Kolik muze byt vrch krku vidlice pod vrchem predstavce?

48 nepřečtených
  • WRCfan

    Ahoj, na jednom svem hardtailu jsem nedavno ohnul vidici. Resil jsem tedy vymenu. Doma mam jeste starou, ale zachovalo RST Space. Jenze ta ma na soucasny ram prilis kratky krk. Nedal jsem na konus( ci jak nazvat tu podlozku co jde z vrchu do loziska hlavka) ani jednu vymezovaci podlozku a stejne je vrch krku vidlice pod predstavecm cca 15 mm (vyska predstavce je 40 mm, tzn ze je predstavec zasunut pouze nejakych 25 mm). To asi nestaci, co? Navic tam nemam ani jednu vymezovaci podlozku, coz jsem taky nikdy nevidel. Napadlo me koupit nizsi predstavec. Pokud by mel na vysku 30 mm, mozna uz by to slo realizovat, ne? Akorat jsem si vsiml, ze vyrobci vysku predstavce neuvadi. Krk mam 1 1/8" a ridla 31,8 mm.

    • kubad  

      Minimalne lehce nad osou horního šroubu predstavce

    • novas752  

      Nestačí no. S přimhouřenim oka max v úrovni osy vrchního šroubu objímky představce, ideálně až nad představec s nízkou podložkou nad ním.

    • krabica  

      Musíš hledat stack, to je výška představce. Mrkni na třeba DMR Defy.

    • couffy  

      To asi nedáš,představec s výškou cca 25mm snad ani není.

      • tonik666  

        Funn Funduro byl podle me 30mm

      • Mr.Pavka  

        Tady nejde o to jakej představec s nejnižší výškou objímky kolem sloupku seženeš, ale o ty síly co tam jsou.

        Každej milimetr míň znamená kratší páku kde ti to pak při pořádným zabírání za řídítka může vykloktat vnitřek objímky představce. To je moje filozofie.

        Na svojem kole mam představec Giant Connect vysokej v objímce nějak 40mm a i tak mi z něj ještě kouká 2mm sloupku-na něj mam nasazenou 5mm vymezovací podložku a pak až talířek se šroubem do ježka.

        Vypadá to hrozně, ale mám 100% jistotu, že styčná plocha objímky představce kolem sloupku je maximálně využitá kvůli silám který v tom místě působí.

        .

        Zásadou co nejvíce využitý styčný plochy se řídím i u šroubů-hlavně pak do hliníku-pokud zjistim, že závit je tak dlouhej, že se do něj vejde ještě třeba mavíc 4mm délky závitu originálního šroubu (pochopitelně nějaká vůle +/- 0,5 pro konec závitu) , tak dám delší šroub.

        • Mr.Duck  

          Sice mas pravdu ze teoreticky je ta stycna plocha dulezita, nicmene myslim ze kdyz mi to vydrzelo na Lyriku na tech nasich silenostech, tak to asi na hardtailu bude s prehledem v klidu.

          • Mr.Pavka  

            Pochopitelně výrobce představce počítá s tim, že sloupek bude trochu utopenej, ale to by jeho představec nesměl dostat do ruky chorobnej perfekcionista jako já. :)

            • Mr.Duck  

              Jako rozumim ti :) Videl jsem to uplne stejne dokud jsem si tu vidli s kratkym krkem nedonesl domu :D Obecne na svych kolech se snazim nedelat kompromisy a neobchazet problemy, ale pokud se tomu predstavci da verit (asi bych si netroufl nejaky nestandartne nizky z ali, Funn je v klidu) tak to vidim jako plnohodnotne reseni. Podlozka nad predstavcem je dobrovolna, sice je to idealni pro uchyceni ale zas gramy navic co ve vysledku nic neprinasi takze tak jsem si to ospravedlnil ja :)

            • TK75  

              Tak škoda, že jsem tohle nečetl tak před týdnem…jsem zrovna zařízl vidlici tak abych nad představcem neměl žádnou hyzdící podložku :-)

              • Breakpain  

                Já jsem přehnaně opatenej a i na silničce mám 0.5cm podložku nad :)

              • Mr.Pavka  

                Kdo má nějakou už hodně drahou vidlici u který počítá, že si jí dá na svoje další kolo který bude mít jako naschvál delší krk, tak by měl raději zamhouřit oko nad nějakou vymezovací podložkou nad představcem-zkrátit to můžeš vždycky…

                .

                Vidlice s delším sloupkem se taky snáž prodává na bazaru. :)

                • TK75  

                  Naštěstí to je karbon origo na Diverge, ta jinam nepůjde (teda šla by, ale patří k rámu) a mám to tak, že sice je to zároveň s vrškem představce, ale fakt tak vysoko, že i víčko musím mít extra nízké.Takové to co má zapuštěný hodně šroub bych musel dát podložku

                • krabica  

                  Taky můžeš nosit bílé ponožky v sandálech, může se ti to zdát praktické, ale já bych to třeba nedělal… :-D

    • WRCfan  

      Mam to na hardtaila do bikeparku, skoky nejsou vyjimkou, tak by ten predstavec mel neco vydrzet. Ten DMR ma 31 mm, tzn ze by 6 mm porad trcel. A to ze bych nad hlavkem nemel zadnou vymezovaci podlozku je ok?

    • WRCfan  

      Obavam se, ze to nedam, tech 25 mm co mi trci je malo. Uz jsem dal objednat novou vidli, jen se modlim, aby byla skladem (podle eshopu je u dodavatele). S temi dily je to ted fakt problem ;/

    • WRCfan  

      Jeste me napadlo… Nesel by prelisovat krk? Ze bych si jej nechal vyrobit a prelisoval by se?

    • DaSnail  

      S predstavcom na jeden šrób by to možno šlo.

    • WRCfan  

      A k tomu prelisovani noveho krku. Nemate nekdo nejakou zkusenost? Ve starsich vlaknech jsem cetl, ze to delaji v bikelive v Praze.

      • Mr.Pavka  

        Uvaž jestli se to finančně vyplatí.

        • WRCfan  

          Kolik myslis, ze za to mohou chtit? Na webu bikelive v Praze to maji v zalozce servisnich praci, ale cena tam neni.

          • Mr.Pavka  

            Jak říkaj v Rolls-Royce.

            Kdo se ptá kolik to stojí, ten na to nemá.

            Ono ze strojařskýho hlediska to přelisování zas taková sranda nebude.

          • kubad  

            Kolem dvou litru

            • WRCfan  

              Hm, uz jsem psal do bikelive mail, tak uvidim. Jinak pokud byste znali nekoho na Morave, sem s nim.

              • kubad  

                Nikdo to moc nedělá je to o hubu

                • Mr.Pavka  

                  Nejvetsi problem vidim ve spravnym chyceni prumeru sloupku.

                  Moc malej-muze se v korunce vykloktat.

                  Moc velkej-pri lisovani muze korunku moc roztahnout a kvuli natazenymu materialu pak muze korunka prasknout.

                  Navic myslim, ze je to misto na sloupku nalisovany v korunce nejak podelne lehce drazkovany.

                  .

                  Nevim jestli vyrobci vidlic treba jeste pred nalisovanim sloupek trochu neschladi a korunku malinko nezahrejou.

                  .

                  Osobne bych i prez svou sikovnost tohle nikomu nedelal-ani sobe.

                  .

                  Jediny reseni se kterym sem si kdysi pohraval by bylo stazeni sloupku v korunce sroubama tak jak jsem to videl u nejaky stary Marzosky.

                  • Mr.Duck  

                    Ona to zas taková věda není. Drážkované to na styčné ploše nijak není, je to docela obyčejný press fit.

                    Ti co řeší loupání v krku ten krk nemění, jen vylisují, vyčistí a nalisují s loctite snad 690.

                    Duvid proč to nedělají výrobci je jednoduchý, aby to fungovalo, vidlice musí mít něco za sebou. Když dáš nový krk do nové korunky, tak tam více méně žádný ten loctite nezůstane co by bránil korozi (fretting corrosion, nevím co to je česky). Když ale vidle už luoe a nějaká ta koroze tam je, tak po vyčištění Al₂O₃ ti zbyde lehce hrubší povrch který se vyplní tím lepidlem, zabrání přístupu vzduchu a další korozi. Ideálně teda, prý je to dost spolehlivé.

                  • parduba  

                    Takhle jsem to měl kdysi u vidlice Kangaro,pamětníci jistě pamatuhí.

              • Concorde  

    • Mr.Duck  

      Jak psal hned zfleku kubad, minimalne ta osa horniho sroubu na predstavci.

      Resil jsem to same kdyz jsem koupil s kratkym krkem, Funn Funnduro bylo reseni a slouzilo par let. Nejdriv se mi nelibil ale jak jsem si zvykl tak na nem vlastne neni nic spatneho :)

      Prelisovani krku je muj dalsi experiment v planu na garbage CSU (nic moc mu vlastne neni ale je z 36, kdo by to chtel :P), ale nejak porad lidi chtej servisovat kola tak nestiham…

      • WRCfan  

        Tak pro me je hlavni aby, ta pevnost prrlisovaneho spoje krk/sloupek nebyla nizsi nez puvodne (od vyroby). Tusim, ze jsem kdysi videl video, jak nekomu pri backflipu vyletely a ted nevim… Bud vnitrni nohy z vnejsich noh anebo prave krk ze sloupku. Ted jsem si akorat vzpomnel, ze ten nekdo byla ceska freestylova legenda Damjan Siriski. No, nerad bych dopadl podobne.

        • Mr.Duck  

          To si pamatuju, byly to spodni nohy. Kamosovi se to stalo loni na vylete do Yukonu, asi super :D (samozrejme pri dopadu vidlici zdemoloval, a ani nemusel delat bekflip)

          Urcite se to da prelisovat spolehlive, i ten vyrobce to musi nejak vyrobit, a co jsem koukal tak ta vymena neni narocna pokud mas velkej lis a nekoho kdo vyrobi par pripravku. Nevim o nikom v EU kdo to dela, vim ze na zelandu a v us to delaji, a nekde v evrope nekdo dela krk co prej nevrze ale ted si nevzpomenu na jmeno..

          • WRCfan  

            Co ten bikelive v Praze? Ti to maji primo na webu v zalozce servisnich praci..

          • Concorde  

            Zas bych z toho nedělal vědu. Pár sloupku a vnitřních nohou už jsem přelisoval (používám ND tuned díly). V CZ to tuším dělají i v JC-bike. První s tím přišel asi RSF suspension v Anglii, ale jak říkáš, není to extra věda.. I v Německu je pár firem. Stačí hydraulický lis (s manometrem) a přípravky.

    • vysmátej bajker  

      pokud tam chybí milimetry tak muže pomoc ježek do karbonové vidlice to tak 3–4mm přidá.

      jestli nevadí nižší výška představce tak nechat stočit podložku víčka na 1mm tam tak 2–3mm jsou.

    • WRCfan  

      Ahoj, tak nakonec jsem vidlici poslal do Bikelive v Praze. Puvodne jsem tam mel Alu krk, prelisovali mi to na ocelovy krk. Platil jsem 1500 i s postou, Alu krk by byl zhruba o tisicovku drazsi. Zatim jsem to moc nestihl otestovat, ale snad to bude drzet. Kolo mam na dirt/street radovanky.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.