• luba1

    Ahoj odborníci,

    prosím Vás o radu: 189cm/108kg, zhubnul jsem 20 kilo chůzí a fotbalem, změnil jídelníček atd. Ale chci si koupit kolo, abych pokračoval v pohybu. Cesty jen po cyklostezkách a asfaltu, 20–30km denně. Kolům vůbec nerozumím. Chtěl bych něco, co mě uveze a s cenou do 15k. Nevím, jestli složit, nebo koupit někde komplet. Poradíte? Díky

    0 0
    •  

      nechat si složit u zdejších stavitelů něco se vzduchovou vidlicí, možná že budeš muset pár stováků připlatit

      0 0
    • Tacmud  

      Zašel bych do dvou (nebo třech) cykloobchodů, řekl prodavači, že chci něco pro sebe na 20 km denně po cyklostezkách do 15k a zkusil bych se projet na tom so mi nabídne.

      Pak bych se rozhodl co z toho koupím.

      Řešil bych především barvu, stojánek a blatníky!

      0 0
      •  

        za patnáct to bude jebka bez vidlice takže ušetřit čas a oslovit stavitele

        0 0
        • JendaH  

          K čemu potřebuje pro jízdu „jen po cyklostezkách a asfaltu“ jinou než defaultní vidlici?

          0 0
          • Smazaný účet  

            K tomu aby fungovala tak jak má.

            0 0
          •  

            nemohl by jsi místo cizích slov napsat něco konkrétního:-), třeba nějakej konkrétní model za 15 s tou defaultní vidlicí

            0 0
            • JendaH  

              Píšu níže o kole za 8 které mám. Vidlici odemykám jen na kočičích hlavách v centru Prahy, vlastně bych přežil i pevnou.

              0 0
          • Čipera  

            Problém bude když se se svejma 108 kg jen posadí na takovou defaultní vidlici tak se zanoří o 1/4. Vidlice mu při jízdě bude propružovat a pokud zajede někam trošku do terénu velmi brzo narazí na její doraz.

            0 0
            • novas752  

              1/4 by byla v pohodě, to je normální 25% sag, tady ale spíš ta 1/4 zdvihu zbyde. Vidlice má pružinu dělanou tak na 75–80kg, nastavenim předpětí se dá doladit jen ±5kg.

              0 0
              • Petr L2  

                No ani když máš 85, tak ta vidle také nefunguje, měl jsem na kole chvíli XCR a to bylo peklo, drobné nerovnosti a vibrace přenášela přímo, jízda po panelce byla kombinací rozklepaných řídítek s pravidelným decentním zanořením, při kterých ovšem vibrace neustále procházely vzhůru a pokud se dostala do něčeho většího, tak nějak zcela nelogicky najednou zajela dolu a po opuštění problému se vrátila zpět. Peklo

                0 0
                •  

                  xcr air?

                  0 0
                  • Jirka24x  

                    to asi ne, spíš péro

                    0 0
                    • Petr L2  

                      Jasně že pružina :-) Elastomerová RST z devadesátek, co jsem měl na prvním kole proti tomu je luxus.

                      0 0
                      •  

                        no ale celou dobu je řeč o xcr vzduchovce ze scalarovi stavby

                        0 0
                        • scalar  

                          Celou dobu tam je Raidon :-)

                          0 0
                          • Petr L2  

                            No já myslím, že to celé začalo tím výrazem "defaultní vidlice " což chápu jako výraz pro základ na levných kolech, což je většinou XCR s pružinou a na to jsem reagoval a na Scalarovy stavby s tím komentem nemířím :-)

                            0 0
                • novas752  

                  No to je jasný. Taky ten vynález XCR v rodině máme. :) Buď nesebere nic, nebo propadne až na dno.

                  0 0
                  •  

                    no vidíš, už jsem z těch odkazů na který celý dny čumím zmatenej, každopádně jde alespoň o vzduchovku:-),

                    špatně zařazeno, reakce na scalara

                    0 0
      • novas752  

        A když na to sedne, tak vidlici rovnou zanoří na 2/3 zdvihu. Velmi dobrej nápad.

        Taky bych doporučil individuální stavbu.

        0 0
    •  

      tady konkrétně jak by to mělo vypadat, v žádným krámu nepořídíš nic podobnýho za ty prachy

      http://www.bike-forum.cz/…i-deore-2x10

      0 0
      • Čipera  

        Spíš bych oslovil nějakého stavitele aby mu kolo postavil na pevné vidlici. Na to co bude jezdit asfalt a cyklostezky bude odpružená vidlice zbytečná zátěž. Ušetří tím přes 1 kg váhy a asi 2000 korun, které může vrazit třeba do lepších brzd.

        0 0
        • Petr L2  

          Já si naopak myslím, že odpružená vidle je důležitá, tedy pokud má nějakou kvalitu, neodpružené bych nechal expertům, co si v terénu dokážou poradit s čímkoliv

          0 0
          • IndyCZ  

            Jasně, ale autor chce jezdit cyklostezky a asfalt.

            0 0
          • Čipera  

            Odpružená vidle je důležitá v terénu. Na cyklostezky a silnice, jak už jsem psal je to zbytečná zátěž kterou nevyužije. A i s pevnou vidlicí se dá zvládnout menší terén jako polní, lesní cesty a pod......

            0 0
            • novas752  

              Tou pevnou by ale o to víc namáhal rám i přední kolo.

              Hmotnost kola řešit vůbec nemusí, nějaká funkční pevná stojí minimálně stejně jak ta XCR Air. Při jízdě ze sedla např. do kopce (pokud tak vůbec bude jezdit) si vidlici může zamknout a při normálnim plynulym šlapání se vidle nehoupe…

              Že se s pevnou s trochou umu dá projet skoro kdekoliv bych vynechal.

              0 0
              • Čipera  

                To je právě ta otázka pokud tak bude jezdit. :-D Odpružená vidle se určitě hodí to bez debat. Já jsem toho názoru, že než kupovat opravdu uplný základ na vzduchu jako je xcr tak radši tu pevnou, ale musel by opravdu zůstat jen na té silnici jak píše. Stejně pokud ho ježdění chytne xcr mu stačit nebude a brzo bude nucen koupit něco lepšího. Nebo si připlatit 2–3000 což není uplně tolik a koupit kolo už rovnou s lepší vidlicí.

                0 0
          •  

            přesně, navíc nebude vyklepanej jak startka, se 108kg 12 a půl kg uveze a nemusí vymýšlet pevnou

            0 0
    • JFtryall  

      Celopevna devetadvaca s kvalitnima brzdama, 2×10 Deore. Rad to nekdo posklada. Jestli hotovku, tak bych sel do bazaru a za rok prodal, az budes vedet lip co potrebujes.

      0 0
      • JendaH  

        10kolečko znamená tenčí a dražší řetězy, které jako bonus méně vydrží. K čemu?

        0 0
        • Vilém  

          Tak ono 8mi kolo se, ve slusnejsim provedeni, uz spatne shani. Devitka od shimana zadna slava, to uz radsi 10.

          0 0
          • novas752  

            Co je na Shimanacky devitce spatnyho? 8 let stary razeni Deore, 8 let stara hazka XT, kazeta SLX a prevody to strili na povel uplne stejne jako desitka Deore>XT.

            0 0
            • Vilém  

              Ze radi na prd. Radi to, ale proste to neni ono, je to nachylnejsi na zasrani, rozstelovani. Kdyz 9sp, tak sram.

              0 0
            • nitraq  

              A kromě ostatního taky rozsah – u devítky je kazeta 11–32, desítka má 11–36.

              0 0
              • novas752  

                No to je pravda no. Ale v kombinaci s tehdy naprosto běžnou trojplackou 22–32–42 nebo 44 (na26") je rozsah naprosto dostačující.

                0 0
                • gerrard  

                  To neni fakt to je blbost. Devitkove kazety nekonci na 32 zubech, ale bezne konci na 34 zubech. Nektere dokonce na 34.

                  0 0
                  • scalar  

                    Některé i na 36. Je to ale stejně na starém řadicím poměru 1:2.

                    0 0
                    • gerrard  

                      JJ preklep :) melo tam byt 36. A ano je to system pro staromilce.

                      0 0
                  • novas752  

                    ale 32 je rozumný poměr mezi rozsahem (pro trojplacku) a jemným odstupňováním.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      To je. 11/34 jsem dříve jezdil na všech svojich kolech s devítkou a už to nebylo ono s odstupňováním. U desítky jezdím dokonce 12/36 (tedy u devítky by byl ekvivalent 12/32).

                      0 0
          • JendaH  

            Kolik je potřeba na osmikolečku najet bez problémů, aby se poznalo, jestli je to slušné nebo neslušné provedení?

            0 0
            • novas752  

              Žádnej, to vidíš hned. Je to těžký, má to méně výrazné náběhy.

              0 0
            • Vilém  

              Nj, ale pokud chce dat za kolo 15tKc, tak asi nebude uplne touzit po osazeni Altusem a 15kg crossu.

              Nerikam, ze nefunguje a nevydrzi, ale pokud clovek zkusi neco lepsiho, tak toto asi volit nebude.

              0 0
        • JFtryall  

          Jo a o kolik procent? :-) proc cpat devitku kdyz to je stejne drahy. Borec asi nebude drtit intervaly v bahnu a radit v tahu. Retez vydrzi dost pri tomhle pouziti. Dulezitejsi je se o to aspon obcas postarat.

          0 0
          • JendaH  

            Jo a o kolik procent? :-)

            Asi tak o 100 (200 vs. 400 Kč, životnost si odhadovat netroufám).

            proc cpat devitku

            Samozřejmě že ne. Normálně osmikolečko.

            Borec asi nebude drtit intervaly v bahnu a radit v tahu. Retez vydrzi dost pri tomhle pouziti.

            Napsal, že plánuje jezdit 7500–11000 km ročně. To znamená, že bude měnit řetěz každých pár měsíců.

            0 0
        • Jirka24x  

          stoji 6OO to je jako hodně ???

          0 0
          • Vilém  

            Tak na osmicku treba dve stovky:)

            0 0
            • Jirka24x  

              8-mi mtb je pravěk :D na 1O-ti se da sehnat i za 45O ±. a za ty 2 převody to stojí.

              0 0
              • novas752  

                Tobě nefunguje nula? :D

                0 0
                • Jirka24x  

                  vždy mě dostane, že to nekdo pozna :D

                  0 0
                  • novas752  

                    A funguje nebo ne? :D Óčka místo nul frčely před deseti lety, když mi bylo jedenáct. ;)

                    0 0
                    • Jirka24x  

                      00000000 jo funguje, byla trošku zatuhlá ale uz by to melo byt v cajku.

                      0 0
                  • gerrard  

                    Pozna to spousta lidi, protoze O neni 0. Taha to za oci a pokud to prestanes delat, tak ti budu vdecny.

                    0 0
                  • JendaH  

                    Nevím, jak jinde, ale v Liberation i v DejaVu fontech, které používám, to je vidět na první pohled.

                    0 0
            • scalar  

              Desítkový SunRace nestojí o moc víc.

              0 0
          • JendaH  

            Ano, například já mám náklady na kolo 1 Kč/km, a tohle by je tedy zvýšilo o třetinu.

            0 0
            • MlokCZ  

              Jenže to vybral nějaký konkrétní už ne tak levný řetěz. Jak psal scalar výše, tak desítkový SunRace nestojí o moc více než 200Kč (konkrétně tak 250–260Kč). A třeba HG54 je pořád ještě za 300Kč.

              Je potřeba srovnávat srovnatelné.

              0 0
    • Janes  

      Jednoznačně 29ku, kdyby Tě později zlákal terén, tak trekové kolo Tě bude limitovat. A nechat si ji postavit třeba od Scalara. Vidli si rozmysli, jestli nutně potřebuješ odpruženou. Pokud vsadíš na pevnou, dej si tam pláště kolem 40mm, např. Schwalbe Huricane, ať je to pohodlnější.

      0 0
      • nitraq  

        Na cyklostezky a asfalt bych se na odpruženou vybodnul a dal klidně ještě sirší pláště, třeba Michelin Country Race'r 2,1, ty jsou hezky objemný a při menší nafoukání předního to bude hodně pohodlný a přitom ještě celkem svižný.

        0 0
    • Jirka24x  

      Nedelej s toho jadernou vedu. kup kolo co se ti libi se vzduchovou vidlici. Tu si nafoukas na svoji vahu.Navic mas v obchode lepsi zaruku a vetsinou rok servis zdarma.

      0 0
    • Sodoma  

      Pro tento účel bych vzal nějaký trekový kolo.

      0 0
      • Petr L2  

        Trekový kolo je nesmysl pro jakékoliv použití.

        0 0
        • Sodoma  

          Vážně? Z jakého důvodu?

          0 0
          • novas752  

            Ani silnička ani mtb, hybrid co chce obojí a neumí nic. Posed typu „mámo jedem na Karlštejn“, u sériovek ještě horší poměr cena/výkon, než levná sériová mtb. Nejede to jako silnička a neprojede to to, co mtb. Navíc často příliš těžké převody (48z velký převodník a 24 nebo 26 malej, v kombinaci s menší kazetou (32,34) to může být do některých stojek příliš).

            Pro někoho s problematickejma zádama kvůli vzpřímenýmu posedu asi ok, ale když na tom chce člověk „jezdit“, krosovejm kolum bych se vyhnul.

            29" mtb nejspíš bude dokonce o něco lehčí a na užších a/nebo dražších pláštích to pojede líp, než ten cross, jen je potřeba zkontrolovat dostatečně velkou placku, protože to prostě (časem) pojede = 40z+.

            0 0
        • Infidel  

          To je trochu odvážný tvrzení.

          0 0
          • Petr L2  

            Rád se nechám přesvědčit o opaku, já zatím nenašel k čemu by to mohlo být. Váhově takřka stejně jako MTB, na silnici existují lepší kola a mimo ní je daleko univerzálnější MTB, stačí správně zvolit pláště, do toho ještě ty subtilní vidle, nechápu to.

            0 0
            • novas752  

              Občas je to i těžší než mtb. Hlavně ty dámský rámy s extra sníženou vrchní trubkou.

              0 0
              • Vilém  

                To mi vysvetli, ty damsky ramy.

                0 0
                • novas752  

                  Vrchní rámová trubka je velmi nízko nad spodní (u některých konstrukcí úplně chybí, ale to jsou většinou městská kola) = nízká tuhost hlavního trojúhelníku, doháněj to nejjednoduší cestou – přidaj materiál.

                  0 0
                  • Vilém  

                    A kolik to tak udela?

                    0 0
                    • Petr L2  

                      Podívej se na specifikace, levná trekingová kola běžně nad 14 kg

                      0 0
                    • novas752  

                      Společně s mizerným levným měkým a těžkým materiálem docela dost (to se netýká jen rámu). Nebo vidíš nějaký jiný důvod, proč jsou treková kola často těžší než mtb, přestože nemusí snášet takový terén?

                      0 0
                      • Vilém  

                        Ze jsou nektery treky tezsi jak MTB, o tom zadna, me zajimal ten rozdil mezi damskym ramem se snizenou stangli a panskym ramem. Nikdy jsem to nevazil, neporovnaval, tak by me to zajimalo, kdyz jsi to tak vypichnul

                        0 0
                        • Infidel  

                          On myslel ty lowend městský mrdky pro seniory. Vžyť trekový kolo je jak MTB, jak se zaplatí takový je.

                          0 0
            • Infidel  

              Tak jsou tu lidi mezi námi, co na araba naloží spacáky, bágly a sjedou světa kraj. Pár jich znám, nevím jak by to věšeli na silničku nebo mtb. A jejich nájezdy nejsou zrovna skromné, že by tahle větev bajkerů nestála za řeč.

              0 0
              • IndyCZ  

                +1. Trekingová kola své uplatnění určitě mají. Nejsou vhodná na sport, to asi nemá cenu předstírat, ani k němu nejsou určena. Ale na klasické cyklovýlety bohatě stačí. A adventuristi jezdí v podstatě jen na nich.

                Spolužák na jednom obkroužil zeměkouli v prachbídných podmínkách a navzdory mého očekávání ho nikdy nezradilo. http://icycleast.cz/vybava/

                Každopádně na hubnutí bych volil něco jiného. ;-)

                0 0
              • Twister  

                I na tohle mi přijde lepší bajk. Kvůli odolnosti a ovladatelnosti. Samozřejmě ne žádný výkřik pokroku ale hliníkovej bajk starýho ražení. Ale to už jsme trochu mimo původní téma.

                0 0
            • blaza84  

              Polňačku zvládne (výrazně) lépe, než silniční kolo a po silnici jede lépe, než mtb. Pro skupinu cyklistů, kteří hledají kolo pro tohle využití, je trek dobrá volba. Jak to kolo bude postavené, takové prostě bude. Při volbě správných komponent má trek nižší hmotnost, než srovnatelné mtb. Zrovna tak bike může být plečka.

              0 0
              • Janes  

                No tak to teda nevím, jestli trekový kolo jede po silnici rychleji, než 29" MTB s totožnými plášti. Negeneralizoval bych to, bude záležet na geometrii srovnávaných kol…

                0 0
                • blaza84  

                  Samozřejmě můžem dát na mtb rychlejší pláště, nebo rovnou slicky, a pak to po silnici taky sviští, ale mtb s takovými plášti pak už vlastně není moc mtb. Bude to pak jak ten trek, i když výhoda treku by měla být trochu nižší hmotnost, protože nejsou takové nároky na odolnost.

                  0 0
                  • Čipera  

                    I když dáš na mtb trekové pláště furt to bude mtb. trekingové kolo má jinou geometrii a proto bude bike lepší než trek, protože má lepší sportovnější geo. Navíc jako bonus o proti trekovému kolu bude pevnější a kdykoliv bude moct nazout 29 pláště a vyrazit do lesa.

                    0 0
                    • JFtryall  

                      Hlavne je nejaky divny dogma, ze treking jede lip nez mtb protoze ma uzky obuti. Je to blbost. Rychly kvalitni bikovy gumy jedou uplne srovnatelne a casto i lip. Je to drazsi to nepochybne, ale komfort nesrovnatelnej a rychlost stejna. Navic odolnost na defekty, grip a jistota. Trekingovy kolo je prezitek a hodi se max jako super lowcost varianta na nakup. :-) na trosku vaznejsi pouziti urcite bike s vhodnou geo. Ze celopevnej vubec nevadi.

                      0 0
                      • Čipera  

                        Lidi to maj nějak vsugerované že to tak je. Vidí užší plášť a automaticky kolo musí jet líp. Menší valivý odpor atd… přitom šířka pláště je to nejměnší kritérium podle kterého se určuje jak bude kolo rychlé. Navíc ten posez na trekingu je jak na záchodě.

                        0 0
                        • blaza84  

                          Co jsem přešel z XC na AM kolo, tak mám taky posez jak na záchodě a jsem za to rád :) na XC už jsem si krk nalámal dost :)

                          0 0
                      • MlokCZ  

                        Celkově zcela souhlas.

                        Ale vyjímky opravdu rychlých plášťů pro trek se taky najdou. Ono to většinou tedy nejsou primárně ani pláště na trek, ale spíš cyklokros, ale to je fuk.

                        Konkrétně myslím Schwalbe G-One speed. To bude aktuálně jeden z nejrychlejších plášťů na trhu vůbec. A je dostupný v 622 rozměru v šířkách 1,2" (tedy to už je i na trekový poměrně úzké) a 2,35".

                        A jaká šířka bude rychlejší bude podle mě ± vyrovnané. Širší rozměr bude mít o chlup nižší valivý odpor, ale zase je mírně těžší a bude mít horší aerodynamiku. Ve výsledku to pro hobíka pojede ± stejně s tím, že u toho objemného může mít nesrovnatelně větší pohodlí.

                        Problém u trekových kol je hlavně v sériovkách, kde se používají buď opravdu mizerné pláště nebo i třeba ne tak úplně špatné, které ale mají větší ochranu běhounu díky které jsou sice odolné, ale nejedou.

                        Jinak pokud to bude stavba, tak už jsem psal níže, že pak je vlastně totožné téměř všechnu včetně geometrie (u treku i biku vyberu to samé dle požadavků jezdce, jeho proporcí a použití a ne dle toho, že to je trek nebo bike) a lišit se bude jen rám a vidlice (u pevné ani ta vidlice se lišit nebude).

                        Takže to akorát skončí u toho, že u treku nemám možnost dát širší pláště (a u biku mohu použít široké i úzké) a nejsou pořádné vidlice. Ničím jiným se to lišit nebude.

                        0 0
                      • blaza84  

                        A proč by nemohly být rychlý gumy na treku? :) Btw rychlejší gumy čekám na tom treku, protože je to osazení odpovídající zaměření kola. Ano, šířka pláště není až takové kritérium pro schopnost pláště se dobře odvalovat (já jsem ale šířku nezmiňoval). Je to ale rotující hmota, která je dost znát. Na treku se nepředpokládá potřeba takového gripu v terénu jako na mtb, proto je možné využít výhod užšího pláště.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          A tušíš vůbec jak jsou reálně rychlé reálně se prodávající se pláště pro trek a bike? Z toho dotazu to vypadá, že vůbec netušíš. Pro představu si srovej výsledky trekových a bikových plášťů

                          http://www.bicyclerollingresistance.com/tour-reviews

                          http://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews

                          Z bikových samozřejmě beru rychlé pláště typu RK a TB (nebo dokonce Big One, aktuálně je nový model G-one speed) a ne pláště s velkým vzorkem do náročného terénu.

                          Pár slušně jedoucích trekových plášťů existuje, ale je jich minimum. Třeba z testu uvedený Marathon Supreme jede dobře až současný přepracovaný mnodel, předchozí byl mnohem pomalejší.

                          Trekové pláště často ani lehčí nejsou. A co to znamená dost znát rotační hmota? V jaké situaci a co jaká konkrétní čísla si pod tím představuješ? Já k tomu jen začnu, že třeba mimo situace brždění a následného znovu rozjíždění nebude ta rotační hmota znát vůbec. Takže třeba na rovině to nedělá rozdíl žádný.

                          Podle mě je celá situace daná dvěma faktory:

                          • bikové pláště jsou vyvíjené pro závody, takže jasný cíl, aby to co nejlépe jelo
                          • trekové pláště jsou dělané převážně pro bezproblémovou turistiku a důsledkem toho jsou zejména ochrany běhounu díky kterým to pak jede opravdu mizerně (ale zase to může být hodně odolné)

                          Pro tu ochranu běhounu se začínají oběvovat vyjímky. Konkrétně myslím Marathon Almotion. To je první plášť s opravdu hodně účinnou ochranou běhounu, který současně i velmi dobře jede. Takových je na trhu ale jak šafránu a třeba na sériovkách jsem nikdy žádný reálně rychlý plášť u treku neviděl.

                          Ale i tak to není pořád ideální, je to odolné a jede to slušně, ale zase je to méně pohodlné a má to horší grip (díky příliš materiálu plášť není dostatečně poddajný).

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            U těch trekových plášťů bych uvedl ještě pro ilustraci i jeden konkrétní příklad.

                            Takový Marathon Racer. Je to téměř slick a ještě nedávno to byl jeden z nejrychlejších dostupných trekových plášťů. A on je přitom znatelně pomalejší než bikový TB, zvlášť když se oboje nafouká na přijatelný tlak tak ten rozdíl už bude dost velký.

                            A důvod? Stále ten stejný, ochrana běhounu, která ty trekové pláště zabíjí. Ale zase je ten Racer na běhounu opravdu slušně odolný (nicméně zase k tomu má zcela papírové boky, takže to také není zrovna ideální kombinace).

                            0 0
                          • Jezevec70  

                            Pro někoho je taky podstatné kolik který plášť stojí. Ono tak dát třeba 800Kč (krát dva) na kolo za 15 tisíc se chce málo komu. Navíc když by to mělo být několikrát ročně.

                            Mě na kros stačí na silnici Marathon Racer a na tu trochu terénu co jsem na tom jezdí Race King.

                            Myslím, že obojí pláště jsou docela rychlé a s defekty jsem nikdy problémy neměl.

                            0 0
                          • MI.KU  

                            PS – když tak sleduješ ty pláště – nevšiml sis, že by se chystala Vittoria Corsa Speed TLR v širším provedení než 23mm? Dle testu je to nejrychlejší ,,guma,, současnosti ze všech řešení – galusky, pláště. Sice prý v reálu na širokém ráfku dá 25mm nicméně kdyby udělali 25 co by dala trochu víc byla by to mňamka na ČR tankodrom ;)

                            0 0
                    • Jezevec70  

                      Trekové kolo má takovou geometrii jakou si vybereš.

                      Můžeš sedět jako za stolem nebo mít sportovní natažený posed.

                      Měl jsem krose s úplně stejným posedem jako sportovního bajka .A když dáš slušné pláště, tak i dobře jede.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Jistě, ale s tím se dostáváme přesně k tomu co píšu výše. Pak mezi trekem zůstane rozdíl pouze v rámu a vidlici s tím, že goemetrie bude totožná (dle potřeb jezdce). A jediné co získáš u treku je omezení na úzké pláště a mizerný výběr vidlic. A výhoda žádná.

                        0 0
                        • Jezevec70  

                          Možnost bezproblémově namontovat pořádné dlouhé blatníky a nosič.

                          0 0
                          • novas752  

                            A stojánek!!!

                            0 0
                            • Jezevec70  

                              Když dojíždíš denně do práce za každého počasí, tak blatníky se zástěrkama oceníš.

                              A zase když jedeš na týden na dovolenou s brašnama, tak se hodí i nosič.

                              Zkrátka každé kolo má svoje.

                              0 0
                              • novas752  

                                No vždyť jo, stojánek je zase super na parkování kola, když si nechceš odřít pedály nebo špunty v řídítkách, neluvě o ošoupání sedla a rámu.

                                0 0
                          • Vilém  

                            Horske ramy s touto moznosti snad neexistuji?

                            0 0
                            • novas752  

                              Zvláště na těch levných je to skoro všude.

                              0 0
                              • Čipera  

                                Todle už není o tom poradit a ani už to nesouvisí s tématem, ale už se snaží všema možnýma způsobama a argumentama vyvrátit že je dnes 29" kolo lepší než trek.

                                0 0
                          • Čipera  

                            Neměl jsem problém s blatníkama na 29" biku za 60 000. A co se týče nosiče téměř všechny tyhle základní 29 maj i připravený rám na montáž nosiče. a ten kterej to nemá tak každý lepší nosič má v sadě objímky. Každopádně zakladatel nic o nosiči a blatníkách nepíše tak nevím proč to řešit. :-D

                            0 0
                          • MlokCZ  

                            Stejně jako geometrie a jiné parametry je to pořád jen o výběru konkrétního rámu a ne o výběru trek vs bike. Tedy samozřejmě i u biku se takové rámu najdou.

                            0 0
        • scalar  

          Asi ne, když na našem trhu je 50–60% prodaných kol crossových (trekingových). Cílovou skupiny a tedy i využití tento typ kola asi má…

          0 0
          • novas752  

            No vždyť jo.

            Kolo který má spousta obyvatel aniž by jevila o cyklistiku „výraznější“ zájem. Na dojíždění pár km na nákup nebo do práce dobrý, na (občasnou) rekreační cyklistiku ujde a na „víc“ už jsou lepší alternativy s trochu výraznějšim zaměřenim nebo vlastnostma.

            Většina z nich jsou stroje za 5–15(20)k.

            0 0
        • blaza84  

          Je to stejný, jako by majitel pevného XC a endura 160/160 plival na mtb 120/120, že je to špatné XC i špatné enduro. Ano, měl by pravdu, ale pro jiného je to přesně to, co hledá. A do řiti by je oba poslal DH jezdec :)

          0 0
    • blaza84  

      Co třeba silnička s rovnými řídítky?

      např. http://www.merida-bike.cz/…peeder-100-0

      Nezkoumám teď poměr cena/výkon, jen pro inspiraci sem dávám první kolo tohoto typu, které na mě vyskočilo ;)

      0 0
      • novas752  

        (označovaný jako fitness bike)

        0 0
        • Janes  

          Pro začátečníka nepohodlné a pro často jezdícího je zase lepší normální silnička..

          0 0
          • IndyCZ  

            Asi tak, fitness kolo jsem zkoušel a netuším, pro koho je určeno.

            0 0
            • Petr L2  

              To asi nikdo :-)

              0 0
            • scalar  

              Pro masochisty, co chtějí jezdit po silnici a pořádně se u toho nadřít a blbě vypadat.

              0 0
              • blaza84  

                Tak pořád to na silnici pojede o dost líp než mtb.

                0 0
                • scalar  

                  MTB je na ježdění po silnici?

                  0 0
                  • blaza84  

                    No právěže moc není, pane staviteli kol ;) proto radím tu silničku a pokud na tom nechce ležet jak Lance Armstrong, tak může sáhnout po rovných řídítkách. Já mu nebudu tlačit, že moje rada je ta jediná správná, ale může to zvážit a vyzkoušet to. Berany taky nejsou pro každého.

                    Já měl silničku s rovnými řídítky půjčenou, najel jsem na tom na dovolené desítky km a nevidím v tom problém.

                    Dívate se na to pohledem zkušených sportovních jezdců, kteří už přesně vědí, co chtějí. Začínám litovat začátečníků, kteří sem napíšou o rady, protože z odpovědí musejí mít hlavu jak pátrací balón.

                    0 0
                    • MI.KU  

                      Přesně většina mu zde bude tlačit mtb protože chce jezdit po silnici ale co kdyby ho někdy za rok dva napadlo vjet na polnacku – dobrej důvod tahat teď 5kg navíc a odpruzenou vidlici. Spolu s argumenty ze mtb je pevnější – a kde tu pevnost využije ptám se?

                      Osobně bych si vzal geometrii pohodlnou silnicku s širšímu plášti – pokud by mu nesedli oblouky tak fitnessku – to mu umožní jezdit rychleji, déle a bude to o pár kg lehčí.

                      Člověk co chce jezdit kvůli zlepšení zdraví se nebude hnát do lesa aby tam padal a skákal přes kořeny ;)

                      0 0
                      • H8me  

                        nebo zvolit rovnou cyklokrosku

                        0 0
                        • MI.KU  

                          To je fajn jen nevím na kolik třeba dobře pro člověka s velkou nadváhou – aby se na tom taky poskladal – CX mají většinou závodní geometrii a i když jsou poslední dobou i ,,turistické,, a různé mixy tak to zas nekoupí za 15.

                          0 0
                          • H8me  

                            hmmm pravda … no ja mam Meridu silnici s Fulcrumama rafkama a co jsem vydrbal na silnici za diry s tim pri me vaze, tak klobouk dolu, ze nemam ani osmu!

                            0 0
                            • MI.KU  

                              Já jezdím na silničce i polnacky ;)

                              0 0
                              • Jirka24x  

                                Ja s fullem na silnici :D

                                0 0
                              • Čipera  

                                A kolik vážíš? :-)

                                0 0
                                • MI.KU  

                                  85 kg

                                  0 0
                                  • Čipera  

                                    Tak si představ že máš 23 kg navíc a jezdíš na silničce po polních cestách.

                                    0 0
                                    • MI.KU  

                                      Tak s cca 110kg na mojí vejšku bych byl jak koule to bych se ani neohnul na riditka ;)

                                      0 0
                                    • MI.KU  

                                      Ale jinak i to jde – tedy to kolo je na jiný účel ze já proste jen tak projedu vždy nějaký úsek ale běžná silnička má nosnost 120kg – lidi si mysli jak je to křehké proti mtb – to není ale pravda.

                                      0 0
                        • MlokCZ  

                          Silnička je bez debat na silnice nejrychlejší varianta a cyklokroska na jezdivé pěkné cesty taky.

                          To ale nemění nic na tom, že většině turistům vyhovovat nebude ani jedno. Silniček a cyklokrosek se z celkového prodeje kol prodá naprosté minimum, to samo o sobě hovoří za vše.

                          Silnička a cyklokroska je nejlepší volba pouze pro ty, co přesně ví co to obnáší na tom jezdit a ví do čeho jdou. Pro běžného turistu jezdícího kratší trasy (což je přesně typ 20–30km vyjížďky co píše tazatel) často silnička/cyklo­kroska znamená:

                          • vůbec to nebrzdí (pokud někdo zkusil proti tomu bike na kotoučích, tak to tak prostě je)
                          • je to nestabilní (proti biku to tak prostě je)
                          • má to příliš chrtí posed (silnička s příliš turistickým posedem přestává mít smysl)

                          A samozřejmě se najdou jezdci, kteří dostatečně ocení jak silnička/cyklo­kroska jede a převáží to u nich všechna negativa.

                          0 0
                          • MI.KU  

                            Jestli chce hubnout bude muset jezdit delší trasy – 30km to je hodina a tuky spaluje až když se zahřeje po půl hodce to chce jezdit aspoň 2–3h tak hned bude na jiných km.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Jednak 30km = hodina, to je tak možná pro tebe a pár dalších nabušenců. Pro 95% turistů to tak určitě nebude. A to jak z hlediska toho kudy jezdí (když to nebude jen po silnicích, tak to bude méně i při stejném výkonu), tak z hlediska výkonu (takový výkon 95% turistů nemá).

                              A pak samozřejmě lze hubnout i když nebude jezdit 2–3h (lze hubnout i když se do fáze spalování tuků při výkonu vůbec nedostane, ale bude to ten extrém jen vysokých intenzit po krátký čas, který také není zrovna ideální). Tím neříkám, že jsem proti delším vyjížďkám, naopak jak už jsem psal, tak nejlepší výsledky vidím pro kombinaci nízké intenzity po delší dobu (takže klidně i někdy více než 3h) a vysoké po kratší.

                              0 0
                              • MI.KU  

                                Tak jasne bude hubnout každým pohybem ale pokud má nadváhu tak je lepší nižší zátěž delší dobu – nesekne to s nim. 2–3h na kole nejsou zas tolik pokud na to najde čas v týdnu.

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  2–3 hodiny v kuse na kole třeba teď v lednu už většinu odradí (někoho to odradí na kolo úplně teď v zimě) i když na budou mít čas. A pokud už má rodinu, tak 2–3 hodiny v pracovní den je utopie.

                                  O problému vše jen ve vysoké intenzitě limitech co zvládne tělo zvlášť ne moc trénovaného jsem už tu psal, to je samozřejmě problém.

                                  0 0
                    • scalar  

                      To je jejich problém, nabídka kol je obrovsky široká. Oni si musí rozmyslet, kde a jak na kole budou jezdit a úplně nejlépe si nějaká kola vyzkoušet. Pokud se to snaží vyřešit „od klávesnice“ a čekají, kdo za ně něco vymyslí, tak dostanou od každého jinou radu, protože se na to dívá každý ze svého pohledu. Tady si všimni, že tu diskutují všichni kromě zakladatele, ten nekomunikuje, nedává další podklady, informace. Už dávno to logicky není o jeho kole, ale volně se všeobecně kecá o ničem.

                      0 0
                      • allrose  

                        +1 :)

                        0 0
                      • luba1  

                        Jsem cyklistikou nepolíbený. Poznám na pohled silničku a bajk, ale o převodech, rámu a ničem jiném nic nevím, proto se nezapojuji. Ani jsem nečekal takovou obrovskou diskuzi. Všem patří velké díky, že mi rozšířily obzory. Se Scalarem jsem v konkatku.

                        0 0
                        •  

                          je vidět že jsi vnímavý, pak dej vědět co jsi nakonec vybral, já to teda tuším :-)

                          0 0
                      • Jirka24x  

                        Tak jako vzdy :D

                        0 0
              • Janes  

                Tak tak, vyzkoušeno osobně, když jsem si toho starýho Bareše, co mám v profilu nechal přestavět na rovný řidítka…není to k ničemu, jen člověk příjde o variabilitu úchopu. Až zhubnu (doufám), abych na něm mohl jezdit, vrátím tam zpátky „berany“ :-). Jen už bych se nerad vracel k řazení na rámu…

                0 0
            • blaza84  

              Pro lidi, kteří jezdí po asfaltu, a nechtějí na kole ležet?

              0 0
            • IndyCZ  

              Fitness kolo jsem měl půjčené na dovolené, najeto cirka 450 hm za víkend. Na pořádné zhodnocení málo, nejsem ani žádný cyklorecenzent, ale z mé zkušenosti vyplynulo, že je to kolo k ničemu.

              Jeho devízou má být rychlost, pohodlnost (vzpřímenější posed) a rovná řídítka. Jenže právě rovná řídítka dosahování vyšších rychlostí značně omezují, do aero posedu se dostává prostě blbě a je to nepohodlné jak prase. Co se týče vzpřímeného posedu, ten se dá nastavit i na kolech s beranama, endurance silnice jsou pohodlné až až. A rovná řídítka podle mě na pohodlnosti spíš ubírají tím, že limitují možnost změn úchopu. Rohy to fakt nezachrání.

              Takže do vyšších rychlostí (řekněme nad 30–35) nevhodné a při nižších rychlostech se rozdíly mezi koly do značné míry stírají a pro potřeby luby jsou v podstatě irelevantní. To už bych vážně dal přednost širším plášťům, klidně celopevné MTB, ať může projíždět polňačky a lesní cesty.

              Ale pokud někomu fitness kolo vyhovuje, tak v pohodě, proti gustu…

              0 0
    • Pavel  

      Nech si poskládat 29 u nějakého místního stavitele. Možná ale budeš muset ještě nějakou kačku přitlačit.

      0 0
    • JendaH  

      Mám 117 kg, 198 cm a Arcore Cross 1.1. Jsem spokojený.

      0 0
      • bochov  

        Na hubnuti je lepsi silnicka daji se na tom s odrenyma ušima dodržovat tepove frekvence pokud to nerves do kopcu a hlavne nesmis po svihu chlastat pivo coz je dosti krute.

        0 0
    • MI.KU  

      Koupil bych fitness kolo nebo endurace silničku – mtb na asfalt, silnici, cyklostezky je k ničemu – zbytečná zátěž.

      Tyhle kola sou přesně při lidi jako ty – co chtej jezdit kvůli kondici po upraveném povrchu.

      Honit se tady za odpruzenou vidlici kvůli tomu ze možná parkrat do roka sjedes patník nemá smysl. A kor ne v rozpočtu 15 tisíc.

      0 0
    • snas89  

      Jestli budes jezdit asflat a cyklostezky tak bych dal dopredu pevnou vidlici a zeptal se zdejsich stavitelu. Usetris vahu penize a ja pred lety projel na krosovym kole s pevnou taky kdejakou stezku v prirode

      0 0
      •  

        stejně mě to nejde do hlavy že když za 15 může mít velice slušně vybavený kolo se vzduchovkou tak proč by se měl drncat na pevný

        0 0
        • snas89  

          No jestli muze tak muze:)

          0 0
        • novas752  

          Na tom asfaltu to zas taková drncačka nebude. :)

          0 0
          • MI.KU  

            Na tom asfaltu jediné co bude tlumit budou pláště a tělo – vidlice ne ;) ale bude dobře vypadat u pivní zahradky ;)

            0 0
            • novas752  

              Pokud se pláště nenafučej na hodně barů „aby to přece jelo“ :)

              0 0
        • MI.KU  

          15 stojí použitelná vidlice tak jde o to čemu říkáš slušné kolo – a k čemu tam ta vidlice bude – aby fitrovala posypovej štěrk a praskliny v asfaltu? Jo to je využití ;) Proto všichni ti ,,bikeri,, s fully na cyklostezkách mají kroužek posunutý o 2cm – když na to naskočí a když sjedou patník ;)

          0 0
          • Vilém  

            2cm po sjeti patniku? To musi mit nafoukany na sutr.

            0 0
          •  

            chtěl kolo za 15 a to co má scalar v bazaru tak jinde nic podobnýho za ty peníze nesežene, tvé přirovnání že pořádná vidlice stojí tolik co je zájemce ochoten dát za celý kolo je tak trochu mimo mísu

            0 0
            • MI.KU  

              Netvrdím ze je to špatné kolo.

              Tvrdím ze mimo mísu je MTB když chce jezdit po silnici ;)

              0 0
              •  

                aha, u nás jsou i cyklostezky který vedou i lehkým zvlněným terénem, jestli to má do prahy kolem náplavky tak to potom jó, jenom na kostkách a obrubníkách to odpruží tělem a gumama

                0 0
              • JFtryall  

                Celopevna 29 s kvalitnim obutim typu RaceKing nebo Thunder Burt, ale pojede lip nez treking a uplne srovnatelne jako zakladni obycejna silnicka, aspon v rychlostech do tricitky, po rozbitym lepe. Ale bude to mnohem odolnejsi, obratnejsi, tuzsi a vhodnejsi pak i pro vylet do lehkyho terenu, navic vetsi rozsah prevodu. Jako jedno kolo to je jasna volba.

                0 0
                • MI.KU  

                  Hele s pevnou klidně.

                  Ale to tužší bych vynechal – mtb za 15 nikdy nebude efektivní na přenos energie jako silniční geometrie.

                  Kdyby napsal ze časem chce jezdit terén nic neříkám – o terénu nic nepíše, psal ze chce jezdit po asfaltu – co když se tedy časem bude chtít víc věnovat jízdě po silnici ve smyslu jezdit rychleji…?

                  Jinak MTB za 15 tisíc v 29" kolik bude vážit…? 13–15kg…? Ta silnička/fitness bude na 10.

                  0 0
                  • JFtryall  

                    MTB na 2×10 celopevny myslim 12–13kg bez problemu. Jde o to, ze pro tenhle ucel to je mnohem vhodnejsi a pak az splni ucel, tak strelis s minimalni ztratou a poresis neco dalsiho podle toho kam to chces smerovat. Efektivni prenos je dost relativni, mozna na super povrchu. Jak tam pridas diry, hrubej asfalt, kostky, prudky brzdeni atd tak bike je mnohem vic user friendly. V tomhle rozpoctu jednoznacna volba diky univerzalite a minimalnimu rozdilu v rychlosti.

                    0 0
              • Čipera  

                To je trošku pravda, proto jsem řikal bike s pevnou vidlicí bude to pro něj o dost pohodlnější než silnice a rozdíl nebude v rychlosti zas tak velký. Otázka ovšem je bude jezdit na té silnici? Co když ho za půl roku napadne zajet do lesa. Na silničce mu nebude zbejvat nic jiného než se držet na silnici. Co koupí za 15000 za silničku aby aspoň trochu stála za to. Bude to totální základ a bude o něco málo lehčí než ten bike na pevné.

                0 0
                • Jirka24x  

                  Já jsem pro 29 MTB se vzduchovou vidlí. bude to universál na vše :) pohodlí, rychlost, zabava…

                  0 0
                  • MI.KU  

                    Žádný MTB není na asfaltu rychlé ;)

                    0 0
                    • Jirka24x  

                      zalezi na borcovi, co na kole sedi :)

                      0 0
                      • MI.KU  

                        Když toho borce posadis na ziletku tak borec pojede výrazně rychleji.

                        0 0
                        • JFtryall  

                          To mas nejak overeny? :-))

                          0 0
                          • novas752  

                            Na bajku s jednoplackou totiz borcovi brzo dojdou prevody. :)

                            0 0
                          • MI.KU  

                            Sedel si vůbec někdy na ziletce? Myslím to jinak než jestli si si na ni sedl v obchodě :D Asi ne – Jinak bys svůj dotaz nemohl myslet vážně.

                            0 0
                            • nitraq  

                              Nebudu mu dělat tiskovýho mluvčí, ale jo, asi bych řekl, že někdy seděl :))

                              0 0
                            • Čipera  

                              Zkoušel sis někdy měřit stejný úsek bike vs silnička? Asi ne.

                              0 0
                              • MI.KU  

                                Zkoušel ;)

                                0 0
                                • Čipera  

                                  Tak sám víš že to tak velký rozdíl není.

                                  0 0
                                  • MI.KU  

                                    Na moji trase je to mtb 4h silnička 3h – pro mne je 1h celkem podstatný rozdíl.

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Tak to má jen dvě vysvětlení:

                                      • výkon nebyl v obou případech stejný: pokud to nebylo změřené s wattmetrem nebo minimálně s tepákem (u tepáku odjeto vícekrát ve stejném období na obou kolech pro aspoň částečnou eliminaci výkyvů aktuálního stavu organismu), tak už tohle srovnání nikomu nevěřím; v reálu to velmi často vypadá tak, že na silničce se všichni snaží makat (ono jak o něco lépe jede, tak to i dost jezdců automaticky podporuje k přišlápnutí) a na biku se flákaj (protože je to na asfaltu na biku nebaví) a vůbec to pak není při stejném výkonu
                                      • nebylo to porovnání oproti rychlému celopevňáku postavenému na jezdivé trasy, odpružená vidlice by tam ještě být i mohla, základ je opravdu rychlé pláště jako Race King nebo TB a ne nějak moc přehnaně narovnaný posed
                                      0 0
                                      • MI.KU  

                                        Mám to na MTB na polnacky a rozbité cesty – má to pevnou vidlici, sou tam 1,8 pláště, převod 1×8 v rozsahu 38 s 11–28. Posed je velmi agresivní – riditka o 20 cm dole oproti sedlu – takže taková těžší silnička na mtb plastich bez beranu. Váha 12kg – tezkej rám.

                                        Proč to nejede je jasne – prevody hlavně.

                                        Silnička je 7,7kg s prevody 50/34 a 11–28

                                        Jo nejezdil sem to s wattmetrem – takže ano je možný jiný výkon jedu to proste tak abych pocitově makal stejně a mtb proste na rovině a z kopce velmi ztrácí – kde na silnicce jedu 70 tam na mtb 40 z kopce – na rovině taky dost rozdíl do kopců se to srovnává ale pořad tam nějaký rozdíl je.

                                        Ono ani nejde o přesně zaměřeny výkon jako o to ze většina lidi potom díky tomu pocitu a prevodum váze a td na ty silnicce proste jede rychleji.

                                        0 0
                                        • MlokCZ  

                                          Sjezdy jsou nepodstatné, to na průměru neudělá téměř žádný rozdíl, ale když už řešíš 70km/h rychlosti, tak na biku zalehneš a rozdíl je pak minimální.

                                          Jaké jsou to pláště konkrétně? Můj odhad je, že to jsou nějaké pomalé pláště, takže už špatně postavený bike. Rozdíl hmotností je také mimo (pro srovantelnou kategorii kol bude mnohem menší), nedostatečné převody.

                                          To bych vše shrnul do jednoho, prostě s prominutím úplně debilní bike srovnávaný se slušnou silničkou. Tedy to opravdu takhle srovnávat nemá smysl.

                                          Ještě nějaké údaje z mojí praxe. Začnu sjezdy. A to konkrétním sjezdem „Lhůtou“, což je silnice z Rokycan do Štáhlav a je to jeden nejrychlejší sjezd v okolí Plzně. Moje maxima z toho sjezdu (už takové věci neprovozuju, už více let na nějaké maximálky kašlu a ani se nesnažím většinou zaléhovat a když už, tak jen decentně, tedy zůstanu třeba na sedle a nejdu pod něj):

                                          • silnička sólo 83km/h
                                          • bike sólo 84km/h, na biku si dovolím lepší aerodynamickou pozici, kterou si na silničce nedovolím a ani se do ní nemůžu pořádně dostat (díky výše položené horní rámovce)
                                          • bike ve dvojici 88km/h (na silničce jsem to nikdy ve více lidech se snahou o maximálku nejel)
                                          • ve skupině tam silničky dají něco přes 90km/h (informace od jiných, já to ve skupině na silničce nikdy nejel)

                                          A takhle jsem to měl vždy ve všech sjezdech. Jakmile jde o velké rychlosti, kde se zalehne a už nešlape, tak jsem na silničce nikdy rychlejší nebyl. Výrazně rychlejší jsou mírné šlapavé sjezdy kolem 50–60km/h, tam jsem měl největší rozdíl bike vs silnička.

                                          Okruh 60km/800m up. Silnička jsem jezdil průměry dlouhodobě na ± stejném tepovém hlídaném průměru 26km/h. To stejné na biku na stejném hlídaném tepovém průměru 24,5km/h. Tedy 6% navíc pro silničku.

                                          Ale jak jsem psal, tak krásný příklad je Rychlej turista, který jezdí rychle a mnoho let jezdil silničku a pak mnoho let na čistě silnici jezdil jen bike (opravdu rychlý celopevňák) a i při průměrech dost nad 30km/h na dlouhých trasách měl rozdíl jen 5%.

                                          0 0
                                          • MI.KU  

                                            Blbě postaveny to není je to přesně na to na co sem ho chtěl – polnacky – tam ty prevody stačí. Pláště RR. Z kopce to nejede pac se nedá šlapat a pokud mas trasu nahoru dolu, kde nahoru ziskavas 2 km a dolu je rozdíl od 10 po 30 na rovince 5 tak ono se to nascitava.

                                            To kolo sem si nestavil na silnici ale pro porovnání sem to na něm kdysi jezdil což mě dovedlo k silnickam. Ta váha je daná CrMo rámem. Komponenty a kola sou fajn. Jelikož to vytahnu jen z nostalgie a občas na pole už to neřeším dávat na lehký rám.

                                            Ostatně za 15 tisíc se stejně na lepší váhu nedostane. Ani s lepšími plastemi.

                                            0 0
                                            • MlokCZ  

                                              Blbě to postavené není pro tvůj účel, ale pro srovnání na co chce zakladatel by bylo.

                                              Za 15tis. Kč se také nedostane na 7,7kg silničku.

                                              Ani nevím, že by se RaR dělal v 1,8", pokud ano, tak už se nedělá mnoho let (např. 2012 se určitě nedělal, více do historie už netuším). Tedy pokud jsi RR myslel Racing ralph. Takže je otázka co to vlastně máš a předpokládám, že navíc s duší.

                                              Dolu ve sjezdu se právě nic moc nenasčítává, protože tam trávíš nejméně času a na průměru se tam nic moc získat nedá.

                                              A ve výjezdu, který bude dělat ten průměr je rozdíl nejmenší z důvodu menších rychlostí a až zanedbatelné aerodynamiky (rychlosti do cca 15km/h).

                                              Např. pokud budu mít 60km trať, kde pojedu výjezd 15km/h 2 hodiny a sjezd pak 40 minut rychlostí 45km/h, tak mám průměr 22,5km/h.

                                              I když přidáš rychlost ve sjezdu až na 60km/h (takový rozdíl v reálu nedáš ani omylem, chci jen ilustrovat, že ani velké navýšení ve sjezdu moc na průměru neudělá), tak snížíš čas sjezdu na 30 minut. A průměr naroste pouze na 24km/h.

                                              O sjezdech to opravdu není.

                                              A nabrat rozdíl 30km/h na rychlosti ve sjezdu, to jedině, že bys na biku brzdil a na silničce šlapal. Jinak to opravdu možné není.

                                              0 0
                                              • MI.KU  

                                                Možné to je jelikož na biku nad cca 35 nemá smysl šlapat jen to rozslapnout nahoře a jet na volnobeh – proste tam nemám převody ale na silnicce šlapat mužů a zvysuju tak razantně rychlost.

                                                Rocket Ron 1,85 bezdusak – 26"

                                                Hele na mtb mám průměr kol 25 na silnicce 33 – když jedes 100km tak mtb 4 hodky a silnička 3. Jo možná na ty silnicce víc makam, ale cejtim se cca stejně vystavenej – takže pro mne osobně má silnička velký přínos.

                                                0 0
                                                • novas752  

                                                  Já třeba Břežanský dolu běžně šlapu. 26", převod 44×11 a přišlapávám i mezi 40 a 50km/h. Je to mírnější asi 5km dlouhý sjezd.

                                                  35km/h umim krátkodobě po rovině nebo za někym v háku i déle.

                                                  0 0
                                                  • MI.KU  

                                                    Nojo to mas ale těžší převod.

                                                    Ono netvrdím ze nejde postavit mtb co by trochu jelo na silnici , ale – když to má jezdit jen po silnici není jediný důvod pro mtb – proste proč tvořit ,,kockopsa,, mtb do terénu silnicku na silnici – a když se v tom trochu vyznam a chci jezdit nějaký mix s jedním kolem tak pak vyberu podle profilu terénu pevné mtb nebo CX.

                                                    Ale člověk co píše ze chce jezdit po silnici tam mu mtb nic nepřinese – naopak.

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Dobře jedoucí bike na silnici ale nikdy nestavíš jen čistě pro silnici (i když občas to tak někdo také udělá). Pointa je právě v tom, že i když někoho třeba vůbec neláká jezdit více opravdu pořádných terénů a odjezdí toho nejvíce po asfaltu, tak to může kdykoliv nakombinovat s libovolným terénem.

                                                    A u silničky/cy­klokrosky jsme zase zpět u toho, že pro většinu turistů je to nevyhovující kolo a rádi na tom jezdit nebudou. Jak už jsem tu napsal, tak procentuální prodej silniček ze všech kol hovoří za vše (silniček se prodá z celku naprosté minimum).

                                                    0 0
                                                  • MI.KU  

                                                    Neříkám ze neprodá ono se nic jiného skoro neprodává v běžných obchodech – bratranec si v letě taky koupil 29 za něco přes 20 na jízdu po silnici – i když sem mu radil silnicku – jeho hlavní argument byl ze odpruzena vidlice oddálí únavu a umožní mu jezdit delší trasy. ,,Řekli mu to totiž v obchodě,, spolu s tím ze silniční kola sou minulost a už to neprodavaji jelikož to nikdo nechce. Když sem mu řekl ze je to blbost a že mu chtej jen něco vnutit tak mi to nevěřil. No tak na ty 29 vyjel asi dvakrát – začal si stěžovat ze je to těžké a nejede to – koupil 15kg mrdku. Na podzim si zkusil moji silnicku a bylo vidět jak litoval ze se nechal naverbovat do mtb.

                                                    Když přijde beznej zákazník do obchodu s tím ze chce kolo v drtivé většině odejde s mtb – ono totiž ty obyčejný obchody ani silniční kola nemají a přeci nebudou lidem radit to co nevedou.

                                                    Když sem se třeba koukal po CX to nenajdes téměř nikde – Tábor – taková meka cyklokrosu a nenajdes tam jednu jedinou na obchode.

                                                    No mě je to jedno já na silnici jezdím ba silnicce a když chci do terénu vemu mtb, ale zakladatel se asi bude zbytecne dřít ;)

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Nejvíce se prodá trekových kol, biků o trošku méně.

                                                    Každý ať si jezdí na tom, co mu vyhovuje nejvíce. Já třeba měl vždy nějakou silničku po více než 20 let a najel na nich minimálně 50tis. km a dnes už bych nechtěl silničku ani pro to ježdění čistě po asfaltu (i když tedy čistě po asfaltu nejezdím už vůbec, protože se cíleně vyhýbám autům co to jde, takže i když se jede jezdivá trasa bez terénu, tak je to třeba jen z 50% asfalt).

                                                    I v posledních letech co jsem silničku měl už jsem jezdil jen pár pořád stejných tras dokola (což už mi pak vůbec nebavilo), kde byl lepší asfalt (nikdy mi nebavilo jezdit na silničce po mizerném asfaltu) a tam bylo postupně více a více provozu.

                                                    0 0
                                                  • novas752  

                                                    A vždyť chce hubnout ne? :D Navíc ty popisuješ 15kg cihlu, tady je ale řeč o individuální stavbě okolo 11–12kg.

                                                    Se oproti tý silnici úplně sedře. Na silničce dřeš úplně stejně, ale jedeš rychleji.


                                                    Proč asi je spousta obchodů moc nevede? :) (To neznamená, že by nemohli u dodavatele objednat nebo zajistit testovací kus.)

                                                    Většina na kole se pohybujících občanů jezdí jen po asfaltu a dobrých cestách a stejně nemaj silničku, čim to jen bude Já ty kola nechci nějak snižovat apod., sám přemýšlím, jestli dřív pořádný full nebo silničku, a na několika kusech už jsem jel, ale prostě pro začátečníka to neni. Tečka.

                                                    0 0
                                                  • MI.KU  

                                                    Silnička pro zacatecnika není.....

                                                    No možná pohledem dnešních kluků – ten kdo začínal jezdit na kole v době kdy MTB v naší republice nebylo s tím nemá problém. ;)

                                                    0 0
                                                  •  

                                                    ty seš hrozná konzerva, pořád vzpomínat co a jak se dřív dělalo (na čem jezdilo) a že nebyl problém, nová doba chlape

                                                    0 0
                                                  • MI.KU  

                                                    Nojo já vím ;)

                                                    Ale prostě když čtu ty mladý kluky že silnička je moc vratká a že to není pro začátečníky a td – sme jako děti jezdili po poly na fáčku nebo esce a nikomu to nepřišlo vratké a td.

                                                    Kam ta dnešní mládež spěje :D

                                                    0 0
                                                  • MI.KU  

                                                    11–12kg mtb 29 za 15 tisíc? Hm..... ;)

                                                    0 0
                                                  • novas752  

                                                    S pevnou základní uhlíkovou vidlicí na úzkejch pláštích, proč ne – ale úvodní příspěvek hovoří o 15k. Silnička za takovou cenu taky nebude mít 7, ale 10.

                                                    0 0
                                                  • MI.KU  

                                                    PS – nějaká konkrétní sestava do 15000 na těch 11kg s 29" by byla?

                                                    0 0
                                                  • JFtryall  

                                                    A proto je lepsi kola radsi stavet a ne kupovat hotovky kde je tisic kompromisu. A treba i mirne vyssi investice se hodne vrati. V cenach kolem 20K to je jasna volba a do velke miry to eliminuje ty excesy seriovek.

                                                    0 0
                                                  • novas752  

                                                    To mám, na asfaltu se to občas hodí… Pro 29" kola je ekvivalent 40 nebo 42z, čili opět klasická současná trojplacka.

                                                    Jak už tu někdo psal, silnička je pro spoustu začátečníků nevhodná. Posed neni tak pohodlný jako na mtb, celé kolo je tvrdší, úzké pláště a větí tlak = zvýšené riziko defektu, je to oproti mtb vratké, rychlostní rozdíl oproti mtb při „začátečnických“ rychlostech je poměrně malý a ne všude je asfalt, natož dobrý asfalt (jet na silničce přes ty rozbombardované záplaty a popraskané krajnice nebo smetené zbytky posypu neni zrovna eňo ňůňo).

                                                    S celopevnym mtb na nějakých lepších krosových/cyklo­krosových pláštích se „nouzová“ prostupnost výrazně zvětší a to se hodí, i když primárně chce hoblovat pouze asfalt. Zlášť na horách (Jizerky, Šumava, Orličky. atd) je milion šotolinek, makadamek, panelek a mizernejch asfaltek.

                                                    Nikomu to nevnucuju, ale já osobně bych jako úplný začátečník nechtěl. Ještě snad nějaký gravelbike ano, i když tam zase mohou chybět převody do pomala, pro začátečníka poměrně důležitá věc.

                                                    0 0
                                                  • Petr L2  

                                                    „obliba“ trekingů může pramenit z toho, že laik, kterému kolo nic neříká a chce se občas povozit uvažuje právě tak, že silnička je extrém to nebrat, MTB je zase do terénu tam nikdy nepojedu, takže logicky zbyde městské kolo, to ne, nejsem pošťačka a přece chci do přírody, takže trekingové. Přitom, kdyby neměli možnost trekingového kola, vezmou nějaké MTB, které pro takové použití není problém přizpůsobit a pojede se jim na nějakých rozumných pláštích daleko bezpečněji a jistěji a dostanou za stejné peníze daleko univerzálnější kolo, které nebude těžší, vydrží daleko víc a dojeli by snadno i tam, kam si na trekingu netroufnou.

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Tak v posledních letech s rozšířením 29" je to teď jiná situace.

                                                    Teď už minimálně pro stavbu (ne nákup hotovky) treková kola poztrádají v podstatě smysl. Ve výsledku u 29" i treku poskládáš úplně totéž s rozdílem pouze v rámu a vidlici (v případně pevné jen v rámu). Vše ostatní bude komplet stejné včetně plášťů (tedy v případě, že na počátku stavím něco na užších pláštích)

                                                    Geometrie samozřejmě také totožná a to taková jakou potřebuje daný jezdec (půjde docílit na treku i biku až na vyjímky typu extra malý jezdec a problém příliš vysoko položených řídítek na 29" a pod.).

                                                    A u 29" z totožného výsledku zůstane výhoda kdykoliv přejít na širší pláště + v případě odpružené daleko větší výběr funkční vidlic (u treků téměř nejsou).

                                                    U hotovky se to ještě bude lišit více tím jak jsou ty hotovky trochu jinak směrované.

                                                    0 0
                                                • JFtryall  

                                                  Jasne, ale to nemuzes obecne tvrdit jako platny pravidlo. Ten rozdil je realne ve skutecnosti nekolik procent a ne 20 procent. A cim horsi ten silnicak je, tim vic se ten rozdil smazava. Ze se citis nejak podobne unavenej je sice dobry, ale nic to nevypovida.

                                                  0 0
                                                • MlokCZ  

                                                  To je ale možná tak specifikum tvojeho biku, ale neplatí pro rozumně postavený bike na jezdivé trasy.

                                                  Omezení na 35km/h, tak to bych nezkousnul ani na fullu, který je určen hlavně do terénu. Natož pak na HTčku nebo celopevňáku.

                                                  0 0
                                                  • gerrard  

                                                    No to spis nez na malo prevodu vypada na neschopnost tocit vyssi kadence. Jak to tu obvykle byva.

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Já mu to tedy předtím nepočítal, když tam má jen jednoplacku. Ale přeci jen má převodníky 38 a kazetu od 11.

                                                    Má jen 26" 1,85" pláště, takže odhaduju obvod tak na rovné 2m.

                                                    Takže to máme třeba pro kadenci 90ot./min (tedy na rovinu nebo mírný sjezd pohoda s možností točit krátkodobě i mnoho více) nějakých 37km/h. Tak pro dlouhodobou jízdu to u něj žádný větší problém s kadencí nebude.

                                                    Krátkodobě (v řádu několika minut) by ale nebyl problém na tom šlapat tak do 50km/h.

                                                    0 0
                                    • Čipera  

                                      Tak to si se na biku těžce flákal. :-D

                                      0 0
                                    • Jirka24x  

                                      tak jezdi autem když honíš čas

                                      0 0
                            • JFtryall  

                              Ano obcas na to i sednu. Silnicka je samozrejme rychlejsi, ale hlavne diky aerodynamice ve vyssich rychlostech. Kdyz mas obycejnou silnicku, tak sice mozna ujedes 30km o par procent rychleji, ale ma to hodne nevyhod. Viz zmineno, brzdy, nestabilita, vyssi pravdepodobnost defektu atd atd…proste silnicka je uz pro lidi co uz vi, ze to potrebuji. Celopevnej bike ma mnohem sirsi schopnosti aniz by zasadne utrpel na rychlosti nebo vaze. A kdyz zainvestujes do bezdusi a top obuti, tak ses v pohode. Ja osobne nemam problem vyrazit i se silnicarema na biku, rozdil je tam nejakych 30W, kdo vi jestli. Pravda boli ja vim…:-)

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                A celé to bude hlavně o tom jaký bude na biku posed.

                                Rychlej turista tu už dříve psal, že i při rychlejším ježdění (typu průměr 34km/h na 300km+ trase) kde se více projeví aerodynamika měl rozdíl bike vs silnička jen 5%, což bude ještě daleko méně než těch 30W (něco kolem 15W). Ale on měl hodně chrtí posed na biku (a byl to 26" celopevňák na rychlých pláštích).

                                Pro daleko menší rychlosti (u slabších jezdců jako já) může být ten rozdíl ještě menší. Já míval 0–10%. Těch 10% je sice více než měl Rychlej turista, ale to platilo jen pro čistou rovinu (a za předpokladu, že to na silničce celé odjedu ve spodním úchopu, což bych dal jen po nějaký omezený čas) a na biku jsem nikdy neměl tak chrtí posed.

                                V hodně kopcovité trase to klesalo u mě až téměř k nulovému rozdílu (tam už šlo jen o ten malý rozdíl hmotností, což bylo třeba 8kg vs 10,5kg co jsem měl konkrétní bike a celopevňáka).

                                A ono ani opdružená vidlice s lockem to téměř nezpomalí. Zase jen cca o hmotnost navíc, tzn. 1kg navíc a to v hodně kopcovité trase je tak maximálně 1% rozdílu.

                                0 0
                                • MI.KU  

                                  Mám tedy úplně jiné rozdíly. To co si na silnicce dam za 3h mám na mtb za 4h. Je to dáno rozdílnou váhou, plášti, převody, posed. Někdy je to menší rozdíl ale vždy mi to na průměru děla od cca 3 po 10km/h rozdíl. A při vyjizdce na par hodin se to už dost nascita.

                                  0 0
                                  • JFtryall  

                                    A vykonovy udaje mas kde? :-) ja na 2h trase mam pri ± stejnem vykonu na silnicce lepsi prumer o kilometr az dva maximalne ve vytrvalosti. Pri nevhodnych podminkach jedu na silnicce i pomaleji, ale makam na obou kolech dost podobne protoze to merim a nedam na pocity. Ten rozdil je v rychlostech kolem 30 a normalnich podminkach fakt velmi maly.

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      A tohle je dle wattmetru, takže opravdu objetkviní srovnání.

                                      Ale tady to byl vždy takový mýtus (který tu tvrdil každou chvíli někdo), že silnička je rychlejší o nesmyslné rozdíly typu 30% a více.

                                      Moje srovnání dle tepáku nejsou tak přesná jak z wattmetru, ale jak mám z minulosti z jednoho roku, kdy jsem pravidelně střídal silnička vs celopevňák na pořád stejné trase a dlouhodobě jezdil na ± stejném tepovém průměru, tak to také bude ± sedět i když to srovnání nebude tak přesné.

                                      Na biku se strašně lidí na silnici oproti silničce fláká. Já tomu rozumím, silnička vždy vybízí k rychlejší jízdě, zejména v situacích udržet rychlost na houpáčkou s pár výškovými metry apod. Ve stejných místech pak spousta lidí na biku prostě hodí lehčí převod a zpomaluje.

                                      A ani ty roviny dost často na biku neudrží stejný výkon jako na silničce.

                                      0 0
                                  • MlokCZ  

                                    To ovšem při opravdu stejném výkonu a rozumně postaveném celopevňáku není fyzikálně možné.

                                    Plášti neudělají rozdíl téměř žádný. Rychlé bikové pláště na bezduších mají stejný valivý odpor jako průměrný silniční plášť. Ty nejlepší silniční mají o chlup méně, ale rozdíl je minimální.

                                    I kdybys vozil opravdu extra rychlé silniční pláště, tak ušetříš při průměru 30km/h méně než 10W za pláště. A při horších silničních pláštích na tom budou ty TB naopak dokonce lépe s valivým odporem.

                                    Hmotnost je dejme tomu +3kg (já měl třeba 8kg silnička vs 10,5kg celopevňák, ale může to být třeba o trošku více). To dá ve výjezdech 3,5% (3kg z celkové hmotnosti soustavy třeba 85kg). V celkové trase tedy o dost méně, na rovině to nedělá v podstatě nic (jen vliv na navýšení valivého odporu, ale to je naprosto minimální hodnota).

                                    3,5% i kdyby z 300W je 10,5W.

                                    Tak to jsme na rozdílu 10–20W dle použitých pláštích na silničce. Dejme tomu 15W, což už bude vyžadovat dost slušné pláště na silničce.

                                    Převody neudělají vůbec nic. Pokud někdo jezdí na biku jezdivé trasy s hodně asfaltem (v tomto případě řešíme jen asfalt), tak tam bude mít i potřebné převody.

                                    A zbývá nám posed, což bude velmi variabilní parametr a bude velmi záležet na konkrétním posedu na obou kolech. A bude velmi záležet na profilu trasy (čím více rovin a tedy větší průměr, tím větší vliv aerodynamiky).

                                    A to nemáš šanci ani na aerodynamice nahnat.

                                    10km/h už je úplný nesmysl při zachování stejného výkonu a použití pořádného celopevňáku. To není šance na takový rozdíl ani na úplné rovině.

                                    Něco málo z kalkulátoru (ověřeno, že použití kalkulátor má implementovaný hodně pomalý bike, zejména nějaké extra pomalé pláště, aerodynamika by se i celkem dala dle toho kalkulátoru, tedy v reálu je to pro slušný celopevňák daleko lepší než uvedené hodnoty).

                                    1. Výkon jezdce 300W, hmotnost jezdce 75kg, hmotnost silničky 7kg, bike 10kg, rovina
                                    • silnička spodní úchop: rychlost 39,1km/h
                                    • silnička horní úchop: 36,6km/h
                                    • bike 31,7km/h

                                    I přes modelovou situaci nejvýhodnější pro silničku (čistá rovina), mizerný bike, který má opravdu daleko k rychlému celopevňáku není rozdíl ani náhodou 10km/h

                                    1. Výkon jezdce 300W, hmotnost jezdce 75kg, hmotnost silničky 7kg, bike 10kg, 5% stoupání
                                    • silnička spodní úchop: rychlost 21,1km/h
                                    • silnička horní úchop: 20,7km/h
                                    • bike 18,5km/h
                                    1. Výkon jezdce 300W, hmotnost jezdce 75kg, hmotnost silničky 7kg, bike 10kg, 5% stoupání
                                    • silnička spodní úchop: rychlost 12,4km/h
                                    • silnička horní úchop: 12,3km/h
                                    • bike 11,4km/h

                                    A teď udělám korekci za pláště, které jsou v tom kalkulátoru pro rychlý bike úplně mimo:

                                    1. Výkon jezdce 300W, hmotnost jezdce 75kg, hmotnost silničky 7kg, bike 10kg, rovina
                                    • silnička spodní úchop: rychlost 39,1km/h
                                    • silnička horní úchop: 36,6km/h
                                    • bike 33km/h

                                    I přes modelovou situaci nejvýhodnější pro silničku (čistá rovina), mizerný bike, který má opravdu daleko k rychlému celopevňáku není rozdíl ani náhodou 10km/h

                                    1. Výkon jezdce 300W, hmotnost jezdce 75kg, hmotnost silničky 7kg, bike 10kg, 5% stoupání
                                    • silnička spodní úchop: rychlost 21,1km/h
                                    • silnička horní úchop: 20,7km/h
                                    • bike 19,4km/h
                                    1. Výkon jezdce 300W, hmotnost jezdce 75kg, hmotnost silničky 7kg, bike 10kg, 5% stoupání
                                    • silnička spodní úchop: rychlost 12,4km/h
                                    • silnička horní úchop: 12,3km/h
                                    • bike 11,8km/h

                                    Stoupání udělá největší čas z celé vyjížďky, tedy pokud to bude aspoň trošku kopcovité, tak celkový průměr se bude blížit tomu rozdílu třeba pro to 5% stoupání.

                                    A to ještě ten kalkulátor má pro silničku opravdu o hodně lepší aerodynamiku pro horní úchop než pro bike. To se v reálu může ale už hodně blížit a být daleko menší rozdíl než je tam používaný. Opět by to snížilo rozdíly.

                                    A dále je to pro dost velký výkon. Pro slabší jezdce bude rozdíl opět výrazně menší.

                                    0 0
                                    • JFtryall  

                                      Presne. 300W na rovine dlouhodobe fakt moc lidi nedava. To je uz docela trest.

                                      0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Schválně jsem zkoušel nějaké příklady na výkonu, co tu už běžně nebudou jezdit ani ti lepší jezdci, abych ten rozdíl rychlostí udělal co nejvýraznější a ani tak nebyl tak velký.

                                        Když se to vše vezme při 200W, tak se ty rozdíly ještě dost sníží (a tím myslím i procentuální, tedy přesněji poměry rychlostí).

                                        Já jak jsem výkonnostně lemra, tak jsem kdysi párkrát měl i extrémy, že jsem byl na silničce pomalejší. Samozřejmě to byla chyba té silničky pro mojí výkonnost, konkrétně nedostatečně převody. Bylo to na jedné hodně kopocovité trase, kde bylo více prudkých výjezdů a já tam ztrácel na silničce v těch prudších výjezdech i přes o 2,5kg méně u silničky. Samozřejmě jsem to nízkou kadencí nějak vydrtil, ale nutnost drtit nízké kadence ze sedla už poslala efektivitu níže než byla na biku v sedě s ideální kadencí.

                                        To jsem ale pak na posledních silničkách co jsem míval měl vyřešené a prostě tam dal dostatečně lehké převody (a klidně jsem tam prdnul i trojplacku + 11/32 kazetu).

                                        0 0
    • H8me  

      Kazdy pohyb navic je na hubnuti urcite super, ale kolem moc nezhubnes. Na hubnuti je nejlepsi chuze/jogging a taky nordic walking. Z vlastni zkusenosti to vim, vzdycky dam dolu na kole tak 3–4kg za sezonu, tuku dam asi vic, ale zase naberu svalovou hmotu. Nejde mi jezdit v nizsich tepovkach pro paleni tuku, kdyz me to kolo proste zene dopredu rychleji! :D takze vetsinou palim cukry :D

      0 0
      • Jirka24x  

        Kolem nezhubnes ?? Vzdyt je to namahavejsi jak chuze. Ja a kamarad jsme dali dolu kazdej 30 kg za pul roku. Obden tak jsme najeli tak 60km… jo a hubne se stravou ne sportem ;)

        0 0
        • MI.KU  

          Sem na podzim jezdil 500 tydne a zhubl sem 1–2 kg ;)

          0 0
          • Jirka24x  

            Pomud vazis malo tak uz treba nemas kam hubnout. My meli nadvahu.

            0 0
            • MI.KU  

              Já sem na 85 při 185cm

              0 0
              • Jirka24x  

                To neni nadvaha :)

                0 0
                • MI.KU  

                  To ne normálně ale v cyklistice je to 15 navíc ;)

                  0 0
                  • H8me  

                    to sice jo, ale zase se nezlames, kdyz nekde lehnes … to co ja jsem popadal, to by Froomie uz nechodil :D … 187cm, 103kg :D

                    0 0
                  • Jirka24x  

                    Nejsi profik :D

                    0 0
                    • MI.KU  

                      Nejsem upřímně já bych 70kg ani mít nechtel – chlap má vypadat jako chlap a ne jako když vylezl z koncentraku. Třeba 5 dolu ještě jo kdyby se povedlo na tuku ale chci mít nějakou svalovou hmotu.

                      0 0
        • H8me  

          presne, nejdulezitejsi je strava … no pro me pri tepovce 170 na kole muzu normalne mluvit a pri 170 pri behu malem zdechnu :D takze kolo mi neprijde namahavejsi jak beh, ale to je asi individualni :) Urcite je kolo namahavejsi jak chuze – to souhlasim a proto se blbe hubne … :)

          0 0
          • Petr L2  

            Kolo je šetrnější ke kloubům. :-)

            0 0
            • H8me  

              ano :) po vykloubenym kolenu z americkyho fotbalku jsem dostal narizeno rehabilitovat na kole a tak jsem vlastne zase zacal vic jezdit … :) a urcite pro tezsi jedince nad 100kg je lepsi kolo a chuze, nez beh, pac tam dostavaj kolena cocku jak svina!

              0 0
          • Jirka24x  

            Presne :D

            0 0
          • MlokCZ  

            Urcite je kolo namahavejsi jak chuze – to souhlasim a proto se blbe hubne

            To je ovšem naprostý nesmysl (ta druhá část věty).

            0 0
            • H8me  

              no je i neni … ja treba na kole neumim jezdit tepovky na paleni tuku ........ jezdim vyssi a tim padem palim cukry a to je k hovnu … max ti to zlepsi vydrz ci max vykon …

              0 0
              • Luke96  

                To jako že tuky se pálí jen v určité tepovce? To snad nééé?

                0 0
                • H8me  

                  tuky se castecne pali asi porad, ale nejvic v urcitem rozmezi. U me to je cca 130 az 150 … 130 mam, kdyz jedu po rovine normalnim tempem. To rozmezi mam z vypoctu a VO2Max testu od Polaru, takze to nebude tak presne, jak pri labolatornim testu s laktatem. Na tom jsem byl pred operaci srdce, takze ted mi ty vysledky jsou k nicemu …

                  0 0
                  • Luke96  

                    A co třeba pálení tuků při regeneraci, po tom co si pořádně „naložíš“? na kole, v posilovně…(to už je fuk)

                    Jestli uvažuješ ve smyslu: co nejdéle vydržet nějaký souvislý výkon s nejnižší možnou spotřebou zásob energie zaměřenou zejména na spotřebu tuků. Tak máš asi pravdu.

                    Ale pokud je cílem zhubnout, tak je to zbytečně časově náročná metoda.

                    viz. např. hezky zjednodušeně popsáno http://www.f-sport.cz/print.php?…

                    0 0
                    • H8me  

                      na odkaz urco mrknu, diky! No myslel jsem to tak, ze mi nejde moc hubnout u myho nejvetsiho konicku, kterej provozuju rad :) takze toho casu nelituju, spis, ze neumim jezdit nizky tepovky na kole, ale pokud bych to spojil s tim, co si psal, tak mozna by to nebylo od veci!

                      0 0
                      • Luke96  

                        No mě to taky na kole moc nejde, ale nejspíš to bude tím, že si rád po vyjížďce doplním energii pivem. Když se snažím zhubnout, tak to řeším většinou v zimě posilovnou a kolo (resp trenažér) jako doplněk.

                        Každopádně nejdůležitější je to, co člověk konzumuje.

                        0 0
                        • H8me  

                          regenerujes pivem a doplnujes cukry! :))) no po precteni clanku usuzuji, ze to delam dobre (jezdim vyssi tepovky, protoze me to v nich vic bavi, i kdyz bych nemel skrz srdce, ale to je zase jina kapitola), ale spis se musim zamerit na stravu. Nejak nezeru zadny prasarny, ale hodne jim pecivo :( … nejak nemam koule ho vynechat, proste jist sunku a k tomu zeleninu bez peciva nemuzu skousnout! :D

                          0 0
                          • Luke96  

                            Pečivo nebrat :D

                            Maximálně celozrnné.

                            0 0
                          • MlokCZ  

                            Jenom vysoké intenzity je stejně špatně jako se jim zcela vyhýbat.

                            Systém jen vysoké intenzity má svoje nevýhody:

                            • pokud jde o běžného hobíka, tak tímto stylem nedokážeš mít tak moc pohybu, protože to neodregeneruješ (tedy vydaná energie přímo během pohybu zase až tak velká není), když to s intenzitou opravdu přeháníš, tak se můžeš odrovat i třeba za 3 hodiny týdně
                            • metabolismus sice nastartuješ, to je dobré, ale zase nemáš žádné tuky spálené přímo pohybem

                            Proto se to má vždy kombinovat. Tím získáš ze všeho to nejlepší:

                            • celkový výdej energie pohybem bude velký
                            • spálíš rovnou ne tak málo tuku při pohybu
                            • bude nastartovaný metabolismus a budeš pálit více tuků i mimo pohyb
                            0 0
                            • H8me  

                              Mloku, takze napriklad takovy treninik je ok … https://flow.polar.com/…is/878747624 ?

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Není vůbec potřeba u pohybu přehnaně řešit jak jsi na tom byl tepově. Stejně neznám tvoje prahy, takže netuším, co je z toho záznamu pro tebe vysoká intenzita a co ještě ne.

                                Důležité je mít toho pohybu dohromady dostatek (pokud ho máš dostatek, tak automaticky máš vyřešené přílišné intenzity, protože bys jinak dostatek pohybu nebyl schopný zvládnout) a hlavně pořád. A občas nějakou tu intenzitu zařadit.

                                A k tomu jako základ rozumná strava. Bez rozumné stravy to ani s extra hodně pohybem nebude fungovat.

                                0 0
                                • Luke96  

                                  Přesně, při hubnutí bych tepovku až tak moc neřešil.

                                  0 0
                                  • H8me  

                                    Okey, dam na vas chlapci :) jako neresil jsem ji moc ani ted (viz moje aktivity) ale ted ji nebudu resit vubec :D a zamerim se na papani! :D

                                    0 0
                          • MI.KU  

                            Znáš to – brambory ano proč ne, brambory prasátku a prasátko potom pro mně :D

                            0 0
                        • Jirka24x  

                          To je vic nez jasny !!! :D chtit hubnout a dat si pak pivo je picovina

                          0 0
                • novas752  

                  To sand jó. Když to pálíš skoro na anaerobnim prahu, jedeš prostě na cukr.

                  Kapitola 1–4.

                  0 0
                  • Luke96  

                    Dík za článek, až budu mít víc času, tak na to mrknu.

                    Tak ještě mrkni na ten odkaz co jsem tam dával já. Pochopíš, co jsem tím myslel. Bavíme se o pálení tuků

                    0 0
              • JFtryall  

                A co kdybys zacal jezdit jako clovek a zacal se zlepsovat a hubnout? :-)) Jak dlouho jedes na ty cukry? :-)

                0 0
                • H8me  

                  jak kdy :D napriklad https://flow.polar.com/…is/732849195 … ale vetsinou, kdyz jedu neco delsiho, tak samozrejme nejedu anaerobne celou dobu, to by me vybehla pumpa z hrudniku :D

                  0 0
                  • JFtryall  

                    Anaerobne to vydrzis par minut takze to fakt nejedes…:-) a i kdyz tam tepove muzes byt, tak v realu tam vubec byt nemusis. Je tam spousta faktoru. Dam ti dobrou radu, prvni hodinu se snaz odolat a snaz se hlavne perfektne slapat a pravidelne dychat. Cca do 145 TF. Pak se muzes zrusit na Dl. Strane nebo kdekoliv a domu uz pojedes jen pohodicku. Takovej trenink je vhodnejsi, kdyz nechces jezdit cistou vytrvalost.

                    0 0
              • MlokCZ  

                To je další nesmysl. Na hubnutí jsou dobré všechny zátěže. Jak nízká po dlouhý čas kdy pálíš nejvíce tuků během pohybu, tak i vysoké, kde nepálíš tuk při zátěži skoro žádný (nebo až v extrému vůbec žádný), ale zase vydáš za stejný čas mnohem více energie a hlavně pak nastartuješ metabolismus na dalších dejme tomu 24 hodin.

                A nejlepší je kobminovat obojí. Tedy provozovat jak nízkou zátěž po dlouhou dobu, tak k tomu přidávat vysokou zátěž po krátkou dobu na nastartování metabolismu.

                0 0
                • H8me  

                  no takhle to delam, pac neuhlidam aerobni rozmezi … valim to proste podle pocitu a jak se mi jede a nehubnu, tak spis bude u me problem se stravou … vynechat pecivo? veci typu pastiky, uzeniny apod, ty nejim nejak casto, obcas neco malo si dam, ale skoro vubec, ale hodne peciva a mlecnych vyrobku

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    U každé to funguje trochu jinak, žádné univerzální rady nejsou. Strava je vždy základ.

                    A jen pro představu jak to funguje u mě pro různé typy zátěže. Tedy velké intenzity vs malé intenzity vs kombinace.

                    Aspoň trochu funguje každá varianta, při slušné stravě to jde jakkoliv když je nějaký pohyb.

                    Já nikdy neměl velkou nadváhu, ale držet si svojich 70kg už není teď ve 40 letech taková sranda (od cca 30 let to začalo být horší jak se každému s věkem zpomaluje metabolismus).

                    Hmotnost držím pořád, ale dle různých pohybů si můžu dovolit různě jíst a méně nebo více se musím hlídat.

                    Asi nejhorší výsledky jsem měl jen čistě s nízkou intenzitou. Konkrétně odchozeno jednu zimu 50+ hodin měsíčně po 5 měsíců. Tedy trvale se držel ne tak málo hodin pohybu týdně, ale jak to byla čistě jen nízká intenzita, tak to nebyl žádný zázrak. Ale samozřejmě je to mnohonásobně lepší než žádný pohyb.

                    Dříve jsem měl některé zimy 4× týdně squash, tzn. o hodně méně hodin než ta chůze, ale vše jen vysoké intenzity. To fungovalo docela dobře a mohl jsem jíst už více, ale jednak to bylo už nějaký ten rok zpět (takže tenkrát ještě rychlejší metabolismus v nižším věku) a pak dnes bych to už vůbec nezvládnul odregenerovat (už 3× týdně squash bych měl teď problém).

                    A jednoznačně nejlépe funguje kombinace intenzit. To i při třeba jen 6–7 hodinách týdně jsem na tom lépe (na nastartovaní metabolismu mi během týdne stačí i kratší jízda na kole do práce, kde to mám těsně pod hodinu za obě dvě jízdy) než obě předchozí metody a můžu žrát už o něco více.

                    A přes teplou část roku, když mám kombinaci intenzit a hodin 10+ týdně, tak tam můžu už i poměrně žrát dost a pohoda.

                    Problematické jsou vždy jen ty přechody. Když přes zimu těch hodin pohybu vždy trochu uberu a ze začátku žeru stejně jako přes teplou část roku. To pak je vždy lehký výkyv 1–2kg nahoru než se začnu zase hlídat.

                    0 0
                    • H8me  

                      jo jo, u me byl taky problem ten prechod …ted pres zimu si drzim 103kg z leta … 2× tydne plavani (tam celkem makam), 1× tydne florbal (vysoky intenzity), 1× nebo 2× tydne bezky ci SNB

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Nejsem žádný extra plavec, tak ať mi případně opraví jiní znalci plavání.

                        Já si myslím, že plavání zrovna moc dobré na hubnutí není. Tady vstupuje faktor studená voda na kterou tělo reaguje.

                        0 0
                • Luke96  

                  +1

                  0 0
                • Qulck  

                  Přesně tak. Při každém pohybu se vydává více či méně energie a i u člověka fungují fyzikální zákony, takže pokud výdej > příjem, musí úbytek váhy logicky nastat. Na druhou stranu jsem si všiml, že taková ta lehká „oplácanost“, kdy je sice člověk na pohled štíhlý, ale svaly moc vidět nejsou, jde odstranit pouze úpravou jídelníčku. Jeden čas jsem hodně posiloval, sice znatelně přibyl objem, ale vyrýsování žádné, prostě jsem sice měl sixpack, ale trošku zateplenej :-) Tělo má asi defaultně nastavenou potřebu mít malou vrstvičku tuku pod kůží (minimálně to moje).

                  0 0
            • Jirka24x  

              Proteze se nikomu nechce jezdit streky na kole a byt bez jidla a prekonat tu namahu :) Tak to bylo asi mysleno.

              0 0
      • luba1  

        Zhubnul jsem především pro mě rychlou chůzí 7,2 – 7,5km/h. Pravidelně 5× v týdnu. Samozřejmě se upravil jídelníček – žitný chleba, šunky, zelenina, rýže, kuře atd. Jíst 5–6× denně v menších dávkách. Chvilku to trvalo, než najdeš rytmus, jak chodit. Chodil jsem i běhat, ale ve finále to vycházelo podobně jako chůze, protože jsem vydržet běžet 3× 2km a mezitím se potřeboval vydýchat.

        Od kola si slibuju něco intenzivnějšího než chůzi, kterou můžu provádět v lese na polňačkách.

        0 0
    • antt  

      pro tento účel bych vzal néjaké „fitness kolo“ z nějakého výprodeje (silniční s rovnými řidítky)

      0 0
    • luba1  

      Nazdar mistři,

      děkuju všem za rady, postřehy, náhody, instrukce a definice. Všechno jsem četl a přiučil se. Scalar mi poslal nabídku, snad nebude vadit, když postnu.

      rám Force Epigoni (nebo Scud 29´´ )

      vidlice Suntour Raidon XC LO-R air (nebo Force karbon MTB 29" 485mm)

      hl. složení MRX cartridge + podložky

      sedlovka Force Basic

      představec Force Basic

      řidítka Force Basic rovná 68cm

      sedlo Thomus

      objímka pod sedlo

      kliky Force ten 3+ 24/32/44, osa integrovaná HT II

      řazení Shimano Deore M610 3×10

      přesmykač Shimano Deore M610

      měnič Shimano Deore M610

      kazeta 11 – 36 Shimano Deore HG50

      řetěz Shimano Deore HG54

      kola Force Basic/náboje Force (prům. ložiska)

      pláště Michelin Country Racer 29×2,1"

      duše Rubena

      gripy Tforce jištěné

      brzdy Shimano M445/4465, kotouče Force 160mm

      Chvilku jsem studoval problematiku vidlicí – nemám chybu v úsudku?

      Při mé váze asi není vzduchová nejlepší řešení, protože se při samotném nasednutí to půjde dost dolů. Chápu, že je to asi pohodlnější, ale na druhou stranu nebudu jezdit do terénu, protože na to nemám fyzičku.

      Proto si myslím, že by mohla na cyklostezky a silnici být Force karbon MTB 29" lepší.

      0 0
      • novas752  

        Chybu v úsudku máš. To je právě problém pružinových vidlic. Zaprvé ty levné maj vysoký vnitřní odpor a zadruhé je pružina nastavitelná jen v úzkém rozsahu hmotností a i tak to neni žádná sláva díky tomu odporu a často mizernému tlumení (pravá noha).

        Vzduchová se dá nafoukat na libovolný (skoro) tlak na „sag“ (zanoření po nasednutí) cca 25–30% celého zdvihu podle libosti (vidlice i rám s tim počítá).

        Taky průběh je odlišný. Pružina je lineární (graf závislosti zanoření na síle je přímka), u vzduchových se dá hrát s velikostí komory (komor) a ovlivňovat tim progresivitu (graf neni přímka, ale parabola, takže může být velmi citlivá na začátku a zároveň se tolik nepropadat). Také tlumící patrony bývají lepší, než v nejlevnějších pružinovkách (tam občas neni vůbec) – to také ovlivňuje práci se zdvihem a rychlost návratu do původní polohy.


        Jestli si jsi jistý, že do rozbitějšího terénu ani nepáchneš, nech si tam dát tu pevnou, v opačném případě odpruženou.

        0 0
      • MI.KU  

        Dotaz – kolik to má stát a kolik to má vážit ve tvé velikosti s pedálama?

        Někdo tu psal o 11kg MTB 29 do 15 tisíc a na dotaz o konkrétní složení mi již neodepsal – tak by mne zajímala váha týhle sestavy.

        0 0
        • Čipera  

          To ti asi nikdo neřekne protože kolo ještě není postavené. Co jsem koukal kola s podobnou konfigurací na odpružené vidli maj kolem 12,5–13,5 kg s pevnou uber 1,5 kg.

          0 0
          • MI.KU  

            Bych typnul víc – přes těch 13 s pevnou. Sem zvědav kolik bude vážit výsledek s pedálama.

            Ale za ty peníze to není špatný – i když jak sem tu psal zvolil bych něco úplně jiného ;)

            0 0
            • Čipera  

              http://www.bike-forum.cz/…epigoni-2016 tady to má 11,88 s pedálama je to teda 1×11 Takže by mohlo mít pod 13. Každopádně na bike za 15 000 je to slušný. Já si zas myslím, že to je pro takové ježdění nejlepší a nejuniverzálněj­ší volba.

              0 0
              • MI.KU  

                To je úplně jiný kolo.

                0 0
                • Čipera  

                  stejnej rám celopevňák asi na těžší vidlici a jiný komponenty. Každopádně je mu nejpodobnější z toho co jsem našel takže jsem ohledně těch komponentů přidal 1 kg nahoru, takže 13 kg by mohlo mít. Je těžké takto vážit a proto je to hodně s nadhledem.

                  0 0
      • JFtryall  

        Dal bych pevnou a zainvestoval do Thunder Burtu 2.25. A bude to mit realne na dusich kolem 12kg.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.