"Lepší" lanka/bowdeny - stojí za to a jaké?

8 nepřečtených
  • tromboonen

    Stavím poprvé v životě kolo (silnice, spesh Roubaix) od nuly, teda od rámu… tak to dávám dohromady aby to nějak vypadalo, jedna z věcí, kterou jsem chtěl dát už na stávající silnici jsou takové ty lepší bowdenové sady, Jagwire, Crocodile atd.

    Má s tím někdo praktické zkušenosti, je to znatelně lepší než origo Shimano, a které?

    Jsou zvlášť bowdeny a lanka na metry, třeba

    http://www.kupkolo.cz/…l-1m_z94412/

    http://www.kupkolo.cz/…y-5mm_z5836/

    pak sady:

    http://www.kupkolo.cz/…brzda_z5046/

    .. no a nakonec ty články:

    http://www.kupkolo.cz/…2014_z96138/

    http://www.kupkolo.cz/…azeni_z4708/

    Jde mi o hladký chod brzd i řazení (plus životnost a bezúdržbopvos­t/nemazání), u řazení hlavně proto že novější generace Shim mechaniky bez „tykadel“ to má u pák dost zohýbané, jde to trochu víc ztuha. (BTW u toho Jagwire článkovaného bowdenu (link) je pod omotávkou normální bowden, krokodýl vypadá že je celej z kousků)..

    Jezdí to někdo a může srovnat? Je to jen bla bla z prodejního oddělení, nebo fakt lepší, a co? Spíš lepší bovden s vložkou, nebo ty články?

    Dík za info

    0 0
    • Jakobo  

      Nejvetsi prdel vzdycky je, kdyz takovi jak ty vyzkousi kolo s komplet bowdeny a lankama Kovys za stovku a zjisti, jak lehce to radi. Pak se jeste pro jistotu zeptaji jak casto se meni lanka a jestli jsou bowdeny prave namazane a jsou hodne nasrani, kdyz se rekne ne.

      Ja bych za to ty prachy nedal uz z principu, ale vyzkouset muzes. Je tu o tom dost i v historii.

      0 0
      • tromboonen  

        Hele, ptam se abych se dozvedel, netvrdim, ze je neco lepsi nebo horsi, ale par kol jsem uz opravoval/stavel (davno, kdyz jeste nic nez Kovo nebo kdovi co za stovku (tenkrat asi 2.50) nebylo)… ale zas bylo vsechno klasicke, zadne dualy, SIS a kdovi co, vsechno na ramu a tak..

        Ted v ‚nove dobe‘ mam na soucasne silnicce postarsi 105tku – jeste tu s tykadlama, kupoval jsem z druhe ruky, nesahnul jsem na to krome serizeni a obcasneho ojedineleho namazani toho mechanismu uvnitr dualu, spis jen pro pocit, tam se to obcas muze ******.. bowdeny a lanka jsou tam origo Shimano, asi nejake OEM, rozhodne ne Dura Ace (je to hlinikac GTR s karbonem vpredu a vzadu, zadny top model ani ve sve dobe).. radi to super, brzdi nic moc, ale to bude spis brzdama samotnyma a spalkama..

        Jel jsem na par kolech s novejsi generaci Shimana, 105, Ultegra, mechanika, bez tykadel… a prvni ceho jsem si vsim bylo jak jde razeni zthuha.. a byly to funglovky, jedna z nich osobni stroj majitele pomerne velkeho obchodu/servisu, takze udrzbou nebo spatnym postavenim to asi nebylo..

        Sice taky nejsem uplne naivka co si sedne na zadek z kazdeho marketingoveho blabolu, jednak jsem technik a kola jsem si vzdycky spravoval a stavel sam, a do dneska se o to snazim, rad vim, na cem jezdim, a jednak obecne premyslim.. ale na druhou stranu mezi obyc. bovdenem co jsme meli pred X lety na Favoritce, buzirka a uvnitr ocel jako model 1, pak nejakym modernejsim, kde je uvnitr jeste nejakej teflon nebo co, aby se to nemuselo mazat a netahalo to (model 2, rekneme Dura Ace).. a pak necim, kde je ta teflonova (nebo jaka) vlozka samostatnym prvkem, ktery se nasune do bowdenu (tak to ma Jagwire bez linku)… nejaky rozdil byt musi…

        Jasne ze zalezi hlavne na tom, jak upravim konce, kdyz to stipu, jak to nainstaluju atd. ale ve finale moderni materialy delaj sve, v kritickych bodech, ktere u tech novejch generaci bez tykadel a u vnitrniho vedeni nutne jsou a vliv evidentne maji, to muze trochu pomoct – teda predstavoval jsem si, proto jsem se ptal..

        BTW ten ram ma sice vnitrni vedeni, ale minimalne u radicich lanek je to bowden jen od riditek k ramu a pak zase az od konce vidlice k prehazce… vnitrek je jen lanko, respektive lanko v tom teflonovem chranici, pokud v tom systemu je, coz mi pripada docela plus, kdyz uz to na spodku stredu vyleze ven na dest a mezi sracky, takze minimalne neco, co ma independent „trubicku“ chranici samotne lanko pred srackama si to myslim zaslouzi, to mam pocit ze klasicke Shimano bowdeny nemaj, nebo jo?

        Mozna moc resim, ale takove kolo si nedam kazdej den, no rekneme, ze za 40 let zivota poprve, a kdyz uz tak uz, taky hole nerez lanko v karbon ramu, kdyz se to nekde urve z voditka a pujde to na fest pres ohyb, je to jak pila, takhle to ta slupka aspon na chvili ochrani a ja si toho vsimnu, protoze to bude protazenejsi nebo nasponovanejsi..

        Kazdopadne dik za reakce a uvitam dalsi, nepohrdam nazory, jen si chci udelat jasno, jasne ze s sikovnosti a udrzbou jde casto docilit kyzeneho efektu i s bowdenem za stovku, ale z dluhodobeho hlediska a na pro me pomerne drahe kolo zas nemusim tak setrit (v radu stovek) a rad tam dam neco lepsiho, ted jen otazka co konkretne, proto se ptam..

        M

        0 0
        • Jakobo  

          Teflonove lanka jsem jednou dostal s razenim od sramu, radici bowden nakupuji XTR na kupkole, 2 m vyjdou asi na 80 korun. Lanka Kovys jsou nerez a zabrusovane, chod je hladky a rozdil proti PTFE nepozoruji. Mylim, ze Kovys dela vyborne lanka, byt to zahranicni znacka jako parktool jejich zbozi by stalo 10× tolik. Brzdovy bowden kupuji vinuty, treba Aligator. Vsechny bowdeny bez rozdilu maji vnitri trubicku z PE a lisi se jen v tuhosti a hmotnosti opleteni. Brzdovy vinuty bude tezky, ale tuhy. Pleteny radici bude opak. O clankovych bowdenech kokon? je tu minimalne jedno vlakno, presny zaver si nepamatuju, ale byly tam nejake negativa a cena vysoka, funkce o nic lepsi a vydrz stejna, zkus si to najit v historii.

          Zkusenost nemam protoze jsem toho nazoru, ze pokud neco funguje, nemam duvod to menit.

          0 0
    • jonti  

      Ten jagwire ilink se vubec nehodi na ramy, kde je vedeni v ramu nebo mas dlouhe kusy bovdeny, kde se to krouti.

      Vubec bych nevymyslel, staci vzit klasicky dura ace bovden, standardni lanka co jsou k dualum a neresit neexistujici problemy.

      0 0
    • mr.nikdo  

      Jak psal Jakobo, ja kupuji take XTR a v pohode. Je uz na hromade kol a nikdo si nikdy nestezoval.

      Pokud chces neco lepsiho, premyslel bych mozna i o Power Cordz (tady se proklikej pres menu). Jsou tu taci, kteri ho jezdi.

      Kdyz trochu pohledas v historii temata: Power Cordz a Nokon, dozvis se vice :-).

      Jinak ted mam na silnici kabelaz minimalne 7 t km a uz jde pryc. Obyc lanka a bowdeny.

      0 0
      • tromboonen  

        Dik vsem za info, krokodýly, Nokony a jiné „perličky na provázku“ jsem vyřadil, buď to bude klasika, nebo Power CordZ

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.