Kliky pro 11sp k Ultegře 6800 místo FC 6800

184 nepřečtených
  • mfilip

    Zdravím, používám nyní Ultegru 6600 s klikami FSA Gossamer 50/34. Chtěl jsem si tyto kliky ponechat i pro plánovanou Ultegru 6800, ale asi to prý nepůjde, protože řetěz pro 11sp je tenčí a budou problémy.

    Existují i jiné kliky pro 11sp místo standardních Shimano FC 6800? Nemůžu nic najít a přitom by stačilo koupit případně jen převodníky pro 11sp pro FSA Gossamer a cenově bych se dostal níž.

    Díky proto za veškeré tipy.

    • ThOOmi  

      k 11sp Campe se pouzivaly i prevodniky urcene pro 10sp. Proto si myslim, ze by to mohlo fachcit. Ale nejlepsi je asi vyzkouset…

    • kubad  

      vyzkoušel bych to nejdřív, je dost pravděpodobné že to bude v klidu šlapat i s 10sp plackama

      • mfilip  

        kubad+ThOOmi: Diky, vyzkouset to muzu, ale zda to bude fungovat mi nebyli schopni rict ani v servise. To seminko pochyb, jestli to bude dlouhodobe fungovat, asi budu mit.

        • blaf  

          po vyzkouseni mit uz pochyby nebudes…

        • ThOOmi  

          kdyz jsem uvazoval o razeni 1×10 na bika, volal jsem k Zitnemu, jestli pujdou pouzit kliky XX1 i na 10sp retez. Rekli mi, ze nevi. A hle, ono to jde. Takze chce to bud hledat na netu a nebo vyzkouset :-)

          • Jakobo  

            Ty sis taky nemusel hned kupovat XX1 kliky za tu zlodejskou cenu, nefunguje to o nic lip, nez 1prevodnik od Shamanu za 500 na obyc klikach. Na jednom kole mam takhle vyreseny pohon 1×9 s XT klikama k plne spokojenosti.

            • ThOOmi  

              nic jsem nekupoval. Nechal jsem 2×10. Chtel jsem koupit XX1 kliky kvuli tomu, abych nemusel pouzit voditko retezu…

              • Jakobo  

                No vsak to pisu, jezdim ten prevodnik od shamanu uz pres 4000 km a nic nepada. Otazka spis je, jestli tech 1×10 staci.

                • ThOOmi  

                  ja kdyz jezdil na cyklokrosce jednoplacku, tak mi padal retez furt, proto jsem chtel XX1…

                  • Jakobo  

                    Protozes mel asi silnicni tj. slabou hazku, Sram nebo nove Shimano by retez udrzely. Prevodnik to chce s lichobeznikovymi zuby a bez nabehu.

                    • kubad  

                      že je to trochu lepší máš pravdu,a le zdaleka to nedrží tak jak placky ve stylu 1×11 s prodlouženýma zubama.

                      a že ti to nespadlo může být, ale Jarda to na Pražských schodech sundal 2× :D asi jezdí větčí bomby :D

                    • ThOOmi  

                      to sice jo, ale na CX se vetsinou nejezdi takove tereny jako na XC. Takze je tam jakasi prima umera. Jak pise David, chtel jsem XX1 hlavne kvuli zubum. Zbastlit si to z dvouplacky bych dokazal taky, ale neveril bych tomu…

    • jecnak  

      Pro uklidneni. Stare 8sp kliky Dura funguji bez potizi i s 10s retezem. Jen bylo treba trochu doseridit presmyk – dorazy.

      • JSt  

        presne tak. i osmikazeta ho zkousne naprosto vpohode. ;-)

    • mfilip  

      Děkuji všem pánové, zkusím tedy Ultegu posadit na stávající kliky a pokud to kliky nezvládnou, tak budu muset koupit i nové kliky.

      Pokud máte nějaké tipy na kliky, budu rád. Cenová relace je do 5 000 Kč.

      • Jakobo  

        Imho neni co resit, pokud mas na kole Shimano, dej zas kliky Shimano. Jestli nic jineho, tak kliky Shimano umi. Pokud na to mas, kup zas Ultegru, poku ne, vyber 105, funkcne je to totez. Stejne ty stare ti budou fungovat.

        • mfilip  

          Jde mi ted o penize. V lete mi prasknul ram, nedavno jsem koupil jiny a chtel dat na nej stavajici Ultegru 6600. Jenze kdyz jsem to skladal, tak uz to proste neni ono. Funkcne mam Ultegru naprosto v poradku, ale jednotlive komponenty uz jsou zasle casem, na presmyku, na packach, mam podivnou vlasecnicovou stopu, jakoby rozezrane od soli, jedine brzdy jsou naprosto beze stopy. navic mam Ultegru stribrnou a neladi mi to k cernocervenemu ramu. Proto padla volba ba novou Ultegru, ktera se mi libi a s cenou bez klik cca 12 000 Kč je pro mne i v pohode dostupna. S klikami cca 4 000 Kc dalsich plus. No a pokud to neni nutne, chci se investici do klik vyhnout.

          • ThOOmi  

            nova 11sp Ultegra za 12k bez klik? Kde? Beru tri kamiony :-D :-P

            • mfilip  

              Si to normalne vyskladas podle nejnizsich cen a jsi na 12tkc bez klik s osobnim odberem v Ostrave napriklad.

              Dualy+brzdy+ka­zeta+presmyk+pre­hazovacka+retez lehce pod

              12 tkc

              • PetrK8a  
                • zadni naboj + prepleteni nebo nove zadni kolo na 11spd
                • blaf  

                  to zalezi na tom jaka ma kola, napr. u Mavicu nema problem

                  • PetrK8a  

                    a u DT se da vymenit pouze orech na 11spd, jen jsem chtel aby pocital s tim, ze to chce vetsinou jiny orech, nabu

                  • mfilip  

                    Mam Mavic Ksyrium Elite. To jeste budu resit, pokud to nebude pasovat. Spise nakupem nejakych pouzitych karbonovych kol.

                    • ThOOmi  

                      pokud davas na Mavic orech podlozku pod kazetu Shimano, tak Ti tam 11sp kazeta pujde…

                      • mfilip  

                        Popravde nevim, jak to pod stavajici kazetou 10sp vypadá, jestli tam je nejaka podlozka nebo ne. Kolo jsem si skladal pred 6 lety a pasoval to bez problemu.

                        Nakonec se stejne asi otazce kol nevyhnu, protoze dnes jsem pri projizdce nemohl prestat slapat. Jakmile jsem prestal a jel na cvrka, ozyval se priserny zvuk. Keta se prohybala, takze zvuk zpusobobalo neco, co drhlo.

                        • ThOOmi  

                          tak kup Aksia i splastema za 4,5k, mas klid a pujde to i na 11sp

                          • mfilip  

                            Pokud to pujde a vlezu se do par stovek, necham si Ksyria opravit. Pokud to nepujde a bude nutna vymenit naboj a preplest, koupim se nejaka pouzita karbonova kola za 10–12tkc a Ksyria prodam.

                            • ThOOmi  

                              tak to v tom pripade jo. Jen jestli by te nevysly levneji nove zaplety na cinskych karbonech nez nejake jetiny…

                              • mfilip  

                                o tom jsem taky uvažoval. Jenze jednak jsem za rozumny peniz narazil pouze na rafky bez popisu a ja bych nejaky decentni napis privital a za dalsi, i kdyz se anglicky jakztakz domluvim, nejsem si jist, zda bych vysvetlil, ze chci rafky na plaste a ne na galusky. Dalsi veci je riziko +21% za DPH.

                                Mam na mysli neco takoveho:

                                http://www.cyklobazar.cz/…-super-stav/

                                • blaf  

                                  polepy neni problem udelat, je to otazka par korun

                                  tubular vs. clincher neni zase takovej problem rozeznat ne? ;) a nikde nic nevysvetlujes, proste kliknes na Buy popr. Bid u toho co chces koupit

                                  riziko cla a dph tam bude no…

                                • blaf  

                                  jinak, ale to co odkazujes na bazaru tak to neni karbon rafek, je to „obyc“ rafek s karbon kapotazi, coz se ale da povazovat za plus, protoze plastovy karbony nemusi byt uplne bezpecny

                                  • mfilip  

                                    Diky za vysvetleni. To by se mi libilo, protoze bych mohl pouzivat klasicke spalky a ne nejake spesl, co vidavam, ze ke kolum jsou.

                                    • blaf  

                                      na druhou stranu zase cistokrevny karbony budou asi vahou dost jinde, ty Cosmicy mam pocit vazi neco kolem 1700g, u karbonu se dostanes pod 1500, kdyz priplatis tak klidne i na 1200g

                                      za tu cenu jsou ale ty Cosmicy moc dobry kola (jestli jsou ok), jezdi je tu jecnak a pry si je nemuze vynachvalit…

                                      • kubad  

                                        jj ale je potřeba počítat tou vahou, prostě sou to tempařské kola, a v kopcích bolí :D

                                        • mfilip  

                                          No, asi teda zacnu tim, ze si zvazim stavajici Ksyria. Ty udavane vahy jsou bez rychloupinaku nebo s ?

                                          Je fakt ze po kopcim toho najezdim dost, ale pristi rok mi bude 40, tak uz to neprehanim, ale kazda pomoc v kopci dobra.

                                          Jezdim po Beskydech, od Lyse, po Javorovy, zajedu do Alp, letos to bylo Stelvio, Gavia, vloni po 20 letech jsem jel zase Glockner. Jezdivam to na 14 kg MTB se silnicnimi plasti, prave uz kvuli prevodum, protoze na silnicce s prevodem 34/23 uz jsem Lysou bez kreci nedaval. Proto bude Ultegra s kazetou 11–28, abych si s prevodem 34/28 vyrazne pomohl a zase s novzm kolem dostal novou chut do jezdeni. Rocne najezdim tech 3 000 km, za zivot mam zdokumentovanych 75 tkm:-)

                                          • blaf  

                                            vahy jsou bez upinaku

                                            stavajici Ksyria Elite vazi kolem 1500g, starsi (zalezi jak stara) budou podle mne mit kolem 1600 – 1700g

                                            jestli jezdis takhle hodne v horach tak by mozna stalo zato se poohlednout po lehcich kolech, v kopcich ten vysokej rafek moc vyznam nema a ta vaha je na obtiz

                                            • mfilip  

                                              Nejezdim jen po kopcich, ale velkou porci km udelam i na cestach do prace 30 km s prevysenim 150m, takze vicemen po rovince.

                                              Diky moc za rady. Stavajici kola si zvazim a budu se pak orientovat podle vahy u pripadneho nakupu. Rad bych pouzival klasicke spalky a ne ty na karbon, nevim proc, jen pocitove se mi to libi.

                                              • kubad  

                                                ono až tak moc není ta celková váha podstatná, ale ty vysoké ráfky jsou těžké a působí jako setrvačník,a prostě se hůř roztáčí, ale jak je rozjedeš super kletí a drží tempo.

                                                pokud jezdíš tímto stylem super, pokud hodně měníš tempo tak bych do nich osobně nešel, chvilku sem je vozil. pak vyměnil za 1100g carbony :D

                                                • blaf  

                                                  ale ty vozis galuskovy karbony ne?

                                                  • kubad  

                                                    aktuálně plašťové carbony od Spinergy, něco jak ty Mavic :D

                                                    skoro cca 460g. ráfek :D vážil sem ho při opravě

                                                  • kubad  

                                                    ale já se spíš flákám než jezdím :D zavodnické časy už sou pár let a mnoho kilo zpět

                                                  • mfilip  

                                                    Dal bys mi na ne tip konkretnim odkazem? Diky moc.

                                                  • kubad  

                                                    no nevím jestli tě to potěší :D hlavně cenově

                                                    http://spinergy.eu/stealth-fcc

                                                  • mfilip  

                                                    No, nepotesil. Vratil jsem se zpatky na zem.

                                                  • blaf  

                                                    pokud netrvas na karbonech a stacil by ti nizsi rafek tak jsou u dalsi moznosti, napr. American Classic 420 nebo Fulcrum Racing 3, nejsou tolik aero ale zase vazi kolem 1500g

                                                  • mfilip  

                                                    Pokud bych mel kupovat nova kola, byla by to karbonova. Je to z me strany esteticky duvod, nez vlastnostni, proste ta kola se mi libi. V kazdem pripade ale doufam, ze pouziji stavajici Ksyria a karbony pripadne v budoucnu.

                                                  • mfilip  

                                                    Pokud se muzu zeptat, pokud jezdite plaste, jak casto mate defekty? Ja zacnu lepit na jare, tak skoncim v rijnu. Neni pomalu vyjizdky, kde bych nemel defekt. Jedu 30 km, defekt. Jedu zpatky, vjedu po tme do male diry a cvaknu dusi o rafek, vcera zase nejaky strep, pred 14 dny trefim kamen tak 3 cm v prumeru a zase cvak o rafek. Rocne tak 15–20 takovych defektu na 1000–1500km. Je to normalni? Vazim 72 kg, pouzivam pneu Schwalbe Lugano 23–622 drat, duse od Contintal, Rubeny, Kenda, vsechnomozne, foukam na 8atm (Lugano ma max 7.5atm) a stejne sotva na to sednu, tak menim dusi. Nedokazu si predstavit galusku.

                                                  • jecnak  

                                                    No v takovem pripade na galusky zapomen a zvlast na karbonovych rafcich. Doporucuju ti prechod na bezduse + Notebues tmel. Viz treba:

                                                    http://www.bajk.cz/data/clanek.asp…

                                                    http://www.bike-forum.cz/…ubeless.html#…

                                                  • blaf  

                                                    s tvou vahou to bude asi casto spis jezdecka chyba nez chyba technky, takze jednak koukat kam jedes, mozna zkusit jine plaste, idealne jak pise jecnak, prejit na bezduse

                                                    ja mel letos dva defekty, snazim se jezdit po lepsich cestach, ale tech hnusnych tu mame taky dost takze se jim clovek nevyhne

                                                  • mfilip  

                                                    To vis, ze schvalne tu diru netrefim nebo kamen. Ale pokud jedu napriklad ve slunecnem pocasi a prejizdim treba stiny pod stromy, tak je to hned, nektere male diry na ceste videt nejsou. Koukam pred sebe, slapu a bum a po chvili citim jak mi vzduch syci ven. A furt zadni kolo:-(. Taky obcas dojizdim za tmy, svetlo mam, ale halogen to neni. Uz jsem pichnul i na slupce od kastanu a nedavno v Beskydech i na ostruzinovem stonku:-)

                                                  • jonti  

                                                    Vyzkousel bych jinou pumpu, jestli ta tvoje neukazuje blbe tlak a nefoukas prilis malo.

                                                    Neco delas spatne, ja se diram extra nevyhybam a pichnu mozna jednou za 2000km, mozna ani to ne.

                                                  • mfilip  

                                                    Tady urcite chyba neni, pouzivam kompresor a mam to nafoukano fakt fest. Vy jako vjedete do diry ve stinu nebo nebo na kamen v noci v rychlosti 30+ a nemate defekt?

                                                  • blaf  

                                                    ano, kolikrat v podobne rychlosti do diry vjedu a zase z ni bez problemu vyjedu

                                                  • mfilip  

                                                    Hm, tak to ja mam jistotu, ze budu menit dusi.

                                                  • jecnak  

                                                    Zrovna kompresor neni vubec zarukou vysokeho tlaku. Casto konci na 80–100psi, coz neni moc.

                                                  • mfilip  

                                                    Mam Scheppach HC 53 dc, ktery fouka do 10 atm, tedy cca 145 PSI. Schwalbe Lugano foukam na 8atm, limit maji 7atm.

                                                  • Doyle  

                                                    Já jezdím pláště Continental Grand prix TT, jsou to celkem šlupky, mají ale vysoké Tpi a celou sezónu jsem ani jednou nepíchnul a to jsem jezdil i na silnicích, které byly po zimě opravené tím stříkaným asfaltem posypaným tím nejjemnějším ostrým štěrkem. Nebo zkus Continental GP 4000S, ty jsou sice o něco těžší, ale ještě budou o něco odolnější. odolnější plášť snad už neexistuje. Pokud nejsi závodník, tak raději na karbonové ráfky a galusky zapomeň a na karbonové ráfky na pláště už úplně.

                                                  • mfilip  

                                                    Diky za tipy.

                                                    Prosimte, omluvam se za hloupy dotaz, ale proc bych mel na karbonový rafek na pneu jako amater s 3 000km rocne zapomenout? Je karbonovy rafek na pneu nejaky rizikovy ci nepouzitelny pro muj nabeh, ktery mam z 50% na cca 30 km trasách, které se snažím jet na max, dosahuji prumer kolem 32 km/h a zbytek mam po Beskydech, Lysa hora, Javorovy a dale delsich trasach, 100 km najezdim tak 10×, 200km tak 2× rocne.

                                                    Kazdy rok jedu do Alp, Stelvio, Gavia, Glockner apod., doposud jsem to jezdil na MTB se slicky.

                                                  • blaf  

                                                    plastovy karbony jsou rizikovy pro kazdyho… prave v tech zminenych Alpach a horach obecne, na rovine asi budou v klidu

                                                  • jecnak  

                                                    Tam muzou byt risk i galdy.

                                                  • blaf  

                                                    aha, ja myslel, ze je to jen problem plastovych karbonu

                                                  • jecnak  

                                                    Teplem z brzdeni a ohratim rafku muze povolit lepidlo drzici galdu. U plaste ti zas muze bouchnout duse. V tomhle jsou asi nejlepsim resenim bezduse a nebo moc nebrzdit. To samozrejme je hrabeci rada pro nekoho, kdo se z kopce boji :-)

                                                  • blaf  

                                                    a je nejakej duvod proc nejezdit karbony bez duse? jsou tam taky nejaka rizika?

                                                  • jecnak  

                                                    Malo karbonu ma bezdusovy patky.

                                                  • Avail  

                                                    takže karbony s kotoučema :))

                                                  • blaf  

                                                    na to nemam mentalne, na cyklokrosku proc ne, ale na silnicce se mi to hrube nelibi

                                                    ale jinak ano, je to reseni

                                                  • kubad  

                                                    Ta 140mm vzadu v Alpách taky moc neubrzdi :-)

                                                  • Avail  

                                                    toho bych se bál rozhodně méně než pořizovací ceny..

                                                  • kubad  

                                                    mno, cena se nějak kousne, ale ten problém tu pořád zustane

                                                  • mfilip  

                                                    Pokud to je jedine riziko, tak se takovych veci prilis neobavam. Myslel jsem, ze karbonovy rafek muze nejak prasknout, je nachylnejsi na pruray apod.

                                                    Jinak stavajici Ksyria jsem zvazil a predni 786g, zadni 998g.

                                                    Orech jsem nesundal, nechtel jsem to nasilim resit.

                                                  • blaf  

                                                    podle mne staci uz jen kdyz ti bouchne duse, ubrzdi to potom ve sjezdu z 60kmph, navic s brzdama co moc nebrzdi :)

                                                    jestli je ti to malo tak pocitej s tim, ze se ti taky ten rafek muze rozletet, to uz pak budes brzdit jen pusou…

                                                  • mfilip  

                                                    Chtel bych se zeptat, jak to je s brzdovymi spalky. Na carbonova kola se musi pouzivat nejake specialni a nelze pouzit klasicke spaky pro Alu?

                                                  • ThOOmi  

                                                    jj, na carbon rafky jsou korkove spalky

                                                  • mfilip  

                                                    Klasicke spalky by karbonovy rafek poskodily, predpokladam. Tedy. Karbonovy rafek s alu lemem pro brzdy je zase tezsi nez celokarbonovy rafek … fakt se omlouvam za mozna stupidni dotaz, ale fakt se nechci chodit ptam do prodejen. Jaka je pak zivotnost takoveho korkoveho spalku? Diky moc.

                                                  • jecnak  

                                                    Korkove pouzivat nemusis, delaji se i gumove smesi, ktere lip brzdi a dele vydrzi a jsou primo pro karbon. Casto primo vyrobce kol doda i spalky. Zivotnost je ruzna podle podminek ve kterych jezdis od desitek km do jednotek tisic km.

                                                    Pokud ti jde jen o design, tak Mavic vyrabi kola s brzdnou plochou Exalith, ktere nejen skvele brzdi, ale je i cerna/sediva, takze z dalky vypada jako karbon. Necha si za to ale samozrejme patricne zaplatit.

                                                  • mfilip  

                                                    Diky, konecne vim, co je exalit.

                        • jecnak  

                          Jo, to je predposledni stadium mrtveho orechu. Dal te ceka uz jen furtoslap. Sundej orech a namaz ho. Je to prace na 5 minut a kola budou slapat dlouho dal.

                          • mfilip  

                            Diky za tip. Jeste jsem to ale nedelal, je tam nejaka zaludnost? Kazetu sundat neni problem, ale do dalsich veci jsem se jeste nepoustel. Kdysi jsme rozebiral stare 5-kolečko z Favoritu s orechem, no a to uz je dost let a zda se mi, ze jsem to uz ani nedal dohromady.

                            • blaf  

                              tady mas navod jak na mavic orech

                            • ThOOmi  

                              sundas kazetu, odsroubujes koncovky na osach a vytahnes orech (pokud si to jeste dobre pamatuju-mavicy jsem mel rozdelane pred nejakou dobou) promaznes orech nejakym kvalitnim olejem-Mavic ma na to svuj vlastni, ktery doporucuje pouzivat. Mrkni jeste na praporky jestli nejsou rozm*dane a slozis z5. :-D Doporucuju Mavic video, ideal pokud to delas poprve…

                            • mfilip  

                              Diky vsem, zkusim si to udelat pristi vikend.

    • mfilip  

      Mel bych dalsi dotaz.

      Je takto vedeni bowdenu spravne a bezne?

      Resim to proto, ze u dualu jsou vyvody lanek nad sebou, zatimco na riditkach jsou z vnejsi i vnitrni strany. Idealni by bylo, kdyby v riditkach byly rovnez 2 otvory na sebou z vnitrni strany.

      Dekuji za nehanlive komentare.

      • jecnak  

        Tipnul bych nejakou cinskou fakovou invenci. Bezne se bowdeny vedou vedle sebe.

        • kubad  

          Campa ma vyvody z obou stran a u Sramu to taky jde razeni volit z ktere strany

          • jecnak  

            Aha, tak to je pro me jako Shimano/Sramistu novinka. Kazdopadne bych asi radsi bowdeny vedl pospolu. Nemyslim, ze by byl takhle vedeny bowden pod omotavkou prijemny, nemluve o chodu razeni.

            • blaf  

              Ultegra 6700 ma taky moznost vest radici bovden po jedne i druhe strane… nektera riditka maji prolisy jak zepredu tak zezadu…

              co se tyce chodu razeni tak nevim, po vnejsi strane jsem to vest nezkousel

          • mfilip  

            Patral jsem teda a takovou moznost u dualu SH 6800 nevidim.

            • kubad  

              asi nerozumíš češtině :D

              píšu že ta možnost je u Campy a Sramu

            • mfilip  

              ja jen rikam, ze takovou moznost u Shimana nevidim, cili to neni nejake vyvraceni tvych slov, ale potvrzeni tvych slov.

        • mfilip  

          Ano je to Cina. Uvedomuju si to.

      • blaf  

        pritahni ten bovden k riditkum elektrikarskou paskou, potom to premotas omotavkou a bude to v pohode

    • mfilip  

      Jeste se chci zeptat, jestli ty cerne veci jsou jako koncovky pro bowdeny … nevite, proc u jednech dualu jsou 2ks a u druheho 3ks? K obema dualum bylo jen po 1ks lanka, predpokladam, ze je to k prehazovacce a presmyku … budu tedy muset jeste koupit brzdovy set. Bude pasovat z Dura ace 7800?

      http://www.outdoor-cyklo-sport.cz/…da78ce-24256

      • blaf  

        dal jsi odkaz na radici set a pises brzdovy…

        jo jsou to koncovky na bovdeny, na bovden k prehazovacce pouzijes vic koncovek nez k presmykaci, proto ruzny pocet

        • mfilip  

          jo aha, cili to jsou vlastne koncovky do ramu, myslel jsem, ze to jsou koncovky do tech dualu.

          Predpokladam, ze brzdici lanka maji jine koncovky, nez radici lanka a musi byt nutne zakoupen brzdici set. Moc jich v nabidce neni teda.

          • blaf  

            brzdova lanka jsou tlustsi, bovden je taky tlustsi a je udelanej jinak nez radici, nejspis by sel pouzit i radici, ale netusim jestli by to melo vliv na fci

            kazdopadne brzdovy bovdeny i lanka sezenes v kazdym kamenaku, jen pozor, mtb lanka jsou jina nez silnicni

    • mfilip  

      Jinak jen poznamka, ze jsem meril retez pro 6600 a 6800 a lisi se pouze vnejsi sirkou. Vnitrni sirka clanku je stejna, necham si teda kliky FSA Gossamer. Co mne prekvapilo je, ze 6800 je o 20g tezsi. Jeste by to mohlo byt poctem clanku, ale mel by byt stejny.

    • Člověk a jeho svět  

      Připojím svůj dotaz sem, ať nezakládám nové vlákno. Byl by někdo z místních zkušených tak hodný a vysvětlil mi rozdíl mezi středy BB30 a BSA? Resp. rozdíl mi je jasný, ale zajímalo by mě, jak na střed BB30 dostanu kliky se středem BSA (konkrétně DA 9000). Musím mít nějaký adaptér, že? Není tento adaptér problematickým článkem? A proč vlastně Shimano nedělá BB30? Kvůli patentu?

      Díky předem za odpověď.

      • kubad  

        http://clee-cycles.co.uk/…P955/product

        tohle je za mě nejlepší řešení tvého problému.

        • Člověk a jeho svět  

          S tím, že by výsledek vypadal nějak takto?

          A když už jsme u těch adaptérů – nemáš prosím tip na dobrý adaptér na přesmykač na návarek? Díval jsem se, že originál Shimano DA snad ani není, našel jsem jen Ultegru a pak adaptér na starou elektrickou Duru. Funguje řešení s adaptérem v pohodě?

          • jecnak  

            Ano, bude to vypadat podobne. System co daval Kubad je lepsi, protoze lepe drzi v ramu a nema tendenci sripat a vrzat.

            Tenhle adapter mi funguje dobre. Ale jestli chces neco hezciho nebo exkluzivnejsiho, tak se daji sehnat i karbonove – viz treba vyrobky jednoho zdejsiho uzivatele http://www.zcomponents.cz/index.php

            • kubad  

              tak tak to je výhoda toho KCNC že se to sečroubuje a drží to tam fest

            • Člověk a jeho svět  

              Adaptér smyku stačí ten, cos posílal, jde mi hlavně o funkčnost. Nejsem si jistý, jestli se dá na objímce smyku vymyslet nějaké designové kulišárny :)

              Díky za info ;)

          • kubad  

            jo zhruba tak,

            adapter na navařkový smyk funguje v pohodě a je jen o designu co vemeš

            • Člověk a jeho svět  

              OK, díky moc za info.

              Našel jsem ještě jinačí fotky, kde to možná vypadá decentněji. Poslední dotaz – o kolik se vložením adaptéru zvětší vzdálenost mezi rámem a klikou? Kolik to tak může být na tom KCNC adaptéru, 5 mm?

              Takže adaptér na smyk jakýkoliv, funguje stejně obyčejný za 100 Kč.

              Tak uvidíme, jak to bude chodit, zatím mám FSA kliky (střed BB30) s převodníky na 10sp, ale k tomu zbytek 11sp (zatím v krabici). Jestli to bude chodit, tak nebude třeba adaptér.

              • mfilip  

                Jake mas ty 11sp kliky?

                • Člověk a jeho svět  

                  Kliky mám právě 10sp, jsou to FSA SL-K light.

                  • mfilip  

                    No ty se mi libi, protoze mam cerveno-cerno-bily ram.

                    Jenze potrebuji prazvlastni kombinaci 50/34 pro 11sp a stred BSA, delka 175, muze byt i 172,5.

                    Nic jineho krom Shimanackych klik jsem nenasel.

                    • Zdenda CUBE  

                      Kliky na 10sp ti tam budou chodit naprosto bez problémů, tak jednu podmínku si můžeš škrtnout …

                      • mfilip  

                        Diky moc. Retez jsem meril a vnitrni roztece jsou uplne stejne. Yrovna dnes jsem byl v obchode a tam mi clovek povida, ze to asi nepujde, protoze nemusi fungovat presmyk z duvodu, ze vzdalenost mezi prevodniky u klik 10sp a 11sp. Myslim si, ze i kdyby tomu tak bylo, tak to na presmyku doladit pujde.

                        • mfilip  

                          Jakoze ta vzdalenost mezi prevodniky je jina …

                          • kubad  

                            i kdyb tak rozdíl bude zanedbatelný a na 2 plackách to vždy pude rozumě seřídit

              • kubad  

                vzdálenost mezi rámem a klikou se nemění!!!, jen ji ten adapter vyplňuje :D

                a chodit to bude neboj :D

                • Člověk a jeho svět  

                  Aha, díky za info – do středu se celkem bojím sáhnout, tak proto ta neznalost :).

                  • kubad  

                    kdyby se mě chtělo do garáže tak bych ti to i vyfotil jak to vypadá :D

                    • Člověk a jeho svět  

                      Ne, v poho, šetři nohy, navíc když to není ani aktuální a 11sp tam půjde.

                      Jen jsem si všiml, že třeba právě třeba FSA už začalo dělat převodníky pro 11sp, takže tam asi nějaký drobný rozdíl bude :)

                      • kubad  

                        trochu jo, ale tak jak fungovali 9sp s 10 kou tak to jde mezi 10 a 11sp

                        takže bez obav

                      • mfilip  

                        Ja jsem meril retez 6600 10sp a 6800 11sp a jsou na setiny mm stejne vnitrni roztece retezu. Vnejsi rozmer je jiny, ted si nejsem jist, jestli o 0,4mm nepamatuji si to presne.

                        Proto si teoreticky myslim, ze by moje kliky FSA Gossamer sly pro 11spo pouzit.

                        Prosimte, nejsoou ale ty prevodniky pro 11sp zatim jen pro Campagnolo? Zajimal jsem se i pro toto reseni vymeny pouze prevodniku, ale nasel jen Campy 11sp.

        • mfilip  

          Existuje i neco jako adapter pro kliky BB30 na BSA? Mam BSA, ale posilhavam po nejakych peknych karbonovych klikach a ty jsou snad vsechny BB30.

          • kubad  

            jo existuje, jsou to obdodné misky jak máš dnes jen mají uvnitř větší ložiska na BB30 osu, ale tady je problém že to není se všema klikama komparibilní !!!

        • Člověk a jeho svět  

          Mohu se ještě zeptat – tento postup je ok?

          http://www.youtube.com/watch…

          Jak jsem se ptal na tu vzdálenost mezi rámem a klikou – u BB30 je podle mě o dost menší, než když nasadím ten adaptér na BSA… Je to tak?

          Díky

          • Člověk a jeho svět  

            Plus doplním – budu mít adaptér KCNC BB 30 + kliky Shimano DA 9000, ale střed SM-BB9000, co je součástí sady DA 9000 mi bude pak už k ničemu, co?

    • ememem1  

      trocha to tu zneuzijem.

      mam ultegru 6700 (teda myslim ze je to ona, proste ta posledna desinova). ma rozsah (total kapacity) 28 zubov, jazdim ju 50/34 a kazeta 11/32.

      rozmyslal som ze upgradnem na 6800. hlavny dovod je ne 11 koleciek ale udajny rozsah 32 zubov, cize ak spravne pocitam mohla by vzadu pobrat az 36 zubov. pre nic nerobiaceho postarsieho obtlstleho pana co sa rad vozi po alpach celkom fajn. takze otazky:

      1. je ta kapacita 32z pravda? niekde som to cital ale najst to uz neviem
      2. existuje vobec taka kazeta?
      3. co by som nutne musel vymenit aby to spolu chodilo?

      thanx.

      • jecnak  

        Takova kazeta neexistuje. Jedine co muzes udelat pro vetsi rozsah je nasledujici:

        1. Nechat 10s dualy.

        2 Nahodit bikovou 11–36 kazetu.

        3. Nahodit bikovou 9s prehazku (ne dyna-sys).

        • ememem1  

          ok, dik.

        • ememem1  

          a este otazka – ramienko prehadzvacky staci gs alebo treba sgs? (tipujem gs ale pre istou…).

          btw – tak ma napadlo preco to musi byt na desinovu ultegru devinova resp. nie dynasys prehadzovacka ? a nemohla by tam ist origo nova ultegra 6800?

          • mfilip  

            Co ja vim, tak je verze SS a GS. SS je do 28z a GS je do 32z.

            A kazeta 11–32 CS 6800 taky existuje.

            • ememem1  

              aby nevzniklo nedorozumenie:

              • pytal som sa na dlzku ramienka mtb prehadzovacky ktora bola odporucena akoriesenie
              • 11–32 existuje to viem,ja som sa pytal ci existuje origos taka cestnaktora poberie ten deklarovany rozsah u 6800. vychadza mi to na 36 zubov. kednie tak jak pise jecnak da sa bikova.
              • ememem1  

                a z kubadovej odpovede nizsie je jasne preco treba bikovu.(cize ta moja otazke ci sa da pouzit origo 6800 je irelevantna – neda.)

                • Zdenda CUBE  

                  Jsem přesvědčený, že hazka s dlouhým raménkem, kterou používají na Ultegru s „trojplackou“ to pobere s přehledem a nemuselo by se to bastlit s bikovou …

                  • jecnak  

                    28z a vys bude i s dlouhym raminkem jezdit horni kladkou po pastorcich. Fungovat to bude, ale…

                    • Zdenda CUBE  

                      Máš pravdu, zažil jsem to u Campy, když jsem si do Alp nasadil 13–28, tak taky největší pastorek odděloval od kladky jen řetěz a napínací šrouby na patce byly až na doraz…

              • mfilip  

                No sak existuje origos silnicni Ultegra FD 6800 GS s dlouhym raminkem pro 32z

                http://prehazovacky.heureka.cz/…specifikace/#…

                • kubad  

                  ale on má 6700, tak nechápu co do toho 6800 motáš

                  • mfilip  

                    Taky se ale ptal: „ja som sa pytal ci existuje origos taka cestna ktora poberie ten deklarovany rozsah u 6800“, myslel jsem, ze ma na mysli rozsah 11–32.

                    ok, nebudu se do toho motat.

                    • ememem1  

                      lenze to bolo predtym nez som sa dozvedel ze nova 11-kova 6800 prehadzovacka je stavana na iny krok jak paky starej 10-vej ultegry.

          • kubad  
            • ramínko takové aby pobralo rozsah převodů,
            • přehazka musí mít stejný poměr chodu lanka,proto
            • 6700 a 6800 má jiný poměr chodu lánka
            • mfilip  

              Nezalezi ten chod lanka pouze na razení?

              • kubad  

                no samo krok je daný řazením, ale pokud je přehazka stavěná na jiný krok lánka tak se bude posouvat jinak :D

                • ememem1  

                  aha, vidis, to ma nenapadlo, tym je odpoved preco bikovu jasna.

                  len na okraj aby bolo jasne – devinove mtb ma rovnaky krok ako desinove cestne.

                  • kubad  

                    s vyjímkou desítkové DA 7900 a možná i desítkové 6800, u 11sp nevím jak to mají

            • ememem1  

              ramínko takové aby pobralo rozsah převodů, – to mi je jasne, len neviem podla coho sa to da vypocitat. cize ak by som dal bikovu 11/36 kazetu a vpredu 50/34 tak treba sgs alebo staci gs?

              • kubad  

                Pokud umím počítat tak potřebuješ rozsah 41 a to je až tuším SGS

      • Člověk a jeho svět  

        Upgrade na 6800 znamená nové řazení, zadní měnič, řetěz, kazetu. Nevím, jak smyk… Ale to už se vyplatí skoro celá nová sada 6800…

    • Trainman  

      Pánové prosím, co bude dělat desítková 105 se čtyřpackovýma klikama Ultegra 11 sp.? Bude to nějak běhat? Nebude to nějak výrazněji likvidovat převodníky? Díky moc

      • Člověk a jeho svět  

        Asi nic. Budeš měnit jen kliky?

      • jecnak  

        Bez problemu to bude fungovat. Funguje to i opacne, tj. retez 11s sedna na 8,9 i 10s prevodniky.

        • 1james1  

          Takže není problém použít na 10s Ultegru nové kliky Ultegra 11s? Chtěl bych to tak udělat. Díky

          • ememem1  

            iba otazka bez akehokolvek rypania – k comu to bude dobre?

            co som sa mal moznost na novej mechanickej 11sp dure odviezt (pocitam ze nova 11sp ultegra nebude moc velky rozdiel) tak hlavny prinos je prave v radeni – jednak su paky ovela ergonomickejsie (aspon pre mna) a na prehadzovacke neni voci elektrine absolutne nijaky rozdiel, na presmyku minimalny. brzdy snad tiez trocha lepsie. len klukami nevyriesis imho nic, ta ich zvysena tuhost je z praktickeho hladiska v dost hypotetickej rovine.

            • mfilip  

              Ja mam s pakama na 6800 problem. Jsem mensi postavy, mam proto kratsi prsty a pomerne obtizne se mi brzdi z prudkych kopcu, kde mam ruce v beranech a ne z vrchu. Predtim jsem mel 6600 a tam jsem nemel zadny problem, mam i jine berany, ale tim to snad neni. Jinak pouzivani klik na 10s je u 11s opravdu bez problemu.

              • ememem1  

                o tom mi nieco hovor :-), som to tu riesil dost dlho kym som sa dopracoval k ako tak vhodnej kombinacii a nastaveniu a to nie som maly ani nahodou ale tiez mam kratsie prsty. nicmenej prave na novej dure mi to prislo o nieco lepsie.

                btw nova ultegra nema take to stelovatko na vzdialenost pak ako dura?

                • mfilip  

                  To nevim, jestli se to da stelovat, ale diky za tip, optam se nekdy v servisu, to je totiz jedina vec, ktera mi u nove Ultergry totiz vadi.

                • mfilip  

                  Tak asi to maji i 6800, pisou k nim:

                  „Tunable reach adjusters enable custom fitments for all hands“

                  I u 6700 je to uvedene

                  Melo by to jit asi jako u Dura ace

                  http://www.youtube.com/watch…

              • robas  

                mám dotaz zda kliky Ultegra 6800 budou šlapat s 9 sp. řetězem?, postupně upgraduji a nejdříve došlo na kliky, chtěl bych se propracovat k 10 sp. ale mám dobrou nabídku na kliky Ultegra 6800 a nechchci kvůli tomu stát polovinu sezony než našetřím na zbytek 10 sp.

                • mfilip  

                  Kliky FSA Gossamer, ktere jsem provozoval na Ultegre 6600, 9sp, bez problemu slapou na Ultegre 6800,10sp. Kdyz jsem mel retezy pro 10sp a 9sp vedle sebe, jejich vnitrni roztece byly stejne.

                • Člověk a jeho svět  

                  Kliky 6800 jsou ale 11 sp. Nicméně vnitřní rozteč 11sp a 10sp řetězu je stejná. Kolega níže píše, že to tak je i 10sp a 9sp. Mělo by to fungovat.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.