Ahoj, dáte mi svoje tipy na trasy po kvalitním asfaltu do 60km od Brna? Přijde mi, že pořád jezdím po nějakým tankodromu, ale třeba tu někdo zná místa, kde se dá svést bez neustálýho drncání. Dík!
Ahoj, dáte mi svoje tipy na trasy po kvalitním asfaltu do 60km od Brna? Přijde mi, že pořád jezdím po nějakým tankodromu, ale třeba tu někdo zná místa, kde se dá svést bez neustálýho drncání. Dík!
Tak nějak se marně snažím něco navrhnout,ale nic.
To bude asi chtít popojet do Rakouska :-)
Tuhle jsem se vyvezl vlakem do Breclavi. Pak pres Lanzhot a Slovensko do Rakouska a zpet do Brna. Foukalo od jihu, takze teleport. Navrat dom jsem poznal pomerne snadno, najednou jsem se bal defektu a neslo v lese rozumne jet.
Za Lanzhotem na Slovensko vylozene strach o zivot, to byl omyl, haha – ale asfalt v topu. Nicmene ta Rakouska cast, jeden usek 10km bez aut po svetovym asfaltu, to bylo krasny. Vesnice vkusny, clovek si posteskne.
Najizdel jsem letos mesic na Tenerife a ten navrat do tankodromu jsem nesl fakt dost tezko.
Tam je to krásný. Mužů doporučit Brno-Vídeň. Krásný silnice v Rakousku a téměř bez aut.
Osová Bítýška a okolí.
Já teda nevím, Pernštejn, Bíteš, … mi připadá v poho.
Nevim jestli chceš jen silnici pro pořádnej švih, nebo vezmeš zavděk i cyklostezkou…ale pro relax je prima cyklostezka směr Olympie – Rebešovice – Rajhradice – Opatovice – Blučina – Židlochovice – Žabčice. Od Ronda je to tam a zpět něco přes 50km. Nebo místo do Žabčic jet bažantnicí dál na Velké Němčice. To bude tak 60km počítám. Za mne je to prima povrch…
Cyklostezka na Olympii je na silniččce trochu opruz. Už je tam po zimě zase celkem narváno. Pěšáci, kočárky, běžci (včetně těch s kočárem), bruslaři, psi a do toho závodníci s tepákem. Znám to tam z pohledu cyklisty i bruslaře dost let a žiletkáři bezpečně vedou v blbosti a neohleduplnosti (styl bacha pyčo, jedu a nemůžu ubrat), pokud odečtu bruslaře nebo pěšáky pohybující se někdy vedle sebe, to nikoho při smyslech taky nenapadne dělat na tak úzké a frekventované stezce. Od Olympie dál už je celkem klid. Nebo vyrazit hodně brzo ráno.
přesně tak, po téhle stezce se jezdí buď na klid nebo v zimě a dešti, Za Ol už je to celkem v pohodě, ale ta cesta od Poříčí je hnus.
To plati jen o vikendu nebo ve vsedni den za pekneho pocasi po praci, jinak je to v pohode.
no ale ve všední den v pracovní době se na kolo moc nedostanu :-) a asi nejsem jedinej
To bylo mysleno pro lidi co treba dojizdej do prace, ze se toho neni treba vzdy bat :-).
Obzvlast vyzivne to je u Olympie. Nejprve smrad jak do pyce od te Vodnanske drubeze a za semaforem cisticka :-D
Čím lepší počasí a k tomu víkend, tak je to vopruz. ideálně brzké jaro / zima, nebo v týdnu. Jezdim to rád ráno během home office…o) Včera odpoledne tam taky byla půlka Brna.
No jestli chtěl autor kvalitní asfalt, tak do bažantnice bych ho neposílal :-)
Ze Židlochovic po silnici směr na Hustopeče, z Hustopeč na Kurdějov-Diváky-Boleradice-Horní Bojanovice-Hustopeče. Vpohodě silnice.
Pak dobrá silnic je Velké Pavlovice-Bořetice-Kobylí-Terezín
Z těch Hustopeč rovnou na Břeclav.
Taky se dá, ale už to bude víc jak 100km. Ale jak foukne do zad tak tam letíš pěkně.
Jo,ale psal 60 km od Brna. Zas když je protivítr, tak je to na mašli.
To musí bavit…tam už není ta panelka za Hustopečema? A provoz tam je taky velkej. To bych radši vzal přes Vranovice, Pavlov a Lednici.
Je za Starovičkami tak cca 1km což se dá vpohodě přežít.
Já to tam právě nesnáším a objíždím přes Zaječí a Strachotín.
Tak zrovna za Vranovicama (směr Pouzdřany) je to masakr… ale naštěstí jsou to jenom 2km. To stejný asi kilák před Vranovicama od Přísnotic – směr na jih je o dost horší, než zpátky, ale dá se to vzít po cyklině kolem kolejí.
Jj tohle je humus, aspon tam neni zas tak velkej provoz ale jinak hruza. Asi nejhorsi useky mezi brnem a Mikulovem
Tomu se vyhýbám i s autem :-) Dá se to se zajížďkou (ale pěknou) objet přes Ivaň – nová stezka přes jezera – Strachotín – a napojíš se za Popicema nebo zpět do Pouzdřan
Jinak na ty tankodromy fakt doporučuju radar, když víš , že za tebou nic nejede, tak se to dá většinou nějak prokličkovat.
Ano, souhlasím, radar je opravdu na silnici super.
JJ, radar taky praktikuju – zrovna z těch Pouzdřan jezdím úsek od železničního mostu za mlýnem až k k prvnímu mostu přes řeku zásadně po středové čáře :D
Jn, když zase ze Strachotína je asfalt dobrej do Pouzdřan až ke mlejnu mám dojem. Ale ta varianta přes vodu a Ivaň zní dobře. Kolem těch kolejí mám zafixovanej hrubší asfalt, ale asi furt lepší než ta hlavní Vranovice-Přísnotice. Škoda, že na Přibice asi chybí kus asfaltu.
Nabízí se samozřejmě i nosislavský a uherćický les kolem bažantnice a kdysi jsem dostal tip z Uherčic po Svatojakubské přes Žebrák na Hustopeče, ale ještě jsem to nikdy nejel resp. jen částečně.
Ten úsek na ty Přibice byla dřív polňačka, teď je tam takovej udusanej štěrk a hodně děr. Já to kvůli tomu jezdím raději po silnici Vranovice – Ivaň, je tam pěkný asfalt a nebývá tam moc provoz.
Dá se jet Přibice – Vranovice. Část cylostezka a od hřbitova vedlejší silnice směr nádraží.
Tj, ale řešíme úsek Ivaň – Přibice.
Myslel jsem Přibice – Vranovice – Iváň
Tak kolem těch kolejí Vranovice – Žabčice to není vůbec tak hrubý jak jsem si chybně myslel, včera vyzkoušeno a super, teď tama budu jezdit furt :-)
Co není hrubý pro Tebe, na to může někdo jinej dost čuměť. :-D
Ne, fakt je to v pohodě, pěknej povrch.
Pro silničku to pěkný povrch není.Někdy tama jedu, ale mimo špičku to beru raděj po silnici. Beztak tam není na co koukat.
Tak to ti nerozumím, vždycky u tebe vidím nějaké fotky či mapu jak jsi jela po všelijakých šotkách nebo horším povrchu, tak tohle je proti tomu radost. Úplně něco jiného než ta silnice, bez provozu, okoštovat hrášek na poli a dívat se dá na vlaky, ale dle každýho gusta…
Musím s Polkou souhlasit, normální asfalt. Možná, pro některé ultradoxní silničáře ( třeba Motyll) trošku hrubší, ale klid, nikdo nikde, pohoda.
Tak něco jiného je pohyb v zájmové destinaci a něco jiného je přesun z bodu A do bodu B. Zrovna tam nic zajímavého opravdu není a na přesun je vedle lepší cesta.
Jaké že je vedle ta lepší cesta? Asi píšeme každý o něčem jiném. Vůbec nejde o bod zájmu, je to pouhé vylepšení návratofky z jihu zpět do Brniska, nic víc ;-)
Já tam jel přece před 14 dny na Mušov, ještě jsi mi pak radil kudy příště. :-) Ale jo, normální hrubší asfalt.
To chce jet právě jen když foukne do zad a nazpátek to vzít jinou cestou. Proti větru to bych nechtěl jet no. Ta cesta je pak celkem nudná a nezajímavá jak jedeš pomalé.
Dneska jsem jel Breclav -Brno a vitr z jihu celou dobu do zad. To byla dobra palba …
Opravených silnic s menším provozem je pomálu, takže radši volit stezky co to jde. Vznikají různě mezi dědinama, i všelijaký spojky pro zemědělce apod. často mají dobrej asfalt. Na jih a jihovýchod je toho docela dost.
Souhlasím se stezkama – ty jsou většinou celkem nový, tak na nich ještě nestihl zapůsobit zub času. Najít nějakej okruh jen na kvalitním asfaltu bude asi hodně obtížný, ale toho „jetelnýho“ bude dost. Spíš bych zkusil dotaz formulovat „Kam nejezdit, pokud nechcete rozštípat kola?“ :D Třeba průjezd Střelicema stojí za to, Ořechovák (obecně pokud je to rozbitý v kopci, tak směrem dolů je to samozřejmě víc o ústa), z Ivančic do Moravských Bránic…
A já myslel, že je doba grevlová, vždyť i na žiletkách se už dle BF vozí 30mm gumy na 3 bary :)
Netroll. Jezdím 28mm / 5 bar, i gravel a horší věci, ale jen kousky. I když… O:-)
Pěknej je jihovýchod od Brna, myslím Žatčany, Těšany, Nosislav, Židlochovice … chce to si najít pěkný cestičky, i účelový silnice mají pěkný asfalt
Například: https://mapy.cz/s/natogovogu, jen u Otmarova je to porod, to není asfalt ale tankodrom, jinak to jde.
U Otmarova si teda žádnou hrůzu nevybavuju a to tama jezdím často celkem. Zato kolem FVE Telnice opravdu hezkej asfatl není ;-) Já bych doporučil třeba takto nějak.
Díky to vypadá dobře, trochu jsem si GPX data naklikal přesněji a už to mam v hodinkách. Okruh k Rondu je 81km…
Nejlepší je ta Tour de Žatčany ;-)
Ještě trochu odbočím, obecně je u nás potřeba neřešit silnice (to nezměníš), ale řešit kolo, to se přispůsobit našim cestám dá.
Oni jsou silničáři vlastně chudáčci, stoupající provoz (i kdyby benál stál kilo), věčně to drncá (a to nemluvím o kostkách), na cyklostezkách se jim furt někdo motá, pokud náhodou jedou na hladké silnici vedle rozbité stezky, dostanou methanolovou spršku… :)
Dnes je ale mnohem obvyklejší hladká stezka vedle rozbité silnice.
Přesně, aspoň je vidět, že pán vůbec nezná mapu :-)
Ty si zase koleduješ. :-)
Jsem naposled poslouchal Jaroslavovy dojmy z nové karb. silničky, nechápu, proč to kupoval. (To s tím ostřikem jsem viděl někde ve videu, stezka byla zasněžená).
Ostřik jsem taky párkát od nějakýho dementa chytl. Na to nepotřebuju silničku. :-)
Vidím, že silniční cyklisté z bf jezdí z Brna, zdá se, akorát na jih. :D
ale prd, kras je kras :-) na jih se jezdi honit objem po zime
Jasný! :)
A taky točit trochu nohama i v té zimě, když to jde.
Jezdí, např. Blansko, Rájec, Žďárná, Protivanov, Drahany. Niva, Sloup, Ostrov, Jed… Stačí? :-)
Špatně zařazeno!
Jj, to mělo být pod Zdeňkovo Vidím, že silniční cyklisté z bf jezdí z Brna, zdá se, akorát na jih. :D
Třeba takový Padouch, to je luxusní asfalt, že Kamile?-)
Lecjakej žiletkář by si mohl na šišce rozbít třeba tepák, tam je neposílej. Navrchu mají beztak šotku. Past vedle pasti. :-)
No, nahoře už navazuje úsek trochu ve stylu Strade Bianche ;)
Ty jsi taky asociál, nechceš aby ti tam jezdili lidi.
Tam jsem párkár do roka, takže klidně ať jezdí. ;-)
To mi svítí víc jiný cesty v okolí.
Vůbec nevyužíváš pepkovy obchvaty :-)
To bude tím, že radši na kole jezdím. Pěšky chodím na jiný výlety, ty na Stravě nemám. :-)
Neznačenou pěšinu tam nenajdeš, ba ani takové dálnice jako třeba Čermákova cesta (tam ho asi vždy stáhne ten luxusní Padouch :-) Dokonce ani žtz od Kostelíku do Babic, nebo od Máchy k Josefovu.peklo.
To máš opačně žtz z Babic ke Kostelíku ;)
Mladý orel by to měl dávat i naopak, jednou jsem tam nějakou skupinu potkal a jeli to všichni.
Tak nějak vyjet se dá spoustu kopců, který si užiješ hlavně dolů, ale že by je někdo bral hlavně jako výjezd, leda nějaká výjimka potvrzující pravidlo :)
Mladý orel…Dávno ne.
Mladý již nejsi, stáří daleko, ten život utíká – to je na pořádnou depku.
Nerad bych tu někomu bral funkce a nicky. :-)
Padouch jedu spíš většinou jako nejkratší návratovku z trailů v Jedovnicích a to už nemám chuť se někde zbytečně motat, když mám kolem 50 km za sebou a dalších dost km před sebou přes Adamovskej – Útěchovskej krpál kolem hřbitova. Čermákovu bych někdy zkusil, ale je těch cest tolik. Nemůžu být všude (viz mapa). A hlavně jsme už total off, tady se řeší silnička. Chuligáni a rozvraceči BF! :-)
Mohu na silničce jezdit s MTB pedály a tretrami? A volnými Endura kraťasy? A co štítek na přilbě, nedej bože baťůžek?
Však ty jseš tvárnej, štítek odděláváš, minule batoh pryč a úvahy o silničních tretrách a pedálech ;)
Můžeš, ale nohy oholit musíš!
Ne to jenom na gravelu. :)
PS: to jsou věci co fakt na silničce nechceš.
Neboj po prvni malorce budes cajk :)
Na výjezd z města ven je ještě pěkný svezení na sever z Obřan na Adamov a dál na Křtiny. Jen teď tam jsou nějaký omezení, aktuální stav neznám přesně.
Jinak v okolí Brna jsem toho najezdil moc a vždycky to bylo dost o kompromisech co se týká kvality povrchu / provozu / záživnosti trasy. Když si to chci na silnici vyloženě užít, tak jedu třeba někam na Žďársko (což se dá i z Brna, přiblížit se kus vlakem).
Hezkej švih býval třeba na Vír, z Víru přes Jedlu do Dalečína a Jimramov, pak Nový Jimramov a údolím dál do Sněžného, na Fryšavu, Žďár nebo jen Nové Město a pak přes Bobrovou, Strážek&Mitrov a Kaly dom. Nebo se to dalo zpět vzít na Křižanov a přes Vlkov a Bityšku na Prygl.
No, dnes už bych to takto celý neobjel ani náhodou.
Jo, okolí Víru a Jimramova mám zrovna rád. Směrem na Brno dál údolím Svratky pořád pěkný svezení, jen od Nedvědice dál už horší provoz a občas i povrch. Z NMnM na Tišnov jsem toho hromadu najezdil právě buď na Strážek a pak Žďárec a nebo druhou cestou na Dol. Rožínku a Kaly. Ale dneska je tam už taky spousta úseků v mnohem horším stavu než před 10–15 lety, kdy se tam jezdilo dobře. Teď mi připadají nejhezčí silnice právě v okolí Žďáru nebo toho N. Města.
Dik. Naplanoval jsem si to pres to Novy Mesto – 170km 1500m zisk. Zas nepotrebuju byt dalsi den uplne marnej, kdyby po mne treba v praci nebo doma neco chteli, ehe.
jinak na severu je asi nejhorší asfalt tady na téhle spojce https://mapy.cz/s/lobebozoko , tam je to na silničce za trest .
jinak pro zakladatele pokud chceš potrénovat kopečky kousek od Brna s celkem rozumným povrchem až na pár vyjímek tak Lelekovice-Vranov- před Útěchovem dolů do Adamova- Josefof-Olomučany -Blansko-Lažánky-Jedovnice-Křtiny-Babice-Kanice-Bilovice …
Tam už je ale kolego dva roky úplně nový asfalt hladký úplně maximálně.
fakt ? no tak to je supr já tam úplně přestal z toho důvodu jezdit , posílám bludištáka :-)
Vranov-Útěchov je odporný a nebezpečný a do Adamova je to hrbatý, za Adamovem nebezpečný Vůbec celá ta trasa je taková masochistická :-)
psal jsem „pokud chceš potrénovat kopečky“ ne „panaromatickej vejlet po okolí“ :-))
z Vranova před Utěchov je to kousek a na silničce seš tam za chvilku, ideální to není ,ale zas bych to zbytečně nedramatizoval, jezdím tam docela často.
Do Adamova je hrbatá první polovina pak naopak luxus, o žádným nebezpečným místě za Adamovem teda nevím.
Imho zakládat na tomtu fóru cokoliv s Brnem v názvu je největší marnost :)
jj stahujou se tam podivné existence :-)
Vranov-Utěchov prudké kopečky, není tam vidět, auta tam jezdí svižně. Za Adamovem plno nepřehledných zatáček.
Pepa to myslí dobře, nechce nikoho zabít až tam pojede autem na kolo svou RZ ve stylu WRC :D
Není to těsně u Brna, ale v dosahu: hřeben Ždánického lesa. Je tam pěkná asfaltka a moc lidí tam nepotkávám.
Radlovec – U slepice, sjet k Haluzické hájence a cyklo Bohuslavice – Kyjov (tam je pár metrů hrubší panelka, ale ten kousek se dá přežít). Z Kyjova do Ždánic přes Bukovany. a ze Ždánic se dá po cyklostezce dojet k Násedlovicím. Dál silnice Čejč (tam je teda blbý průjezd po kostkách) – Čejkovice -Velké Bílovice.
Mě by jsi tam mohl potkat. Moje oblibene teritorium. V Čejču to vypadá, že ty kostky likvidují. Do Brna jezdím do práce a cesty jsou horší a horší. Od Covidu mi přijde, že ani žádný cesty neopravuji a teď to asi nebude o moc lepší. Jediné plus jsou nové cyklostezky od DSO Šlapanicko. Škoda, že se nedělá cykloska kolem letiště, kterou slibovali, protože silnice je tam naprd a při provozu o život.
Často vezmu auto a jedu směr Břeclav,Pasohlávky a od tama směr Rakousko na kole. Tam jsou cesty super, bez provozu, spoustu cest mezi poli a cyklostezky. Dobrá alternace je od Vyškova směr Kroměříž, kde je hodně cyklostezek kolem dálnice a i silnice jsou tam v dobrém stavu.
Cyklostezka Morkovice-Nezamyslice je pecka s minimálním provozem. Kolem dálnice trošku hrubší asfalt, ale dá se.
Já jezdím spíš kolem dálnice po druhé straně Vyškov-Topolany-Ivanovice. Tam to buď beru dal kolem dálnice nebo po silnici třeba Nezamyslice, Němčany-KojetinChropyne-Zářičí-Vlkos a pak nějak směr Hulín- Kroměříž a kolem dálnice nebo po silnici zpět, popřípadě jak píšeš na Morkovany a po cyklosce do Nezamyslic.
Jako břeclavák do Žďánického lesa tak moc nejezdím. Možná jednou, dvakrát ročně. Taky hlavně Rakousko. Falkenstein o okolí.
Jen takové info – rybáři opravili cestu přes Písečné u Hodonína. Už se dá dojet od hodonínské ZOO až na křížovatku na Bojanovice po pěkné cestě.
Falkenstein je pěkně hnusnej kopec – z obou stran. A vůbec i ty kratší brdky v okoli jsou docela výživný. Ale zas jsou tam všude pěkný výhledy a docela do dálky.
Jj, člověk si řekne, že jede relativně rovinu, ale ty krátké brdky jsou kolikrát horší, než jeden delší kopec :D
Mimochodem (když jsme u toho Falkensteinu): když se nejede přes kopec, ale ten se objede, je tam hned (severovýchodně) Ottenthal a odtud vede velmi příjemná stezka přímo do Mikulova. Takže když se vracím z Rakouska a chci jet přes Mikec, často jezdívám tudy. Ale to ty patrně taky znáš.
Původní stezku před lety rozšíříli a je to normální silnice do 3,5 tuny.
Z MIkulova se dá jet pěkný okruh. Do Nového Přerova po cyklo, tam přejet hranici (bohužel je tam asi 2km šotolina) a po rakouské straně zpět. Skoro rovina, v Rakousku skoro nikoho nepotkávám. Ještě stojí za to vzít to přes Galgenberg – kopec s pěknou vinařskou vesničkou.
Ta šotka už tam není ;) je jen par metrů rozbitá cesta v místě, kde je hranice, ale pak už je to takový hrubší asfalt, pokud myslíme stejný úsek Nový Přerov-Wildendurnbach.
Myslíme. Díky, to jsem nevěděl. Jezdím spíš až přes Laa nebo až Jaroslavice.
Ve čtvrtek jsem si musel vybrat loňskou dovču, tak jsem projel Rakousko takto https://www.strava.com/…s/7204575605
krasnej prumer, kloboucek
A tady dnešní inspirace v okolí Hulína, jak jsem psal, že tam taky jezdím. Autem to mám půl hoďky, tak jsem tam zachvilku. Zařadil jsem jeden kopeček u Rusavy, jinak placka. 95% pěkný cesty, s malým nebo nulovým provozem a na silničku lahoda. Člověk může pěkně frčet a nikde nedrncá nebo se nevyhýbá dírám…Pokud člověk chce kopce, tak to vezme přes Hostýnský kopce, kde jsou taky pěkný lesní cesty…
Dík za inpiraci, Falkenstein i Galgenberg si dávám do seznamu :-)
Dnes jsem to vzal přes Galgenberg, tak jsem udělal pro inspiraci fotku :D
Dobrý tip, včera jsem se tam byl podívat, nakonec mi to dalo 180 km a 1.500 výškových. Přímo na Galgenbergu grupa českých hlučících ebajkerů až mi z toho přešla chuť na ochutnávku.
Super. Ukaž trasu jak jsi jel (;
Check out my activity on Strava: https://strava.app.link/O57Ny0T9Bqb
V sobotu jsem tam Dúbravu všelijak brázdil, je to tam pěkně propojený.
Nový asfalt je i na lesní spojce Osvětimany Koryčany. Tam by to stálo za svezení.
Tam jsem si to fakt uzil, sjezd perfektni, ale clovek z a do Brna docela nastoupa na tech cca 150 km, nabral jsem tam nejakych 1800.
Bydlím v Blučině a mám okolí dosti proježďěné. Pěkný asfalt je bohužel většinou pouze cyklostezka, nebo frekventovaná silnice. Většinou se střídají lepší úseky s horšími. Radar to ale v provozu jistí. Jinak z Brna na Mušov je klasika, většinou slušný povrch, silnic minimum. Ždánské lesy taky doporučuji, hlavně v létě, schované v lese a velmi příjemné (i když hodně houpavý profil). To samé směr Adamov/Jedovnice, místy fajn povrch se střídá s horším. Ale jezdím to vše na silnici na 25mm bezduších a se 100kilo hmotnosti a projel jsem vždycky všechno a jen minimum úseků jsem vyloženě brblal, takže je to hlavně nastavení v hlavě (možná jsem masochista)
Dík moc všem, tolik odpovědí jsem ani nečekal. Na jih od Brna a pak směrem doprava (Mikulov, Šakvice, Mušov, …) to mám projetý křížem krážem. Spíš jsem čekal, jestli někdo nevytáhne nějakou skrytou perlu, o které bych nevědel.
Jinak vozím 28mm/5bar a na kole vše z hlavních komponent, co mají vlív na kvalitu jízdy karbon krom sedlovky, řidítek a představce. Ale svezení po hladkým asfaltu to nevynahradí :-)
Včera viz obrázek, na Vysočine fakt super i asfalt. Jen ty exponovaný úseky můžou v blbým větru pěkně kousat. Návrat do Brna fyzicky bolel. Musím tam nahoru častěj!
Jinak jako nově registrovaný mám na téhle stránce z roku 1990 povolenu jednu reakci denně po dobu 8 dní, haha.
U Moravskych Kninic jsi to mohl vzit po nove cyklostezce. Za rok nebo dva to tam bude pekne a do te doby je tam aspon lepsi asfalt nez na silnici.
Se skrytýma perlama je to težký – občas se někde vyskytne kousek nové silnice (viz výše zmíněný kousek za Ostrovem u Macochy), ale aby se člověk dostal na 2km supr asfaltu, musí přetrpět 30km asfaltu nižší kvality. Ono minimálně 80% silnic bude vpoho jetelných, takže to chce spíš vychytat těch zbylých 20%, kterým se naopak vyhnout. Třeba z té Tvé trasy bych vypíchnul minimálně úsek cca 1km hned za Tetčicemi (směr na Střelice), tam jsem taky vždy rád, když za mnou nic nejede a můžu to brát po prostředku :D
To mas pravdu. Tam je to uplne v pohode a skoro porad hodne pekny asfalt, ale je potreba, aby nic nejelo a mohl jsi po tom peknem asfaltu jet treba i kousek za stredovou carou :D
Solo se to tam da v pohode, kdyz neni provoz, ale ve skupine je to na houby.
Stiznosti na kvalitu silnic kolem Brna nechapu. Mozna se neco zmenilo :-). Uz 4 roky na silnicce nejezdim, jen gravel, ale kdyz jsem jezdil, tak jsem s kvalitou asfaltu v Brne a okoli nikdy nemel problem a to jsem jezdil na 23mm plastich nafoukanych na 11baru. Za tech 15 let, co jsem jezdil v Brne na silnicce, se kvalita silnic kolem Brna vyrazne zvysila. Predpokladam, ze ten trend pokracuje nebo ma nekdo priklad silnice, kde se povrh za posledni roky vyrazne zhorsil?
Straslivej je trvale a stále se zhoršuje úsek údolím z Wanglu do Moravských Bránic. Což je velká škoda pro návrat ze švihu od Krumlova, zvlásť, když ty serpentiny nad Ivančivemi konečně spravili. A nevím, v jakém stavu (když jsme teda tam), je cesta proti Jihlavce přes Řeznovice do Biskoupek – před pár lety se tam skoro nedalo projet.
Na druhé straně konečně spravili tu hrůzu přes Bukovinu do Březiny, ale z Křtin do Bukoviny je to pořad šeredně rozjebaný.
Silnice Křtiny – Bukovina aktuálně v opravě a bude následovat cesta z Březiny – serpentiy – k odbočce na Bukovinu. Úsek Kanice – Řícmanice – Bílovice by také zasloužil opravu.
To je fajn. A ano – na ty Kanice jsem zapomněl.
Samotný Kanice jsou dobrý, ta hrůza začne až v katastru Řícmanic a pokračuje až dole ke Svitavě. Je to čím dál horší, cesta do Bílovic i opačným směrem je za trest.
Z těch Ivančic na Bránice (a dál) je to totál peklo, nesnáším to tam. Přitom v rámci toho směru není rozumná alternativa, všechny potenciální objížďky taky špatný. A čím dál horší je i pokračování z Dol. Kounic na Pohořelice, kde jsem dřív jezdil taky rád.
Kounice – Pohořelice přésněééé, dřív dobrý, ale teď čím dál horší asfalt a nechce se mi tam.
Jak říkáš.
Můžu dotaz, vypadá to, že to tam znáš :-)
Chtěl bych jet z Pohořelic, popřípadě ze Židlochovic do Valeče, což je tím směrem, kterým píšeš.
Kudy to bude nejlepší, abych se vyhnul nějakým tankodromům?
Jasně, zrovna v okolí Valeče jezdím docela dost poslední dobou :)
Z Pohořelic určitě směrem na Olbramovice, vyhnout se hlavní asi směrem přes Loděnice-Šumice (což je jediný úsek, co moc neznám, ale vypadá solidně). A pak jsou 2 možnosti – buď pořád po hlavní přes Vémyslice a Rouchovany a nebo na Mor. Krumlov a Jamolice, okolo Dukovan to ale těsně před elektrárnou stočit zase na Rouchovany, protože Slavětice jsou teď neprůjezdné. Obě ty hlavní jsou dost solidní, pár úseků opravených v posledních letech, trochu horší (ale furt solidní) asfalt si vybavuju jen kolem Dukovan.
Super, dík.
Troufneš si tipnout,v které variantě by mohl být v pátek dopoledne/poledne menší provoz?
Těžko odhadovat. Ale tipoval bych spíš tu spodní variantu přes Vémyslice. A vlastně se tím človek vyhne i provozu v Krumlově a okolí.
Když zmiňuješ ty Loděnice… někdy loni jsem tama projížděl směrem na Pohořelice s tím, že jsem věděl, že v Loděnicích jsou kočičí hlavy. Takže jsem najel na kostky a říkal si, že to není zas tak hrozný. Jenomže na začátku obce (směrem od J-M) jsou klasický kostky a ty hrubší začínají až později. A až jsem Loděnicema projel a dostal jsem se na asfalt, lekl jsem se, že mám otyplovaný kola, protože to furt drncalo. Až po chvilce mně došlo, že i pod tím asfaltem jsou furt kostky (facepalm).
Aha, tak díky za doplnění a pardon za mystifikaci. Fakt jediný úsek, co neznám, a zrovna past :)
To ale vypadá na další neobjízdný úsek. Protože riskovat po hlavní na Branišovice asi ne, nahoru na Odrovice rozbitý a zajížďka spodem přes Vlasatice taky za moc nestála, co si pamatuju.
Tak ono to asi není potřeba objíždět – je to prostě úsek s kostkama, kterej „jenom nonstop drncá“. Když s tím člověk počítá, tak se může psychicky připravit a oproti rozbitýmu asfaltu je tam ta výhoda, že aspoň nemusíš uhýbat žádným dírám :)
Zkusím to tam přes Loděnice a zpět přes Vlasatice, na km to vychází stejně. Uvidíme z čeho budu víc vyklepanej :-)
Necelá půlka spojky Pohořelice – Vlasatice je čerstvě opravená. Resp. novej koberec je na té části, co je v katastru Pohořelic.
Tak to je fajn, že to aspoň někde trochu mění k lepšímu. Každopádně v této oblasti je potřeba investic mnohem víc. Zrovna před týdnem jsem jel přes Vlasatice od Nové Vsi na Damnice a moc mě to tam teda nebavilo :)
Takzrovna teda ty Loděnice není dobrá volba. Pokud nechceš zrovna trénovat kostky…
Není špatný na konci Loděnic zastavit a dotáhnout všechny šrouby
To bývalá pruba zimáků,když se ještě vozily blatníky.
Dnes říkali v rádiu, že přiklepli peníze a bude se dělat cyklosezka Ivančice-Kounice. Pokud bude taková, jak Oslavany-Ivančice, tak to bude dobrý.
Řeznovice-Biskoupky, je silnice v pohode.
Skvělý!
Cyklisti budou furt mrchtat, celá planeta se jim přizpůsobuje. Představovali by si všude nový asfalt bez provozu, dělají se cyklopruhy, cyklostezky, umělé traily, pumptracky, bikeparky, ilegály… :)
Asi jezdíš úplně jinde, příkladů by byla spousta. Za mě jeden, který jsem kvůli stále se zhoršujícímu stavu přestal jezdit. Sice je tam kousek asfalt pěknej, ale začátek a konec, hlavně u Těšan je brutus. Obecně když se vracím i z jihu, tak si snad pokaždé říkám, že na ty opravy kraj nehorázně se/re.
Souhlas, úsek z Těšan mě napadl jako první. Jel jsem tama včera autem a myslel jsem, že tam nechám kola. Obecně se cesty zhoršují než se stíhají opravit. Jak jsem minule, poslední tři roky opravují úplný minimum.
Zmizely kostky Hradčany/Tišnov, nová Drásovská spojka, Deblín je opravený… Copak na silnici se jezdí jen jih?
Akorát zrovna případy silnic, kde se mi na kole moc nechce skrz bezpečnost. Přes ty Hradčany je to jedna z nejvytíženějších „dvojek“ v ČR, na Deblín taky dost provoz a málo míst na bezpečný předjetí.
Ale Drásov jo, ten je fajn.
Tak já jezdím většinou dopo:)
Já to vnímám spíš trochu opačně :) Pár silnic se opravilo, většina se ale postupně zhoršuje. Při troše snahy si teda pořád jsem schopný najít okruhy, kde se na 3/4 jede slušně, ale našel bych velko hromadu silnic, kde se jezdilo skvěle před 15 lety, ale stav je čím dál horší. Ale jsou i o dost horší regiony.
Prijde mne, ze jste moc zhyckani, ikdyz nevim odkud :-). Nejhorsi aslfat jsem zazil v toskansku a na slovensku :-). Oproti tomu je brno a okoli krasne.
A nejezdíš třeba na gravelu? On to bude asi dost rozdíl oproti čistokrevné silnici.
Ted ano, ale jezdival jsem roky silnici na 23mm plastich s 11bary a kvalita mne neprisla spatna. Nekde lepsi nekde horsi, ale ze bych kvuli tomu nekam nejel si nevybavuji. Mozna jsem jezdil radsi do babic od krtin, protoze ten sjezd byl horsi, ale zase, ted je to tam uz parada. Za ty roky jsem kolem brna videl hodne zlepseni.
Já moc nemám být odkud zhýčkaný, protože jsem v okolí Brna vyrůstal :-D Možná to dělá to, že za nějakých 20 let, co jezdím, tu přeměnu některých silnic na tankodromy fakt jasně vidím.
Další věc, že stačí občas vyjet jinam a koukat, že ty silnice můžou vypadat i jinak. Třeba Žďársko a poslední dobou mě něuvěřitelně baví J. Čechy a Šumava, kde jsem jel několik 100+ km tras snad bez jedinýho kousku špatnýho asfaltu.
Ono je hlavně potřeba si uvědomit, že hladký rovný asfalt je prostě základní správný stav a že cokoliv jinýho znamená, že někdo dělá něco špatně :-)
No, ono fakt stačí na srovnání jen přejet hranici třeba do toho Weinviertelu, jak jsme se o tom tady vejš bavili.
Tak prejed treba na slovensko nebo u me doma do polskeho pohranici. Jasne nekde je to lepsi nekde horsi, ale omezovat se kvuli tomu mne prijde jako blbost. Proste jedes, chvilku to drnca, chvilku ne :).
No, víš, ony jsou úseky (jako třeba ten zmíněnej z Ivančic do Bránic), které ti opravdu dost znechutí návrat ze švihu. A alternativa třeba v tomto případě není – jet na kole přes Tetčice po hlavní se v provozu prostě nedá. Takže místo, abych jel vždycky na jaře svý oblibený „rošty“ do Krumlova, resp. k Floriánkovi a přes Rokytnou a Wangl dom, tak tam radši nejedu.
Nebo když člověk objel švih přes Protivanov, Žárovice a Drahany a už toho měl v Křtinách dost, tak se taky musel, kvůli Bukovině, buď jeb.at oklikou přes Adamov, nebo si teda dát Babice nebo Březinu. (A to teda jen z toho, o čem byla už řeč).
Tady nejde o zhýčkanost, jak pořád píšeš. Pokud je silnice ve špatném stavu a těch bohužel přibývá, tak je to hlavně o bezpečnosti, protože provoz je taky vyšší. Když je silnice ve slušném stavu, tak jedeš v pohodě na kraji vozovky a co nejmíň omezuješ auta, ale pokud je cesta rozbitá a krajnice vymletý, tak musíš být pořád ve střehu, občas musíš najet víc od kraje nebo se vyhnout díře a vznikají nebezpečné situace s auty. Viz mnou zmiňovaná silnic kolem letiště v Tuřanech. Tam se po kraji jet vůbec nedá, protože je krajnice v některým místech pryč a problém mají vyhnout se dvě auta…
S Toskánskem se mi to nezdá. Mi se tam líbilo.
Cesta z Vyškova na Kroměříž není sice úplně v okolí Brna, ale asfalt hladký rovný a aut minimum, bo všichni frčí po dálnici. Dá se jet cyklostezkou, po hlavní, nebo obslužkou kolem dálnice. Jezdím tu celkem často. Navíc v Kojetíně mají vynikající zmrzlinu a zajížďka se vyplatí.
Dneska jsem jel z Vranovic po té „silnici“ do Pouzdřan k mlýnu. To je skandál taková cesta …
Na tu jsem zapomnel. Tu bych i ja uznal za nevhodnou na silnicni kolo :-).
A tou druhou na Pouzdrany si bohuzel taky nepomuzes :-(
Tam to jde jen po prostredku a co nejrychlej, at to ma clovek co nejrychlej za sebou.
Podobnej stav pred Uhercicema smer od Vranovic/Nemcic.
V jinych krajich jsem videl oznaceni ‚Silnice je v havarijnim stavu‘, haha. To by sedelo.
Rikala mati, ze tyhle cesty nebyly jiny, co si pamatuje, halt asi nejsou penize.
U nas by se spis hodila cedule „Silnice v dobrem stavu“ a zbytek brat jako havarijni stav.
Značka „silnice v havarijním stavu“ se v JM kraji dává až na ty horší. :-)
U prostřední části spojky Šumice-Vítovice hlásím nový povrch. Na začátku a konci zůstal povrch starý, ale tam to nebylo tak rozbitý, jak uprostřed.
Fakt, tak super zpráva. Když jsem tama minule jel, tak už jsem si řekl, že tama nepojedu, že je to už peklo ta prostřední část.
Stav silnic v JM kraji je dědictví po Haškovi, který si za peníze určené na údržbu a správu silnic kupoval voliče (hasičské auto do každé vesnice). Kterýkoliv kraj v republice je na tom, co se týká silnic, lépe. Osobně jezdím směr Vysočina nebo Olomouc.
Kterýkoliv ne. Zkus Středočeský kraj. Tam na Ratha vzpomínají se slzou v oku.
Dobra myslenka.
Dala jsem do galerie pár snímků zajímavých silniček v dojezdové vzdálenosti od Brna:
Pěkná dokumentace. To je můj region, kde jezdím v poslední době nejvíc. Jen bych trochu nesouhlasil s hodnocením kvality nekterých povrchů :) Teda pokud mám mluvit za sebe na klasické silničce na 25 mm pláštích. Čikov-Naloučany je starý tankodrom nedávno přelepený vrstvou hrubých kamínků, nahoru se to ještě dá, ale při sjezdu je to 5 km třepání a bolavých rukou. Podobně i kolem té rozhledny Ocmanice – Placký dvůr.
V téchto směrech rád doporučím po pěkném povrchu ze Záblatí na Tasov – Kamenná – Budišov – Pyšel, pak z Pyšele je nový pěkný asfalt na oba směry, tj. Ocmanice (kromě průjezdu Zahrádkou) nebo Pozďatín. Dál už je to s povrchem všude horší, ale pěkná krajina mezi malýma silničkama bez provozu.
Nejseš moc fajnovej? Tady kdesi psali, že cyklo podél trati do Vranovic je košer, tak jsem to včera schválně podle ní hodnotila: Čikov-Naloučany jednoznačně +, jela jsem tam včera s Favoritkou na 23mm gumách a ruce si nevytřepala, pěkně to jelo. Kolem rozhledny Ocmanice-Placký Dvůr je to horší, ale pořád to bylo proti zvolenému etalonu +, není tam v cestě žádná šikana ani nájezd přes zpomalovací prahy a drsnost asfaltu je srovnatelná. Jediný mínus jsem dala na té silničce do Hartvíkovic, a to jenom v tom úseku u přejezdu. Každopádně všechny ty cesty jsou pro echt silničku lepší směrem nahoru, na sjezd jedině ta ze Zhoře do Tasova.
Nejsem :) Když se jedu protáhnout na hoďku a půl, tak všechny tady ty úseky občas jezdím, sice mě to trochu otravuje, ale neřeším. Ale když se mi takový úseky střídají co chvíli na 100+ km trasách, tak se to nasčítá a pak mě to už moc nebaví. A druhá věc, že mě štve, když se věci nedělají pořádně – viz to přelepování starých tankodromů na chvíli do dalšího vymlácení místo pořádné opravy na desítky let.
Dneska se dají pořídit i hodně pohodlné silničky…
Však taky vedle silničky klasické koncepce mám ještě jedno o dost pohodlnější kolo na silnici, i když pomalejší. Pořídil jsem si ho na ty nejdelší trasy, kde mi víc než o sport jde o zážitek z výletu. Ale na některý silnice je málo i toto :)
Jezdím svátečně, ale narazil jsel loni na bazaru na Defy a místo Al krosky na 28mm je to neskutečný rozdíl.
Dik!
Odložím si sem pár aktuálních poznatků z letošního jarního rozjíždění:
Abych si jen nestěžoval, tak pár nedávných rekonstrukcí pomohlo a dobře se jede:
Souhlas, ty Ivancice a Kounice nejsou ani na Gravel, jedině MTB. Je to škoda, páč je to tam pěkné.
Jezdil jsem tu trasu občas už tak před 20 lety, když jsem tady tu část kraje začal objevovat a právě se mi tam to prostředí hodně líbilo. Pamatuju si, že už tenkrát ta silnice nebyla na některých místech v ideální kondici, ale jezdilo se tam jinak pěkně. Je pro mě nepochopitelný, jak to s tím stavem mohlo dojít až takhle daleko :(
Tohle byl můj rajón před 30 lety, a už tehdy ty silnice nebyly nic moc. Ale favoritka to celkem zvládala. Teda nejhorší byl tunel pod Střelicemi směrem na Tetčice, tam bych se bál i o auto. S lepším kolem by se mi tam nechtělo dnes ani tehdy.
Jo, Favoritka to tady zvládá v pohodě :-D
Mor. Bránice – Ivančice a zpátky jsem jel dneska v autě a jak to tam bylo poslední roky horší a horší, tak trend dále pokračuje :( Masakr je fakt hlavně ten úsek z Ivančic, hlavně před Bránicema – tam krajnicu před dvouma? rokama zalepili, ale je to už zase komplet děravý. Bránice – Kounice jsem jel (na kole) nedávno a tam mně to přijde víceméně stejný . Střelice jezdím co chvila a z kopce směrem k Brnu jezdím zásadně u středové čáry (naštěstí mám radar). Pod kopcem je to lepší zase na kraji, ale za sokolovnou je to víceméně už jedno… resp. je to hrbolatý, ale naspoň tam nejsou díry na zničení kol. Podobný je to v Radosticích. Obavy mám pak ještě z Ořechováku, samozřejmě směrem dolů (nahoru bude člověk maximálně zavazet autům).
Na druhou stranu stoupání ze Zastávky na Příbram je supr (opravili tuším loni ale zase je opruz dole ten semafor :) ). Jo a samozřejmě nesmím zapomenout na stoupání Žebětín – Velká cena, tam si teď hodně lidí udělá novej PR :D.
Jo, Radostice si taky pamatuju, že se mi nelíbily :) Tam jsem byl naposledy někdy loni. A mám pocit, že pak i navazující úsek přes Prštice a Silůvky byl dost otrava.
Ta Zastávka je fajn, konečně, tam už si to taky žádalo dlouho. Ale nejezdím tam moc, protože nahoře za tím pěkným lesním úsekem začíná zase další velmi kvalitní peklo, co se táhne až k Bíteši.
Díky za tip na tu Velkou cenu, to jsem nevěděl, tam jsem nejel hodně dlouho. Zkusím :)
Od stredy budu na tyden v Brne i s kolem. Můžete prosím se. dát update jak vypada :
no vsude projedes na silnicce bez vetsich problemu s povrchem, u Rysovky a v krasu je trochu bordel ale da se
Bílovice, Řícmanice a zvláště úsek Řícmanice Kanice, v délce cca 1 km je pěkný tankodrom. Ale dá se :-), co by ne.
Hnus velebnosti.
Další místo, kde jsem si při posledním průjezdu řekl, že tam prostě jezdit nebudu, dokud se to neoparví, protože jsem už na to neměl nervy. Ten nejhorší úsek je peklo už hodně dlouho, co si pamatuju, a zbytek do Bílovic byl dřív solidní, ale teď už taky špatný.
hehe však nejlepší silnička na naše silnice je full, to říkám pořád :))
Asi vystačím s HT, ale jinak souhlas. To by si ale museli chlapci přišlápnout a to se jim nechce. :-D
Nechce, přes zimu horàk, na léto silnička :-).
Správně máš mít k tomu ještě i gravel a enduro. Jinak se jezdit nedá. Máš mezery v marketingu :-P
Zaskakuješ za dep@xe? ;-)
Nevím jak to myslíš. Ale klidně. :-P
Ten měl vždycky jasno, kolik kdo a hlavně jakých kol by měl být, protože jinak se dnes už nedá jezdit ;)
Takže s důvěrou obraceti se na Stringa alias Depka II.
Já si z toho dělám jen srandu. Co kdo má mít je čistě jeho věc.
Náhodou, mně vybral kolo dobře. ;-)
Sobě pátkrát taky, ale problém byl jinde :)
S myšlenkou na gravela jsem si vůbec nepohrával, ale máme v rodině skoro enduro, tak si pohrávám s myšlenkou na vyzkoušení, ale bojím se toho, že až vyzkouším, budu chtít také. A pokud si nový Depka, nemáš něco pěkného, co Ti je na ho*no na prodej?
On ne, ale ten skutečnej prej jo ;)
Jinak to tvoje kolo je z dnešního pohledu spíš xc, takže enduro do kombinace se nabízí ;-D
Tak ne spíš, úplně, prej HT angle máš 70
Tenkrát, když jsem si Cambera pořizoval, bylo trajlové kolo. Vidíš, ani nemusíš nic měnit a máš XC kolo, to byl tenkrát dobrý kup -:) .
:-)
Ale jen tak trochu, Epic měl tehdy 70,5°.
Je to nějaký naražený. Ale stačí ufouknout tlumič, zadní pružení nechceš, ztrácíš tak schopnost cítit terén (to jsem si nevymyslel, to prý v 50. letech tvrdili někteří MX jezdci :-)
Ten tvůj retrohajbajk nebude naraženej nejspíš o nic míň :D
To je turistický bajk, ten má pro tento účel správný uhel.
I turista si může „přečíst Vergilia v originále“ :D