• vitarockhound

    Předem se omlouvám ale jsem naprostý laik a prosím o radu.

    Snažil jsem pročíst všechny vlákna, který se tady zabývaj brzdama ale nikde jsem nenašel něco podobného.

    Mám hydraulické brzdy Shimano M485. Kolo mám nové(najeto cca 700km).  

    Kolo se chovalo naprosto tiše a nehlučně a to včetně brzd. Brzdy brzdí neprosakují ani nedřou o disk(sem tam trochu ale je to na hranici slyšitelnosti).

    V poslední době při přejezdu nerovnosti(dlažky, kameny. drť apod.) slyším z přední části kola kovové cvakání. To zmizí v okamžiku kdy trošku přitáhnu přední brzdu.

    1. můžou to cvakat destičky ve třmenu ?
    2. nebo můžou cvakat o kotouč?
    3. nebo mám hledat závadu jinde ?

    Záhada je že když kolo stojí a praštím s ním tak je ticho po pěšině, když jedu a přední kolo neskáče po kamenech ticho ale stačí např. vjet z pěšiny na dlažební kostky a začne cvakot, kterej přestane jen v momentě kdy lehce přibrzďuju¡přední brzdou.

        
    0 0
    • Starda91  

      jj tak to mi taky dělá, myslel jsem že klepou o něco lanka ale neni to tim. ¨každopadně jezdit jezdit a až se něco pokazi tak pak to řešit:-D

      0 0
    • jIrI___  

      Na tohle ti odpoví MlokCZ, už to tu vysvětloval x-krát, že za to může rezonance kotouče. Nic o nic necvaká, kotouč rezonuje díky vibracím přenášeným od pláště. Doufám, že jsem to správně přetlumočil a když ne, tak se omlouvám :-)). Nemusíš mít strach, je to úplně normální děj. Kotouče cinkají všem ;-)

      0 0
      • MlokCZ  

        Pokud mu cinkají, tak je to jak píšeš, ale opravdu z jeho popisu netuším, co mu to dělá. Cvakání si představuji tedy jinak než cinkání.

        0 0
        • jIrI___  

          Já si zvuk cvakání od kotouče ani nedovedu představit.

          0 0
          • MlokCZ  

            Taky mu to třeba vůbec nedělají kotouče a je to něco úplně jiného, třeba vidlice? A když přibrzí, tak ji brání v pohybu a tedy i cvakání.

            Ale kdo ví, to by se musel vidět.

            0 0
          • vitarockhound  

            Né chlapi – necinká – cvaká jako kov o kov – cvaká – cinkání kotouče je jiný.

            Tohle je akusticky podobný jako kdyby si vzal šroubovák a klepal s ním na vidlici.

            Ale ve vidlici to není protože to zmizí vždycky když jen malinko přitáhnu brzdu.

            To že mě kotouč cinká(rezonuje) jo to znám ale tohle je je jako kdyby v tom třmenu

            cvakala destička – jsem z toho hotovej.

            Následuje teda dotaz – když zamáčknu trochu přední brzdu a pohybuju kolem dopředu dozadu tak se destičky hejbou – je to normální – mám strach abych si nerozbil hubu.

              
            0 0
            • Starda91  

              z toho se ted stala uplne sci-fi… cvakani cinkani… ja kdyz treba jedu a najedu do terenu tak mi to cvaka… nekdy kdyz skocim tak slysim pod zadkem dupe rany…

              0 0
            • vitarockhound  

              S tím přibržděním mám na mysli téměř neznatelně jenom trochu přiškrtit – jenom trochu přiblížím destičky ke kotouči – slabounkej dotek – to by na vidlici nemělo mít vliv.

               
              0 0
            • maxtor  

              Nemáš náhodou duály??

              0 0
              • vitarockhound  

                duály ?! hele tady aspoň vidíš jakej jsem bike-blb

                mám kolo MERIDA matts TFS 300 D – 2008

                http://www.merida-bike.cz/…tfs-300-d-08

                …ale jsem ti tak nějak přesvědčenej že na vině budou destičky. Teď jsem to zkoušel –

                lehce kolo roztočím, zabrzdím, bouchnu – cvak – když nebrzdím tak  s ním můžu mlátit a nevydá to ani hlásek. Tím jak zabrzdím tak se ty destičky malinko pohnou

                ve třmenu směrem nahoru a pak když jsou uvolněný tak při nárazu sednou a cvakne to ???!!!!!!

                  
                0 0
                • maxtor  

                  Tak nic, má teorie padla… Nevím, co by to mohlo být…

                  0 0
                  • vitarockhound  

                    I tak ti děkuju že jsi mi chtěl pomoct.

                    Teď jsem to byl projet a modelová situace : asfalt – ticho, lesní cesta – ticho, polňačka se šutříkama občas cvakne, ale dlážděná silnice(klasický kostky) no to je rachot jak sviňa,

                    a když opravdu nepatrně přitáhnu brzdu – tak ticho jak v hrobě – no jsem z toho fakt na prášky. 

                    0 0
                    • jIrI___  

                      Tak to si budeš muset brzdovou páčku zajistit gumičkou k řidítkám. Aby ti brzda pořád přibrzďovala :-)))

                      0 0
                      • vitarockhound  

                        No jasně ale já jsem dvacet let jezdil na něčem co se nedalo snad ani kolem nazvat a když jsem si pořídil tohle(pro mě teda šílený peníze) tak jsem byl jak v transu co to všechno dokáže a jak se na tom jezdí a HLAVNĚ – bez kraválu a naprosto tiše se proháním po lese atd. – nejsem žádnej závodník ale jako absolutní relax úžasný – no a po čase začne „koncert“ a tak se nediv, že jsem z toho trochu rozladěnej a hledám možnou příčinu.

                         
                        0 0
                        • jIrI___  

                          Já ti věřím, že to je nepříjemné. Mě stačí třeba vrzající kufry na tretrách a jsem z toho na nervy, ne tak když se ozývají nějaké cizí zvuky a člověk nemá potuchy jak to odtranit…

                          0 0
            • HockeyBiker  

              Me tohle dělalo párkrát když sem pořádně nedotáhl redukci a třmen, ono se to jizdou pak povolí a když už je to povolený víc tak to začne takhle cvakat a cinkat. Ale to asi nebude tvuj problém…

              0 0
              • vitarockhound  

                Tak jsem to teď znova prohlíd a všechno je fakticky dotažený na krev!

                Ještě mě napadlo " mezi destičkama by měla bejt taková rozpěrná pružina(viděl jsem to na webu – sám jsem to rozdělaný neměl) nemůže bejt tohle ta příčina, že je ta rozpěrná pružinka už unavená a tím pádem ty destičky nejsou přicvaknutý těsnějc k tomu  třmenu a pro to rachotí? Na to abych šláhnul do brzd jsem opravdu móc velkej mamlas ale kdyby to mohlo bejt tohle tak bych se tím netrápil a nechal to až se budou měnit destičky tak kluci v servisu by mě to daly dokupy – mě jde opravdu jenom to abych si nerozbil hubu – čili aby se mi za jízdy celá brzda nerozlítla.

                0 0
                • vitarockhound  

                  jo a kotouč je taky napevno  jakýkoliv vůle – když sundám přední kolo tak na něm drží všechno jak má 

                  0 0
                • vikicek  

                  Nevim jak ty, ale já mám v brzdách takovou kovovou závlačku, která je tam navolno a cinká když jedu přez drncavý terén :) .. nebude to tim? Prohlídni to ;-)

                  0 0
                  • vitarockhound  

                    .....jo to mě napadlo taky a udělal jsem šílenej experiment – lípnul jsem přes závlačku žvejkačku držel to i rukou když jsem s tím zkoušel mlátit o zem a ten zvuk(klepání)

                    je tišší ale myslím že to není ta příčina - závlačku tam mám ale takovou vůli aby to dělalo takovej klepot to nemá.

                    Chlapi řekněte je možný aby ty destičky byly ve třmenu trochu volný a o ten třmen klepaly. Je tam zjevná vůle a jak jsem psal – když trochu přibrzdím a hejbu kolem tam a zpět tak ty destičky se posouvaj nahoru a dolů. 

                    Ty brzdy tam jsou tak jak jsem to koupil a nikdo do nich nelezl – začalo to fakt po cca 300 km.

                    0 0
                    • vikicek  

                      A co reklamace? :)

                      0 0
                      • vitarockhound  

                        Zrovna si s tím hraju a myslím, že jsem na to přišel – viz.vikicek a závlačka – ta samotná závlačka je nějak moc „nasladko“ sice sama netluče ale když když přibrzdím tak je vidět jak to celý pracuje – je tam strašně volná a u tý závlačky je mezi destičkama vidět část tý rozpěrný pružiny a ta je nějaká vyčvachtaná(oproti zadní brzdě) zkusím vyndat závlačku – destičky a malinko to roztáhnout(roz­pěrnou pružinu) a trochu víc ohnu taky ten konec závlačky protože krom pohybu nahoru a dolů lítá taky trochu do stran. Prostě destičky jsou nějaký moc volný – drží je tam závlačka a od sebe je drží ta rozpěrná pružina – tam bude nějakej zádrhel. Zkusím to v něděli v terénu a dám vědět. Když pátrám v paměti tak zhruba tou dobou co to začalo klepat jsem celkem zhusta zabrzdil přední a je možný, že jestli to bylo předtím navolno(závlačka) tak jak to dostalo šlupku tak to  ještě víc hnulo s celým tím uchycením brzdovejch destiček.

                          
                        0 0
                        • kafac  

                          To ze desticky jsou ve trmenu volny je normalni vec. Zkus vyhodit desky ven, trosku napruzit tu pruzinku a pak poradne roztahnout zavlacku, aby nelitala…

                          0 0
                          • vitarockhound  

                            Tak jsem to rozhodil, trošku roztáh vzpěrnou pružinu a závlačku a namontoval nazpět a šel to projet – vypadá to, že je po problému!!!! Chlapi moc vám děkuju za pomoc .

                            0 0
                            • vikicek  

                              Já věděl že v tom má prsty závlačka :D … taky sem se natrápil, než jsem zjistil co že mi to cinká z brzdy :)

                              0 0
                              • vitarockhound  

                                Tak chlapi a teď už teda nevím – včera to začlo zas – nervy v hajzl.....

                                Závlačka a všechno sedí jak má – mě přijdou že tam tlučou teď zase ty brzdový destičky. Když lehce přibrzdím tak ty destičky uvnitř toho třmenu maj nepatrnej pohyb nahoru no a když tím bouchnu tak cvaknou a sjedou dolů. Mě prostě přijde že ty destičky tam jsou nějak volný a přitom rozpěrná pružinka je v pohodě , brzdí to - akorát prostě když jedu po hrbolatým terénu a nebrzdím tak mě přijde , že ty destičky(nebo destička) lítá v tom třmenu. Je tam prostě nějaká vůle ale psali jste, že brzdový destičky tam určitou vůli maj ale je mě divný, že to tak naprosto šíleně mlátí. Opět rachot skončí v okamžiku kdy jenom neznatelně přibrzdím přední brzdou – v podstatě jenom přiblížím destičky ke kotouči tak aby se ho jen slaboulince dotýkaly. Nejde to nějak nečím trochu utěsnit tak se omezil ten pohyb destiček směrem nahoru-dolů a zároveň jsem to nějak nezmršil? Jednoznačně to je skutečně od těch destiček – ta závlačka sice pomohla a když jsem roztáh tu rozpěrnou pružinku a závlačku tak to dalo chvíli pokoj a sedí to tam nafest ale i přes to ty destičky jako takový v tom třmenu síleně rachotěj. Jinak brzdu (třmen atd.) vše dotažený vše zkontrolovaný!  

                                 
                                0 0
            • pajasimi  

              jo u alívek se mi to taky hejbe, i kámošům co to maj..

              0 0
              • vitarockhound  

                A když jedeš v kamenitým terénu a nebrzdíš tak ti ty destičky taky v tom třmenu cvakaj ??

                Furt se nemůžu zbavit pocitu, že to prostě není normální ale jestliže to dělá všem tak to asi teda cvakat má a kašlu na to!

                0 0
                • jrk  

                  Mám úplně tan samý problém. „Cinkání“ se ubjevuje při jízdě po kamenech, dělá to jen přední brzda. Připadá mi, jako by tam  byla závlačka tenčího průměru než má být, nebo bude třeba zkusit nějaké jiné destičky. Zatím to neřeším, kolo EXPERTA od GT mám teprve druhý den, uvidím až najedu aspoň 200 km jestli se to neumoudří.

                  0 0
                • kafac  

                  Teda nevim jak ty, ale ja kdyz nekde valim z kopca po kamenech, tak je to takovej hukot ze nejaky cinkani brzd ani nemam sanci slyset ;)

                  0 0
                  • jrk  

                    Tak jsem problem asi vyřešil. Vyndal jsem závlačku, destičky a rozpěrku. Nožičky rozpěrky jsem vyhnul do stran a kulatými kleštěmi jsem zvěšil rádius v místě ohybu rozpěrky, po poskládaní jsem brzdy seřídil aby kotouč nedřel o destičky. Zatím jsem najel 110 km po tomto zásahu klepání prakticky zmizelo.  Jinak při extrémním nárazu můžou destičky klepnout, jsou totiž o pár desetin mm  menší než vybrání ve třmenu ve kterém jsou uloženy (z důvodu dobrého vracení desiček po zabrzděni).

                     
                    0 0
                    • petrenko  

                      Mám to samé kolo co ty a ten samý problém :) Takže to zkusím podle tvého návodu vyřešit, díky

                      0 0
    • Tyboo  

      dobrý den přeju, nechci zakládat nový topic tak se zeptám tady. jde mi taky o kovový zvuk v přední části kola někde u představce. ze začátku sem si myslel že vrže místo kde je představec přidělaný k řidítkám.. tak sem to vyčistil, namazal a pořád stejné. tak sem tam dal tenký gumový proužek aby to nebyl styk kov-kov. ale pořád žádná změna. takže co všechno může na té přední části kola vrzat?? na kole co má 165km najeto

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.