• Boris79

    Mám možná triviální dotaz – kdy na trekovém kole měnit plášť? Vzorek na běhounu je sjetý, takový ten „traktorový“ vzorek spíš jako po stranách samozřejmě ještě sjetý není. Je tohle relevantní pro rozhodování o výměně? Nebo rozhodují spíš další kritéria jako případné rozpraskání, stáří, ujeté km, co já vím…

    Dík za radu.

    0 0
    • gersa  

      Rozhoduji všechny kritéria dohromady. Jedna fotka by řekla víc, než tisíc slov

      0 0
    • Espen  

      Vždyť tohle závisí čistě jen na tobě.

      Přijde ti sjetý, vyměň ho. Ještě vydrží, neměn ho.

      Tvl, to je jak kdyby ses ptal, jak hodně ochozený boty se ještě můžou používat.

      0 0
    • kubad  

      pokud tě plášť ničím nelimituje tak jezdi

      je to jen na tobě, kdy o vyměníš, nejpozději jak se začne objevovat plátno :D

      0 0
      • milan.v  

        … a nebo až pod ním praskne…

        0 0
        • Boris79  

          Fotku jsem přiložil.

          Nijak mě ten plášť nelimituje. Šlo mi spíš o to, jestli takový plášť není třeba nějak nebezpečný. Prostě nevím, v jakém stavu je běžné pláště měnit.

          0 0
          • Esi  

            No maximálně ten plášť bude náchylnější na defekt. Asi bych si ten plášť nedal na přední kolo. Dokud nekouká plátno tak je to v pohodě, na ježdění po silnici a šotolině to je lidské mě ještě v pohodě možná i na pár tisíc km

            0 0
          • Singlespeed  

            Pokud má plášť na běhounu souvislou gumovou vrstvu, je provozuschopný. Pokud je už gumová vrstva přerušovaná a prosvítá vláknitá struktura, je konec.

            0 0
            • Esi  

              Přesně, až do doby než začnou přibývat defekty, přece jen ten krosový plášť bude nějaká levná mrcha za 4 stovky tak že v ceně 3 duší, tak že možná má smysl ho po 3 defektu vyměnit než ničit duše

              0 0
          • orm  

            Drive nez behoun mne u trekovych plastu odchazela dratena patka, utrhla se. To take kontroluj. Jinka plast dozadu ok. Pokud nejsou defekty, tak jezdi. Jak zacnou defekty, tak vyhodit. Predni dozadu, do predu novy a jezdit dal :-).

            0 0
          • Jezevec70  

            To je ještě dobré. Pár km to ještě dá, i když cx-comp se opotřebovává poměrně rychle. Ale zase je levný.

            Až bude vypadat jako na fotce, tak bych začal zvažovat výměnu.

            0 0
            • Esi  

              Tak tohle bych na předním teda nechtěl, pocit že to někde v 70km/h bouchne na předním bych nedal, kolik ten plášť stojí? 4 kila?

              0 0
              • Jezevec70  

                Asi 200, s reflexním bokem 250. To bylo vzadu. :-)

                0 0
                • Esi  

                  Jo teď na tu fotku koukám pořádně že to bude zadní kolo, pak je to v pohodě, taky jsem jezdíval na krosovém kole tam ten plášť v pohodě vydrží 5 tisíc km a víc. Měl jsem na zadním nějaký plášť s výstuhou proti defektům a ten najezdil snad 3 sezóny tak že tak 10 tisíc bez jediného defektu, jen už nevím co to bylo zač. Krosové kolo co se týká provozních nákladů bylo snad to nejlevnější co jsem kdy měl, brzdové destičky 15 tisíc km řetěz C9 vydržel 4 tisíce a podobně

                  0 0
    • Boris79  

      Tak jo, díky za osvětu. Ještě na něm teda budu jezdit (byl a je vzadu).

      0 0
      • Alojs01  

        A stojí ti těch ušetřených pár stovek za nový plášť za to riziko snadného defektu/říznutí, podklouznutí?

        Pokud jsi na tom s penězma opravdu špatně, tak se omlouvám, ale jinak to fakt nechápu… Většinou v hospodě nechám víc než je cena takového pláště… Zrovna teď o víkendu jsem odnášel do popelnice asi 6 plášťů, které na tom byly podstatně lépe, než ten tvůj…

        0 0
        • Singlespeed  

          Předpokládám, že je tam ještě pořád více materiálu než na některých lehkých drahých nových pláštích, takže jaké riziko. Neřešit, jezdit.

          0 0
          • Esi  

            Taky bych řekl že levné drátové verze se dají jezdit až na hadr, jízdní vlastnosti stojí pořád za prd, čím víc je sjety tím je lehčí

            0 0
    • Boris79  

      Ještě jsem našel nějaké pláště, které jsem kdysi vyřadil, protože byly na bocích trochu rozpraskané, i když vzorek ještě jakž takž nějaký byl. Přikládám obrázky. Myslíte, že to rozpraskání je důvod k vyřazení, nebo je to normální a dá se na tom ještě v pohodě jezdit? Je tam vidět i nějaký ten zbytek vzorku…

      0 0
      • milan.v  

        Hoď to do sběrného dvora…

        0 0
        • zdenal8  

          Asi tak. A klidně bych tam přihodil i ten co má na tom kole a koupil nový.

          0 0
      • Esi  

        Kdyby to bylo obuté na nějaké Ukrajině na které jezdíš po vsi hospody tak bych řekl fajn klidně jezdit dokud se neudělá na tom plašti boule a potom vyhodit. Na kole na kterém jedeš víc než dvacet bych to teda nechtěl a obouvat to nemá smysl ani na tu Ukrajinu, nový plášť stojí tak 2 kila, tak že pokud nejsi v nějaké ukrutně nouzi tak to prostě zahoď a máš klid. Obuješ to po tom co to leželo někde ve vlhku, nafoukneš ono to bouchne, škoda práce a duše…

        0 0
        • Boris79  

          OK. Tyhle popraskané už jsem vyřadil, jen jsem je nedonesl do toho dvora. Akorát teď když byla příležitost, tak jsem se tu přeptal, jestli to nebylo předčasné vyřazení.

          Dík za rady.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.