Zdravím zkušené bikery.
Rád bych si nechal poradit jaké kolo do 20 000 vybrat.
Jsem vcelku střízlík (184 cm, 70 kg)
Bydlím na vesnici a proto asi 70% budu jezdit na silnici …nějaká ta polnička ale terén jinak nic moc.
Zaujalo mě kolo:
Zdravím zkušené bikery.
Rád bych si nechal poradit jaké kolo do 20 000 vybrat.
Jsem vcelku střízlík (184 cm, 70 kg)
Bydlím na vesnici a proto asi 70% budu jezdit na silnici …nějaká ta polnička ale terén jinak nic moc.
Zaujalo mě kolo:
Koukám třetí založené vlákno na stejný problém. Co Tě zaulo na tomto kole? Jeho nedostupnost, vysoká hmotnost nebo mizerné osazení?
pojištění zdarma..
To už raději kolo s pevnou přední vidlicí z karbonu než tyhle parodie.
Co si představuješ pod pojmem kondiční ježdění? Jakože čím hůř to pojede, tím lepší kondici získá jezdec? Pokud ne tak možností je několik:
Vše limitováno aktuální (ne)dostupností kol a komponent. Možná stavba na zakázku by mohla problém vyřešit.
Vzal bych bazarovou silničku, ty polňačky na trekovém kole stejně nejsou žádný zážitek.
Do 20k můžeš sehnat i něco na Ultegře a budeš z toho mít větší radost než z Alivia na treku.
Zato se silnicí na polňačce to bude zážitek…
A obávám se že jestli tam je Alivko nebo Ultegra je začátečníkovi úplně šumák. Dobře seřízený řadí v pohodě obojí a zanedbaný neřadí dobře ani jedno.
Silnice na polňačkách se širším pláštěm je úplně v pohodě.
Co tohle?
Vejdou se i širší pláště. Na polňačky pohoda.
No popravdě původně jsem chtěl pevnou vidlici. Ale chlápek v obchodě mě nalomil, že je to super kolo :-D.
Nesmíš se nechat. Chlápek v obchodě to potřebuje hlavně prodat :-).
Když to koupíš, tak to bude pro chlápka v krámu super. Promiň, ale to kolo je naprostý šrot. Jestli chceš vyloženě posilovat, tak si místo toho pořiď nakládací činku. 14,2 kg u krosového kola … nejspíše v M a bez pedálů, to fakt nechceš.
Dobře. Jdu se mrknout na bazary a hodím sem nějaký nástřely. Třeba něco vybereme.
Moc děkuji.
Uplně nejraději bych něco jako je https://www.decathlon.cz/…8518726.html a na to dal širší pneu. Ta cena je pro mě tak nějak hraniční těch 17 000 (zbytek musím narvat do helmy a vybavení – nemám nic)
Tak pokud chceš do lehkého terénu, tak bych bral raději tohle . Silnička zvládne hodně ale širší pneu budou pohodlnější. Helmu do tisícovky koupíš. Nějaký cyklokalhoty z decathlonu za tři kila kus a dres do třech stovek také. Pumpa, náhradní duše, možná brašna a do 20k se vejdeš jak nic.
No jen ta dostupnost – tohle kolo je furt vyprodané :-)
Já jsem nakonec koupil nejlevnější model s kotoučovkama (taky jsem si musel nastavit notifikaci a objednal hned, jak mi došlo upozornění, že daná velikost je zase na pár dní skladem).
Taky jezdím mimo silnice na 28mm S works turbo. Protože do silničky větší nedám, 32mm už mi drhne. A dá se to i když to není bůhvíjaké pohodlí.
Tak se mi nelíbí jednopřevodník a microshift. 500 je na SORA sadě asi lepší?
Microshift mám a je to OK sada. Upřímně nemůžu říct že by byla horší jak Shimano.
Já myslím, že stejně ani jedno z těch kol nemaj ve správné velikosti…
Tak o Decathlonu se to mění každou chvíli, plus to co mají na prodejně nezjistíš dokud si tam nezajedeš nebo nezavoláš.
Oni je mívají cca jednou týdně. Když člověk neváhá, dá se objednat.
Děkuji, to jsem nevěděl. Ale stejně mám strach z toho jednopřevodníku, že neušlapu kopce.
S tím jednopřevodníkem to má lehčí převod, než to druhé…
Aha takže spíš budu ztrácet na silnici?
No ztrácet, to záleží na tvých nohách.
Dobře …děkuji za rady… já se na triban 120 gravel taky díval, ale nakonec mi ta 500 přišla za méně peněz lepší (jen dokoupit ty pláště)
Tak je to na tobě, pokud budeš jezdit většinou jen silnici, tak bych bral spíš silnici.
Jojo, na silnici budou rychlé převody asi chybět. Taky odstupňování té kazety nebude ideální
oni je mívají, musí to člověk hlídat cca jednou za týden mají zboží a když člověk neváhá tak se dá objednat.
Koukal si na toho bazarového Spešla? Měl bys to mít někde blízko…
Díval, ale je to M a já měřím 184.
https://sport.bazos.cz/…iban-500.php co tohle. Za desítku to jde.
Raději bych kotoučovky když se pustím na tu polničku
Takhle na pohled vypadá minimálně na „L“
https://sport.bazos.cz/…ych-85kg.php
co tahle raketa?
Za mě raději něco s beranama ale záleží jaký máš nájezd.
Chtěl bych najet ta 4 – 5 000 ročně
No to už není zrovna málo. No teď zaleží kde, na silnici to je pohodka, v terénu už se trošku víc nadřeš.
https://sport.bazos.cz/…cni-kolo.php
vím že nemá kotouče, ale co tahle silnička?
Tak lepší jak Sora. Tiagru jsem jezdil taky a šlo to. Ale fotky nic moc a asi se o ní ani moc nestaral. Kazeta mi přijde nějak dojebaná. A že by stála 32 tisíc se mi moc nezdá, a to že je půl roku stará už vůbec ne. Když nová na kotoučích stojí 27k KČ. Plus to je design z roku 2016. Od 2018 už mají kotouče.
no spíše se bojím, že v děčíně je velká pravděpodobnost, že to bude čorka
Tak jsem se rozhod, že na 99% vezmu toho tribana RC 500 a obuju ho na nějaký „gravelový“ pláště. Má někdo nějaký tip?
Je tu k tomu sakra dlouhé vlákno (resp. dvě vlákna když budeš číst i to první :-))
Aktuální gravel tipy ve zkácené formě zde
Já jsem objednal dopředu G-ONE ALLROUND 35–622 a dozadu Continental Speed King CX RaceSport. Vepředu bude bezduš, vzadu duše.
ještě se zeptám jaký to má význam vepředu bezduš a vzadu s duší?
Do zadní stavby se Schwalbe možná nevejde, bývají reálně trochu širší. Navíc jsem čekal tak dlouho na dodání (prý „skladem u dodavatele, obvykle do 2 dnů“), že jsem mezitím k objednávce z Německa přihodil ty Continentaly :-).
jo takhle…tak hlavně ať to pak frčí
moc děkuji…za navedení na vlákna
A všem ostatním moc děkuji za cenné rady.
Jaké pláště máte případně na Triban?Co jsem koukal Decathlon doporučuje wtb
já těď našel tyto…na gravel vlákně je chválí
Do vidlice se nejspíš vejde (tak tak) ale vzadu bych se bál :-). Mám teda trochu jinej rám, ale mezi 28 mm vysokým pláštěm a výztuhou s úchytem na blatník je tam jen necelých 11 mm místa.
per tam sworks.
Na tom kondice poroste sama.