• Milca1

    Hloupy vlakno, ale kolik mate kol? Ja si ted koupil novou Pinu Dogmu F12 a premyslim, jestli pustit dal Canyon Ultimate. Jeste mam na jezdeni do prace a s detma Canyon Endurace v hline, ten si necham.

    Jako mozna bych nekdy ten Ultimate vzal do horsiho pocasi, kdy bude Dogmy skoda, ale zase mit zaveseny na zdi kolo za 100k pro par jizd za rok, je dost overkill.

    P.S. Najedu tak 7–10k za rok, podle casu…

    0 0
    • Je3y  

      N+1 kdy N je aktuální počet kol.

      Osobně mám silnici jedničku + zimáka a po horském pokukuji, ale nevím nevím kolik bych na něm najel.. No a pak pár rozestavěných staveb. takže výsledný počet je cca 6 kdyby se mi fakt moc chtělo to doskládat.

      0 0
    • jIrI___  

      Počet potřebných kol se určuje poměrně jednoduše:

      počet potřebných kol = N+1, kde N znamená počet stávajících kol :).

      Osobně jsem v jednu dobu měl měšťáka, silničku, full, gravel a pořád to bylo málo. Postupem času jsem to v takovém nějakém pochybném opojení minimalismem zredukoval jen na měšťáka a gravel, protože ostatní typy kol jsem využíval naprosto minimálně.

      0 0
      • wilda81  

        Naštěstí už jsem v podobném režimu a už je to spíš N-1

        0 0
      • Milca1  

        Tak jako XC Fulla mam, ale od zacatku roku jsem na nem najel asi 80km s klukem po lese…

        0 0
        • Lister  

          V čem je problém? Takové průměrné využití jednoho kola u běžného bajkforisty.

          0 0
    • Fana.A  

      3 – fatbike, XC celopéro a plečka 26" do práce

      plečku by jsem ale potřeboval vyměnit za 29" aby jsem mohl dojíždět komponenty :)

      0 0
    • JanKoumar  

      3 – bajk, silnice a zimák – ideální kombo :)

      0 0
      • Milca1  

        Asi dava smysl. Co si predstavit pod pojmem zimak? Asi je dost overkill mit full karbon na ultegre jako zimak, ne?

        0 0
        • JanKoumar  

          já mám takovýho prasopsa viz profil, trekovej rám s pevnou vidlí a berany, pohon 1×10. Ale kolo k nezaplacení :)

          0 0
        • Velomiwookie  

          pokud Ti nebude lito, ze ho sezere sul tak to overkill neni :)

          0 0
        • iceduck  

          vůbec :)

          na tom jezdim do práce a v zimě – k tomu to je gravel.

          0 0
      • Tomcat  

        Tak takhle argumentuje Bessinka ve vláknu https://www.bike-forum.cz/…lektrokolech . Protože když oni byli mladý(a to bylo dávno) tak jedno kolo stačilo ! Tráva byla zelenější a pivo levnější ! A vůbec dneska ty mladý na kole vůbec neuměj jezdít to za za jejich…

        0 0
        • TK75  

          Tráva se dávala zadarmo :-)

          0 0
          • Tomcat  

            Jo jo někteří městský občané jsou nešťastní z toho, že tomu na venkově tak mnohdy stále je.

            0 0
    • Velomiwookie  

      full/silnice/zimak

      0 0
    • Zoidberg  

      Tak zrovna teď je dobrá doba pro prodej – výběr nových kol je omezený a ceny jsou vysoko. Budeš-li s prodejem otálet, možná budeš litovat. Jinak, já jsem s podobným nájezdem měl jednu dobu až 4 kola a teď jsem na dvou. Jedno mám do terénu a pak mám univerzál na silnici, cyklostezky, polňačky (ovšem pro toto kolo mám tři páry kol).

      0 0
      • LM  

        Mám to podobně:

        • fulla se dvouma párama kol s různým obutím (sucho, mokro)
        • a levnou „silničku“, kde budou taky dva páry kol s různým obutím (silnic, lesní+polní cesty) a po nasazení blatníků z toho bude i zimák :-)
        0 0
    • Cavendish  

      Mám CX, silnici a crosový E-bike :) nic mě nechybí

      0 0
    • Gaper  

      Silnici + XC/DC kolo. Zdědil sem taky starou skládačku, tak ještě tu. Dřív sem k tomu měl HT, to sem ale prodal, nemělo pro mě už význam.

      0 0
    • šimlos  

      Asi taky podle bytových podmínek..Teď mám jedno kolo, HTčko a pokud si časem pořídím fulla, tak HT prodám. Silnici už nejezdím a jezdit šotky a lehký terén v okolí Prahy mi na HT nikterak neuráží, po gravelu rozhodně netoužím.

      0 0
    • Fran-tic  

      Během neustálého kupování a prodávání jsem se stabilizoval na 3. Full/trail 140/130 mm + k tomu gravel s druhou sadou kol + zimák na ježdění do práce a bahna.

      0 0
    • mr.antik  

      Silnici a Trail/Enduro. Nějak mi to zatim stačí a je to pak celkem jednoduchá volba co si vzít.

      0 0
    • lazy commuter  

      Chronomagoři tomu říkají OWG.

      Mně stačí jeden gravel.

      0 0
      • nooski  

        OWG je z principu blbost, nemůžeš mít jedny hodinky k obeku a na sekání dřeva. Univerzální oblekovky a géčka je kombo, se kterým se už dá vše.

        0 0
    • teffe  

      XC full, silnice, zimák.

      0 0
    • scalar  

      Aktuálně aktivně využívám 6 kol.

      0 0
    • David888  

      Mám 29er full, pracanta ht26(nejvíc nejlepší kolo) a k tomu jsem měl hliníkového gravela a karbonovou silničku. To jsem ale vyměnil za jeden lepší karbon gravel.

      Takže mám 3 kola a přijde mi to akorát.

      0 0
    • André Vebr  

      Zkoušel jsem to počítat, ale nedopočítal. 18–20 kousků +/-

      0 0
      • Milca1  

        Pan je sberatel ;-). A to aktivne pouzivas? Jako ze na kazdym kousku aspon jednou mesicne jedes?

        0 0
        • André Vebr  

          Jj, většina sběratelských kousků, něco před renovací, ale aktivně se jezdí na 3–4 kusech dle nálady/počasí :)

          0 0
          • Foose  

            Také je to o místě.. v paneláku to neuskladnis znamy ma 6 nebo 7 historických kol, fulla ebike, městský bajk…

            0 0
    • xtonda  

      .

      0 0
    • Prasopes  

      XC full a „silniční“ gravel

      jinak mít k pěknému kolu ještě horší do špatnýho počasí mi přijde jako blbost

      0 0
      • babkanakole  

        Klidně ať každý má kol, co mu peníze a místo stačí a partner toleruje ;)

        U mě je měšťák spíš z důvodu toho, že tak nemusím řešit, když ho někde zamknu. Pokud bych o něj přišla, tak to sice zamrzí, ale ne tolik, jak u lepšího kola – a i to se u mě pohybuje cenou hluboce pod průměrem BF.

        Ale co pravidelně 2× denně jezdím přes úsek, kde se momentálně pár metrů odtud staví tunel Pohůrka na D3, ocením i to, že je na něm spotřebák za pár drobných. Za pěkného a větrného počasí jsou tam prachové bouře, za deště bahýnko ;) Fakt by mě nebavilo to pořád šlechtit, i pokud bych jen vyjela pro rohlíky.

        0 0
      • tomxxx  

        Zimák je k nezaplacení, když je jednička nepojízdná, potřebuješ náhradní díly nebo chceš dorvat třeba pohon do mrtva a na závody už není 100% spolehlivý. Docela zimaku přicházím na chuť.

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • yetti  

      Minimum je jedna silnice + jedno MTB (typ podle preferencí).

      Třeba mě plně vyhovuje endurance silnice + XC hardtail a necítím potřebu něčeho dalšího. Raději dvě top osazená kola než čtyři podprůměrná

      0 0
    • TK75  

      Měl jsem víc kol v době než jsem se stal mechanikem samoukem …postupem času jsem se dopracoval k jednomu, který používám celoročně na všechno.

      0 0
      • LM  

        Ještě napiš, kolik k tomu „jednomu univerzálnímu kolu“ máš zápletů s různejma pláštěma a jak často je prohazuješ :-)

        0 0
      • Milca1  

        To je dost nepredstavitelny pro me. Jako ze jezdim vetsinou silnice s prumerem 28–30 a potom nekdy zavody typu Sudety. To asi na jednom kole nedas ;-)

        0 0
        • TK75  

          To netušim, závody nejezdim, jezdim pro radost…někdy víc sportovně a někdy zase toulavě.Silnice jen tak 20% zbytek jsem v různym terénu.

          Jak to jede? Možná si to můžeš představit asi jako by si na xc hardtail dal lehkou karbonovou vidlici, obul rychlé pneumatiky s trochou vzorku…:-)

          0 0
          • cyklista86  

            No hlavne u beranu mas vic aero posed. Na MTB se sice muzes drzet bliz predstavce, ale neni to pohodlny a nemuzes brzdit.. Jinak me by gravel bavil hodne off road na tech peklnych hladkych singl trekach a sotkach, polnackach, lesnich cestach, ale kde ja jezdim tak moje zapesti dostava sodu i na MTB s odpruzenou vidlou natoz pak to jeste jezdit s pevnou vidlou… Treba takova polnacka, kde se za mokra projel traktor nebo kone. To je neprijemny i na MTB ne tak na gravelu.. Dalsi sranda je, ze vsechny testy, recenze ukazky jak si to gravel dava v terenu jsou z kopce. Jeste jsem nevidel podobne video, kde by misto sjezdu jel do nejakeho kameniteho, korenoveho prudheho vyjezdu.. :D Na MTN se me v terenu libi, ze to muzu „pustit“ z kopce a kdyz prehlednu nebo nestihnu reagovat u diry, tak vidle toho pobere fakt hodne. Na gravelu by me to pravdepodobne vyrazilo rodla z ruk a nebo bych si ty ruce pripadne i kolo rovnou dolamal.. :D

            0 0
            • TK75  

              https://youtu.be/C1dnMUHjQBE

              Tady máš jedno video do kopce na 650b

              Jinak co píšeš tak tam právě hodně u mě pomohlo nasazení širších pneumatik.S nima už nemusím tolik hlídat do čeho vjedu.Kdyz jsem unavenej tak dokonce občas ani prdel nezvednu a projde mi to :-)

              0 0
              • Espen  

                Heleď, tohle tě fakt baví? Zastavit, narychtovat kameru, projet kolem ní, zbalit a o kus dál znovu. A takhle pořád dokola, aby to na YouTube vidělo tisíc lidí? Jen tohle video muselo zabrat celý den.

                0 0
                • TK75  

                  Takové věci já nedělám…a nebavilo by mě to

                  To video je od Rodeo Labs … dělají kola a je to na jejich stránce… buď od spokojeného majitele kola, nebo od nich jako reklama

                  0 0
              • cyklista86  

                No jo, ale to furt nejsou takove ty klasicke stojky v lese. Ktere prave ve videu na gravelu sjedou, ale uz neukazou jak je vyjely. Asi presne jak ten typek v jeden moment. S kolem na zadech. :D Gravel do terenu si asi uzije clovek co ma v zivote malo utrpeni a nepohodli, tak to potrebuje nejak kompenzovat. :D Ti ostatni co se chcou projet, zasportovat si a pritom si nenicit zapesti a telo obecne, tak si vemou MTB. Ktery je proste v terenu uplne jinde. Jeste kdyz tam mas sirsi plaste bezdusove, kvalitni vidlu, karbon riditka s bachratyma esi gripama.. Si vsimni, ze tyhle hipstersky manyry maji vetsinou mladi. Ti maji potrebuje si furt neco dokazovat. Starej pardal si rad da do tela, ale nemusi se pri tom zaroven mrzacit protoze uz zna hodnotu zdravi.. :D

                0 0
                • TK75  

                  Já nevím furt tyhle představy o mrzačen a terénu… prostě pevný kolo, já jsem na to zvyklej a vyhovuje mi to a jestli to někde omezuje mi vůbec netankuje.Na ht jsem stejně měl zamklou vidlici

                  Tam kde jezdím to kolo stačí a přitom jsem v přírodě.

                  0 0
    • cyklista86  

      No minimalne 2. Jeden strep jako priblizovadlo, ktere se nebojim nechat nekde uvazane klidne na celej den a druhe na sportovni jezdeni. To kolo na sportovni jezdeni MTB nebo gravel. Tezko rict ktere z nich. S beranama bych jezdil mimo silnice opravdu nerad a s MTB je to na silnici tezka nuda.. Ideal by ale asi byla klasika MTB a silnice. Proste uzit si jak teren, tak silnice bez kompromisu. Coz gravel kterej ma zvladat jak teren tak silnice proste je.. Uplne nejlepsi je mit kolo od kazde kategorie vcetne endura a ebiku na aktivni regeneraci. Ale tak to jsme mimo realitu.. :D

      0 0
    • kubad  

      vždy o jedno víc než máš :D

      0 0
    • Enron  

      Mám dvě – XC HT a silnici. Dokázal bych si představit místo tý silnice něco jako 3T Exploro s dvojíma zápletama.

      0 0
    • deekay  

      Idealni pocet je pro me 2.

      Jedno na kterem jezdis, druhe pro pripad zalohy ze prvni nejezdi a nejde rychle opravit.

      Zjistil jsem totiz, ze kdyz mam vice kol, vzdy jezdim jen na tom, na kterem se mi jezdi nejlepe a ostatni stoji, pokud nenastane situace, ze to nejlepsi nemuze jezdit :)

      0 0
    • Jamin  

      Jedno. Ze všech už mi zbyla jen děvka pro všechno.

      0 0
    • kamaro  

      Staré 26" HT (připravuji update na fulla), starší silnička (bude nová gravel/silnice s dvěma sadama kol), CX, cestovní kolo (na tom jezdím na služebky s brašnama), travelgravel (na tom jezdím na dovolenou a občas na výlet). Ještě si chci potom postavit pedersenku, jen tak pro radost. Žena má 3 kola (silnice, cesťák, travelgravel). Je to tak akorát bych řekl. Na některých se projedu párkrát za rok, ale baví mě takové kolo mít.

      0 0
      • jIrI___  

        Co to je ten pedersenka? Google mi našel firmu na nakládání s odpady :)

        0 0
        • MavasH  

          Nejspíš totok

          0 0
          • cioran-m  

            Ano. A jen létání je (prý) krásnější… :)

            0 0
            • Janes  

              Slušná frajeřina :-)

              0 0
              • cioran-m  

                Já na tom jel. Je to fantazie.

                0 0
                • deekay  

                  Asi to nebude nic pro sportovni jizdu, coz? :) K cemu prirovnat v autoprumyslu? RR?

                  0 0
                  • cioran-m  

                    Ne, Pedersenka se nedá přirovnat k ničemu. Dnes to vyrábějí, tuším, nejméně dvě firmy; jedna z nich je v Nemecku a té, mimochodem, dělali svého času ty rámy u nás u Fořta. Existuje dnes mnoho variant (včetně dámských kol) a různě vybavených.

                    Podobně pozoruhodná kola (ale o více než půlstoletí mladší) jsou ještě snad Moultony – a ty jedou teda taky fantasticky.

                    0 0
                    • deekay  

                      No u te pedersenky to vypada, ze hlavni devizou bude pohodli. Nicmene z toho posedu totalne vzprimene me jima hruza. Chapu, ze pouziti kola je takove, jake je, ale rozdilne, nez co ja preferuju.

                      U toho moultona bych si rad zkusil, jak se budou chovat mala kolecka na beranech. I kdyz delaji i s rovnyma, to by mohlo byt do mesta fajn.

                      0 0
                      • kamaro  

                        I ta pedersenka se dá udělat se sportovnějším posedem a takto bych si ji i dělal. Řidítka v úrovni sedla, možná i o malinko níž.

                        0 0
                        • deekay  

                          A jak se pak sedi na takto „zavesenem“ sedle naklopeny dopredu? Nedokazu si to predstavit.

                          0 0
                          • yetti  

                            Přesně to mě také napadlo. Musí se hrozně sjíždět dozadu a navíc ta špička musí strašně tlačit

                            0 0
                            • cioran-m  

                              Není to vůbec zly, naopak. Sedí se na tom totiž velmi vzpřímeně, to rozložení váhy (a vlastě i šlapání) je naprosto jiné. A to uchycení sedla je letmo – vlastně většinou vpředu řemen, vzadu pružina (tady je to vidět trochu líp).

                              A šlape se na tom jakože víc „dopředu“; trochu podobně, jako když se človek v dlouhém a prudkém kopci chyrí za bršek a posune v sedle co nejvic vzad.

                              0 0
    • mais  

      11let starej full trailbike, sdilene rodinne elektrokolo na nakupy a 31 let starej brus bike, nebejt covid tak bych vse objezdil na fullu, takhle to nejak zbylo

      0 0
    • Doyle  

      Mám silničku, horáka a letitého nákupního treka s nosičem, kterého se nebojím zamknout u obchodu.

      0 0
      • deekay  

        Toho nosice zamykas aby neutekl? :))

        0 0
        • Doyle  

          No mám tam jiného nosiče, tedy spíš nosič, na kterém mám přidělaný nákupní košík. Černocha jako nosiče si nemůžu ještě dovolit, to bych musel bydlet někde jinde na světě :-))

          0 0
    • roHAN  

      Mám na hraní trailbike 140/140 a k tomu zasloužilýho krose, kterej se mnou projel s plnou polní půlku Evropy a dnes už vyjede tak jednou za rok

      0 0
    • nomecz  

      Trail full ÷ silnice + cx=zimak za idealni stav bych videl nahrazeni stavajiciho biku nejakym chrtim fullem a k tomu endurko

      0 0
    • t29  

      Tři kola: jedno na silnice, jedno do terénu, jedno na trénink/dojíždění.

      Jestli budeš mít do terénu sjezďák, chrtího fulla, HT nebo gravel, na silnice silničku, pevňák nebo enduro, na trénink a dojíždění skládačku, CX, treking nebo svůj starý závoďák, si vyber sám.

      0 0
    • Georrge  

      Jedno. Cokoli vic je pro me zbytecnost. Nechci premyslet kam pojedu a jake kolo si na to vzit, proste vemu kolo a jdu.

      0 0
      • cyklista86  

        U me by to se silnickou a MTB bylo jednoduche. Je v lese blato? Tak vemu silnicu. Je sucho a umorne vedro? Vemu MTB a jedu se schovat do lesa..

        0 0
        • Georrge  

          Pokud je v lese blato, byva mokro i na silnici :) takze bud neresit (to jsem delal hlavne jako mladsi), nebo nasadit blatniky, nebo pokud je opravdu hodne mokro, tak jit delat neco jineho :) treba si jit zaplavat nebo na bembajs.

          0 0
          • cyklista86  

            Mokro na silnici? V lete je po bource na silnici sucho uz treba po hodine. Jak to myslis mokro? :D V lese se ta vlhkost drzi dlouho. Silnice je okamzite sucha a ikdyby byla mokra zrovna po desti tak to asi nemuzes srovnavat s jezdenim v lese, kde se ti ani kola nebudou otacet jak mas na sobe nabalene 10 kg bahna.. Zasrana prdel od par kapek vody pri jizde na mokre silnici me opravdu ale nevadi.. Klasika je podzimni pocasi, kdy je chladno a furt chcije. V takovem pocasi se me fakt do lesa nechce. Idealni na silnicku..

            0 0
    • Nachtlauf  

      Podle velikosti sklepa. Manželka má fitnessku, já 15 let starý alu HT o váze 16 kg přezutý na asfalt, pod stropem visí kolobrnda Kostka Tour.

      Až budu mít nového celopevňáka, budu muset vyřešit místo ve sklepě. Staré HT bych si rád nechal jako zimáka, ale „kam s ním“?

      0 0
      • Milca1  

        Tak ja mam 4 kola v loznici. Do sklepa bych si kolo s cenou pres 50k fakt nedaval. A to tam mame bezpecnostni dvere atd.

        0 0
        • Nachtlauf  

          Já mít 4 kola v ložnici, tak 1. se tam nehnu, 2. byl by rozvod. Nelze jinam, než do sklepa. Nemám z toho radost, ale nic nenadělám.

          0 0
          • Janes  

            JJ, já mám výhodu, kola roztroušena do sklepa, garáže, kolárny a chaty :-))

            0 0
            • Nachtlauf  

              Kolárnu v našem starém pra-paneláčku nemáme, ale finančně vyšťavené fetky jsou schopny spustit při krádeži kolo i z balkonu v 2. patře (stalo se sousedům).

              0 0
      • Lister  

        Fitneska nebo fitnesák. Hlavně když ji někdo zabaví a člověk pak může jezdit v klidu na kole – ač na těžkém.

        0 0
        • Nachtlauf  

          Já to mám vcelku jednoduché- když jedu já, manželka většinou spí :)

          0 0
    • Pescador  

      Silnička, xc, ful ,co jsem pořídil silničku, nájezd kolem 10k rok.Zaprší, do lesa se nedá, silnice za hoďku suchá a km naskakují a začalo mě to i bavit.

      0 0
      • Lister  

        Zvláštní. Mám to přesná naopak. Voda v lese nevadí, ale na silnici ji nemám rád – kdo to má furt čistit.

        0 0
    • Micey  

      Ja mam jedno trailovy celopero, jednoho gravela a jednu hardtail hlinu na vozeni deti za sebou, skrze follow me. A vlastne je to pro me uplne idealni kombo, pac silnice uz me stejnak neba.

      0 0
    • DejfSejf  

      Mám 5 silniček a jednoho 26 bajka podle chuti, počasí a profilu tratě volím kolo na švih. A protože kol není nikdy dost uvítal bych do stáje další kus, celokarbonovou silnici s di2 a kotóóóče.

      0 0
    • novas752  

      Kazdy to ma jinak.

      Pro me by byl ideal endurko + xc/trail hardtail a rychlejsi gravel nebo pohodlnejsi silnicka.

      Aktualne endurko, stary 26" xc zimak a silnicka.

      0 0
    • USPS  

      To je jednoduché – 3 kola: pořádnou silničku, záložní silničku a zimáka…

      0 0
      • Jason Voorhees  

        Přesně.

        0 0
        • Janes  

          V zásadě s vámi souhlasím, jenomže, pak vám na chatu přijede banda s kolama a všichni chtějí mermomocí do terénu…

          0 0
          • cyklista86  

            Jezdit ciste silnici neni idealni. Chce to i to MTB pripadne nejaky enduro v terenu, kde maka docela dost i vrch tela. MTB se silnici se dobre doplnuji..

            0 0
            • deekay  

              Nebo doplnit silnici cvicenim ;)

              0 0
              • cyklista86  

                Tak to beru jako zaklad strecing a nejake cviky na stred tela, kliky, shyby… Osobne nechapu jak je mozny, ze nekdo nema rad jizdu na MTB v prirode nebo naopak rychlou jizdu na silnici.. Oboji ma proste svoje kouzlo..

                0 0
                • Janes  

                  Mám to maličko jinak, na silnici makám, na biku se kochám přírodou…a přes zimu hraju pinec, takže vršek netrpí. Přes 40 let mi to funguje.

                  0 0
                  • Prazak0  

                    Makat jde na každém kole, ale na silnici jde najíždět kilometry. Na MTB nebo v terénu na jiném kole trénuje člověk taky, jen nenaskakují tolik ty kiláky. Zas není problém najít třeba prudší svah ap. Kochat se přírodou, to chce hlavně vypadnou někam, kde není moc aut a provozu a taky moc kol nebo chodců, bruslařů.

                    Pro člověka je možná zdravější v zimě mít přestávku a dělat trošku jiný sport. Zas kdo sleduje výkonnost, tak zimu bere spíše jako přípravu na další sezonu od jara do podzimu.

                    0 0
                    • Janes  

                      Já to holt měl naopak, po sezoně pinecu, kdy je tělo zatěžováno nerovnoměrně, jsem se na kole dával dohromady, abych nechodil nakřivo. :-).

                      Na kole jsem taky nikdy neměl registračku, jako v pinecu.

                      0 0
                • deekay  

                  Ja jsem byl dlouholety MTBckar, pak jsem pres CX presel na silnici a nasledne kdyz jsem vlezl na MTB me to sralo, protoze to neodsejpa (sjezdy nepocitam) :) Tak slo MTB pryc. Nevylucuju ale, ze se k tomu zase nekdy treba vratim. Hlavne silnice je proti MTB bezudrzbova, vicemene to nemusis cistit a proste toho casu, co jsem nalital kolem MTB a kterej ted muzu stravit jezdenim me bylo lito :)

                  A do prirody se ted jdu radeji projit, nez projet na kole, clovek si vsima vic veci a je to takove klidnejsi.

                  0 0
                  • cyklista86  

                    Jo s tou prochazkou souhlas. To je asi nejlepsi relax. Na MTB je to prece jenom furt dost sportovni zalezitost ikdyz jedes volne, protoze v terenu je to casto nahoru dolu.. Jinak ze se silnicka nemusi cistit no nevim. Nablejskana ziletka jede lepe. :D TO jak vyjedes se zasranou ziletkou a jeste zasranyma tretrama a pod.. Tak to je fo pa jako krava. :D Zatimco K MTB to zaschle bahno na kole tak nejak patri.. No a udrzba na HT taky neni nic zavratnyho oproti silnici. Mas tam navic jen vidlu..

                    0 0
                    • deekay  

                      Tak zpravidla je silnicka maximalne lehce zacakana, mtb je zabahneny, nebo zapraseny vicemene vzdy. A mam barvu na ktery to neni moc videt :D Skoro neni poznat, jestli je to vylsteny nebo ne…antracitova metaliza. Tretry mam bile, to je potreba mit ciste :))

                      No a na HT uz bych nesel, je to pro me takova nejhorsi mozna verze. Bud rychly celopevnak, nebo full.

                      0 0
                  • Prazak0  

                    Pokud člověk jezdí pro rekreaci a zdraví, nehoní výkon, tak asi jde o to, co mu vyhovuje. Já bych silniční kolo měl rád, bohužel stav silnic v okolí, kde jezdím, tak je takový, že to moc nedovoluje. Šlo by na tom sice projet, občas ale do nějaké díry vlítnu, přehlédnu večer, když už se stmívá ap. Takže fakticky mám gravel na silnici rychlejší. Na normální silnici bez děr, hrbolů a dalších nerovností by to tak nebylo. Dříve jsem jezdil na úzkých pláštích, dnes bych tím nic nezískal.

                    0 0
                    • cyklista86  

                      Taky jsem kvuli stavu silnic prodal ziletku. Furt ve stresu kde vletim do diry a rozlamu sebe i kolo.. Dalsi kolo bude k MTB gravel, kterej budu pouzivat jako ziletku na rozbite okresky..

                      0 0
                    • Milca1  

                      silnicka s 28mm tubeless plastema projede diry v pohode. vcera jsem jel na Sumave nahoru lesni kamenitou cestou…

                      0 0
                      • cyklista86  

                        On bude asi taky docela dulezity faktor jestli mas 60 nebo 100kg ze? :))

                        0 0
                        • jIrI___  

                          Mám k té stovečce a souhlasím s Milca1, 28 mm bezdušáky toho požerou až překvapivě hodně :)

                          0 0
                      • Prazak0  

                        Tam kde jezdím, tam jsou místy takové díry, že vletět tam, tak nepomůžou ani ty pláště 40 mm, co tam mám. Dřív jsem jezdi na dosti úzkých pláštích, krom silnice i polní a lesní cesty. Na těch se jelo pomaleji, ale horší problém jsou silnice, když jsou v katastrofál­ním stavu.

                        Ale pořídil jsem si i pláště 30 mm cyklokros, takže skoro jako silníčních 28 mm.

                        0 0
            • Jason Voorhees  

              MTB 26 mám jako třetí, ale už jako zimáka, v létě ho vytáhnu tak 3×. Přijde mi to jak když sednu z formule na traktor, vůbec to nejede :-).

              0 0
    • marttoni  

      Silnička jednice, dvojka, trojka/blatní­káč/zimák/dojíž­ďák a retro silnice, mtb 26", 29", pevná 26" a krosové kolo. Možná by ještě hodila cyklokroska.

      0 0
    • Jáchym 1  

      č.1 karbonová silnička na Ultegře

      poslední dobou zahálí.

      č.2 kroska(gravel) + dva páry kol

      č.3 zimák,blat­nikáč,pracant.

      0 0
    • Prazak0  

      Otázka kolik kol nemá jednoduchou odpověď. Většina lidí chce kol více, nemusí jít jen o situaci, kdy jedno má být pro terén a druhé na silnici. Lidi obvykle zde nemají kola tak dlouho jako já. Zalíbí se jim něco nového, nějaké nové kolo, chtějí to. Otázka pak je, co se starým kolem. Já k těm kolům mám určitý vztah, navíc prodat znamená obvykle prodat dosti pod cenou. Pokud člověk není typický zloděj či vychcánek. Jsou borci, kteří prodají jeté kolo dráž, než co stojí nové.

      Čistě prakticky, kolo asi mít, pokud na něm jezdím. Na prostřídání je dobré mít další kolo. Taky záleží na prostorových možnostech, kde to kolo bude člověk mít. Proč třeba nemít další kolo na chalupě, kam člověk na kole nepojede, nebo pojede tam sice s kolem, ale to místní kolo může mít k jinému účelu. Ježdění po lese, k vodě, na nákup, nemuset se bát, že mi ho ukradnou jak u lepšího kola.

      0 0
      • cyklista86  

        Ja se snazim byt minimalista a nekupovat nic noveho kdyz to stare stale dobre slouzi, takze si vytvorim vztah i treba ke spodarum, batohu a pod. :D Tricka, mikiny mam stare i 10 a vic let. Proc bych si kupoval nove, kdyz to stare je stale ok.. Proste to co mi sedne a vyuziju to maximalne, tak to u me zustane do doby nez se to pouzivat neda.. Lituju takove ty konzumni typy lidi, kteri si musi kazdy mesic kupovat nove hadry, elektroniku a hovadiny. Hlavne z duvodu aby udelali dojem na lidi okolo..

        0 0
        • Prazak0  

          Tak třeba prádlo a oblečení jde sice nosit dlouho, ale pokud v něčem mám chodit mezi lidi, tak nějak životnost 10 let mi přijde moc. Pokud něco nosím, tak opravdu mi to nevydrží. Třeba kalhoty, nosím-li do práce jedny, pak vydrží cca rok, pokud střídám vícero, pak úměrně tomu více let.

          Kolo vydrží déle, zas chápu, že po letech chce někdo zkusit jiné, využít moderních technologií. Neumím si představit stále jezdit na favoritu z dětských let a mít tam pětikolečko.

          0 0
          • cyklista86  

            Me to prave nevadi, kdyz uz se ty hadry zacinaji lehce trhat. Hlavne ze to je cisty. :) Dneska je to stejne moderni ty kalhoty, trika a pod.. kde se to vsude pare. Delaji tam schvalne diry a pod. :D Jsou hadry co nevydrzi ani par mesicu, ale pak mam fakt z kvalitni bavlny trika nebo mikiny, ktery se proste fakt za 10 let castyho noseni vubec nevytahaly nic. Jen se to proste trochu zacina tu a tam parat. Dostava to prsote takovou tu patinu. :)

            0 0
            • Prazak0  

              Tak mě osobně by taky nevadilo, že to nevypadá jako nové. Ale chodím do práce nebo vůbec mezi lidi a nějak nechci, aby si mě lidi pletli s bezdomovci. Přitom oni mnohdy jsou oblečeni velmi slušně, hadry nafasují, sice nošené, ale ve slušném stavu. Staré hadry tak leda na práci na zahradě, vlastně by člověk neměl mít ani spodní prádlo, co se trhá. Něco se stane a pak v nemocnici je člověk za hastroše.

              U těch děr naschvál, tam to je vidět, že to je nové a naschvál ošoupané, udělané díry ap. Pokud by to bylo ale z přirozeného nošení, tak to bude vadit. Já nestojím o to, abych v práci ze strany nadřízených dostal nenápadné upozornění, že by chtělo se lépe strojit ap.

              0 0
              • cyklista86  

                Jasne kazdej to ma jinak, Ja se snazim zit podle sebe a met uplne na haku co si mysli ostatni. Coz jeste potrva hodne let nez toho dosahnu aspon z casti.. Ja to vnimam jako nejakou super vlastnost jako maji treba X mani. :D PRoste je ti u ****** nazor ostatnich a delas si vsechno podle sebe. Vubec tvoje jednani neovlivnuje myslenaka na to co si nekdo muze o tobe myslet. Toho jak clovek dosahne, tak si myslim, ze ten clovek je mnohem vic stastnej v zivote a naopak. Kdo zije jen podle nazoru ostatnich nemuze byt nikdy stastnej.. Ale je to hrozne tezky vybocit z rady.. Vetsina lidi se proste jen necha unaset proudem.. :D

                0 0
                • Prazak0  

                  Tak to je určitě skvělé, nebýt závislý na mínění ostatních. Ale do práce jdu nějak oblečený i proto, že se tak prostě jít musí. Myslím, že zaměstnavatel má právo požadovat určitý standard. Zaměstnanec reprezentuje i firmu nebo instituci, ať jde o klienta firmy, nebo např. učitele, kterého nějak vnímají žáci a rodiče. Lékař by taky nemusel do práce jít hůře oblečený než zřízenec. Občas v MHD uvidím někoho v teplákách, což možná někdy je i nová móda. Mně osobně by přišlo trochu divné, kdyby tak někdo chodil do práce. Když tak je doma nebo na zahradě, OK. Ale do práce, tak nevidím to jako nejlepší.

                  To píšu jako člověk, který má tu laťku nastavenou spíš níže. A vidím, že v práci někteří kolegové a kolegyně chodí oblékaní přeci jen lépe. Zas to není tak, že bych byl nejhůře ze všech. Třeba klidně jdu v tričku s krátkým rukávem a sportovní boty, někdo jiný zásadně košili a klasické polobotky. Na druhou stranu, vídal jsem i lidi sice ve formálním oblečení, ale superlevném. Pak je daleko lepší to sportovní, ale v nějaké kvalitě.

                  0 0
                • Milca1  

                  Zajimavy nazor. Ale kdyz s tema kolama jezdis treba na zavod, tak je brutal rozdil mezi novym fullem v elektrickym AXS a 15 let starym HC na nejakym 3×9 Alivio, bezdusaky, teleskop sedlovka, celokarbon i kola kvuli tuhosti.

                  To samy na silnici – ty kola jsou uplne nekde jinde!

                  0 0
                  • cyklista86  

                    Nechapes muj koment. Je o tom, ze si ma clovek delat vsechno podle sebe a ne podle toho co si mysli(nebo si asi mozna mysli) ostatni. Takze kdyz mas rad cyklistiku a zavodeni tak nevidim nic spatnyho na tom jezdit na kole za 200 tisic. Nebo kdyz ses hotovej do mody, tak si kazdej tyden kupovat nove drahe hadry a pod.. Pro me je obleceni naprosto nepodstatna vec a nemam jediny duvod proc bych si kupoval neustale nove za to stare. Nemam potrebu se prezentovat pred ostatnima tak, aby to na ne delalo nejaky dojem nebo aby je to nepohorsovalo. Jak se rika lidi drou v praci, aby utraceli penize za hovadiny ktere maji vytvaret nejaky jeho obrazek u lidi kolem nej. Fuck that shit.. :D Prazak tady pise o nejakem dress codu do prace to je neco jineho. Je asi jasny, ze menezer nemuze prijit do prace v teplakach a tilku nebo ze borec ve slavarne nemuze prijit na sichtu v kratasech a zabkach…

                    0 0
                    • Milca1  

                      ok, v poho uz chapu. Jenom jsme trosku utekli od puvodniho smyslu tematu ;-)

                      0 0
    • Mr.Pavka  

      Jedno a poradny dobre serizeny a udrzovany.

      0 0
      • Janes  

        Nepravda !!! :-))

        0 0
      • citroen15  

        …pravda.Svého času tři kousky-1-XC-výlety s rodinou do přírody,–2-silnička-triatlon,–3-starší opravenou plečku ze stodoly-do práce.

        Dnes po úpravě priorit a zestárnutí mám už jen lepší XC a NO problema.

        0 0
      • Prazak0  

        Já třeba nyní nejvíc jezdím na gravelu, ale občas cíleně sednu na jednoho ze starších krosových kol. Důvodů více, jiná délka klik, na prostřídání i změna řidítek, trošku jiné převody k rozbití stereotypu, nevadí i trošku jiné sedlo. Když pojedu někam k vodě, tak radši na starém kole, pokud nebudu mít, kdo by mi kolo hlídal. Horší kolo se hodí k jízdě v blátě a děšti jako tzv. zimní kolo. Mohl bych psát dále.

        0 0
    • grafik  

      První sezóna co nebudu mít zimáka, všechno odkroutí silnicka č:1. Druhé kolo MTB HT, musí dva roky vydržet, a v roce 2023 snad bude nový. Ke kolům mám taky vztah a nedokážu je dat jen tak pryč, případně až po hodně dlouhé době..

      Aktualne bych místo čistokrevné silnicky uvítal raději pohodlnější – rám s širšímu prostupy na plaste, abych ji mohl bez problému používat do města, na kostky, lehce na gravel, třeba https://www.trekbikes.com/…l-5/p/28311/?… V revíru mám hodně přašných polnacek, krásných přejezdů mezi obcemi, ale bohužel, troufnu si na ne jen na HT.

      0 0
      • Prazak0  

        Tak gravel kola mi přijdou dosti podobná silničkám, hlavní rozdíl je jednak prostupnost pro širší pláště a potom vždy kotoučové brzdy. Ovšem některá kola prodávaná jako silniční mají obojí, možnost jak širších plášťů, tak někdy i ty brzdy.

        0 0
        • Milca1  

          Vsechny nove silnicky maji defaultne kotoucove brzdy. Kouknete na letosni TDF – jediny tym, co ma rim brakes, jsou Ineos s novou Dogmou F.

          Co se tyce sire pneu – minimalni i pro zavodni aero kola je ted 28–30mm. 30mm Schwalbe G-One speed na bezdusi jsou uz dost pohodlne…

          0 0
          • Janes  

            Kde jsou ty časy, kdy jsem hrdě vozil 19–20 mm, nabušený na 110 psů :-)

            0 0
        • grafik  

          Problém mám v tom, že jsem si před pár lety koupil silničku a větší rozměr pláště než 30 nepobere, teď mám 28 mm. Nákupem jsem „trefil“ nevhodnou dobu, kdy se to až tak neřešilo, kdybych to ale věděl, pořídil bych „prostupnější“ mo­del.

          0 0
    • MichaelSimek  

      Enduro, XC, CX, DJ…ale to neni kolik je potreba, to je co si muzu dovolit momentalne :)…potreba je o dost vic, trail, dh, commuter(ted to nahradi cx), streettrial, atd :)

      0 0
    • Atilla  

      DH/EN/TR/DJ a ještě bych bral štěrkolet:)

      0 0
    • wert7  

      Uplne postaci dve: predni + zadni :).

      I kdyz ani to neplati absolutne (viz konec videa)

      https://vimeo.com/58654047

      0 0
    • cosmo  

      1× XC chrti full a 1× DC/Trail full obe na 29 karbon kolech + 1 par 27.5+ kol na podzim/zimu/jaro

      0 0
    • wishpull  

      Ideál pro mě jsou 4 ks:

      1. Velmi lehká a rychá silnička

      (mám starej Duratec, s obstojným vybavením)

      1. Gravel/zimák

      (postavil jsem ze zbytků, dokoupil potřebné a max spokojenost)

      1. XC Full

      (mám na objetí dlouhejch XCM, také 100% spokojenost)

      1. Enduro/Trail bike

      (nemám, vzhledem k věku už se do divočin nepouštím)

      Takže mi ke „štěstí“ chybí jen ta siln. raketka :)

      0 0
    • Glum  

      Sedm, šest pravidelně jezdím (Favorit F1 je nostalgicky uložen):

      1. silnice raketa
      2. silnice dvojka (do blbého počasí a v zimě do zwiftu)
      3. hardtail MTB 29´ (do terénu)
      4. hardtail MTB 26´ (expediční)
      5. MTB na jízdy do práce (úzká rodla, pevná karbonová vidlice)
      6. absolutní plečka MTB (když potřebuji někde ve městě kolo nechat uvázané)

      (1) až (5) mají čtyřciferný roční nájezd, tak je asi potřebuju. (6) nějaké stovky. Celkem ročně 15–16 tis. km.

      0 0
      • Milca1  

        Cus, zajimavy. Na cestu do prace jsem si poridil Endurace silnicku a hodil tam 30mm gravel plaste. Porad rychlejsi/lehci, nez MTB.

        6. jsem ted prodal. Pouzivam tu endurace silnicku – ale je pravda, ze treba vecer bych ji asi uvazanou nenechal.

        Fakt stihas 3 & 4? A bavi te MTH stejne jako silnicka?

        0 0
        • cyklista86  

          Asi nemas moc kolo jako dopravni prostredek no kdyz si prodal to nejuzitecnejsi kolo coz je stara plecka, ktrou nechas bez obavy treba pul dne nekde uvazanou.. :) Jinak nechapu proc ma kolega nad tebou expedicni kolo 26 MTB? Neni to trochu kontraproduktivni ty mala kola? 26 MTB je idealni spis na to blbnuti ve meste v kolonach a pod. Kde je perfektne obratne..

          0 0
          • Milca1  

            Jezdim na kole casto do prace (90% jizdy, kdyz delam v office). Ale tam mame kolarnu. Zase nechci jezdit na kole, kde nemuzu jet po rovine prumerne pod 30km/h – to na starem tezkem kole moc snadno nedas.

            0 0
    • Lister  

      Počet nepodstatný, hlavně na ně mít čas.

      Jinak teda XC full, odolný XC full, XC HT na sedačku, staré XC HT do města a k tomu silnička – taky XC :-P

      Ještě bych chtěl rychlého gravela v silničním provedení jako zimaka abych mohl nasadit blatníky – na moji silničku se blatníky nevlezou.

      A k tomu gravel éčko když by se mi nechtělo do práce šlapat.

      0 0
      • LM  

        Nechceš si k té cestě do práce i lehnout?

        Včera jsem na frekventované silnici kolem Brněnské přehrady potkal v protisměru něco jako lehokolo se spalovacím motorem. Celkem jsem čuměl a protože tam neměl žádné výstražné značení, odrazky, praporek, prostě nic, tak řidiči, kteří ho dojeli a všimli si ho až na poslední chvíli, taky celkem čuměli :-)

        0 0
    • Raf  

      Aktuálně mám:

      rychlého XC fulla s náhradními záplety na hrubých gumách

      rychlé XC HT

      staré XC HT na ježdění po městě a do bordelu

      rychlou silničku

      pomalou silničku/gravel na tilehunting :)

      tandem abych se svezl se ženou

      starý XC rám natrvalo v trenažeru

      0 0
    • Breakpain  
      • hlavni kolo = DH
      • „zimak k DH“ = enduro
      • fyzicka = silnicka
      • technika = BMX
      • výlety s přítelkyní = plečka na spalkach, bez servisu :)
      0 0
    • cioran-m  

      Stran silniček… krom jednoho bakelitu vlastně šrot. No, a to tam na obrázku ještě chybí zimák a singl. :)

      0 0
      • kamaro  

        Sbírka pěkná, ale to to máš takto i uložené? Než se dostaneš k tomu Kleinovi, tak už můžeš dávno sedět někde na kafi…

        Nejvíc se mi líbí ta De Rosa…

        0 0
        • cioran-m  

          Mně taky. :)

          Navíc na ni bral míru ještě osobně starej pán a stavěl ji pak Danilo a tak. A jede pořád dobře. O tu bych docela nerad přišel.

          0 0
          • kamaro  

            Tak to jsem rád, že se výjimečně na něčem shodneme :-)

            0 0
            • cioran-m  

              Se shodnem – v poměru k ostatním – na naprosté většině věcí tady. Akorát ty sis toho ještě nevšim. :D

              Jo, a když už teda ty silničky: singl (co se starým hliníkem taky, že; stejně jsem to kupoval kvůli těm Deltám) a zimák vypadaj teda ještě takhle.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.