Kde pujcit damskou silnicku s malym ramem (50)

23 nepřečtených
  • Lenny007

    Ahoj, jsem uz mirne zoufala, jezdim na MTB ale rada bych si zkusila i silnicku. Bohuzel jsem zjistila, ze je problem ji sehnat na pujceni pro moji velikost (napr. na den behem vikendu). Merim 160cm takze pry bych mela mit ram 50 nebo 53, na vsech testovacich akcich a v pujcovnach maji ale nejmensi ramy 56. Umi nekdo poradit? Pro pripadny nakup bych chtela neco kolem 25–30tis Kc. Libi se mi Ghost ale pokud nevyzkousim tam tezko rict…na pujceni v obchodech me vsude tlaci at prijdu ve vsedni den, coz se mi moc nehodi. Velke diky za jakykoli tip/radu.

    0 0
    • Mikikuba  

      Ahoj já mám 170 a mam 52–54. Myslím že bys měla mít menší a hledala bych sloping, kterej ti usnadní výběr.

      0 0
    • tromboonen  

      Ono kdyz to poradne spocitas tak to ani tak nepotrebujes projet… na kratky vyjizdce toho stejne moc nezjistis, ale CC nelze, pri trose snahy lze na jeho zaklade koupit kolo/ram na netu a je to OK… zacal bych tam..

      0 0
      • Lenny007  

        diky moc, ja si to chtela spis zkusit jestli me to chytne nebo ne, nikdy jsem na tom nesedela…kazdopadne za odkaz moc diky.

        0 0
        • tromboonen  

          No ono na silnici je kazdej centimetr poznat a nejaka kratka vyjizdka to nemusi uplne projevit.. sam mam tu zkusenost (diky extremnimu rozdilu horni/dolni koncetiny)..

          Nejaka voditka jsou tady https://www.youtube.com/watch?… a tady http://www.bikefit.com/…d-bikes.aspx

          .. ale zaklad je to mereni a pak overeni kazde konkretni geometrie hlavne co se tyce delky horni trouby plus dropu sedlo-rodla… viz temata v sekci silnicni

          0 0
          • Lenny007  

            Jj, naprosty souhlas s tim merenim. Na bike fitu jsem byla s MTB a jednoznacne me to zachranilo, driv jsem byla rozhodnuta kvuli neskutecnym bolestem po jizde s kolem definitivne skoncit…ted nemam nejmensi problem.

            0 0
            • tromboonen  

              No vidis, a na silnicce je to podle me asi tak o 50% dulezitejsi.. na MTB se jde jakz takz poskladat a diky stylu jizdy se to schova.. na silnici pokud mas jakkoli specifickou postavu ty poucky typu 182 cm vyska velikost L a obecne tabulky vyrobcu proste neplati.. ale zaroven to jde na CC pomerne presne spocitat pokud si clovek da tu praci..

              Nejlepsi je vyjet vysledky z CC, Eddy Fit a pak si nakreslit konkretni ram vcetne predstavce a riditek v meritku .. rodla samotny a jejich nastaveni udelaj kolikrat 2–3 cm delky, pri Tve vysce asi rozhodne kompakty typu FSA Vero nebo jiny co nejkratsi a nejmensi hloubka.. jak se doctes v sekci silnicni tak tady mame dost odborniku co to na prvni pohled poznaj, takze nevahej a po zmereni sem dej navrhy na konkretni ramy a urcite se najde nekdo kdo to rozlouskne..

              0 0
      • Hartmut  

        Hele, ja se ted zmeril a kdyz se divam na vysledky, tak nechapu jednu vec: Jsou tam spocitane tri druhy ramu – podle typu posedu: zavodni, ala Eddy Mercx a francouzsky = komfortni. Oni tam tvrdi a pocitaji, ze cim zavodnejsi posed, tim mensi ram, kratsi predozadni velikost a kratsi sedlova trubka. A naopak, komfort = vetsi ram.

        To mi teda hlava nebere. Vzdyt prece, kdyz mam vetsi/delsi ram, tak jsem na nem vic natazeny a tudiz v zavodnejsi pozici, ne? Kdezto kdyz si sednu na o dve cisla mensi ram, tam sedim jak u stolu, tzn. komfortne.

        Nebo se pletu?

        0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Ještě k obecnému zmatení a značení: hledáš něco jako slopingový rám značený obvykle XXS nebo XS, tedy obvykle 46 nebo 48 C-T, na klasičtější geometrii 50 by ses asi také poskládala, ale sloping je kvůli sesedání a delší vytažené pružící sedlovce lepší, také se častěji setkáš s vyšší hlavovou trubkou. Všechny tři výše zmíněné rámy mohou klidně být stejně dlouhé (efektivní horizontální délka TTh).

      Podstatná je délka rámu, která se u různých značek velmi velmi liší, od některých značek Ti mohou být všechny rámy (vč. nejmenších) dlouhé.

      Další věcí je výška hlavové trubky – rám může být délkově přiměřený, ale není zkrátka možné dostat řídítka dostatečně vysoko, aby Tě nebolela záda. Toto se týká hlavně rámů se závodnější geometrií.

      Nabídl bych Ti k vyzkoušení klasickou 50 (menší sloping už jsem prodal), ale pokud se změříš na competitivecyclist (hlavně vzdálenost sedlo-řídítka) a přidáš k tomu nastavení sedla (výška a posunutí za střed) získané při bike-fitu nebo opět z CC a preferované/to­lerované snížení řídítek vůči rovině sedla, tak je nejjednodušší všechno namodelovat v CADu.

      0 0
    • siafu  

      Měřím 165 cm, rozkrok do 75 cm, jsem z Brna a taky to byl problém, nakonec nezbylo než to zkrátka risknout, a to se jednalo o kolo za 55 tisíc, zkušenosti žádné, tedy nájezd na silničním kole nebyl ani jeden jediný metr, a to ani nasednutí :D

      Tak trochu mi pomohlo, že mám bike – silnička musí být kratší než bike a pak normálně u každé vytipované silničky zkouším hledat její obrázky v požadované velikosti a jejich majitele. Takto se dá dostat i na nějaké taiwanské nebo čínské stránky a tak…

      Takže brzy z toho vykrystalizovalo to, že délka budoucí silničky nesmí být přes 530 mm, ideálně spíš 520 mm a dalším předpokladem byla slopingová geometrie, protože nechci mít sedlovku vysunutou jen pár cm, jelikož mám kratší nohy :)

      Pak jsou zde hodnoty jako reach, stack a třeba úhel sedlové trubky – idea byla taková, že by se zřejmě nemělo jednat o nějaký extrém – na základě toho byl třeba vyřazen v nejmenší velikosti Specialized Tarmac, protože má sedlový úhel 75.5 st., nejnižší stack a nejdelší reach… Takto mi vznikla tabulka geometrií v Excelu.

      Do výběru nakonec spadly zhruba tyto silničky – Giant TCR, Canyon Ultimate, Fondriest TF4, Wilier GTR, možná Bianchi, Orbea… ale tam už je trochu problém cena, z levnějších by šel asi Cube.

      Nakonec mám Lapierre Xelius 100 ve velikosti XS, což je 46 cm, délka 520 mm. Dělají i levnější Sensium. Největší neznámou byl pro mě „drop“, který mi vznikne mezi sedlem a řidítky, protože moc by se mi nelíbil představec v pozitivu… ale jak už píšu výše, mám kratší nohy, takže už to by nemělo vést k nějakému extrémnímu vysunutí sedlovky a i nižší předek by mohl být relativně v pohodě.

      No nakonec – asi po roce – to vypadá, že rám je ok, na biku už vlastně vůbec nejezdím a těch peněz taky nelituji – koupit horší silničku, tak za chvíli vybírám nějakou lepší :D

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Pěkné, gratuluji, ale možná zbytečně riskantní. U Lapierre nebylo moc na výběr.

        Existují kalkulátory, které dopočítají posed v malých intervalech, výrobci rámů dávají geometrii běžně k dispozici, takže se dá všechno namodelovat.

        Lenny007 se shlédla v Ghostu, což je celkem štěstí, protože mají u běžných silničních kol i malé rozměry, které bude potřebovat. Nakreslit si tři nejmenší velikosti Ghostu mi trvalo tak asi 5 minut. Až dodá potřebné výstupy z kalkulátoru na competitivecy­clist.com, tak za dalších 5 minut budu vědět, kterou velikost s jakým představcem a v jakém úhlu.

        Ty máš u Lapierre reach 373mm, stack 513mm.

        Ghost Nivolet LC TOUR vel. XXS/450 má R=366, S=500; vel. XS/480 R=367, S=505 a vel. S/510 R=372 a S=530. Takže efektivní délka rámu toho Lapierre v XS je na milimetr stejná, jako Ghostu S, s tím, že u Ghostu jsou ještě dvě velikosti cca o 5 mm kratší a Ghost má výrazně vyšší stack.

        ( Proti tomu taková Merida Ride Carbon vel. 47 (nejmenší) má R=373 a S=542, takže při stejné délce rámu vychází hlava ještě daleko výš, drop řídítek menší.)

        Zpátky ke Ghostu. Při modelovém posedu se šikmou výškou sedla 65cm, špičkou sedla 4,5cm za šlapacím středem, představcem 80mm v negativu (s osou představce 20mm nad HT), vyjdou na všech třech velikostech dosahy saddle-handlebar v rozmezí 1 mm mezi 476,29 a 477,23mm. Lišit se budou jen dropy: 80 – 74 – 50 mm od XXS → S. Jenže se zároveň budou zvětšovat i standover heights: 685 – 710 – 722mm, tedy dost možná je rám S už nad výšku rozkroku tazatelky.

        0 0
        • Lenny007  

          Ahoj,

          moc dekuju za podrobne info a rozbor.

          Uplne presne se mi podle CC podari zmerit az nekdy pristi tyden (potrebuju k tomu druheho cloveka a evidentne tu vodovahu). Od zeme po rozkrok mam 74 cm a predlokti 31cm, vyska 160 cm. Ale jak rikam, dodam vsechno pristi tyden nejpozdeji (pokusim se uz o vikendu).

          Konkretne se mi libi Ghost Nivolet Tour 2 (cenove, pohledove i pomer cena/vybava).

          Je to teda sileny, dneska jsem obvolavala cykloobchody, jestli si kolo u nich muzu pujcit na projizdku treba na 2 hodiny a ne jen na par minut „kolem obchodu“ i kdyz jim tam necham zalohu a nevim co vsechno…uz to byva problem :-( Takze to zatim vypada, ze asi dopadnu stejne jako Siafu, zmerim se a pak to asi budu muset risknout.

          0 0
          • Johnnyxjr  

            čus tady jen pro info tento víkend bude v radotíně testovačka maj tam spoustu kol tak si je vyhledej na fejsu počítám zítra max ve středu bude rezervace určitě si tam něco vybereš a kluci v radotíně ti ochotně poraděj

            http://www.mtb-blog.cz/…a-145-klobas

            0 0
            • Lenny007  

              Ahoj, diky, o Radotine vim, testovaci vikend bude ted v dubnu ale silnicky budou mit nejmensi s ramem 54 :-(

              0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Jen na základě prvních údajů: siafu má 165cm a rozkrok 75, Ty máš 160cm a rozkrok 74, na trup, krk a hlavu zbývá ještě méně centimetrů (oproti siafu o 4cm méně). Je možné, že budete mít velmi podobně vysoko sedlo, ale pokud nemáš ruce jako chobotnice (a i kdybys měla) nebo krk jako žirafa nebo megacefalii, tak potřebuješ velmi krátký rám. Na druhou stranu je celkem možné, že máš podobně nepoměrně dlouhé i ruce, takže sneseš bez úhony větší drop řídítek.

            Jestli máš čas, udělej si za mnou někdy odpoledne výlet z Prahy do Mšece, půjčím Ti synovu malou silničku vel. 50 na projetí, jsou tady kolem roviny i celkem pěkné kopce.

            Se změřením a zakreslením v CAD mám tu zkušenost, že se realita liší od výkresu tak max. do 2–3 mm, takže risk žádný. První silničku jsem si kupoval podle trekového kola, na kterém jsem měl po ~8.000 km už celkem vyladěný neturistický posed. Nakráčel jsem do prodejny s metrem a drze jsem si všechno přeměřil, následně kolo koupil.

            Po nějakých 5.000 km na silničce a drobném doladění výšky řídítek jsem porovnal svůj posed s CC a lišil jsem se tak o 2 mm od středu navrhovaných rozptylů, a to mám nohy z o dvě čísla většího člověka. Když jsem pak kupoval nový rám, tak mi na něj z tohoto kola přenesli v servisu všechny komponenty a kolo mi automaticky předali na milimetr stejně nastavené.

            0 0
            • Lenny007  

              Krabe, moc dekuju!

              Tvoji nabidku zapujceni te male silnicky bych moc rada vyuzila, myslim, ze by mi to hodne pomohlo. Idealne nejaky vikend (pres tyden se za svetla z Prahy pres ten provoz nedostanu).

              Tento vikend jsem bohuzel pryc, ale pokud by ti to vyhovovalo tak pristi nedeli odpoledne (pokud nebude prset) bych se do Msece mohla vypravit. Kamarad (silnickar) by prijel se mnou a kousek se se mnou projel.

              0 0
      • Lenny007  

        Ano, tak s uvodnima zkusenostma jsem na tom stejne :-), silnicku jsem drzela mozna tak v ruce.

        Pro nas co jsme nevyrostli je to koukam neprekonatelny problem a zrejme asi nezbyde nez zariskovat.

        Takze jen jak se mi podari zmerit vsechny udy a partie tak asi taky prijde na Excel :-)

        Diky moc za sdileni tvoji zkusenosti.

        0 0
        • chiq  

          Ahoj, jak to dopadlo? Jakou silničku jsi nakonec vybrala? Taky se v tom teď plácám. Při mých 160 cm sehnat nějakou testovačku je docela problém.

          0 0
    • Petr Michal  

      Prodám fungl novou silničku. 20 lisíc sleva! Více osobně. sexybonbonek@centrum.cz

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.