je kompromis, pohodli je tam zajisteny, asfalt kvalitni, uzsi Ti nic lepsiho neprinesou, sirsi by byly uz do terenu, coz tam moc nehrozi a i ty 28 si poradi s polnackou nebo sterkem..

                Conti maj nejaky odolnejsi a pritom slusne jezdici, nebo Schwalbe tusim Durano, pohledej v tematech o zimacich nebo commuterech..

                Na normalni jezdeni staci obyc pedaly, me stacily i na tu turistiku, na rovine a s takovym kolem proste musis slapat urcitym zpusobem, jestli nemas tretry tak neres, jestli mas, tak kup platformy co maj na jedny strane spd, ale uplne nutnost to neni podle me.

                Go nat.. a kdyz jsme u danstiny, jediny co je fajn umet krome „Jeg skall hav en stor fad ol (dam si jedno velky pivo)“ je „Kan du skrive din telefon nummer“ (skrive/write protoze kdyz se jen tak zeptas, tak to cislo nechytis, maj podobne nesmyslny cislovky jako Francouzi, jakoze 84 je 70 plus 14 nebo tak neco, a v ramci tech 9 cisel proste nejakou chybu vzdycky chytnes..)

                0 0
                • Bombos3  

                  Dobrá tedy :D Jsem se zase něco přiučil v Dánštině :D

                  Jasný, pláště pořídím a k tomu vezmu i ten vercajk a po večerech se budou montovat vraky. Tak alespoň nebude nuda a každá ušetřená kačka se hodí. Studium tam není zrovna levná sranda a s prací je to v tom městě velmi obtížné.

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.