Lago di Garda - MTB nebo silnička?

40 nepřečtených
  • Hanzzz

    Zdravím, mám takový dotaz. Jedu letos na konci září na zájezd na Lago di Garda na silniční verzi zájezdu, ale mám jenom horské kolo se silničním obutím. Loni jsem byl v Řecku a docela jsem tam po těch silnicích lítal i v kopcích, ale toto bude jiná liga, že jo… Rád bych věděl, zda bych si ten zájezd užil i na MTB s hladkým obutím, stejně jako na silničce, nebo zda by bylo vhodné si nějakou pořídit. Se silničkama nemám zkušenosti a tak kdybyste případně rozebrali a doporučili nějaké převodové poměry a další věci, byl bych vděčný :-) Dík :-)

    0 0
    • JMT  

      Jízdu po silnici si užiješ na silničce víc než na mtb a je úplně jedno jesli je to polabí nebo garda. Do hor bude asi lepší compact než klasika. Vyvstává však otázka jak Garda a silniční ježdění, nějak mi to k sobě nejde, tam cíleně jet na silnici…

      0 0
      • Hanzzz  

        Teď mě chytlo ježdění po silnici, tak proto zájezd na silnici. Kámoš tam jede na MTB, tak budeme srovnávat. Jen škoda, že jedeme každý v jiném termínu. Ale možná bych mohl vzít i terénní pláště pro případ změny…

        0 0
      • Džey Ár  

        Tak to brnkni Křižákovi, třeba se přestěhuje :-).

        0 0
      • ememem1  

        si tam toho asi moc na silnicke nepojazdil ze :-)

        0 0
        • JMT  

          Najezdil nenajezdil, nechápu kdy by ježdění na MTB po silnici mělo být lepší naž na silničce.

          Argumenty že máš na silnici převody 53*11 a že to je do kopce moc neberu, i silnici můžeš mít s „vrchařskejma“ převodama

          0 0
    • Singlespeed  

      Pořizovat si silničku kvůli jednomu zájezdu je kravina. Pamatuju si, že jsem jel v Dolomitech přes pět silničních průsmyků na bajku s 2,25 gumama a nijak mi to nevadilo. Pokud přezuješ na hladké gumy, bude to v pohodě. Navíc, některé legendární silnice dostupné ze severu Gardy mají „gravel“ úseky (teda pokud je už nevyasfaltovali), takže si je můžeš na rozdíl od pravověrných slničářů na bajku v pohodě projet.

      0 0
      • jannk  

        No, gravel je ted hodne modni a hodne lidi prislo, ze na 25–28 plastich neni s jemnejsi sotolinou problem ani na silnicce. Akorat se nejezdi 30+km/h

        0 0
        • Singlespeed  

          Některé „gravel“ úseky jsou bezpečnější na širších pláštích, jiné (třeba kultovka kolem jezera ve skále – Strada del Ponale) jsou na 28 mm vcelku v pohodě, i když dolů člověk musí dávat sakra pozor, aby se nevymázl :-).

          0 0
          • jannk  

            jo jo, sjezdy na sotoline na 28mm nebyvaji stejne zabavne jako na MTB, to souhlasim. Zejmena s hladkymi plasti. Je to proste kompromis – bud trpis do kopce, kdy cast sve energie propumpujes do vidlice a sirokych plastu nebo trpis z kopce, kdy jedes pomalu protoze se kolo neda moc ovladat :)

            0 0
      • Hanzzz  

        To by se mi nechtělo, kupovat silničku kvůli jednomu zájezdu, ale teď jezdím hlavně po silnici, takže jsem skoro celou sezónu strávil na hladkých pláštích. Líbí se mi, že jsem o dost rychlejší. Chtěl bych absolvovat víc vyloženě silničních zájezdů, takže by se silnička hodila. Ale i když toho najezdím docela hodně a kopce vyhledávám, nevím, zda bych je dával s takovou lehkostí i na silničním kole, kde nejsou tak lehké převody. Na druhou stranu je to kolo zase o dost lehčí… Asi zkusím koupit nějaké starší silniční kolo a najezdit na něm pár stovek kilometrů a když tak si pak pořídit nějaké lepší.

        0 0
        • Zbyněk  

          Když pominu extrémně prudké nebo rozbité kopce, tak na silničce to bude vždycky jednodušší. U nás nedávno opravili jednu lesní asfaltku (nyní hrubší asfalt bez děr a kamenů), kterou jsem si dával naplno na horáku a teď na silničce o víc jak 10% rychlejší. Pár silničních kopců jsem měl možnost si vyzkoušet na horáku (pravda s terénními plášti) a oproti silničce je to rozhodně větší dřina.

          0 0
          • Hanzzz  

            Já jsem dřív jezdil po silnici i s hrubými terénními plášti a když jsem pak přezul na hladké, tak jsem nechápal, jak jsem tak dokázal jezdit. Když jsem pak přezul kvůli terénu zpátky na hrubé a jel s tím chvíli po silnici, málem mě kleplo, měl jsem pocit, že stojím :-)

            0 0
            • Singlespeed  

              Jenže v rychlosti pod 10 km/h, kterou pojedeš ty kopce kolem Gardy, už takový rozdíl není ;-).

              0 0
              • ememem1  

                ale no tak, tahat do kopca na biku na ktorom sa to da aj trocha pustit z kopca a na silnicke je teda rozdiel dost znacny by som povedal.

                0 0
        • alinceb  

          Pokud pojedeš asfalt, tak bude silnička vždycky rychlejší a méně namáhavá. Převody si můžeš navolit podle toho, co budeš jezdit. Na Stelviu jsem potkal Holanďany, kteří měli trojplacku 52/42/30 a k tomu ještě MTB kazetu 11–32…

          0 0
          • ememem1  

            a preco ne.

            0 0
          • Hanzzz  

            Tak to asi taky vyřeším :-)

            0 0
            • alinceb  

              To byli ale důchodci. Pokud máš aspoň trošku najeto, budou ti bohatě stačit compacty 50/34 + kazeta 11–32. S tím musíš vyjet všechny normální kopce.

              Moje žena jezdila původně taky trojplacku 50/40/30 s kazetou 11–28, ale pak jsem jí (trošku proti její vůli) dal na novou silnici 50/34 + kazetu 11–29 a Stelvio s tím vyjela úplně v pohodě.

              PS: Ono teda taky trošku pomohlo, že nové kolo je o 2,5 kila lehčí než staré, a hlavně zapletená kola jsou o víc než 600g lehčí…:D

              0 0
              • Hanzzz  

                Najeto mít budu, kazetu bych rád těch 32 zubů. Už mám kolo vyhlédnuté, teď ho už jen objednat a vyrazit na trať :-)

                0 0
        • Hroch obojzhivelnyj  

          Koupit starsi rozumnou silnici je pro tebe myslim velmi dobry plan. A pak uz budes vedet co chces, a rovnou budes mit i nastavajiciho zimaka :-)

          Kompakty a 27–28 staci prakticky na cokoliv (dlouhy kopce nejsou prudky, prudky zas nejsou dlouhy).

          0 0
          • orm  

            No, s tim bych si dovolil polemizovat :-). Definuj dlouhy kopec. Pokud myslis 15+km, tak ano.

            0 0
            • Hroch obojzhivelnyj  

              Tak nejak, prudky (15+%) kus kopce je malokdy delsi nez par stovek metru. Samozrejme vyjimky se najdou, ale to clovek musi chtit a hledat.

              0 0
    • jannk  

      Tenke plaste mi na MTB sveho casu pomohly hodne, ale porad zustava velky problem s odpruzenou vidlici – i kdyz ji zamknes, tak v ni ztracis dost energie (coz v kopcich hodne vadi) a posezem, ten je proste jiny a jelikoz na ceste malokdy potrebujes preskakovat koreny, tak zase nejsi schopny dostat do pedalu stejny vykon pri stejnem usili.

      Ja bych si silnicku nebo nejaky ‚all-rounder‘ aspon pujcil, kompaktni prevodnik + vzadu 28 nebo 32 (zalezi co mas v nohach a jak moc do kopcu se chystas) – to vytocis vsechno.

      0 0
      • Singlespeed  

        Tak, záleží na programu zájezdu. Některé silniční kopce jsou v pohodě, jiné naopak docela brutální a v těch člověk lehké bajkové převody ocení.

        0 0
        • jannk  

          Pokud mas vepredu kompakt (34z) a vzadu 32z (Shimano bezne dela pro 105, Ultregu) a nemas zlomenou nohu, tak to obvykle staci na cokoliv. Ty jeste pomalejsi prevody na MTB jsou podle me spise do terenu, kdy se ke kopci pridavaji jeste kameny, koreny a jine prekazky (ty obvykle na silnicich moc nebyvaji)

          0 0
          • Singlespeed  

            Jen tak mimochodem, ze severu Gardy je dostupná i legenda Via Scanuppia se stoupáním až 45%, tam kompakty opravdu nepomohou, 22/36 a jízda cik-cak to jistí :-).

            0 0
            • jannk  

              aha – to nevim, na 45% uz asi nepomuze fakt nic :) Ja mam i u 25% pocit, ze musim kazdou chvili prepadnout.

              0 0
            • okapes  

              Tak 45% bych nevyjel ani na elektrokole. Jezdím pravidelně trénovat v Lužických horách na Jedlovou, kde je 25% na asfaltu a to je ještě jenom pár metrů a je to pro mejch 48 let a astma strop. Na Gardě jsem pár pruhovanejch betonů vyjel a pár taky vytlačil. Vzhledem k tomu, že když jsme tam byli a bylo i v 1600 m.n.m nějakých 38°C, byl každý z nich za trest.

              0 0
              • jannk  

                Jo jo, zaver Jedlove je presne jedno z mist, kde pokazde premyslim jak asi clovek pozna infarkt :) (a Garmin mi zurive pipa, ze jsem na maximalce tepovky)

                0 0
                • okapes  

                  Tak tak. Jezdím jí tak patnáct až dvacetkrát do roka a přesně tolikrát mám stejné pocity. Podobné je to níž z Lesného nahoru po červené na Tolštejn.

                  0 0
      • Hanzzz  

        Právě, odpružená vidlice, posez a taky váha kola, na druhou stranu lehké převody. Asi tedy zkusím pořídit silničku a osadím ji do kopců přívětivějšími převody. Najeto budu mít slušně, ale přece jen si snad dopřeji i komfort po technické stránce :-)

        0 0
      • McBlacky  

        ztráta energie díky odpružené vidli je tak trochu urban myth. To platilo za doby netlumených vražd na bázi elastomeru nebo základních pružin bez kompresního tlumení. S nástupem zamykacích vzduchovek bych to vůbec neřešil, většina značek zamyká na úplně tvrdo (pokud je vidle dobře oservisovaná (olej, tah lanka) – což je v praxi vetšinou problém) a lehké propružení rock shoxů při max utaženém nastavení gate ani nepoznáš.

        0 0
    • Singlespeed  

      Pokud jedeš s Kudrnou (max. 5 jízdních dní), tak to zvládneš v pohodě na horáku s hladkýma gumama. Tremalzo, Santa Barbara, Viote a další nejsou kopce, kde by rozhodovalo na čem jedeš ale je to jen a jen o nohách.

      0 0
      • Hanzzz  

        Jj, jedu s Kudrnou, poslední dobou mě chytlo spíš ježdění po silnici, tak to zatím řeším hladkým obutím na MTB, ale do budoucna asi pořídím silničku, pokud bych chtěl jet na všechny jejich silniční zájezdy.

        0 0
        • Yura  

          Drzet se chrtu na 7kg ziletkach co tomu davaji není nic moc s mtb to je jasny, ale jestli tam nebudes nic hrotit, tak jiste ze si uzijes to jezdeni i na mtb. Ja si to uzivam na mtb se slickama daleko vic, protože mam v hajzlu spodni zada a na silnicce je to proste utrpeni.. Zaklad jsou ty uzsi a hlavne hladky plaste. Idealne aby fakt ten stred plaste po kterem jedes byl uplnej slick a taky to chce urcite ergo gripy. Ja jsem si je poridil az ted nekdy před rokem. Ty nejlevnejsi z dekatlonu za 170kc a je to rozdil jako krava. Nechapu jak jsem bez toho mohl vydrzet 8 hodin v kuse..

          0 0
          • Hanzzz  

            Vždycky když jedu, tak si říkám, že na chrty kašlu, že si pojedu na pohodičku. A pak přijde první kopec, mně rupne v kouli, hodím ideální převod a jedu jak fretka až do konce :-) Hladký pláště jsem pořídil – Maxxis 26×1,25, je to vážně šílenej rozdíl proti těm terénním, taky si říkám, jak jsem kdy mohl jezdit ty kilometry po silnici s terénníma…

            0 0
            • jIrI___  

              A počkej, až se někdy projedeš na silničním kole. To si pak budeš říkat, jak jsi mohl jezdit po silnici na horském kole s tenkými plášti… :)

              0 0
              • Hanzzz  

                Na tuto myšlenku se už těším jako miminko na dudlík :-D

                0 0
        • BB  

          A pokud bys měl alespoň nějakej vzorek, tak to můžeš vylepšit tak, že nahoru na Tremalzo a Barbaru můžeš po asfaltu a dolu terénem.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.