• Deenz

    Zdravím, letos na jaře jsem koupil nové kolo, vzhledem k velmi příznivé ceně padla volba na Zaskara comp 2011, zůstal v komisi někde na prodejně, no za 15k, super. Ale k problému, brzdy Avid E3 s kotouči 2×160 mi přišly divné, ale byl jsem ujištěn, že na předku oravdu 18cka není třeba, a že tohle stačí, no ještě neniu pořádně zajeto, ale moc to nebrzdí. Včera mi po trošku brutálnějším sjezdu, kde je člověk furt nalepenej na brzdě pomalu přestával brzdit předek, po dojetí dolů jsem se na něj koukl, od kotouče šel bílý dým a v podstatě to nebrzdilo. Po vychladnutí to brzdí o dost lépe než předtim. Co se teda stalo s kotoučem? podotýkám, že bylo sucho, takže vodní péra by to asi být neměla.

    0 0
    • vojta1212  

      Já nevim, ale když jsem sjížděl z nejvýše položené zříceniny v ČR, kromě kouře šel i obrovský smrad.. Je to asi běžné.. Brzdilo to a brzdí furt stejně.. Hlavně to nikdy nechlaď studenou vodou! Zkroutí se kotouč ;))

      0 0
    • vojta1212  

      Já nevim, ale když jsem sjížděl z nejvýše položené zříceniny v ČR, kromě kouře šel i obrovský smrad.. Je to asi běžné.. Brzdilo to a brzdí furt stejně.. Hlavně to nikdy nechlaď studenou vodou! Zkroutí se kotouč ;))

      0 0
    • xshreck  

      prostě tam něco blaflo nebo se odpařoval zbytek vazelíny/kapaliny z pístku. Jestli jsi je takhle užhavil, dal bych větší kotouč..

      0 0
    • BigKarel2  

      očividně moc brzdit neumíš a E3 taky za moc nestojej :D dej větší kotouč a sintrovaný desky jesi nemáš…

      0 0
      • Kosta  

        E3 mají sintry myslím v základu.. jinak proč za moc nestojej?

        0 0
        • BigKarel2  

          sou to jedny ze základních modelů…tak to bylo myšleno…né že by nebrzdily…

          0 0
          • Mr.Duck  

            No ale ze by brzdily bych taky netvrdil :)

            0 0
            • Smazaný účet  

              tak ty to vidis jinak:)))

              0 0
              • Mr.Duck  

                Tak doted sem jezdil na SLX665 (=ne ty novy, namachrovany!), a s E3 se to podle me nenecha srovnavat, ackoliv bych rek, ze je to stejna kategorie..

                0 0
            • BigKarel2  

              sou to mrdky…já vim…ale tak nebudu mu kazit radost když už je na tom bajku má…

              0 0
      • Georrge  

        když to má nově tak s tím asi ještě moc neumí :)

        0 0
      • prvniodkonce  

        Tyjo ještě že namám kotouče, člověk aby se na tom učil speciálně brzdit, furt to bude vrzat, čoudit. nechápu.

        0 0
    • Fran-tic  

      :D vodní pára z kotouče…nahoď 180 a nebo tak ukrutně za to netahej :)

      0 0
    • vertak  

      Nauč se brzdit…

      0 0
      • Vito_OL  

        už tady teda po několikáté zaznělo špatná technika brždění, tak jak je to teda správně? já jsem ještě hydry neuvařil tak možná brzdím správně :D

        0 0
        • Rubi  

          stridat predni/zadni, nebrzdit porad trochu v kuse, ale enchat to rozjet vic a pak pribrzdit, hodne zalezi na miste a povrchu…

          0 0
          • Hornet  

            Celkom spravne :-) ale snad sa to Deenz casom nauci :-)

            Mohol byt spinavy kotuc, nejaky bordel na platnickach atd…

            0 0
          • Mr.Duck  

            Tohle me neni moc jasny, prece tam, kde si muzu dovolit jentak stridat predni a zadni nikdy nemuzu uvarit kotouc? A tam, kde ho uvarit muzu brzdim podle toho, abych nesel na drzku, zejo (jinymy slovy predni kdyz jedu pomalu, po hladkym useku nebo pred zatackou, zadni tam kde potrebuju trakci)..

            Myslim ze kde si muzes dovolit brzdit chvili jenom zadni, chvili jenom predni, tam si muzes dovolit nebrzdit ;)

            0 0
            • Rubi  

              ja to vysvetloval tak nejak pro nekoho kdo neumi brzdit vubec… prave proto jsem tam dal ten dovetek za to o tom povrchu a situaci, ale nekteri jsou proste schopni jet s napul zabrzenou brzdou cely kopec…

              0 0
              • Mr.Duck  

                Rozumim, konec koncu, sam myslim ze sem jeden z tech, co lehce pribrzduje skoro furt, a vopravdu poustim brzdu jenom, kdyz se bojim (resp. se to snazim naucit, tak se na to mozna jenom moc soustredim), ale podle me lepsi to hned cloveku vysvetlit jak to delat spravne, nybrz preucit se brzdit kdyz se to clovek jednou nauci spatne je dost tezky.

                0 0
    • hovanec  

      Jak už Ti tady někteří napsali, tak se připojím pro podporu názoru. Je to podobné jako u auta, taky nestojíš setrvale na brzdě, ale pouštíš brzdný účinek po dávkách.

      Stejně tak u kola brzdíš silněji, ale po dávkách. Setrvalím třením s menším brzdným účinkem nedáš šanci brzdě, aby mohla trošku zchladnout. Výsledek je zakalený kotouč a hořící obložení.

      Neber to jako negativní kritiku, prostě zechnika chce někdy trochu poladit. :)

      0 0
      • Smazaný účet  

        mnaaauu praaask:)

        0 0
        • Rychlej turista  

          Já věděl, proč jsem byl spokojený s véčkama :-)

          0 0
          • jonti  

            Na Vckach jsem zazil dost lidi, co v horach brzdili az jim to propalilo duse.

            Staci koupit vetsi kotouc, 160mm uvarim v delsich sjezdech na xc kole i se 70kg.

            0 0
            • Pajas04  

              Mohl by ses prosím rozepsat o podmínkách sjezdu (délka, převýšení)? Docela by mě zajímalo, jak moc musíš naložit V brzdám, aby se uvařily – mi se to nikdy nepovedlo.

              0 0
              • jonti  

                Kralova hola, asi 1200m prevyseni na 12km, asfalt a sotolina. Vetsinou se to povedlo lidem, co se bali a stali na brzdach.

                Kotoucovky jsem uvaril na Sella Ronda Hero, sjezd dolu sjezdovkou, bylo to uplne ucpane a neslo jet rychleji, stal jsem na brzdach, uvaril jsem je tak, ze desky uz nikdy vic nebrzdily.

                0 0
                • Pajas04  

                  1200m / 12km je už fakt dost. Ale pořád je to divné, s V-brzdama se jezdilo i do Alp a nikdy jsem takovou věc neslyšel. Přece jen ráfek má hodně velkou plochu, takže se velmi dobře chladí, není to jako u kotoučovek.

                  Jo jo o uvaření kotoučovek vím, není to až tak těžké, na Kopřivnickém Drtiči mi ve sjezdu loni hrozně ztvrdla páka zadní brzdy a brzdilo to už velmi špatně.

                  0 0
                  • MichaelSimek  

                    V Alpach jsem na jedny ceste chladil i rafky na silnicnim kole…ale to byl takoevj extremni usek, podle mapy to melo kolem 20% a byla to takova neco mezi silnici a sotolinkou, takze se nedalo jet rychleji…a na rafky se nedalo sahnout

                    0 0
              • MlokCZ  

                Ani to nemusí být v zahraničí. A ani to nemusí být jezdec, který se příliš bojí a brzdí zbytečně souvisle.

                Jizerky, sjezd ze Štěpánky směrem na sever. Jezdec cca 95–100kg. Nešlo vůbec o souvislé brždění, ale přesně naopak. Vždy ostřejší brždění po tom, co se to rozjelo. Prudší část má asi 230m na 1400m.

                A náhoda to nebyla, povedlo se mu to vícekrát (v jiný den, nebo i jiný rok, celkem 3×).

                Stejný jezdec, sjezd žlutá z Lysé, další bouchlá duše.

                0 0
              • pee.tr  

                Mám 74kg. Kdysi jsem si na kolo naložil spacák, malej stan a tašku a jel. Stačilo jet po rozbitý cestě, kde jsem byl nucen téměř nepustit brzdy, abych nerozsekal v dírách kolo a ráfky byly žhavý za pár minut. Nemusely to bejt žádný hory, stačil kopec poblíž Orlíku a zátěž na kole. Na kotoučích se mi to nikdy nestalo ani v Alpách. Jo, a kdysi jsem s hódně starým kolem kolem naloženým třemi pasažéry uvaři i brzdu v zadním náboji na 500m vzdálenosti tak, že se z něj kouřilo. :-)

                0 0
              • Dav...1  

                Z V. Javorníku po zelené na Frenštát p.R mi přestaly brzdit V-ecka, a zjistil jsem, že se mi špalky roztekly na rafek. Taky ty Vecka nejsou v tomhle vsemocne.

                0 0
            • alinceb  

              GGstrasse mě stála 2 duše na silničku, protože kamarádka skoro celou cestu dolů brzdila jen zadní…:D

              0 0
          • hovanec  

            U véček se mi taky jednou podařilo prohřát ráfek, až prdla guma… :) Na občasné přibrždění a na xc, kde se nebrzdí souvisle na delším kopci je to ok. Ale jak jde o větší extrém, tak kotoučovky mají řadu nesporných výhod.

            Prostě do města a na lehčí XC ok, ale jinak do hor… dneska bych se rozhodoval jedině pro kotouč.

            0 0
    • volodaj  

      Skús väčšie kotúče, mám 85 kg bez výstroje a dosť to pomohlo. Originál som na Reign-e mal 185–160 a hlavne zadok som na dlhších zjazdoch (okolo 1000 výškových na 6–8 kilometroch) zvykol uvariť. Teraz ako som prehodil na 203–185 som brzdy ešte nemal problém. Aj keď zisťujem, že vpredu by asi stačila tiež 185, lebo tá 203 vie byť až nepríjemne kusavá keď si nedám pozor.

      0 0
    • LRRTM1  

      Myslím, že Tě čeká novej kotouč. Já vloni prohřál G3 na Špičáku. Prorazil jsem přední pneu a tak jsem brzdit prostě musel, dokud bylo trochu luftu… Kotouč změnil barvu na několik odstínů modré a od té doby sice brzdil v poho, ale byl hrozně citlivej na teplo – hned začínal pískat a přestával brzdit.

      0 0
    • D3VL3R  

      Mám taky 160ky a jednou z kopce jsem se snažil držet na 50km/h, jinak bych jel přes 80 a pod kopcem jsem zjistil, že kotouče krapet čmoudí a smrad to byl taky. Po vychladnutí získaly nafialovělou barvu. Žádný vliv to na kotouče nemělo, jezdím doteď :)

      0 0
      • hovanec  

        Z takového krpálu bych měl asi fialový aj obličej. :D

        0 0
      • Kosta  

        to máte u vás pekelné kopce, já jsem u nás z kopca jaxvina dal něco kolem 80 a to jsem byl nalepený na řídítkách, kdybych se zvedl, dobrzdím aj jenom odporem vzduchu na tu šede.. :)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.