• kovator

    Ahoj mam dotaz ohledne tohoto kola

    http://www.ramala-silhavy.cz/…tyke-10-2016

    Vím ze jeto jen zakladni sestava ale jen pro polni cesty a lehčí teren .

    Jeto kolo opravdu tak spatne nebo to pro zacatek staci z ohledem pomer cena/vykon?

    diky moc za rady

    Momentalne vlastnim Kellys gate 30 2017 ale to bych venoval pritelkyni:) nebo si ho mam nechat protoze je opravdu a tolik lepsi ?

    Nejvice mi vadi ta tvrdost zadni napravy strasne me boli zadnice:) drive jsem mel full ale bohuzel jsem nemohl koupit znova kvalitni protoze byl maly rozpocet tak jsem koupil toho kellyse ale ted mam nabydku na toho TYKE 10 tak se chci zeptat jestli to dany ucel bude stacit diky moc

    • Cyclismo  

      Je to podle mého takový průměr vzhledem k osazení komponenty. Na druhou stranu vím o několika lidech, kteří podobné kolo Kellys měli. Všem se objevovali všemožné problémy se vším možným – bikeři jsou to zkušení, takže kola netrpěla nedostatkem servisu. Dneska mají všichni kola nová a slovo Kellys nechtějí ani slyšet. Moje zkušenost je taková, že levné fully obvykle očekávaný výsledek neplní.

    • atty  

      Na obyčejné ježdění stačí i daleko „horší“ kola za méně peněz.

      Full za 30k bude vždy hodně kompromis a máš relativně velkou šanci, že do něj pak budeš sypat daleko více peněz, abys z něho „lepší“ kolo udělal, nebo ho zase budeš brzo se ztrátou prodávat.

      Když Tě bolí zadek na HT, začal bych s vyzkoušením jiných sedel (bohužel najít správné sedlo pro svoje pozadí a účely je poměrně těžké, pokud ze stávajícího bolí zadek), pak pomůžou kvalitní spodní vložky do kalhot/kraťasů (s „plínou“) a pokud Ti extra nezáleží na vzhledu a váze, stačí třeba odpružená paralelogramová sedlovka (třeba Suntour SP12-NCX za cca 1500,–) – fulla Ti z HTčka neudělá, ale zadek Tě bolet asi přestane.

      Případně nákup kola na bazaru (s detailní prohlídkou a povožením se, nejlépe s někým, kdo tomu fakt dobře rozumí) – sezona je v plném proudu a dost lidí prodává kola (i fully), třeba 2–3 roky staré, s rozumným nájezdem, slušně osazené, třeba za půlku původní ceny, jen proto, že si chtějí udělat radost nějakým novějším/lepším modelem.

      • ˘Ö˘ Krab  

        Podle toho, po čem se jezdí, ale tak 3/4 jinak zdravých lidí bolí zadek a) kvůli neosezenosti a b) kvůli jízdní technice, protože na sedle trvale vykydnutě sedí za všech okolností plnou vahou, což je dáno kombinací více faktorů: 1) jinak neumí a 2) jim nic jiného nastavení kola (vysoko řídítka a extrémně vzpřímený posed) nedovoluje 3) netuší, že se to dělá jinak, 4) fyzická kondice jim nedovoluje sedlo odlehčovat, ani kdyby chtěli. K tomu stačí doplnit přehuštěná kola s dušemi (protože jinak by pořád cvakali) a je vymalováno. A ještě strach ze širokých plášťů, abych nezapomněl.

        Odhadem jen zbývající 1/4 doplácí na nevhodnou volbu/nastavení sedla nebo neadekvátní volbu kola vzhledem k příliš náročnému terénu.

        Odpružená sedlovka je pro důchodce a lidi s nějakým zdravotním hendikepem, jinak zbytečně ubírá na efektivitě šlapání, citu a jistotě ovládání kola.

        • kovator  

          Tak jak se psal vyse drive jsem mel celopero a ted kdyz jsem presel na hardtail tak hold musim zmenit styl jizdy to je mi jasne a ze nemam ten spravny mozol na zadnici je take pravda.

          Ohledne nastaveni vse je vporadku nejezdim na kole tyden ,samozrejme si uvedomuji ze jsi musim zvyknout a vse okolo proto jsem koupil kolo bez odpruzeni ,ktere je kvalitnejsi nez levne celopero.

          Jen se mi ted naskytla moznost koupit toto kolo

          http://www.ramala-silhavy.cz/…e-10-19-2016 o 2 tisice draz nez to co co mam ja a to je http://www.ramala-silhavy.cz/…te-30-l-2017

          tak se ptam na to jesti ten rozdil ve kvalite je tak zasadni jeslti to na lehci teren (lesni cesty ,polni atd.)bude vporadku a neakou dobu myslim aspod dve tri sezony to vydrzi:) a nebo je lepsi zustat na hardtailu a vyjezdit ten spravni mozol:)

          • ˘Ö˘ Krab  

            Hlavně (alespoň u mě) je pohodlí na takto nenáročných površích nejvíc závislé na rychlosti, jakmile se dostatečně rozjedu, tak přestanu zadrhávat o drobnosti (i větší drobnosti) a kolo letí.

            Když jsi měl fulla a nemáš problém s údržbou, tak Ti v lehkém provozu i Tyke (27,5") asi vydrží. Jen by mě deptaly osazené brzdy a kotouče. Navíc Gate (29") má, tuším, o trochu lepší vidlici.

            Já bych do výměny nešel, to bych raději předělal Gate na co nejširší bezduše, aby se dalo foukat méně. Rozdíl už jen 0,5 bar dolů je na pohodlí sakramentsky znát.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.