Kolo pro mě - poradíte mi prosím?

94 nepřečtených
  • Houhou

    Ahoj,

    s rozpočtem mezi 25–35 tisíci hledám co nejlepší asi "29 hardtail horské kolo (poměr cena/výkon) na rychlost do lehkých až středně těžkých terénů. 90% roku mám kolo jako sport na nabírání fyzičky, v 10% jezdím půl až vícedenní orienťáky na kolech, kde se jede kombinace silnice, lesní a polní cesty, občas hell, jen ve výjimečných případech bych šel na nějaký sjezdík, ale na to si kolo klidně půjčím. Chtěl bych co největší hodnotu a udržitelnost za cenu, nepotřebuju machrovat s pár gramy dolů na rámu, naopak asi bych řešil bezduše a geometrii do přenosu energie do šlapání, úroveň osazení Eagle/Deore, výrobce mi je lhostejný, ale nechám se přesvědčit i o něčem jiném. Prostě bych rád kolo, co mi nějaký pátek s rozumnými náklady vydrží, budou na něj co nejdéle náhradní díly a budu s ním najíždět kilometry, včetně možnosti za ním tahat vozíček s prckem. Poradíte mi prosím?

    Mám 180 cm, 80 kg, 35 let.

    https://www.bronecsport.cz/…xs-14--2022/

    https://www.decathlon.cz/…_/R-p-323483?…

    https://www.decathlon.cz/…_/R-p-330101?…

    https://www.koloshop.cz/…White/138096?…

    https://www.koloshop.cz/…e-kolo/72691?…

    https://www.koloshop.cz/…Mango/138106?…

    https://www.koloshop.cz/…-kolo/141453?…

    https://www.koloshop.cz/…-kolo/141228

    https://www.koloshop.cz/…Mango/138098

    https://www.koloshop.cz/…-kolo/141453

    Děkuji moc.

    2 3
    • Houhou  

      Nechápu palec dolů. Snažím se najít horáka se 100 mm vidlicí do rychlosti se slušným přenosem energie na aktuálním trhu, nejen rozumné kolo za peníze, prostě bych chtěl něco opravdu rychlého, takový dotaz jsem tu ještě tento kvartál neviděl, v čem je problém, že mi nikdo neporadí?

      0 0
    • MTBIKER doporučuje

    • plysovykozisek  

      Pokud chcete karbonový rám tak 2., pokud ne tak červený Giant XTC.

      2 0
      • Houhou  

        Děkuji, já jsem právě procházel fórum a zdálo se mi, že tenhle karbon od Decathlonu neměl skoro žádné pozitivní reakce, na rozdíl od toho jejich zlevněného XC 120, které je na hlíně a s dost podobnými komponenty, ale o 15 tisíc levnější. Naopak u toho Giantu mě překvapilo, že tam napíšou, že to je na nenáročné použití. Čekal bych, že tam právě napíšou, že to je rychlé kolo, obzvlášť když má zpřevodování i 10 a slušné komponenty.

        Ještě jednou moc díky za reakci.

        0 0
        • Kurt  

          Ten Giant má základní brzdy od Shimano, za 35 celkem mizérie. Mimochodem, to první je za 39, takže jaké je to cenové rozpětí?

          1 0
          • Houhou  

            Nechci říkat, že na brzdách jsem připravený šetřit, ale pokud budou lehké a nebudou mít zas tak skvělý brzdný účinek, tak jsem na brzdách připravený šetřit. Nevím jak je to s případnou životností. Co se karbona týče, tak tam bych sehnal za něco málo přes 35.

            0 0
            • Kurt  

              Já tím chtěl jen naznačit, že u kola za 35 bych (I s ohledem na zamýšlené využití) na tu nejnižší řadu brzd fakt nepřistoupil – zvlášť, když lepší mají i kola za 30, jako třeba tenhle Radon: https://www.bike-discount.de/…ous-al-8.0-2

              Ale ten Giant dole, co sem dal Baf13, vypadá lépe, než tenhle červený.

              1 0
              • Houhou  

                Tohle kolo vypadá hrozně fajn, super tip, fakt moc díky, přidám do úvah.

                0 0
                • Houhou  

                  Nechápu teda, že už to není svedené do rámu, ale to by snad neměl být problém…

                  0 0
        • Pnov  

          Opravdu? A četl jsi zákaznické recenze? Je jich tam více, než 100. Tady ti ho pomluví lidi, co na něm nikdy neseděli.

          Jinak, syn ho má přes rok a pořád jsme nenašli chybu.

          2 0
          • Houhou  

            No jde o to, že já jsem hrál florbal a pro hokejku bych šel vždycky do speciálky, protože to co bylo v Decathlonu prostě většinou nebylo úplně ono. Dekáč miluju, protože vždycky když chci zkusit nějaký sport, tak se tam dá sehnat rozumné a levné vybavení. Teď třeba jsem kupoval v zimě běžky a jsou hrozně fajn na trénink. Do kopce utavím většinu lidí, protože to odjedu buď na soupaž, nebo prostě švihám… pak ale jedu z kopce a skoro každý mě předjede, skluznice má i přes top péči prostě rezervy. A risknout 40 tisíc na blind se mi nechce, no… Jako jo, na Decathlonu to má fajn hodnocení, ale to už jsou lidi co jdou a nakoupí v Decathlonu, pak je tu ještě cyklista fajnšmekr a ten má porovnání. Jinak mě právě ta kola od Decathlonu přišla fajn i při zkoušení, jen nevím, jestli jsou fakt tak ok, nebo jen nemám zkušenosti. Protože když jsem o tom mluvil s kamarády, tak mě víceméně všichni odrazovali a nabízeli mi alternativy. Často Meridu např.

            0 0
            • skaj  

              Jsou tak oka, jen lidi co tomu nerozumi je maji tendenci hanit. Na tom kole Decathlon vyrobil ram a par bizu (riditka, predstavec apod.) kolem. Zbytek jsou uplne normalni komponenty, co koupil stejne jako ta Merida. A protoze ten ram vyrobi brutalne leven/neda na nej marzi, tak ma skvely pomer cena vykon.

              A smir se s jednou veci, cyklista fajnsmekr proste vybira hardtaila za jine penize. V te cenove urovni nejsi a ani se ji neblizis. Ty porad beres konfekci s hodne rezervama a kompromisama…

              1 0
              • Houhou  

                Ok, zdá se, že víš, o čem mluvíš. Chlap v cyklosportu mi říkal, že Decathlon koupili staré formy na uhlíkové rámy a proto má Dekáč rámy levnější, protože už s touhle zastaralou geometrií nikdo nechce vyrábět, tak jim to prodali levněji, což pak vychází v nákladech níž na jedno kolo. I tak jsou ale prý drahé, protože i tak se v takové formě za jednotky milionů korun vyrábí třeba jedno kolo za den, takže to i tak stojí ranec, byť je to stará geometrie. Já nejsem cyklista, mám to jako sport číslo 10, proto mě tak překvapuje, jak moc to stojí. Obzvlášť proto, že jsem 20 let starou motorku v super stavu, která má na sobě přes 200 kilo velmi přesné zpracovaného materiálu, koupil za 35000 a je to špičkový, krásný, super silný stroj, který je schopný s minimem zásahů a oprav jezdit do nekonečna. A podle propočtů to pak vypadá, jako by mě kilometr na průměrném kole vyšel na víc, než kilometr na super motorce. Jo a to nesmím zapomenout, že i 25 let poté, co to koupil první majitel, jsem prakticky schopný sehnat jakékoliv náhradní díly povětšinou v originále a ještě za normální ceny. Ale jako chápu, holt je kolo dráha zábava, i tak doufám, že budou v budoucnu kola spíš zlevňovat, protože tyhle ceny jsou buď pro ultra nadšence, nebo starší lidi, co už mají vyděláno. Mladej kluk, co si chce potrénovat po tréninku fotbalu musí hrozně šetřit, aby sehnal rozumné kolo, což jde podle mě úplně proti smyslu cyklistiky.

                1 6
                • skaj  

                  To zase pockej – ty kupujes uz zakladni zavodni nacini, na ktere mas relativne specificke pozadavky. Pokud chces jenom sudlat po treninku fotbalu (vubec nic proti), splni to i ten dekac za 25. A za usetrene penize si muzes koupit knizku o problematice tvorby ceny vyrobku:) Protoze kola nijak zasadne nezlevni, nemaji jak.

                  Jinak panovi v cyklosportu bych se zacal vyhybat zdalky. Tohle jsou pohadky pro hejly.

                  5 0
                  • scalar  

                    To, že někteří výrobci používají starší formy, není žádná pohádka.

                    0 0
                    • skaj  

                      To samozrejme neni, pohadka je ten zbytek:) To je jako rict, ze nekdy sla holcicka s cervenym cepeckem do lesa zaklada na pravdivosti toho, ze ji vyriznul z bricha myslivec:)

                      Pro vysvetleni co tim rikam – evidentne neni Decathlon ten, kdo posouva hranice. Ale urcite neni ani ten, kdo zaostava vzadu. Proste normalni geometrie.

                      0 0
                      • Houhou  

                        Za tuhle zprávu jsem vlastně hrozně rád. Není to nejnovější geometrie, ale taky ne nějaká ultra zadtarala, prostě normální geometrie. S tím už můžu jít a s čistým svědomím nakoupit. Díky moc.

                        0 0
                  • Houhou  

                    Chápu, chápu. Pán v cyklo má docela fajn hodnocení, ale pár lidí už mi řeklo, že se mu mám vyhýbat. Chápu ale, že když prodává dražší kola, tak musí být nějak vnitřně přesvědčený, že tam ta hodnota proti Decathlonu je. Chápu to teda správně, že už ten carbon od Decathlonu je early entry do závodního segmentu. To zase tak špatné vlastně není.

                    0 0
                    • gersa  

                      Ten pán musí těm hejlum zdůvodnit, proč kolo u něj na krámu stojí víc než u Dekáče

                      2 0
                • Lišák  

                  Kolo je pro tebe sport na desátém místě.

                  Vyčlenil sis na nákup kola 25 –35 tisíc.

                  Pokud chceš trénovat na kole po tréninku fotbalu, tak to kolo z Dekáče za 25 bude plně dostačující.

                  Pokud na sport na desátém místě potřebuješ kolo, které používají lidé, pro které je výkonnostní cyklistika na prvním místě, tak za něj budeš muset zaplatit o dost víc. Tak to je. Sestimsmiř.

                  Jo, ceny jsou vysoké. Že by klesaly není moc pravděpodobné.

                  Ano, ve srovnání s motorkou je kolo jednoduchý stroj. A to si vezmi, že koupíš plášť za třeba 1500,– a na zadním ho sjedeš za sezónu. Srovnej s plášti na auto. :-)

                  2 0
                  • Houhou  

                    Jsem si vždycky říkal, že když jede vedle sebe v Praze do práce v cyklopruhu borec na kole a vedle něj člověk v zánovní Oktávce, tak ten bohatej je ten v tom autě, protože mu nikdo nehulí pod nos a cesta je pro něj řádově dražší. A teď abych to přehodnotil a řekl si, že ten miliardář je na tom kole :-D Ok, takže odteď, když budu chtít ušetřit, tak někam budu jezdit na motorce, nebo v autě :-D Kolo je prostě pro radost, no… Z Polabí se stává region extrémně bohatých lidí ????

                    0 0
                • scalar  

                  A pro takové jsou tu obchoďáky jako Decathlon…

                  0 0
                • vn25  

                  Dekáč musí normálním prodejcům brutálně ležet v žaludku. Mě by zajímalo kdo vlastně tu moderní geometrii určuje

                  0 0
                  • VojtaXY  

                    konkurence Dekace :)

                    0 0
                  • enjoy  

                    Já jezdím na 26" z roku 2006 a geometrie toho kola mě v rámci XC nijak nelimituje:-))

                    Jinak hodně koukám po novém kole, ale ne, že bych musel. Spíš jsem takový zpovykaný z 29" a jediný, kdo má nějakým způsobem úplně jinou geometrii je BMC. Jako nevím, jestli vlastně ji má dobře, přijde mi to ujetý.. Jinak to mají všichni na jedno brdo v podstatě a jakože fakt nechápu ten rozdíl mezi letošní a včerejší geometrií.. :-))

                    0 2
                    • Tomcat  

                      Hele jestli tě limituje poznáš jen pokud jednu trasu přijedeš na x kolech. ;-)

                      1 0
                      • Houhou  

                        Nevím, koukal jsem na nějakej youtube kanál a borec si tam stěžoval na úhel sedlovky na celopéru od Dekáče, přičemž předchozí kolo od Dekáče hrozně chválil. Došel jsem ale k názoru, že fakt teď dojezdím staré kolo na dřeň, na závody si 2× do roka půjčím nějaké jiné a nové kolo budu kupovat až nebude na čem jet., a to v době, dky snad půjdou ceny aspoň trochu dolů, což se podle mě musíme nutně v horizontu roka až dvou stát, protože důchodci budou kupovat elektrokola.

                        0 2
                        • skaj  

                          Jen par faktu

                          1. Ty ale nekupujes celopero (at uz o nem rikal kdokoliv cokoliv) ale kolo s uplne jinou geometrii. Promin, ale evidentne nevis vubec o cem mluvis. Jinymi slovy – jakou ma geometrii jine kolo z Dekace pro tebe neni relevantni ani trochu.
                          2. Ceny kol udava celosvetovy trh, a tam trend elektrokol uz davno jede (a pro duchoece jede uz i u nas) Neni zadny duvod, aby kola sla cenove dolu. To se honis za chimerou. (Nehlede na to, ze ta elektro i bio kola maji vetsinove stejne dily, proc by asi mely jedny zlevnit?:)
                          6 0
                          • Houhou  

                            Ok, možná nevím tolik o kolech, ale pokud někomu nevyhovuje geometrie celopéra, může nevyhovoval i geometrie hardtailu. Sice nejsem jezdec, ale už při zkoušení různých kol pro obdobný účel u totožného výrobce/prodejce jsem poznal rozdíl a ten bude určitě znát i při jízdě. Co se týče cen, tak tam zase nejsem dlouhosledující trendů v kolech, ale znám lidi, co se podíleli na Festce v plenách, a zároveň jsem o cenách kol v posledních 2 letech četl dost na Hospodářkách a mluvil jsem o tom i s prodejci/ser­visáky a platí tam samozřejmě nabídka a poptávka. A když se články na HN shodnou s tím, co jsem slyšel o prodejců/ser­visáků, tedy že nikdy v tuhle dobu nezažili takový slevy na kolech v levném segmentu, a zároveň lze takový trend očekávat i u dražších kol, až doženou skluzy ve výrobě, tak bych tomu i věřil. Nehledě na to, že jsem slyšel i to stěžování o plných skladech a trendu zákazníků, co si měřili o kolik míň gramů má jejich ultra speciál na důchod, kdy totožní v posledních měsících začali exhibivat u drahých elektrokol. Btw. ten trend elektrokolo snad musí vidět každý cyklista. Z dálky letí do kopce jak magor, dědek, babka, nemá to helmu a už předem víš, co to bude za kolo. A k tomu trendů se vyjadřovali např. i u Mountfieldu, což teda není místní číslovka ale pro data trendu je ve to podle mě stejně relevantní jako data ze speciálek. Dřevo je možná taky jen dřevo a má nějaké náklady na růst a těžbu, přesto bylo za kůrovce prakticky zadarmo. Prostě čekám, že nějaký dražší kolo koupím letos na podzim v akci, třeba se pletu, ale čekám to ????

                            0 2
                            • Tencovozikmin  

                              Takže číst Hospodářky a čekat až opadne listí z dubu a pak bude ta správná doba ke koupi dobrého kola.

                              0 0
                              • Houhou  

                                Já mám starší těžko servisovatelné karbonové kolo. Přemýšlel jsem, jestli jít koupit teď, nebo koupit později a vychází mi to na výprodeje a zároveň tržní tlak na propad ceny, která je podle mě nesmyslně vyšroubovaná koronakrizí.

                                0 2
                                • Lišák  

                                  starší těžko servisovatelné karbonové kolo.

                                  ?

                                  0 0
                                  • scalar  

                                    Asi nechceš, aby Ti to ekonomicky rozebral :-)

                                    0 0
                                    • Houhou  

                                      10 let staré kolo povětšinou v levelu XT, má to lepený rám, starý XT zpřevodování 3×X, víceméně všechny pohyblivé díly jsou na hraně životnosti, či za ní, převodník na 50%, talíře na 50%, neuzamknutelnou vidlici, protože se rozbilo ovládání. Jenom výměna zpřevodování za jiné (protože 3×X v tomhle levelu už není), FOX vidlice ve stejném levelu s prací je skoro 20 a postupně bych ale měnil prakticky všechno na lepeném karbonovém rámu. Právě naopak si rád nechám poradit, protože jsem to vyhodnotil tak, že je to na doježdění a maintanance, ale nikoliv už nějakou další investici.

                                      0 0
                                      • gersa  

                                        Jestli je to na 50% životnosti, tak tě čeká další 10 let

                                        4 0
                                        • Houhou  

                                          Jestli je to pravda, tak vlastně super rada, díky. Btw. 10 let je v Tvoji představě kolik zhruba kilometrů? Nebo jako předpokládám, že tím limitem je počet otočení spíš než čas.

                                          0 0
                                          • mais  

                                            manželka má kolo z roku cca 1999, včera jsem ho centroval a hledal náhrady za špice vy syslátech ze 70. a 80. let… deset let staré kolo nemá problém s faktickým stářím, ale spíš problém s tím, že majitel má pocit, že je staré…naprosto normálně se s tím nechá jezdít.

                                            2 0
                              • Houhou  

                                Navíc pro mě je to prostě principielní záležitost. Zdá se mi, že výrobci té krize využili pro svoje zisky a já to nechci podporovat. V létě mám 10 jiných sportů, které dělám a vlastně svojí střídmostí jako jednotka ukazuju, že na mě to nefunguje. Kdyby takoví byli všichni, nikdy ta krize tolik nevyšroubuje ceny, jako tomu bylo.

                                0 0
                                • Lišák  

                                  Kdyby takoví byli všichni, nikdy ta krize tolik nevyšroubuje ceny, jako tomu bylo.

                                  Je jasný, že ty ceny nešroubují lidi, co je pro ně kolo na desátým místě. ;-)

                                  0 0
                                  • vaclaw  

                                    No obávám se, že za covidu tomu tak bylo. Lidi co je pro ně kolo až na desátým místě si najednou vzpomněli, že ta věc existuje a že nutné potřebují novou. No a vzhledem k dostupnosti nových kol ty ceny letěly nahoru. Samozřejmě těch faktorů bude víc, jako zvyšování nákladů výrobce atd, ale zájem necyklistů byl tehdy dost velký.

                                    0 0
                                    • Lišák  

                                      S tím Covidem máš asi pravdu. Nicméně za Covidu jsem začal potkávat neskutečné množství čoklů, kteří byli většinou absolutně mimo kontrolu páníčků. Kol tak nějak standardně.

                                      0 0
                                      • Houhou  

                                        Když nejsi cyklista a koupíš s představou, kdoví jak na tom budeš drandit, kolo, tak to podle mě ještě neznamená, že na tom pak jezdíš. To se podle mě přesně stalo. Obdobný to bylo se Skialpama. Každej si šel najednou pro nový skialpy a většina takových lidí, co znám, pak na tom byla za poslední roky 3×, hlavně že si každý musel koupit set za 50 tisíc. A to jedny Skialpy jsou pro takový lidi 1× vyběhnout ve Svatým Petru vedle sjezdovky. Ve výsledku pak jedu s kolegama do Alp a všichni na mě koukají jak na blázna, že jdu na sjezdovky třeba jen jednou, nebo dvakrát a lezu na nějaký „nebezpečný“ kopce, přitom půlka z nich ty skialpy musela v covidu mít a ještě řešili, kolik gramů má vázání a jestli je při těch jejich výkonech udrží :-) a tohle je přesně i důvod, proč řeším byť jen deset procent slevu, protože když se sečtou všechny sporty, na které nakupuji vybavení, co pak i docela používám, tak jsem na ceně nového auta a to do toho výčtu nepočítám motorku.

                                        0 3
                            • skaj  

                              Predstav si ze kupujes kalhoty. A slovo geometrie nahrad za strih kalhot. A ty ted rikas, ze na youtube jsi nekoho videl rikat, ze mu nevyhovuje strih kalhot B a proto ty si myslis, ze tobe samotnemu nebude vyhovovat uplne jiny strih kalhot A. To je uplna blbost, co:) Uz si o te geometrii neco zjisti, vzdyt ty ji pouzivas uplne nesmyslne s virou, ze si podle toho vyberes kolo.

                              Znovu opakuji – ale totozni rozhodne neexhibuji kolem za 35. To nejsou drazsi kola. Ty kupujes kolo z levnejsiho segmentu a tam uz slevy bezi. A rozhodne nejsou dane trendem elektrokol (ktery je nesporny ale jede uz nekolik let) Ale jo, na podzim muzou byt jeste lepsi.

                              1 0
                              • Houhou  

                                Abych byl konkrétní, ten týpek si říká na youtube Trail Hunter a tak jak to tam popisuje, to není střih a) versus střih b), ale zní to jako vyloženě neanatomický střih pro kohokoliv, kdo nemá přesnou výšku na rám. Ale třeba jsem to špatně pochopil.

                                Spadnul prý segment kol do 20 tisíc, to zároveň považuji za levnější kola, postupně by mohl opadat trh s dražšími koly (dražší díly), tj třeba levnějšími a hezky osazené karbony atd.

                                Na páprdech jsem popisoval obecný trend, nikoliv, že bych se s nimi pral o kolo za 150 litrů. Navíc to nebyl můj názor, ale názor hned dvou lidí, co se prodejem a servisem kol živí. Prý to ale v obecné rovině bude mít vliv na vývoj nových součástek v pohonu kol, který obecně pocítí odliv v rozpočtech, což by mohlo prodloužit cyklus dílů, zpomalit vývoj a i přidat větší mainstreamovost ve vyšší kategorii a tím i snížení nákladů na jeden díl lepších až vrcholných „bio“ kol. Cenou těch dílů za mě určitě není jednotková výroba a materiál, ale hlavní složkou bude vývoj, velikost sérií na vývoj, tržní poptávka a kapacita výroby a možná určitá monopolizace výrobců atd. Nevím, víceméně aplikuju svoje ekonomické teorie a to, co jsem po cestě koupil., třeba se úplně pletu, každopádně v mých očích prostě půjdu pro kolo asi v září nebo říjnu, byť bych se třeba pletl. Uvidíme. Každopádně díky za podnětnou diskusi.

                                0 0
                                • Slavik  

                                  Jsi borec! :-)

                                  0 1
                                • scalar  

                                  Drobný problém může být, že na podzim už budeš u sériovek vybírat z toho, co zbylo (co si v hlavní nákupní sezóně nikdo nekoupil).

                                  1 1
                                  • Houhou  

                                    Fair point, ok chápu. To se může stát, ale zase je otázkou, jestli je to pro mě významné, když na ty kola koukám jako husa do flašky a vůbec se v tom nevyznám. Nehledě na to, že nechápu, jak je teda možné, že tohle https://jizdni-kola.heureka.cz/…ossmax-2021/#… „super kolo“ šlo o 10 tisíc dolů za necelé 3 měsíce, když už v té době jel podle místní diskuse Decathlon na hranici marže. Nebo tenhle https://jizdni-kola.heureka.cz/…ce-740-2021/#… tady podporovaný super dekáč. 6000 dolů za poslední 3 měsíce. Ani u jednoho není napsáno, že by to bylo ve slevě, když to pak doprodávají, tak tam ještě kolikrát švihnou ještě dalších 15%. A to není podzim, očividně to neumějí prodat za původní ceny, tak je změnili a nevšiml jsem si, že by se jim vyprázdnily sklady byť jen jednoho konkrétního kola.

                                    0 0
                                • skaj  

                                  Prosimte misto ekonomickych teorii (u kterych teda dost pokulhavas, viz cenotvorba motorka vs kolo:) si zjisti, co je to vlastne ta geometrie u kola. Smichal sis dohromady par informaci, a vyvozujes z nich uplne nesmyslne zavery. Ale evidentne mas chut na nich trvat:)

                                  Pro nakup za tri mesice totiz bude tahle informace docela klicova, abys poznal, jestli se ti na tom kole bude jezdit dobre a nebo ne. Slevy na kola v tve kategorii totiz uz nejakou dobu jedou, zas tolik toho zbyvat nebude. V Nemecku asi jo, ale presne tam potrebujes chapat, jestli si kupujes kolo vhodne pro sebe jen z jeho popisu.

                                  Verze pro pomalejsi, srozumitelneji to uz asi neumim: Co popisuje TrailHunter se tyka jineho kola s jinou geometrii. Takze nehlede na to, jestli pravdu ma nebo ne, tebe to vubec nezajima.

                                  P.S.: Mudrovani o tom, jak budouci zmeny zlevni soucasna kola za dva az tri mesice, co stoji na kramu a cekaji na kupce, je teda uplne mimo misu.

                                  1 1
                                  • gerrard  

                                    Nemáš pocit, že krmíš trola? :)

                                    2 1
                                    • skaj  

                                      Spis ne, podle me je jenom totalni hejl naskakujici na kazdou kravinu bez schopnosti kriticky premyslet. Viz Festka, nesmyslne rozumy od servisaku o retezu, stare formy na ram, snaha vykoukat neco z youtube. Proste kdyby mel prachy, tak si koupi Festku na miru a bude spokojeny, protoze to ma „moderni geometrii“ (at uz to znamena cokoliv:)

                                      1 0
                                • scota  

                                  Takže vlastně čekáš na karbonové HT kolo co stojí 50k za 25k?

                                  1 1
                            • mais  

                              kola se paušálně zlevní jen tím, že bude saturován trh a bude toho moc, vzhledem k tomu, jak se teď obměnily trendy u kol, tak není třeba napříč trhem zlevňovat – musíš jedině hledat a vyzobávat. že má někdo sklad plnej je fajn, ale realita bohužel je, že na skladech jsou předražený věci, kterým cílovka odešla k e-bikům a možná lehčí mainstream, kde se část lidí odkloník e-bikům nebo si dopřejí „něco z vyšší kategorie“

                              že se HN shodují s názorem prodejců a servisáků je jednoduché – když HN dělají rozhovory s výrobci, prodejci a v magazínu i zajímavými servisáky kol. navíc samozřejmě zdroje článků si vždy chtějí přihřát polívčičku…pamatuju si tam článek o Olpranu, kdy se prsili že mají největší podíl trhu v čr a na dotaz redaktora, že jako ty obchoďákovky žádná hitparáda byla odpověď – ano, ale prodáváme nejvíc na trhu a to i při nízké marži generuje velké zisky.

                              0 0
                              • Houhou  

                                Když mám plnej sklad, tak nakonec musím prodat i pod cenou, protože mi v tom leží peníze, zboží klesá na hodnotě atd. V tom se asi shodneme. To se super koly vs. e-biky jsem psal, plus mám za to, že jsou i plné sklad levných kol. A jinak jo, HN není žádná všeobjímající bible, prostě jen psali něco, co mi pak řekl i člověk v obchodě. :-)

                                0 0
                • mais  

                  S tou motorkou jsi úplně mimo – ta motorka může mít charisma, může být emočně super na svezení, ale čistě čísly, dneska jsou tuhosti rámů úplně jinde, brzdy jinde – má to mimo jiné ABS a ESP pro neknuby, úplně jinak funguje dávkování paliva, můžeš si volit a nastavovat uživatelský mapy bez kompromisů atd… že jsou na to díly, je pak jiná písnička – prostě unifikace a bylo toho dost…navíc čím sportovnější motorka, tím víc padací dílů.

                  A s koly je to tak trochu podobný příběh

                  1 0
                  • Houhou  

                    Hele, přemýšlel jsem nad tím zpět, že špičková závodní motorka, nebo i auto by byla za úplně jiné peníze. A i technologie jsou někde jinde. Na druhou stranu pořád platí, že v spotřebitelským světě ten můj stroj není vůbec špatný, právě naopak, nehledě na to, že špičkové sériové stroje jsou fakt max za jednociferný násobek super kola, a to i při připlácenní za brand, slušnou motorku člověk sežene novou i dnes za cenu super sériového kola.

                    0 0
                    • mais  

                      Špičková závodní motorka na silnici jsou vyšší jednotky až nižší desítky milionů korun, to samé auto – tam je to ještě tak x2 k motorce.

                      Spotřebitelský svět je pro každého něco jiného, pro mě jsou spotřeby něco jako XJ od Yamahy, nebo CBF od Hondy (sorry ale motorky nesleduju tak od roku 2010, pač se mi nelíbí design).

                      Ceny motorek a kol jsou prostě, co si zaplatíš, za jakou značku si připlatíš to dostaneš.

                      Za mě se třeba dneska nedá sehnat slušná nová motorka neb must: drátěná kola, karburátory, startování nohou, hmotnost do 200 kg, výkon min 50 hemelek

                      0 0
                      • Houhou  

                        Hele, my se fakt jako asi víceméně shodneme, nebo jako jsme tady omezení Twitter faktorem, ale i tak jsme ve shodě. jen prostě říkám, že motorku, co pěkně jede, má odpich, pojede to přes 200, což je někdy i na dálnici už o hubu (např. kvůli faktoru nahodilá porucha vozovky, nebo zvíře přes cestu, olej na silnici, bordel z kamionu atd. ), seženeš za 200 něco tisíc. Ale jako no hate, mně dává, co píšeš, smysl.

                        0 0
                        • mais  

                          Jet na motorce kdekoli mimo uzavřenou trať je o hubu ono i na uzavřené trati ale tam zase jinak stačí se podívat jak vyteklo v Hořicích Holanovi chladivo

                          0 1
              • VojtaXY  

                A jak vis ze dela tu bizu a neni to OEM? Divil bych se, ze u tak levne znacky si to delaji sami.

                0 0
                • skaj  

                  Popravde asi nechci zabihat do definice a diskuze o “dela” a co vsechno – ber to jako priklad. Komponenty s vlastnim logem ma a me nejak nelaka tohle konkretni kolo zkoumat a zjistovat odkud ma treba sedlovku. Kazdopadne to neni relevantni pro vyznam prispevku.

                  0 0
                  • Houhou  

                    Díky za rozřešení. Výstupem mi je, že jsou ty rámy použitelné. Díky.

                    0 0
      • Azmir  

        Souhlasím ten carbonový Decathlon je za ty peníze prostě skvělý, z těchdle kandidátů jasná volba.

        1 1
    • skaj  

      Hele ale co cekas – vzdyt ty docela presne vis co chces, mas o tom prehled… Das sem 150 kol, to se nikomu proklikavat nechce. Navic rozpocet je v rozmezi +40% – to je taky na radu blby. (jasne ze kolo o 30% drazsi bude uplne jinde…)

      Toci se tu porad par znacek s nej pomerem cena vykon – Decathlon, Canyon, Kellys, Radon. Vyber z nich tri finalni kandidaty, co se ti libi a lidi ti poradi.

      Jinak jeden postreh – karbon ram nekamaradi s detskou sedackou.

      1 0
      • Houhou  

        Tak vím, že chci 29", vím že chci asi spíš hliník, vím, že chci v ideálním světě spíš 36–10/52 zpřevodování a vím, že chci 100 vidlici. O geometrii těch kol nemám šajnu, o zkušenostech s těmi koly nemám šajnu, o životnosti, a to nejen faktické, ale i s ohledem na změnu dílů nemám šajnu. A zejména, netuším, co mi to kolo v dané cenové kategorii zrychlí. Dřív jsem si třeba myslel, že je důležitá váha rámu, což je očividně blbost a karbon je zejména super na tuhost, naopak jsem netušil, jak moc může člověk ztratit špatným řetězem a zpřevodováním. A zcela logicky, což jsem taky nevěděl, jak moc důležitý je, jak velkou hmotnost točí člověk na vnějšku točících se kol. Proto se ptám Tak nějak slintám po tom Dekáči za 25 po slevě, ale vlastně furt očekávám, že mi někdo řekne: „hele vole, to je hrozná blbost, připlať si pár korun a vem si tohle …, protože…“ čímž získám o trošku svižnější kolo, které třeba nebude úplně komfortní v terénu, ale pojede jako drak.

        Za postřeh na sedačku na karbona děkuju, my na prcka koupili Hamax Outback 2v1, tomu by karbon neměl vadit a jakmile bude trošku chtít jezdit, tak dostane svoje fáro :-)

        0 0
        • skaj  

          Jestli jdes ciste po rychlosti a rychle vytrvalostni jizde, zvaz gravel. To ti jeste nikdo neporadil, tak budu prvni:)

          Moc to resis – retezem a zprevodovanim se nikde nic neztrati. Maximalne tak blbe udrzovanym.

          Stejne nakonec pro pocit jak to jede nejvic udelaji odpovidajici gumy:)

          1 1
          • Houhou  

            Díky za tip, gravely jsou na tenhle druh závodů zakázané. Jsou to čistě MTB závody, ve zbytku už pak řeším trénink, ale ne rychlost, jinak v budoucnu zkusím určitě i silničku.

            Gumy budu určitě řešit, to s tím řetězem mi řekl chlap v servisu, no. Asi fakt myslel udržovaným/ne­udržovaným, protože na moje staré kolo už nejsou díly.

            0 0
        • scalar  

          Převodník 36z. na seriovce těžko najdeš a ne každý rám je s ním kompaktibilní.

          Karbon bude v této cenové relaci osazený díly, které zabijí jeho výhody.

          Pokud chceš rychlé kolo za tuto cenu, tak lehký hliník, co nejlehčí záplety a obutí, vhodné převody, dobrou lehkou vidlici a rozumné bezproblémové brzdy (Shimano se servem).

          4 0
          • Houhou  

            Díky moc, tohle mi přijde hodně přínosné. Teď už se jen vyznat v zápletech a pneumatikách, o tom si snad ještě něco načtu. ????

            0 0
            • scalar  

              Ještě bych popřemýšlel o pevné vidlici.

              1 1
              • Houhou  

                Že jsou silničky, to vím, že jsou gravely, to vím, že se kdysi dělaly horáky bez vidlic, to jsem taky věděl, ale že jsou i teď, to jsem nevěděl. Každopádně mám oddělaná zápěstí z florbalu a tohle by tomu asi moc nepomohlo… i tak díky

                0 0
          • scota  

            Což Shimano MT 201 nejsou

            1 0
      • Houhou  

        Ahoj, děkuji za tip. Koukal jsem na obě kola a obě jsou spíš pomalejší do sjezdů a těžší, ale omrknu aspoň značku, protože vypadají jako dobře hodnocená. Nebo jsem něco vynechal a mohl bych to nějak použít pro účely rychlé vytrvalostní jízdy? Díky moc.

        0 0
    • Baf13  

      Pokud jsi ochoten 3k připlatit https://www.atombike.cz/…-p-4001.html

      To kolo váží 12kg, takže skoro stejně jako ten carbon z dekáče

      1 0
    • mruwaid  

      Na základě vašich požadavků a rozpočtu bych doporučil zvážit následující možnosti pro 29" hardtail horské kolo:

      Trek Roscoe 7: Toto kolo nabízí skvělý poměr ceny a výkonu, s bytelným rámem a komponenty vhodnými do lehkého až středně těžkého terénu. Vyznačuje se širokým rozsahem hnacího ústrojí, pevným odpružením a všestrannými pneumatikami pro různé terénní podmínky.

      Giant Talon 1: Kola Giant, známá pro svou odolnost a hodnotu, jsou oblíbenou volbou. Talon 1 je vybaven kvalitními komponenty, včetně spolehlivého hnacího ústrojí a hydraulických kotoučových brzd. Poskytuje pohodlnou jízdu a dobrý výkon v různých terénech.

      Specialized Rockhopper Expert: Rockhopper Expert je dobře hodnocené hardtailové kolo, které dosahuje rovnováhy mezi cenovou dostupností a výkonem. Vyznačuje se lehkým rámem, schopným odpružením a spolehlivým hnacím ústrojím pro efektivní šlapání. Nabízí všestrannost pro sportovní i orientační jízdy.

      Cannondale Trail 3: Cannondale je známý svými vysoce kvalitními koly a Trail 3 není výjimkou. S robustním rámem, spolehlivými komponenty a citlivým ovládáním je to solidní volba pro jezdce, kteří chtějí zdolávat různé terény, přičemž upřednostňují hodnotu a dlouhou životnost.

      Scott Scale 970: Scott Scale 970 nabízí spolehlivou konstrukci se zaměřením na efektivitu a odolnost. Vyznačuje se lehkým rámem, kvalitními komponenty a citlivým ovládáním. Je to všestranná volba pro fitness i vícedenní orientační jízdy.

      0 12
    • Cyklofanatic  

      Když si trochu projdeš vývoj cen kol, tak od Covidu už to šlo rapidně dolů. Letos byly nějaký slevy celý jaro. Něco bude i na podzim, ale nic zásadního bych nečekal, větší slevy možná u okrajových velikostí některých značek.

      1 0
      • Houhou  

        Děkuju za slušně podaný názor bez urážek mýho intelektu. I tak si myslím, že kdyby nic, tak podzim bude nějak úřadovat, navíc mám zatím na čem jezdit, tak to i můžu risknout. Asi nakonec zajdu buď pro nějakou ultraakční hliníkovou parádu, která na mě někde vypadne, nebo koupím karbona z Dekáče, pokud náhodou nebude něco výrazně lepšího na pohled.

        2 0
        • Cyklofanatic  

          Jasný. Myslím, že se tu nemusíme urážet. A klidně můžeš mít pravdu, že ty slevy na podzim budou větší než si myslíme.

          Zkus kouknout na Canyony, teď tam mají docela pěkný slevy. Nebo co zvážit stavitele, třeba i zde z BF?

          1 0
          • Slavik  

            Pokud bych byl stavitel na zakázku, zde bych odmítl z důvodu problémovosti a chytrosti zákazníka nebo bych si dal k marži pořádnou přirážku. :-)

            4 0
          • Tomcat  

            Většina stavitelů na B-F pravděpodobně nebude chtít s ghostwriterem Houhou nic společného :)

            4 0
            • tomo_111  

              To je asi v kazdom obore, klient, ktory ‚si chce nechat poradit‘ ale vlastne presne vie co to ma byt a za kolko (hlavne levne a levneji ako je realne) – vie vsetko lepsie ako poskytovatel sluzby…to je radost taka zakazka :)

              4 0
          • Houhou  

            Děkuji za rady. Obojí fajn nápad. Nechám si na podzim udělat nějaký návrh :-)

            0 0
            • gersa  

              Podzim je daleko, budeš mít na čem jezdit do té doby?

              Sorry, nechce se mi to znova pročítat a nepamatuji si detaily z každého vlákna

              0 0
              • Slavik  

                To neřeš, příští rok budou slevy určitě vyšší, kur. va vyšší… :-)

                0 0
              • Houhou  

                Jj, mám. Na tuto sezónu určitě. Podle někoho tady na pár let úplně v pohodě.

                2 1
                • vn25  

                  https://www.canyon.com/…-5/3126.html?… ono už ti to sem možná někdo dával, se mi to nechce pročítat . Za ty peníze nemá slabinu, brzdy Shimano slx na karbonovém kole za 34500 to se jen tak nevidí

                  1 0
                  • Houhou  

                    Tohle je super tip. Díky za zaslání. Mám teď několik variant k přemýšlení. Tahle je určitě jednou z top 3.

                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.