• rukay

    O tom, jak nervat Lefty vidlici na „obyčejné kolo“ už toho tady padlo celkem dost. Nese to v sobě několik úskalí, která tu už všechna -více či méně chaoticky- byla řečena.

    1.) Problémem je rozteč chytů vidlice, která činí podle většiny informací 13,6 (někdo tvrdí maximálně 13,8). Tedy nenarvete jí na kolo s příliš vysokou hlavovou trubkou.

    2.) Problém je šířka „krku“, která je pro Cannondale kola 1,5", a nikoliv 1 1/8". K tomu později.

    3.) a poslední problém je samozřejmě speciální náboj, který se blbě shání, pokud nechcete kupovat celá kola. Člověk si musí dát pozor, protože nába se skládá ze dvou dílů. Totiž ze samotného těla a z upevňovacího šroubu., přičemž blbě se to shání dohromady, zvláště pokud potřebujete 32děr, jako já.

    Tak tedy: tohle téma zakládám zaprvé proto, abych si ušetřil peníze a zadruhé proto, abych ušetřil psaní ostatním.

    Jak již je asi patrné, tak na Lefty a náboji peníze neušetřím, ale na tzv. Lefty Kitu ~ Projectu 321 ano. Snad.

    Normálně vyjde asi na 1900kč + clo, přeprava atd. Ale padl taky návrh na jeho vlastnoruční vysoustružení.

    Před pár dny jsem si hodil poptávku po nějakém starém krku zhuntované vidlice do témata Daruji, vyměním…, ale teď jsi nejsem úplně jistý, jestli to bude fungovat tak, jak myslím…

    Můj plán totiž stojí a padá na následujícím předpokladu. Totiž, že prostě vezmu tu trubku, která bude uříznutá z nepoužitelného krku, nasadím na ní dva rozšiřující kroužky v místech úchytů Lefty. Doskládám distančními podložkami, dotáhnu a mohu vyrazit.

    Otázkou pro mne, a pro Vás je, jestli nemusí ten „adptér“ vypadat spíše takto. Totiž, že musí mít dole něco jako zarážku, která vlastně všechno drží pohromadě. Tohle tvrzení by vlastně říkalo, že stahovací oka Lefty nejsou dost silná, aby ji udržela na trubce. Tím pádem by ale padal můj plán na použití starého krku nějaké z ničené vidlice, protože ten nic takového nemá. Musel bych vzít kulatinku, která je o fousek širší i než 1,5" a zesoustružit ji na 1 1/8", přičemž dole by se nechal kousek původní šířky, jako zarážka. Tahle operace by však nevyšla už o moc levněji (?), než koupě originálního adaptéru, a když už bastlit, tak ať je ten finanční rozdíl aspoň pořádnej…

    Když ale přijmu předpoklad, že nejsou úchyty Lefty tak silné, musela by vlastně celá váha držela pouze na spodním úchytu, který by byl fiksován mezi hlavovou trubkou a zarážkou. Horní úchyt má totiž na většině informačních stránek o projektu 321 pod sebou „obyčejný“ rozšiřující kroužek a jelikož distanční kroužky nejsou širší, než tento kroužek, mohl by se horní úchyt pohybovat kam by chtěl, resp. nic by nedržel. Pokud bych tomu chtěl zabránit, musel by mít rozšiřující kroužek spíše takovýto tvar. Sám by byl fiksován mezi distanční podložky a představec a pomocí vlastních zarážek by držel úchyt Lefty.

    Ale na žádných nákresech projectu 321 jsem nenašel rozšiřující kroužek v podobě, jakou nastiňuji v předchozím odkazu. Proč by tedy musela být na trubce zarážka??

    K tomu ale potřebuji názor Vás. Uživatelů Leftyn. Lefty mi přijde maximálně v pondělí a tak chci vědět, jestli mám rovnou objednat i origo adaptér. Ten se sem přeci jen poveze nějaký ten týden…

    Taky jsem zaslechl, že Lefty má v tom krku nějaký šroub, co to celé stahuje dohromady, podobně jako moje zarážka. Co je na tom pravdy?? Děkuji za názory.

    Apropo nechci to dávat na Schwinn Mesu GSD, ale na Klein Palomino. Mám prostě Lefty rád…

    Hezké velikonoce.

    • alinceb  

      Možná by se ti mohlo hodit tohle ;)

      • rukay  

        Už sleduji… … , ale jak říkám. Nemá cenu kupovat, pokud nevychází moje výše uvedené předpoklady…

    • smallbrother  

      jj, dole je krk uzavřenej víčkem který se šroubuje do SI představce (obejít bys to mohl i klasickým ježkem). Tím se to stahuje k sobě, potom se utáhnou brejle a ten šroub podle mě ztrácí valnej smysl (c-dale ho tam ale nutně potřebuje – WARNING!)

      • smallbrother  

        ten šroub je součást představce, prodává se to dohromady. když použiješ ten adaptér tak si myslím stačí mít nahoře ježka a ten to stáhne, ne?

        • rukay  

          Jinými slovu potrebuji buď originální adaptér, nebo vysoustruzit nějaký se zarazkou? Urizlim krkem to nenahradim… Nic by to totiž nastěhovalo zespodu a jestli jsem to dobře pochopil, tak by to nešlo..?

          Pak ale nechápu, proč říkáš, že je tam k ničemu…

          Moc si teď nerozumime…

          • skvedo  

            A co jenom vysoustružit zarážku , kterou lehce nalisuješ na spodní části krku a pojistíš ti šroubem do ježka. Pravděpodobně je nějak podobně řešen i ten Project 321 kit.

            • rukay  

              To je geniální nápad. Vezmu druhého ježka a narvu ho do krku obráceně. Zespodu. Místo zarážky dokonce mohu použít víčko, co se dává nad představec (jak se to odborně jmenuje?)… Nic se lisovat nemusí. Ten ježek bude mít snad sílu na to to udržet. Už si jen nechat vysoustružit ty správné rozšiřovací kroužky, protože ty co mám doma nepůjdou použít…musejí na sobě mít zarážky. Spodní část bude vypadat asi takto. Horní potom zkusím navrhnout podobně, jako jsem nastínil.

              • maajkee  

                Napiš uživateli Lucase, měl taky Kleina s Lefty a vyráběl si myslím všechno sám.

        • Foose  

          tady bych ještě doplnil, že k lefty existuje ikrk bez šroubování. Krk má dole osazení, musí se do vidle naklepnout zespodu a na to se nasadí brejle, hlava + představec. Stáhnout to moc dobře nejde :) já to dělal tak, že jsem si vzal stolářskou svorku a pomocí ní jsem to stáhl a potom zajistil představcem.

          • maajkee  

            Já měl první Lefty právě tuhle. Dolní brejle byly na krku i lefty přidělaný na pevno, při nasazování jsem do toho taky pěkně bušil :)

    • RUSH  

      Určitě Tě nepotěším. Obávám se, že to kouzlo tuhosti sestavy Lefty ve spojení s originál rámem Cannondale, se kombinací s rámem od jiného výrobce prostě vytratí. Nebudu zde vypisovat podrobnosti, prostě ten adaptér mezi rámem a vidlicí ve mě důvěru nevzbuzují. Rozhodl ses sám, je to Tvoje volba. Já bych na Tvém místě sháněl místo adaptéru rám Cannondale. Sorry.

      • rukay  

        Dělám to hlavně kvůli vzhledu. Za tu cenu bych mohl mít horší foxinu, ale chci Lefty…

        • maajkee  

          A nechceš Cannondale rám? Kolik měříš?

          • alinceb  

            Pochybuju, že vymění kultovní Klein Palomino za uniformního kanóna…:)

            • maajkee  

              Za jakýho? Vždyť vůbec nevíš o jakým rámu mluvím. Mám vyhlídnutýho jednoho staršího Caffeine Cannona, chtěl bych ho koupit prakticky asi jen kvůli Lefty, takže rám bych měl na prodej.

              A toho Kleina by si mohl přeci klidně dál nechat.

              • alinceb  

                No jenže caffeine je HT…:) A pokud chce Palomino s Lefty, tak asi nechce Caffeine s Lefty…:D Já chci taky lefty a nechci kanóna…:D

                • maajkee  

                  Podle mě je blbost cpát Lefty na něco jinýho než je Cannon, ale proti gustu… :)

                  A kolo máš hotový :)

                  • rukay  

                    Už to tady jako obhajoba „bastlení“ padlo, ale nemyslím si, že Lefty není vidlice určená pouze na rámy Cannondale. Spíš bych to nazval jako skvělá vidlice určená na rámy s 1,5" hlavovou trubkou.

                    Je to, jako by někdo tvrdil, že sedlovku Maverick Speedball mohu dát jen na ml8, nebo Durence.

                    Lefty je prostě skvělá vidlice, ale od ostatních se liší pouze tím, že má jednu nohu. Není určená pouze pro Cannondaly.

                    A k tomu druhému… Palomina se rozhodně nevzdám. To by musel být ten rám fakt něco jako nový Scalpel a i tak bych váhal. ;-)

                    • maajkee  

                      Není určená pouze pro Cannondaly.

                      Je :)

                      • maajkee  

                        Je to stejný jako když naopak na Cannon dáš něco jinýho než Fatty nebo Lefty, taky tě všichni hnedka zjebou :)

    • kubad  

      tvůj plán je mimo mísu, pokud nechceš ten kit kupovat tak si ho můžeš nechat vyrobit, ale bohužel možnost to zbastlit ze starého krku fakt ne

      • kravjec  

        já tě nechápu tak na Lefty ušetříš ale na adaptér už né?

        jinak Lefty bez Canóna není to ono

        a poslední jedna nába s 32 děrami se mi tu válí je jak nová kdybys chtěl ušetřit :-))

        • kravjec  

          kubad promiň to bylo na zakládajícího

        • rukay  

          Kolik za tu nábu chceš? Beru všemi deseti! Napiš mi na mail…

          • maajkee  

            Já můžu celkem levně sehnat 24 nebo 28 děrový, ale já jsem těžší váha, potřeboval bych spíš 32 děr :)

            • romachain  

              Jsem těžší než ty a 24 drátů mi zatím bohatě stačí… Dřív na STčkách, teď na těch XTRkách.

              • rukay  

                Já potřebuju 32 kvůli ráfkům. To bych jinak mohl koupit rovnou nový kola…

              • kubad  

                hmm ale to asi nebudu klasicky zaplétané kola co?

              • maajkee  

                Tady se bavíme ale o klasických zápletech…

                • romachain  

                  No jo, já bych asi risknul nižší počet drátů už i na klasiku, třeba bych byl překvapenej jak velkej je to oproti továrním zápletům rozdíl…

                  • maajkee  

                    Věř, že byl :)

                    Brácha vozí DT Swiss klasický záplety s 24 aero drátama a je to fakt měkoučký :)

                    • RUSH  

                      Mám Mavic 819 s 24 standard dráty a náby Lefty a Ringlé. Není to špatné, ale zadní kolo je co do tuhosti jen dobré, ne výborné. Zas jsem ale 90kg+. Přesto plánuji nová kola s 32 dráty.

                      Ohledně originál Lefty náby Cannondale, není problém sehnat jak 24 tak 32, mám obě. A v bazarech jsou nové sety kol na Lefty v obou provedeních.

                      • kubad  

                        souhlas kdysy sem měl taky tyhle kola na Salpelu a po dotažení výpletu na hranici stejně nic extra tuhé, po nasezení C-Maxů SL bylo hodně poznat zlepšení

        • maajkee  

          Jaká nába? :)

    • rukay  

      Tak hotovo…

      Vypadá to sice obstojně, ale musím všechny další „paskviláře“ upozornit, ať to nedělají. Prozřete jako já.

      Nebo si aspoň kupte originální KIT. Já to teď musím udělat taky. Soustružníci sice makali, jak mohli, ale není to ono. Dva ježci proti sobě to dostatečně nestáhnou. Vidlice je na to moc „volná“ a navíc to po cca 120km dostal „KIT“ vakl v místě hlavového složení. Prostě hnus. Ale to se vyřeší…

      Druhá věc je, že si neumím vidlu servisovat. Rád bych se tedy zeptal, jestli tu náhodou není nějaký Cannoňák, co si dělá -co možná nejkompletnější- servis Lefty sám a mohl by mne to naučit. Samozřejmě jsem ochoten to zaplatit, ale nechci jen, aby mi jí někdo udržoval – chci to umět! Nedávejte mi prosím odkazy na návody, protože v tomhle si nikdy nejsem moc jistý a rád bych to poprvé rozebíral pod dohledem někoho zkušeného. To především taky proto, že potřebuji udělat po-nákupní kontrolu(vidle je z bazaru), než na ní začnu opravdu hodně pořádně jezdit. Víc bychom si domluvili po mailu…

      Děkuju.

      • smallbrother  

        no, vypadá to spíš zajímavě, než pěkně. :)

        Na kompletní servis lefty potřebuješ jeden kus speciálního nářadí (castle tool) a pak je to jednoduchá věc. V případě bazarový vidle bych určitě doporučil kompletní rozborku, ne jen domazání drah.

        Hliníkovou DLR Lefty jsem rozebranou měl, ale montovat cizí vidli se mi moc nechce. :)

        • rukay  

          castle tool? strejda Google toho moc neřekl…

          Právě toho, že by byla nutná kompletní rozborka chci využít. Když už se to mám naučit rozdělat – tak ať pořádně. Pokud je to tedy v domácích podmínkách možné. A pokud se najde někdo, kdo mi to ukáže…

          • smallbrother  

            http://www.ebay.com/…360429974278

            …je to potřeba na demontáž patrony, bez toho se nehneš.

            v klidu, já to rozdělával na stole v kuchyni, tak myslím, že v Praze ti to někdo určitě ukáže.

            • rukay  

              A odkud pak jsi? Kdyby se náhodou někdo z Prahy nenašel, byl by si ochoten mi to ukázat?

              • smallbrother  

                …to moc nevím jak a kde by proběhlo. Asi spíš po telefonu… :)

                Bydlím u Dvora Králové n/L.

                • rukay  

                  Snad se přihlásí nějaký Pražský Leftyňák…

                  • Vilém  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      • kubad  

        hnus velebnosti, jinak problém je v konstrukci, soustružník za to nemůže

      • vertak  

        No více to kolo zprasit nešlo bravo!

    • rukay  

      Při koupi jsem se dost opíral i o toto. Kromě toho, že jsem si myslel, že větší budou prost lepší a víc cool :-/

      • Tina  

        väčší nie je „vždy“ lepší. To si niektorí iba myslia ;)

        • alinceb  

          Takže 650b je vlastně blbost – 26" stačí…:D

          • Tina  

            podľa tvojho vzorca je blbosť aj 26" a BMX 20" rulez :)

            • Foose  

              pokud je řeč o mtb tak nevím proč sem pleteš bmx.

              • Tina  

                mýliš sa. Reč bola o veľkosti rotorov, ale niekto predomnou si to upravil takže si svoj príspevok špatne zaradil…

                • alinceb  

                  Koukam, ze startujes spolehlive na jedno naslapnuti:) Ja sem si pomoct – takova nahravka si o to vylozene rikala:D Jinak o 650b celkem uvazu, ale asi az na jiny ram…

      • rukay  

        Hele, já si to schválně nechám spočítat od fyzikářky ve škole. Jen si musím připravit dost podkladu, ať ví co má řešit, ale mám několik nástřelů, které svědčí spíš proti mě.

        • t=Rf… t=moment,R=ra­dius,f=síla

        → Větší rotor má prostě větší sílu zastavit. Ale na zastavení vždy potřebuji jen nějaké určité množství síly, že…

        • Řekněme, že na zastavení z 50km/h potřebuji X1 N se 160mm kotoučem.A na zastavení s 203 mm ze stejné rychlosti jen X2 (X1>X2, podle všechznámých informací). Ale kdy se „vezme ta zbylá síla“ X1-X2? Ta se asimusí „vzít“ z toho předchozího vzorce a musí plynout z velikostidisku, který ji úměrně přenáší do rámu.
        • Je-li tedy úvaha správná potom na zastavení z 50km za hodinu na stejnévzdálenosti (třeba 30m) použiji sice já méně síly (díky většímukotouči), ale o to víc dostane na prdel vidle a rám. Right?

        Apropo krásně jsem si tím podřezal pod sebou větev… Protože nezáleží na účinku brzd, ale na tom, že rám a vidle víc trpí, protože já se méně dřu. Mám pravdu?

        Teď už si jen nechat spočítat, jak velký je ten rozdíl (započítat všechny sklony, rychlosti a páky) a jestli je pro rám nebezpečný… Ale „max. 180mm rotors size“ na ty vidle asi nedávají jen tak…

        • kubad  

          neřeš capiny, kotouče prdni na bazar a kup 180/160mm

        • jaski  

          v tom vlakne o epiconu to mas prece napsany. Zalezi na adhezi plaste a v pripade stejnych plastu bude treni stejny a sila, ktera bude tlacit vidlici pod ram taky stejna (beru maximum, kdy jeste nepodklouzne kolo). Rozdil bude ale v namahani osa kotouce-navarky brzdy protoze mas vetsi kotouc a tim i vetsi paku. Ale o to bych strach nemel, ze by se spodek nohy zlomil. To se spis lame zadni stavba pri jezdeni na velkym kotouci prave proto, ze je tam vetsi paka. Takze vysledek je, ze vidle bude trpet stejne, ale ty se nadres silou na pace min.

          • jaski  

            To ze vetsi kotouc nici vic vidli vzniklo podle me z toho, ze se 160 by si musel rvat za paku uz pekne fest ve velky rychlosti, aby si se dostal na hranu smyk, ale prave s velkym kotoucem uz za to tak brat nemusis a pripada ti to pak normalni brzdit poradne :). Takze vlastne kdyz se to vezme kolem a kolem, tak je to pravda a hlavne teda zalezi jestli budes brzdit s velkym kotoucem az nadoraz nebo „normalne“. Snad se to da pochopit a zase se to nejak nezvrhne :)

          • rukay  

            A viděli jste už takovou zlomenou zadní stavbu? Vlivem velkého kotouče?

    • rukay  

      A za kolik je tak reálné střelit ty moje současné? (vč. adaptéru)

      Mimochodem není třmen pro 203mm větší? Půjdou na něj 180 a 160?

      • rukay  

        Sorry, špatně zařazeno.

      • Foose  

        třmen je stejný. Kotouče jsou nové? tak to půjde min tak za polovinu a možná i něco víc.. zkus zdejší vlákno Daruji, prodám, vyměním…

        • rukay  

          Kotouče nejsou úplně nové, ale co jsem je kupoval, tak teprve teď jsem něco pořádného jel. 100% stav. Nepoznal bych to na nich.

          • Foose  

            cenu si dej jakou uznáš za vhodné nebo napiš dohodou/výměnou.

      • kubad  

        třmen je furt stejný,

        • rukay  

          A mohu si na to koupit nějaké plovoucí? Má to smysl?

          • kubad  

            koupit si plovoucí kotouče Hope můžeš, ale počítej když dobře tak cca 930/ks

            smysl to má, ale cena je vysoká

            • rukay  

              Je rozdíl, mezi zadním a předním? Je to na nich sice napsané, ale „prakticky“? Obeslal jsem totiž známé a zjistil, že jedna tetička má Specialized Myku a BB7 160mm (P i Z). No, a tak jsem se s ní dohodl, že by mi dala (stejně jezdí tak 2–3 za rok) svůj přední kotouč a já bych jí za to dal svůj zadní. Oba by jsem měli sice nevyvážených 203/160, ale: …ještě než mne ukamenujete

              1.) Bylo by to za cenu pouze jednoho adapter (jeden náhradní doma mam) – Tedy vlastně skoro zadarmo…

              2.) Oboje sady kotoučů jsou stejné – G2SC, takže tohle sedí a jsou to originál Avidy BB

              3.) Ona moc nejezdí a jako ženská nemá takovou sílu, aby svoji dart2 tím kotoučem zničila. Mě vidle 203mm také vydrží a zachráním rám…

              4.) Až budu něco kupovat na kupkole (a budou lepší finanční podmínky), nechám si poslat 185mm G2SC na přední i s adapterem…

              Co na to kritika?

    • trouba20  

      Jeste by me zajimo, jestli nekdo u tohoto reseni pocital loziska. Selskym rozumem budou sily rozlozeny jinak a prumer lozisek je samozrejme mensi u 1 1/8 oproti Cannondale ramum. Takze na tomto asi nesetrit (kvalita), nebo je to blbost?

    • trouba20  

      Dotaz

      Jeste jsem si prepocital hodnoty s pouzitim tohoto adapteru a nejsem si jisty, jestli me bude vyskove pasovat Chris King. Jde o to, ze budu cpat lefty na niner ram. Tzn. Ze hlavova trubka ramu ma 110, roztec lefty 137,7. Vim ze spodni vyska misky CC je 13,7, ale nemohu najit, kolik ma horejsek pod predstavcem. Muzete me nekdo zmerit, popripade rict, kolik dela lozisko po nalisovani plus 110? Diky

    • rukay  

      Tak uplynulo docela času a nějaké práce. Koupil jsem originální lefty kit. Nechal ho zkrátit na optimální délku a namontoval.

      Vidlici jsem ještě nerozebíral a kotouč taky nestihl vyměnit. Zato jsem v marastu minulého týdne najel v Jižních Čechách přes 400km a tak budu komplet všechno rozebírat a čistit a mazat (snad seženu někoho, kdo mi ukáže jak rozmontovat Leftynu) a při té příležitosti vyměním kotouč a ještě nějaké věcičky okolo.

      Proč ale znovu otevírám téma… Chci upozornit všechny, kdo by se snad pokoušeli o podobný paskvil se soustružníky, jako já, ať si to nechají od cesty. Kit za 1900kč funguje na 100%, nic se neuvolnilo a všechno drží. Ušetříte čas si peníze. Děkuji všem za pomoc.

      • kubad  

        ono to chce pri tom bastleni zapojit mozek :-)

      • kubad  

        jo a krasy to teda moc nepobralo :-(

        • rukay  

          Věc názoru, na fotce vypadá o dost hůř, než v reálu.

          • vertak  

            V reálu to nebude o moc lepší,chudák rám :-((

          • kubad  

            prostě ta napraená hlava bude vždy hnus :-(

            lefty jen na rám co má hlavovou trubku udělanou spešl pro ni!

      • kravjec  

        A nepsal jsem ti to hned? :)) Jinak až to budeš rozebírat a čistit a mazat tak vyhoď ty červený bovdeny to je hrůza.

        • rukay  

          Když mě se ta červená prostě líbí. No jo, uvidím – možná půjdou pryč.

      • alinceb  

        No tak tohle fakt moc krásy nepobralo a těma červenýma bowdenama a Lefty to nebude. Ten kokpit je fakt ohavný – když už forbec do negativu, tak by aspoň ty rohy mohly držet linii představce. No a pak ty kotouče… a ty kliky taky nejsou žádná hitparáda…:(

    • rukay  

      A jakou jinou barvu..? Obyčejnou černou? Takhle to krásně vynikne – jako žilky…

      • Foose  

        na tomhle fotu už to kolo vypadá trochu líp. Ten rám je peknej ale tomu tvýmu biku něco chybí. Vyměnil bych sedlo, dal pryč ty rudý bovdeny, představec sehnal s menším úhlem nebo otočil do pozitivu a zkusil sjednotit barvu vidle s rámem :) o kotoučích a pedálech se raději ani nezmiňuji :D

    • rukay  

      Konečně konstruktivní kritika. Takže – kotouče jsme probrali. Budou nahrazeny 180/160, nebo 203/160.

      Pedály si chci objednat tyhle, nebo tyhle, hned jak budu mít boty. Asi spíš ty druhé. Takže dám sbohem i svým klipsnám.

      O představci pořád uvažuji. Tenhle si „nosím“ z kola na kolo už od svého Autor Solution a jsem na něj děsně zvyklý. Ale dobrá, porozhlédnu se.

      Barva vidlice s rámem je problém. Na druhou stranu jaký rám má dneska barevně sjednocenou vidlici..? To jen, že u Lefty je to tak vidět. Ale nechat ji naairbrushovat na bílo, případně potáhnout carbon fólii je dost drahé. Navíc se do ní prve musím dostat…

      Bovdeny už jsme řešili…

      • Vilém  

        Jednopstranny naslapy? No jen to ne. To uz radsi ty druhy.

        • alinceb  

          Jednostranný nášlapy nejsou zas takové zlo – přítelkyně je má na MTB a je spokojená. Když potřebuje šlapat (kopce, roviny…), tak zacvakne, ale když jede z kopce nebo v terénu, kde by nestihla v krizovce vycvaknout, tak jede na platformách…

          Ale zase pro kluka, který má trochu techniku a nebojí se každého kořenu, jsou jednostranné nášlapy fakt nesmysl…:)

          • Vilém  

            Ja si je pred vice nez 12ti lety poridil jako svoje prvni naslapy. Jak na potvoru se mi ten pedal vzdycky otocil tam kam jsem nechtel. Mozna pro nejake turisticke pouziti by to slo, ale jinak bych to uz nechtel ani nahodou. Osobne volim bud ciste platformy, nebo ciste naslapy.

            • alinceb  

              Je to zvyku – při našlapávání si ho musíš špičkou otočit…:) U MTB jednostranných je pohoda, protože ohrádka je celkem velká. Na silnici mám silniční SPD PD-A515 a to je teprv voser to otočit a přitom trefit zámek…:)

              Stejné PD-A515 mám ještě na Štěrbovi a to už je kaskadérský výkon, protože musíš šlapat, při šlapání otočit pedál a ještě našlápnout…:D

              Přítule je s tím takhle spokojená a klasické SPD na MTB zatím nechce. Na silnici vozí PD-M520…a sama uznává, že se do nich leze o poznání líp…:)

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.