SR EPICON a max. velikost kotouče???

8 nepřečtených
  • Luk02

    Ahoj,

    předem se omlouvám za další vlákno o Epiconu…, ale jeden zákazním mě informoval, že pro Epicon lze používat max. 185mm kotouč. (stránky výrobce

    Jedná se o model RLD rok výroby 2008

    Jde mi o následující…

    Je nějakej důvod proč je to tak omezeno?

    Co se týče namáhání to zas takový rozdíl nebude.

    Montáž bude taky bez problémů.

    Tak v čem je teda problém?:-)

    Díky za názory

    0 0
    • Patar  

      V životnoti pouzder.

      0 0
    • Smazaný účet  

      jájsemvozil asi 2 sezóny 200 mm kotouč a brzdy LX a v pohodě, žádné výraznější následky to nezanechalo. Jen se vidle trochu kroutila, šlo to vidět okem při brždění, ale na jízdu to moc velký vliv nemělo. Asi by se kroutila i s 180 mm

      0 0
    • MlokCZ  

      Hrozně záleží jakým stylem brzdíš.

      Klidně pro vidlici pro různě velké kotouče nemusí být naprosto žádný rozdíl, pokud nevyužíváš pro ten větší kotouč maximální brzdné síly (a to není pro slušné brzdy a 200mm kotouč nijak lehké, protože často to nejde kvůli adhezi plášťů a když už jde, tak to musíš být schopný ustát) a využíváš ho jen pro to, abys nemusel brzdit tak velkou silou na páce (na menším kotouči bys tedy zatížil vidlici úplně stejně, protože bys zvýšil sílu na páce a síla na vidlici by byla stejná) nebo pro lepší chlazení.

      A ty maximální velikosti kotoučů jsou dost zajímavé. Třeba Reba má povolených dokonce 210mm.

      A taky hodně záleží na hmotnosti jezdce. 100kg jezdec se 180mm kotoučem bude rozhodně pro vidlici horší kombinace než 60kg jezdec s 200mm kotoučem.

      Pokud nechceš tedy 200mm kotouč s tím cílem, abys mohl často brzdit maximální silou brzdy, tak bych ho klidně na Epicona dal.

      0 0
      • Luk02  

        Mloku díky za odpověď, nějak takhle bych to také viděl, ale zajímal mě i názor ostatních. Popravdě docela mě to omezení zarazilo, zrovna na vidlici, která při zdvihu 140mm bude využíváná pravděpodobně na AM & ENDURO. Příjde mi to jen jako „krití“ výrobce pro všechny případy…

        Nicméně je pravda co píšeš ohledně toho používání a snad ani nelze uvažovat, že by někdo využíval Epicona třeba na Fr & DH, ale hlavně na tom jízdním stylu. Osobně jezdím 180/160 s LX brzdma na fullu 140/160mm a to hlavně proto, že při mém stylu ježdění bych nevyužil všechny výhody 203mm kotouče(za největší výhodu poavažuji lepší chlazení a dávkovatelnost) je fakt, že třeba když kolo vemu 2× za rok do bikeparku tak je to znát, ale třeba až ke konci, kdy už je člověk unavený a víc si přibržďuje. Ale to potom není ve velikosti, ale v rukách..:)

        Jak je to v Epiconu řešení s delkou pouzder mají ty verze s větším zdvihem delší pouzdra, nebo jsou ty vidlice uplně stejný? Je to asi stejný ne?

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.