Krosové kolo Author Stratos model 2013

42 nepřečtených
  • speedexXx

    Mám takový problém. Před rokem jsem si koupil krosové kolo Author Stratos, jelikož mi každý v okolí říkal, že na horském kole se nadřu a že pro moje vyjížďky se hodí více krosové kolo. Jenže nedávno jsem si vyjel s kamarádem, který má staré horské kolo author už aspoň 10 let a jelo mu to rychleji než mě a přitom na kole vůbec nejezdí, kdežto já ano. Může mi někdo říct čím to je?

    0 0
    • fyluta  

      SPATNĚ zvolená velikost kola

      spatně nastavene sedlo

      podhustene kolo

      slabe nohy

      0 0
      • speedexXx  

        Kolo mam 20" a měřím 180 cm, kola mám nafoukané dost a jezdím docela často. Kamarád nejzdil 10 let na kole a je to s prominutím vyžrané prase ale on nešlapal a jel a já šlapal jak magor a nejelo mi to tak nevím fakt.

        0 0
        • fyluta  

          přibrždovaly ti špalky , nebo desky na kotoučích

          odešel ti nějaký točivý element.. (středy kol-ložiska)

          zkus si kolo zvednout a zatočit kolama

          0 0
          • speedexXx  

            Kolo je skoro nové, ale je pravda, že při záběru mi jakoby něco praskalo ve středu, ale to by nemělo mít vliv.

            0 0
            • fyluta  

              kolo staré rok , hodně jezdíš a = kolo jako nové … tomu nerozumím

              mrkni na to, jestli se ti vše točí a nic nepřibrzduje, mrkni jestli mas spravne nastavene sedlo kolmo ke slapce s kolenem. (najdes na netu) pak mas lepsi zaber

              0 0
              • speedexXx  

                No nic mi tam nepřibrzďuje, jen mi vržou řidítka a lupe to ve středu…zkoušel jsem si to prohodit a prostě na 10 let starém horáku se mi jelo líp a na vyšší převod do kopce. Nechápu to, přitom by měl být krosák rychlejší. Nohy mám silnější, protože do kopců jsem kamarádovi ujel i na jeho kole když jsem si ho půjčil i na svém kole, ale na rovinkách jsem musel na svém krosu šlapat jak magor a on ani nešlapal, jen občas to rozjel a pak nešlapal a v pohodě mi stíhal. Jsem fakt na*ranej.

                0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  Asi jinej gang. Kolik jeho horák váží, oproti Tvému krosu? Kolik stál, jaké má záplety? Na čem je obutý?

                  0 0
                  • speedexXx  

                    můj kros je 2013 a váží nějakých 13 kilo a něco. Jeho stálo 25 tisíc, ale kupované tak před 10–15 rokama. Kolik váží nevím, ale když jsem na něm jel tak mi přišlo tužší a celkově nějak kvalitněji postavené. Myslím, že to co se stavělo dřív bylo lepší.

                    0 0
                    • ˘Ö˘ Krab  

                      Obávám se, že se pokoušíš srovnat nesrovnatelné. Stačila by už jen hloupá vidlice, kdybys měl odpovídající cenovou a kvalitativní kategorii kola, byl bys možná na treku rychlejší 8-)

                      Že se za Tebou vezl v háku, to je věc jiná.

                      0 0
                    • borda  

                      V teto cene ma bud moduse, nebo, nebo pokud se mu hodne zadarilo, tak visiona. A to jsou celkem slusny biky. Tezko je srovnavat se stratosem.

                      Rafky ritchey na lx nebo deore nabach, ram z columbus zonal trubek, vidle asi scareb pruzinovej. Ta se pod nim musi kroutit jako prase, ale je celkem lehka :-)

                      O jizde v haku si najdi neco netu.

                      EDIT: to stary kolo je bud zluty (modus), nebo cerveny (vision), ne?

                      0 0
                • Deathwing  

                  a co po rovine na jeho kole? to se ti jelo lip?

                  nejspis ti budou pribrzdovat brzdy nebo kola budou moc utazeny a netocej se plynule

                  kdyz zvednes kolo a roztocis rukou melo by se tocit lehce, jestli pribrzduje bude to v naboji

                  jeste me napada nemas kratky kliky? 170mm na tech by se mohlo hur slapat

                  0 0
                  • speedexXx  

                    Po rovině jsem to nezkoušel, on mi ho dal do kopce že prý už nemůže, protože mu to prý jede pomalu když má lehký převod a na těžký ho už bolely nohy a když byl tak moc předkloněný, jelikož kolo na něj bylo malé, tak ho bolely záda.

                    0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  O převodech píšu níže. Jen podotýkám, že na Stratosu máš velký převodník 48 zubů, na Spiritu byl nejspíš 42 zubů. To samo dělá na kazetě rozdíl 1–2 převody, rač si ověřit výpočtem, pro menší převodníky vychází obdobně.

                  Píšeš, že kolega odpadl, takže fyzička nic moc, máš něco najeto, on se prostě utavil, přestože jezdil po rovině za tebou v závětří a Ty jsi to lámal. Zkusil ses chvilku vézt za ním? Nepofukovalo vám náhodou tak trochu – to by na tom vydělal ještě víc.

                  Abys udržel při třicítce nějakou soudnou kadenci (90+), tak bys musel celkem hodně podřadit – max. na pastorek s 19 zuby, tj. o hodně lehčí převod, než používáš.

                  0 0
                  • speedexXx  

                    No docela právě foukalo a jel jsem celou dobu první. Nechtěl jet první, tak nevím. Každopádně mě to celkem irituje, že jsem byl na rovinkách stejně rychlý, ale zase do kopce jsem si to vynahradil :-)

                    0 0
                    • ˘Ö˘ Krab  

                      Tak v tom pfípadě je to napuosto noumání, Uďo.

                      Když fouká, tak si kluci za mnou ve třicítce povídají vtipy, svačí, zatímco já jedu naplno. A to si troufám tvrdit, že mám jízdu ve větru častým opakováním celkem zvládnutou a nepřepínám se. V háku za mnou klidně syn ujel už v 10 letech hrubě přes 100 km, a to je lemra líná, jel celou dobu stejně rychle jako já, občas vůbec nešlapal tam, kde já jsem dřel. Místy, když si nebyl jistý, odkud přesně fouká, tak se zeptal, kam se má nejlépe schovat. To, že to vydržel, neznamená, že má o tolik lepší kolo nebo vyšší výkonnost než já. Tak to prostě je.

                      Kolega za Tebou odpočíval, občas se nudil, tak povyjel vedle Tebe, když se unavil, šup zpátky do háku. Určitě by Ti časem přestal stačit i na rovině, nejen do kopce. Kdyby jel první, nejspíš by odpadl po pár stech metrech.

                      Poučení pro Tebe: ve větru je potřeba zmenšit rychlost, ale zvolit takový převod, abys šlapal stejnou kadencí jako v bezvětří nebo ještě o trochu vyšší.

                      0 0
                      • speedexXx  

                        :-) Ok tak díky za vysvětlení a já myslel, že jsem na tom tak fyzicky špatně a ještě k tomu když kamarád kouří a je tlustej…

                        0 0
                      • raw 4  

                        tvůj syn ujel v 10 letech přes 100 km? skutečně? jestli ano, tak to klobouk dolů…

                        0 0
                        • ˘Ö˘ Krab  

                          Už jsem to tady řešil, dalo by se dohledat, to NENÍ žádný výkon. S přestávkami, nepřetržitým příjmem pití a potravy, od nás k Řípu a zpět, něco přes 130 km. Jízdou v háku je to výkon na úrovni dopoledního výletu po cyklostezce nebo třiceti bikových kilometrů, proto jsem to uvedl jako příklad, že hák funguje zázračně – někdo dělá díru do vzduchu a navíc drží tempo.

                          0 0
                          • raw 4  

                            I tak v 10 letech..dost dobrý.. někdo nedá 30 bikových km ani v dospělosti

                            0 0
                    • Smazaný účet  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
    • nooski  

      Samo mu to asi těžko jelo rychleji. Prostě na něj nemáš ;-)

      0 0
      • speedexXx  

        Fakt on do toho šlápl na rovině a pak se otočím koukám na něj on nešlapal (já ano na 3×8) a on se pořád držel u mě.

        0 0
        • pepek  

          Aha:-) Jestli on ten hajzl nejel v háku?

          0 0
        • arny71  

          Šlapal jsi 3×8 – to je hezké, ale jak rychle jsi vlastně jel?

          0 0
          • speedexXx  

            nevím, ale přišlo mi že přes 30 určitě. Tachometr nemám.

            0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              3×8 není přes 30, je to přesně 24!

              0 0
            • arny71  

              Tak tobě to přišlo. :) A kadenci sis počítal? Ono jet po rovince 30+, hlavně delší dobu, není zase tak jednoduché, jak by se z toho fóra dalo usuzovat. :) Takže kdoví, jak rychle jsi vlastně jel,k tomu jízda v háku… To se pak špatně odhaduje, jak na tom vlastně kdo je.

              (Mě v sobotu taky předjela v pětikilometrovém kopci s průměrným sklonem 5% čtyřicetiletá ženská v sandálech a sukni s úsměvem na rtech… než jsem se stačil nasr**at, tak jsem si uvědomil, že má elektrolo… ;-) )

              0 0
              • speedexXx  

                Zhruba už vím, že když mám 3*8 a rozjedu to tak, že se mi šlape celkem lehce tak kolem těch 30 jedu… Prostě to nechápu on si tam dal nejtěžší převod párkrát šlánul a to kolo jelo samo. Myslím si, že to je tím, že na krosu je vzpřímenější posed a on jel ve velkém předklonu.

                0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  Pokud myslíš 3*8 kombinaci převodů 48×32, dává to pro 30 km/h kadenci 151, taková veverka asi nejsi. Takže myslíš asi 48×11 zubů, nejtěžší převod na Stratosu?

                  To je převodový poměr 48/11=1:4,36 (na jedno šlápnutí se otočí zadní kolo 4,36×), při obvodu kola zhruba 2,2 m to znamená ujetou vzdálenost 9,6 m. Třicet km/h je 500 m/min, 500/9,6= 52 šlápnutí za minutu.

                  To podle mě nemá s cyklistikou až tak moc společného, pro poměřování rekreačního výkonu na rovině kadence veskrze nevhodná.

                  0 0
                  • speedexXx  

                    nerozumím co si tím chtěl říct…já se snažím přijít na to proč jsem pomalejší (stejně rychlý)i když víc makám.

                    0 0
                    • ˘Ö˘ Krab  

                      Cpeš do toho zbytečnou sílu místo švihu. A měl jsi ho nechat po rovině chvilku jet prvního a pověsit se za něj, když Tě to deptá, zvadl by podstatně rychleji.

                      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.