kliky Shimano XT vs. SLX - rozdíly

209 nepřečtených
  • Řepík

    Ahoj všem,

    řeším „problém“ při výběru nových klik na své kolo (Cannondale Trail SL2 2010). Chci vyměnit stávající kliky Shimano Deore (FC-M590) za nové a rozhoduji se mezi XT (FC-M770) a SLX (FC-M660). Pročetl jsem tady hodně diskuzí okolo těchto klik a pokud jsem to dobře pochopil, tak rozdíl mezi XT a SLX klikama je jen v převodnících a šroubech (a designu, samozřejmě)?

    Váhám, zda vzít XT pro to, že „je to XT“, nebo stačí vzít SLX, protože jsou stejně kvalitní. Rozdíl v ceně je cca. 1000 Kč. Jedná s eo verze na 9-ti kolo.

    Je nějaký důvod pro to, vzít dražší XT? Jezdím na pohodu, žádný drsný hardcore, občas nějaký ten závod…

    Díky za názory.

    Řepík

    • -Alan-  

      Já jezdím SLX kvůli ceně. Pokud jezdíš pohodu a nevadí ti vzhled, neuděláš s nima chybu. Jsou ale vzhledově asi nejvíc odlišné od celé zbylé produkce Shimana. A jezdí je i lidi na závodech, neříkám špička, ale i o mnoho lepší jezdci než já.

    • felix.org  

      Rozdíl bude ještě nepatrně ve váze. Já osobně bych vybíral podle toho, co se mi víc hodí ke kolu :-) Pokud se rozhoduješ podle peněz, tak s klidným srdcem vem SLX.

      • jIrI___  

        Rozdíl na váze tam je, samotné SLX bez placek jsou o málo lehčí :). Díky ocelovému malému převodníku jsou ale ve výsledku o něco těžší.

      • Řepík  

        O váze vím, nicméně je otázka, zda nějakých 50g řešit… :-) Spíše mi jde o to, zda za cenu o 50% vyšší u XT dostanu opravdu o tolik více.

        Současné Deore jsou černé a na kolu dle mě sedí – viz. foto. , takže se více budou hodit SLX, ale…

        • vysmátej bajker  

          no tak XT 2012 v černé :)

          • Řepík  

            jj, hezký, akorát už zase budou o nějakou kačku víc než „starý“ XT a obávám se, že už budou jen na 10-ti kolo…

            • vysmátej bajker  

              slx bude sloužit dobře,XT je pro radost službu lepší neudělá jen váha,ale kliky jsou věc která na kole vydrží dlouho takže se investice většinou vyplatí.

          • K2  

            Rozhodoval bych se podle designu. Pokud chceš Shimano tak SLX nebo nové XT v černé (určitě nic stříbrného)

            Truvativ Stylo – polovina lidí je chválí, druhá polovina nadává. Designově by se ti hodily (kvalitativně ne­vím)

          • McBlacky  

            jenže ty jsou na desítku a směrovej řetěz.

            by mě zajímalo, jestli by se daly prohodit pily a chodilo by to s devítkou, nebo jsou jiný rozteče a nechodilo

            • mr.antik  

              převodníky asi pasovat nebudou, aspoň vzhledově, když tady jsou ty šikmý výřezy, takže by to znamenalo svoji zásobu převodníků hodit do sběru…

              • Vilém  

                Asi tak. Vydali se podobnou cestou jako Gebhardt u svych klik, dali sroub mimo osu pavouka a tak, i kdyz tam jinej prevodnik bude pasovat, tak to bude vypadat odporne:(

            • MlokCZ  

              Je třeba včas nakoupit zásoby FC-M770.

            • Georrge  

              však se tu psalo že desítkový kliky fungujou i na devítkové sestavě ne?

            • Singlespeed  

              To, že jsou na desítku, ničemu nevadí. S devítkovým řetězem fungují úplně normálně. Směrový řetěz je jen marketingová finta. Jeho hlavní odlišnost od ostatních řetězů je v tom, že má nápisy jen na jedné straně, což samozřejmě nemá na funkci pražádný vliv. Dá se spojit běžnou devítkovou SRAMáckou spojkou (desítková spojka je na hovno, nejde ručně rozpojit).

              • marapara  

                To je pravda?

                • Singlespeed  

                  Tak já se snažím už od loňského října o osvětu, co se bikové desítky týče, rozbíjet mýty o směrovém řetězu a nekompatibilních klikách a přesmycích (samozřejmě jsou se vším kompatibilní, to se ví) a ty teď napíšeš tohle… (brečící smajlík)

                  • Evilcleaner  

                    no tak třeba ty smyky by mě zajímaly. dyna sys smyk vs 44 převodník, dyna sys vs 9sp řetěz, 9sp smyk vys 10sp řetěz, 9sp smyk vs 42z převodník…

                    jak to tedy je, je všechno kompatibilní?:-)

                    • Singlespeed  

                      Jojo, všechno šlape. Přesmyk Dyna-sys + devítkový trojtác SLX + devítkový řetěz teď osazovala kamarádka a v pohodě. 9-sp přesmyk + Dyna-sys trojtác taky v pohodě, jen není od věci osadit přesmyk cca o 3mm výše (tedy jakoby byl nasazen 44z převodník), aby nenarážel zevnitř do prostřední placky.

                      • Peslezedirou  

                        Nezkoušel jsi dávat řetěz 9 speed na kliky Dyna s převodníkama pro směrové řetězy, chodit by to mělo podle mě normálně.

                        • Singlespeed  

                          Žádný problém. Ještě jednou zopakuji, že výraz „směrový řetěz“ je jen marketingová finta a znamená to, že se má montovat nápisy směrem ven (na vnitřní straně nápisy nejsou). Jediné, čeho jsem si na něm všiml, že mi na převodnících Gebhardt bez náběhů chodil pocitově lépe než Campa C10. Jinak, není problém dát „směrový“ řetěz třeba na osmičkové Alivio (to jsem taky spáchal, neboť jsem zrovna neměl po ruce HG53 :-)

                          • McBlacky  

                            dám na tebe a nebudu se bát desítkových klik k devítce :)

                          • Peslezedirou  

                            Na jednom kole vozím 9s řetěz na kazetě 8speed a pohoda, s klikama pro 10speed dám na tebe jako McB :-)

                            • McBlacky  

                              9řetězy vozím na 8spd už roky na zimáku :)

                              na silnici 10 kliky, 9 řetez a k tomu 8 kazetu :)

                              ale na závodáku jsem si chtěl být jistý než to vyprasím :)

                              • Singlespeed  

                                Na závoďáka bych to v tvém případě asi prasil stylem 10 speed kliky + 10 speed řetěz + 9 speed kazeta. Podrobnosti se mi nechtějí vysvětlovat, jsou subjektivní a nemají vypovídací hodnotu ;-)

                          • Loner  

                            ještě jednou se opakuji: přece desítkový řetěz nemůže zapadnout na neojetou osmičkovou kazetu, desítkový řetázek má snad užší články než zuby na kezetě? – nebo ne a je jenom jiný krok řazení?

                            • Vilém  

                              Tipnul bych, ze rec byla o klikach, ne kazete. Ale odpoved necham na singlespeedovi.

                            • Singlespeed  

                              Funguje to, to se ví. Pro výrobu 10-ti koleček pro šetrné cyklisty (jako jsem třeba já :-) používám například běžnou osmičkovou kazetu CS-HG50–8 (Alivio) 11–28 nebo 11–30 zubů. Roznýtuju ji, zbrousím podložky mezi pastorky, za největší pastorek doplním 32 zubový nebo 34 zubový (těch se mi doma válí doma hromada skoro nepoužitých ze starých kazet) a ještě jeden menší vložím (třeba 12z, tech mám taky doma pěkně vysoký sloupeček) a je to. Desetikolo za 320 Kč. Tzv. směrový 10-speed řetěz na tom šlape jak Breitlingy ;-)

                      • MlokCZ  

                        Jak v kterém případě. Na HTčku to zřejmě půjde (nezkoušel jsem), na fullu jak kdy (na většině fullu se pohybuje při pružení řetěz směrem nahoru vůči přesmykači, pouze na fullech, kde je přesmyk uchycený na zadní stavbě to tak není a čím větší zdvih, tím větší pohyb).

                        Přehazoval jsem teď právě na 9tku a Dyna-sys přesmykač hned vyměnil (XT za XT) a předím samozřejmě ten Dyna-sys vyzkoušel.

                        Na AMS 150 rámu to dobře s tím Dyna-sys nefungovalo (je tam přesmykač na navárku, takže jediné možné štelování je výška a ať jsem dal jakoukoliv, tak to dobře nechodilo), s devítkovým XT přesmykem perfektně.

                        • Singlespeed  

                          Na HáTéčku to jde bez problémů seřídit i s návarkovým přesmykačem Dyna-sys . Dnes to tak osazoval kamarád na nové KTMko. Kliky 9-speed SLX + přesmyk SLX Dyna-sys na návarek a šlape to na jedničku.

                      • 69jenyk  

                        Takže pokud to chápu dobře, když budu mít páčky a kazetu XT dynasys a přehazku XT RD M780 (která je sice na 10sp, ale nemá označ. dynasys) a přitom si ponechám staré devítkové kliky deore 44/32/22 se starým smykem LX — bude to dobře,přesně a spolehlivě řadit ?

                        • Vilém  

                          Ten saltr oznaceni dynasys ma. V podobe loga na casti kde je prichyceno voditko.

                          Fungovat to v pohode bude.

                          • 69jenyk  

                            Díky. Dorazit by mě to mělo dnes či zítra poštou.

                            Když píšeš – funkce v pohodě… Máš na mysli i s tou devítkovou klikou a smykem? Případně nevíš jaký řetěz k té kombinaci použít? Já předpokládám že na 10sp.

                            Moc díky.

                            • Vilém  

                              Ano, myslel jsem smyk a kliky. Osobne vozim kombinaci SLX kliky na 9sp, na nich nechanou jen malou a stredni pilu a k tomu smyk na 2 pily pro 9sp. To vse s XT razenim a saltrem z rady 780, retez mam 10sp., ale slo by to i s 9sp. Nemam k tomu zadne vyhrady, vse funguje naprosto bez problemu.

                              • 69jenyk  

                                Uf … To jsi mě uklidnil a potěšil. Bál jsem se po přečtení některých příspěvků, že budu muset Ÿase nějakých pár tisíc přitlačit. Kompatibilita různých verzí Schimana mi docela pěkně zamotala hlavu. Díky

                    • DoomHammer  

                      mám to, funguje to, akorát je potřeba to precizněji seřídit

              • Loner  

                prosímtě, to mě hlava nebere. Jak je možné použít spojku z PC 971 řetězu, copak není o něco širší než článek řetězu desítkového. ?

                • Singlespeed  

                  Používání devítkové spojky na desítkové řetězy je už dnes, myslím, klasika. Nejen to, jde bez problémů devítkové a desítkové řetězy i nýtovat navzájem. Onehdá se mi podařilo vysockovat v servisech v našem městě cca 20 zbytků různých řetězů, devítkových, desítkových, směrových atd., které zbyly po zkracování nových řetězů. Všechno jsem to snýtoval dohromady a na závěr spojil devítkový a desítkový konec Sramáckou devítkovou spojkou a už se vesele jezdilo na 10 speed Campě (řetěz zcela zadarmo, což jsem vzhledem ke svému velkému nájezdu kilometrů – mám jeden řetěz tak v průměru na měsíc, nekdy ani to ne – jen uvítal :-)

                  • Loner  

                    díky za obě odpovědi. Asi ten rozdíl v šířce zubů/článků 10/9/8 je zanedbatelný, takže článek dostatečně zapadne a nestřílí. Že to lze někdy spojit, je mi jasné, jak je to spolehlivé při jízdě na horákovi při mlátícím řetázku nevím – ideální by bylo, kdyby se devítkový řetěz dal spolehlivě užít na desítkové bike řazení – t.j se svou větší šířkou by se vměstnal do nižšího kroku desítky, protože na nových lepších bikách už je desítka letos standard – vidím že fotku máš ze silničky.

                    • Loner  

                      no a ještě doplňuji: úplně ideál by byl, kdyby sem někdo hodil odkaz na detailní rozměry (výkresy)jmeno­vaných komponentů, tutově si to Sram a Sh. nechá někde u jinejch ťamanů dělat – já nic na stránkách výrobců nenašel. U řetázků je normalizovaná pouze rozteč čepů.

          • Georrge  

            to jsou ty co mají tak DEBILNÍ počty zubů? Velká o dva zuby menší a malá o dva zuby větší? Čili rozsah zubů skoro jak u dvouplacky? Na pikaču… teda zatím jsem neviděl verzi jinou než 42/32/24 …

            • DoomHammer  

              to je prý optimalizace pro desítkové kazety, čert se v těch marketingových krasožvástech vyznej :)

        • maajkee  

          Jejda, sundej odrazky, vyměň vidli za fatty nebo lefty a bude to o 100% hezčí kolo, kliky řeš až pak :)

          • Řepík  

            Neboj, odrazky už tam dávno nejsou, to je fotka po dovozu z obchodu :-) , stejně tak pedály jsou SPD. Vidlici měnit nechci, tahle mi zatím vyhovuje…

            • maajkee  

              Vyhovuje nevyhovuje, každopádně degraduje kolo :)

              • Řepík  

                Já bych neřekl degraduje, ale chápu, co tím myslíš. Ale dávat novou vidlici se mi fakt nechce, to už je cenově trochu jinde i když bych počítal s tím, že součanou prodám…

                • Vilém  

                  RST na cannona proste nesedne. Jednak znackou a hlavne to neni headshok.

                  • Řepík  

                    to se nedá nic dělat, nějakou dobu tam bude muset vydržet… :-(

              • AleZ80  

                Lefty je drahá jak prase a ještě by musel pořídit i jiné přední kolo. A Fatty má jen 80mm zdvih, ne ? Jinak, co se vzhledu týká, tak Fatty je pěknej hnus a motyka taky neni zrovna nějaká krasavice.

                • maajkee  

                  Fatty se dá sehnat občas přes ebay nebo cyklobazar, třeba za 6 tisíc, má sice jen 80, ale zase chodí krásně a má jen 1250g. V kombinaci s objemnějším pláštěm nepociťuju nějaký omezení oproti třeba Epiconu 100mm co jsem taky vozil.

                  A to že je to hnus, to je věc vkusu, pro mě je to třeba nádhera ;)

    • maxipes-fik1  

      Osobně jezdím XT, protože mám na kole komplet XT sadu. V porovnání s SLX mám pocit, že na nich řetěz běhá o fous líp nahoru i dolu. Jenže to může být i řetězem nebo seřízením. Ale jinak na SLX slyším od všech uživatelů jen chválu. Klidně bych šel do nich.

      • Řepík  

        Já mám zatím na kole mix – přehazovačka XT, přesmyk Deore top swing (doma už však čeká na namontování XT down swing), řazení SLX, kliky Deore… Takže až to poladím, bude to přehazovačka a přesmyk XT, řazení SLX a kliky ???

        • maxipes-fik1  

          Klidně bych vzal SLX kliky. Taky nejezdím žádnou divočinu a závody už vůbec ne (na můj vkus moc lidí na jedom místě :-) ) . To, že mám kolo na XT, není o tom, že bych ho tak „potřeboval“, ale protože sem si chtěl udělat radost a byla to dobrá nabídka. Myslím, že těch 1000 Kč přinese na kole mnohem větší efekt někde jinde.

          • felix.org  

            Asi tak. Pokud tam SLX sednou, tak funkce stejná a litr ušetřenej :-)

            • Řepík  

              Jo, po designové stránce tam SLX určitě sednou více, než XT…

            • Danikklotz  

              Souhlas s fíkem. Jezdím SLX viz profil, osobně se mi více líbily SLX a krom toho jsem chtěl dvouplacku z výroby a ne si ji dovyrábět sám. Cena taky trošku hrála roli, lae kdesi jsem četl, že douplacka SLX je tužší než XT (nevyzkoušeno). XT jsem jezdil a rozdíl nepoznám (už je to více než rok).

              Za mě SLX…

              • Atilla  

                Jezdím SLX jen pár měsíců, ale už jsem na nich něco nadropoval a nějakou tu stovečku taky najezdil, vesměs v těžkém terénu a zatím drží perfektně. Jsou dost tuhé a váhově na tom nejsou o tolik hůř než XT.

                • Řepík  

                  Díky všem za názory, vezmu tedy SLX a za ten litr si koupím nové XT pedály, protože ty staré Authorácké jsou už fakt hrůza :-)

    • Chiron  

      Vybíral jsem úplně stejně. Nakonec sem vzal kvůli ceně SLX. Kvalitou bych si s XT nepomohl a 50g mi za litr navíc fakt nestojí. Designově se mi líbí víc XT, ale je fakt, že ke kolu mi spíš sedí SLX. A nemůžu si stěžovat.

      Dneska už bych možná uvažoval o nových černých XT. Podle toho co sem slyšel, tak běhají s 9sp řetězem úplně v pohodě. Akorát teda pro mě velké mínus je to nesmyslné osekání převodů a asi by to byl důvod je nekupovat.

      • Řepík  

        Co myslíš tím osekáním převodů? Že se dá vzadu řadit na méně pastorků, než se starýma klikama?

        • vysmátej bajker  

          42–32–22.

          • Chiron  

            Kdyby tam bylo těch 22, tak bych i těch 42 skousnul. Ale ono je to 42–32–24. Oproti starým které mají 44–32–22.

          • Řepík  

            no jasně, 42 zubů…to v žádným případě, musím mít 44 z. :-)

            • Vilém  

              jj ty 2z na velke pile urcite hrozne pocitis a poznas:)

              • Řepík  

                no hele už teď se mi zdá 44 zubů málo, takže bych určitě nechtěl míň…

                • lukas aka mitro  

                  Ty musis jezdit ukrutne rychle!

                  • Řepík  

                    Neříkám, že jezdím ukrutně rychle, ale když se přesouvám někam po silnici, tak už nějakou rychlost dosáhnu. Každopádně asi není třeba řešit, každému vyhovuje něco jiného a já prostě míñ zubů na velké placce nechci, to je celé…

                • Vilém  

                  Tak to musis mit kadenci co noha nohu mine:)

                  • Georrge  

                    no a co? to nemůže jezdit tak jak mu to vyhovuje, protože má kadenci nižší než jak povoluje B-F? Taky bych nechtěl míň jak 44z. A rovněž bych nechtěl víc jak 22z na malý.

                    • Vilém  

                      A rikal jsem neco takoveho? takze polkni prasek, at ti z toho nepraskne cevka.

                  • DoomHammer  

                    no co, ukrutnej zátah vocpoda pyčovole, jako hárlej :D

              • McBlacky  

                je to znát hodně, až jsem se divil, když jsem to před lety zkoušel

              • ememem  

                pozna nepozna faktom je ze 3*10 dynasys (t.j. 42–32–24) je cipovina jak mraky. realne pouzitelne je to len s kazetou 11–36(ktora je imho uplne na pikacu odstupnovana) cize tazsie, k tomu drahsie (a zatial o dost), najlahsi tazsi a najtazsi lahsi jak 3*9, nulova kompatibilita a takmer isto mensia ododlnost. udajne lepsie radi ja som to pri kratkom prevezeni na 2*10 nespozoroval. a najhorsie na tom vsetkom je za casom to aj tak vsetci budeme mat.

                • mastihuba  

                  STX RC mělo 42–32–24 s kazetou 11–28(30)? a nikomu to nevadilo. Je to jen návrat ke kořenům. :D

                • jonti  

                  Jako zásadní výhodu 42,32,24 vnimam mensi rozestupy, ted kdyz shazuju z velke, tak nemusim rovnou radit vzadu o jeden vic. Taky mi prijde, ze to o neco lip radi. Za me je to velke plus.

                  Maximalku na tom kole mam zatim 70, slapat se dalo bez problemu do 55km/h, potom bylo rychlejsi zalehnout.

                  • MlokCZ  

                    Tak pokud potřebuješ plynule navazující převod při změně přesmykače, tak ty 2 zuby menšího rozdílu nic neřeší, stejně v zadu o ten jeden pastorek přehodit musíš. Na 22/32/44 se akorát může někdy stát, že je třeba i o dva.

                    Lépe řadit to může, tam je jasné, že čím menší skok tím lépe.

                  • ememem  

                    Jako zásadní výhodu 42,32,24 vnimam mensi rozestupy, ted kdyz shazuju z velke, tak nemusim rovnou radit vzadu o jeden vic. – nejak moc nerozumiem (skor bych to videl naopak ze treba dorovnavat o dva :-) ) ale pokial ti to vyhovuje tak ok. s tym lepsim radenim moze byt.

      • K2  

        Zkus se mrknout místo XT SPD třeba na BBB SPD (váží a stojí méně) Dlouhodobou výdrž jsem nezkoušel, ale 3 sezony bez problému drží…

        • Řepík  

          Díky, mrknu na ně.

        • Vilém  

          Z hlediska vydrze je to v porovnani s shimanem slabota, stejne tak jako ostatni Wellgo pedaly, z jejichz fabriky to pochazi.

        • Chiron  

          Kámoš je měl, ty levnější MountainGo nebo jak se jmenují. Po roce na nich měl pomalu větší vakl co na jeho starých shimanech 520 po cca 5 letech.

    • cukerko  

      slx su krajsie a lacnejsie

    • deekay  

      Ja treba nakonec po dlouhe uvaze zvolil SLX a to z hlediska designu. I kdyz to pak vypada, ze ty kliky cenove na to kolo vubec nepatri. Par gramu me nerozhazi, stejne to nestavim na vahu.

      Takze kdybych mel brat XT, tak jedine, pokud by se mi hodily ke kolu vic.

    • Palec  

      Proc chces menit ty Deore kliky na rok starem kole, kdyz se ti tam vzhledove libi? Je s nima nejakej problem?

      • Řepík  

        Čekal jsem, kdo se zeptá :-) Popravdě k výměně není žádný rozumný důvod, jen to chci nějak více komponentově sjednotit. Zda to je či není ekonomicky výhodné prosím neřešme, už je rozhodnuto.

        • Palec  

          Jo myslel jsem ti to, ale tak preci jen jsem si myslel, ze se dozvim nejakou novinku:)

          I „pouha“ Deorecka jsou vyrabeny hollowtech II technologii, i ony maji integrovanou osu. Rozdil tam bude materialovy, mozna horsi loziska. Ani vahove to nebude vyraznejsi posun. Nejvice znat to bude v te penezence – ale jak jsi rek, to resit nebudeme. Stastlivec, ten co si od tebe koupi v podstate nove kliky za par susnu.

        • vysmátej bajker  

          tak v tom případě kup XT nebo nech to co tam máš,další možnost je koupit SLX a za rok si udělat další radost s XT.

          • maajkee  

            Nebo koupit SLX a za rok na ně koupit nějaký pěkný převodníky.

    • bagr84  

      Trosku me zarazi, ze tu nikdo nezminil tuhost, ktery by snad mela pripsat plusovy body XTckam?

      • ememem  

        aka tuhost? coho?

        • bagr84  

          Bavi se o klikach, tak asi tuhost zadniho zapletu ne… :)

          • Vilém  

            Tuhost kliky? tuhost osy? tuhost kompletu?

          • ememem  

            dobre, co take konkretne si predstavujes po pojmom tuhost kluk? ze sa nezohyba kluka ako taka, ze sa nekruti pila, ze sa to nekruti/neohyba v osi alebo co vlastne?

            imho je to totizto cele totalna blbost, nez by sa ucinkom slapania akymkolvek sposobom prejavila deformacia ktorejkolvek popisovanej casti kluk tak je na biku asi 10 inych deformacnych zon kde by sa to prejavilo ovela skor.

            • maajkee  

              Z praxe když jsem jezdil ještě starý Deorka na 4hranu, tak při silovým záběru lítala velká pila několik milimetrů ze strany na stranu, což byť jen u obyčejných Deorek s HTII osou nepociťuju. JInak u SLX klik mi už ta tuhost přišla uplně stejná.

              • ememem  

                si mal na tom styrhrane vakel.

                • Vilém  

                  Nemel, je to vcelku normalni stav a to ty samotny deore kliky byly dost tuhy, diky dute konstrukci, u nedutych to byvalo jeste horsi.

                  • ememem  

                    tie nedute sa nevolali nahodou favorit? :-) tie sa krutili az pri predstave slapania to je fakt ale mal som prastare deore na styrhrane roky a nic podobne som nepozoroval.

                • McBlacky  

                  4hran tohle dělá. na silničce to je zvlášt patrné

              • jIrI___  

                Totéž jsem pocítil při přechodu z octalinku Deore na HTII SLX. Hned se líp seřizuje přesmyk :)

      • soc  

        imho nepoznas rozdil.

      • Azmir  

        Co vím tak SLX by měli být poodle nějakého testu (už nevím jaký) hned po saintech nejtužší shimana.

        • roud  

          jel jsem na LX SLX XT XTR HONE a v tuhosti jsem nepoznal vůbec žádnej rozdíl a to jsem některý z nich jezdil i dlouhodobě kliky jsou to tuhý až až jediný co ti pak ještě pomůže je výměna převodníků…

          • maajkee  

            Pak tam prdnou třeba něco takovýho ?

            • roud  

              třeba nebo něco takovýhohle: http://www.rotor-bike.cz/…evodniky-MTB :O)

              • lukas aka mitro  

                Co je to za smejd, dyt je to sisaty…nejaky zmetek z vyroby?

                • Vilém  

                  no vidis, a kdyz udelaji dobrej marketing, tak ty zmetky streli 3× draz nez normalni prevodnik:)

                • roud  

                  jj stejnej jako saxovy kola takže na to musíš mít psychicky :O)

            • McBlacky  

              Middleburn slick shifty vozím a ze začátku jsem myslel, že to zahodím, po cca 200km si to sedlo a velká spokojenost i při závodním použití.

              za ty prachy dobrá volba

              • maajkee  

                Díky za lehký zhodnocení, já právě přemýšlím že bych je vzal v kombinaci s SLX klikama. Na XTčkách mi vadí ta střírbná, to se mi nehodí do krámu a ty nový nechci, páč se mi nechce přecházet na desítku.

    • Dzany  

      Chces si udelat radost? A mit dobry pocit, ze mas XT, vem si je. POkud resis cenu, vem SLX. Ale na klikach bych to neresil. Rozdil minimalni.

    • petrun  

      Proč ti vadí Deore? Deore střed montují i ostatní výrobci zvučných jmen i na velmi drahá kola. Na strupy typu „módní policie“ kašli, důležitá je funkce. Jezdil bych na něm tak dlouho dokud neodejdou ložiska a prostřední převodník a až pak bych to vyměnil celé za nové.

    • jachymk  

      Pokud tam hodláš i nadále vozit ty šlapky a odrazky tak si v designu stejně moc nepolepšíš. XT jsou pro mě ty nejhnusnější a nejtuctovější kliky současnosti. Nevidím důvod zatím měnit…až se začnou rozpadat(jestli někdy začnou?) koupil bych SLX. Možná něco od truvativu ale o jejich osách nic nevím…

      • Řepík  

        Odrazky tam samozřejmě už nejsou, tohle je fotka po dovozu z obchodu. Pedály jsou také vyměněné…

        • maajkee  

          Kdyby ses přeci jen rozhodl změnit vidlici, tak bych možná o jedný Fatty na prodej věděl a myslím, že je dokonce i bílá, na to se ještě musím zeptat.

          Myslím, že říkal že by chtěl za ní 6 tisíc a skoro nic na tom nenajel.

          • Řepík  

            No, hezky mě nahlodáváš :-) Cena vypadá příjemně, ale nevím nevím. Přeci jenom má Fatty o 20% menší zdvih než současná vidle.

            Proč ji prodává? Jak dlouhý má sloupek?

            • maajkee  

              Sloupek maj všechny Fattyny stejnej, tak akorát aby se na to vešel představec, toho se neboj, krátit ty vidlice jdou těžko, nahoře na vidlici je lock.

              Prodává protože koupil carbonovou lefty.

              Jinak věř mi, já mám taky těch 80mm a jezdil jsem dřív 100mm a extra rozdíl to není, vynahrazuje to krásnej chod a možnost naprosto tvrdýho locku bez pohupování, to je ideální na stoupáky a asfaltový přejezdy.

              • Řepík  

                Bych to asi musel nejdřív vyzkoušet, v životě jsme na Fattině nejel… Podle profilu jsi z HK?

                Jinak moje vidle jde taky úplně zamknout :-)

                • maajkee  

                  No vida, koukám, že jsi asi z blízka, není tedy problém si vyzkoušet moje kolo, mám velikost L 19" předpokládám, dle fotky, že máš stejnou velikost.

                  Tak to máš štěstí, málo vidlici jde zakmnout tak na tvrdo aby se nehejbaly alespoň trošku.

                  Stačí se domluvit a třeba zítra se můžem někde potkat.

                  • Řepík  

                    Jsem hodně z blízka, z okna se dívám na Kunětickou horu :-)… a v HK jsem několik let bydlel.

                    Ano, mám taky L-ko, takže good. Zítra to asi nedám, ale dneska večer se budu přes HK vracet z práce…

                    • maajkee  

                      No já jsem dneska v práci až do noci, takže dneska to asi nedopadne, pak bych měl mít čas v sobotu dopoledne třeba.

                      Nebo pak můžeš jet s náma v neděli na celodeňák viz vlákno HK bikeři :)

                      • Řepík  

                        Tak se zkusíme domluvit zítra, třeba ta sobota dopadne.

                        Díky za návrh na neděli, ale víkendy se snažím trávit s rodinou, takže vypadnout na celý den by nebylo dobré :-)

          • jIrI___  

            80 mm, to už je pomalu návrat do pravěku :)

            • maajkee  

              Máš pravděpodobně naprostou pravdu Jirko, děkujeme za názor.

            • -Alan-  

              Pravda, moje má o 5 mm víc :-O

              Návrat do pravěku je HT :-P

            • roud  

              možná zdvihem návrat do pravěku ale funkcí pokročí o deset let dopředu hehe :O)

              • McBlacky  

                ale no tak…

              • scret  

                uznej ze tohle bylo slapnuti do tmy:))

                • maajkee  

                  Vůbec, Fatty strčí všechny Reby a podobný jebky do kapsy :)

                  • JakeF  

                    :D Tak to asi funguje daleko líp, než Lefty, u tý jsem měl pocit, že jedu na Reconu…

                    • maajkee  

                      Hmm, tak to asi poznáš fakt uplný prd a klidně by ti ten Recon stačil :)

                      • JakeF  

                        Jdi ty, vždyť to je normální solo-air, žádnej zázrak. Jezdil jsem i SIDa a ten šlapal o něco líp, Foxka je úplně jinde. Ale tuhostí je Lefty super, o tom žádná, kvůli ní, super váze a vzhledu bych klidně přežil, že to je víceméně spíš tlumítko, než plnohodnotná vidle :).

                        • maajkee  

                          Ty jsi vtipálek, zkrátka je vidět, že jsi ještě nedorostl :)

                          • ememem  

                            ale dorostl, ma uplnu pravdu a potvrdi to kazdy kto neni na canondale zatazeny tak straca akukolvek objektivitu :-)

                        • Evilcleaner  

                          foxka je úplně jinde

                          :-D:-D:-D:-D možná tak cool faktorem, ale chápu že pro někoho je důležitější jak na kole vypadá než jak na něm jezdí:-P

                          • roud  

                            Mno přinejmenším použitejma materiálama a zpracováním by měla bejt někde jinde co se funkce týče záleží dost na ročníku…

                            • Evilcleaner  

                              třeba vnitřní nohy posledních foxek připomínaly strukturou smirkový papír 500, oproti dokonale hladkým u konkurence. to mi nijak super nepřijde, potom citlivost i díky přidané kompresi jde do kytek.

                              těsnění bych řekl že měly spíše lepší, oproti průměrnému u rs a dost podivnému u suntouru. na druhou stranu jsem viděl o dost více tekoucích foxek než ostatních vidlic. třeba jedna chronická vanilla která vždycky začala chcát na konci sezony, takže komplet repas každý rok.

                              • JakeF  

                                Citlivost byla taky jediný, v čem byly ty Leftyny o maličko lepší. Vždyť to má solo-air od Rock Shoxu, vybrakovanej nejspíš z Recona :D.

                                • maajkee  

                                  Ty jsi hloupoučkej :)

                                  • JakeF  

                                    Ty jsi taky případ… Foxku jsi počítám nikdy nejezdil a Lefty akorát nějakou pružinovou Jake 10 let starou, ale dokud je to Cannondale, tak se za to budeš prát :D. Mně se Cannony taky líbí a kvůli vzhledu, váze a tuhosti Lefty bych do ní klidně šel, a klidně bych oželel, že funkčně je srovnatelná s Foxkou možná tak na cyklostezce, kde nejsou překážky přes 2cm.

                                    • maajkee  

                                      Ach jo :) Já vozil i vzduchovou 110mm DLR2, pružinovka Jake o tom se nemá smysl bavit, to byla úplně jiná kategorie, mimochodem snad citlivější než všechny vzduchovky dohromady.

                                      Foxku jsem jel jen na půjčeným kole, ale nepřišlo mi to ničím výrazně lepší, dokonce horší než můj tehdejší Black Super Air.

                                      Funkcí je to díky jehličkovým ložiskům prostě uplně něco jinýho, než „běžný“ vidlice. Minimální tření, parádní tuhost, žádný kroucení v ostrých zatáčkách. Já prostě na fatty/lefty nedám dopustit, protože mně svým chodem prostě naprosto vyhovuje.

                                  • Kubiczech  

                                    Ty ďáble jeden argumentační… (:

                                • roud  

                                  Mno nevim ale asi jsi toho na lefty moc nenajezdil ale jednoznačně jí hraje do karet citlivost vysoká tuhost (v podstatě pevná osa) a velice nízká váha a díky čtyřhranu a jehličkovejm ložiskům větší odolnost jediný nevýhody vidím v tom že ti to neseservisuje kde kdo ( i když to je taky možná výhoda) a v potřebě sundání brzdy když je potřeba z nějakýho důvodu sundat přední kolo…

                                  • JakeF  

                                    Ani jedno z toho, co píšeš, nepopírám. Ale ten chod není žádný zázrak. Navíc během 1 dne malý testovací akce jenom co vím, tak jeden Scalpel prasknul a u jedný Lefty spadnul zdvih na polovinu, to mi zrovna nepřidalo na tom, že jsem bral Cannondale jako hodně kvalitní kola.

                                    • lukas aka mitro  

                                      Nezbyva nez doplnit statistiku o zastoupeni praskani ostatnich ramu a propadani se ostatnich vidli, at je videt jak si ktera znacka stroji.

                                      Ja skutecne naprosto zeru kdyz nekdo pise „je to smejd, videl jsem to nefungovat“…„schwal­be jsou srackove plaste protoze se samy vyzouvaj“;)

                                      • JakeF  

                                        Já to beru ze svýho pohledu. Cannondale jsem bral jako super kvalitní značku, tahle zkušenosti ve mně ten dojem trochu podkopala, nikde netvrdím, že praskaj víc, než ostatní. A že by se propadala jiná vidle, než Lefty nevím. Ale o potřebě občas resetovat ložiskový dráhy, protože se snižuje zdvih, jsem už čet i tady na fóru, ale že prej je to normální. Mně teda přijde normální, když ložiska drží kde maj :).

                                    • McBlacky  

                                      ty propady zdvihu jsem spíš viděl u fatty. po servisu plný zdvih a pár stovek km a padlo to někam na 2/3. Ale byly to modely před rokem 2008. novější netuším a ni mě to nezajímá. Lefty je ok když nepotřebuješ převážet kolo uvnitř a sundavat přední kolo, jinak dost pruda

                                      • maajkee  

                                        To je pravda, potřebuješ povolit dva šrouby na třmenu brzdy a jeden šroub uchycení kola, ty 2 minuty to je vopruz, obzvlášť když ty kola vozíš někam každej den…

                                        • McBlacky  

                                          stačí každý víkend na závody. hlavně teda pak seřídit brzdu pokaždý

                          • JakeF  

                            Osobně vidím cool faktor právě spíš u tý Lefty a díky němu společně s její váhou a tuhostí bych si jí klidně nechal líbit. Funkčně si stojím za tím, že Foxka je úplně jinde, než všechny 3 Lefty, co jsem zkoušel.

                            • maajkee  

                              A nebylo jich náhodou 5? :)

                              • JakeF  

                                Pamatuju si 3, na Flashovi, Scalpelovi a Flash 29eru :). Pak jsem si to ještě večer po cestě zpátky projel s Foxkou.

                          • ememem  

                            nejaky argument?

                        • lukas aka mitro  

                          I obecnimu traktoristovi musi byt jasne, ze mensi treni pri sile pusobici mimo osu pohybu bude mit soustava osazena loziskovyma draama, nez soustava dvou kluznych pouzder. Pri vetsich silach se propast prohlubuje.

                          • JakeF  

                            Teoretický žvásty mám v malíčku taky, při jízdě mi to přišel minimální rozdíl, ta citlivost byla lepší jen o trochu. Navíc místní (ne)rovnice nižší odtrh = víc vidle je fakt úsměvná a zrovna na tomhle srovnání je krásně vidět, jak moc záleží i na všem ostatním.

                            • lukas aka mitro  

                              Co chces po vidlici…aby fungovala, ne? (*). Aby se ti potacelo predni kolo

                              stejne jako riditka.

                              *pokud teda nejsi zavodnik:)

                              • JakeF  

                                Jo, hlavní funkci, držáku předního kola, splňuje dokonale :). Na závodění je právě Lefty super, tam se neřeší, že to nežehlí středně velký překážky a na rychle jdoucích překážkách nestíhá.

                  • jIrI___  

                    Jednu dobu jezdil fattynu na teamovém biku známý (pravda, už to je to takových 4, 5 let zpět) a moc si ji teda nepochvaloval. Ale je pravda, že jezdil asi trochu jiným stylem než třeba ty nebo většina ostatních lidí a asi mu nesedla.

                  • scret  

                    podle ceho myslis? ja si par Fattyn zkousel, i Leftyn a funkce mne nijak zvlast neuchvatila… teda v porovnani s dnesni produkci…

                    • maajkee  

                      Zkoušet nestačí, tu musíš vlastnit abys to pochopil :)

                      • scret  

                        zacinam podezrivat Jozefa de Saxe ze ti ukradl nick:)

                        • maajkee  

                          Hele, sory, ale mně se jen líbí jak se vždycky nějaký lidi chytnou když tady někdo napíše že cannondale je super, nebo že fatty nebo lefty jsou skvělý vidlice, takovej červenej praporek :)

                          Hned se pak člověk dozví, že Cannondale je jen předražená mrdka a lepší je mít Meridu :)

                          Takže to co jsem napsal musíš brát s rezervou ;)

                          • scret  

                            me se treba Leftyna nebo i Fatty libi hodne, bez nich to proste nejsou Canony:( ale ta funkce a myslim si ze nejenom me, mne proste zklamala…

                            Ikdyz na XC raketu je to dostacujici, tam clovek naopak oceni sportovni projev vidle…

                            • maajkee  

                              No vidíš a já nejsem ani tak XC rakeťák jako spíš vyhledavač těch nejhorších cest a cestiček, kameny, kořeny – to je moje a i s 80mm Fatty jsem spokojen :)

                              Je pravda, že třeba vzduchovej Manitou Black byl možná malinko citlivější a lineárnějším, ale zase měkkej jak hovínko :)

                              • scret  

                                mel jsem Manitou Black Super Air 2004 a byla to jedna z nej vidlic ktery jsem kdy jezdil… Bohuzel ostatni Blacky (hlavne Comp) staly za …

                                • maajkee  

                                  jj, měl jsem taky super air.

                                  • McBlacky  

                                    divný, já ji závodil dva roky -model 2006 myslím a přišla mi tuhá dost. Linearita ok, citlivost střed.

                                    Možná jsi ji měl už dost jeto a měla vakl, nebo měkký výplet. Jinak to nechápu.

                                    • scret  

                                      rekl bych ze na XC vidli byla tuha dostatecne pri 100mm zdvihu… Pri 140mm kterou taky prodavali, se musela kroutit hodne slusne… ale berme v potaz srovnani s tehdejsi konkurenci, takze to byla velice slusna vidle…

                                      ja na ni vzpominam rad!

                                      • McBlacky  

                                        myslím že byla 80 – 100 –120. já měl 100

                                        • scret  

                                          jo, mas asi pravdu, 120 a 140 byla predchozi rocnik…

                                          Ja jsem tenkrat hrozne touzil po tom modrym nejlehcim Blackovi s 80mm zdvihem – to byl jeden z tech prvnich rocniku, tusim 02?

                            • JakeF  

                              Naprostej souhlas…

                          • Kubiczech  

                            Červený praporek? Cannondale a hlavně Fatty/Lefty prostě rozpory vyvolává. Ale zase bych si nemyslel, že je středobodem vesmíru a na všechny působí jako rudý hadr na býka. (:

                            Tyhle báchorky o mrdkách a Meridách si beztak vymysleli zdejší majitelé Cannondale a jiných kol, které jsou pro jejich majitele něco extra (nebo si jejich majitelé myslí, že něco extra jsou?). Vtipné je to asi jako seprané 29" nebrat. (?

                            • scret  

                              vzpominam si jak pred par lety kdo nemel Marzoku, byl loozer… a dnes po nich nestekne ani pes:))

                              vzdycky mi prislo minimalne usmevny jak nekdo muze davat jedny znacce skoro az nadprirozeny vlastnosti:)

                              • McBlacky  

                                vytrháváš to z kontextu, v době 1998–2005 dělala marzocchi opravdu nejlepší vidle (tuhost, výdrž, citlivost, chod). Ted dělá drek a už po nich nikdo neštěkne. U CD to je jinak, nemůžeš říct, že dělají nejlepší kola.

                                • scret  

                                  to ja si tak uplne nemyslim, tuhost byla dobra, prtze M vzdy mely minimalne o 300g vic nez konkurence… co se tyka chodu, RS i Manitou byly na stejny urovni… (suprovy SID, prip. Marsky, Blacky..) Povestny 10cm dlouhy pouzdra byly uz v r.04–05 minulosti ne?

                                  Celkove muj nazor je takovy ze Mka do 02 roku byly dobry vidle s kultovni povesti, po tyhle dobe to slo pomalu dolu, ale lidi taknejak tu kultovost jeste fanaticky udrzovali, dneska diky lowend vidlim Marzoky uz nikdo nechce…

                                  Stejne si to podelalo Manitou svoji shitovou produkci Sixu, Axelu, Splicu apod. Z tyhle chyby se budou asi „vzpamatovavat“ dlouho:(

                                  • Peslezedirou  

                                    Tak na tu dobu si velmi dobře pamatuji, mám doma vidlici Z4 z roku 2000. Funkčně byly Macošky lepší o proti tehdejším vidlicím otevřenou olejovou lázní a průměrem noh 30mm, pružinové Macošky byly krásně citlivé a lineární a taky těžký. U vzduchu to bylo ale jinak, vidlice byly tvrdý jak prase, to se nedá s dnešníma vzduchovkama srovnávat. Macošky těžily ze jména bomber a z pružinových vidlic, vzduchovky se nikdy nepovedly, ale to si skoro nikdo nechtěl přiznat, na starém BF se dokonce vytvořila skupina Macošky Ultras :-). Výhodou vzduchovek byl servis, člověk se o ně musel minimálně starat, což se o elastomerových vidlicích s patronou nedalo říct.

                            • maajkee  

                              Ono je to tím, že prostě spousta lidí ještě nepochopila, že pokud kolo, tak jedině cannondale, všechno ostatní je alternativa, ale málokdo tady si to dokáže přiznat :)

    • buboš1  

      je jasné že xt je vyší žada než slx takže xt bude mít větší kvalitu(lepší materiál)

      • jIrI___  

        Ono tak zas až tak jasné není.

      • Singlespeed  

        Rozdíl v kvalitě podle mého názoru neodpovídá částce 1000 Kč o kterou se kliky liší. Navíc, hliníková malá placka na XTéčku je bláto jak cip :-)

        • Evilcleaner  

          no nevím, ta malá placka na xt mi vzhledem k velkým silm, které na ni působí, přijde výdrží ještě v poho. ted mám na jednom kole alu placku, která vydrží sotva jeden řetěz, takže za mě xt dost v poho:-D

        • bikerenek  

          tvl další co píše cyp s měkkým :D

    • obda  

      Je bohužel jeden zásadní rozdíl, v XT se dělá i délka 180mm a v SLX/Deore ne :( Takže kdo chce 180mm (čti: obda), tak si musí připlatit i když mu Deore se svými ocelovými převodníky zcela vyhovuje.

    • Blahycz  

      Potřeboval bych sehnat převodníky na tyto kliky SLX FC-M660–10 Dyna-Sys,,,dají se sehnat? Nebo nový kliky bude lepší řešení?

    • lazza  

      Budu kupovat kliky Deore a nabízejí to v několika variantách: m625, m615 a m617.

      V čem je vlastně rozdíl?

      • abel  

        podle webu shimana rozdíl mezi 625 a 615 je v logu na klikách (a 615 má víc velikostí převodníků).

        no a 617 resp. 627 je dtto ve verzi 2016.

        ale jestli je reálnej rozdíl to ví asi jen shimano…

        • lazza  

          Ten cenovej rozdíl mezi jednotlivýma klikama Deore je sice nepatrnej, cca kilo dvě, ale teď už smysl tohohle matení v rámci jediný řady už nechápu vůbec.

          • tonik666  

            To je stejny jako treba u xt 780, 781, 785, se lisilo poctem placek a snad i zubu

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.