Lehké kolo do terénu 15-20kKč

158 nepřečtených
  • alphard

    Zdravím Vás,

    za poslední rok jsem propadla kolu a protože jezdím na starém železném horákovi, které jsem dostala před 20 lety, kterého ani neuzvednu, sháním nové kolo. Jsem naprosto bezradná, nikde jsem na žádném jiném kole, než na svém, nejela a z dnešních možností mi jde hlava kolem. V obchodech mám většinou špatné zkušenosti – arogantní chování, nic moc se nedozvídám. Pár týdnů už trávím tady, díky moc všem za rady, jste přínosní! Potřebuji ale i konkrétní radu. V prvém přiblížení jsem se koukala po cyklokroskách.

    • Vzhledem k váhové zkušenosti (mé kolo má 18 kg) chci kolo max do 11 kg. Jezdím zpevněné vs. lehký terén (rozbitý asfalt, kamenné polní, bahnité lesní) 60:40 času.
    • Bahno, zima, déšť ani sníh pro mě není překážkou.
    • Za letošek mám ujeto cca 1,5 tisíc, předpokládám, že za rok by to mohlo být těch 5.
    • Potřebuji lehké rychlé kolo, které bude stabilní a zvládat terén a nepříznivé počasí, s tím horákem se valím všude jak snek a nic nevyjedu…

      cenově 15–20, ale pro klid duše spíš tu dolní hranici.

    • Přikláním se spíš ke karbonové vidlici než k odpružené.
    • Kotoučové brzdy by byly fajn, ale nejsou nutnost.
    • Potřebuju nosič !! Bohužel fakt nutnost, bez něj to nemá smysl :(
    • Váha max 11 kg.
    • Rovná řidítka s rohy – asi nedůležité :-)

    Zamilovala jsem se do tohohle: http://www.cyklonemcik.cz/…okros-tiagra Ale nejde na něj prý dát nosič :'-(

    Můžete mi prosím něco doporučit? Netuším podle čeho hledat, na co se u kola s těmito požadavky zaměřit. Nechci si poskládat nějaké nekompatibilní monstrum, ale zas to nechci podcenit, když už jsem přešla z fáze „stačí mi kolo za pět tisíc“ do fáze „nutně potřebuju něco obdivuhodnějšího“ :-) Přesto… pořád jsem začátečník, ne šílenec.

    Liší se třeba moc to první od totohle?: http://www.cyklonemcik.cz/…e-lx-30speed Vidli bych vyměnila za karbon, abych odlehčila. Poznám jen, že rám je o řád nižší, nic moc víc…

    Kdyžtak moc díky za jakoukoliv radu!!

    0 0
    • Jirka24x  

      Za 20 tis sezenes těžko něco do 11 kil i s nosicem. Pokud chceš jezdit i v terénu kup horský a na to nějaký lehký pláště co mají kombinovanj vzorek na asfalt a do terénu něco jako jsou maxis crossmark.

      0 0
    • Pavel  

      NEJDE dát nosič? No já ho na té cyklocrosce mám… ;-)

      http://www.rajce.net/f949614768

      Ale do 11 kg to kolo fakt teda nemá…

      0 0
      • alphard  

        Pěkné!! No s nákladem 11 asi ne :D Co se na něm tak přitížilo? A nosič sis tam instaloval sám nebo se to opravdu dá někde běžně přidělat? :-)

        0 0
        • novas752  

          Ano jde. Těsně nad přehazovačkou jsou v rámu dirky, kam se to upíná. Je to na valné většině levnějších kol.

          0 0
        • Pavel  

          Jsou tam docela těžká kola, nechal jsem si vyrobit echt betelné záplety, přeci jenom ta souprava něco váží (přes 110 kg to vč. pilota mělo), plus tam nejsou žádné light komponenty, je to taková směska, co dům dal.

          Nosič tam je přidělaný tak, že jsem si tam nechal nastřelit závity jak na držák bidonu. Nevím, jak se to zove odborně, ale určitě to nějaký místní expert bude vědět :-)

          0 0
          • Vilém  

            Zove se to nytovaci matice.

            0 0
            • Pavel  

              jj, něco o nýtování tam bylo! :-) Dík, jsem věděl, že někdo bude vědět přesně.

              0 0
    • Singlespeed  

      Na toho prvního Maxbika, do kterého ses zamilovala se nosič dát dá. Uchytíš ho dole do připravených otvorů se závitem a nahoře do otvoru v můstku vzpěr zadní vidlice nebo pomocí objímek přímo ke vzpěrám. Je třeba jen vybrat správný nosič. Problém toho kola jsou hlavně brzdy, které vůbec nebrzdí (třeba je vyměnit za tzv. mini V nebo alespoň doplnit kyvkovým posilovačem) a skladba převodů (na nejlehčí převod 36/28 si v terénu do trošku prudšího kopce ani neškrtneš).

      0 0
      • alphard  

        Pořád přemýšlím nad těma brzdama a převody. To je to opravdu tak zlé? Do kopce nic nevyjedu ani teď, proto jsem očekávala rapidní změnu alespoň v tomhle, když odlehčím kolo z 18 na 10 kg. „ani neškrtneš“, „vůbec nebrzdí“… Jsou to silná slova, kterých se bojím :-)

        Zkusím se podívat na ty mini V, zda by se nedaly vyměnit, ale co s převody? Jaké bys doporučil, abych si do prudčího kopce v terénu škrtla? :-)

        0 0
        • novas752  

          Klasický systém 3×9 převodů, převodníky 22, 32 a 44, kazeta 11–32. S tim se dá vyjet všechno a i po asfaltu se dá přišlapávat do cca 50–55km/h.

          0 0
        • Singlespeed  

          Toho Maxbika trošku potuněného jezdí má partnerka, takže vím o čem mluvím a vůbec nepřeháním ;-). Nebrzdící brzdy Alhonga byly vyměněny za mini-V XLC (přebrandované Tektro) a rozdíl je obrovský. S převody je to trochu složitější. Pokud chceš znatelně lehčí, musíš vyměnit malý převodník za 34 zubů (menší se na osazené kliky nevejde), pak vyměnit přehazovačku za devítirychlostní mtb typ Shimano (je kompatibilní s desetirychlos­tními pákami Tiagra 4600) a dozadu dát mtb kazetu 11–36 zubů.

          0 0
      • alphard  

        Jo a vhodný nosič je myšlen s adaptérem? Občas se tady o adaptérech píše, pro kola, která nemají v rámu návarky.

        0 0
      • Rogosek  

        Je zvláštní, že tam Němčík, kterej rozhodně kola staví dobře, cpe tyhle brzdičky. To mi uniká…

        0 0
        • tromboonen  

          Kola stavi dobre? Dobre uplatnuje sra.ky co ma na sklade a nikdo je nechce… namluvil ji, ze si ma priplatit za cantiky protoze Vcka by nefungovala??

          0 0
          • Vilém  

            Pokud jsem to dobre pochopil, tak canti byly seriove osazeny, akorat teda pri pouziti beranu. Ona si priplatila a instalaci jinych, udajne tuzsich a lepsich, canti.

            0 0
            • tromboonen  

              Aha, OK, ale za mene nez pulku mohla mit Vcka a kdyby se Nemcik nechtel zbavit tech „tuzsich lepsich“ cantiku, tak je ma..

              0 0
    • novas752  

      Taky bych se přikláněl spíš k horskému 29" s užšími plášti.

      Cyklokrosová kola jsou kostitřasy na závody – těžké silničním převody, nestabilní…

      Horské kolo má pro začátečníka vhodnější převody, lepší brzdy, stabilnější rám a v terénu víc „odpouští“ chyby.

      Hmotnost bych odhadl tak na 13–13,5kg s odpruženou fungující vidlicí, s pevnou karbonovou vidlicí 12–12,5.

      0 0
    • alphard  

      Tedy to je rychlost, paráda, díky za první názory!

      O 29'' horakovi jsem chvili uvazovala take, tam bych musela hledat zase odznovu :D Hm, nalomili jste mě…

      Nosič se dát na tu odkazovou cyklokrosku dá ?? Jako fakt? :-O Pan Němčík mě dvakrát mailově „ubezpečil“, že to není na tomto kole možné. To jsou pro mě překvapení!

      Že bude cyklokroska kostitřas se také ovšem bojím :-) Díky Singlespeed za rozpoznání problému s brzdami a převody – to jsem vůbec nečekala.

      0 0
      • Jirka24x  

        Já měl krossa a jezdil jsem s ním stejnej terén jak teď na horským. A už bych se k němu nevracel horák je prostě pohodlnější a lepší v terénu.

        0 0
        • alphard  

          Moc děkuji. Můžu se zeptat, co myslíš terénem? Já do pořádného terénu nevjíždím, spíš jen často projedu lesem nebo polní cestou.

          0 0
          • Jirka24x  

            polní\lesni cesty, kamenite sjezdy atd. dával jsem mu fakt zabrat :D Divím se že nepraskl ram (maxbike)

            0 0
            • Singlespeed  

              Maxbike rám jen tak nepraskne, některé jeho rámy jsou opravdu super odolné a spolehlivé. Před několika lety mě srazilo auto, totální devastace všeho materiálu na kole, jen rám Maxbike 68TR (trekingový) masakr přežil a nepohnul se ani o milimetr. Tak jsem z něj odstrojil rozmlácené komponenty včetně zlomených vidlice, beranů, představce, předního ráfku, roztříštěných dualů, ohodil novými komponenty a jezdím na něm vesele dodnes :-)

              0 0
          • Pavel  

            Lesní/polní cesty jsou na CX v pohodě. Já teda na tom občas jezdím věci, které moje žena nedá na bajku, ale já nejsem (prej teda) normální. :-D Ale do terénu (šutry, kořeny) patří bajk…

            0 0
            • Jirka24x  

              Patří,nepatří dá se to sjet na čemkoliv záleží už pak jen na pohodlí z jízdy :) proto jsem zvolil horský kolo :)

              0 0
              • Pavel  

                Přesně tak! ;-)

                Kolega na skládačce sice dá prakticky cokoliv, ale u něho je to buď úchylka anebo póza… :)

                0 0
    • mol  

      Kros s karbonovou vidlí. Za sebe doporučuji a konkrétně pells demon. Dle tvého popisu mi to sedí, váhově i užitím, akorát ty kotouče to nemá. Mám ho rok, naježděno zatím spíš míň něž víc :) Je to svižné, lehké, lehký terén zvládá. Jezdím zpevněné cesty, převážně, ale když narazím na polní/lesní tak s plášti 40mm (schwalbe cx comp 40–622) jsem zatím neměl nikde problém. Jediné kde mi jízda bývá nepříjemná je na kamenité cestě, hrubý makadam, ale takové mám v blízkém okolí asi jen dvě.

      Popřípadě na tento typ kol je tu na BF doporučovaný stavitel „scalar“, zkus tu pohledat nebo mu napsat. V tvojem cenovém rozpětí ti postaví slušné, komponentově vyvážené kolo.

      0 0
    • alphard  

      mol → Děkuji za tip! Dívala jsem se na ty Pells Demony a vypadají naprosto skvěle… Docela mě to i nalomilo, navíc tady mají model 2014 velmi levně a s karbonovým rámem… http://www.bradsky.cz/…-p-8015.html Ach jo! :-) Je hrozné napsat, že jediná věc, co mě odrazuje, je barva, protože jinak je to kolo úžasné :D

      Jinak tak nějak jsem koukala i na ostatní diskuze – ani náhodou nejsem ojedinělá, všichni chtějí krosy do 20kKč :) A přišlo mi, že to téměř vždycky skončilo u 29 horáka :D Nejspíš tu mají hodně velké zastoupení :-) Železný horák je mé jediné vyzkoušené kolo a tady jsem hlavně v městě (Praha), i když se mi horské kola líbí nejvíce, nevím, víc mě láká změna… Vím, že dnes už je to vše jinde a dá se jet s horkým na cestě rychle. Asi zajedu ke Štěrbovi se kouknout na nějaká kola naživo, třeba mi i dovolí něco zkusit.

      Každopádně pan Němčík mě stále přesvědčuje, že prakticky na ten Maxbike cyklokros přidělat nosič nejde, teoreticky jo, prakticky ale ne. Ale tady od Vás mám naději, že tam nějaký dám :-) V nouzi můžu jít vlastně do nosiče na sedlovku…

      0 0
      • Vilém  

        Ten ram karbonovy zcela jiste neni.

        0 0
        • alphard  

          Hm, asi se jim tam vloudila chybka, děkuji za upřesnění :-)

          0 0
          • Vilém  

            Zadna chybka se nevloudila. Proste Pells, tak jak ma ve zvyku, lehce keca, nebo spis mate zakazniky a model s karbonouvou vidlici nazvou elite carbon. Oni jsou jednak tak trochu sedmilhari a jednak si libuji v radoby odbornych anglickych nazvech.

            0 0
    • alphard  

      Tak kolo je doma :-)

      Nakonec jsem se pro ten cyklokros rozhodla. Ježdění po Praze na horském kole už mi stačilo a tahat 15 kg kolos do schodů už mám taky po krk :-)

      Je to hned ten z prvního odkazu – rám Maxbike CX4000 + karbon vidlice. Kolo je neskutečně lehoučké, úžasný pocit :-O Nestabilita na popraskaných cestách mě překvapila, snad někdy zkusím nějaký větší terén pro otestování.

      Na Vaše upozornění jsem řešila při stavbě brzdy a převody. Za MiniV bych si musela hodně připlatit, takže tam mám Alhonga CC HJ922 cyclocross TECTRO, které by měly být lepší. Přehazovačka pak Shimano Tiagra 4600 10-speed, kliky Shimano FC3550 46–36 a kazeta Shimano Tiagra 12–28 10 rychlostní. Psala jsem prodejci, že bych chtěla něco lehčího do kopce, doporučil mi tohle.

      Po včerejší první jízdě mě obojí ale dost překvapilo. Ty převody jsou i tak dost těžké. Vyjela jsem vše, ale moc velké zlehčení oproti původnímu trápení na 18 kg kole se nedostavilo. Myslela jsem, že teď jak to kolo váží tak 8–9 kg, bude to ve vyjetí značný rozdíl. A brzdy jsou naprosto neúčinné :-D Z kopce mě stažení přední brzdy (či obou) jen zpomalí, nezastaví ani náhodou… Ale věřím, že tam to půjde snad ještě poladit pak při garanční prohlídce.

      0 0
      • Vilém  

        Toto ale zadny cyklokros neni:-)Ani ty brzdy nejsou mini V,ale canti a ty proste nebrzdi.

        0 0
        • puka  

          Dívám se, a jak jsem je používal na starších kolech, tak jako žádná sláva. Brzdit jsem musel minimálně dvěmi prsty. Třeba moje obyčejný véčkový avidy brzdí výborně a stačí jeden prst. O obyčejných 8 let starých hydraulických kotoučích není potřeba mluvit. Oproti špalkovým je to luxus i na stáří.

          0 0
        • alphard  

          Dobře, rám je cyklokros :-) Řidítka jsem si dala rovná, protože se mi kolo líp ovládá než s berany. Brzdy nejsou mini V, však proto jsem psala, že kvůli ceně jsem do nich nešla.

          Proč by někdo vyráběl brzdy, které nebrzdí? To je jako správně, že při stlačení obou brzd při mírném sjezdu se mi kolo jen lehce zpomalí a nezastaví? Při jaké příležitosti by někdo takové brzdy potřeboval?

          0 0
          • Vilém  

            Tak potom nebyl vubec duvod tam davat canti brzdy, klidne tam mohly byt normalni vecka za par Kc s patricnejma pakama a aspon by to brzdilo. Trochu pomuzou poradny spalky a zkratit na maximum propojovaci lanko brzd. Jen ta navarka na ramu, na zadni brzdu by to trochu hyzdila.

            0 0
          • nox159  

            kdyby to byl crosovy rám tak odpada problem s brzdama a vlastne i prevody… ale tak z nejakeho duvodu jsi tak volila…

            0 0
            • alphard  

              Asi z žádného… Viděla jsem na to kolo tip tady na foru a pak už se mi nechtělo hledat nic dalšího, jen se snažila přizpůsobit některé věci na něm, protože moje vstupní znalosti o kolech jsou i po týdnech pročítání skoro nula. Ale už se to lepší.

              0 0
      • puka  

        Alespoň když to kolo budeš tlačit, tak poznáš tu váhu :D

        0 0
      • Lukas91  

        Ohledně brzd bych se podíval na brzdové špalíky, pokud by tam nešla dát lepší směs (Např. jiná značka,více směsové apod.). Ohledně váhy, myslím, že celková váha vs váha kol a pláštů je v tom trochu rozdíl. Toto by mohla být věc, na kterou by jsi se mohla při garanční prohlídce zeptat, pokud by ti nabídli lehčí pláště nebo např. lehčí výplety, které by byly stejně tuhé. Další otázka je, pokud ke kolu děláš i jiný sport. Možná se ti převody zdají těžké z důvodů, že na ně nejsi tolik připravená (Najeté kilometry, posilování apod.) Poslední vetu neber osobně, ale nějak mě to napadlo jako příčina.

        0 0
        • alphard  

          Díky za konstruktivní radu :-)

          Po poladění brzd, pokud se to nezlepší, tak se pak časem po lepších špalících podívám. Jestli to tedy chápu správně, nezáleží na tom, že celé kolo váží jen 9 kg, ale záleží na poměru váhy kol a váhy zbytku pro snažsím šlapání do kopce?

          Osobně nic neberu, jiný sport nedělám. Fyzicky je to mizérie, v klidu mám tepovku 90, při lehké zátěži 140 a když jezdím, tak mám standardně 180 :-) To jsem ani za rok ježdění neposunula dolů a to jen za letošek mám naježděno 1500 km, přičemž dva měsíce jsem nejezdila vůbec. Jak jsem psala, doteď jsem měla své staré těžké železné horské kolo, tak jsem posedlá představou lehkého kola, ale nenapadlo mě, že schopnost vyjetí dělají asi hlavně ty převody :-) Jezdím hodně a dost nadšeně, ale některé základy mi stále unikají.

          0 0
          • Lukas91  

            1)Ohledně brzdových špalíků jsem to myslel do budoucna, až by přišla řada na výměnu, tak se podívat na jiné (Např, já používám na V brzdách koolstop a dle mého názoru brzdí velmi dobře). Určitě to záleží také i na materiálu ráfku a směsi špalíku (Buď to ozkoušet nebo se zeptat v prodejně).

            2)Ohledně váhy : ano, je rozdíl pokud máš např. 2 kg výplet a 0,5 výplet (Při rozjezdu musíš roztočit váhu toto celého výpletu, proto se volí lehčí výplety, ale musí být i dostatečně tuhé ⇒ váha není priorita). Další může být plášť (Jak jsem již psal) a také použití duše/bezdušového systému.

            Duše a bezduše je celkem už dost podstatný rozdíl (Údržba,cena apod). Proto bych se před takovými velkými zásahy raději pořádně pročetl pro a proti a pak se rozhodl.

            3)Sport : ke kolu (Každému sportu) se doporučuje dělat i jiný sport (Např. posilovna,plavání apod). Na kole používáš hlavně nohy, ale záda,ruce apod. si neprocvičíš, ale dostávají poměrně dost zabrat (Otřesy, držení těla v nepřirozené poloze apod.). Z těchto důvodů se doporučuje tuto jednostranou zátěž vyrovnat (Posilovna,pla­vání). Když píšu posilovna, stačí i domácí cvičení (Nemusíš nikam chodit).

            1. Ohledně fyzičky bych se možná i podíval na stravu (Nemáš napsáno/neviděl jsem) informace ohledně výšky/váhy. Strava během dne/před vyjížďkou a po ní dělá také dost (Pitný režim, sacharidy,bíl­koviny, apod.). Ohledně stravy by to možná chtělo něco přečíst.

            Finálně : určitě pokud se budeš zajímat o to, jak se zlepšit, tak se ti to povede, teď záleží v čem je problém (Převody, váha, fyzická příprava,strava, apod.). Možná by jsi nám mohla napsat, jaké to má převody (Přední tácy a kazetu). Pak by jsme ti mohli poradit, co jak kde volit. Také záleží, jak do toho kopce jezdíš (Mohla by jsi napsat, jakou technikou jezdíš do kopce) ?

            PS: Přeji hezké čtení (I když to tak vypadá, není to pohádka na dobrou noc)

            0 0
            • alphard  

              Díky moc za rady! Ke kolu mám v plánu přidat asi běhání, o svaly moc nestojím… Výška/váha je 165/65. Na stravě se dá určitě zapracovat. Jen mě překvapilo, že po roce ježdění není žádné extra zlepšení ve fyzičce. Ale tam budou asi ty chyby, že se svým tepem nedokážu jet většinu času aerobně. Jen mi vyrostly svaly na nohou, o které jsem moc nestála :D

              Přední tácy a kazeta je jen to, co o tom vím z popisu prodejce: „Přehazovačka pak Shimano Tiagra 4600 10-speed, kliky Shimano FC3550 46–36 a kazeta Shimano Tiagra 12–28 10 rychlostní“, nevím jestli jsou to dostatečné informace… A jak jezdím do kopce? No ehm… jaké jsou druhy techniky? Ve stoje a vsedě? :D Do kopce jezdím stejně jako po rovince, na stojáka jdu jen hodně výjimečně. S spd je zdolávání kopců o něco snažší, ale žádná sláva…

              0 0
              • standoslav  

                Ty převody jsou v pořádku, to Ti musí stačit a běhej jenom v zimě, když jezdíš na kole, radši plavej nebo jiné sporty pro celkovou kondici.

                0 0
                • alphard  

                  Velmi děkuji za povzbuzení! :-)

                  0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  Já bych řekl, že v pořádku převody nejsou, určitě by ocenila menší placku 34z, je to žena, jakkoliv mnoho sportující, tak na kole nemá moc najeto a aby mohla jezdit kadenčně a nenabírat další zbytečné svaly, potřebuje lehčí převod. Stejně tak kazetu do 30z by asi ocenila. Uvidí časem sama.

                  0 0
                  • nox159  

                    kolik znáš prosimte lidi co nabiraji na kole svaly? :D zvlaste pak ženy… :D

                    nebavme se o profi drahařích ;-)

                    0 0
                    • alphard  

                      Heh, mně nabraly svaly na nohách po ježdění na kole po prvních najetých stovkách km. Ale to bude asi i tím, že jen kolo mělo s nákladem takových 25–30 kg celkem často.

                      0 0
                      • nox159  

                        pochybuju

                        0 0
                      • ˘Ö˘ Krab  

                        Schválně si to někdy dej na váhu, budeš se divit. Svaly nabereš zejména nízkou kadencí a silovým šlapáním (na hranici aerobního pásma). Svaly si mírně poškodíš, ony to opraví a ještě si udělají nějakou drobnou rezervu navíc.

                        0 0
                        • alphard  

                          Tak to přesně bylo. Mé staré kolo, ocelák 18 kg, kadence tak 40otáček, když jsem nejela zrovna z kopce, tak jen silové šlapání, tep standardně 90–95% maxTF. Po třech týdnech na kole jsem přijela domů a „máš nohy jak rambo“. Teď jak mám pulsmetr, tak to vidím a snažím se jezdit víc na prázdno.

                          0 0
                    • Lukas91  

                      Ohledně jízdy do kopce jsem myslel, pokud se rozjíždíš/řadíš do kopce včas (Někteří lidé začnou řadit až v kopci a pak to moc nevyjedou). Proto je lepší se do kopce rozjet/zařadit před ním (Je to stejné jako v autě). Ohledně toho cvičení, jsem spíše myslel posilovací cviky (Ne na nabírání hmoty, ale na protažení svalů, šlach apod.). Plavání je určitě vhodné, ale běhání už bych moc nedoporučoval (Na kolo potřebuješ méně pružné nohy a více síly a na běhání zas potřebuješ více pružné a méně silné nohy). Proto běhání a kolo moc nejdou dohromady. Určitě se fyzička nezlepší během 2 jízd, je to trochu na delší čas. Ohledně převodů problém bych tam neviděl (Také je možnost podívat se, jaké tam jsou kliky, pokud náhodou nenabízejí výměnu převodníku nebo po čase by jsi mohla změnit celé kliky, pokud by ti nevyhovovali)­.Určitě bych raději začal jezdit, probral rady co kdo zde napsal a např. za měsíc se podívej, jestli jsi se nějak posunula. možná pro začátek řešíš moc váhu a máš trochu přehnané nároky, ale uvidíš, že když tomu dáš čas tak to půjde.

                      0 0
                      • ˘Ö˘ Krab  

                        http://bike.shimano.com/…30799977.pdf

                        Pokud popis prodejce sedí, jsou to běžné kliky Sora BCD 110mm, malý převodník bude stát cca 220 Kč, je připevněn inbus šrouby.

                        0 0
                        • Lukas91  

                          Klidně nám může sem vložit detailní fotky jak kliky vypadají a můžeme to zde porovnat s tím pdf (Foto by nám mohlo ukázat jak tam jsou upevněné). Pokud by byla výměna možná tak by se mohla podívat i na nějaký bazarový převodník na zkoušku a viděla by, jestli jí to vyhovuje a mohla by si pak koupit nový nebo rovnou koupit nový a pokud by nevyhovoval mohla by ho dát do bazaru.

                          0 0
                          • ˘Ö˘ Krab  

                            Už na nedetailní fotce je vidět standardní uchycení SH šrouby. A ještě bych řekl, podle vzdálenosti šroubů od zubů, že je tam už teď 34z malý převodník. Takže zbývá jen výkon a kazeta.

                            0 0
                          • alphard  

                            Foto klik přikládám, snad tam bude něco vidět… Pardon, nevím z jaké strany se to fotí :D

                            Blbý je, že ten velký talíř nepoužívám vlastně vůbec, alespoň prozatím, takže prakticky využitelných tam mám 1×10 :)

                            Edit: Já to asi vyfotila z té špatné strany… převody jsou 46–36 a kazeta max. 32z, 34 tam žel není. To je to fakt takový rozdíl?

                            0 0
                            • Vilém  

                              Tak zuby si muzes spocitat, ale casto to byva na prevodniku napsano.

                              Ty 175mm kliky jsou taky zajimavy:)

                              0 0
                      • alphard  

                        Lukas91 → Díky moc za rady! Určitě to beru vážně, vše zmíněné si zapisuji a myslím na to :-) Ano, s podřazováním včas mám problém, jak neznám trasu, dávám řazení zabrat, nedaří se mi podřazovat… Ale už se na to snažím myslet dopředu než slyšet jak ty převody trpí. Na plavání mám v plánu najet :-) Je dost možné, že to řeším fakt moc. Byla jsem z nákupu nového kola dost nervozní, přeci jen 20kKč je pro mě dost a protože mé původní kolo mělo hodnotu srovnatelnou sběrného kovu, čekala jsem úplně expanzivní rozdíl. Kolo váží od 10 kg míň, ale převody nic extra. Ale třeba to časem poleví…

                        0 0
                        • Lukas91  

                          Snad jsem ti trochu pomohl. Snažil jsem se psát rady, co jsem se kde dozvěděl/načetl nebo i z vlastních zkušeností když jsem začínal na DH. Ohledně tvých klik, by bylo možné vyměnit převodníky, ale raději bych počkal a měl bych to jako 1×10 (36 z původní) a zkusil bych se rozjezdit, případně vyměnit kazetu. Předpokládám, že to jsou 29"/28" kola, to také může být důvod, proč se ti to teď zdá, že je to líné (Horská kola dříve měla 26", proto jeli lépe) a teď když máš větší kola a nejsi na ně vyježděná, tak můžeš mít na začátku problém. Také možná by se to chtělo zaměřit na stravu (Jak jsem psal), ale i na stravu před jízdou (Pokud si dáš müsli tyčinku, ovoce apod.) tak by jsi mohla mít také lepší výkon. I ohledně toho plavání/ posilovacích cviků může udělat dost (Pokud máš svaly/tělo stuhlé/trochu zkrácené nebo není zvyklé na tento typ ježdění tak se to může takto projevovat).

                          Na začátek toho je poměrně dost, na co musíš brát ohled a trochu s tím počítat, že první výkony budou trochu nižší,ale pak se to potupně rozjezdí. Další věc co bych začal řešit, by byla údržba kola (Čištění řetězu, ráfků, apod.).

                          0 0
      • tromboonen  

        XLC Mini V stoji snad dve stovky, takze si z tebe nekdo strilel, kdyz rek ze jsou drahe.. a vzhledem k tomu, ze to nema silnicni paky, neb to neni cyklokros, tak tam muzou byt i klasicke Vcka, ty bydou mit lepsi chod..

        0 0
        • alphard  

          Berany jsem vyměnila za rovná řidítka, protože jsem si na ně nechtěla zvykat, navíc mi z videí a fotek přijde, že se musí hůř ovládat… Nevím jak s tou cenou. Napsala jsem si, že bych chtěla mini V a bylo mi řečeno, že je tam příplatek 1600 Kč. S tím už jsem nijak nebojovala :)

          0 0
          • Singlespeed  

            Mini-V jsou k beranům. K rovným řídítkům patří levné a účinné V-brzdy. Protože jsme nevěděli, že nedáš berany, doporučovali jsme mini-V. Kdybys hned řekla, že chceš rovná řídítka, o mini-V by nepadlo ani slovo. Jde o to, že mini-V jsou určeny ke kratšímu tahu lanka silničních brzdových pák, kdežto běžné V-brzdy spolupracují s pákami určenými pro rovná řídítka, které mají dlouhý tah lanka. Když zkombinuješ brzdovou páku určenou pro V-brzdy (např Deore jak máš ty) s cyklokrosovými cantilevery, dostaneš dokonale nebrzdící komplet.

            0 0
            • alphard  

              Já vím, má chyba. Sice jsem to nahoře psala v prvním příspěvku jako požadavek, ale pak už jsem to víc nezdůrazňovala, omlouvám se. Fakt jsem netušila, že na tvaru řidítek závisí typ brzd. Teď už to vím :-)

              Protože jsem ignorant a totální amatér, což jsem i na prodejnu psala, doufala jsem, že stavitel nevytvoří a nepošle dokonale nebrzdící komplet :D

              0 0
      • standoslav  

        To je fakt to cyklokrosové kolo, nebo vtip ?

        0 0
        • alphard  

          V čem konkrétně je problém? :-)

          0 0
        • standoslav  

          Je pravdou že ty orig. CX brzdy brzdí MaxB. špatně, ale to celé je děláno do bláta a léta to tam stačilo. Pro Tebe to chce fakt ty miny, nebo norm. Véčka; prostě v případě nebezpečí potřebuješ i třeba zablokovat Z kolo, né jen nějak z

          zpomalovat jízdu.

          Taky napiš váhu a výšku , popřípadě kadenci šlapání, možná že z toho oceláku lámeš 60ot. a méně.

          0 0
      • Singlespeed  

        To, že chceš rovná řídítka jsi nám neřekla a tak to tedy dopadlo – tedy všechno špatně. Jak to mělo být správně?

        Osvědčené, dnes už legendárné brzdové páky:

        http://www.koloshop.cz/…ve-paky.html

        Levné, velmi účinné brzdy:

        http://www.koloshop.cz/…i-zadni.html

        Spolehlivé blbuvzdorné řazení:

        http://www.koloshop.cz/…-packy-.html

        Přehazovačka spolupracující s řazením uvedeným výše:

        http://www.koloshop.cz/…zovacka.html

        Kazeta s velkým rozsahem 11–36 zubů:

        http://www.koloshop.cz/…a-11-36.html

        0 0
        • t29  

          +1 za páky Avid FR-5, nejlepší mix ceny, váhy a funkce. Cykloněmčík je na e-shopu má taky, ale dráž.

          K pákám Avid brzdy Avid SD-5:

          http://www.koloshop.cz/…i-zadni.html

          No a lanka, bovdeny, koncovky, např:

          http://www.koloshop.cz/…ily-1-m.html

          http://www.koloshop.cz/…owdenu-.html

          http://www.koloshop.cz/…rez-1ks.html

          Suma sumárum to vychází na cca 1500 včetně poštovného a bakšiše pro servisáka, co to namontuje. Je otázka, kolik by to vyšlo přímo u Němčíka, a co dělat se sundanýma CX brzdama.

          Převody bych řešil až potom, co se kolo naučí brzdit.

          0 0
          • alphard  

            Singlespeed + t29:

            Děkuji moc za tipy. Rovná řidítka jsem opomněla zdůraznit na začátku… Měla jsem od začátku jasno, že ty berany nechci, Němčík se sice divil, ale já vidávám často silniční osazení na rovných řidítkách, tak moc nerozumím, proč to byl takový problém to dát spolehlivě dohromady… Ty brzdy nebrzdí prakticky vůbec a to jsem si za ně připlatila navíc 1400 Kč. Co s tím teď, vrážet se mi do toho už nic dalšího nechce..

            0 0
    • alphard  

      → standoslav

      Tak jestli to bude v blátě na větší pohodu, tak je to fajn, protože častěji jezdím v hnusném počasí :-)

      165/65, kadenci šlapání jsem nikdy neměřila.. Z bývalého kola jsem byla zvyklá šlapat silově, takže ano, těch 60ot a míň to klidně může být, frekvenčně mi to moc nejde, protože jak jedu na nízké převody po rovince, do následovaného kopce už si to nemám jak více ulehčit… Vepředu mám jen dva převody, nevím proč tam nešel dát ještě jeden ten lehčí :-/

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Dva převodníky stačí, jen je potřeba k nim mít a) výkonnost + b) tu pravou kazetu vzadu + c) techniku jízdy. Výše píši, že bys asi ocenila menší převodník standardních 34z a kazetu do 30z. Teď máš nejlehčí převod 36?/28 = 1,29, zatímco 34/30 = 1,13 otáčky kola na jednu otáčku klik, takže cca o 14%pomalejší, což je už velmi cítit.

        0 0
        • standoslav  

          To je přesně ta posedlost MTB technikou, ale ona zatím nic nepíše o terénu, píše o jízdě na silnicích. To tam chceš jezdit převody skoro 1:1??? To je i na Lysou pomalé a lehké. Prosím, malou plácku tedy o par z.menší, ale na kazetu bych nesahal.

          0 0
          • nox159  

            ty bude starsi rocnik… per tam velkou a dojebej si kolena, kdyz na to nemáš jsi sračka… :D ale no ták… tohle už dávno neplati… :) předovy si zvolim podle toho jaké potřebuju ne co mi tvrdi ostatni… stejne tak jako se šiřkou řiditek delkou představce… ;-)

            0 0
          • Lukas91  

            Asi jsi špatně četl první příspěvek, který tuto diskuzi začal :

            „Vzhledem k váhové zkušenosti (mé kolo má 18 kg) chci kolo max do 11 kg. Jezdím zpevněné vs. lehký terén (rozbitý asfalt, kamenné polní, bahnité lesní) 60:40 času. “

            Takže bude jezdit jak cyklostezky/silnici tak i lehčí terén.

            Toto je jen pro info.

            0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Nevím, kolik žen jsi viděl provozovat ve svém okolí cyklistiku, nákolky nepočítám.

            Žena sice vydrží víc, než člověk, ale fyziologie je celkem neúprosná: menší procento svaloviny a nižší měrný výkon. Což už naštěstí začínají výrobci kol chápat, takže na dámských silničních kolech občas narazíš na sice podivné, ale funkční převody, trojplacku nevyjímaje.

            Když pominu obecnou vytrvalost v malých intenzitách, tak taková běžná/průměrná/nor­malizovaná rekreačně jezdící žena už proti dvanáctiletému cyklistovi nemá na kole na kratších trasách (tak do 40 km) šanci, pokud se nepojede na větru. Podívej se třeba, jak jsou na tom časově špičkové ženy v porovnání s kadety/ juniory/ U23 na totožné trati, jedno jestli silnice nebo MTB.

            To, že rekreačně jezdící civilizačně nepříliš poškozený muž vyjede cokoliv na 34/28 totiž znamená také to, že stejnou měrou civilizovaná žena potřebuje převod cca o dva pastorky lehčí, aby vyjela totéž se stejným úsilím (samozřejmě pomaleji).

            0 0
            • tromboonen  

              Nechci nijak polemizovat s Tvou rodinou nabytou odbornosti, v rodine nemame ani zavodiciho juniora ani lepsiho hobika a civilizacne neposkozeneho vlastne taky ne, ale kdyz jsem chtel popojet spolecne na kombinaci HT MTB (kde mi to vylozene nejede) a 28" cross (zena), bylo to naprd, pritom prevodu na crossu bylo neurekom, naproti tomu kdyz poskytnu 7.5 kg silnicku 50 kg zene, i kdyz ji musim rikat kterou pakou co a kdy zaradit a pravdepodobne je to pro ni i lehce dlouhy, tak i kdyz ja radim jak potrebuju tak v delsim kopci lehce nestiham… na te silnicce je 50/34 a 11–25… ja jedu vedle na 50/34 a 11–28 CX, pravda 35 mm CX plaste, cimz omlouvam svou zadychanost, ale na cca 3 kila tezsim CX stroji a do kopce sotva uvisim, kolem to nebude, spis vahou jezdce, na brdkach a z kopce jsem na tom lip, protoze se nebojim a vim jak radit a kde do toho slapnout… ale IMHO zenska kdyz dostane ten spravny stroj tak i bez treningu diky vaze/sile je na tom docela dobre, a mluvim o cloveku, ktery na kole nejezdi vubec, cili zadna trenovanost.. pravda ve srovnani se slachovitym hubenym natrenovanym chlapem a eventuelne nesportujici „vetsi“ zenskou je to neco jineho, ale hubena zenska i bez treningu na rozumnem stroji jede velmi slusne, protoze proste kg/watty neoseres

              0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                No právě. Kila a watty neokecáš. Podívej se laskavě do tabulek na měrný výkon žen a mužů W/kg a pak si znovu přečti po sobě předešlý post. Neporovnávej se s padesátikilovou ženou, to nemá vypovídací hodnotu, dokud nevíme, kolik má svaloviny a kolik balastního tuku, stejně tak u Tebe. Samozřejmě, u lehčích jezdců hraje poměrná hmotnost stroje větší význam.

                Na trekovém kole si řadila podle sebe (blbě), na silničce na to musela myslet, resp. jsi myslel Ty, takže méně blbě.

                0 0
                • tromboonen  

                  No ono je to tak ze to bricho mam ja, to razeni na silnici bylo vylozene ex post takze ztracela takovej ten moment najezdu do kopce, a stejne to dala.. svalovina relevantni pro kolo skoro nulova, nic takovyho nedela, tuk zadnej (tam bude ten hlavni rozdil), slapani totalne blbe (a bylo to na tech plastovejch nahradich pedalech co se cvakaj do SPD, protoze tretry nema).. a stejne celkem srovnatelnej vykon, ve srovnani s MTB a crossem nebe a dudy..

                  Jen tak lehce polemizuju, IMHO pro deti a zeny (specialne pokud nemaj techniku) je nejdulezitejsi co nejnizsi vaha a co nejmensi valivy odpor stroje, pak ani ty prrevody nemusi byt brutalni, protoze to proste lip jede, i netrenovanymu cloveku..

                  0 0
      • standoslav  

        Na silničním\cx kole se jezdí dva vpředu, chce to aby jsi slapala kadencneji, třeba prozatím tech 70ot a časem to bude lepší i v kopcích. Zprvu, když není sila jen v sede, potom střídavě a časem stejný vyjedes tréninkové třeba cely ze sedla. Je už jsem veterán, tak jsme na tom skoro stejně.

        0 0
      • standoslav  

        Na silničním\cx kole se jezdí dva vpředu, chce to aby jsi slapala kadencneji, třeba prozatím tech 70ot a časem to bude lepší i v kopcích. Zprvu, když není sila jen v sede, potom střídavě a časem stejný vyjedes tréninkové třeba cely ze sedla. Je už jsem veterán, tak jsme na tom skoro stejně.

        0 0
    • Kosta  

      No… mně z toho čtení přijde, že jsi tou váhou posedlá až moc. (Asi budu místními gramhoniči bit), ale na hmotnosti kola zase až tak nezáleží. Důležité jsou vhodné pláště, správný tlak a kolo jakž takž mechanicky v pořádku (střed, náboje, brzdy seřízené). Pak pojede i 14 kg kolo.

      No a úplně nejdůležitější je získat nějakou fyzičku, která se líp buduje na těžším kole ;-).

      Moje kolo mělo při koupi 12 kg, teď má 14–15. Když jsem začínal jezdit, velkou placku jsem ani neznal, teď do menších kopců frčím na horáku na 3×8. Bonusem pak je super pružnost na rovině, kdy už moc ani neřadím.

      Je to spíš o Tobě, než o tom kole, máš nové pěkné kolo, tak neřeš, že ti to TEĎ nejede, jezdi pro zábavu, sem tam si mákni a ono to přijde samo…

      0 0
    • alphard  

      No je pravda, že na tom těžkém kole šla fyzička asi nahoru snáz :-) Ale k tomu už se vracet nechci. Ježdění mě na něm bavilo, proto mě to chytlo, ale ta lehkost bytí na současném kole je neskutečná. Navíc běžně dávám na kolo náklad a je pro mě dost poznat, když dám na 9kg kolo 6 kg náklad a když ho dám na 15 kg kolo. To druhé už tahám do/ze schodů podstatně blběji.

      Každopádně všechny rady skvělé, fakt moc díky. S nikým si o kolech nemám jak pokecat a na prodejnách bývají všichni hrozně arogantní, proto jsem tápala a nechala pana Němčíka to něja sestavit :-)

      Jak už tady někdo psal, první zkusím pořešit brzdy, protože ty jsou v současném stavu o hubu a na řazení kouknu pak. Zatím mi to ze všech názorů sumasumárům vychází nejméně bolestivě dát do klik menší převodník 34z, třetí ještě menší se mi tam nejspíš nevleze. Klidně bych se zbavila toho velkého, to jsem použila jen jednou a ani jsem se s ním nerozjela :D

      Jinak abych jen nehanila. V sobotu pršelo, všude bahno, ideální čas na večerní projížďku Kunratickým lesem. To byla zábava! Jelo to celkem dost stabilně, přitom lehce a brzdy byly v tom bahně o něco účinnější než na silnici. Přišlo mi, že takový terén tomu kolu seděl líp než silnice. V tom lese se ta lehkost projevila mnohem víc. A konečně ta svítivě bílá získala trochu terénní barvu :-)

      0 0
      • tromboonen  

        Skoda, zes to tady vic neprobrala, mohli jsme Te vyzbrojit argumenty, aby Te Nemcik neosulil.. ty Canti brzdy za priplatek 1400 bych mu omlatil o hlavu, pozadoval bych vraceni penez, brzdy at si necha, ty tam za to v pohode dokoupis Vcka a lepsi spalky a jeste Ti zbude..

        Berany si mozna nemusela hned odsoudit a spis je vyzkouset, spousta lidi z nich ma hruzu, ale jsou to nejdokonalejsi rodla na dlouhe trate, nejvetsi variabilita uchopu… kdyz uz rovne, mohla si jit cestou jineho kola (urceneho na rovny). Tohle ma ram na berany, takze je kratsi, Tys tam dala rovny a jeste extra kratky predstavec, jestli To Nemcik jen tak strelil od boku (jako ze asi jo, podle zbytku), a nemas extra extra kratke ruce, nebo Ti ten ram neni velky, tak to nebude na dlouhy trasy ono, budes se hrbit a zada budou trpet… melo se to napred spocitat podle Tvych proporci.

        0 0
      • t29  

        Cantileverové brzdy (kantíky), které máš teď na kole, jsou určené na cyklokros, kde je potřeba, aby brzdily v blátě nebo na sněhu, ale přitom aby na namrzlém povrchu zbytečně neblokovaly kola. Ano, Kunratický les by jim měl sedět víc, než asfalt. Jenže druhá věc je kombinace brzd a brzdových pák.

        Véčka díky svojí konstrukci brzdí víc, než kantíky, a proto se k nim dělají páky s jiným poměrem sil (síla, kterou mačkáš páku, vs. síla na lanko). Slabě brzdící kantíky potřebují páky, které vyvinou velkou sílu na lanko, naopak silně brzdící véčka potřebují páky, které na lanko vyvinou menší sílu. Výsledky kombinování můžou být:

        1. véčka + páky pro véčka = fungujou
        2. kantíky + páky pro kantíky = fungujou
        3. véčka + páky pro kantíky = brzdí moc, blokují kolo, při hodně silném stisku riziko promáčknutí ráfku
        4. kantíky + páky pro véčka = nebrzdí. Bohužel zrovna tohle je kombinace, kterou máš na kole.

        Řešení = páky nechat, kantíky sundat, místo nich namontovat véčka. Jestli kantíky omlátíš Němčíkovi o hlavu, nebo prodáš na bazaru, je na tobě.

        No a převody… Napřed spočítej zuby :) V popisu kola píšeš, že je tam kazeta 12–28, tady ve fóru píšeš, že kazeta je max. 32z. Vepředu očekávám, že platí 46/36 zubů, které uvádíš v popisu kola. Podle fotek je Tiagra řazení určené pro dvojpřevodník, tzn. třetí tam nedáš…

        V podstatě jsou dvě varianty: drahá = sundat komplet Tiagru a nasadit Deore (řazení, přehazovačka, přesmykač, kliky a pravděpodobně i kazeta) nebo míň drahá = nechat Tiagru a vyměnit kazetu za co největší (papírově vejde max 30z, leda by někdo potvrdil, že se tam dá narvat i větší), případně malý převodník (36z) za co nejmenší (34z vejde), a zkusit, jestli to stačí.

        Třetí levná varianta je jezdit někam, kde nejsou příliš prudké kopce, a užívat si to :)

        0 0
        • alphard  

          Díky, tohle je pro mě velmi užitečný poznatek.

          S těma převodama jsem mimo. V popisu kola bylo 46–36, já to chtěla změnit, Němčík psal, že něco nechá tak a budu mít 46–36, že se to zvládnout dá :D Zuby jsem tedy raději spočetla a všem se omlouvám za mystifikaci. **Kazeta je 12–28 a vepředu je malý převodník 34z ! ** Takže je pravděpodobnější, že mám přehnané nároky a moc si vymýšlím :-)

          Třetí varianta se mi nelíbí! :-D Praha je kopcovitá jak sviňa, v Ostravě kořím (a zatím jsem nepokořila) každé dva týdny pekelný kopec. To byla motivace pro nové kolo.

          0 0
          • t29  

            Takže Němčík místo původního 36z převodníku nasadil 34z, menší na ty kliky nejde. Ok, pomohl ti k půl převodu navíc. Pokud správně vidím na fotkách přehazovačku verze SS, tak tu 12–28z kazetu taky budeš muset nechat, u větší kazety už by horní kladka přehazovačky narazila.

            Prostě původně to bylo kolo na cyklokros, ne šplhadlo do kopců :) Pokud chceš šplhadlo, tak jediné 100% funkční řešení je vyměnit komplet za komplet = řazení, přehazovačka, přesmykač, kliky s převodníky, kazeta, řetěz.

            0 0
            • Jezevec70  

              Přehazovačka by měla zvládnout pastork 30z. Sám to tak vozím. 2 zuby vzadu trošku pomůžou, ale zázrak bych od toho nečekal.

              0 0
              • t29  

                Tak si to shrnem…

                Stávající nejlehčí převod 34/28 = 1,21

                Výměna za 30z kazetu 34/30 = 1,13 (tohle by ještě mohla pobrat stávající přehazovačka)

                Výměna za 34z kazetu 34/34 = 1,00 (k tomu ale nutno vyměnit přehazovačku)

                Jenže pokud ani tohle nebude stačit (i na dvacet let starém krosu jsem měl 26/28 = 0,93 a některé kopce se s tím lámaly těžko) tak stejně dojde na výměnu všeho.

                0 0
                • Singlespeed  

                  Všechno není třeba měnit. Se řazením Tiagra 4600 je kompatibilní třeba nová shadow přehazovačka Alivio nebo starší typ Deore shadow 9 speed, které poberou až 36 zubů na kazetě. Takže pro znatelné navýšení převodového rozsahu by stačilo vyměnit jen kazetu za 11–36 zubů a přehazovačku za správný kompatibilní typ s velkým rozsahem.

                  0 0
                  • t29  

                    Dobrá, v každém případě to znamená koupit kazetu a přehazovačku. Otázka je, bude to stačit? Zatímco po výměně přehazovačky a kazety za 11–36 bude nejlehčí převod 34/36 = 0,94, tak ten „dvacet let starý horák“ může mít třeba 22–32–42 vepředu a 14–28 vzadu, 22/28 = 0,79 což je pořád o zhruba převod a půl lehčí.

                    Budeme muset poprosit alphard o spočítání zubů na starém kole.

                    0 0
                    • alphard  

                      Teď o víkendu budu v Ostravě, spočítám zuby na starém kole, samotnou mě to zajímá. Předtím jsem o nějakých poměrech neměla ani ponětí.

                      0 0
          • standoslav  

            Pokud byvas v OV, dej vědět a možná Ti poradím v reálu. Ten rozsah převodu by mel stačit, k tomu ty dlouhé kliky a mohu Te i odkázat na některé kamarády zde v servisech a ty brzdy se musí MUSI vyřešit. Zrovna včera synovec flaknul z boku do auta, které mu nedalo přednost, na orig.cx maxbiku, ono to fakt na silnici chabé brzdí + prodleva než člověk zareaguje. Prorazil helmou boční okno Matizu s ženou za volantem.

            0 0
            • t29  

              „rozsah převodu by mel stačit“

              Rozsah asi stačí, ale všechny jsou moc těžké ;) Pokud chce jezdit frekvenčně i do prudkých kopců, potřebuje daleko lehčí převody, než má.

              0 0
              • tromboonen  

                Hele zas to neprehanejme, 34/28 dostane i me na kdejakej alpskej kopec… pravda v terenu na blate to nemusi byt ono, ale na to prave zvolila IMHO spatny kolo od zacatku, jakkoli jsem zastancem silnicek, ale tohle uz silnicka ani CX neni..

                Jestli chce hlavne v kundraticich nebo Krci nebo kde to a v bahne do extremu, tak mela jit do (asi stavby) neceho lehkyho s pevnou s 3×9 nebo 10 a byla by na tom slusne, takhle ma pseudo silnicku zkazenou Nemcikovejma zasahama, ale prevody samotny to moc nevytrhnou… po Praze na asfaltu to rozhodne staci vic nez dost, pokud chce univerzala, tezko rict jestli to v soucasnym setupu 2×10 a 622 je mozny, ja se taky na CX 50/34 a 11–28 nevyhrabu do kazdeho lesniho stoupani, ale vubec mi to nevadi, naopak, pokud bych tam mel nejake prevody typu 30/34 a nejtezsi 46 kdovico, tak zas po asfaltu nedojedu kam chci… kompromisy

                0 0
                • t29  

                  To je právě to, tebe 34/28 na alpský kopec dostane, když se tam vypravíš na silničce serpentinama s 15% sklonem, ale když chce někdo s turistickou výkonností vyjet 25% stojku, tak potřebuje převody pro MTB.

                  „jak jedu na nízké převody po rovince, do následovaného kopce už si to nemám jak více ulehčit“

                  http://www.bike-forum.cz/…enu-15-20kkc#…

                  „Blbý je, že ten velký talíř nepoužívám vlastně vůbec, alespoň prozatím, takže prakticky využitelných tam mám 1×10 :)“

                  http://www.bike-forum.cz/…enu-15-20kkc#…

                  Prostě dopředu MTB trojpřevodník 22–32–44 a dozadu 9sp nebo 10sp 11–36, komplet pohon + řazení od 3500,– nahoru.

                  0 0
                  • Jezevec70  

                    Dopředu bajkovej dvoutác 40/28 nebo 38/24 Otázka co na to řekne přesmykač, jak by silniční, co tam je, na tomhle chodil.

                    0 0
                    • Singlespeed  

                      Silniční přesmyky jsou obvykle dělané na rozdíl 14–16 zubů mezi plackami, takže by to mohl zvládat bez problémů. Onehdá jsem dával Campagnolo přesmyk k XT řazení k dvojpřevodníku 40/27 a šlapalo to.

                      0 0
                      • alphard  

                        Najedu dalších pár stovek a uvidím, jestli budu cítit, že je nutné přehazovat tácy. Je možné, že to byl jen prvotní šok těžších převodů a že si na to zvyknu… V pátek mě čeká v Ostravě jeden lesní kopec, který jsem za rok a půl ježdění ještě nikdy nevyjela, tak pokud ho s tímhle kolem zvládnu, bude mi to takto plně stačit :-D

                        0 0
                        • Prazak0  

                          Tak silniční nebo CX kolo nikdy nemá převody jako MTB. Ale chce to nejdřív najezdit nějaké kilometry, pak bych řešil převody. Když je někdo zcela slabý, nemá kondici ani sílu, tak převody to nevyřeší. Já bych o horské převody nestál, nepořebuji převod, abych jím jel rychlostí 4km/h, to můžu rovnou sesednout z kola a povedu ho.

                          Zas kdo není trénovaný, tak chce asi začín na něčem lehčím, buď rovina, nebo kopce ne tak prudké a dlouhé.

                          0 0
    • alphard  

      tromboonen ->

      Hmm, už jsem mu napsala, že mi to nebrzdí a jestli to půjde nějak pořešit. Snad jo :-)

      No zpětně si říkám, že jsem ty berany mohla zkusit, ale já byla hodně spokojená s rovnýma + rohy, takže tohle jsem měnit nechtěla. Ano, délku řidítek a představec jsme vůbec neřešili, to tam rovnou něco dal, ale rám je na mou velikost akorát. Zkusím se na kole vyfotit, ale přijde mi, že se mi sedí docela fajn :D Brzo se chystám na osmdesátku (delší jsem nic ještě nejela), tak to pak posoudím jak s delšíma trasama…

      Pokud by to bylo krátké, tak časem vyměním představec za delší a pak s rohy se mi to posune trochu víc dopředu.

      0 0
      • tromboonen  

        Trochu se na Tobe vyradil a nahazel Ti tam co mu nekde zbylo ceho se chtel zbavit, navic za nesmyslne ceny a nekompatibilni az nebezpecne kombinace, takze se jej neptej, co s tim udela, ale rovnou si stezuj a jdi do nej..

        0 0
        • t29  

          +1, sice bych neřekl že se zbavoval nepotřebných věcí, cenovou politiku ať si určuje jak chce, ale prodat nebrzdící kolo je na kriminál.

          0 0
          • alphard  

            Napsala jsem mu o výměnu za V-brzdy, doufám, že by to mohlo být ok. Moc nerozumím, proč je tam nedal rovnou, jestli třeba kvůli vidlici? Nevím. Pak dám vědět, co odepsal.

            Každopádně jste fakt super, díky moc všem.

            0 0
      • Pán z Dubu  

        Vilém už se výše podivil nad 175 mm dlouhými klikami, pro 165 cm tělesné výšky (pokud nejsi hlavonožec) to asi nebude optimum. Délka klik ovlivňuje kadenci šlapání. Na dlouhých klikách zvládnout frekvenční techniku šlapání je takřka nemožné. Technika šlapání ovlivňuje výkon, ale prioritním kritériem pro volbu délky klik by pro neprofíky asi měla být zdravotní nezávadnost (silové šlapání může způsobovat bolest kolen a nízká frekvence šlapání omezuje krevní návrat z dolních končetin).

        Délka klik se odvozuje od vnitřní délky dolních končetin.

        http://www.nettally.com/…rankset.html

        0 0
        • Prazak0  

          Nedávno jsem se díval, jak Indurain měl velmi dlouhé kliky, dokázal s nima šlapat kadencí víc než 100, např. při hodinovce. Má vysokou postavu, ale stejně nevím, jestli ten rozdíl v délce klik odpovídá rozdílu výšky postavy nebo délky nohou.

          Delší kliky znamenají větší páku, tj. do kopce to je snažší. Většina lidí stejně nešlape kadencí kolem stovky, pro rekreační jezdce je otázka, jestli je závodní kadence nejvýhodnější. Měřím o 13 cm víc, je otázka o kolik mám delší nohy. Kdybych bral rozdíl ve výšce rovnoměrně na nohy a tělo, tak na nohy připadne třeba 7cm navíc. Teď spočítat poměr délky nohy a délky kliky. Běžné kliky pro menší postavy 170 mm není zas takový rozdíl, je to půl centimetru. Obvod je tady větší o jeden centimetr. Frekvenci šlapání to ovlivní jen trošku, víc jde o návyk, jak se člověk naučí rychle šlapat.

          0 0
          • Pán z Dubu  

            Tady http://www.customcranks.de/…_length.html jsou konkrétní délky Indurainových klik ve vztahu k vnitřní délce dolní končetiny a o Tvými slovy „velmi dlouhých klikách“ nemůže být řeč. Kdyby to bylo jen o páce na délce kliky, tak Kulhec má asi čtvrtmetrový kliky. Spíš je to o tom vyhovět cyklistovi – aby zvládal šlapat „kulatě“ tzn. dokázal zabírat ve větší výseči z 360° a také aby mu délka kliky nepřiostřila flexe dolní končetiny mimo úhly, ve kterých je největší síla.

            Jak jsem psal výše „Na dlouhých klikách zvládnout frekvenční techniku šlapání je takřka nemožné.“ Ti co mají nalítáno statisíce km třeba technicky zvládnou delší kliky, proti tomu občasné nákolky mnohdy nemají ani motivaci ke zlepšení nastavení posedu či techniky šlapání. Zakladatelce vlákna přináší cyklistika potěšení a touží po svižnějším svezení, tak je na místě optimalizovat materiál.

            0 0
            • Prazak0  

              Indurain při výšce 188 cm měl kliky 190mm. L. Armstron při postavě 177 kliky 175, Katie Compton 168 cm, kliky 175.

              0 0
              • MlokCZ  

                V tom odkazu vidím u Induraina 180mm kliky a k tomu 94cm nohy (tedy sakra dlouhé nohy, jestli měřil 188cm). To jsou tedy spíše hodně krátké kliky na danou délku nohou.

                Oproti tomu Armstrong 175mm kliky a k tomu 81cm nohy. To je přesný opak, dost dlouhé kliky na délku nohou.

                0 0
                • Prazak0  

                  Odkaz jsem nedával, ale toho Induraina si jde najít např. v přehledech pro rekord, kde uvádí mj. kadenci, převod i délku klik. V tom odkazu nevím, pořádně jsem se v tom grafu nevyznal. To nebyly stránky nějakého cykloserveru apl, spíš něčí osobní stránky. U rekordu měl Indurain kliky 190, podobně i Ondřej Sosenka, ten ovšem má vyšší postavu. Indurain zvládl dlouhé kliky a kadenci přes 100.

                  0 0
      • Vilém  

        Jeste bych se zeptal na jednu vec.

        Kolik ti Nemcik slevil za tu prestavbu na rovny riditka? Protoze mam trochu pocit, jestli se na tobe klasicky nenapakoval a nezbavil se par lezaku, jak ma ve zvyku.

        0 0
        • tromboonen  

          To nebude pocit… Nemcik no, na jednu stranu je fajn, ze nabizi alternativy a dokaze i takhle prekopat kolo, ale kdyz pri tom oblbne laika a nahaze mu tam ceho se chce zbavit a jeste za nesmysl penize… s tim predstavcem a posedem to bude podobny, delka klik to uz je takova tresnicka, to bych zatim moc neresil kdyz tam ani nema naslapy, ty 3–5 mm mozna ani nepozna..

          0 0
    • alphard  

      Pán z Dubu: Měřila jsem to, kliky jsou dlouhé 175 mm a podle vzorce (díky za něj), pokud měřím dobře, tak bych měla mít 173 mm (vnitřní délka od třísel do klenby je 79–80 cm (i s botou nějakých 81). A to mám krátké nohy… Tak nevím, že by to bylo tak to ok?

      Vilém: –1500 Kč. A to jsem měla takovou radost, že si místo toho můžu přihodit karbonovou vidlici! :D

      0 0
      • Pán z Dubu  

        Měří se bez bot http://www.islabikes.co.uk/sizing-advice

        Pro Tebe ty kliky nejsou velikostní úlet, pokud nebudou činit obtíže – neřešit, jezdit. Když se Ti naskytne možnost půjčit si kolo (třeba silniční) se 170 mm klikami, porovnej si, jak se Ti točí kadence tak 90 – 100 otáček za minutu. Třeba vycítíš, co Ti více sedí.

        0 0
        • Prazak0  

          Tuhle kadenci netrénovaný člověk nezvládne, možná krátce ano, ale ne s tím jet nějakou trasu. Nakonec mnohdy i výkonnostní cyklisté, myslím jak hobby tak i část profesionálů šlape pomaleji. Točit tak rychle má význam pro lidi se závodními ambicemi.

          0 0
          • Pán z Dubu  

            Takováto frekvence je dobrý lakmusový papírek zvládnutí efektivnější techniky šlapání. Není na škodu ji ovládat a alespoň na rovinaté úseky používat. Když tam motivace ke svižnějšímu svezení je. I kolena budou vděčná.

            0 0
            • Prazak0  

              Energeticky i fyziologicky je výhodnější kadence spíš 60–70. Rychlejší šlapání se doporučuje závodníkům, i když Jan Ullrich šlapal dosti pomalu a silově. To je vidět i na videích, jak šlape pomalu. Těžké převody jezdil myslím i Uwe Ampler, možná šlo o německý styl, oba špičkoví cyklisté. Co jsem sledoval nějaké ultramaratony v USA, tak pro dlouhodobou vytrvalost šlapali myslím těch 70 za minutu při rychlosti 29km/h, asi podobně jezdila i Hana Ebertová, která tu nakonec diskutuje. Rychlejší šlapání je vhodné pro závodní účely a musí se mu člověk učit, nadrilovat to. Ale i tak řada silničářů prostě šlape pomaleji, myslím závodníky. Někdo o tom psal diplomku v Brně, nenižší kadence měli právě silničáři. Určitě je dobré drilovat rychlé šlapání a přejít na víc frekvenční styl. Pro dost lidí může stačit to zvednou z 60 na 70 nebo 80, někdo šlape jen 50. Ale kdo je úplný začátečník, nemá fyzičku, tak hlavně ji nabrat. Já mám zkušenost, že na jaře nebo i v zimě šlapu pomaleji. Stejné převody nebo i lehčí, ale šlapu méně frekvenčně než později na jaře a v létě. S rychlostí mi stoupá i kadence, samovolně. Teď zkouším drilovat rychlejší šlapání, do kopce určitě dobré. Nejvíc mi v tom vadí stav silnic, řešení dopravy. Prostě než na rychlé šlapání se víc soustřeďuju na vyhýbání se děrám, hrbolům, řeším křižovatky atd. Nevím, jestli se dopracuji, abych šlapal většinu jízdy třeba 90. Neradil bych lidem jen hodit velmi lehký převod, pak mnohdy nešlapou tolik rychleji a klesne jim rychlost. Jde o to jet stejnou rychlostí nebo rychleji a více frekvenčně. Občas je ale vhodné vyjet něco i silově. Nakonec tak vyjíždí kopce Contador. I Lance Armstrong jezdil myslím 2× týdně s nízkou kadencí 60, i když běžně jezdil 100–105.

              0 0
      • Vilém  

        Tak alespon, ze ti neco odecetl, to bude tak odpovidajici castka. Mel jsem strach, jestli ti to neprehodil „v cene“.

        0 0
    • alphard  

      Tak ohledně brzd mám „dost zajímavou“ informaci. Němčík říká, že je to normálně brzdící komplet a není důvod, aby to nefungovalo a že si myslí, že stačí jen poladit lanka. Když jsem mu napsala, že jsem se dozvěděla, že tyhle páky jsou pro V-brake a s cantilevery to není účinné, tak napsal, že to vůbec není pravda, že musí být i tak mnohem účinnější než klasická véčka.

      Takže vlastně psal něco úplně jiného :-/ Každopádně mi navrhl, že po garančce kolo můžu poslat zpátky k němu a on to obratem vymění za V-brzdy Deore bez nákladů pro mě.

      Teď spíš ale uvažuju, jestli si tam u něj nedat raději zpátky ty berany, které budou mít páky pro ty cantilevery…

      0 0
      • standoslav  

        Pokud Ti tam dá fer V brzdy a zadarmo, nebo jen s dop. za práci tak to ber. Jinak berany jsou super, já bych nic jiného dlouhodobě nejezdil, ale ta varianta berany, sil. dualy a CX brzdy na Maxbiku fakt brzdí málo, chce to tam dát MiniV, nebo nějaké brzd. gumky co poradí cyklokrosaři, co to jezdí. /// Který to kopec v Ov je ? to mne zajímá.

        0 0
        • alphard  

          Dokonce i bez dopravy a práce, vše by zařídili sami-odvoz, předělání a dovoz. Protože ty Deore Včka stojí o půlku míň než ty kantíky, co tam teď mám, tak jsem na tom asi pětikilo prodělala, ale to se nedá nic dělat :-)

          S těmi berany to je otázka, protože já je zamítla hned, ale vy jste mě docela nahlodali… Protože pokud utratím příští měsíc za ergogripy s rohy (chtěla bych Ergony GP5) patnáct set, vyjde mě stejně si tam nechat ty berany a původní páčky. Celou dobu jsem je brala jako hůře ovladatelné v krizových situacích než rovná řídítka a tak jsem je nechtěla…

          Tyhle brzdové čelisti, co mám, jsou Tektro, tak by měly být prý účinnější než původní Alhonga CC HJ922 (nevím jak s berany a jaké tam byly původně páčky). Ale pokud kolo nezastaví na místě při lehkém zabrždění ve sjezdu, tak takové brzdy jsou mi k ničemu… Mám pomalé reakce a okamžitost zabrždění na silnici je pro mě důležitější než v terénu, kde na tom moc nesejde. Jinak to dopadne tak blbě jako jsi popisoval o tom svém synovci :(

          Ten kopec je od Myslivny v Porubě nahoru k hvězdárně po zpevněné lesní cestě. Je to trapas, ale já ho prostě ještě nikdy na svém starém kole napoprvé nevyjela :-D

          0 0
          • tromboonen  

            Ten je ale hodne mirnej, ne? To vyjel i muj syn na tezkym detskym horakovi..

            K beranum bys tam musela/mela vymenit MiniV, tak to napred dobre rozmysli, vcetne zmereni se na CC a overeni geometrie, k beranum by sly zpet silnicni paky Tiagra (vcetne razeni) a mohla bys mit nahore na rovne casti beran i pridavne paky (hodi se kdyz se v terenu drzis nahore abys mela teziste vic vzadu, jsou pruchozi, zarazene do bowdenu mezi a vazi par gramu navic) ..

            Jinak slusne ode zdi ke zdi, chvili bych zabrzdil, treba vyzkousel neco na beranech a pak se rozhod definitivne, skoda, zes to neudelala rovnou.

            0 0
            • alphard  

              Vnímání kopců je relativní !! :D Mně přijde pekelný, posledně jak jsem ho chtěla vyjet, jsem měla na pulsmetru tep 196 a nahoře jsem zkolabovala :D Musela jsem zeslézt pár metrů před rovinkou, jinak ho vždycky šlapu pěšky vedle kola…

              Bohužel jsem neměla moc možnost si to kolo vyzkoušet předem a jsem hodně asociální na to, abych si nějaké zkoušení sháněla tady v Praze, což samozřejmě byla chyba. Vím, že se tyhle věci nedají rozhodovat naslepo. Bylo to prostě „zkusím štěstí“ a vyberu si na základě čtení. Právě tahle „nemožnost“ si zkusit berany předem rozhodla být při zemi a dát si tam rovná řidítka. Jsem netušila, jaké to pak bude peklo :-)

              0 0
              • tromboonen  

                V kopci se snaz jet od zacatku co nejpomalejc a drzet tepy dole kdyz cekas problem, ale na tak kratkym to bez mimoradne unavy jde i na vysokym tepu..

                Ta geometrie se da pomerne presne spocitat, pro berany i rovna, viz temata velikost v sekci silnicni, beranu se proste nesmis bat, zvykne si kazdej kdyz se docili spravny posed..

                0 0
              • Prazak0  

                Ty kopce se cvič intervalově. Jednak si zjisti maximální tep a hlídej, vyjíždět kopec by člověk neměl na maximum. Trénuj ty kopce asi jako lidi, co začínají běhat. Kousek běží, pak chůze, pak zas chvíli běží. Kopec bych vyjížděl po částech, pak vždy zastavit, krátký odpočinek pak pokračovat. Trénoval jsem loni kopce stylem 30s submaximální intenzitou, pak 60–70s přestávka, klid, pak zas dál. Zde bylo cíle zvednou rychlost do kopce. U Tebe není nutné to jezdit moc intenzivně, ale krátké intervaly a pak přestávka, ty intervaly jindy zas můžeš dát delší. Hlavně ale tu kondici bych nabral ježděním po rovině a jen mírně zvlněném terénu, Pokud máš naježděno minimum, tak to chvíli trvá, než člověk zesílí.

                0 0
      • Vilém  

        Tak to pan Nemcik bud keca, nebo nevi ktera bije.

        Nabidka vymeny za vecka se ale ceni. Pokud bys vymenila za berany, tak by to sice brzdilo o neco lip, ale i tak proste tyto brzdy, i s vhodnyma pakama, moc nebrzdi, na vecka se to nehrabe, zvlast pro zenskou, ktera precijen nema ten stisk. I ja, vcelku velkej chlap, jsem mel v ocich smrt, kdyz jsem si poprve pujcil od kamarada cyklokrosku s canti brzdama a prislo na brzdeni. Pokud bys davala berany, tak bych pouzil mini-V.

        0 0
        • alphard  

          Díky !! Vypadá to, že je rozhodnuto. S mýma pomalýma reakcema a absencí síly si kvůli ježdění na silnicích nechám raději rovná řídítka + předělám na Véčka.

          0 0
          • standoslav  

            Udělej to tak, po tech našich radách jsi už dost nastala a toho mechanika by mohlo taky jebnout. Ono měnit řidítka, atd atd a ještě v režii firmy, ted v sezóně, to je na vybuleni.

            0 0
          • Pán z Dubu  

            A pak je tu ještě: rovná řidítka – zase nějaká polozdechlá zéva na trekkingu x berany = týjo roštěnka na cyklokrosce!

            0 0
            • Prazak0  

              Docela bych si ty berany chtěl zas zkusit. I když, většinou je drží nahoře nebo se drží za brzdy. Pro silniční závodění mají význam asi z hlediska úrazů spolujezdce, nehrozí tu vražení trubky řidíte někomu do nohy. Spodní úchop je lepší aerodynamika, ale taky namáhavější na záda. Nakonec poloha sedla a řidítel u závodníků by dosti lidem nevyhovovala. Nakonec se zády mají závodníci často problémy, nebo je vidět, jak mají záda kulatá. Pro rekreační ježdění, i s trénikem na výkon, bych tuhle ztrátu neřešil.

              0 0
              • standoslav  

                Tzv.berany maji velkou variabilitu úchopu a hlavně posunují jezdce dopředu a dolu, na rozdíl od MTB kde mne ted ten vzpřímeny posed jezdců v NMNM az zarazil.Mne třeba z rovných řiditek bolí ruce, musím tedy mít aspoň rohy, ale berany, tj jiná káva.

                0 0
                • Prazak0  

                  Ano, více možností úchopu. Držení v podstatě za brzdové páky, potom za berany nahoře, kde to je podobné jak kdyby člověk držel rovná řidítka a dolní úchop, kde zdá se mi, to jezdci (závodníci) moc nedrží.

                  0 0
              • jirkous3  

                Přirozenější by měl být pro ruce svislý úchop, což odpovídá palci zaklesnutému za brzdu na beranech nebo držení za gripy. Bohužel ne každému – jako třeba mě – to vyhovuje. Na rovných řídítkách mám sice vytočené zápěstí ale stejně se mi tak jezdí lépe. Berany jsou super, jezdil jsem s nimi spoustu let, ale bohužel neumožňují právě ten jeden jediný úchop, který mě a asi i jiným lidem vyhovuje. Každý si musí vybrat, ale můžeš počít s tím, že když budeš mít berany, stále s tebou někdo chce závodit aniž bys o tom věděl. Berany působí na některé bajkery jako červený hadr na býka.

                0 0
                • Prazak0  

                  Ano, berany navozují dojem závodního kola. Za první republiky se dělala tzv. polozávodní kola. Kolo vzadu s torpédem, bez řazení, širší pneu, ocelové ráfky. K tomu berany a rám podobný závodním kolům v době, kdy neexistoval nějaký sloping. Z domy svého dětství a vlastně i nedávno v jedné vesnici jsem viděl berany – otočené zcela nahoru, dřív tak frajeři jezdili na vesnici. Umožnilo pěkně vzpřímenou pozici, naprostý opak toho, k čemu berany jsou.

                  0 0
      • t29  

        Slova jsou jedna věc a skutky druhá věc. Němčík ani jiný obchodník přece nebude přiznávat zákazníkovi vlastní neznalost, radši to okecá. Dobře že ti nabídl výměnu za véčka, to rozhodně využij.

        Berany bych na tvoje ježdění spíš nedoporučil. Pokud jezdíš pomalu a šplháš do kopců, tak tolik nevyužiješ lepší aerodynamiku, naopak rovné řidítka ti pomůžou se stabilitou, jistotou řízení a máš „všechny páčky po ruce“.

        Až vyřešíš brzdy, tak můžem počítat zuby na převodech u starého kola a řešit pohon :)

        0 0
        • Prazak0  

          Tak problém u obchodníku není ani tak neznalost, oni věci většinou vědí. Ale radí zákazníkovi většinou tak, aby oni výhodně prodali a ne pro zákazníkův nejlepší prospěch. Prodat co nejdráž, prodat nějaký ležák, někde neřeší ani špatnou velikost kola. Zkrátka já obchodníkům nedůvěřuji, to je věc zkušenosti. Nejdřív si chce zjistit věci sám, pak to prokonzultovat. Pokud člověk o věcech něco ví, tak pak zpravidla se nepokouší ho nějak napálit.

          Ty stávající převody jsou v pohodě i pro netrénované lidi. Dřív tu byly favority, malý převodník měl 47z, vzadu vícekolečko končilo na 20 nebo 21 zubech a jezdili se na tom kopce. Převod 34/28 je dostatečný na silniční kopce, začátečník s tím nemusí do Dolomitů nebo Alp. Na Prahu by to stačit mělo.

          0 0
          • t29  

            Špatná velikost, krátký představec, nevyhovující převody budiž – sice to není pohodlné, ale kolo pořád funguje. Jenže tady jde o kombinaci pák pro véčka s kantíkama, která prostě nebrzdí a vystavuje uživatele riziku těžkého zranění. Takže doufám, že to byla „jen“ neznalost a ne úmysl.

            0 0
            • Prazak0  

              tak brzdové páky by v kombinaci s brzdama fungovat měli, to je bez pochyby. Co se týče převodů, tak z toho bych prodejce nevinil, vybrala si sama, nejde o nějak těžké převody. Horší jsou silniční převody, at už klasika nebo kompakty, pro dost lidí to je moc těžké, ale tohle prodejci neřeší. Představec by měl odpovídat velikosti těla, vlastně i velikosti kola. Je dobré, že člověk se něco doví o prodejci, kde bych potenciálně uvažoval nakupovat.

              U těch kol nechápu, proč tam dávají dráty černý pozink, u kola za cca 20 tisíc bych čekal nerez. Nejde jen o krásu, ale nerezová ocel by měla být i pevnější, předpokládám. Zřejmě jen příležitost jak opticky snížit cenu, protože dost lidí si objedná výplet lepší.

              0 0
      • Prazak0  

        Na jednom kolem mám taky cantilevery, nedávno jsem měnil, asi mám horší než Ty na novém kole, nebo zcela určitě. A brzdí mi dobře, brzdové páky nic moc, nějaké na crossové kolo, kupované před víc než 20 lety. Naopak musím hlídat seřízení, aby člověk při lehkém zmáčknutí brzdy nezabrzdil na místě, snadno se pak přeletí přes řidítka. Asi by chtěly nějak seřídit, nakonec CX závodníci je taky užívají, tak brzdit musí dobře, i když Véčka asi víc.

        0 0
    • alphard  

      Všem moc děkuji ! Posunuli jste mě ve znalostech úplně expanzivním směrem :-) Pak se ozvu se změnou :-)

      0 0
      • jirkous3  

        Díval jsem se na to kolo a trochu mi připomíná moje fitness Lapierre 500. Tak mě napadlo, jestli by tam nešel dát tento převodník SHIMANO FC4703CB090 50×39×30. Do kopců by to velmi pomohlo. Já ho tam na Tiagře s kazetou 12–28 mám a funguje to spolehlivě.

        0 0
    • Kire  

      Máš kolo, které je splácaninou mezi MTB a CX a převody klasické na CX. Při tom CX je dynamická disclipína, nahoru dolů s krátkými výjezdy a sjezdy.

      Chybí ti fyzička. Chceš jezdit i „prudké“ kopce. Předělej to kolo na MTB převody, při 24 / 36 by to mělo i do prudkého kopce jít.

      0 0
      • Prazak0  

        Převody bych nechal, ale chybí jí fyzička, o tom to je.

        0 0
        • standoslav  

          Hlavně,pokud nemám najeto, nemá cenu pokud to není nutné si v nějakém prudkém kopci něco dokazovat. Mám do vedlejší vsi dost strmy asi 200m.dlouhý kopec a asi 15 let jsem ho nejel.Jednak je to na začátku jizdy, to se potřebují rozjet a prostě to není nutné. Loni mne lamali, at jedu z Ostravy Lysou, taky jsem nejel. 1.je to na cely den, 2.proč se tak sprasit, když si mužů dat něco jiného, lehčího a potrenovat lépe.

          0 0
          • Prazak0  

            Pokud to je možné, tak prostě velkým kopcům se vyhýbat, později je trénovat, ale třeba jen 1–2× týdně, spíš se snažit najezdit v lehčím terénu.

            0 0
      • Namtos  

        JJ určitě by měla jít cestou lehčí kazety a trojpřevodníku vpředu. Sám mám na crosovém 3*9 a nejlehčí převody použiju i na silnici. Například ze Zdíkova na Churáňov

        Kromě sjezdu za Novým Světem pořád stoupáš a tam už se nejlehčí převody alespoň pro mě, kde není tolik času, jako když jsem býval mladší,se místy hodí. Ostatně jak si tam vedou trénovaní borci na silničkách je možno vidět v září při královské etapě Okolo Jižních Čech.

        Pár set metrů nějakého prudšího brdku dá, když se zvedne ze sedla, ale delší stoupání nevyláme..

        A než tlačit , tak bych tam radši měl ten nejlehčí tác 22 nebo 24z a vzadu 34 nebo 36.

        0 0
        • standoslav  

          No jo, ale to už prekopavame cele kolo a z toho vysněného Maxb. za chvíli nezbude nic.

          0 0
          • t29  

            Rám, vidle (a kola) zůstanou. To je dobrý základ, jen je potřeba dořešit zbytek.

            0 0
        • Prazak0  

          To je stoupání 48 metrů na jeden kilometr, dle profilu to stoupá rovnoměrně, v procentech jde o necelé pětiprocentní stoupání. Když to srovnám s kopcem v Ďáblicích, tak na 1,5 km tu je stoupán 44 metrů, což je sklon 2,93%. Čili o dvě procenta méně, ale vyjíždím to rychlostí 15–16 km/h , když to jedu frekvenčně, tak mám převod 39/26, běžně jsem jezdíval 39/23. Takhle to vyjíždím, když mám v nohách třeba 70km, v závěru trasy. S krosovými klikami to jedu 36/21.

          Nemá smysl si řídit tak pomalé převody, aby člověk pak jel rychlostí 5 km za hodinu. Samozřejmě na MTB do terénu mimo silnici, tam může člověk narazit na velmi prudké kopce. Někde může být problém takový kopec i vylézt pěšky. V Troji od Vltavy do Kobylis je slušný kopec, vyjížděl jsem ho mockrát i s daleko těžšími převody. V jednom úseku tam je stráň, zatravněná, kde myslím že by dost lidem dalo práci to vůbec vylézt pěšky, jak je to strmé. Kolo má mít převody na to, co člověk jezdí, neřešit, že s tím nevyjede úplně vše. V Závodu míru jednou v časověce měli závěrečné stoupání 30%, většina cyklistů – závodníků, fakticky profesionálů, zula boty a kola tlačila. Neměli převody ani sílu, vyjelo jich jen pár. Pro většinu lidí nemá smysl si řídit převody, které mi umožní vyjet kopce s takovým sklonem.

          0 0
    • alphard  

      Zdravím Vás po pár dnech. Mám te'd kolo na garančce a řešila jsem tam ty brzdy, získala jsem zase další pohled a potřebuji se rozhodnout, co tedy udělám. Mám vlastně tři pohledy. Jen pro připomenutí – páčky Deore a čelisti cantilere Tectro:

      1. Němčík – brzdy musí brzdit skvěle, líp než klasická véčka, stačí jen poladit
      2. Vy tady na foru – vyměnit za Véčka
      3. Chlápek na garančce v Praze – stačí tam dát jen měkčí směsové špalky, tyhle jsou prý brutálně tvrdé.

      Způsob řešení:

      1. Myslím, že tahání lanek je neúčinné. Lanka jsme s přítelem upravovali a nezlepšilo se znatelně téměř nic.
      2. Kolo můžu odeslat k Němčíkovi a nechat vyměnit obratem za Véčka
      3. Vyměnit špalky by šly i tady v Praze.

      Má otázka tedy zní: Bude opravdu nejúčinnější změnit to na Véčka? Já nepotřebuji nic lazovat/trochu zlepšovat, potřebuju, aby to kolo úplně změnilo brzdný charakter. Tedy aby ve sjezdu prostě po zabrždění kolo rychle a hladce reagovalo. Ne že mi jen líně zkrátí brzdná dráha z 20 metrů na 10 při totálním odkrvení prstů :-D Mohly by to zajistit i špalky z jiného materiálu?

      Jinak za další reakce zatím díky, řazení a převody budu případně řešit po brzdách, až najedu více :-) Zatím mám najeto jen trapné 3 stovky.

      0 0
      • Vilém  

        Vymena za V je nejjistejsi reseni.

        Zmena nastaveni cantiku (zkraceni propolovaciho lanka mezi celistma na max) by tomu trochu pomohlo, ale zase by se musely dat jine paky, ne ty Deore. Furt by to ale nebrzdilo jako ty vecka.

        0 0
      • Jezevec70  

        Řešil jsem něco podobného když jsem koupil cyklokrosku.

        Původní brzdy, nějaká Tektra (kantíky) se silničnímy špalky (hodně tvrdé). Skoro to nebrzdilo. Vyměnil jsem špalky za kvalitní na véčka.Zlepšilo se to o takových 30%, ale pořád to nebylo ono. Až jsem namontoval nini-véčka, tak začalo kolo konečně brzdit. A to tam mám jen nějaké obyč špalky.

        0 0
      • t29  
        1. Ať si Němčík tvrdí co chce, ty sama nejlíp víš, že to nebrzdí.
        2. K pákám pro véčka patří véčka a Němčík nabídl výměnu zdarma.
        3. Špalky udělají hodně, ale pořád budeš mít nefunkční základ. To je jako měnit značku šampónu, když ze sprchy teče rezavá voda.

        Závěr: Klidně zkus jiné špalky, horší to být stejně nemůže. Jako levné a výkonné řešení se mi osvědčily Baradine 960, http://www.kupkolo.cz/…960v_z93223/ (akorát s poštovným už to bude dražší).

        Pokud jste s přítelem dokázali poštelovat lanka, tak výměnu špalků zvládnete taky, ale nejlepší řešení bude poslat to i s původníma špalkama Němčíkovi, ať to vymění za Deore véčka, jak slíbil. Kdybys chtěla zkusit lítání přes řidítka, tak nasaď špalky Kool Stop, http://www.kupkolo.cz/…mpound_z415/

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.