• Koas

    Zdravim,

    mam v planu poridit si tandem. Urceni zejmena na cykloturistiku i na tezko (silnice + polnacky apod), avsak obcas s tim planuji jezdit i v rekneme lehcim terenu, tedy nezpevnene cesty (najaky ten sutr, koren apod). Ram si necham vyrobit u specializovane firmy, zadny svarovani doma v garazi (nemel bych v takovy ram duveru). Nemam ale zcela jasno ohledne komponentu – a tak bych uvital nejake to kriticke oko.. Jen este info: vaha 2× jezdec + brasny tak 170 kg; cena vsech komponentu (vse krom ramu) musi byt max 30 tisic Kc.

     

    Rafek Mavic XC 717 36 der

    Naboje fakt nevim, jen uprednostnuji prumyslovy loziska kvuli udrzbe (moc se o to nestaram), libili by se mi DT Swiss 370 ale nejsou v 36 der. verzi. Napadaji me jedine nejaky Novatec. Nejaky tip bych tu vazne uvital :)

    Na predni vidlici nemam az tak velke naroky na funkci (vzhledem k prevazujici jizde po silnici, v tom obcasnym terenu to nejak preziju), jen aby vydrzela tu vahu. Dival jsem se jen na SR Suntour a myslim ze by takovy Epicon mohl stacit (jako snad cokoliv s 30 mm nohama).

    Brzdy urcite nejaky hydrauliky, jen vaham zda jit do kotoucovych (asi Oro K18 ci Avid Juicy Five) nebo do rafkovych Magura HS33.. Na single kolo bych nevahal ale tady mam s kotoucovkama strach ze ta velka vaha nebude delat vidlici a nabojum dobre.. Prece jen 170 kg neni malo..

    Razeni u me zatim vede SRAM X7.

    Kliky si sezenu nejake spec. tandemove, zrejme Sugino.

     

    Jak jsem psal v uvodu, ocenim kazdou uzitecnou pripominku..

    0 0
    • kubad  

      lehký Mavic XC 717 určitě ne.

      náboje Novatec

      Epicon je rozumná volba

      Kotouče v pohodě

      0 0
    • Jogador  

      Na tandem ty nejlehčí ráfky? Ty bych vzal trošku jiné:) Vidle suntour by mohla být dobrá, Novatec náboje mi přijdou taky možná málo únosné, vzal bych spíš něco robustnějšího. Brzdy formula mi přijde že se rychle sjíždí, na tandemu ještě rychleji, proto bych možná vzal spš ty juicy. Řazení sram je plně dostačující, taky bych šel do něj…

      0 0
    • Vilém  

      Rafky urco nejaky masivnejsi. Volil bych neco urceneho na DH ap.

      0 0
    • jecnak  

      Rafky – nejaky enduro

      Vidlice – s pevnou osou

      Kotoucovky – dozadu vetsi kotouc a nebo stejnej kotouc jako vepredu

      Naby – nejlip i dozadu pevnou osu.

      Kliky – 4hran, octalink, isis – koupis 3×  normalni kliky a pouzijes 3 jen pravou kliku s prevodnikem. Vyjde to levnejs.

      0 0
    • jonti  

      Co som videl co vozia tandemy na zavody a co sme sa bavili, tak by som urcite doporucil specialne tandemove naboje a poriadne rafiky. Naboje ked nie tandemove tak urcite 36 dier a poriadny vyplet 2mm, mozno by stalo za zadok zvazit nejake 48 dierove naboje a rafiky.

      Brzdy suhlas s Jogadorom, oro nie, bral by som Juici alebo Shimano Deore LX/XT/SLX podla ceny, kotuce predok 203 zadok asi staci 80mm.

       
      0 0
      • Jogador  

        Shimano ne, už mně nebaví každý den číst příspěvky, co  nebrzdícími brzdama, nechodí mi destičky, nebo naopak to brzdí pořád, A lidi se nepoučí a nepoučí, zvlášt když ted stoupla jejich cena:D

        0 0
        • jonti  

          Par ludi pise a riesi blbosti, ostatny jazdia a nemaju s nimi problem :) Nemyslim si ze by boli nejak extra tragicke, ak porovnavam XT vs Juicy 7 tak to vidim narovnako.

          0 0
      • JSt  

        od 48 naboju na velky kola se ustoupilo, pac tomu praskaly priruby. tech der uz tam je moc. 36 dratu bude dostatecnych a v pripade problemu snadno sezenes nahradni dily.

        0 0
    • mates555  

      tandem poskládaný z běžných komponentů a zatím drží..ikdyž je to kros…majitel je lesák a jezdí na něm s manželkou i polní/lesní cesty…a zatím OK..

      Kotouče 180/hfx9

      náboje author,ráfky alex,obič..

      zbytek vidět z fotek…

      u klik je nutný převložkovat závity aby se nepovolovali pedály…bylo to k rámu už od barše…

      0 0
      • mates555  

        ráfkama už si nejsem jistej…ale je to putna vzhledem k tomu že je to kros..

         
        0 0
      • mates555  

        a dozadu se ještě dodávala jedna V brzda pro spolujezdce…

        0 0
    • misak.kadlec  

      Ráfky určitě nějaký pořádný 717 určitě ne, spíš nějaký sjezdový, širší. Uvažoval bych i o pneumatikách, obyč pneumošky na tandemech rádi trpí defektama, a kor jestli hodláte jezdit na těžko. Třeba Schvalbe big aple, požná bych dal i sjezdový duše. Obyčejný nám na tandemu často praskaly. Kotouče bych dal určitě 203/203 na tu váhu je potřeba něco co to vydrží. Ostatní komponenty jsou myslím fuk jestli tam bude deore nebo xtr, u takovýho stroje to nebude žádnej rozdíl.

      0 0
    • raf007  

      Ahoj, na svém tandemu vozím ráfky Alexrims DM24, jsou sice těžké ale vydrží hodně. Brzdy se mi zatím nepodařilo objevit takové, které by mě vyhovovaly. Ráfkové moc nedoporučuji, loni se nám s přítelkou podařilo při sjezdu v Alpách explodovat zadní duši o rozžhavený ráfek. Na odpis byl i plášť, tak jsme se prošli. Dohromady máme cca 130kg.

      0 0
    • Koas  

      Diky za odpovedi, nicmene ac mi na par otazek odpovedely, objevily se mi nove..

       
      1. Rafek tedy nejaky DH, mam zaostreno na Mavic EX 721 ci Remerx Jumbo (ci jeste Alexrims DM24). Je mezi nimi i kvalitativne tak velky rozdil jako cenovy? Ani ne 500,– Kc za Remerx ci vice nez 1500,– Kc za Mavic mi prijde jako docela dost velky rozdil. No, a taky bude pri takove sirce rafku v pohode standartni rozmer plaste? Kvuli prevladajicimu povrchu silnice planuj pouzivat zejmena plaste Schwalbe Marathon Supreme jenze jsou jen v 26 × 2.00 roz­meru..
      2. Naboje budou asi nejake ty Novatec ale vubec nevim ktere z nich, maj jich tolik ze se v tom vubec nevyznam. Ani vlastne nevim jestli mam brat z kategorie DH/FR ci jen MTB.. Nebo pokud by nekdo vedel o necem jinem vhodnem..
      3. Vidlice SR Suntour Epicon by teda sla, ale na jejich strankach je napsany ze max kotouc je 185.. A ja bych potreboval 203 :( Je to problem nebo to mam ignorovat a v klidu tam dat ten 203 mm?
      4. Brzdy – pokud kotouce tak 203 mm. Ok. Tu nasi vahu to v poho ubrzdi. Ale stale si nejsem jisty, ze to nebude vadit tem kolum a vidlici. Jste opravdu presvedceni ze s 36 dratama ve vypletu to bude v pohode?
       
      0 0
      • misak.kadlec  

        Pláště bych preferoval raději tyhle. Nebo klidně i širší. Myslím že bal¡onové gumy jsou na tandem ideální řešení.

        0 0
      • raf007  

        Náboje jsem spíš z nouze (byly levné) použil od Authora, co dává na ta svoje skákací kola a kupodivu s nimi není nejmenší problém. Při stavbě svého tandemu jsem se mimo jiné inspiroval tady: http://mtbtandems.com/ , je tam dost informací. Přikládám fotku kola (ne moc dobrou) z loňska, aktuálně je na prvočinitele a probíhá upgrade.

        0 0
        • Vilém  

          Ty authory by nemusely byt spatne reseni. K zadnimu se da za par korun koupit pevna osa na matky, predelani neni zadnej problem a oproti Al ose na rychoupinak, ma clovek pocit jistoty, ze to nepovoli.

          0 0
      • ptrs  

        Loni jsem stavěl tandema ale byla to silnička.

        Pokud jsi ve fázi že ještě nemáš rám tak bych ti doporučil náboje s pevnou osou,mají větší rozteč a to znamená menší namáhání drátů.Na webu http://www.santanabikes.com/ což je specialista jen na tandemy najdeš info o speciálních dílech.Jeden čas jsem uvažoval o propojení ráfkové i kotoučové brzdy do jednoho okruhu což by přineslo rovnoměrné rozložení sil mezi ráfek a kotouč a výrazně menší namáhání brzd i rámu ,ale pro použití na silnici je to zbytečně složité.

        0 0
      • jecnak  

        S tim Epiconem bych si to, pokud hodlaz jezdit i v terenu, rozmyslel. Vidle bez pevny osy se na tandemu krouti jak had.

        0 0
        • MlokCZ  

          09 verze jsou k mání na 15mm osu, což už by určitě slo, i když 20mm osa by v tomto případě byla jistě lepší.

          0 0
          • Koas  

            Jj, uvazoval jsem o te verzi s 15 mm osou, ale byl ponekud problem s dostupnosti, a to jak te vidlice, tak i pro me prijatelnych naboju (Novatec taky nesehnatelny, konusovy Shimana jsem nechtel a ostatni na ktere jsem narazil byly uz cenove jinde).. Ale asi kdybych se vic snazil tak by to urcite nejak poresit slo..

            0 0
    • Koas  

      No, co se tyce te pevne osy – nejspis se ted projevim jako totalni blbec :-), nicmene: moc se v tom evidentne neorientuji, ale chapu to dobre ze ona „pevna osa“ o ktere tu je rec byva misto rychloupinaku a kolo i vidlice je ve vysledku tuzsi?

      A zadruhe slo by tedy v mem pripade pouzit nasledujici?:

      predni naboj

      zadni naboj

      vidlice

      0 0
      • Vilém  

        Komponenty cos vlozil spolu nemuzes pouzit. Zadni nabu budes potrebovat prevdepodobne 135mm, ta v odkazu je 165mm, predni naba je na 15mm osu, kdezto vidle v odkazu na klasicky upinak. Takze bud odpovidajici vidlici, nebo jiny naboj.

        0 0
        • kubad  

          obrázek je sice na upínák, ale v popisu je: New magnesium monocoque for 15mmQLOC system design.

          Takže vidle by mohla sedět, otázka je jak a kdy bude u nás k sehnání

          0 0
          • Vilém  

            Aha:) prelitl jsem to trosku rychle. Takze samo beru zpet to ohledne vidle.

            0 0
          • Koas  

            No, a kdyby to bylo s dostupnosti naprd, tak se mi libi kombinace predni naboj Novatec DH41SB a vidlice Suntour Duro FR20. To bych se ani moc nebal tech kotoucek (dyz to ma 35mm vnitrni nohy). Jen nevim jestli tech 160 mm zdvihu neni moc? By me stacila i pomalu i pulka..

            0 0
            • Koas  

              Lidi, notak, prikyvnete mi ze to bude takhle v pohode.. Se furt bojim ze ten zdvih je uz vice nez prilis..

              0 0
              • jecnak  

                Naboj si s vidli bude rozumet. Co se tyce zdvihu, tak kontaktuji Milana, treba ti navrhne nejake upravene Duro.

                0 0
                • jecnak  

                  A co se tyce vidlice, tak budes nejspis muset jit po nejaky vzduchovce, protoze standardni pruzina nebude dost tvrda pro takove zatizeni a mozna ani ta nejtvrdsi co vyrobce dodava.

                  0 0
    • Volf  

      No u tandemů se dost často zapomíná na .. garážování ,, tak já jen, aby jsi ho měl kde ustájit…

      0 0
      • Koas  

        Jj, sice jsem nezapomnel, avsak i tak to bude docela problem. Pevne ale verim ze resitelny. Chvilu jsem kuli tomu i uvazoval o skladacim Mrazkovi, ale pak jsem ho kvuli dalsim nevyhodam zavrhl a zacal radsi slozite resit ustajeni..

        0 0
        • romachain  

          Jaký nevýhody jsi na skládacím Mrázkovi objevil?

          0 0
        • romachain  

          Nemohli byste napsat pozitivní a i případně negativní zkušenosti s různejma rámama na tandemy?

          0 0
          • romachain  

            Já teda zatím zkušenost nemám, ale podle parametrů se mi opravdu líbí Mrázek a jeho rámy, nevím o nevýhodách skládací verze. Barešovy rámy mají malou nevýhodu v netradičním rozměru sedlových trubek 26,0, v tomto má Mrázek navrh pouřitím sedlovek 27,2.

            0 0
    • Evilcleaner  

      ahoj, jako jedni z mála v čr se specializujeme na tandemy atd. takže co bych k tomu mohl říct. ráfky doporučuju jednoznačně remerx grand rock, je to hrozně levný a absolutně nezničitelný ráfek se skvělou tuhostí, ale váží ca 550g, přesto ho dávamé na snad všechny tandemy (kromě silničních) vidlici doporučuji srsuntour Duro, je dotatečně tuhá, 130mm je dost, klikdy koupit normální a nechat převložkovat (ne HTII) vyjde to o dost levněji než tandemový set, brzdy bud rafkove magury nebo kotoučovky (kotouč 203mm)a neměj strach že by se přehřívaly (je to docela jedno, avidy jsou dobré, shimana taky, mi osobně se líbí ještě hayes stroker)

      0 0
      • romachain  

        Ráfky GrandRock vycházejí odolněji než Panther?

        0 0
        • Evilcleaner  

          doporučuju GR

          0 0
          • romachain  

            Pozdě. Mám zapletený Panthery a musím říct, že to působí o dost bytelněji než GrandRocky, o kterých vím, že jsou to hodně pevný držáky…

            0 0
            • Evilcleaner  

              no myslím že to nebude takový problém;) remerxy obecně jsou velké držáky, a je jedno jestli to jsou grand rock/hammer/pan­ther, tuhost je velmi velmi dobrá u všech

              0 0
    • Koas  

      Tak o vetsine komponentach uz mam docela jasno, ale stale resim predni vidlicu. Rozhoduji se mezi SR Suntour Epicon a Duro FR20. Oboji s pevnou osou (15 resp. 20 mm). Pro Duro jsem kvuli jeji vetsim kluzakum (35 oproti 32 mm) a vubec celkove tuhosti, avsak z tech 160 mm mam fakt bobky, v tomto ohledu mi prijde mnohem vhodnejsi Epicon. Navic ma vzduchovy tlumeni (oproti Duru s pruzinou). Na druhou stranu u Epiconu na ofic. strankach pisou ze ma mit max 185 mm kotouce – jak moc to mam brat vazne? Potreboval bych tam 203 mm. Vaham tedy co je vetsi zlo, jestli relativne mala tuhost Epiconu ci prilis velky zdvih Dura.. Nejaky vas postreh bych uvital, dik :-)

      0 0
    • romachain  

      Zdravím a prosm! Shromažďuju komponenty na tandem a tak z rozmaru by se mi líbilo mít tam stejný kliky všechny. Proto se ptám jestli někdo nemáte prosím opotřebovaný kliky Suntour MD 300. Je to ročník asi 2000, možná i starší. Opotřebovaný se pořád dají použít na spojovací řetěz bez problémů, tak bych alespoň na každé straně měl stejný kliky kdybych sehal ještě jedny tyto… Našel jsem je ještě na webu:

      http://www.cyklo-shop.cz/default.aspx?…

      Kdybyste je někdo náhodou měli, tak mi prosím pošlete mejla a třeba se nějak domluvme. Můžete tak mít zásluhu na vzniku krásnýho stroje:-)

      0 0
      • romachain  

        Ozval se mi doposud jediný človíček, že se podívá… A od té doby nic… Tyto kliky se dřív hojně montovali na Authory pokud vím a určitě, pokud je někdo používal a hodně jezdil, tak jsou teď už nepoužitelné na normální ježdění, protože se na ně moc nedají sehnat nové převodníky. Podívejte se jestli se vám někde neválí… Popř i jiné kliky by mi pomohly, vlastně potřebuju jen pravé kliky na čtyřhran s 32 převodníkem v jakémkoliv stavu. Kdybyste někdo měli i jiné, třeba bych je taky mohl takto využít… Brno by bylo nejvhodnější:-)

        0 0
        • romachain  

          klikY – montovalY, omlouvám se:-)

          0 0
        • Evilcleaner  

          hlavně si je nech převložkovat… jinak se ti budou vyšroubovávat pedály. jinak u nás na obchodě by se možná daly najít ještě nějak samoxy za levný peníz…

          0 0
      • romachain  

        Zdravím a prosím brňáky. Nemáte někdo levou kliku 175mm na čtyřhran? Ale pozor, čtyřhran musí být v poloze jako na suntouru nebo truvativu, tj. o 90° pootočenej oproti shimanu! Jsem dnes převložkovával závity a na této klice se mi povedlo to říznout malinko šikmo. Když bude nejhůř, tak to bude použitelný, ale rád bych to vyřešil výměnou… Prosím ozvěte se mi, takovýho „šrotu“ musíte doma mít…

        0 0
        • romachain  

          Jsem už úplnej magor dneska… Ten čtyřhran musí být pootočenej o 45° a ne o 90° jak jsem psal, to by totiž znamenalo, že by byl ve stejné poloze:-)

          0 0
    • romachain  

      Tak ještě jedna otázka mi zůstává nevyřešena. Sice to ještě není akutní, rám bude asi až v červenci, ale stejně. VIDLICE na tandem. Bude to 26" a klasická osa s vyhazovákem (9mm, možná bude pevná, ale stále těch 9mm). Zdvih max 130 (asi kvůli geometrii). Chci na tom brzdit kotoučem 203 (a možná zároveň i Véčkem – není rozhodující). A teď babo raď. Myslel jsem na Duro, je k sehnání už od dvouapůl tisíce. Pružina by se přitvrdila, v tom problém moc nevidím. Chci mít hlavně jistotu, že vidlice pod tou zátěží někde (kde?) neprdne. Nejsem si jistej, jestli je to zatížení srovnatelný s nějakou singlebike disciplínou (FR, DH,…)? Pak jsem totiž koukal ještě na Duro v dvoukorunkové verzi (ročník 2007). Co si o tom myslíte, co byste doporučili? Zapojte se do spekulací i vy, kdož nemáte s tandemy zkušenost, ale třeba se domníváte, že jste schopni si představit to namáhání a nároky a přidat svoje moudra! Dík…

      0 0
      • romachain  

        Ještě zajímavá varianta je Rux Tandem 2009, co na ni říkáte?

        0 0
        • romachain  

          Aktualizace:

          Napletl jsem si nakonec přední kolo na náboj Novatec 2 v 1, takže můžu mít vidlici jak na rychloupínák, tak na pevnou 20mm osu. Asi půjdu do vidlice Duro FR20.

          0 0
      • JSt  

        pevna ocelova – nejlevnejsi, tuha dostatecne a na tandemu imho absence pruzeni neni zadny zasadni problem.

        0 0
      • Koas  

        Zalezi kolik do toho chces vrazit. Ja se rozhod pro pevnou 20 mm osu a 35 mm nohy a sel cestou: nejdriv sem posilhaval po Duru, pak sem si ale rek ze pujdu misto pruziny do vzduchu, tedy jsem si za 6.000,– poridil Durolux, ale nakonec jsem stejne dal na Milana a skoncil u jim upravene RST Storm Air (citlivosti lepsi nenajdes a zdvih dle prani, v mem pripade 120 mm – akorat to bylo este o neco vic nez za toho Duroluxe).

        0 0
        • romachain  

          Já skončím u toho Dura FR20, rám nechám udělat tak, aby s těma 150mm počítal, pevnost bude jistě dostatečná a citlivost bude muset stačit. Vím co znamená vidleod Milana, vozím už dva roky vytuněnýho Epicona, ale na ten tandem to dle mého názoru v pohodě oželím…

          0 0
          • Koas  

            Jako to urcite, zvladat to bude v pohode. Ja akorat razim heslo „kdyz uz, tak uz..“ a tak to dycky dopadne tak, ze porizovaci cena je dvojnasobna oproti planovane.. :)

            0 0
            • romachain  

              Tak to ale je u mě výsledek taky takovej:-) Jenom ta nába stála víc než mělo stát celý přední kolo…

              0 0
    • romachain  

      Co převody na MTB tandem? Vzadu mám nachystanou kazetu 11–32 a rozhoduju se, jestli dát převodníky 22–32–44 nebo 26–36–48. Kloním se k té crosové variantě, protože si myslím, že dvoje nohy to v pohodě utáhnou a aspoň budeme moct jezdit po silnici rychleji, ne?

      0 0
      • Evilcleaner  

        no záleží na prostředí kde to budete požívat… ale spíše bych se klonil k variantě trek. bo stejně na tandemu málokdy člověk jezdí opravdový terén

        0 0
        • romachain  

          S odstupem času můžu přidat zkušenosti: takže jsem nasadil 11–32 a kliky 26–36–48 a v terénu nás to ještě nikde neomezilo a přitom to na silnici umí frčet. Považuju to za ideální volbu pro 3×9, nicméně kdybych dělal tandem znova, asi bych se snažil tam napasovat max 2 převodníky a dozadu 11–36 desítku.

          0 0
      • raf007  

        Zkoušel jsem obe varianty a jelikož jsem stavěl mtb tandem abychom jezdili v terenu, tak používáme 46,32,22. Vzadu 11–32.

        0 0
    • Boyapunk  

      nejaky typ na plast na mtb tandem? 26×2,25. samozrejme se mi nechce davat moc penez,urcite ne pres 500kc za jeden. dost jezdime mimo silnice,ale ne extrem,vozime sedacku a vozik. kevlar se mi zda zbytecny. obyc plaste nevim jestli jsou vhodne kvuli zatizeni zadniho kola.

      SCHWALBE RAPID ROB,racing ralph – predek

      SCHWALBE BLACK JACK, smart sam – dozadu

      0 0
      • romachain  

        Já teď mám vepředu FatAlbert 2,4 a vzadu RapidRob 2,25 a je to supr. Obojí v základní verzi, takže levný a přitom odolný pláště.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.