Kola na mtb 29" s nosností 140kg

46 nepřečtených
  • bzd

    Ahoj,

    mám Scott Aspect 910 2018 29" a rád bych na to dal nějaká pevnější kola než jsou origo Syncros X-20, konkrétně s nosností cca 140kg. Našel jsem hotová kola Remerx Rocky Disc http://www.remerx.cz/…entrolock-26 Víte někdo o něčem podobném/dostupném a rozumně kvalitním?

    Napadlo mě koupit jen ráfky a nechat přeplést – dát tam 2mm dráty, mosazné(?) niple ale nevím jestli to má smysl řešit když celá nová kola přijdou na trojku.

    Toho Aspecta mám měsíc, najeto necelých 400km a při razantním zabrzdění na asfaltu se přední kolo prolomilo do strany a originální ráfek to vzdal a zlomil se (a já plachtil vzduchem…). Tak nějak si říkám že i kdybych to vyreklamoval, tak mi stejně nové kolo bude k prdu – nevěřím tomu. Raději koupím rovnou hotová co mají takovou váhu unést. Co jsem koukal na web Remerx tak bych měl vlastně vše z origo kol bez větších problémů přehodit na ta nová kola, takže kromě nákupu kol bych nemusel asi nic dalšího řešit.

    Předem děkuji za radu, Z.

    0 0
    • bzd  

      0 0
    • bagio  

      Myslím ze to není úplně normální . Nechal sis ty kola přecentrovat ? Nebo tech celej 400 km si dal bez toho.

      0 0
      • bzd  

        Ano, shodou okolností 3 dny zpátky bylo v servisu na kompletní kontrolu, kola měli dole protože je přezouvali.

        0 0
        • novas752  

          Otázkou je jestli je centrobali a kdo to dělal.

          0 0
          • bzd  

            Zadní centrovali 100%, protože mi srovnali cca 2mm boční házení. Přední nevím. Budu to s nimi řešit v pondělí.

            0 0
      • lunochod  

        Nějak mi uniká proč po 400km centrovat úplně nový kola.....

        0 0
        • Atilla  

          Protože si dráty a niple sednou. Mě třeba stačí jedna vyjížďka 30km, přetáhnou se a je klid.

          0 0
        • novas752  

          400km je s takovou vahou i dost, klidně by s tim mohl přijet na garančku po 100–200km.

          Dráty si sednou, niple si trošku vymáčknou otřepy po vrtání děr v ráfku.

          Naprosto běžná věc i u drahejch kol.

          0 0
    • novas752  

      To mi nepřijde normální, navíc se slabejma brzdama, určitě bych to aspoň reklamoval.

      Osobně bych na takovou váhu investoval do kvalitních odolných trail/enduro ráfků a výpletu. To je dělané na jízdu v náročném terénu, kde to dostává velké rány atd.

      Například ráfky DT Swiss pro trail a enduro (např EX 471) mají vynikající pověst, ale jsou poměrně drahé.

      0 0
    • Pán z Dubu  

      Pořídil sis na svou váhu poddimenzované kolo. 1. odešel (kupodivu) přední výplet. Chabé jsou i náby, podívej, jaké anorektické trubičky jsou uvnitř http://si.shimano.com/…5-03-ENG.pdf

      Je to nízkorozpočtové řešení úsporné i na kvalitě materiálu.

      Neznám střeva těch RMX nábojů, ale o mnoho festovněji nevypadají a za tyhle peníze mnoho neočekávám.

      Nába např.: https://26bikes.com/…tec-d882sbqr

      Ráfek vnitřní šíře 21 mm pod 2,35“ pneu je dost úzký, na cca 25 mm ráfku by těm pneu bylo lépe. Podívej na ráfky dartmoor Sniper, Alexrims FR30, sun MTX33.

      Dej si tu do vyhledávače „kolo pro 140 kg“ je tu vícero vláken s širokou diskusí i s finální volbou kola.

      0 0
      • bzd  

        Ahoj,

        nějaká vlákna jsem si tu našel a četl před pořízením kola. Se servisem jsem to řešil a explicitně jsem se ho ptal na to zda kolo zvládne tuhle zátěž. Budu to s nima řešit, ale rád bych měl i nějaké další informace abych nebyl úplně mimo.

        Dík za tipy na ráfky a náboje.

        0 0
        • scalar  

          Která vlákna jsi tu četl? Vtipy a Konspirační teorie? To kolo má zásadní problém v tuhosti přední části, pro Tebe je nutností vidlice s minimálně 32mm nohama (lépe 34), pevná osa, tapered krk, to se tu psalo opravdu snad tisíckrát. Chyba je určitě i na straně prodejce, zadělal si na problémy, pokud prodal tohle kolo někomu se 140kg.

          0 0
          • plzakj  

            Vetsina prodejcu chteji hlavne prodat. Problemy pro prodejce (krom nastvanyho zakaznika) v tom moc nevidim. Spis z nej vytahne jeste spoustu penez za servis a nove dily, pokud nepujde jinam.

            0 0
            • scalar  

              Takové řešení reklamací je dost drahé (poštovné, čas) a dá se jich čekat dost. Zákazník asi nebude ochotný kupovat si pořád nové díly na kolo v záruce, aniž by je zkusil vyreklamovat.

              0 0
              • Patar  

                Ano, je to tak. Navíc reklamace nemusí být vůbec uznány z důvodu NEVHODNÉHO POUŽVÁNÍ:Naprosto nevhodný nákup

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Prpboha vždyť stojí tolik, jako ten můj full Kellys. A to má rám tapered, obě pevné osy… Jen vidlici jsem pak dal 34 a brzdy deore a kotouče…

                  0 0
                  • novas752  

                    No ale v záručnim listu je jistě uvedeno, že max. hmotnost je určitě méně než 140, tudíž záruka formálně padá. Jak se k tomu prodejce postaví je jiná věc. Já bych jim to omlátil o hlavu už jen proto, že mu nacpali na jeho požadavky nevhodné kolo.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Ale vždyť může tvrdit, že na tom jezdí třeba vnouček…

                      0 0
                      • novas752  

                        No to je pravda, to by mohl.

                        0 0
                      • losik_p  

                        presne :) dokazat uziti v rozporu s navodem je povinen prodejce, ne uzivatel :)

                        0 0
                        • bzd  

                          Prodejci jsem to odnesl na reklamaci a požádal o návrh řešení – ráfek prý praskl ve spoji. I když reklamace vyjde tak že dostanu nový ráfek/výplet, tak tomu stejně dál nevěřím. Takže budu chtít řešit minimálně jiná kola. Zadání bylo kolo co mě unese na běžných cestách typu cyklostezka a polní/lesní cesta. Žádný rychlý sjezdy, volný terén, skákání, závody apod. – nahrazuji tím crossovou meridu, která se na těch polních a lesních cestách zrovna moc dobře necítila (a hlavně já na ní).

                          0 0
                          • Patar  

                            Ráfky, pokud nejsou svařované , tak ve spojích nikdy nepraskají Záleží na druhu fixace spoje. Většinou jsou kolíkované, někdy přeplátované a kvalitnější mají kombinovanou fixaci. .

                            Pokud fixace neudrží spoj pak důvodem defektu je vždy nedos\tatečné tenzo paprsků. U kol s prúměrem ráfku 622mm pro kola 29" je třeba napnout výplet u symetrického výpletu na min 124 kg

                            , u přední Disc verze múže mít pravá strana pak 110,– Kg.

                            jestliže kolo mnějakou dobu stojí na prodejně po předprodejním servisu , pak je nutno výplety překontrolovat a dotáhnout zákazníkovi těsně před jeho prodejem. Opomenutí , nebo .podcenění tohoto úkonu , má ve svém důsledku Váš případ defektu. Dle druhu použitých paprsků , konstrukce náboje a ráfku , včetně použitých materiálů , pak napští múže klesnout za několik měsíců až o 30 kg, aniž by bylo kolo ježděno.

                            Dle mého posouzení a Vašich informací je Váš případ vinou prodejce a jeho nedostatečnými znalostmi, případně „šlompáctvím“.

                            0 0
                            • jardalee  

                              no na tohle sou prave stale dobre vyplety 36dratu kde to ty 4 draty primo stahuji,samozrejme u 32 se stahuje taky ale ta dira u spoje je takova zneklidnujici :)

                              0 0
                              • jardalee  

                                no jeste dodam ze obcas nekdo dela i vyplet 32dratu s krizenim u spoje ,vono sice vyjde krizeni i u ventilku ale prave s vetsim obvodem rafku a vhodnou delkou ventilku tam ten nastavec od pumpy jeste vejde

                                0 0
                                • Patar  

                                  Máš naprostou pravdu v obou Tvých příspěvcích. Posunutím výpletu o ty dvě díry, tak aby spoj ráfku byl dostatečně stažen je také vhodnější z důvodu eliminace procesu KOMA, kdy u ventilové paralely paprsků dochází vlivem otvoru pro ventil k deformaci ráfku a nutnosti při stahování začít nižší . hodnotou Tenza.. Naopak u spoje při paralele tato hodnota musí být větší.

                                  Z důvodu směrového vrtání ráfku a hodnoty Tg je nutno použít vždy niple Polyax

                                  Jen chci podotknout , že do hmotnosti jezdce 110 kg, je vhodnější zapletení 28 paprsky , kdy stažení spoje je podobné 36 paprskům

                                  Někteří výribci táfků o 32 dírách proto ventil- díry vrtají o dva otvory pro niple posunuté, Ostatnín to ještě „nedocvaklo“. .

                                  0 0
                            • nooski  

                              Ja bych řekl, že vina bude ne u prodejce, ale ve 140 kg vahy jezdce. Holt sériová kola na takovou hmotnost nejsou stavěná.

                              0 0
    • scalar  

      To jsem zvědavý, jak dlouho vydrží ta vidlice s 30mm nohama a rychloupínákem.

      0 0
    • Markony  

      Tenhle problém s kolem jsem tež řešil , nakonec jsem zvolil rám RB CRR 290 vidlice Auron 29" RC 2 15 QLC tappered , kola zaminované ROCKY disc 29" , brzdy Shimano ZEE BR-M640 , s těmi koly najto cca 500Km a žádné problém jsem nepozoroval . Uvidíme až bude najezděno vice .

      0 0
    • snas89  

      Zkus Pavla Čábelickýho.

      Má cabtech.

      Už má hotový náby a připravuje komplet záplety. Má to v plánu udělat na dobrý poměr cena výkon a měly by hodně vydržet.

      0 0
    • volyn  

      Pokud nemeris 240 cm, tak bych prve resil jine veci nez kola. Protoze jestli te jebne, tak ti dobre zaplety budou stejne k hovnu

      0 0
    • jardalee  

      no jedina moznost ,abys mel opravdu jistotu ze to vydrzi ,jsou rucni zaplety od nekoho kdo se tim zabyva a dela treba zaplety na ruzny cestovatelsky a kargo kola ten ti tam zaplete treba masivni rafek mach1 640 kterej se dela aji na 36dratu a tubeless ready ale bude to teda tezky,jinak u 29er je proste problem delka dratu=nizka pevnost a kotoucovky tomu moc nepridaj ,tam opet vznikaji velke sily,proto se lidem spis doporucovala 26er a nejlip nakej ocelak :) a i proto se treba u drahovych kol pouzivaj naboje s vysokou obrubou aby byly co nejkratsi draty a dali se udelat co nejpevnejsi kola,ja bych ti doporucil jestli ses dal na sport kvuli hubnuti ,tak par mesicu zvlast ted pres zimu jen obycejnou rychlou chuzi ,zadnej beh ,zadny skakani,zadny schody, to je proste furt to nejlepsi :)

      0 0
      • bzd  

        Mám dva metry, tak proto padla volba na 29 s největším rámem. Bohužel chůze aktuálně nepřipadá v úvahu, mám zraněné koleno a kolo je asi jediný použitelný sport, který mi ho víc neničí. Už dost kilo jsem sundal dolů na Meridě Crossway TFS 500, ale jak se blížila zima, tak jsem chtěl něco jiného abych mohl sjet ze silnice na polní a lesní cesty. Bydlím v místech kde mohu každý den jet na kole na hodinu dvě ven a pokaždé jinou trasou po cestách, což je prostě zábavnější než jezdit pár silničních okruhů pořád dokola. A dřív než si to koleno nechám operovat potřebuji shodit – potřeboval bych ještě tak –15kg což na kole dám za dva až tři měsíce, pak operace kolene, rehabilitace… U kola chci zůstat, jezdil jsem před xx lety hodně a bavilo mě to. A teď mě to také baví.

        0 0
        • novas752  

          No vetsinou se v zime z terenu trochu utika protoze same bahno, tuny bahna. :)

          Jinak samozřejmě proč ne, ale požadavky na odolnost kola se prostě zvednou.

          0 0
          • bzd  

            Bahno, sníh a zima mi nevadí – terén znám moc dobře, jezdím posledních několik let vždy celou zimu za každého počasí na enduru (moto). :-)

            0 0
        • LM  

          Máš někde poblíž nějakej bazén? Při plavání si to koleno taky ničit nebudeš.

          0 0
          • bzd  

            Bohužel to mám 30km k nejbližšímu a to nedávám časově kvůli práci. Kolo je super, že když se setmí tak mohu po silnici, když přijedu domů za světla tak mimo a když jedu pracovně někam do tramtárie tak si kolo beru s sebou :-)

            0 0
        • jardalee  

          jj chapu ja to myslel tak ze proste chuze je nejprirozenejsi a porad nejzdravejsi pohyb a az shodis par kilo tak kolo ale samozrejme se spatnym kolenem to de blbe protoze na neho jde cela vaha,potom este plavani,kolo neni spatny ale zase neni uplne zdravy ,nezatezuje sice kolena ,ale zase trpi zada (90% vsech koncu u vrcholovych cyklistu) a ruce od vibraci ,no a treba cyklisticky sedlo taky neni zrovna idealni na sezeni a s vyssi vahou se to este stupnuje

          0 0
          • jardalee  

            prave zima byva este zradna na prochlazeni nohou ,kdy prochlazeny nohy v zatezi jsou nachylny na ruzny poraneni ,jako natazeni ruznych šlach a svalů,to te nechci strasit ale stalo se me to :) chlad otupuje bolest a obcas potom clovek zabere a nohy nejsou prohraty a problem je na svete :)

            0 0
            • bzd  

              Na to si dávám pozor – na začátku vždy zahřát, na kolena nosím ještě pod teplé kalhoty zimní návleky navíc, potom zas protažení. Dávám si bacha abych neprochladl a něco si neudělal.

              0 0
    • Pepe72  

      Už to tu někdo psal: kup nebo si nech poskládat enduro nebo dh kola. Já se 29er bojím. Kvůli váze jsem si nechal zaplést kola u ověřeného Borce, abych furt necentroval.

      0 0
      • jardalee  

        no zase pokud nikde neskace tak by se pevny vyplety dali sehnat a kdyby uz nemel ram tak tady jeden peknej je :) odpruzena vidlice je stejne akorad zdroj dalsich problemu a vibraci :D

        http://www.charliethebikemonger.com/…-13212-p.asp

        0 0
        • Pepe72  

          Rámu bych se nebál. Kola je třeba určitě pevné. Na 29er mi po hodině na šutrech odešli – zadní fest a předek méně, obě na centr a klo jsem prodal.

          0 0
    • tsunami  

      Nedostanu se na původní účet, tak jsem si udělal nový. Tak jen pro doplnění:

      – kolo jezdí, já také. Nakonec na něm skončila kola Remerx Rocky Disc. Výplet se nepovoluje, ráfky jsou v pořádku a vše funguje. Jezdil jsem na tom celou zimu 5–6× týdně minimálně na hodinu. Kromě servisu typu nové pláště, duše, brzdové destičky, řetěz a středové složení jsem nic nemusel řešit.

      – Pro všechny co měli obavu o mé zdraví – z původních cca 175kg (v září minulý rok) jsem schodil na lehce přes 130, samozřejmě se zlepšila kondice. Závodník ze mě nebude, ale jízdu na kole si užívám, takže za mě dobrý. Cílem je ještě 10–15kg dolů, ale to mě už tolik nevadí. Mám za sebou několika měsíční pauzu od ježdění – operaci kolene kvůli které jsem se do toho pustil, vypadá to že se vše podařilo takže mohu z vesela fungovat dál. Teď nejezdím tak často jako přes zimu, ale snažím se 2× týdně vyrazit a sem tam něco delšího 60–100km abych si užil pěkného počasí venku.

      Protože chci u ježdění na kole zůstat, tak začínám pokukovat něčem lepším. Pokud nenarazím na nějakou zajímavou vidlici do mého kola na ten úzký krk (a to možná nenarazím), tak bych si asi k vánocům pořídil něco úplně nového. Chtěl bych mít větší jistotu když jedu někde z kopce nebo v nějakém těžším terénu.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.