• bike29er

    Prosím o radu při výběru nového rámu. Chtěl bych něco hodně lehkého, se zdvihem od 115–130mm a cenou pod 40 tisíc. Uvažoval jsem o Specialized Stumpjumper FSR Pro 2008, neboť bude určitě velmi lehký, ale při prohlížení historie na bike fóru zněla velká kritika na jeho citlivost vůči térénním nerovnostem. Předem díky za jakékoli názory a zkušenosti.

    0 0
    • Blabas  

      Tak bych asi volil Stumjumper 2007. Ne vážně a bez legrace, myslim, že zrovna Stumpík je super. Hůře citlivý je Epic. Co Takhle Giant Trance X, ten má myslim 130mm a cena kolem 25000 až 30000. Nebo nějaký jednočep s kvalitním tlumičem

      0 0
    • Kinetic  

      Canyon ES 5. Jasná volba. ;-)

      http://www.canyon.com/…tattung.html?b=86

      0 0
    • scret  

      Stumpik zas az tak lehkej nebude… ale zavazi to taky neni…

      mrknul bych jeste na toho Trance X,jak pise Blabas, dobrej ram za slusny peniz…

      0 0
    • kubad  

      lehký určitě není.

      0 0
    • visions  

      Trek Fuel EX

      0 0
    • v POHODÌ klokan  

      A co Scott genius? Bude celkem lehkej,ne?

      0 0
    • spyder  

      Taky se chystám jít takovéhodle do full rámu, rozmýšlím mezi Stumpjumperem FSR08 a Tance X 08. Neví tu někdo jestli se dá ten Stumpjumper sehnat i s normálním tlumičem (bez toho Brainu)?? Na stránkách spešlu maj v nabídce rámů jen tu verzi s chytrým tlumičem …

      0 0
    • spyder  

      Taky se chystám jít do takovéhodle full rámu, rozmýšlím se mezi Stumpjumperem Pro FSR 08 a Trance X 08. Nevíte někdo jestli se dá ten Stumpjumper sehnat i s normálním tlumičem (bez toho Brainu)?? Na oficiálních stránkách spešlu mají v nabídce jen verzi s tím chytrým tlumičem …

      0 0
    • bike29er  

      Rám Stumpjumper 08 se prodává pouze s Brainem resp. prodával, neboť ho už dovozce dle svého vyjádření nemá (ptal jsem se na velikost L). Pár větších cykloobchodů jej naskladněný má, takže lze sehnat, ale chce to jednat rychle. S tlumičem Fox Triad lze taky sehnat, ale pouze tak, že se domluvíš v nějakým cykloobchdě, kde maj celý kolo, aby Ti z něj prodali jen rám. To se však vyplatí jen do určitý ceny toho kola, jinak by ten rám vyšel ještě dráž než originál.

      0 0
    • tomfree  

      Nedávno jsem se svezl na liteville a musím říci super rám,lehký a špičkově zpracovaný.

      http://www.liteville.de/t/22_29.html

      0 0
      • MlokCZ  

        Koukám, že tenhle rám má téměř totožný průběh zadní stavby jako Stereo, to by se mi líbil.

        0 0
        • StevensSFC  

          Geniuse ne ten bude težkej myslim.Já bych vzal toho Trenc nebo jak posílal  tomfree ten odkaz.To vypadalo dobře 130mm zvih a váha dobrá v L 2290g.

          0 0
          • cekanka  

            Super. A proč radíš Mlokovi? Myslím, že ten má jasno:-)

            0 0
        • ememem  

          zdravim, a na to si prisiel jak? ciste z popisu geometrie? to ako z toho vidis? na zaklade coho? alebo som nieco prehliadol? BTW-to su otazky, nie ironicke ry­panie.

          0 0
          • Lišák  

            Linkage?

            0 0
          • MlokCZ  

            Jak už odhadnul Lišák, dle Linkage. Přikládám oba průběhy lev. ratio. Stereo je přesně, to je muj model a přesně změřený. Liteville přesně být nemusí (ale může) a je to o něco starší model s o něco nižším zdvihem, ale přepákování je pořád stejné, takže průběh bude pořád stejný. Nepatrně se liší, ale velmi málo, aby to mělo zásadní vliv na chování.

            0 0
            • Smazaný účet  

              ahoj Mloku, asi někde nemáš průběh meridy AM, že?

              Jaký průěh se ti zdá téměř nejideálnější? když jde kolo kolmo nahor? nebo lehce vzad?

              0 0
              • MlokCZ  

                Tohle není tak jednoduché na popsání a jednoduchá pravidla posouzení průběhu lev. ratio nejsou. Úplně jiný tvar křivky lev. ratio nemusí nutně znamenat úplně rozdílný chování.

                A dále žádný ideální průběh neexistuje, já znám ideální průběh pro moje požadavky, ale to neznamená, že je idální i pro někoho jiného.

                A dále to dost může ovlivnit tlumič.

                A pak některé věci neovlivňuje jen průběh lev. ratio, ale i typ systému. Tedy jinak řečeno dva rozdílné systémy se stejným lev. ratio se budou chovat rozdílně.

                Průběh nových Merid v DB Linkage není, jen starší Transm. a Mission.

                A to co popisuješ ty je po jaké trajektorii se pohybuje zadní kolo. To nemá s průběhem přepákování (lev. ratio) souvislost zcela žádnou. A samo o sobě to žádné velké rozdíly v chování nedělá, protože ten předozadní posun kola je stejně jen v řádu milimetrů. Vlivy to má ale nepřímé, že s tím souvisí protahování řetězu když jde stavba do zdvihu a tedy pak pedalkick. A tohle je dané především systémem. A opět tu neplatí žádné obecné, že něco konkrétního je nejlepší, každý systém má svoje.

                0 0
            • ememem  

              to si si ho za tych 200 usd kupil?

              0 0
              • MlokCZ  

                Ne, takový prachy bych nedal. Ta nejdražší verze je zcela zbytečná, tam není jediná funkce, kterou bych potřeboval navíc.

                Já mám Linkage koupený, ale verzi personal a ta je za 25$. Něco jde dělat i v demu, které je zdarma (to by mi ale nestačilo).

                0 0
                • ememem  

                  mne to demo nejde vobec(vid. obr.), tych 25 bych asi aj skusil

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Co znamená nejde? Pokud ti demo nejde, tak to je to třeba vyřešit a koupení personal verze tě nezachrání. Personal verze navíc povolí spoustu funkcí (jako hlavně editace, ukládání, některé grafy navíc), ale základ je stejný. Tedy v demu musíš být schopný i načíst kolo z DB Linkage, akorát že v demu se musíš registrovat s mailem pro přístup do DB, to u personal verze nemusíš.

                    0 0
                    • ememem  

                      akorát že v demu se musíš registrovat s mailem pro přístup do DB – no to bude ten problem, to som prehliadol

                      0 0
                    • ememem  

                      som do toho trocha pozeral – uprimne moc tomu nerozumiem. nemyslim programu ale ako si interpretovat vysledky. to tu a­koze kazdy okrem je in? nemozem si  pomoct ak by som mal z tych gr­afov a animaci­i vediet pove­dat ze „tak t­oto je  zhruba taky bike aky by som chcel“ tak by som asi musel studiu odpruzenia venovat paradne vela casu.

                      0 0
                      • fluider  

                        Tak za 1 večer to zrejme nezvládneš všetko pochopiť, ale ak ťa to baví, tak nie je problém. V samotnom programe je krátky Help so stružným vysvetlením niektorých pojmov, ale na pochopenie to nebude stačiť.

                        Veľmi výživný materiál popisujúci kinematiku bicykla a vlastne aj Linkage je ich Path Analysis .

                        Výpočet spomínaného pedal-kickbacku je v tomto PDF , ale treba sa vyznať v 2 rôznych súradnic. systémoch, ktoré Linkage používa.

                        Niečo sa dá pochytiť aj z Linkage fora .

                        Želám veľa chuti a nenechaj sa odradiť ! ;-)

                        0 0
                        • fluider  

                          A ak by ti toho bolo málo :-), môžeš prelúskať veľmi dobrý článok mladého austrálčana, ktorý rozoberal tzv. „brake-jack“ alebo „brake induced suspension stiffening“ čiže vplyv brzdenia na funckiu odpruženia. ¼udia z komerčných firiem ti odporúčia knihy o motorkách a fyziku, tento sa podelil o svoje myšlienky.

                          Brake-jack

                          0 0
                          • ememem  

                            dik za typ, tu doktorandsku pracu toho fesaka co je v tom „path analysis“ som preletel ale to je na trocha pozornejsie citanie, ked budem mat niekedy cas tak to skusim.

                            0 0
                        • MlokCZ  

                          Kromě prostudování doporučených materiálu je pak ještě hrozně důležitá nějaká praxe. Tím myslím u několika velmi rozdílných modelů si projet v reálu daná kola a srovnat si, co která vlastnost dělá. A nejlépe ještě v reálu mít možnost to srovnat se stejným tlumičem (a to i u Foxe se stejným interním nastavením), aby se z toho dal poznat pouze vliv rámu.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            A když je pak srovnání s praxí, tak už pak většinou stačí kouknout na model a hned přesně víš co a jak a jak se bude chovat.

                            0 0
                            • fluider  

                              Tak veru, praktická jazda a porovnanie s teoretickým modelom. A to mi stále chýba

                              0 0
                          • ememem  

                            a srovnat si, co která vlastnost dělá. - hlavne to je presne to co bo­huzial momentla­ne absolutne ne­dokazem z tych g­rafov interpre­tovat.  z fyzikalnou stran­kou veci by ne­mal byt problem a­le co to zname­na pre realne jaz­denie tak s tym asi trocha problem bude.

                            0 0
                  • Vilém  

                    Tim „no files“ myslis, ze ti nejde? Tak tam nejaky files vloz:)

                    0 0
                    • ememem  

                      akorát že v demu se musíš registrovat s mailem pro přístup do DB – to bude problem (novy vytvorit nejde)

                      0 0
        • C.A.C  

          Zneužiju tutu debatu k soukromému dotazu. Jaký je Tvůj názor na tento full - obrázek č. 1. Neber v potaz osazení a cenu! A co ten druhý ?

          0 0
          • vitan  

            Ahoj, Ghosty jsem si měl možnost projet a jsou to rakety.

            Průběh pružení ma celkem dobrou progresivitu, zachovává si komfort na malých nerovnostech a přitom při něm u šlapaní nevíš.

            jezdil jsem na něm ale asi jen 20minut, takže nemůžu posoudit dostatečně.

            0 0
          • MlokCZ  

            Čistě přepákování (a tedy i chování) zadní stavby je totožné S Cubem (jedno s AMR Pro, druhé se 125kou).

            Tedy můžeš hledat v historii, o AMS 125ce jsem toho tu napsal už opravdu hodně.

            Jen stručně, žehlí slušně, pohupuje se v rámci FSR středně až méně, oproti jiným systém může více (třeba oproti vpp). Co je ale důležité, je to jeden z nejméně progresivních rámů na trhu vůbec. To může být dobře i špatně, dle stylu jízdy. Pokud neprovozuješ větší dropy, tak je to dobře, bezproblémové využití celého zdvihu s rozumným sagem. Pokud bys chtěl ale provádět nějaké větší skoky (řeknemě 0,5 výšky nebo větší), tak na ten průběh vhodný není a buď bys chodil pořád na doraz nebo musel přefoukat (tím bys měl ale příliš malý sag a špatně by to žehlilo).

            A ty dva jsou stejné srovnání jako AMS Pro x 125ka, tady je to jasné. Pokud to není na závody, tak rozhdně ten větší zdvih. Ten nižší zdvih je slušná raketa, ale oproti tomu většímu propastný rozdíl v pohodlí a žehlení (mnohem větší než by se mohlo jen dle porovnání výšky zdvihu zdát). A ten větší zdvih jede jen o malinko hůře, není tam v tomhle velký rozdíl.

            0 0
            • MlokCZ  

              Ještě k tomu pohupování, díky tomu zase je poměrně aktivní ta stavba při šlapání a také má velmi malý pedalkick narozdíl od vpp.

              0 0
            • C.A.C  

              Díky za odpověď. Skákat z vejšky určitě nehodlám. Sem tam maraton, svižné vyjížďky ( 70 km – 120 km ) s partou po Jeseníkách a Gardě. Ostrým sjezdům se rozhodně nevyhýbám a docela je umím. Výjezdy, hlavně ty technické, taky můžu. Zatím jsem ale jezdil HT a zdvih 100. Rozhodně nechci nic těžkého, musí se to motat kolem 11 kg.

               
              0 0
              • MlokCZ  

                Tak na 11kg rovnou zapomeň. Kam se rozumně dá dostat s váhou vidíš v mojem profilu.

                0 0
                • Gorgov  

                  tak to bych nerekl, tak jak to vidim na tom obrazku to bude mit pravdepodobne prave kolem 11, spis min.

                  0 0
                  • keo  

                    Chce se dostat na 11kg s fullem,to na obr. je kolo na ktrém jezdí nyní.

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    Jak už reagoval keťo, samozřejmě tu váhu jsem psal k těm fullům na které se ptal, že nemá šanci se právě dostat na váhu toho HT které má 11kg. Nejen chodem a přepákováním jsou téměř shodné s Cuby, ale i váhou. A opravdu si nedokážu představit, že bych AMS 125ku, co mám v profilu dostal na 11kg z těch 12,6kg co má.

                    0 0
                    • Gorgov  

                      nevim co bys kam dostal nebo nedostal, ale to kolo, o kterem je rec (dva obrazky u prispevku, jde o karbon ghosta) proste moc pres 11 mit nemuze a rozhodne nebude vubedc zadnej problem ho pod 11 dostat.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Takže udávaná váha toho Ghosta je 11,2kg. To je bez pedálů a jako vždy lehce nadhodnocené proti reálu (mám tu pár zvážených kol reálně u Ghostů a srovnaných s katalog váhou). Reálně jsme na 12kg s pedály. A opět nevidím nikde žádný rozumný prostor pro odlehčení.

                        Díky tomu, že to je karbonová varianta rámu, tak je to 0,5kg k dobru, ale na 11kg to pořád nestačí.

                        0 0
                    • Gorgov  

                      jinak ted sem kouknul na to tvoje ams, a tam sou teda nektery vylozene tezitka, i tohle by nebyl problem dostat tak na 11,5kg…

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        To by mě zajímalo, jak bys chtěl odlehčit kilo a přitom zachovat funčnost a odolnost a ještě aby to nestálo šílené prachy. Já nevím o jediném dílu, který bych mohl vyměnit a mělo to pro mě smysl.

                        Schválně by mě zajímalo co myslíš, protože kilo je v tuhle chvíli fakt dost. A pro upřesnění, třeba ty řídítka, která jsou cenový lowend mají v reálu 235g (váženo), takže ani tam moc váhové prostoru není (ale samozřejmě výměna u mě nepřichází vůbec v úvahu, protože lehčí řídítka stejného zdvihu + stejných úhlů zahnutí neexistují).

                        0 0
                • C.A.C  

                  Tak se nahádejte, hoši ! Prodejce udává u RT Lector váhu 11,0 kg a to by to kolo šlo ještě krásně poladit. U toho AMR 7700 je to 11,7 kg. A „zhubnout“ není taky problém. Já osobně víc inklinuju k tomu stovkovýmu zdvihu. Prosím neukamenovat !!! 

                  0 0
                • C.A.C  

                  Tak kolo je už v chalupě ( bohužel ne v té mojí ). Po instalaci kompletního XTR včetně klik, Nokonů, pedálů Author, rovných OS WSC Carbon řidítek, Gobíka a výměně plášťů za užší Pythony  ukázala váha 11,3 kg !!! Je to v nejmenší velikosti 17,5. Ale i tak to příjemně překvapilo. Kolečko jedna báseň.

                  0 0
    • visions  

      Záleží,čím to osadíš,nemá cenu extra gramařit na rámu,když to potom zazdíš průměrnejma,ne-li podprůměrnejma komponentama.

      0 0
    • bike29er  

      Já mám právě dobrý lehký komponenty, jen ten rám pořád vozím těžkej. Mám vypl. kola American classic s 350 gramovými ráfky apod. U Scotta se špatně shánějí náhradní díly, třeba když je něco s tím jejich tlumičem. Taky Spešl má ty svoje originální tlumiče a nestandardní smyk, takže taky můžou být problémy s díly. Toho Spešla by jste doporučili s Brainem nebo s Foxem? 

      0 0
      • visions  

        No,u mě to byl jeden z důvodů,proč jsem do Stumpa nešel a vzal Trek Fuel EX,chtěl jsem foxku vidli i tlumič.

        0 0
        • misak.kadlec  

          Kámoš má Stumpjumpera fsr comp – super pohodový vozítko. Dovezeno z USA model 07 za cca 35 000 Kč. Vidle fox float R120 tlumič fox triad.

          0 0
    • K2  

      Stumpjumper 07 patří ve své kategorii k nejlehčím

      0 0
    • martin7  

      mám tohle. Za rám jsem dal 49 000. Katalogová cena tenkrát asi okolo 70 000. Chce se ptát a kupovat na podzim nebo začátkem zimy. Má brain, jen rám vážil okolo 3 kg, ale ne na nic moc přesný váze, takže mě hned za ten údaj, pokud nesedí.

        
      0 0
      • martin7  

        ješte tam patří na konec – nekamenujte

        0 0
        • Smazaný účet  

          no z te fotky ani neni poznat co je to za kolo. SC?

          0 0
          • Smazaný účet  

            aha, staci e podivat do profilu :)) no tak ale to te pak cele kolo muselo vyjit aspon na 100 ne? dat jen za ram 50 je celkem dost :( i kdyz je to samozrejme relativni…

            0 0
            • martin7  

              Je to pouze o penězích. Pokud je máš (tzn. výplata je adekvátní) a jseš ochotnej to za to dát, pak není co řešit. Nicméně chtěl jsem jen říci, že slevy rámů na podzim a v zimě jsou výrazně velký a vyplatí se počkat.

              0 0
      • Vilém  

        Covece super foto. Postovni znamka by z toho mozna sla vytisknout v rozumnym rozliseni:)

        0 0
    • cat  

      Marin east peak..

      0 0
      • Lister  

        No nevím jestli je zrovna lehký........ale třeba jo, samostatně jsem ho nevážil.

        Včera jsem se krátce svezl na kamarádově RM ETSX 70 (no raději jsem to neměl dělat) navíc vepředu s pružinovou Vanilou ( jasně že vanila je s pružinou, ale kdyby někdo nevěděl). Svezení neskutečné, to kolo ja asi tak 2× pohodlnější než moje, asi budu odedneška moc nespokojený :-)

        Akorát pro tazatele je bohužel krapet nad limit.

        0 0
        • cat  

          no ted sem si uvedomil ze on chce jen ram…tak to neni nad limit. Ja bych ho teda nechtel, protoze je tak progresivni ze ani nevnimam pod sebou tlumak…zvlast pri presednuti ze 150 linearniho zdvihu. Ale je to alternativa.

          0 0
          • Lister  

            pokud jsem udával, že je něco nad limit, tak jsem myslel toho RM ETSX

            Samotný rám od Marinu (pokud se bude dát sehnat) bude tak akorát za těch 40 tis

            0 0
          • Lišák  

            A nebude spíše problém v tlumiči, než v systému zadní stavby? Je skutečně progresívní, nebo nebere malé rázy (špatně žehlí)?

            0 0
            • Lister  

              ten rám progresivní je a tlumič tomu pomáhá fixním propedalem. Jsem nevěřil, jaký je rozdíl ve floatu bez propedalu a mojem s propedalem na střední hodnotě. Začíná mě mrzet, že budu mít jen větší komoru, kdyby bylo dost financí tak neváhám a beru Push verzi RP 23, kterou objednal Mlok.

              0 0
              • Lišák  

                Tak to je vražedná kombinace-progresívní rám a velký propedal :-( Ženě jsem dal na kolo Float R, ale starší typ-bez PP, protože „VPP“, co má rám je tak akorát na to, aby to fajn jelo dopředu a bralo nerovnosti s otevřeným tlumičem. Cokoliv dalšího, omezujícího chod, by bylo na škodu.

                0 0
                • Lister  

                  no uvidím co s tím udělá ta větší komora a jestli to pomůže, tak je jasný upgrade na příští sezonu :-)

                  0 0
                  • Jenda  

                    no myslim ze vetsi komora citlivosti neprida akorat se vylepsi prilisna progresivita, ja mam taky propedal na stredni uroven a porad premyslim bud koupit nekde jetej RP23 a nebo nechat nekde upravit stavajici tlumic tedy nechat snizit propedal tak na uroven 1. Akorat aby ta uprava nestala tolik jak jetej RP23 bez prodanyho R:-)

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Interní nastavení u Fox tlumičů dělá strašně. Konečně mi dorazil upravený tlumič z TF tuned a stihnul jsem včera i krátký test a je to paráda, jako kdyby ten tlumič před a po úpravě spolu neměly ani nic společného.

                      A to mluvím hlavně o poloze open, o zapnutém propedalu se nemá ani smysl bavit.

                      0 0
                      • mountaineer  

                        Nemas k dispozici grafy tlumice pred a po uprave?V cem je po tunningu rozdil v propedalu?Diky

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Grafy nejsou u současných tlumičů k dispozici vůbec. Ale i kdyby byly, tak před a po úpravě bude graf naprosto stejný, průběh pružiny (vzduchu) tlumiče je pořád totožný.

                          Podrobně jsem vše už popisoval tady. Propedal se po úpravě změní hodně, protože už tam žádný nebude. Celé je to nahrazeno jejich platformou, která se bude chovat tak, jak si to kdo objedná, tedy nedá se říct obecně jak se to bude chovat.

                          0 0
                    • Lister  

                      Jasně o citlivost nejde, jde o tu progresivitu. Pokud ani větší komora nepomůže k lepšímu využívání zdvihu, tak nebude mít ani cenu uvažovat o nějakém dalším upgradu, ale pokud to bude fungovat tak, jak si představuju, tak je další krok jasný – Push verze RP23 s velkou komorou a tenhle tlumič půjde do frcu.....

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Nižší komprese po úpravě také trošku zvýší využití zdvihu. Takže pokud větší komora výrazně pomůže, tak Push verze RP23 s high volume bude pak i v tomhle ohledu ještě o něco lepší.

                        0 0
                  • MlokCZ  

                    Máš od rána „komorový“ mail :-)

                    0 0
    • BTom1  

      Jedině intense :-)

      0 0
    • pajasimi  

      Zdravím a vytahuji prastaré vlákno. Hledám lehčího zástupce za svůj xc rám, který má nového pána. Chci zůstat u zdvihu 120 ±5mm. Původní rám s tlumičem vážil 3,14. Požadavek na nový byl původně max 2,8, raději bych však váhu nižší, těch 2,7 s namontovaným tlumičem. Cenově bych se rád vešel do 25000 se vším všudy.

      Prvním kandidátem bylo RB IQ ve velikosti M v brutal finish. Tam mě pan Heiník ujišťuje že bychom se dostali pod 2,8, 2,6 je nereálných (dle jejich konfigurátoru by to tak ale mělo být, v reálu ale spíše budu rád když to bude pod 2,8, z čehož nejsem moc nadšenej, celkem nejistota pokud jde o váhu.

      Dále jsem narazil na Spydera http://www.global-sport.cz/…m-spyder-cmp kde bych za nižší cenu ve velikosti 16, která by byla ok, měl (snad) dosáhnout za nižší cenu váhy 2,7

      Hromadu 115mm rámů má Kellys, jeden příklad z mnoha http://www.kellys.cz/…-kellys-tyke (nevíte, jestli je váha uvedená s tlumičem?)

      Giant Trance by taky šel, ale nepodařilo se mi zjistit, kolik váží.

      co byste doporučili?

      0 0
      • kubad  

        osobne bych resil jak to funguje, nez jestli to ma 2.6 nebo 2.8kg

        0 0
        • pajasimi  

          řešim u freeridu a endura, u xc s tak malým zdvihem jsou mi drobný i větší niance ukradený, pořád je to „pohodlnější“ pevňák..ať se prosím nikdo neurazí, můj cíl je jasnej, srazit fulla 120/120 pod 11kg..takže někdo nějakej tip na lehkej rám za cenu do 25 namísto názorů, který jsou mi k ničemu ? :)

          0 0
          • kubad  

            ok tak si houkni no

            0 0
            • pajasimi  

              klidně si houknu když nedokážeš pochopit, že každej biker má jiný potřeby a úmysly:) na pohodlí mám jiný kola, na xc chci lehkou raketu, howg

              0 0
              • kubad  

                ok hlavně ať je to lehké :D všechno ostatní je fuk chápu

                0 0
              • gargamel  

                zkus zapřemýšlet o HT, třeba karbon, pohodlný to nebude, ale bude to lehký a raketa :D

                0 0
                • pajasimi  

                  ht se zdvihem 120mm pod prdelí jsem ještě neviděl

                  0 0
                  • gargamel  

                    Ty byla samozřejmě nadsazená reakce na to, že sháníš fula a nezajímá tě funkce rámu…

                    Jinak poměrně lehkej rám ze 120ti by mohl být třeba spark, ale má xc geometrii, tedy ne trail.

                    0 0
              • scret  

                „na XC chci lehkou raketu“ – tak proc vybiras z takovejch tezitek??:))

                0 0
                • pajasimi  

                  peníze?

                  0 0
                  • scret  

                    v tom pripade bych se na to vys… :)

                    0 0
                    • pajasimi  

                      proč?

                      0 0
                      • scret  

                        z ramu do 25ti asi tezko vyberes neco opravdu lehkeho…

                        jak jsem psal dole, zkus se podivat po tom Marathonu…

                        Nic jinyho me ted nenapada…

                        0 0
                        • pajasimi  

                          nemusí to být něco opravdu lehkého, do 25 000 je plno rámů, které splňují požadavek na váhu okolo 2,7–2,8 kg..chci jen co nejvíc kandidátů

                          0 0
              • maajkee  

                Ty jseš docela dobrej ignorant :)

                0 0
                • pajasimi  

                  ignorant je ten, kdo se nevyjadřuje k tématu a zbytečně nafukuje a znepřehledňuje thre­ad

                  0 0
                  • maajkee  

                    ne

                    0 0
                    • pajasimi  

                      no, tak ne O.o můžeme se tu rovnou začít bavit třeba o počasí, furt to bude menší opruz než se tady ospravedlňovat a vysvětlovat, proč chci lehkej bike :D ať žije tunelovej pohled na svět, 4ever

                      0 0
                      • Ruprt2  

                        úplně tě vidím, jak dojdeš do autosalónu a říkáš. Já chci auto!

                        A jaký motor chcete pane, kolik toho za rok najedete.

                        Jděte do ****** s takovýma otázkama, já nechci motor, já chci auto.

                        A pane jakou verzi výbavy byste si vybral?

                        Seru na výbavu, já chci mluvit o autě ne o výbavě, to můžeme mluvit třeba o počasí.

                        0 0
                        • scret  

                          :D

                          0 0
                        • pajasimi  

                          já mám ale jasno v tom proč, jakej, a na co ten rám chci .. tady sem chtěl získat jen co nejvíc nových potenciálních kandidátů a místo toho se tu řeší kraviny..sem ani nečekal že se tady při létě a hezkým počasí najde tolik nudících se fóristů, co neustále dokola a dokola jedou nějaký OT bombičky

                          0 0
                          • kubad  

                            hmm čím to asi bude že?

                            0 0
                          • Ruprt2  

                            Člověče jseš úplná oběť. Ukápla mi slza.

                            0 0
                          • maajkee  

                            My jsme ale hnusní!

                            0 0
                            • pajasimi  

                              jste se zase předvedli, já to takhle nevnímám, jen mi nějak uniká smysl fóra, když na jasně položenej dotaz člověk dostane jen tunu hnoje

                              0 0
                              • maajkee  

                                Víš my nejsme roboti, v tom to je, takže na jasně definovanej vstup nemáme naprogramovanej jasně definovanej výstup. Jsme jen lidi z masa a kostí ;)

                                0 0
                              • Kubiczech  

                                A všiml sis, že všechny tvoje dotazy končí naprosto stejně jako tento? Možná to nebude zkažeností fóra, ale osobou tazatele.

                                0 0
                                • pajasimi  

                                  jj a irituje mě, že místo odpovědí na dotazy zde člověk získá jen další dotazy, často bezdůvodně rejpavý a urážlivý..jsem na plno fórech a řešim plno jiných věcí a témat než biky, ale s tímto paradoxem jsem se setkal pouze zde na bf..ani se nedivím že od většiny známých se doslýchám, že už na bf nechodí, protože se informace jinou cestou dozví snáz..něco na tom bude..už i na dolekopu je menší flame než tady

                                  0 0
                                  • kubad  

                                    ono je to o komunikaci, většinou je potřeba pro to aby člověk dobře poradil dostatek informací – pokud je nejsi ochotný poskytnou´t a případně o nich diskutovat tak si nas..

                                    a očividně to není jen můj názor :D

                                    0 0
                                    • pajasimi  

                                      já bych za dostatek informací považoval odkazy na rámy viz. dotaz, čistě kvuli tomu, že ve změti značek a firem můžu velmi lehce něco opomenout..z pří­padných rámů si pak dokážu vybrat sám..teď už je to ale jedno, většinu adekvátních rámů jsem si prohlídl sám, psal výrobcům a dodavatelům a vzešlo z toho jediné … pokračování na jaře

                                      0 0
                                  • pepino  

                                    Dělá to pár lidí, co jsou tu 3–4 roky. Taky hafo jinejch, jako Pádlista apod, už sem nechodí.

                                    0 0
                                    • Lišák  

                                      Nemyslím si, že by zrovna Pádlista měl problémy s komunikací na B-F :-)

                                      0 0
          • KAPLIS  

            Podívej se na můj bajk. Váha rámu byla 2. 58 s tlumicem, patkou a miskama řízení. Komplet (tacho,pedály,ko­šík…) po dostavbě váha ukázala 10,98 :-)

            0 0
            • kubad  

              a to by ta váha ještě stlačit šla – jinak souhlas

              0 0
            • pajasimi  

              na tvůj bike jsem koukal již dřív a nechápal jsem, jak jsi tu váhu vytvořil jestliže by rám s tlumičem měl mezi 2,7 a 2,8 .. s váhou v tomto rozmezí mám dle pana Heiníka spíše počítat a přímo mi řekl, že 2,6 je spíše nereálných..ty říkáš, že v tý samý velikosti máš 2,58 .. tak pak nevim kde je chyba a jestli chci rám, jehož váha může být jednou 2,58 a podruhý 2,8 , když uvedená oscilace váhy samotného rámu u rb iq je ±150g a úpravy brutal finish 50–150g

              0 0
              • Lišák  

                Můj samotný rám IQ v barvě, s miskama hlavka, RP23, patkou šaltru a šroubkama na košík má přesně 2.800g. Proč by Kaplisův brutal finiš nemohl mít o 220g?

                0 0
                • pajasimi  

                  neříkám že nemůže, naopak podle konfigurátoru RB mají být rámy lehčí, než váhy, které mi uvedl pan Heiník…

                  0 0
          • nox159  

            muzu dotaz proc pod 11kg ? ses vsadil nebo si na tom chces honit ego ? pokud ti jde realne o rychlost tak lip fungujici stavba ti udela vetsi rozdil v rychlosti nez 200g na ramu… :)

            0 0
            • maajkee  

              +1

              0 0
              • pajasimi  
                • 1 protože mimo mísu
                0 0
                • nox159  

                  prave ze dotaz je miřeny dobre pokud dokazes odpovedet tak prosim odpovez ;-)

                  0 0
                  • pajasimi  

                    pod 11kg, protože chci mít mtb fulla 120/120 lehčího než 11kg, prostě chci, jestli ti tahle odpověď nestačí, tak máme oba k mtb jinej přístup a oba to vidíme jinak, .. kdybych v životě nic nechtěl, tak nic mít nebudu, teď zrovna chci pokořit tenhle cíl.. a pokořím ho snadno, jen řeším, s jakým rámem …

                    0 0
                    • maajkee  

                      Máš v životě vysoké cíle, jen co je pravda :)

                      0 0
                      • pajasimi  

                        největší z nich je živit se bikem, což mi zatim vychází

                        0 0
                        • nox159  

                          tohle me celkem zaujalo :)

                          kdyz se teda zivis bikem tak budes mit nejake sponzory, ptedpokladam ze i bikove + nejake dobre vztahy s nejakou prodejnou/ servisem + plnou prdel znamych z oboru… proc to teda neresis s nima nakupem za VOC tam se dostanes na jine ceny a nemusis tady resit 150g na nejakem low end ramu…

                          nebo tim zivenim bikem myslis to ze dostaneš od nejake 15ky darecek za to ze se s ni vyfotis v integrale ? ;-)

                          0 0
                      • Smazaný účet  

                        Tak vis co, hlavni je si davat adekvatni cile:)

                        0 0
            • Smazaný účet  

              bo volepico gramy jedou!:DD

              0 0
              • pajasimi  

                volepico nevim co je, ale na lehkým kole se jede fajn a je příjemně hravý

                0 0
                • maajkee  

                  Jo jo, na o 200g lehčím kole se pojede dozajista daleko lépe! :)

                  0 0
                  • pajasimi  

                    kdo mluví o 200g? cílem je 700g, znát je i půlkilo .. neměnim jen rám, ale ještě pár dalších komponentů

                    0 0
                    • maajkee  

                      Ale tady je snad řeč o rámu, ne? Komponenty můžeš dát stejný na každej rám.

                      0 0
                      • pajasimi  

                        jo ale já s novým rámem současně pár komponentů vyměnim (jinak bych se pod 11 nedostal), takže jo, vyměnit pouze rám kvuli váze by bylo skoro neznatelný, novej setup ale už bude o 600–700g lehčí

                        0 0
            • Smazaný účet  

              Hlavně 200g na ráfku udělá víc než líp fungující stavba i než 200g na ráfku :0)

              0 0
              • Smazaný účet  

                „i než 200g na RÁMU“ :0)

                0 0
                • nox159  

                  200g ale na rafku u 11kg 120mm fula neshodis ;-)

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    jj, už to vidím v profilu.

                    0 0
                    • nox159  

                      pise ze vymeni ram a chce byt pod 11kg… takze je to jasne ne ;-)

                      0 0
                    • pajasimi  

                      200g na ráfku je ranec:D to bych musel na xcčku vozit nějaký fr ráfky abych si mohl dovolit těch 200 srazit :DDD lol

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Predpokladam ze bezduse uz vozis…?

                        0 0
                        • pajasimi  

                          nevozim, uvažuju, váhám, bojim se komplikací jak s instalací tak provozem/spoleh­livostí atd.

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            hmm..bezduse ti v oziveni kola pomuzou vice nez shozeni 200g nekde na nerotacnich komponentech…

                            0 0
                          • maajkee  

                            Bezduše ti přinesou mnohonásobně víc než půl kila na kole.

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              A může dát Furious Fredy na mlíce a bude o půl kila dole na jednom kole :-)

                              0 0
                            • pajasimi  

                              neříkám že ne, ale bojim se jich..rám kupuju tak jako tak, jestli časem bezduše zkusim je další věc, nehodna této diskuze..určitě je to super ale já si od toho zkrátka držim odstup zatim

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                Chyba chyba, od té doby co je mám, nevím co je defekt, procvaknutí atd. Ale máš pravdu, to je OT.

                                0 0
                                • Smazaný účet  

                                  nicmene gramu by tak shodil kolik si predtstavuje a kolu by to pomohlo. Urcite by to bylo smysluplnejsi, nez utracet ranec pro pokoreni bajne hranice 11Kg..

                                  0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    Zase rám už prodal, takže nový potřebuje ;0)

                                    0 0
                                    • Smazaný účet  

                                      jo tak…hem…ja mel radost ze mam 14Kg kolo…a pak prisel tezsi predni plast, teleskop a nova vidla a ani nechci vedet na jaky vaze jsem:DD

                                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Já si to pořád můžu dovolit :-D

                        0 0
              • pajasimi  

                mám kola 1450g a schazovat na nich opravdu, ale opravdu nehodlám:)

                0 0
            • pajasimi  

              Mladý pane, důvod, proč chci kolo dostat pod 11, Vám může být ukradený. Ego nehoním, nemám důvod. Honím v případě xc gramy a občas péro, když mladá neni doma. Na kole mě baví nejen jezdit, ale také mě kola baví stavět a předělávat. Vrcholem nudy by pro mne byl stav, kdy bych na biku už neměl co ladit. Spousta lidí má lehká kola, protože je baví mít lehká kola. Jeden xc rám (viz. mé biky) jsem právě střelil a hledám zástupce, který bude ideálně o 300, lépe o 400g lehčí. I s IQčkem bych se pod 11kg dostal, ale pořád jsem se pro něj nerozhodl. Toto vlákno jsem vytáhl z jediného důvodu. A sice, abych sehnal co nejvíce kandidátů na xc rám s parametry, které jsem uvedl. Všechen ostatní off-topic je pro mne jen důkazem, že se hodně lidí nudí a místo toho, aby pomohli či poradili, tak rýpají, schazují, protože nechápou, že ve světě mtb můžou různí lidé hledat různé věci a mít různé cíle…

              0 0
              • maajkee  

                proč chci kolo dostat pod 11, Vám může být ukradený

                V tom případě se nediv, že jseš ukradenej ostatním a nikdo ti nic rozumnýho neporadí.

                0 0
                • kubad  

                  ba serem nanho :-)

                  0 0
                • pajasimi  

                  když tě to bude opravdu zajímat, tak ti to povim, navíc už jsem to tady i psal..ale když začneš tipovat hlouposti jako honění ega nebo sázku, nemám ti k tomu co jinýho říct ..

                  0 0
              • nox159  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                0 0
    • ravenkluk  

      Co třeba tenhle – http://eshop.kola-radotin.cz/…3-jet-black/

      0 0
    • scret  

      Nekde jsem tusim videl karbonovy GT Marathon a to vylozene tezky asi taky nebude… Cena byla privetiva…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.