• Pumsc

    Zdar vespolek:-)

    Chtěl bych si stříknout carbon. rám na jinou barvu,představuju si to následovně:

    • obrousit smirkem(800)
    • základ na plasty???-to je největší otázka
    • barva(akryl?)
    • bezbarvý lak

    Šlo by to takhle?Chytne se základ na plasty,nebo to chce něco spešl?

    Díky moc

    • Pumsc  

      up

    • Pumsc  

      Tož někdo to dělat musel!:)

      • mr.antik  

        jo, mně to lakoval táta, určitě bez základu na plasty, ale typ laku nevim, nějaký dvousložkový

        • Ráďa-BF  

          Postup máš správný. Neprobrousit až na vlákna!

          Se základovkama jsem dost experimentoval a základovku za kterou bych dal ruku do ohně, použij PRAGOPRIMER – dělají standard, univerzál, profi – bohatě stačí standard, nelekni se toho, že je na pixle napsáno na kov! Ta základovka drží perfektně na palstech (vyzkoušeno na přilbách), carbon (vyzkoušeno na rámu), na hliníkových slitinách (vyzkoušeno na rámu) Jen musíš mít pistoli, protože ve spreji se tuším nedělá a nebo bys musel zajít někam, kde plněj barvy do sprejů a tam je požádat, zda by ti to nenaředili a nedali do spreje. Barvu na to pak můžeš použít jak vodou ředitelnou, tak syntetickou.

    • voytaa  

      Tou akrylovou barvou myslíš barvu ve spreji? Ta bohužel nic nevydrží, sice ji ten bezbarvý lak trochu zpevní, ale i tak ji odloupneš i nehtem. Jestli s tím nemáš zkušenosti, tak to radši svěř někomu zkušenějšímu, kdo má vybavení, protože si to bez zkušeností nejspíš docela zprasíš…

    • Ráďa-BF  

      Postup máš správný. Neprobrousit až na vlákna!

      Se základovkama jsem dost experimentoval a základovku za kterou bych dal ruku do ohně, použij PRAGOPRIMER – dělají standard, univerzál, profi – bohatě stačí standard, nelekni se toho, že je na pixle napsáno na kov! Ta základovka drží perfektně na palstech (vyzkoušeno na přilbách), carbon (vyzkoušeno na rámu), na hliníkových slitinách (vyzkoušeno na rámu) Jen musíš mít pistoli, protože ve spreji se tuším nedělá a nebo bys musel zajít někam, kde plněj barvy do sprejů a tam je požádat, zda by ti to nenaředili a nedali do spreje. Barvu na to pak můžeš použít jak vodou ředitelnou, tak syntetickou.

      • Pumsc  

        super,přesně takovou odpověd jsem potřeboval:),díky moc,pistoli s kompresorem mám,jen musím zalaborovat s hustotou barvy…

        • mountaineer  

          Jestli ses do toho ještě nepustil tak ti můžu odlejt primer a lak přímo na kompozity od baslera (swissmade product:o)

          • AsiJura  

            Ahoj, trochu se přiživím, můžeš se mi prosím ozvat na mail hornet.cs zavi seznam.cz potřeboval bych trochu poradit, děkuju.

          • Pumsc  

            dík za nabídku,už je pozdě:),už to mám stříklý plnící základovkou,vypadá to dobře,prakticky to stříkám na ten lak co byl na rámu(osmirkova­ný),smirkovat to až na holý carbon by asi nebylo ok…

          • kubad  

            jen se připomínám :D

            jinak to samo nespěchá do konce března je času dost

    • Kluzák  

      Zdar všichni,

      Chtěl bych se trochu přiživit na tomhle vlákně s jedním dotazem…

      Najde se tu někdo ochotný zasvětit mě do problematiky lakování (hlavně karbonu), ve smyslu podmínek a vybavení lakovny, výběru barev/laků a samozřejmě postupu a zásad během procesu?

      ps. není problém řešit po mailu…

        • Josef Šimon  

          Kolega tam nechával dělat kolo a fakt pecka neskutečná.

        • Kluzák  

          Díky moc, ale já měl na mysli spíš konkrétní zařízení a postupy jak vybavit takovou menší, domácí lakovnu…

          následně taky výběr barev, postupy a třeba i nějaké ty triky z praxe…

          • TJK  

            tak tim si bud jist ze ti tohle nekdo dobrovolne prozradi… hledej cti a testuj… k tomu ti nikdo nic moc nerekne…

            • Kluzák  

              Tušil jsem, že to dopadne nějak takhle, ale za pokus to stálo…

              Stejně díky

              • TJK  

                treba nekoho najdes.. nerikam ze ne.. ale lidi si tohle nechavaj pro sebe… me taky nikdo nic nerek.. jen to co jsem odkoukal a vycetl..

                • alinceb  

                  Ty ale trošku kecáš, protože Detlef ti určitě poradí, když se ho zeptáš na konkrétní problém. Ale je jasný, že celý know-how ti zadarmo nikdo nedá…

                  • TJK  

                    nerekne. mi nic… a ja ho respektuju… on si to taky musel hkusit sam…

            • Kluzák  

              No mě by asi pro začátek stačilo aspoň vědět co konkrétně koupit… když vidim cenový rozpětí pistolí a kompresorů tak z toho fakt moudrej nejsem… Navíc mám takovej pocit , že to nejsou jediný věci, co budu do začátku potřebovat…

    • Honzík  

      Snad pomůžu http://www.youtube.com/watch…

    • blept  

      Plácnu to sem, ať nezakládám nové vlákno. Napadlo mě, že bych nechal na kolo (hliník) hodit nový lak. Netuším jak na to, ale podle příspěvků tady si to představuju jako: nechat opískovat → nechat nalakovat, což bych snad zvládl, ale mám karbonovou vidlici (proto to dávám sem) a něco mi říká, že to s ní nepůjde stejně snadno jako s hliníkovým rámem. Navíc je vidle napůl hliník napůl karbon, představoval jsem si to jako hliníková trubka do hlavovky a karbonové nožky, ale do úrovně úchytek na brzdy to dělá podstatně jinej (spíš kovovej) zvuk. Máte někdo tip jak na to? Děkuju :-)

      • 123J  

        Hliník by šel možná otryskat ale pískem. Vidlici obrousit jemným smirkem, ne až na vlákno.

        Znám ve Střelicích lakýrnika, stříká i metalízy, jenže nemá tryskací zařízení.

        • blept  

          a lakovat se ten karbon dá pak stejně jako to kolo?

          • 123J  

            Jo lakuje se to stejně, plničem a lakem. Základovku bych nedával. Nejsem odborník na laky, několik kol jsem stříkal sprejem, ale barva ze spreje je měká. Chtělo by to dvou nebo třísložkovou barvu.

            • blept  

              Takže to není práškování a do pece? Takže kdybych pak odnesl někomu kdo kola lakuje obroušenou vidlu a otryskaný rám, tak by to mělo být ok?

        • blept  

          a lakovat se ten karbon dá pak stejně jako to kolo?

          • 123J  

            Jen ještě maličkost, před tryskáním zašpuntuj všechny otvory. Písek se dostane všude, vyrob si nějaké dřevěné či plastové špunty.

            • zdenal8  

              No ne jenom, že se dostane všude, ale taky je třeba chránit závity a dosedací plochy před poškozením.

    • zdenal8  

      Pokud to chceš někam dávat lakovat, než vůbec necháš něco otryskat nebo brousit, domluv se radši s tím, kdo to bude lakovat. Aby si něco nedělal zbytečně.

      Měla to být reakce na příspěvek od blept.

    • wilda81  

      Využiji vlákno. Je nutné karbon po obrouseni lakovat? Má to nějakou funkci? Mám tu starší řídítka, která bych chtěl obrousit a zvazuji jestli pak lakovat nebo jen zalestit pastou.

      • TJK  

        pokud je nezalakujes ztraci ochranu proti UV , pokud se probrousis az na „karbon“, pokud je liznes vrchni vrstvu tak zalestit staci…

      • Trepifajxl  

        lakovat nemusíš, jen je důležité při broušení nenarušit matrici (pokud se ti povede matrici narušit nebo prostě jen obrousíš nekvalitní výrobek a dostaneš se na matrici narušenou již z výroby, tak zakápnout dvousložkovým epoxidem a až vytvrdne tak obrousit)

        pokud k žádnému narušení matrice nedojde tak můžeš nechat tak nebo lakovat nebo jen lehce povrchově ošetřit

        já jsem na kole brousil prakticky všechno, co brousit šlo – rám, vidlici, řidítka, představec, sedlo, kliky, páky a po broušení jsem povrch jen lehce namořil dvousložkovým lakem pomocí houbičky a po zaschnutí rozbrousil velmi jemným smirkem (hrubost 3000 a jemnější) a vyleštil klůckem, výsledkem je velmi jemná matná iluze laku a značná váhová úspora

        jinak doporučuji nebrousit smirkem, ale použít ostrou špachtli, zní to asi zvláštně, ale je to šetrnější a hlavně rychlejší a hrozí menší nebezpečí, že narušiš matrici

        • TJK  

          houbicka 1200 – 2000 pod vodou je jistota a neriskujes nic, zvlast pokud chces jen obnovit povrch nebo sundat napis… jinak funguje dobre inostry nuz s pevnou cepeli… ostri kolmo na povrch, trosku tlacit a gahnout smerem k sobe, tak se i dobre sundava lak z karbonu a vlastne i hliniku

      • Georrge  

        To se blbě určuje. Některý karbon má poslední vrstvu odolnou proti UV, některý je pak ještě lakovaný proti UV. Takže záleží, kam až se probrousíš. Pokud ti nevadí lakování, nic tím nezkazíš.

      • wilda81  

        Díky všem. Nechám to pak raději zalakovat popř něčím stříknu sám. Jsou to Chromagy BZA, které chci trochu umravnit co do designu, takže případnou ušetřenou hmotnost neřeším.

    • vysmátej bajker  

      mužete někdo doporučit někoho z Prahy pro opravu laku karbon rámu.Dik.

      • kesu  

        https://www.opravykarbonu.cz

        v referencích ten Transition je mojí ženy, nevydržel pád na kopírku..

        Oprava super a jednání taky.

      • Kouba_2005  

        Ahoj. Karbonovej ram mi nechaval lakovat Rada, co dela samolepky, tak mu zkus napsat.

        • milan.v  

          No, zrovna s ním je prý velmi problematická komunikace, resp. hodně lidem ani neodpověděl, viz. vlákno k samolepkám, takže se pak obrátili na někoho jiného… To je z poslední doby?

          • Kouba_2005  

            Jo, poslední dobou je s ním komunikace dost hrozná, ale nakonec se vždy vše podaří. Poslední rám mi nechal lakovat loni v dubnu, od té doby jsem zatím nic nepotřeboval.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse