Koupě celoodpruženého rámu, ano / ne?

3 nepřečtené
  • Mamut12

    Dobrý večer, nedávno jsem zakoupil Rock Machine Blitzfire 70 2014 za 16tis. s tím, že jsem koupil „krapet“ větší rám (21", já 180cm). V plánu jsem měl si trochu zvednout řídítka a dojezdit sezónu a na příští rok si našetřit na nový rám (celoodpružený), jelikož ostatní komponenty se mi zdáli celkem slušné. V té době mi to přišlo jako dobrej nápad, ale teď už to tak růžově nevidím.

    Nejprve bych měl asi napsat, že jezdím spíš po lesních cestách a singletracích než abych skákal, ale když si někam vyrazim sám, tak bych měl rád možnost si taky zaskákat.

    Teď k tomu, proč jsem zakládal nové téma – na kolik vyjde v míře kvalitní (srovnatelný s tím co mám teď) hardtail a na kolik full suspension? Je mi jedno jestli z bazaru nebo nový. Nebo si myslíte, že bych si mohl nechat ten co mám teď? Omezovalo by mě to hodně v nějakých techničtějších věcech? Nikdy jsem na menším kole bunnyhop / wheelie / manual nezkoušel, takže se chci zeptat někoho kdo přešel na menší velikost rámu, jestli je to opravdu znát nebo bych si to ten rám mohl nechat.

    Díky za rady.

    0 0
    • Smazaný účet  

      Z tvého příspěvku není úplně jasné, zda sis vybral špatný rám zaměřením nebo velikostí. Budu vycházet z té první varianty. Koupil sis XC kolo za cenu, za kterou seženeš tak maximálně nějaký výprodejový FS rám. Asi nejdostupnější FS je RB IQ 275\ IQ 290 za cca 20 000,–. Komplet FS různých značek začínají na 35 – 40k. Výhodou je, že aktuální sezona je ve své závěrečné třetině, tak můžeš sledovat cyklobazar. Tam se třeba něco objeví.

      Tvoje stávající kolo nebylo na žádný velký skoky stavěný, ale bunnyhop\whee­lie\manuál zvládne. To není o rámu, ale o technice. Pokud jsi úplný začátečník, tak na tomhle můžeš jezdit do konce jeho životnosti a během té doby se rozhodneš, co vlastně chceš dál. Nabízí se i varianta přehážet většinu stávajících komponentů (asi vyjma vidlice) na nějaký odolnější a trailověji zaměřený HT rám (Osobně si myslím, že to je v případě napjatého rozpočtu nejschůdnější varianta).

      Mrkni třeba na:

      RB IQ 275\575

      Ghost Kato FS (začíná na 30k, ale za tu cenu nečekej zázračné osazení)

      Commencal Meta HT

      Dartmoor Primal

      a spousta dalších

      0 0
    • novas752  

      Manual, wheelie, menší bunnyhopy a malé skoky jdou na téměř každém kole, na tom tvém vklidu. Celoodpružený rám automaticky neznamená kolo na skákání – ano, už 100mm full „jistotu“ a možnost skákat zvýší (pokud nesrovnávám s nějakýma fourcross/dirt hardtailama), ale na „opravdové“ skákání je lepší aspoň 140, spíš 160mm zdvihu.

      Menší rám ovladatelnost kola samozřejmě zlepší, ale může přinést nevýhody (krátký posed, sedlo moc nahoře a vzadu…).

      Výrazně bych doporučil několik celoodpružených kol různých kategorií (XC full ±110mm, trailbike ±130mm, enduro ±160mm) nejprve vyzkoušet.

      Příležitosti:

      • teď 11.8 je v Ski a Bike Centrum Radotín akce Cykloden, na netu rezervuješ kolo, se dvěma dokladama se v daný čas dostavíš, podepíšeš půjčovací „smlouvu“, tentokrát jen na hodinku to máš zadáčo půjčený.
      • jinak podobné zadarmo testovací akce nejspíš až na jaře (o žádné další teď nevim) – Testvíkendy taky z SBCR, obří akce Velo test Fest (kde se platí asi 400) atd., na jaře je toho mraky.
      • Placená půjčovna třeba u nějakých trailcenter (Smrk, Rychleby…), kde se obvykle skládá i vratná záloha cca 5–20 000.

      Problém koupě celoodpruženýho rámu: Výrobci to často prodávaj jen jako komplet s tlumičem – a to bývá dražší model = obyčejně se nedostaneš pod 30–40 jen za rám a tlumič (a teleskopickou sedlovku v některých případech, kterou mimochodem pro technické ježdění doporučuji). Koukni ale na RB – česká firma, kde si můžeš koupit jen rám s cenově vhodným tlumičem. Jo a ty rámy jsou dělaný i pro určitý přední zdvihy = pokud bys šel na víc než 120, bude potřeba koupit i novou vidlici (a pár drobností jako bovdeny a lanka, možná řetěz, možná tu sedlovku (když by byl jiný průměr trubky), asi i hlavové složení…

      XC kolo co máš teď na techničtější věci moc neni, pominu li skoky, dropy apod., jde to, ale je to o dost těžší než s fullem na technický ježdění určeným (o to větší radost ale máš, když něco přejedeš/sjedeš… :D ). Full ti ale dodá spoustu jistoty a přidá pohodlí a „funfaktor“ a budeš to ty, kdo bude limitem = kolo ti nebude „bránit“ ve zlepšování a zkoušení techničtějších věcí atd.

      Ještě jednou: Vyzkoušet pár celopér a zjistit, jakou kategorii vlastně chceš je základ!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.