• gringrongree

    Zdravim všechny, potřebuju poradit jaky kliky vybrat jestli Shimano XTR, nebo Truvativ Noir XC 3.3 Team Redwin. Tak nějak rozum voli osvědčenou kvalitu XTR, design zase pro Truvativ k Crossmaxum by slusel-)) Takze nevim, ale rozhodne radeji zvolim funkčnost a kvalitu, pred designem…Poraď­te,diky

    0 0
    • Hynas  

      Podle mě ani jedním neuděláš chybu, co se týká kvality, váhy, funkčnosti…obojí je srovnatelné. Pak se přikloň zpět k té vyloučené otázce designu…pokud máš crossmaxy, případně zbytek kola blíže sramu než shimanu, volil bych noiry. Mám redwiny na SF100 a jsou bohovské. ;o)

      0 0
    • Zerocool  

      ceny placek na xtr šly snad dolů, takže tento problém odpadá, na těch truvativech mě serou ložiska, brzy odchází, u shimana nesmrtelné…

      0 0
      • ememem  

        cim to je ze na xt loziska tu kazdy nadava ze nic nevydrzia lebo su zle utesnene atd. a xtr su nesmrtelne? o su konstrukcne tak odlisne ? (sa pytam som nove xtr v rozobrate nevidel.)

        0 0
        • Zerocool  

          myslel jsem shimano obecně, rozhodně na xt mám jedny už snad 2 roky a na truvativech jsem je měnil za tu dobu 3×

          0 0
          • gringrongree  

            souhlasím, osobně mám XT tři roky, najeto cca 12.000km, s ložiskama sebemenší problém nebyl.

            0 0
            • Pavel100  

              Nesouhlasím, na Truvativech GXP jsem najel 13tisíc km a to stejné vydržely převodníky v kombinaci s C9. Osobně kolik vydrží Shim nevím, nejdříve musí dělat XT kliky v černém leštěném provedení:-) Kamarád má XT na dvou kolech a po 3 až 4 tisích musí měnit ložiska nebo aspoň jednu stranu.

              0 0
    • funkatron  

      XTR

      0 0
      • black.horse  

        XTR jsou lehčí a spolehlivější, Noiry se dají líp díky barvám ladit ke zbytku kola… takže dle toho co preferuješ? Já si vybral na svoje kola XTR:-)

        0 0
    • roud  

      oboje sou špičkový kliky (ani s jedněma neuděláš chybu) takže bych vybíral spíš podle toho co se ti designově hodí líp ke zbytku kola…

      0 0
    • mates555  

      osobně bych dal přednost XTR kvůli lepšímu vymezení vůle klik vůču ložiskům…

      0 0
      • Lsdenski  

        Noir od Truvativu teda žádný zázrak. XTR se mi mnohem víc líbí zpracováním…

        0 0
      • Marccoo  

        blbost,právě že sram to má udělaný super,stahuješ to proti jednomu ložisku.

        0 0
        • mates555  

          no já jsem to napsal blbě … kvůli lepšímu způsobu vymezení vůle … podle mně je to přesnější a tím šetrnější k ložiskům … ale můžu se pochopitelně mílit … :-)

          0 0
          • mates555  

            zase špatně … mýlit …:-)

            0 0
          • chodec  

            pochopitelně se také mýlíš.

            V tomto aspektu mají právě GXP výhodu – nic se nevymezuje. Vše je konstrukčně uděláno na maximální dotažení nadoraz bez vymezování vůle – i tak jsou ložiska narozdíl od Shimana namáhána jen radiálně a ne axiálně, na xož nejsou dělaná. Pominu debaty o výdrži ložisek, ale specielně pokud jde o vymezování tak bez ohledu na to, jak dobré je u XTR, tak u GXP je lepší – prostě žádné není je to blbuvzdorné.

            0 0
            • Vilém  

              A kdyz nema stredova trubka presny rozmer, tak se vule vymezi jak?

              0 0
              • mates555  

                prostě dorveš kliku až k ložisku … takže se ta vůle šteluje tím jak moc tu kliku k ložisku dorveš … někdy to chce docela sílu … čímž se vymezí mezera mezi klikou a ložiskem … tohle mně prostě přijde lepší u shimana … nemůžu si pomoct …

                0 0
                • Vilém  

                  Na vlastni oci jsem tento system nevidel, ale teoreticky by tento problem mohl nastat. Stacilo by aby stredova trubka byla treba o 0,5mm sirsi, nebo naopak uzsi a pak by bud nesedela klika na drazkach osy, nebo by ji clovek pretahoval. Ale jak rikam, je to moje teorie, pramenici z predpokladu, ze v leve klice je neco jako ISIS a neduvery k tomuto systemu. Proste vic verim vymezeni vule ala XTR, nebo jeste vic rozriznute klice jistene sroubama, tak jako u nizsich sad shimana.

                  0 0
                  • mates555  

                    http://www.bike-forum.cz/…lo-vule.html třeba tady je ta montáž popsaná

                    0 0
                    • Vilém  

                      Montaz je mi jasna. Co mi neni jasny, je to co se stane, pri z nejakych duvodu atypickem rozmeru stredove trubky. Proste jestli se pak treba nevymacka klika vlivem vule, nebo naopak pretazeni.

                      0 0
                      • juli  

                        Ty děláš, jak kdybys nevěděl co je to fréza na čelo středové mufny.

                        0 0
                        • Vilém  

                          Ano vim co je freza, ale co kdyz je to uz zafrezovany moc, kdyz je uzsi? Prave nevim jak dlouhe jsou ty drazky na ose a zda jsou po cele delce stejneho prumeru.

                          0 0
                          • juli  

                            Je mi jasné, že víš, takže ubrat je bez problému a přidat jde podlozkama. V tom nevidím zádrhel.

                            O drážkách na ose info teda nemám.

                            0 0
                      • mates555  

                        s tím sem se ještě nepotkal … prostě nasadíš , dorveš k ložisku a prvních pár set km konroluješ jestli tam neni vůle … XTR se pak liší jenom tím kroužkem kterej je na levý klice a kterým se vymezuje vůle …

                        je to prakticky bezproblémový , ale já mám raději shimano

                        0 0
                        • mr.antik  

                          No nechci rejpat, ale s timhle se setkal snad každej kdo montoval napínak (pod misku). Přesnej rozměr stejně netrefíš, já to s citem dotáhnul a doufám.

                          0 0
                          • mates555  

                            ale ne…se zničenou klikou…

                            a napínák jsem opravdu ještě nemontoval…:-)

                            0 0
                        • chodec  

                          jezdil jsem už 3 GXP kliky, dvoje Bontragery, jedny Noiry. Na každých několik výměn ložisek a hromady údržbových a přestavbových rozebrání. Celkově bych napočítal desítky sundání klik GXP na mojich kolech. Ani jednou se nepovolily a nedotahoval jsem když jsem se řídil návodem a prostě je utáhl.

                          0 0
                          • mates555  

                            j už sem ty ložiska taky měnil několikrát … aj shimano aj GXP … a neříkám,že se ty kliky povolujou … jen jsem napsal,že neni špatný si to po projetí zkontrolovat …

                            0 0
                      • chodec  

                        proboha jaké frézy, jaké atypické rozměry – evidentně tady někteří nemají tucha, jak GXP funguje. Sorry, ale bylo to tu asi 10× vysvětleno. Jen já to tu někomu dopodrobna popisoval 3×. Takže pánové v klidu si to nastudujte a pak pochopíte, že GXP je naopak rozměr středové trubky úplně lhostejnej, dokáže čistě teoreticky a bez úprav běžet na 68 i 73 trubce (a čímkoliv mezi), je mu jedno zda tam dáte podložky a na jakou stranu je dáte – bude to maximálně blbě vypadat, ale poběží to v pohodě přesně a bez vůlí. Přitom jedné co GXP potřebuje je jeden pořádnej imbus a dotáhnout kolik se dá. Dokonce i v návodu je jednoduchá rada – stručně popsáno „…pokud cítíte vůli jen jste málo utáhli…“. Přetáhnout se technologicky prostě nedá (tedy pokud se vám nepodaří strhnout 17mm závit toho jediného šroubu – což je kumšt). Celý fór je v tom že netáhnete dvě ložiska proti sobě jako u Shimana, ale klikou stahujete jen vnitřní část levého ložiska – mačká se tedy ze stran jeden ten vnitřní kovový váleček – kuličky si ani v jednom ložisku nevšimnou, že se něco dotahuje. Druhým ložiskem (pravým) pak osa jen volně prochází – ložisko ji jen vystřeďuje.

                        Neberu vám XTR, je super, ale když už se k něčemu vyjadřujete, dejte si tu práci nejprve alespoň trochu zjistit, co čem je řeč. Dík.

                        P.S. mimochodem většina popisovaných vrzajících Truvativů jde IMHO na vrub právě lidem, kteří nepochopí oč tu běží a dotahují GXP „s citem“, což jen vede k tomu, že se nedotáhne pořádně a pak se je tam nějaká vůle s bordelem – to prostě cit nejen nepotřebuje, ale naopak mu vyhovuje poctivé zatažení nějakým tím násilím – pokud na to někdo nevezme trubku, tak tomu neublíží.

                        0 0
                        • gringrongree  

                          Díky za vyčerpávající info, uz se osy GXP nebojim-)Jak je vidět většina problémů pramení z neznalosti a za to chudák TRUVATIV opravdu nemůže. Jak dlouho osobně Tobě vydrží ložiska?

                          0 0
                        • Hynas  

                          Konečně někdo napsal, jak se věc má. Mám stejnou zkušenost. Díky za to.

                          0 0
                        • tchi  

                          no ja teda ten srob urval – a to normalne rukou… da se sice sehant nahradni, ale je dost drahy… ale i pres to jsem zastance truvativu

                          0 0
    • Marccoo  

      Jak píšou ostatní,pokuď máš kolo osazený SH dal bych XTR.PokuĎ máš SRAM dal bych Noiry.Slabinou jsou origo ložiska.

      Povrchová úprava u noirů vydrží víc,SH se rychle poškrábou a vypadají hnusně a to je konečná,máš už furt hnusný kliky.U carbon klik vadí odletující šutry,dělají dírky do laku,ale dá se to snadno opravit.

      Takže za mě NOIR.

      0 0
    • Kedarr  

      za mě xtr…u truvativu jsem taky slyšel problém s ložiskama..

      0 0
    • chodec  

      Volil bych čistě podle designu

      váha je ± obdobná. GXP mají trochu jednodušší obcluhu – konkrétně nulové nároky na seřizování (prostě se to jen zarve a přitom je to na to konstrukčně dělané – ale to není faktor pro rozhodování – rozborka 1× za 1/2 roku či za rok podle čistotnosti a kontrola není problém ani u jednoho).

      To s ložiskama u GXP je trochu pověra – mě zpočástku GXP ložiska odcházela po 2000 km, pak jsem přišel na to, že je to jen mou blbostí. Neměl jsem provrtanej rám, moc často jsem ho umejval a sedlovkou nateklá voda stála na „O“ kroužkách těsnících zevnitř složení, až se tam vždy nějaká dostala. Od okamžiku provrtání rámu je složení i jeho těsnění skoro stále v suchu a ložiska drží – aktuálně jsem kontroloval před zimou ložiska na kterých je kolem 6000 km a ani známka po opotřebení – jdou krásně do hladka a vazelínka je v nich modroučká jak na nových.

      Když už bych si měl vybrat, zda měnit ložiska na GXP nebo na XTR, tak bych pro jednoduchost manipulace vybral GXP, ale jak říkám, je to tak málo častá procedura, že podle toho nemá smysl se rozhodovat.

      0 0
      • kubad  

        Presne tak souhlas

        0 0
      • Hynas  

        Na zimáku hifi mám styla 3,3 GXP. Montoval jsem je v listopadu 2008, dotáhl na byka a od té doby nemusel sundávat. Kontrola dotáhnutí probíhá vždy čas od času, ujeto cca 6000km při všech možných podmínkách včetně brodů a kliky nevržou, nejeví žádný problém.

        0 0
    • StuntJ  

      Za mě jedině Truvativ, ale je to mizerie s náhradnímy díly. Nové převodníky se velice dají špatně sehnat zvláště v ČR. Shimano naopak má velice širokou paletu náhradní dílů i od jiných výrobců. Navíc u Truvativu nelze měnit ložiska – mají dosti atipický rozměr. Truvativ je na parádu, ale když dojde na opravy, tak je jen pro zlost a dlouhodobé shánění dílů Kamarád shání převodníky na Styla už 2 měsíce … A ani dovozce není schopen nové zajisti :(. Škoda, snad se tato situace někdy změní.

      0 0
    • vifon  

      Mal som teraz tiez dilemu ohladom kluk. Mal som v merku Noiry, Aeroziny a XTR. Nakoniec padla moja volba na XTR (vysli ma najlacnejsie) a po designovej stranke sa mi hodia aj k biku. Aj ked teraz ladim do cervenej a cervene Aeroziny boli lakadlom. Nakoniec vyhrala osvedcena kvalita a prakticky taky etalon-XTR. Paradoxne som ale presiel komponentami k SRAMU :-) Zatial som s SLX, XT od Shimana nemal problemy az samozrejme na vymenu lozisk. Je to ale spotrebka a patri to k tomu.

      0 0
    • 95kg  

      Zdarec,

      využiju tohoto vlákna,může někdo porovnat tuhost klik xtr fc-m970 a truvativ noir carbon.Předtím jsem měl truvativ stylo carbon a žádná pecka ohledně tuhosti to nebyla(jinak byly bez problémů)Ptám se proto,jestli tenhle model truvativů je na tom líp,a jestli má cenu při mé váze 95kg o carbonovejch klikách vůbec přemýšlet

      0 0
    • beavis  

      Souhlas!

      0 0
    • Pumsc  

      za mě truvativ-ušetříš 2 litry,funkce stejná…

      0 0
    • BEgineer  

      Za mě nic jinýho než Truvativy…mám je a jsem maximálně spokojenej (dříve sem měl Truvativ Firex 3,3 Team a od té doby docela pokrok)…nic jinýho bych nikdy nebral!!

      0 0
      • kubad  

        takže s kušenosti s XTR asi nemáš co?

        hmmm no nic ale taky rada :-)

        0 0
        • BEgineer  

          O XTR sem slyšel jen špatný zkušenosti…pohybuju se už dýl ve vyšším levelu ;)

          0 0
          • přišlapávač  

            a co jsi slyšel? vyprávěj, prosím :-)

            0 0
          • roud  

            Vole to jsou bláboly xD xD xD ale jak říká přišlapávač povídej xD xD xD

            0 0
          • kubad  

            co je vyšší level než XTR? ve kterém už se dlouho pohybuješ :-)

            jestli myslíš Noiry tak to je stejný level

            0 0
          • scret  

            no ty woe, dobryy:)))))))

            0 0
      • kubad  

        u tebe lze vyčíst jedině vyšší level demence jak tak pozoruju :-)

        0 0
        • roud  

          mno já bych spíš řek že podle toho co má v profilu mu to v 10–15 letech docela jezdilo ;o] ale v těhle letech každej kdo trochu jezdí vyhrává na závodech hehe…

          0 0
        • Ruprt2  

          Myslím, že si takové reakce nezaslouží.

          Přeci jen vyhrál MČR v časovce když mu bylo 5, 6 a 7 let.

          MS v MTB maratonu když mu bylo 10. Ve 13 a 14 vyhrál MČR a MSR v XC

          To zasluhuje respekt.

          0 0
    • Honzyn  

      Mam na Superfly ty Noiry.Tuhe kliky,retez vyborne nabiha na prevodniky.Asi po 1500km ale zaclo ve stredu praskat,vrzat.Ani po sundani klik,vycisteni,pro­mazani…problem neprestal-pry to vyresi jen keramika:-)Po 3 tydnech neco menit na tak drahem kole mi prijde brzo:-(XTR jsou urcite lehci,Noiry jsou vahove spis k XT.

      0 0
      • kubad  

        váhy :-)

        0 0
        • Internaut  

          A komu tím prospěješ?

          P.S. Mám truvativy…

          0 0
          • kubad  

            nevím komu prospěju :-)

            jen sem dal fotky klik na váze

            0 0
            • Internaut  

              Takto photit umím taky :)

              0 0
              • roud  

                jenže kubad to sem dával kvůli tomu že je to k tématu a jeho váha je skutečná noiry jsou prostě těžítka ;o]

                0 0
                • tom_777  

                  24 gramů není takovej úlet navíc s BB90 je ten rozdíl ještě menší – ale vyndavat z rámu ložiska kvůli vážení nebudu

                  0 0
                  • kubad  

                    nevím že by Noiry existovaly na BB30

                    XX na BB30 sou a tam souhlas budou o pár gramů lehčí než XTR ale to jen díky tomu že mají jen 2placky a menší :)

                    0 0
                    • roud  

                      Moje fsa na BB30 maj 750 naprosto se vším což je oproti noirům víc jak 60g dolů což je dost a na BB30 se dělaj i mnohem lehčí kliky :O)

                      0 0
                      • kubad  

                        myslíš tvoje Cannondale kliky s FSA plackama????

                        :-)

                        0 0
                        • roud  

                          cannondale kliky manufaktured by full speed ahead s FSA plackama :O) (je to na nich přímo napsaný) ;o]

                          0 0
                    • tom_777  

                      BB90

                      • osa má klasickejch 24mm ložiska jsou ale přímo v rámu

                      Lapierre 2010 to všechny vyšší modely

                      0 0
                      • tom_777  

                        maj

                        0 0
                        • kubad  

                          sorry ty píšeš o BB90 já o BB30

                          jinak souhlas ty BB90 které mají ložiska přímo v rámu budou lehčí než klasické s GXP

                          0 0
                        • kubad  

                          sorry ty píšeš o BB90 já o BB30 jinak souhlas BB90 budou o něco lehčí, odpadají tam misky

                          0 0
                      • roud  

                        To je taky pěkná ********** kdyby radši rovnou udělaly BB30…

                        0 0
                        • tom_777  

                          BB90(někde píšou taky Pressfit střed) je snaha vyžít některý výhody BB30 i pro kliky s 24mm osou – do mnoha rámů pro BB30 se cpou redukce aby tam šly našroubovat 24mm (hlavněShimano) kliky a ve výsledku to je váha navíc

                          takže těžítka NOIR jsou s BB90 taky hluboko pod 800 se vším :)

                          0 0
                          • roud  

                            Tady de o to že rámy s BB30 už bejvaj většinou top modely a tomu odpovídá i váha to že tam lidi cpou redukce je zase věc jiná…

                            0 0
                            • tom_777  

                              no protože tam třeba chtěj nacpat ty XTRka tak musej dávat redukci protože Shimano zatím BB30 ignoruje

                              výrobci komponentů bojujou za „svý“ standardy a mezi tím kličkujou výrobci rámů

                              jasný že zrovna v tomhle je historická role Cannondale fakt velká – s tímhle trendem širokejch ložisek razej cestu… ty středy a taky vidle jsou od nich a za chvíli to budou používat všichni

                              0 0
                              • roud  

                                tak tak dost mě překvapilo že je začal používat superior je tam vidět určitá snaha jít s dobou…

                                0 0
                                • tom_777  

                                  no já si jen koupil žiletkářskej časák 53×11(minulý číslo kde bylo Giro d'Italia na obalu) a tam byl o tom článek – o středech – tak můžu machrovat s vědomostma :)

                                  0 0
              • přišlapávač  

                docela dobrý, škoda, že to na tý jedničce je dost poznat :-)

                0 0
    • rasto1  

      Z hladiska funkcneho by som siel jednoznacne do systemu, ktory teraz vyuziva shimano – hollowtech II.

      Moja skusenost. Mali sme doma 4× set s GXP ani jeden nevydrzal dlhsie ako sezonu bez nenavratneho vzniku bocnej vole. Na druhej strane jazdime 3X shimano hollowtech bez akychkolvek problemov uz niekolko sezon.

      Zo setov truvativ som mal dojem ze nie su velmi presne spracovane a aj samotny system GXP je narocny na spravnu montaz.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.