• felly

    Ahoj,

    prosím o radu, jaká kola vybrat. Jezdím převážně terén, lesní cesty (i kamenité), vážím 105 kg. Vyplatí se investovat do http://www.bikesport.cz/…h-m770-_1218 nebo by stačily třeba http://www.eod.cz/…ernestr.html

    Nevím, jak poznat, jestli jsou už ráfky obrzděné? Možná by stačilo vyměnit jen náboj a dráty zadního kola… Vyplatí se to?

    Díky za rady, hledat v historii jsem zkoušel…

     
    0 0
    • scret  

      tak chces nova kola nebo jak? jsem nejak nepochopil z tveho prizpevku…

      A na Crossridy pri tve vaze zapomen, budou se vlnit jak zizala! jsou to pravdepodobne jedny z nejmin tuhych zapleten. kol na trhu…

      0 0
    • pelhrimov  

      Začnu od konce. Pokud Ti kola vyhovují, tak střed a dráty si ponechej vždy jen vyměň probržděný ráfek za nový. Nemusí být nutně úplně totožný, jen musí mít stejný počet děr a průměr (ERD nebo jak se tomu říká). Na 105 kg živé váhy by to asi chtělo klasiku 32 drátů třikrát křížené. Úplně probržděný ráfek poznáš snadno, na boku praskne, často se udělá taková skoba – podélná praklina třeba 5 cm dlouhá v brzdné ploše a na jednom konci to ještě praskne sněrem kolmo vzhůru. Zkráceně začne se vylamovat stěna. Při brzdění to cvaká. Je dobré staré ráfky po každém příjezdu prohlédnout. Nový ráfek má rovnou buzdnou plochu, když prstem přejedeš napříč přes bok staršího ráfku, tak ucítíš, že je to vlastně žlábek a na vnitřním okraji je různě vysoký schůdek. Také si můžeš na bok ráfku přiložit něco rovného a uvidíš tu hloubku brobrždění. Některé ráfky mají v brzdné ploše od výrobce různé ďůlky a drážky a ty když zmizí je podle výrobce čas na výměnu. Já se Crossridů bál, protože V-čkové mají jen 20 drátů, tak si nechávám kola zaplést, vyjde to sice o 2 tis. dráže než Crossride, ale kola jsou pevnější, snadno se jednotlivé komponenty vymění za jiné a hlavně jsou lehčí. Někde jsem viděl katalogovou váhu ráfku Crossride 480g, přitom Tě unesou i ráfky 420g.

      0 0
    • Kamiu  

      WH-m770 jsou super. Dal jsem na to Kenda Kozmik lite a jezdí to super. Ale vážim jen 72. Jsou docela pevné. A hlavne lehké. A moc se mi líbí. Příště našetřím na XTR.

      0 0
    • Kohout  

      Probržděný ráfek poznáš podle drážky, která vznikne zd špalíků v místě brzdné plochy. Pokud je drážka hlubší než je míra doporučená výrobcem, je čas na výměnu. V některých ráfků je uvnitř barva, který začne při probrždění vystupovat na povrch. Rozhodně bych nečekal až ráfek praskne, to může skončit pěknou držkou. Kámošovi takhle prasknul ráfek, naštěstí při nafukování kola, normalně se vyvalil bok ráfku.

      Ohledně kol záleží kolik na to máš peněz. Pokud málo, tak z vlastní zkušenosti mohu doporučit strojně vypletená kola z rigida.cz. Mají výběr z ráfků Rigida a z různých nábojů si sestavís vlastní kolo. Lze volit i typ výpletu. Já vzal zac2000+Novatec náboje na 2. kolo. Kola jsem musel jen mírně docentrovat po cca 100 km a pak už drží v pohodě. Cena lidová.

      Přeplejtat se staré kolo asi nevyplatí, jen za přepletí zaplatíš tak 400 (teda pokud to neumíš sám) plus dráty a nový ráfek.

      0 0
      • michals1  

        Někdo to nechá zajít dál a pak to vypadá jako na této přiložené fotografii.

        0 0
      • ropman  

        přepletení (aspoň v Brně) pořídíš cca do 200 Kč, většinou jsem si starej ráfek sundal a novej lehce chytnul sám, docentrování už jsem nechal na servisu. Jen jednou jsem přepokládal, že mi jen přehodí ráfek na starý špice … :-) udělali s nima špípačkama krátkej proces a cáloval jsem zbytečně nový i s niplama

        0 0
    • drtyc  

      dej si do vyhledavani na bfku najit vlakna, ktera maji jen v nazvu vlakna crossride. tech zoufalcu…

      0 0
    • scalar  

      Zkus nějaká ručně zapletená, třeba tohle:

      http://www.netbike.cz/select_det.php…

      0 0
    • hajda  

      ahoj, uvažuju taky nad koupí nových kol. Chtěl bych se zeptat jestli má někdo zkušenost s touto firmou potažmo komponentama.KM CYK­LO

      • pokud by někdo poradil z čeho to poskladat, byl bych vděčný za radu.Moje váha je 80 Kg.
      0 0
      • hajda  

        aha tak vidim ze uz se KOHOUT vyše zmiňoval o firmě Rigida. Přesně ten rafek co píše výš se mi libi.co se nabojů týka tak nevím který výrobce má ideální poměr cena, výkon, váha.Vahy u nábojů jsem na e-shopech nenašel.U shimana bych šel asi do XT..ale prý jsou těžké..dráty a niple nemám páru co je optimální.

        0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce